Atzinums

Projekta ID
24-TA-2284
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 1.3.sadaļā esošo pirmspēdējo rindkopu: “ [MS1]Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumu Nr. 529 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi" 80.11. apakšpunktā ietvertais regulējums dublē un vienlaikus ir pretrunā ar 80.12. apakšpunktā noteikto. Turklāt no Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 13. panta "a", "b", "c" un "d" apakšpunkta pirmšķietami neizriet izņēmums attiecībā uz finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem, tādēļ lūdzam noteikumu projekta anotācijā arī skaidrot pamatojumu minētā izņēmumu noteikšanai no minētās regulas vai svītrot šo izņēmumu
.”, jo tā satur iepriekš Finanšu ministrijas izteiktā iebilduma tekstu, kas ietverts izziņas 13.punktā.
Vienlaikus lūdzam redakcionāli precizēt Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumu Nr. 529 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi) 80.1.apakšpunktā iekļauto atsauci par neatbalstāmajām darbībām, aizstājot tajā esošo Komisijas regulas numuru “2923/2831” ar numuru “2023/2831”.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, izmaiņu ailēs atspoguļojot finansējuma samazinājumu, 6.punktā norādot tam pamatojumu, savukārt punktā “Cita informācija” sniedzot informāciju par attiecīgā finansējuma pārdali citai investīcijai. Vienlaikus punktā “Cita informācija” nepieciešams norādīt Ekonomikas ministrijas budžeta programmu, kurā ir ieplānots finansējums 2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība" īstenošanai anotācijas 2. un 4.ailē norādītajā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu 9.punktā ietverto apakšpunktu redakcijas un numerāciju, jo:
1) Izziņas 28. punktā minēts, ka 9.2.apakšpunkts atstāts šobrīd spēkā esošajā (sākotnējā) redakcijā, tomēr saskaņā ar MK noteikumu grozīto redakciju, tas tiek svītrots;
2) Norādām, ka grozītajā MK noteikumu redakcijā pašlaik ir divi 9.3.apakšpunkti.
Vienlaicīgi vēršam uzmanību, ka attiecīgi jāpārskata visas MK noteikumos ietvertās atsauces uz 9.2. un 9.3.apakšpunktiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu plānotais 25.1 punkts attiecas gan uz projekta iesniedzēju, gan uz gala labuma guvēju, lūdzam precizēt plānoto 25.11. un 25.12. apakšpunktu, ietverot norādi gan uz projekta iesniegumu, gan atbalsta iesniegumu iesniegšanu.
Piedāvātā redakcija
25.11. tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 25.1. vai 25.2.1. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz projekta iesnieguma un atbalsta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši trīs gadi;
25.12. tiesa spriedums vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 25.2.2. vai 25.3. apakšpunktā  minētajiem pārkāpumiem, līdz projekta iesnieguma un atbalsta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši 12 mēneši.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt "pasniedzēja darba samaksa" aizvietošanu ar "mācību personāla darba samaksa", ņemot vērā, ka investīcijas ietvaros ir iesaistītas arī izglītības iestādes, kurās apmācību kursa izveidē un pasniegšanā tiek iesaistīti vairāki izglītības iestādes personāla speciālisti, ne tikai pasniedzējs. Priekšlikums attiecināms arī uz 44.2.6.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka gala labuma guvēja atbilstība Komisijas reg.651/2014 2.panta 18.punkta definīcijai jāvērtē gan gala labuma guvējam individuāli, gan uzņēmuma grupas līmenī, MK noteikumu 89.3.apakšpunkta nepārprotamai interpretācijai aicinām to izteikt sekojošā redakcijā:
"89.3. gala labuma guvējs atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā noteiktajai definīcijai. Atbilstību vērtē gala labuma guvējam individuāli un tā saistīto personu grupai;"
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk