Projekta ID
24-TA-162Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
30.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot, ka tiek svītrots 44.5.punkts, kas paredzēja Administratīvo līgumu kā detālplānojuma sastāvdaļu, un piekrītot, ka Līgums ir atsevišķs dokuments, tai skaitā tiek parakstīts tikai pēc tam, kad detālplānojums ir jau apstiprināts, taču arī ņemot vērā faktu, ka līguma redakcija pēc būtības ir saskaņojama pirms detālplānojuma apstiprināšanas, uzskatām, ka ir svarīgi paredzēt būtiskos detālplānojuma īstenošanas nosacījumus, kas ir svarīgi risinājuma, kā vienota veseluma īstenošanas nodrošināšanai, iekļaušanu apbūves noteikumu sastāvā kā detālplānojuma realizācijas kārtības noteikumus. Tādejādi šie būtiskie nosacījumi ir attiecīgi piemērojami turpmāk administratīvā līguma saturam, neparedzot iespējas tos grozīt, ja netiek grozīts detālplānojums kopumā, bet neliedzot grozīt līguma ietvaros tos noteikumus, kurus būtu pieļaujams mainīt īstenošanas gaitā, un kas rezultātā nemainītu apstiprinātā detālplānojuma risinājuma būtību (piemēram, termiņi, dalījums kārtās). Tas arī atbilst VARAM izstrādātajām Vadlīnijām par detālplānojumu īstenošanu, un veicinātu vadlīnijās konstatēto problēmu novēršanu, piemēram, jautājumos par īpašumu faktisko sadales uzsākšanu.
Piedāvājam papildināt Grozījumu projekta 47.punktu ar 47.6 apakšpunktu.
Piedāvājam papildināt Grozījumu projekta 47.punktu ar 47.6 apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
47. Detālplānojuma teritorijas izmantošanas un apbūves nosacījumos ietver:
47.1. detalizētus teritorijas izmantošanas nosacījumus (konkrētus izmantošanas veidus) un apbūves parametrus;
47.2. vides pieejamības nosacījumus;
47.3. labiekārtojuma nosacījumus;
47.4. prasības inženiertehniskajam nodrošinājumam;
47.5. ja nepieciešams, prasības arhitektoniskiem risinājumiem, ievērojot ainavu izvērtējumu un citas prasības atbilstoši darba uzdevumam.
(47.6. nosacījumus detālplānojuma īstenošanas kārtībai)
47.1. detalizētus teritorijas izmantošanas nosacījumus (konkrētus izmantošanas veidus) un apbūves parametrus;
47.2. vides pieejamības nosacījumus;
47.3. labiekārtojuma nosacījumus;
47.4. prasības inženiertehniskajam nodrošinājumam;
47.5. ja nepieciešams, prasības arhitektoniskiem risinājumiem, ievērojot ainavu izvērtējumu un citas prasības atbilstoši darba uzdevumam.
(47.6. nosacījumus detālplānojuma īstenošanas kārtībai)
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
LPS atkārtoti norāda, ka nav saprotams vai Ekanomikas ministrijas viedoklis ir jāpieprasa arī Lokālplānojumu izstrādes gadījumā, ja ar to tiek grozīts teritorijas plānojums. Kā arī nepiekrītam, ka viedoklis tie sniegts 10 darba dienās, bet ne vēlāk kā līdz šo noteikumu 88.1. apakšpunktā minētā lēmuma pieņemšanas dienai, jo no piedāvātās redakcijas nav saprotams, no kura brīža sākas 10 darbdienu termiņš un “ne vēlāk kā līdz domes lēmuma pieņemšanai” ir par vēlu, jo ziņojums tiek gatavots pirms virzīšanas izskatīšanai komitejās/domes sēdē.
Lūdzam precizēt anotāciju, lai būtu saprotams kā rīkoties Lokālplānojuma gadījumā. Kā arī precizēt Ekanomikas, ministrijas viedokļa sniegšanas termiņus.
Lūdzam precizēt anotāciju, lai būtu saprotams kā rīkoties Lokālplānojuma gadījumā. Kā arī precizēt Ekanomikas, ministrijas viedokļa sniegšanas termiņus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Neatbalstām punkta svītrošanu. Ir gadījumi, kad detālplānojumā vajag iekļaut plašāku teritoriju, saskaņojot ar ierosinātāju un blakus esošo īpašumu īpašniekiem (ielas, ūdeņi, prettrokšņu barjeras u.c.). Norādām, ka arī no anotācijas nav saprotams punkta svītrošanas iemesls.
Lūdzam punktu saglabāt esošajā redakcijā.
Lūdzam punktu saglabāt esošajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Iebilstam par šī punkta svītrosanu, nav saprotams kā to aizstāj Grozījumu projekta 16.punkts, kas ir sadaļā kur tiek atrunāta Plānošanas dokumentu izstrāde, izmantojot sistēmu. Esošajos MK noteikumos Nr.628 šis punkts atrodoties sadaļā par Detālplānojuma izstrādes kārtību ar kuru tiek noteikts proces konkrētā plānošanas dokomenta izstrādei no tā uzsākšanas līdz īstenošanai, norādām uz to, ka šis ir vienīgais punkts, kas netieši norāda uz publiskās apspriešanas sanāksmes organizēšanu pie detālplānojuma izstrādes un tā izņemšana var radīt neskaidrības.
Piedāvātā redakcija
Pēc publiskajai apspriešani nododamā detālplānojuma projekta publicēšanas sistēmā izstrādes vadītājs sadarbībā ar izstrādātāju organizē publisko apspriešanu.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Norādām, ka no punktā minētā nav saprotams uz kurieni vedīs informatīvajā stendā attēlotais kvadrātkods, kā arī ne punktā ne anotācijā nav informācijas kurš veiks tā ģenerēšanu no sistēmas.
Lūdzam papildināt punktu ar tādu pašu atsaucu kā anotācijā, ka informatīvajā stendā jāatēlo kvadrātkodu (Quick Response Code) ar saiti uz lokālplānojumu vai detālplānojumu sistēmā. Kā arī skaidrot par kvadrātkoda ģenerēšanu.
Lūdzam papildināt punktu ar tādu pašu atsaucu kā anotācijā, ka informatīvajā stendā jāatēlo kvadrātkodu (Quick Response Code) ar saiti uz lokālplānojumu vai detālplānojumu sistēmā. Kā arī skaidrot par kvadrātkoda ģenerēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam jūsu uzmanību, ka pašvaldību speciālisti, kas strādā ar sistēmu, ir pauduši savas bažas par to vai nav iespējams plānošanas dokumentu publicēt sistēmā pirms pašvaldības lēmuma par bubliskās apspriešans uzsākšanu publicēšanas sistēmā. Gadījumā ja šāda iespēja pastāv tas var radīt būtiskas neskaidrības un pārpratumus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vairākas pašvaldības ir norādījušas, ka vēlētos lai arī VARAM jau sākotnēji piedalītos teritorijas attīstības plānošanā, konsultējot, kā arī sniedz informāciju un atzinumu par attīstības plānošanas risinājumiem.
Ierosīnām apsvērt iespēju VARAM sākotnēji piedalītos teritorijas attīstības plānošanā.
Ierosīnām apsvērt iespēju VARAM sākotnēji piedalītos teritorijas attīstības plānošanā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Tā kā tiek dzēsts 135. punkts lūdzam papildināt anotāciju lai viennozīmīgi būtu saprotams, ka šajā līgumā var tikt iekļauta informācija par to, ka lokālplānojuma vai detālplānojuma ierosinātājam ir jāsedz izmaksas, kas saistītas ar planšetes, informatīvās tāfeles, kā arī paziņojumu nosūtīšanu pierobežniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
