Projekta ID
25-TA-2053Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Direktīvas 2002/58/EK 15. pants nosaka, ka dalībvalstis var pieņemt tiesību aktus, ar kuriem tiks ierobežota elektronisko komunikāciju konfidencialitāte, tikai tad, ja šādi ierobežojumi ir vajadzīgi saskaņā ar nepieciešamiem, atbilstīgiem un samērīgiem pasākumiem demokrātiskā sabiedrībā, lai garantētu valsts drošību, aizsardzību, sabiedrības drošību un kriminālpārkāpumu vai elektroniskās komunikāciju sistēmas nevēlamas izmantošanas novēršanu, izmeklēšanu, noteikšanu un kriminālvajāšanu. Eiropas Savienības Tiesas judikatūrā ir uzsvērts, ka elektronisko komunikāciju un ar tām saistīto datu saglabāšana ir izņēmums no konfidencialitātes principa, un šāds izņēmums nedrīkst kļūt par vispārēju praksi. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt likumprojektā noteiktā saglabājamo datu tiesiskā regulējuma atbilstību Direktīvas 2002/58/EK 15. pantam, kā arī sniegt anotācijā detalizētāku skaidrojumu par dalības nelicencētajās interaktīvajās azartspēlēs un izlozēs atbilstību kādam no minētās Direktīvas 15. pantā noteiktajiem izņēmumu gadījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām precizēt likumprojekta 2.pantā ietvertajā 110.panta 11.daļā lietoto terminoloģiju atbilstoši Administratīvā procesa likumā lietotajai terminoloģijai. Proti, atbilstoši Administratīvā procesa likumā lietotajai terminoloģijai lēmumu (administratīvo aktu) paziņo, nevis nosūta.
Vēršam uzmanību, ka ārējā normatīvajā aktā lietotajiem terminiem ir jāatbilst attiecīgās nozares likumos lietotajiem terminiem.
Vēršam uzmanību, ka ārējā normatīvajā aktā lietotajiem terminiem ir jāatbilst attiecīgās nozares likumos lietotajiem terminiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām precizēt likumprojekta 2.pantā ietvertā 110.panta devītās daļas otro teikumu, svītrojot vārdus "un izpildi".
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 360.panta pirmo daļu administratīvo aktu izpilda piespiedu kārtā, ja ir šāds apstākļu kopums: 1) administratīvais akts ir stājies spēkā (70.pants); 2) administratīvais akts ir kļuvis neapstrīdams (76.pants) vai administratīvā akta darbība nav apturēta vai ir atjaunota (80., 185.pants); 3) līdz piespiedu izpildes sākumam administratīvais akts nav izpildīts labprātīgi; 4) persona ir brīdināta par piespiedu izpildi.
Tādējādi norāde, ka lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā izpildi ir lieka.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 360.panta pirmo daļu administratīvo aktu izpilda piespiedu kārtā, ja ir šāds apstākļu kopums: 1) administratīvais akts ir stājies spēkā (70.pants); 2) administratīvais akts ir kļuvis neapstrīdams (76.pants) vai administratīvā akta darbība nav apturēta vai ir atjaunota (80., 185.pants); 3) līdz piespiedu izpildes sākumam administratīvais akts nav izpildīts labprātīgi; 4) persona ir brīdināta par piespiedu izpildi.
Tādējādi norāde, ka lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā izpildi ir lieka.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9.panta piektā daļa noteic: ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa. Ministru kabineta 2022. gada 16. augusta noteikumu Nr. 506 "Kārtība, kādā Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija sagatavo un nosūta lēmumu par piekļuves ierobežošanu Latvijā nelicencētu interaktīvo azartspēļu organizētāju tīmekļvietnēm" vienīgais tiesiskais pamats ir Elektronisko sakaru likuma 109. panta septītā daļa. Tā kā likumprojektā paredzēta visa minētā panta izslēgšana no likuma, lūdzam anotācijā precizēt, ka minētie noteikumi atzīstami par spēku zaudējušiem un izstrādājami jauni noteikumi atbilstoši jaunajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Valsts ieņēmuma dienesta funkcijas un galvenos uzdevumus no 2026.gada 1.janvāra regulēs jaunais Valsts ieņēmumu dienesta likums (turpmāk - Likums). Likuma 3.pants "Valsts ieņēmuma dienesta funkcijas" noteic, ka Valsts ieņēmumu dienests nodrošina tā administrēto nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā un uz muitas robežas, kā arī nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu iekasēšanu Eiropas Savienības budžetam, veic nodokļu maksātāju un Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu maksājumu uzskaiti, akcīzes preču aprites kontroli, kā arī īsteno muitas politiku un kārto muitas lietas. Tādu uzdevumu noteikšana Valsts ieņēmumu dienestam, kas pārsniedz Likuma 3.pantā paredzēto funkciju ietvaru, paredzama arī Likumā. Tā kā likumprojekta anotācijā nav norādes par grozījumu izstrādi Likumā, aicinām attiecīgi papildināt anotācijas 4.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam tālākā projekta virzības gaitā norādīt Ministru kabineta rīkojuma “Par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas pievienošanu Valsts ieņēmumu dienestam” datumu un numuru, kā arī konkrēto atsauces punktu.
Piedāvātā redakcija
-
