Atzinums

Projekta ID
22-TA-3133
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā saskaņošanas ietvaros svītrots lietotā saīsinājuma "dienests" atšifrējums. Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmajai daļai iesniegumu administratīvās lietas ierosināšanai iestādē var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, arī elektroniski bez droša elektroniska paraksta, ja iestāde nodrošina, ka fiziskās personas identitāte ir pārbaudīta saskaņā ar Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likumu. Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 6. un 7. punktā norādi uz to, ka tajos minētos dokumentus iesniedz attiecīgajā iestādē papīra vai elektroniskā formā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 31. punktā ietverto iebildumu un lūdzam precizēt noteikumu projekta 9. punktu. Apzināmies, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulas (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (turpmāk - regula Nr. 1379/2013) 28. panta 7. punkts nosaka tiesības, bet ne pienākumu atsaukt ražotāju organizācijas atzīšanu, tomēr šādas tiesības minētā regula nosaka neatbilstības konstatēšanas rezultātā, tātad jebkuras neatbilstības konstatēšanas rezultātā, neparedzot izņēmuma gadījumus, kad šādu neatbilstību varētu nekonstatēt. Skaidrojam, ka ar noteikumu projekta 9. punktu pēc būtības tiek precīzāk noteikti gadījumi, kad var konstatēt neatbilstību, ko regula Nr. 1379/2013 neparedz dalībvalstīm noteikt, un tādējādi tiek radīti šķēršļi regulas tiešai piemērošanai. Turklāt, ņemot vērā, ka atbilstoši minētās regulas 28. panta 1. punktā noteiktajam ražošanas un tirdzniecības plāni ir paredzēti, lai īstenotu šīs regulas 3. un 7. pantā izklāstītos mērķus, nav gūstama pārliecība, vai minēto mērķu sasniegšana var tikt pienācīgi nodrošināta, ja ražošanas un tirdzniecības plānā paredzētie rādītāji ir sasniegti, piemēram, 11 procentu apmērā u.tml. Tādējādi secināms, ka ar noteikumu projekta 9. punktā ietverto regulējumu varētu būt apdraudēta regulas Nr. 1379/2013 mērķu sasniegšana.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmajai daļai, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā – īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Attiecīgi nav pieļaujams noteikumu projekta 9. punktā noteikt, ka noteikumu projekta 8. punktā minēto gada ziņojumu attiecīgā institūcija izvērtē 60 dienu laikā pēc tā saņemšanas. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 9. punktā minēto gada ziņojuma izvērtēšanas termiņu atbilstoši Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmajā daļā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-