Atzinums

Projekta ID
24-TA-111
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 1. pielikuma finansējuma ailē izteikt pareizu investīcijas finansējuma summu, norādot tikai AF finansējumu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta noteikumu projekta 1.pielikuma tabula "Vērtēšanas kritēriji" attiecībā uz Finansējumu papildināta par valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) segšanai, kā arī anotācijas  3. sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" aiz tabulas kā cita informācija norādīts, ka PVN izmaksas segs no valsts budžeta līdzekļiem. Savukārt anotācijas 1.3. sadaļā nav sniegta informācija, kāpēc PVN izmaksas jāsedz no valsts budžeta līdzekļiem. Tādējādi skaidrības labad, lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu, paskaidrojot pēc būtības, kāpēc nepieciešams valsts budžeta finansējums PVN segšanai, proti, kādi ir veiktie darījumi, kas ir darījumu veicēji un kādos gadījumos PVN izmaksas jāsedz no valsts budžeta līdzekļiem. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam ar PVN summu papildināt protokollēmu, kā arī informāciju par to iekļaut arī anotācijā. Vienlaikus nevaram piekrist, ka PVN ir aprēķināms no visas AF finansējuma summas, jo izņēmums ir jāattiecina tikai uz finansējuma saņēmējiem (EDIC un augstskolām) izdevumiem, nevis uz gala labuma guvējiem. Lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu projektu, anotāciju, kā arī citus dokumentus. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Noteikumu projekta pielikumā sniegta informācija par nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa segšanai ne vairāk kā 1 394 222 euro apmērā, vienlaikus anotācijas 3.sadaļā nav atspoguļota projekta ietekme uz valsts budžetu, kā arī sniegts skaidrojums un pamatojums pievienotās vērtības nodokļa segšanai no valsts budžeta līdzekļiem plānotajiem finansējuma saņēmējiem.  Ņemot vērā minēto, ja tiek paredzēts segt pievienotās vērtības nodokli no valsts budžeta līdzekļiem, tad attiecīgi  2., 2.1., 3., 3.1., 5. un 5.1. punktā izmaiņu ailēs jānorāda tam nepieciešamā finansējuma apmērs, 6.punktā jāsniedz detalizēts aprēķins, kā arī informāciju punktā “Cita informācija” jāizsaka šādā redakcijā: “Nepieciešamo finansējumu pievienotās vērtības nodokļa segšanai Finanšu ministrija lūgs pārdalīt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.”  
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šo MKN 25.punktā nav minēti komercdarbības atbalsta nosacījumi, bet gan izslēgšanas kritēriji, līdz ar to no šī MKN 16.3.apakšpunkta ir jādzēš atsauce uz 25.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šo MKN 25.punktā nav minēti komercdarbības atbalsta nosacījumi, bet gan izslēgšanas kritēriji, līdz ar to no šī MKN 20.8.apakšpunkta ir jādzēš atsauce uz 25.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai izvairītos no papildus interpretācijas šī MK noteikuma punkta piemērošanā, lūdzam papildināt Anotāciju, norādot, ka attiecībā uz 20% ierobežojumu projekta vadības izmaksām, projekta noslēgumā faktiskā projekta vadības izmaksu kopsumma un tās procentuālais īpatsvars būtu skatāms kopsakarā ar sasniegto rādītāju apjomu un iemesliem, kāpēc projekta faktiskā kopējā attiecināmo izdevumu summa ir samazinājusies. Piemēram, pie projekta iesnieguma apstiprinātais apjoms projekta vadības izmaksām (20%) nebūtu samazināms ja, piemēram, projekta īstenošanas laikā atsevišķiem mācību kursiem izveidosies ietaupījums, tādējādi samazinot kopējās projekta izmaksas.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksas var rasties arī pašam finansējuma saņēmējam, lūdzam papildināt ar "finansējuma saņēmējs vai gala labuma guvējs [...]".
Piedāvātā redakcija
nodokļi, tai skaitā pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi, nodevas un soda maksājumi, izņemot šo noteikumu 44.2.6. apakšpunktā un 53. punktā minētos gadījumus. Ja šādas izmaksas ir radušās, finansējuma saņēmējs vai gala labuma guvējs tās finansē no saviem līdzekļiem
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiešsaistes apmācībās netiek sagatavotas paraksta lapas, kur gala labuma guvējs ar parakstu apliecina dalību apmācību kursā, bet gan izdruka no mācību platformas, ekrānšāviņi, lūdzam papildināt.
Piedāvātā redakcija
 Finansējuma saņēmējs pirmās atlases kārtas ietvaros digitālo pamatprasmju apguvē klātienes un hibrīdformas apmācību kursos un otrās atlases kārtas ietvaros iesniedz Kohēzijas sistēmā paraksta lapu, kur gala labuma guvējs ar parakstu apliecina dalību apmācību kursā vai elektronisku izdruku no mācību platformas, ekrānšāviņus.
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ja apmācību kursi tiek nodrošināti atbilstoši šo noteikumu 29.2. apakšpunktam, t.i. tiešsaistes apmācību kurss atrodas platformā, kurā vismaz divas no platformā esošajām augstākās izglītības iestādēm piedāvā apmācību programmas kādā no Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajām valodām, ne visos gadījumos ir iespējams saņemt reģistrēta apmeklējuma izdrukas no platformas, lūdzam anotācijā norādīt, ka, ja apmācību kursi tiek nodrošināti atbilstoši šo noteikumu 29.2. apakšpunktam un 34.punktam, ir pietiekams apstiprinājums par sekmīgu apmācību kursu apguvi. 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā nozares ministrijas viedokli par attiecīgā Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījuma redakciju, aicinām izteikt MK noteikumu 80.1.apakšpunktu piedāvātajā redakcijā, lai atbalsta sniedzējam un atbalsta pretendentam nodrošinātu korektu izpratni par Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punktā ietverto nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs vai veic Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punktā neatbalstāmās darbības un pretendē uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831;
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai atbalsta pretendentam un atbalsta sniedzējam nodrošinātu korektu kumulācijas nosacījuma izpratni un piemērošanu praksē aicinām izteikt MK noteikumu 94.punktu piedāvātajā redakcijā, norādot visus piemērojamos kumulācijas nosacījumus gan de minimis atbalstam, gan citam komercdarbības atbalstam.
 
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.