Projekta ID
25-TA-877Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
23.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka veiktie precizējumi anotācijas 1.1. sadaļā (Pamatojums) nesasaista konkrēti likumprojekta mērķa aprakstu un mērķa pamatojumu (1.2. sadaļa), kā arī nenosaka, kur tiks noteikti mērķi un nepieciešamās darbības klimatneitralitātes sasniegšanas turpināšanai pēc 2030. gada, atkārtoti aicinām atbilstoši VARAM 08.05.2025. atzinumā iekļautajam iebildumam papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Aicinām izziņā skaidroto, ka Modernizācijas fonda ietvaros atbalsts nevar tikt sniegts investīcijām, kuru rezultātā palielinās CO2 emisiju apjoms, iekļaut likumprojekta anotācijā, lai novērstu dažādas interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Sekmīgu nozaru politikas ieviešanu visos publiskās pārvaldes līmeņos var nodrošināt tikai par nozari atbildīgās ministrijas virsvadībā. Citu ministriju loma ir sniegt atbalstu savas kompetences ietvaros. Tāpēc VARAM vērš uzmanību, ka ņemot vērā Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) izveidi 2023.gada 1.janvārī un tās kapacitātes nostiprināšanos, VARAM skatījumā, KEM ir jānodrošina vadošā loma metodiskās vadības nodrošināšanā reģionālā un vietējā līmenī. KEM izstrādā nozari regulējošos normatīvos aktus un plānošanas dokumentus, tāpēc tikai KEM var sniegt konsultācijas un pilnvērtīgu informāciju šajā jomā.
Šāda kārtība nozares politikas plānošanā un ieviešanā ir spēkā visās jomās, piemēram, Izglītības un zinātnes ministrija ir izstrādājusi rokasgrāmatu pašvaldībām “Darba ar jaunatni sistēmas attīstība apvienotās pašvaldībās. Ieteikumi pašvaldībām” un Slimību un profilakses kontroles centrs kopā ar Veselības ministriju ir izstrādājušas metodisko materiālu “Vadlīnijas pašvaldībām veselības veicināšanā”, kas ietver 5.nodaļu "Pašvaldības veselības veicināšanas darba plānošana un īstenošana".
VARAM informē, ka, lai nekavētu šā likumprojekta virzību, šobrīd par to neizsakām iebildumu, vienlaikus vēršam uzmanību, ka likumprojekta izskatīšanas Saeimā laikā aicināsim izvērtēt šo uzdevumu uzņemties KEM, kā par nozares politikas izstrādi un ieviešanu atbildīgo ministriju.
Šāda kārtība nozares politikas plānošanā un ieviešanā ir spēkā visās jomās, piemēram, Izglītības un zinātnes ministrija ir izstrādājusi rokasgrāmatu pašvaldībām “Darba ar jaunatni sistēmas attīstība apvienotās pašvaldībās. Ieteikumi pašvaldībām” un Slimību un profilakses kontroles centrs kopā ar Veselības ministriju ir izstrādājušas metodisko materiālu “Vadlīnijas pašvaldībām veselības veicināšanā”, kas ietver 5.nodaļu "Pašvaldības veselības veicināšanas darba plānošana un īstenošana".
VARAM informē, ka, lai nekavētu šā likumprojekta virzību, šobrīd par to neizsakām iebildumu, vienlaikus vēršam uzmanību, ka likumprojekta izskatīšanas Saeimā laikā aicināsim izvērtēt šo uzdevumu uzņemties KEM, kā par nozares politikas izstrādi un ieviešanu atbildīgo ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 1.2. apakšsadaļā precizējumi attiecībā uz mērķa pamatojumu nav veikti, lūdzam ņemt vērā VARAM 08.05.2025. sniegtajā atzinumā izteiktos iebildumus salāgot likumprojekta mērķi un tā pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām veikt tehnisku precizējumu anotācijas 1.3. sadaļā, norādot, ka likumprojekts sastāv no piecām nodaļām.
Piedāvātā redakcija
-
