Projekta ID
22-TA-3540Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta nosaukumu, t.sk. norādot tajā SAM nosaukumu atbilstoši Programmās norādītajam. Papildus aicinām precizēt noteikumu projekta nosaukumu, svītrojot norādi uz 4.2. prioritāti “Izglītība, prasmes un mūžizglītība. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus arī noteikumu projekta 1.1. apakšpunktā un anotācijā.
Piedāvātā redakcija
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp, veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.7. pasākuma “Pirmsskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstība” īstenošanas noteikumi.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, ņemot vērā, ka tiek norādīts gan plānotais gan pieejamais finansējums.
Piedāvātā redakcija
1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rādītājus:
1) precizēt rādītāju nosaukumus atbilstoši Programmā noteiktajam (iznākuma rādītājs - Jaunu vai modernizētu bērnu aprūpes (pirmsskolas) iestāžu mācību telpu ietilpība, rezultāta rādītājs - Jauno vai modernizēto bērnu aprūpes (pirmsskolas) iestāžu lietotāju skaits gadā);
2) norādīt rādītāju veidus atbilstoši saskaņošanā esošajām vadlīnijām "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā", kas paredz, ka Programmā plānoti rādītāji MK noteikumos norādāmi kā programmas iznākuma rādītāji un programmas rezultāta rādītāji;
3) izvērtēt nepieciešamību dzēst sasniedzamos starpposma rādītājus. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītajam iznākuma rādītāja starpposma vērtība jāsasniedz līdz 2024.gada 31.decembrim, kā arī 4.2.1.7. pasākumam nav plānoti norādītie starpposma rādītāji. Papildus vēršam uzmanību, ka KPVIS funkcionalitāte pasākuma līmenī paredz sagaidāmo vērtību ievadi atbilstoši Darbības programmā noteiktajiem termiņiem - t.i. 2024.gadā un 2029.gadā.
1) precizēt rādītāju nosaukumus atbilstoši Programmā noteiktajam (iznākuma rādītājs - Jaunu vai modernizētu bērnu aprūpes (pirmsskolas) iestāžu mācību telpu ietilpība, rezultāta rādītājs - Jauno vai modernizēto bērnu aprūpes (pirmsskolas) iestāžu lietotāju skaits gadā);
2) norādīt rādītāju veidus atbilstoši saskaņošanā esošajām vadlīnijām "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā", kas paredz, ka Programmā plānoti rādītāji MK noteikumos norādāmi kā programmas iznākuma rādītāji un programmas rezultāta rādītāji;
3) izvērtēt nepieciešamību dzēst sasniedzamos starpposma rādītājus. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītajam iznākuma rādītāja starpposma vērtība jāsasniedz līdz 2024.gada 31.decembrim, kā arī 4.2.1.7. pasākumam nav plānoti norādītie starpposma rādītāji. Papildus vēršam uzmanību, ka KPVIS funkcionalitāte pasākuma līmenī paredz sagaidāmo vērtību ievadi atbilstoši Darbības programmā noteiktajiem termiņiem - t.i. 2024.gadā un 2029.gadā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka informāciju par rādītāju sasniegšanu plānots iesniegt sadarbības iestādē ar maksājuma pieprasījumu līdzīgi kā 2014. - 2020.g. plānošanas periodā, ierosinām "pārskatu par rādītāju sasniegšanu" precizēt uz "maksājuma pieprasījumu, kurā pamatota rādītāju sasniegšana".
Ja nepieciešams, var uzsvērt, ka tas ir domāts noslēguma maksājuma pieprasījums.
Ja nepieciešams, var uzsvērt, ka tas ir domāts noslēguma maksājuma pieprasījums.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām finansējuma atspoguļošanai izmantot piemēru normu redakcijām par plānoto un pieejamo finansējumu no saskaņošanā esošajām Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiska atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā:
12. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro), tai skaitā ERAF finansējums XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro) un pašvaldības finansējums XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro).
13. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā XX euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – XX euro apmērā, pašvaldības finansējumu – XX euro apmērā.
14. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 12. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
12. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro), tai skaitā ERAF finansējums XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro) un pašvaldības finansējums XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro).
13. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā XX euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – XX euro apmērā, pašvaldības finansējumu – XX euro apmērā.
14. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 12. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka elastības finansējuma pieejamība ir atkarīga no vidusposma izvērtējuma nevis rādītāju starpposma vērtību sasniegšanas, lūdzam precizēt 13. punkta otro teikumu un iekļaut to MKN kā atsevišķu punktu: "Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 12. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram."
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas tiek saprasts ar "viens vai vairāki projektu iesniedzēji", ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 18.punktam projekta iesniedzējs ir pašvaldība vai tās dibināta iestāde, kā arī atbilstoši noteikumu projekta 19.punktam projekta iesniedzējs vienā projekta iesniegumā var iekļaut investīcijas vienā pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 18. punktu, nosakot, ka pēc projekta apstiprināšanas projekta iesniedzējs uzskatāms par finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 24.punktu atbilstoši projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, norādot, ka noteikumu projekta 24.punktā minētie nosacījumi attiecas arī uz pašvaldībām, kuras 2029. gadā ir plānots apvienot saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Lūdzam apvienot MK noteikumu projekta 27.1. apakšpunktu un 30.punktu izsakot tos šādā redakcijā:
"projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kuras saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2021/1060 55.panta 1.punktu plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto izmaksu likmi 20 procentu apmērā no šo noteikumu 27. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, izņemot šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās projekta vadības personāla izmaksas."
2) vēršam uzmanību, ka likmes apmērs ir jāsaskaņo ar vadošo iestādi, kā arī likmes apmēra pamatojums ir jānorāda anotācijā;
3) Papildus lūdzam anotācijā sniegt informāciju, vai izmaksas ir skaidri nodalāmas un nepastāv izmaksu un funkciju pārklāšanās ar likmē iekļaujamām izmaksām un izmaksām, kas tiks attiecinātas kā faktiskās par citām darbībām.
"projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kuras saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2021/1060 55.panta 1.punktu plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto izmaksu likmi 20 procentu apmērā no šo noteikumu 27. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, izņemot šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās projekta vadības personāla izmaksas."
2) vēršam uzmanību, ka likmes apmērs ir jāsaskaņo ar vadošo iestādi, kā arī likmes apmēra pamatojums ir jānorāda anotācijā;
3) Papildus lūdzam anotācijā sniegt informāciju, vai izmaksas ir skaidri nodalāmas un nepastāv izmaksu un funkciju pārklāšanās ar likmē iekļaujamām izmaksām un izmaksām, kas tiks attiecinātas kā faktiskās par citām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka aktivitātes ietvaros komercdarbības atbalsta sniegšana paredzēta netiek, lūdzam anotācijā skaidrot, kas/kādi nosacījumi tiek saprasti ar MK noteikumu projekta 27.7. apakšpunktā norādīto, ka investīcijas atbilst nosacījumiem par valsts atbalstu komercdarbībai. Nepieciešamības gadījumā aicinām precizēt noteikumu projekta tekstu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 27.11. apakšpunktu, svītrojot norādi uz normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu ieviešanā 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta 40. punktā ietverto finansējuma saņēmēja pienākumu uzskaitījumu ar apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta 40. punktā ietverto finansējuma saņēmēja pienākumu uzskaitījumu ar apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 12.2.apakšpunktu katrā specifiskajā atbalsta mērķī (turpmāk-SAM) minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas.
2) Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā, nepieciešamības gadījumā to pārvērtējot.
2) Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā, nepieciešamības gadījumā to pārvērtējot.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd nav skaidrs, kādēļ 34.punktā ietvertais nosacījums par izmaksu attiecināmību sasaistits ar papildakalpojumu proporciju ar saimniecisko darbību nesaistītā projektā. Ja MK noteikumu autora mērķis ir norādīt, ka aktivitātes ietvaros tiek atbalstīti tikai ar saimniecisko darbību nesaistīti projekti un skaidrot, ka šo projektu ietvaros radītajā infrastruktūrā ir pieļaujama papildpakalpojumu sniegšana noteiktā proporcijā, lūdzam to nepārprotami norādīt atsevišķā punktā. Vienlaikus vēršam Jūsu uzmanību, ka Eiropas Komisijas paziņojuma Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punktā attiecībā uz papildpakalpojumiem nav noteikts ierobežojums to apmērā un, ja tāds tiek šajā programmā noteikts, aicinām anotācijā skaidrot, kāpēc paredzētas stingrākas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precīzi un nepārprotami norādīt, kādi dati par projekta ietekmi uz PII telpu ietilpību un PII lietotāju skaitu ir jāuzkrāj finansējuma saņēmējam. No 40.1.apakšpunkta redakcijas un anotācijas šobrīd nav viennozīmīgi izprotams kādi dati ir jāuzkrāj finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precīzi un nepārprotami norādīt kādi dati finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj un jāiesniedz sadarbības iestādei par horizontālajiem principiem "klimatdrošināšana", "energoefektivitāte pirmajā vietā" un "nenodarīt būtisku kaitējumu". Anotācijā ir iekļauti vispārēji nosacījumi, lai tiktu ievēroti minētie horizontālie principi, bet nav nodefinēti uzkrājamie dati vai norāde uz vadlīnijām, kur ir skaidri nodefinēti sasniedzamie rādītāji un uzkrājamie dati, ņemot vērā pasākuma specifiku. Vēršam uzmanību, ka datu uzkrāšanai par horizontālo principu ievērošanu ir nepieciešams nodrošināt arī KPVIS funkcionalitāti, kur ir nepieciešami precīzi dati, kas būs jāievada finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā saskaņošanas procesā esošajā Ministru kabineta noteikumu projektā "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" (22-TA-1623) noteikto un pēc analoģijas ar Ministru kabineta 2015. gada 17. marta noteikumos Nr. 130 "Noteikumi par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā" noteikto, lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot avansa un starpposma maksājumu kopsummu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai MK noteikumu projekta lietotājiem nodrošinātu nepārprotamu izpratni par normā ietverto nosacījumu būtību, lūdzam norādīt, kas tiek saprasts ar terminu "pamata infrastruktūra". Vēršam uzmanību, ka citur MK noteikumu projektā šis termins lietots nav, kā arī nav ietverts tā skaidrojums. Aicinām precizēt MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot 47.punktā noteikto, ka aktivitātes ietvaros publiskais finansējums tiek ieguldīts ar saimniecisko darbību nesaistītos infrastruktūras projektos, kuros līdztekus ar saimniecisko darbību nesaistītajam izmantojumam pieļaujama parasto papildpakalpojumu sniegšana, kā arī to, ka Eiropas Komisija savā Paziņojumā Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (skat. 207.punktu) nav izvirzījusi nekādus nosacījumus parasto papildpakalpojumu procentuālajam apjomam infrastruktūrās, kuras izmanto galvenokārt tikai nesaimnieciskajai darbībai, nav skaidrs, kas šīs aktivitātes ietvaros tiks vērtēts kā nelikumīgs komercdarbības atbalsts. Nepārprotamas izpratnes nodrošināšanai par normas būtību, lūdzam ietvert atbilstošu skaidrojumu anotācijā. Lūdzam arī pārskatīt punkta redakciju no tāda aspekta, ka teksts "projekts, kas saistīts ar tādu saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, ieviešanas gaitā vai projekta dzīves ciklā (infrastruktūras amortizācijas periodā) kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts" pieļauj, ka jau sākotnēji tiek sniegts atbalsts saimnieciskās darbības projektam, attiecībā uz kuru neizpildās, piemēram, KAKL 5.pantā minētā 4.pazīmē, kas ir pretrunā MK noteikumu mērķi – sniegt atbalstu nesaimnieciskajai darbībai.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot MK noteikumu 49.punktā noteikto, lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu kā tiks nodrošināta šo nosacījumu ievērošana projekta ieviešanas gaitā vai projekta dzīves ciklā (infrastruktūras amortizācijas periodā), tai skaitā, kādā termiņā atbildīgā iestāde izstrādās uzraudzības metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar intervences kodiem un finansējuma sadalījumu starp tiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā finansējuma saņēmējam paredzēta iespēja saņemt avansu, lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Projekta īstenošanas nosacījumi" ar piešķiramā avansa maksimālā apjoma pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot to, ka anotācijas 1.3.sadaļā norādīts, ka infrastruktūras amortizācijas periods piemērojams atkarībā no projekta ieguldījuma jomas un saskaņā ar Regulas (ES) Nr.480/2014 I pielikumu citas nozares projekta pārskata periods jeb dzīves cikls ir noteikts 10 – 15 gadi, lai nodrošinātu nepārprotamu izpratni, kādā periodā atbildīgā iestāde plāno noteikt projektu uzraudzības veikšanu, aicinām norādīt konkrētu uzraudzības periodu, nevis interpretējamu laika intervālu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 7.punktā sniegto informāciju, norādot kāda VARAM pieejamā finansējuma ietvaros paredzēts piesaistīt personālu uz darba līguma pamata vai ārpakalpojuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Iebildums
Lūdzam skaidri norādīt, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
a) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
b) “Klimatdrošināšana”;
c) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
d) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
a) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
b) “Klimatdrošināšana”;
c) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
d) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu 15. punktu atbilstoši 14. punktā noteiktajam. Papildus lūdzam izvērtēt šī punkta lietderību ņemot vērā, ka informācija par pieejamo ERAF finansējuma apmēru sniegta MK noteikumu 14. punktā.
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzēja finansējums ir ne mazāks kā 15 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un ne mazāks par 25 procentiem, ja projekta iesniedzējs ir Rīgas plānošanas reģiona pašvaldība vai tās izveidota iestāde.
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām redakcionāli precizēt "pirmsskolas pieejamības veicināšanu" - ir domāti pirmsskolas izglītības pakalpojumu vai pirmsskolas izglītības iestāžu peejamība?
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu 21. punktā konkretizēt vai pašvaldības saistošajos noteikumos jāparedz priekšrocības uzņemšanai pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē pirmsskolas vecuma bērniem no sociāli un ekonomiski mazaizsargātajām personu grupām un papildināt ar informāciju, ka šādu priekšrocību iekļaušana paaugstina projekta iesnieguma vērtējumu projektu iesniegumu atlases posmā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām papildināt ar jaunu punktu, kas uzskaita pasākuma ietvaros atļautos izmaksu veidus.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējam ir viennozīmīgi saprotami personāla atlīdzības izmaksu nosacījumi, rosinām papildināt ar jaunu punktu, nosakot personāla izmaksu attiecināmības nosacījumus atbilstoši Vadošās iestādes izstrādātajām vadlīnijām Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikt, ka projekta vadības izmaksas tiek izmaksātas vienkāršoti izmaksu kārtībā, piemēram, kā vienas vienības konstanta summa visam projektam.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai nosacījums attiecībā uz projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksām tiek izpildīts saskaņā ar Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktā noteikto. Attiecīgi minēto Vadlīniju 10.2.apakšpunktā noteikts šādi: "Projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts MK noteikumos par SAM īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus)".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šādu attiecināmo izmaksu iekļaušanu MK noteikumos, ņemot vērā, ka tās nav tieši saistītas ar pasākuma mērķa sasniegšanu un šāda veida izmaksām ir paredzētas citas ES fondu programmas.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, ņemot vērā noteikto maksimālo ERAF finansējuma apmēru vienas jaunas vietas izveidei un 16.punktā minēto nosacījumu, ka projekta minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 EUR - vai tas nozīmē, ka viena projekta ietvaros, lai kopējais attiecināmo izmaksu apmērs pārsniegtu 200 000 EUR, ir jāparedz (aptuveni) ne mazāk kā 8 jaunu vietu izbūvi/ pārbūvi?
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 32. punktu, nosakot, ka neparedzētos izdevumus veic, lai nodrošinātu projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
32. Neparedzētie izdevumi nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām, un tos veic, lai nodrošinātu projekta īstenošanu.
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vārdu secību: kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.apakšpunktā noteikto, proti, ka saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 64.panta 1.punkta c) apakšpunktu pievienotais vērtības nodoklis (turpmāk- PVN) ir attiecināms šādos gadījumos:
1) Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN). Savukārt gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir valsts atbalsta (t.sk. de minimis) saņēmējs PVN tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
2) Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem PVN jomā;
3) Gala saņēmēju veiktas investīcijas Finanšu instrumentu kontekstā.
Ņemot vērā augstāk minēto, aicinām izvērtēt, vai 33.punkta redakcija nebūtu precizējama, piemēram, šādi: Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, uzskatāmi par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 64.panta 1.punkta c)apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai aktuālās informācijas par projekta īstenošanu ievietošanu Finansējuma saņēmēja tīmekļvietnē, nepieciešams paredzēt tik bieži.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kāds mērķis ir MK noteikumu punktā ietvertajam nosacījumam par alternatīvu izvērtēšanu uzturēšanas izmaksu samazināšanai vai kompensēšanai, norādot, kur šī informācija ir iekļaujama, kā vērtējama un uzraugāma projekta īstenošanas laikā/pēc-uzraudzībā.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pasākuma mērķis ir veicināt pašvaldību pirmsskolas izglītības pakalpojumu pieejamību, radot vienlīdzīgas iespējas vecākiem pilnvērtīgi iesaistīties darba tirgū un apmācībās, rosinām papildināt ar vecākiem, kuri audzina pirmsskolas vecuma bērnus.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” ar informāciju, ka finansējums projektu īstenošanai attiecībā uz ERAF līdzfinansējuma nodrošināšanu tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ir jau iestājies 2023.gads, aicinām anotācijas 3.sadaļā kā kārtējo gadu norādīt 2023.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-