Atzinums

Projekta ID
23-TA-1346
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
28.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Satiksmes ministrija neatbalsta likumprojekta turpmāko virzību piedāvātajā redakcijā. Valdes un padomes locekļu pienākumu izpilde nav mērāma slodzēs, valdes un padomes locekļa, valdes un padomes locekļa pilnvarojuma attiecības nav darba tiesiskās attiecības, kas iespējams ir mērāmas un nosakāmas slodzēs. Ja ir paredzēts, ka turpmāk valsts kapitālsaniedrības valdes un padomes locekļa amata pienākumu izpilde būtu mērāma slodzēs, nepieciešams izstrādāt slodžu mērīšanas metodiku.

Likumprojektā termina "pilnas slodzes amats" skaidrojumā lietotais termins "normāls darba laiks" nav atsevišķi skaidrots, līdz ar to būtu jāpiemēro Darba likuma 131.pantā regulējums, kas nosaka, ka darbinieka normālais dienas darba laiks nedrīkst pārsniegt astoņas stundas, bet normālais nedēļas darba laiks — 40 stundas. Termins "nepilns darba laiks" tiek skaidrots Darba likuma 134.pantā.

Tāpat likumprojektā "pilnas slodzes amata", "nepilnas slodzes amata" un "amatpersonas apvienoto amatu maksimālo slodzes apmēra" skaidrojums neparedz kārtību, kuru piemērot gadījumos, kad persona valsts amatpersonas pienākumus pilda uz laiku, piemēram, uz laiku kļūstot par publiskas personas iepirkuma komisijas locekli.
Lūdzam likumprojektā noteikt, kas un kādā kārtībā veiks amatpersonas apvienoto amatu maksimālās slodzes apmēru uzskaiti, lai būtu likumīgs pamats minētās informācijas apstrādei.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Uzskatām, lai izpildītu Valsts kontroles ieteikumu, kura mērķis bija risināt jautājumus par ministriju vadošo valsts amatpersonu amatu savienošanas praksi, līdz ar piedāvātajiem grozījumiem ir pārāk plašs, jo attiecās uz visām amatpersonām, ne tika ministrijas vadošajām, tādējādi nesasniedzot Valsts kontroles ieteikuma mērķi.
Lūdzam ministriju vadošo amatpersonu amatu savienošanas jautājumus risināt ar nosacījumu, ka minētie grozījumi tiek virzīti izskatīšanai vienlaikus ar tiesību akta anotācijā minētajiem grozījumiem Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā, vienlaikus risinot jautājumu par ministriju/iestāžu atlīdzības fonda palielināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam svītrot likumprojekta anotācijas sadaļas " Problēmas apraksts" abas rindkopas, kas sākās ar vārdiem "Esošā valsts amatpersonu amatu savienošanas prakse". Lai personu ievēlētu valdes vai padomes locekļa amatā ir jāveic nominācijas process. Nominācijas komisijas locekļi paraksta neieinteresētības apliecinājumu, ja ir pieņēmums, ka šis regulējums ir nepilnīgs, tad jāgroza attiecīgais tiesību akts, lai novērstu jebkuras šaubas par nominācijas komisijas locekļa objektivitāti lēmuma pieņemšanā.
Savukārt attiecībā uz atkarīgajiem/neatkarīgajiem padomes locekļiem, šobrīd Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta sestajā daļā ir noteikts, ka kapitāla daļu turētājs nodrošina, ka vismaz puse no padomes locekļiem ir neatkarīgi. Aattiecīgi arī par šo, ja ir pieņēmums, ka šis regulējums ir nepilnīgs, tad jāgroza Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums, lai novērstu jebkuras šaubas par likuma uzstādījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-