Projekta ID
25-TA-787Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
10.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvā ziņojuma sadaļas “Plānotie pasākumi” tabulas 3.5. apakšpunktā noteikt Pārtikas un veterināro dienestu (PVD) kā līdzatbildīgo institūciju, jo PVD nav normatīvajos aktos noteiktas kompetences cita starpā pārbaudīt trešo valstu pilsoņu tiesisko statusu un uzturēšanās dokumenta derīgumu. Turklāt norādām, ka PVD nemaz šādu informāciju nevar pārbaudīt, jo saskaņā ar 2015. gada 22. aprīlī starp Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi (PMLP) un PVD noslēgto Starpresoru vienošanos “Par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izstrādātā un uzturētā datorprogrammas komplekta “Personu datu pārlūks” izmantošanu” PVD ir nodrošināta piekļuve noteiktiem datiem – vārds, uzvārds, personas kods un dzīvesvietas adrese. Skaidrojam, ka veicot pārtikas piegādes kurjeru reģistrāciju atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 2. februāra noteikumiem Nr. 104 “Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība”, PVD pārbauda informāciju PMLP uzturētajā sistēmā “Personu datu pārlūks” un konstatējot sistēmā ierakstu “Zudis tiesiskais pamats” pie sadaļas “Dzīvesvieta” nosūta informāciju gan PMLP, gan Valsts robežsardzei nepieciešamo darbību veikšanai.
Veicot uzraudzību un kontroli pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, PVD veic pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu, to procesu un produktu kontroli, nevis pieprasa informāciju par uzņēmumā strādājošo trešo valstu pilsoņu tiesisko statusu un uzturēšanās dokumenta derīgumu. Informācija par obligātajām pirmreizējām un periodiskajām veselības pārbaudēm uzrāda uzņēmuma pilnvarotais pārstāvis nevis individuāli katrs darbinieks, tādēļ saziņa ar citiem uzņēmuma darbiniekiem ir tikai par pārtikas aprites procesu. Līdz šim visas pārbaudes pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, kuru ietvaros tika pārbaudīts trešo valstu pilsoņu tiesiskais statuss un uzturēšanās dokumenta derīgums, tika īstenotas sadarbībā ar Valsts drošības dienestu, Valsts policiju, Valsts robežsardzi un pašvaldības policiju.
Veicot uzraudzību un kontroli pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, PVD veic pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu, to procesu un produktu kontroli, nevis pieprasa informāciju par uzņēmumā strādājošo trešo valstu pilsoņu tiesisko statusu un uzturēšanās dokumenta derīgumu. Informācija par obligātajām pirmreizējām un periodiskajām veselības pārbaudēm uzrāda uzņēmuma pilnvarotais pārstāvis nevis individuāli katrs darbinieks, tādēļ saziņa ar citiem uzņēmuma darbiniekiem ir tikai par pārtikas aprites procesu. Līdz šim visas pārbaudes pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, kuru ietvaros tika pārbaudīts trešo valstu pilsoņu tiesiskais statuss un uzturēšanās dokumenta derīgums, tika īstenotas sadarbībā ar Valsts drošības dienestu, Valsts policiju, Valsts robežsardzi un pašvaldības policiju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Pārtikas un veterinārais dienests, turpmāk – PVD, aicina informatīvā ziņojuma sadaļas “Plānotie pasākumi” tabulas 3.5. punktā noteikt PVD kā līdzatbildīgo institūciju, jo PVD nav normatīvajos aktos noteiktas kompetences cita starpā pārbaudīt trešo valstu pilsoņu tiesisko statusu un uzturēšanās dokumenta derīgumu. Turklāt norādām, ka PVD nemaz šādu informāciju nevar pārbaudīt, jo saskaņā ar 2015. gada 22. aprīlī starp Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, turpmāk – PMLP, un PVD noslēgto Starpresoru vienošanos “Par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izstrādātā un uzturētā datorprogrammas komplekta “Personu datu pārlūks” izmantošanu” PVD ir nodrošināta piekļuve noteiktiem datiem – vārds, uzvārds, personas kods un dzīvesvietas adrese. Izskaidrojam, ka veicot pārtikas piegādes kurjeru reģistrāciju atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 2. februāra noteikumiem Nr. 104 “Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība”, PVD pārbauda informāciju PMLP uzturētajā sistēmā “Personu datu pārlūks” un konstatējot sadaļā “Dzīvesvieta” ierakstu “Zudis tiesiskais pamats” nosūta informāciju gan Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei, gan Valsts robežsardzei nepieciešamo darbību veikšanai.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 22. februāra noteikumu Nr.142 “Pārtikas un veterinārā dienesta nolikums” 4.1. apakšpunktu, Pārtikas aprites uzraudzības likuma 21. panta otrās daļas 1. punkta c) apakšpunktu PVD viena no funkcijām ir visos pārtikas aprites posmos uzraudzīt un kontrolēt pārtikas uzņēmumu darbību un pārtikas aprites procesu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Veicot uzraudzību un kontroli pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, PVD veic pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu, to procesu un produktu kontroli, nevis pieprasa informāciju par uzņēmumā strādājošo trešo valstu pilsoņu tiesisko statusu un uzturēšanās dokumenta derīgumu. Informācija par obligātajām pirmreizējām un periodiskajām veselības pārbaudēm uzrāda uzņēmuma pilnvarotais pārstāvis nevis individuāli katrs darbinieks, tādēļ saziņa ar citiem uzņēmuma darbiniekiem nepieciešamības gadījumā ir tikai par pārtikas aprites procesu. Līdz šim visas pārbaudes pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, kuru ietvaros tika pārbaudīts trešo valstu pilsoņu tiesiskais statuss un uzturēšanās dokumenta derīgums, tika īstenotas sadarbībā ar Valsts drošības dienestu, Valsts policiju, Valsts robežsardzi un pašvaldības policiju.
Ņemot vērā minēto, uzskatām, ka nav pamata PVD norādīt kā atbildīgo institūciju informatīvā ziņojuma sadaļas “Plānotie pasākumi” tabulas 3.5. punktā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 22. februāra noteikumu Nr.142 “Pārtikas un veterinārā dienesta nolikums” 4.1. apakšpunktu, Pārtikas aprites uzraudzības likuma 21. panta otrās daļas 1. punkta c) apakšpunktu PVD viena no funkcijām ir visos pārtikas aprites posmos uzraudzīt un kontrolēt pārtikas uzņēmumu darbību un pārtikas aprites procesu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Veicot uzraudzību un kontroli pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, PVD veic pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu, to procesu un produktu kontroli, nevis pieprasa informāciju par uzņēmumā strādājošo trešo valstu pilsoņu tiesisko statusu un uzturēšanās dokumenta derīgumu. Informācija par obligātajām pirmreizējām un periodiskajām veselības pārbaudēm uzrāda uzņēmuma pilnvarotais pārstāvis nevis individuāli katrs darbinieks, tādēļ saziņa ar citiem uzņēmuma darbiniekiem nepieciešamības gadījumā ir tikai par pārtikas aprites procesu. Līdz šim visas pārbaudes pārtikas apritē iesaistītajos uzņēmumos, kuru ietvaros tika pārbaudīts trešo valstu pilsoņu tiesiskais statuss un uzturēšanās dokumenta derīgums, tika īstenotas sadarbībā ar Valsts drošības dienestu, Valsts policiju, Valsts robežsardzi un pašvaldības policiju.
Ņemot vērā minēto, uzskatām, ka nav pamata PVD norādīt kā atbildīgo institūciju informatīvā ziņojuma sadaļas “Plānotie pasākumi” tabulas 3.5. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
