Atzinums

Projekta ID
23-TA-775
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas 27.04.2023. izteikto iebildumu, kas ietverts izziņas 23.punktā un vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 17.2. un 64.2.apakšpunktā minētais nosacījums (atbalsta kumulācija tiek atļauta) joprojām ir pretrunā noteikumu projekta 5.punktā norādītajam, kas paredz, ka atbalsts par vienām un tām pašām izmaksām nevar pārklāties ar atbalstu no citiem atbalsta pasākumiem. Aicinām novērst pretrunu un precizēt noteikumu projektu.

Vienlaikus, gadījumā, ja atbalsta kumulācija atbalsta programmā tiek atļauta, aicinām atgriezt no noteikumu projekta 17.2. un 64.2.apakšpunktu redakcijas dzēsto Eiropas Komisijas lēmumu, lai būtu viennozīmīgi skaidrs, ka ar šo kumulāciju netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kura konkrētajā gadījumā īpašiem apstākļiem noteikta attiecīgajā valsts atbalsta programmā, Komisijas grupu atbrīvojuma regulā vai Eiropas Komisijas lēmumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 24.punktā ir ietverts nosacījums par informācijas par izmaksāto de minimis atbalstu glabāšanu, kas attiecas tikai uz atbalsta pretendentu, taču komercdarbības atbalsta dokumenti ir jāglabā gan atbalsta sniedzējam, gan atbalsta saņēmējam, lūdzam papildināt noteikumu projekta 2.2.sadaļu - aicinām ietvert prasības par dokumentu glabāšanu, kas ievērojamas atbalsta sniedzējam (informāciju glabā desmit gadus sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 70.punktā ir ietverts nosacījums par informācijas par izmaksāto de minimis atbalstu glabāšanu, kas attiecas tikai uz atbalsta saņēmēju (Institūtu), taču komercdarbības atbalsta dokumenti ir jāglabā gan atbalsta sniedzējam, gan atbalsta saņēmējam, lūdzam papildināt noteikumu projekta 4.sadaļu - aicinām ietvert prasības par dokumentu glabāšanu, kas ievērojamas arī atbalsta sniedzējam (informāciju glabā desmit gadus sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā joprojām ir ietverti pretrunīgi nosacījumi attiecībā uz atbalsta kumulāciju (lūdzam skatīt komentāru pie noteikumu projekta 5.punkta), vēršam uzmanību, ka:
- gadījumā, ja atbalsta kumulācija noteikumu projektā tiek atļauta, lūdzam saglabāt noteikumu projekta 17.4.apakšpunkta redakciju; 
- gadījumā, ja noteikumu projektā tiks paredzēti stingrāki nosacījumi nekā Komisijas regulā Nr.1407/2013 vai Komisijas regulas Nr.1408/2013, proti, kumulācijas aizliegums, lūdzam izteikt 17.4.apakšpunktu piemēram, šādā redakcijā:
"Ja tiek pārkāptas šajos Noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.1407/2013 vai Komisijas regulas Nr.1408/2013 prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā joprojām ir ietverti pretrunīgi nosacījumi attiecībā uz atbalsta kumulāciju (lūdzam skatīt komentāru pie noteikumu projekta 5.punkta), vēršam uzmanību, ka:
- gadījumā, ja atbalsta kumulācija noteikumu projektā tiek atļauta, lūdzam saglabāt noteikumu projekta 64.4.apakšpunkta redakciju; 
- gadījumā, ja noteikumu projektā tiks paredzēti stingrāki nosacījumi nekā Komisijas regulā Nr.1407/2013, proti, kumulācijas aizliegums, lūdzam izteikt 64.4.apakšpunktu piemēram, šādā redakcijā:
"Ja tiek pārkāptas šajos Noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.1407/2013, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 4.pielikuma ailē "Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā" norādīto punktu kopsummu, jo pēc aprēķina tā sanāk 51.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvaros atbalstu nesniedz saskaņā ar Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk - Komisijas regula Nr.717/2014), aicinām precizēt anotāciju, dzēšot nosacījumus (kas ietverti anotācijas 1.3.sadaļā) par atbalsta sniegšanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.717/2014.
Piedāvātā redakcija
-