Projekta ID
24-TA-541Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā komunikāciju ar Eiropas Komisiju (EK), kur EK norāda, ka atbalsta lokālā ietekme ir jāvērtē katrai augstskolai individuāli (IZM par šo ir informēta ar vēstuli 09.12.2022. 7-4/18/3645), lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kritērijiem, pēc kādiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi tiks vērtēta katra noteikumu projekta 28.punktā minētā augstākās izglītības iestāde, lai secinātu, ka atbalsts konkrētai augstākās izglītības iestādei nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Šāda pieeja būtu tikai loģiska arī tāpēc, ka noteikumu projekta 1.kārtā arī kritēriji par to, kā izvērtēt atbalsta saņēmēju, ir ietverti noteikumu projektā un tiek vērtēti uz piešķiršanas brīdi.
Vienlaikus aicinām Jūs izvērtēt, vai visos gadījumos atbalsts otrajā kārtā konkrētai augstākās izglītības iestādei kvalificēsies kā atbalsts saimnieciskai darbībai, lai automātiski analīzi veiktu tikai par Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minēto pazīmju vienlaicīgu izpildi (atbilstoši anotācijā šobrīd skaidrotajam fokusējoties tikai uz pazīmes par ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū izslēgšanu), un vai nebūtu jāparedz arī izvērtēšana par to, vai vispār atbalsts kvalificējas kā atbalsts saimnieciskai darbībai (vērtējot 50% ieņēmumu proporciju pret izdevumiem).
Vienlaikus aicinām Jūs izvērtēt, vai visos gadījumos atbalsts otrajā kārtā konkrētai augstākās izglītības iestādei kvalificēsies kā atbalsts saimnieciskai darbībai, lai automātiski analīzi veiktu tikai par Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minēto pazīmju vienlaicīgu izpildi (atbilstoši anotācijā šobrīd skaidrotajam fokusējoties tikai uz pazīmes par ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū izslēgšanu), un vai nebūtu jāparedz arī izvērtēšana par to, vai vispār atbalsts kvalificējas kā atbalsts saimnieciskai darbībai (vērtējot 50% ieņēmumu proporciju pret izdevumiem).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 47.punkts nosaka, ka "Pasākuma otrās kārtas finansējuma saņēmēji īsteno projektus, kuriem atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.", vienlaikus anotācijā sniedzot informāciju, kādēļ neizpildītos Komercdarbības atbalsta likuma 5.pantā minētā viena no pazīmēm par ietekmi uz konkurenci un tirdzniecību ES iekšējā tirgū.
Skaidrojam, ka, lai atbalsts infrastruktūrai netiktu kvalificēts kā atbalsts saimnieciskai darbībai, pieļaujot papildinošo saimniecisko darbību un papildpakalpojumu veikšanu, pašai infrastruktūrai ir jābūt nesaimnieciski izmantojamai. Uz saimnieciski izmantojamu infrastruktūru papildinoša saimnieciska darbība vai parasto papildpakalpojumu veikšana neattiecas. Attiecīgi, lai novērstu pretrunu, lūdzam no noteikumu projekta dzēst vai precizēt 62.punktu un no anotācijas dzēst visu informāciju par pasākuma otrās kārtas ietvaros pieļaujamo papildinošas saimnieciskās darbības veikšanu (ņemot vērā, ka uz otro kārtu šobrīd atbalsta programmas autors plāno, ka tiek vērtēta viena no komercdarbības atbalsta pazīmēm par ietekmi uz konkurenci un tirdzniecību ES iekšējā tirgū, nevis vispirms tas, vai atbalsta kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai).
Skaidrojam, ka, lai atbalsts infrastruktūrai netiktu kvalificēts kā atbalsts saimnieciskai darbībai, pieļaujot papildinošo saimniecisko darbību un papildpakalpojumu veikšanu, pašai infrastruktūrai ir jābūt nesaimnieciski izmantojamai. Uz saimnieciski izmantojamu infrastruktūru papildinoša saimnieciska darbība vai parasto papildpakalpojumu veikšana neattiecas. Attiecīgi, lai novērstu pretrunu, lūdzam no noteikumu projekta dzēst vai precizēt 62.punktu un no anotācijas dzēst visu informāciju par pasākuma otrās kārtas ietvaros pieļaujamo papildinošas saimnieciskās darbības veikšanu (ņemot vērā, ka uz otro kārtu šobrīd atbalsta programmas autors plāno, ka tiek vērtēta viena no komercdarbības atbalsta pazīmēm par ietekmi uz konkurenci un tirdzniecību ES iekšējā tirgū, nevis vispirms tas, vai atbalsta kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 18.1.un 18.2.apakšpunktos norādītie rādītāji ir Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam rādītāji, lūdzam izvērtēt, vai rādītāja sasniegšanas termiņš nebūtu atbilstoši norādāms 2029.gada 30.jūnijs (saskaņā ar 12.punktā noteikto).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 19. un 21. punktu, norādot, ka būvprojekta izmaiņu izstrādes izmaksas ir Pasākuma pirmās kārtas ietvaros atbalstāmā darbība, attiecīgi precizējot anotācijā norādīto informāciju.
Vēršam uzmanību, ka turpinot projekta īstenošanu izbūvēto ēku ietvaros otrajā projekta posmā tiek īstenoti telpu aprīkošanas un pielāgošanas darbi, piemēram, izbūvēto inženiertīklu iekārtu uzstādīšana, tai skaitā apgaismojumu, ventilācijas un kondicionēšanas sistēmu iekārtas, piekļuves kontroles sistēmu, apsardzes sistēmu, telefonu un datoru tīklu iekārtas, iebūvējamo mēbeļu uzstādīšana u.c. iekšdarbi pilnīgai projekta pabeigšanai, kā arī tiek nodrošināta interjera projekta īstenošana (interjera projekta izstrāde, mēbeļu un interjera elementu iegāde).
Attiecīgi paskaidrojam, ka īstenojot starpdisciplinārā izglītības, kultūras un radošo industriju atbalsta centra "TabFab" izveides otro posmu (t.i. Projekta pirmā posmā izbūvēto ēku telpu aprīkošanu un pielāgošanas darbus), ir nepieciešams veikt izmaiņas Projekta pirmajā posmā izstrādātajā būvprojektā.
Vēršam uzmanību, ka turpinot projekta īstenošanu izbūvēto ēku ietvaros otrajā projekta posmā tiek īstenoti telpu aprīkošanas un pielāgošanas darbi, piemēram, izbūvēto inženiertīklu iekārtu uzstādīšana, tai skaitā apgaismojumu, ventilācijas un kondicionēšanas sistēmu iekārtas, piekļuves kontroles sistēmu, apsardzes sistēmu, telefonu un datoru tīklu iekārtas, iebūvējamo mēbeļu uzstādīšana u.c. iekšdarbi pilnīgai projekta pabeigšanai, kā arī tiek nodrošināta interjera projekta īstenošana (interjera projekta izstrāde, mēbeļu un interjera elementu iegāde).
Attiecīgi paskaidrojam, ka īstenojot starpdisciplinārā izglītības, kultūras un radošo industriju atbalsta centra "TabFab" izveides otro posmu (t.i. Projekta pirmā posmā izbūvēto ēku telpu aprīkošanu un pielāgošanas darbus), ir nepieciešams veikt izmaiņas Projekta pirmajā posmā izstrādātajā būvprojektā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 21. punktu, norādot, ka būvprojekta izmaiņu izstrādes izmaksas ir Pasākuma pirmās kārtas ietvaros atbalstāmā darbība, attiecīgi precizējot anotācijā norādīto informāciju. Pamatojumu lūgums skatīt pie izteiktā priekšlikuma pie 19.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams arī noteikumu projekta pirmās kārtas attiecināmās izmaksās papildināt ar izmaksām komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumiem par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skaidrojam, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktā noteikts šādi: "Projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus)".
Lūdzam paredzēt 10% ierobežojumu līdzīgi kā tas ir noteikts noteikumu projekta 41.2.3.3. apakšpunktā.
Lūdzam paredzēt 10% ierobežojumu līdzīgi kā tas ir noteikts noteikumu projekta 41.2.3.3. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam paredzēt līdzvērtīgu pieeju kā tas ir noteikts noteikumu projekta 42.1. apakšpunktā, ka finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības personāls uz darba līguma pamata ir nodarbināts projektā normālo darba laiku vai nepilnu darba laiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, attiecīgi veicot darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju, ka noteikumu projekta 13. punktā noteiktajam finansējuma saņēmējam nepieciešamais finansējums 1 728 897,36 euro apmērā jau tika izmaksāts no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra sēdes protokollēmuma Nr. 60 54. § pamata. Ņemot vērā iepriekšminēto, lūdzam izvērtēt iespēju svītrot noteikumu projekta 25. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra sēdes Nr. 60, 54. § protokollēmuma (turpmāk – protokollēmums) 4. punkts, 5.1. apakšpunkts un 6. punkts nosaka, ka Pasākuma pirmās kārtas projekts tiks īstenotas divos Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas periodos.
Atbilstoši 2016. gada 29. marta noteikumu Nr. 188 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.6.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt Rīgas pilsētas revitalizāciju, nodrošinot teritorijas efektīvu sociālekonomisko izmantošanu" 55.2.apakšpunktā un 59.punktā noteiktajam, īstenojot projektu divos Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas periodos, projekta aktivitātes un iznākuma rādītāji jāsasniedz pēc 2023. gada 31. decembra līdz 2026. gada 31. oktobrim.
Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 26. punktu, norādot, ka pasākuma pirmās kārtas ietvaros projektu īsteno saskaņā ar noslēgto līgumu par projekta īstenošanu, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 31. oktobrim, attiecīgi precizējot anotācijā norādīto informāciju.
Atbilstoši 2016. gada 29. marta noteikumu Nr. 188 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 5.6.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt Rīgas pilsētas revitalizāciju, nodrošinot teritorijas efektīvu sociālekonomisko izmantošanu" 55.2.apakšpunktā un 59.punktā noteiktajam, īstenojot projektu divos Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas periodos, projekta aktivitātes un iznākuma rādītāji jāsasniedz pēc 2023. gada 31. decembra līdz 2026. gada 31. oktobrim.
Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 26. punktu, norādot, ka pasākuma pirmās kārtas ietvaros projektu īsteno saskaņā ar noslēgto līgumu par projekta īstenošanu, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 31. oktobrim, attiecīgi precizējot anotācijā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
Pasākuma pirmās kārtas ietvaros projektu īsteno saskaņā ar noslēgto līgumu par projekta īstenošanu, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 31. oktobrim.
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 38.1.apakšpunktā vārdu "augstākās", lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas programmā 2021.-2027.gadam lietotajai kopējā iznākuma rādītāja RCO67 definīcijai "Jaunu vai modernizēto izglītības iestāžu klašu telpu ietilpība".
Piedāvātā redakcija
38.1. iznākuma rādītājs – jaunu vai modernizētu izglītības iestāžu klašu telpu ietilpība – vismaz 6354 studējošie;
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 38.2.apakšpunktā vārdu "augstākās", lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas programmā 2021.-2027.gadam lietotajai kopējā rezultāta rādītāja RCR71 definīcijai "Jauno vai modernizēto izglītības iestāžu lietotāju skaits gadā".
Piedāvātā redakcija
38.2. rezultāta rādītājs – jauno vai modernizēto izglītības iestāžu lietotāju skaits gadā – vismaz 8765 studējošie, tai skaitā:
13.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.pielikuma datnes nosaukumu, ņemot vērā, ka 2.pielikumā ietverti dati par absolventiem, nevis finansējuma sadalījumu starp potenciālajiem finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.pielikumā iznākuma un rezultāta rādītāju sadalījumu atlases otrās kārtas projektu iesniedzējiem atbilstoši noteikumu projekta 38.1. un 38.2.apakšpunktā minētajam. Lūdzam vienlaikus precizēt, kurš pielikumā ir rezultāta rādītājs un kurš - iznākuma rādītājs.
Piedāvātā redakcija
-