Projekta ID
23-TA-1899Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Ņemot vērā to, ka grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā, kas paredz deleģējumu izdot Ministru kabineta noteikumus vēl nav stājušies spēkā, lūdzam salāgot spēkā stāšanos grozījumiem Epidemioloģiskās drošības likumā un Ministru kabineta noteikuma projektam, kas izdots uz minētā likuma pamata, attiecīgi precizējot projektu vai iekļaujot atbilstošu informāciju projekta anotācijā, tādējādi nodrošinot, ka Ministru kabineta noteikumi nestājās spēkā ātrāk kā grozījumi likumā, no kura izriet deleģējums izdot attiecīgos noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta izdošanas pamatu, proti, norādot konkrēto Epidemioloģiskās drošības likuma 11.1 panta sesto daļu, ņemot vērā to, ka deleģējums izdot Ministru kabineta noteikumus izriet no konkrētās normas daļas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikuma projekta 1.3. apakšpunktu atbilstoši Epidemioloģiskās drošības likuma 11.1 panta sestajai daļai, ņemot vērā to, ka minētā likuma norma nosaka EPID rīkā iekļaujamo informāciju, savukārt noteikuma projekta 1.3. apakšpunktā šī informācija netiek iekļauta.
Atbilstoši deleģējuma normai Ministru kabinets nosaka EPID rīkā iekļaujamo informāciju, tās apjomu, saņemšanas, iekļaušanas un apstrādes kārtību, glabāšanas termiņu un piekļuves noteikumus, pacienta aptaujas iesniegšanas kārtību un saturu, un arī kārtību kādā iegūst informāciju no šā panta septītajā daļā minētajām informācijas sistēmām, to apstrādā un glabā. Projektā ir neatbilstošs regulējums, kas nosaka sistēmas, nevis kārtību. Ņemot vērā minēto lūdzam precizēt projektu.
Atbilstoši deleģējuma normai Ministru kabinets nosaka EPID rīkā iekļaujamo informāciju, tās apjomu, saņemšanas, iekļaušanas un apstrādes kārtību, glabāšanas termiņu un piekļuves noteikumus, pacienta aptaujas iesniegšanas kārtību un saturu, un arī kārtību kādā iegūst informāciju no šā panta septītajā daļā minētajām informācijas sistēmām, to apstrādā un glabā. Projektā ir neatbilstošs regulējums, kas nosaka sistēmas, nevis kārtību. Ņemot vērā minēto lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Nav saprotams, kādēļ EPID rīkā paredzēts iekļaut tādus datus kā valstspiederība, lūdzam sniegt skaidrojumu projekta anotācijā par šādas informācijas nepieciešamību, minētais attiecināms arī uz noteikumu projekta 18.2.2. apakšpunktu un 21.2.5. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projekta ietvaros tiek plānots apstrādāt "kontaktinformāciju" (piemēram, projekta 6., 9.punkts), "kontaktinformāciju (elektroniskā pasta adrese, tālruņa numurs)" (piemēram, projekta 11.punkts) un "identificējošo informāciju (vārds, uzvārds, personas kods, dzimums, deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese, dzimšanas datums, elektroniskā pasta adrese, tālruņa numurs)" (piemēram, projekta 11.punkts). Lai veidotu godprātīgu un datu subjektam pārredzamu datu apstrādi, lūdzam projektā saglabāt konsekvenci un izmantot vienotu formulējumu noteiktu datu iegūšanai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu. Ņemot vērā minēto, lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, kas pamatotu personas datu glabāšanas termiņu - līdz nākamā gada 31. decembrim. Tāpat lūdzam precizēt projektu kopumā, nosakot pārējās EPID rīkā esošās informācijas glabāšanas termiņu, anotāciju papildinot ar attiecīgu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārvērtēt projekta 18.2.6. apakšpunktu, ievērojot to, ka ne vienmēr būs iespējams sniegt informāciju par likumisko pārstāvi, ņemot vērā to, minētais apakšpunkts nebūs attiecināms uz visām 18.2.1. apakšpunktā minētajām personām. Ņemot vērā minēto lūdzam sniegt skaidrojumu projekta anotācijā par minētā apakšpunkta piemērojamību.
Vienlaikus nav saprotams, kādēļ attiecībā uz kontaktpersonu nav norāde uz 18.2.3. apakšpunktu, analogi 18.2.1. apakšpunkta norādei.
Vienlaikus nav saprotams, kādēļ attiecībā uz kontaktpersonu nav norāde uz 18.2.3. apakšpunktu, analogi 18.2.1. apakšpunkta norādei.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.1. punktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas ir deklaratīvas. Ņemot vērā minēto, izsakām priekšlikumu svītrot projekta 24.punktā vārdus "nodrošinot fizisko personu datu aizsardzību Fizisko personu datu apstrādes likumā un Pacientu tiesību likumā noteiktajā kārtībā". Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai norāde par informācijas uzglabāšanu elektroniski nedublēs Epidemioloģiskās drošības likumā ietverto normatīvo regulējumu par EPID rīka izveidošanu.
Piedāvātā redakcija
-