Projekta ID
24-TA-1377Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija"
Atzinums iesniegts
17.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
DAIF Latvija akcentē, ka līdzvērtīgās uzņēmējdarbības inovāciju atbalsta programmās tiek izmantots definājums – produkti, pakalpojumi un tehnoloģijas – aicinām precizēt redakciju.
Aicinām precizēt MK noteikumu punktu paredzot, ka atbalsts tiek piešķirts tādu inovatīvu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju atbalstam, kam ir komercializācijas potenciāls aizsardzības vai drošības jomā un tie atbilst gan Nacionālo bruņoto spēku, gan starptautisko aizsardzības spēju attīstības plāniem.
DAIF Latvija uzskata, ka programmas ietvaros ir jāparedz sniegt atbalstu arī industrijas starptautiskai konkurētspējai, ne tikai NBS ietvaros, tādā veidā sniedzot pienesumu un integrējoties ES un NATO aizsardzības spēju attīstībā un inovācijā. Uzņēmumu interesēs ir radīt mērogojamus produktus arī straptautiskajam aizsardzības tirgum.
Komercializācijas potenciāls gan vietējā, gan starptautiskā tirgū arī tieši militāra vai divējāda pielietojuma produktiem, pakalpojumiem un tehnoloģijām ir svarīgs, lai komersantam pēc šīs konkrētās atbalsta programmas īstenošanas būtu pēc iespējas lielāka iespēja piesaistīt papildus finansējumu projekta attīstībai un turpināšanai, tādā veidā arī nodrošinot ekonomisko ieguvumu. Komercializācijas potenciāla novērtēšana arī var ietekmēt projekta pieteicēja jau savlaicīgu sagatavošanos un iespējamo risku izvērtējumu par projekta turpināšanu pēc konkrētā atbalsta saņemšanas, nodrošinot tā ilgtspēju.
Tāpat aicinām precizēt punktu, norādot arī mikro uzņēmumus.
Aicinām precizēt MK noteikumu punktu paredzot, ka atbalsts tiek piešķirts tādu inovatīvu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju atbalstam, kam ir komercializācijas potenciāls aizsardzības vai drošības jomā un tie atbilst gan Nacionālo bruņoto spēku, gan starptautisko aizsardzības spēju attīstības plāniem.
DAIF Latvija uzskata, ka programmas ietvaros ir jāparedz sniegt atbalstu arī industrijas starptautiskai konkurētspējai, ne tikai NBS ietvaros, tādā veidā sniedzot pienesumu un integrējoties ES un NATO aizsardzības spēju attīstībā un inovācijā. Uzņēmumu interesēs ir radīt mērogojamus produktus arī straptautiskajam aizsardzības tirgum.
Komercializācijas potenciāls gan vietējā, gan starptautiskā tirgū arī tieši militāra vai divējāda pielietojuma produktiem, pakalpojumiem un tehnoloģijām ir svarīgs, lai komersantam pēc šīs konkrētās atbalsta programmas īstenošanas būtu pēc iespējas lielāka iespēja piesaistīt papildus finansējumu projekta attīstībai un turpināšanai, tādā veidā arī nodrošinot ekonomisko ieguvumu. Komercializācijas potenciāla novērtēšana arī var ietekmēt projekta pieteicēja jau savlaicīgu sagatavošanos un iespējamo risku izvērtējumu par projekta turpināšanu pēc konkrētā atbalsta saņemšanas, nodrošinot tā ilgtspēju.
Tāpat aicinām precizēt punktu, norādot arī mikro uzņēmumus.
Piedāvātā redakcija
Atbalstu piešķir, lai īstenotu aizsardzības un drošības industrijā ietilpstošo mikro, mazo un vidējo uzņēmumu inovatīvu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju radīšanu un attīstīšanu atbilstoši nacionāla un starptautiska līmeņa aizsardzību spēju attīstības plāniem un ar komercializācijas potenciālu aizsardzības vai drošības jomā.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt MK noteikumu punktu atbilstoši DAIF Latvija priekšlikumam par 3.punktu:
Piedāvātā redakcija
4. Atbalstu piešķir tādiem pasākumiem kā esošu vai jaunu zinātnisko atziņu, tehnoloģisko un citu attiecīgu zināšanu un prasmju iegūšana, kombinēšana, modelēšana un izmantošana, lai izstrādātu jaunus vai uzlabotu esošus produktus, pakalpojumus vai tehnoloģijas, kā arī prototipu izgatavošanai, demonstrējumiem, pilotprojektiem, jaunu vai uzlabotu produktu, pakalpojumu vai tehnoloģiju radīšanai un testēšanai.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt MK noteikumu punktu atbilstoši definējumam līdzvērtīgās uzņēmējdarbības inovāciju atbalsta programmās.
Piedāvātā redakcija
12. Atbalstu īsteno atklātā projektu iesniegumu konkursa veidā.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt MK noteikumu punktu 13.1.1., paredzot, ka Komisijas izstrādātajā un apstiprinātajā konkursa nolikumā arī tiek ietverti konkrētā konkursa atbalsta virzieni, kas savukār tiek noteikti atbilstoši noteiktām aizsardzības spēju prioritātēm vai arī konkrētas aizsardzības spēju prioritātes konkrētajā konkursā netiek noteiktas.
Piedāvātā redakcija
13.Izsludinot projektu konkursu, Komisija izstrādā un apstiprina konkursa nolikumu, kurā tiek ietverti:
13.1. Vispārējie konkursa nosacījumi:
13.1.1. Konkursa mērķis, konkrētajā konkursā iekļautās aizsardzības spēju prioritātes un mērķgrupas;
13.1. Vispārējie konkursa nosacījumi:
13.1.1. Konkursa mērķis, konkrētajā konkursā iekļautās aizsardzības spēju prioritātes un mērķgrupas;
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt MK noteikumu 19.7. punktu atbilstoši definējumam līdzvērtīgās uzņēmējdarbības inovāciju atbalsta programmās, paredzot, ka nodokļu parāda esamība tiek pārbaudība nevis noslēdzoties projektu iesniegumu atlasei, bet gan pieņemot lēmumu par atbalsta piešķiršanu. Būtiski, ka var tikt paredzēts, arī iesniegt papildus apliecinošu dokumentu par nodokļu parāda neesamību atbalsta piešķiršanai, ņemot vēr, ka publiskajā VID datu bāzē informācija ir pieejama par noteiktiem periodiem. Šāda ir prakse arī citās inovāciju atbalsta programmās, kad var tikt dots papildus termiņš nepieciešamās dokumentācijas iesniegšanai, pirms tiek pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
19.7. Uz brīdi, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, pēc pēdējās Valsts ieņēmumu dienesta datubāzē pieejamās informācijas nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt MK noteikumu punktu ar normu, ka atbalsta sniedzējs arī ir atbildīgas par projekta realizācijas turpināšanu pēc tā pabeigšanas.
Piedāvātā redakcija
Atbalstu izmaksā granta veidā, pamatojoties uz līdzfinansējuma principu, saskaņā ar konkursa nolikumā noteikto kārtību. Atbalsta saņēmējs ir atbildīgs par nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu un projekta īstenošanas turpināšanai nepieciešamajiem finanšu resursiem.