Atzinums

Projekta ID
22-TA-1353
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā veiktos precizējumus anotācijā, lūdzam noteikumu projekta 2.1. apakšpunktā dzēst vārdus "īstenot tūrisma attīstības valsts politiku"
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt noteikumu projekta 11. punktu, izsakot to šādā redakcijā: "Finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj dati par Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) jomā atbalstītajiem komersantiem, ievadot tos Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - KPVIS)". Lūdzam attiecīgi precizēt informāciju arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu "tūristu" ar "dalībnieku".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Finanšu ministrija pieņem zināšanai noteikumu projekta anotācijā, kā arī izziņas 519.punktā sniegto skaidrojumu attiecībā uz noteikumu projekta 70.1.apakšpunktā paredzēto apliecinājuma nepieciešamību un saturu.
Vienlaikus atkārtoti aicinām vērtēt, vai tomēr nebūtu iespējams rast juridiski korektu risinājumu šobrīd noteikumu projekta 70.1.apakšpunktā iekļautās atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 26. februāra direktīvu Nr.2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK, atspoguļošanai, ņemot vērā, ka minētā direktīva Latvijas tiesību aktos ir pārņemta ar Publisko iepirkumu likumu, kā arī to, ka ES direktīvas pēc būtības nav tieši piemērojami normatīvie akti.

Papildus vēršam uzmanību, ka normas tekstā ir tehniska neprecizitāte - divas reizes pēc kārtas minēts direktīvas 2014/24/ES numurs.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt apakšpunktu šādi: "kārtību, kādā finansējuma saņēmējs pārbauda interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas riska un dubultā finansējuma neesamību gala labuma guvēju līmenī;". Lūdzam atbilstoši papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā iesūtītos aprēķinus un anotācijā iekļauto aprakstu par vienoto likmi personāla atlīdzības izmaksām, rosinām precizēt anotāciju, svītrojot informāciju, ka likmes aprēķinā izmantots LIAA Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020. gada plānošanas perioda īstenoto programmu ietvertais atalgojums, kā arī atsauci uz atalgojuma reformu, kas LIAA stāsies spēkā no 2023. gada 1.jūlija, un aizstāt to ar atsauci uz Atlīdzības likumu un saistošajiem MK noteikumiem, ņemot vērā, ka likmes pamatojums ir balstīts uz nacionālo normatīvo regulējumu. 

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, ka Atbildīgā iestāde ir atbildīga par šajos noteikumos noteikto nacionālo rādītāju uzraudzību atbilstoši "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā"
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” ir norādīts, ka pasākuma īstenošanai Finanšu ministrija pieprasīs finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. Savukārt noteikumu projektā ir skaidrots, ka finansējuma saņēmējs ir valsts tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis ir sekmēt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un eksportspēju starptautiskajos tirgos, veicināt biznesa ideju attīstību un uzņēmumu rašanos, zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu attīstību uzņēmumiem un eksportu, veicināt ārvalstu investīciju apjoma pieaugumu, īstenot tūrisma attīstības valsts politiku un valsts politiku inovāciju jomā un veicināt Latvijas pozitīvu starptautisko atpazīstamību. Ievērojot, ka minētais darbības mērķis ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai, lūdzam skaidrot kā ir plānots nodrošināt nepieciešamo finansējumu aģentūrai, ja finansējumu no 80.00.00 programmas pieprasīs Finanšu ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju un atgriezt no anotācijas 3.sadaļās "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 7.punkta "Amata vietu skaita izmaiņas" svītroto informāciju par projektā paredzētajām amata vietām, bet lūdzam neiekļaut izsvītroto informāciju par aprēķina piemēriem.
Piedāvātā redakcija
Kopumā projektā paredzētas 78 amata vietas, kas netiks veidotas kā jaunas amata vietas, bet tiks turpinātas kā projekta vadība un īstenošana, pārņemot funkcijas no ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda šajā ES struktūrfondu plānošanas periodā, nosakot terminētu laika rāmi līdz 2029.gada 31.decembrim. 
Projektā ir plānots administrēšanas personāls ar 31 amata vietu un īstenošanas personāls ar 47 amata vietām.