Projekta ID
22-TA-2309Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt 11. punktu, iekļaujot atsauci uz citām amatpersonām, kas ir operatīvās darbības subjekti vai citu klasificētu funkciju veicēji, kā aprakstīts Anotācijas 1.3. punktā. Esošajā redakcijā 11. punkts joprojām attiecas tikai uz valsts drošības iestādēm, lai gan Anotācijas 1.3. punktā minētas arī Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Iekšējās drošības biroja un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm, kas ir operatīvās darbības subjekti vai citu klasificētu funkciju veicēji. Atgādinām, ka Valsts policija, Valsts robežsardze, Iekšējais drošības birojs un Ieslodzījuma vietu pārvalde nav valsts drošības iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precīzi definēt pēc kādu tieši izmaiņu veikšanas kritiskā personāla sarakstos sniedzama informācija, kā arī tās sniegšanas biežumu un apjomu.
Ievērojot lielo personāla skaitu IeM sistēmā (uz kuriem attiecināmi Mobilizācijas likuma 14.prim panta pirmajā daļā noteiktie izņēmumi iesaukšanai aktīvajā dienestā un iedzīvotāju mobilizācijai civilās aizsardzības formējumos un civilās aizsardzības pasākumu veikšanai), tai skaitā Valsts robežsardzes personāla skaitu, iknedēļas (pat ikdienas) personāla mainību (pieņemtie, atvaļinātie/atbrīvotie), paredzams, ka informācijas sniegšana pēc izmaiņām personālā radīs būtisku administratīvo slogu iestādei.
Vienlaikus nepieciešams noteikt vai, sniedzot informāciju pēc izmaiņu veikšanas kritiskā personāla sarakstā, tas iesniedzams kā pilns saraksts vai tikai notikušās izmaiņas, piem., informējot tikai par tiem nodarbinātajiem, kas no jauna iekļaujami sarakstā vai no tā izslēdzami.
Ievērojot, ka iesniedzamā informācijas saturēs personu datus, rodas šaubas, vai tās elektroniska nosūtīšana exel tabulas veidā neradīs datu noplūdes riskus, kā arī būs efektīvi un ātri apstrādājama.
Ievērojot lielo personāla skaitu IeM sistēmā (uz kuriem attiecināmi Mobilizācijas likuma 14.prim panta pirmajā daļā noteiktie izņēmumi iesaukšanai aktīvajā dienestā un iedzīvotāju mobilizācijai civilās aizsardzības formējumos un civilās aizsardzības pasākumu veikšanai), tai skaitā Valsts robežsardzes personāla skaitu, iknedēļas (pat ikdienas) personāla mainību (pieņemtie, atvaļinātie/atbrīvotie), paredzams, ka informācijas sniegšana pēc izmaiņām personālā radīs būtisku administratīvo slogu iestādei.
Vienlaikus nepieciešams noteikt vai, sniedzot informāciju pēc izmaiņu veikšanas kritiskā personāla sarakstā, tas iesniedzams kā pilns saraksts vai tikai notikušās izmaiņas, piem., informējot tikai par tiem nodarbinātajiem, kas no jauna iekļaujami sarakstā vai no tā izslēdzami.
Ievērojot, ka iesniedzamā informācijas saturēs personu datus, rodas šaubas, vai tās elektroniska nosūtīšana exel tabulas veidā neradīs datu noplūdes riskus, kā arī būs efektīvi un ātri apstrādājama.
Piedāvātā redakcija
-