Projekta ID
23-TA-2866Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 2.8.apakšpunktu, ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu regulējumam finansējuma saņēmējs un labuma guvējs ir dažādi subjekti. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt arī citas noteikumu projekta normas un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši 6.1.1.SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā norādītajam, rādītājs ir uzskatāms par sasniegtu, kad noslēgts sadarbības līgums ar saimnieciskās darbības veicēju par sadarbību pētniecības projekta īstenošanā. Tā kā MKN projektā komersanti nav plānoti sadarbības partneru lomā, lūdzu precizēt noteikumu projektu, vai skaidrot Anotācijā, kad rādītājs ir ieskaitāms kā sasniegts jeb kā finansējuma saņēmējs pierāda/apliecina "ir sadarbojušies" faktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 21. punkta redakciju, skaidri norādot, ka projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno sadarbības partnera apliecinājumu par gatavību piedalīties projekta īstenošanā. Papildus lūdzam izvērtēt un ja nepieciešams precizēt noteikumus, ņemot vērā šobrīd uz AK virzītājā projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodikā sniegto kritērija Nr. 1.4 . atbilstības skaidrojumu , ka:
a) sadarbības partnera atbilstību pasākuma MK noteikumu par SAMP īstenošanu nosacījumiem vērtē, ņemot vērā sadarbības līgumā norādīto projekta īstenošanas un rezultātu izmantošanas kārtību, kas ietver MK noteikumu par SAMP īstenošanu 22. punktā noteikto informāciju";
b) projekta iesniegumā ir definētas projekta sadarbības partnera plānotās darbības projekta ietvaros [..].
a) sadarbības partnera atbilstību pasākuma MK noteikumu par SAMP īstenošanu nosacījumiem vērtē, ņemot vērā sadarbības līgumā norādīto projekta īstenošanas un rezultātu izmantošanas kārtību, kas ietver MK noteikumu par SAMP īstenošanu 22. punktā noteikto informāciju";
b) projekta iesniegumā ir definētas projekta sadarbības partnera plānotās darbības projekta ietvaros [..].
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt MK noteikumu 2.punktu, iekļaujot arī dzīves cikla definīciju, ja iespējams, norādot konkrētu projekta dzīves cikla garumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu pārskatīt pasākuma projekta dizainu, pēc iespējas nodrošinot projekta īstenošanas informāciju KP VIS projekta iesnieguma veidlapas ietvarā. Aicinu izvērtēt iespēju MKN projektā noteikto tematisko uzdevumu izpildi plānot kā projekta īstenošanas darbības, nevis apakšpieteikumus, kas pievienojami kā projekta iesnieguma pielikumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot 30.4.apakšpunktā ietvertās prasības nepieciešamību. Ja prasība ir iekļauta, lai apliecinātu ZI statusu, tad lūdzam svītrot, ņemot vērā, ka mums ir svarīgi tikai pārliecināties, ka organizācija ir iekļauta reģistrā, savukārt dokumentus, kas ir jāiesniedz reģistram reglamentē citi normatīvie akti
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta tiešajās attiecināmajās personāla izmaksās var iekļaut to darbinieku atlīdzības izmaksas, kuri noteiktā laika posmā ne mazāk kā 30% no normālā darba laika katrā mēnesī veic pienākumus, kas saistīti ar projektu, un tas ir pamatots ar atbilstošiem izmaksas pamatojošiem dokumentiem.
Ņemot vērā, ka atlīdzības izmaksas tiek veiktas kā faktiskās izmaksas, lūdzam noteikumu projekta 34.1.apakšpunktu papildināt ar nosacījumu, ka attiecināma ir atlīdzība tikai, ja vismaz 30% no normālā darba laika darbinieks strādā ar projektu. Papildus lūdzam iekļaut arī nosacījumu, ka nav attiecināmas virsstundas.
Ņemot vērā, ka atlīdzības izmaksas tiek veiktas kā faktiskās izmaksas, lūdzam noteikumu projekta 34.1.apakšpunktu papildināt ar nosacījumu, ka attiecināma ir atlīdzība tikai, ja vismaz 30% no normālā darba laika darbinieks strādā ar projektu. Papildus lūdzam iekļaut arī nosacījumu, ka nav attiecināmas virsstundas.
Piedāvātā redakcija
34.1. projekta vadības personāla izmaksas, nepārsniedzot 7 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas 2021.-2027.gada plānošanas perioda attiecināmo izmaksu noteikšanas nosacījumiem, ārvalstu komandējumu izmaksas ir attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 35.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precīzi definēt, kādas saistītās izmaksas ir attiecināmas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai noteikumu projekta 36.punktā noteiktā 15 % netiešo izmaksu vienotā likme būtu aprēķināma arī no noteikumu projekta 34.1. apakšpunktā minētajām izmaksām. Vēršam uzmanību, ka 15% netiešo izmaksu likme ir piemērojama projekta (nevis apakšprojekta) līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "ii" punkta izriet, ka projektam, kura kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināms gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar pievienotās vērtības nodokli reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt, noteikumu projekta 37.punktu ar vārdiem “ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā”.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt, noteikumu projekta 37.punktu ar vārdiem “ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā”.
Piedāvātā redakcija
37. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem pievienotās vērības nodokļa jomā.
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pasākuma ietvarā tiek plānots 1 projekta iesniegums ar apakšpieteikumiem, atbilstoši MKN projekta 13.punktā noteiktajiem tematiskajiem uzdevumiem. Lūdzu precizēt apakšpunktu, skaidri norādot, vai ekspertīze tiks plānota katram apakšpieteikumam atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 46.punktu, ņemot vērā, ka Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 28. panta pirmā daļa nosaka lēmuma pieņemšanas termiņu, ka sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem triju mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma, un atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2.apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt šo punktu un/vai anotāciju, skaidri norādot, kādā periodā minētais aprēķins ir veicams (vai dzīves ciklā?) un kuru tieši analīzi kādos gadījumos ir jāveic, jo formulējums paredz divu veidu analīzi: 1) projekta izmaksu ieguvumu vai 2) izmaksu efektivitātes analīzi atbilstoši normatīvā akta, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā 1.pielikuma sadaļā “Projekta izmaksu efektivitātes novērtēšana” noteiktajam. Lūdzam arī noteikt, ka finansējuma saņēmējs pats rīkojas un ziņo sadarbības iestādei par to, ka uz viņu attiecas MK noteikumu 49.punktā noteiktais gadījums.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka projekta īstenošanas ilgums ir ~ 5 gadi, lūdzam precizēt vidusposma zinātniskās kvalitātes ekspertīzes termiņu. Ņemot vērā analoģiju ar praktiskās pētniecības projektiem, kur vidusposma izvērtēšana paredzēta ne vēlāk kā 2/3 no projekta īstenošanas laika, aicinām arī šajā pasākumā plānot, ka vidusposma ekspertīze ir ne vēlāk kā 2/3 no kopējā projekta īstenošanas termiņa.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu saskaņot ar MKN projekta 38.apakšpunktu, kur noteikts, ka darbības ir atbalstāmas un izmaksas ir attiecināmas, ja tās veiktas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā sniegtā informācija par 6.1.1.2. pasākuma "Pētniecības attīstība dabas resursu ilgtspējīgai izmantošanai vides un klimata mērķu kontekstā" īstenošanai plānotā finansējuma sadalījumu pa gadiem un finansējuma avotiem neveido noteikumu projekta 15.punktā plānoto finansējuma apmēru (novirze finansējumam kopā +1 euro, Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumam -3 euro, valsts budžeta līdzfinansējumam +4 euro). Lūdzam novērst šo neatbilstību.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.punktu ar jaunu apakšpunktu par vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumiem un kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt noteikumu projekta 2.17.apakšpunktā noteikto terminu un nepieciešamības gadījumā svītrot 2.17.apakšpunktu vai precizēt tā redakciju. Vēršam uzmanību, ka Zinātniskās darbības likuma 1.panta pirmās daļas 7.punktā ir noteikta zinātniskās institūcijas definīcija un nav nepieciešams to dublēt šajā noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši 6.1.1.SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā norādītajam, pieteikumam jābūt ne vien sagatavotam un iesniegtam, bet arī virs kvalitātes sliekšņa novērtētam, lūdzu precizēt apakšpunktu, kā arī lūdzu izvērtēt nepieciešamību papildināt MKN projekta 2.punktu ar apakšpunktu, skaidrojot terminu "virs kvalitātes sliekšņa novērtēts projekts".
Papildus, lūdzu Anotācijā norādīt demarkāciju ar SAMP 1.1.1.5 3.kārtu, ņemot vērā, ka pasākuma projektos tiks attiecināti Apvāršņa pētniecības pieteikumu sagatavošanas izdevumi un rādītājs. Tāpat aicinu izvērtēt nepieciešamību Anotācijā norādīt sinerģiju/demarkāciju par sadarbību ar konsorcijiem, tai skaitā eLTER konsorcijā (noteikumu projekta 31.6.apakšpunkts), tā kā 1.1.1.5 pasākuma 3.kārtas ietvarā Latvijas Universitāte ir noteikta kā nacionālais koordinators eLTER konsorcijā.
Papildus, lūdzu Anotācijā norādīt demarkāciju ar SAMP 1.1.1.5 3.kārtu, ņemot vērā, ka pasākuma projektos tiks attiecināti Apvāršņa pētniecības pieteikumu sagatavošanas izdevumi un rādītājs. Tāpat aicinu izvērtēt nepieciešamību Anotācijā norādīt sinerģiju/demarkāciju par sadarbību ar konsorcijiem, tai skaitā eLTER konsorcijā (noteikumu projekta 31.6.apakšpunkts), tā kā 1.1.1.5 pasākuma 3.kārtas ietvarā Latvijas Universitāte ir noteikta kā nacionālais koordinators eLTER konsorcijā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu izvērtēt iespēju MKN apakšpunktā norādītos tematiskos uzdevumus noteikt kā projekta atbalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 14.punktu, papildinot ar informāciju par subjektu, kam tiek doti šādi uzdevumi. Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta 14.punktā noteiktos horizontālos uzdevumus iekļaut projektu iesniegumu atlases nolikumā vai līgumos par projekta īstenošanu, nevis noteikumu projektā.
Vienlaikus, lai nodrošinātu skaidru izpratni par ietverto normu, lūdzam precizēt, ar kādiem dalībniekiem jāizpilda kopīgie uzdevumi, proti, ar konsorciju dalībniekiem vai tomēr ar visiem dalībniekiem.
Vienlaikus, lai nodrošinātu skaidru izpratni par ietverto normu, lūdzam precizēt, ar kādiem dalībniekiem jāizpilda kopīgie uzdevumi, proti, ar konsorciju dalībniekiem vai tomēr ar visiem dalībniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normas viennozīmīgu interpretāciju, lūdzam izteikt noteikumu projekta 15.punkta otro teikumu šādā redakcijā: "Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 5 588 265 euro apmērā, tai skaitā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu - 4 750 025 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu - 838 240 euro apmērā.".
Piedāvātā redakcija
15. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 5 981 103 euro (tai skaitā elastības finansējums 392 838 euro), tai skaitā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums 5 083 937 euro (tai skaitā elastības finansējums 333 912 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums 897 166 euro (tai skaitā elastības finansējums 58 926 euro). Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 5 588 265 euro apmērā, tai skaitā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu - 4 750 025 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu - 838 240 euro apmērā. Maksimālais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 3. punktu, finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts. Ievērojot minēto, aicinām svītrot noteikumu projekta 17. punktā nosacījumu "un noslēdz vienošanos par projekta īstenošanu".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu viennozīmīgu normas piemērošanu un atbilstību Eiropas Savienības fondos lietotajai terminoloģijai, lūdzam svītrot noteikumu projekta 18. punktā vārdus "kā vadošā institūcija" un vārdus "ieskaitot vadošo institūciju".
Piedāvātā redakcija
18. Šo noteikumu 31. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā finansējuma saņēmējs piesaista vismaz divus sadarbības partnerus, kopā veidojot konsorciju no vismaz trīs zinātniskajām institūcijām, starp kurām ir vismaz divas zinātnes universitātes un vismaz viena zinātniskā institūcija, kura 2019. gada zinātnisko institūciju darbības starptautiskajā novērtējumā ieguvusi vismaz četru ballu novērtējumu.
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta iesniedzējs ir zinātniskā institūcija, kas var būt arī privāto tiesību juridiskā persona, lūdzam precizēt noteikumu projekta 21. punktu, nosakot, ka tiek noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu. Lūdzam atbilstoši precizēt arī noteikumu projekta 50. un 58. punktu.
Piedāvātā redakcija
21. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu par sadarbību, kā arī trīs mēnešu laikā pēc tam, kad noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, noslēdz sadarbības līgumus ar šo noteikumu 18. un 19. punktā minētajiem sadarbības partneriem.
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 22.punktu, lai nedublētu Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 6.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu dzēst MKN projekta apakšpunktu, nenosakot, ka darba plāns tiek iesniegts atsevišķā projekta iesnieguma pielikumā. Lūdzu plānot, ka darba plānas pilnībā tiek aprakstīts projekta iesnieguma sadaļās, tāpat kā atbildības (pieņemu, ka radusies tehniska kļūda, norādot "atbilstības)" sadalījums starp sadarbības partneriem norādāms projekta iesniegumā.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt 28.4. un 28.5. apakšpunktā norādīto prasību , paskaidrojot, ko apliecina minētie dokumenti, un ja tie ir nepieciešami PZO statusa izvērtēšanai , ņemt vērā, ka minētas prasības tiks noteiktas PZO metodikā. Papildus lūdzam ņemt vērā, ka 28.5. apakšpunktā minētais dokuments nav obligāts visos gadījumos un PO galveno darbības mērķi, saimnieciskās darbības uzskaitīšanu (nodalīšanu), priviliģētas piekļuves izšķirošas ietekmi var apliecināt arī citi dokumenti.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot 30.1. apakšpunktā norādīto prasību, jo ir noteikta kritērijos
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt nepieciešamību finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem parakstīt interešu konflikta neesības apliecinājumu. Ierosinām precizēt punktu, neparedzot šādu pienākumu.
Piedāvātā redakcija
projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām.
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju plašākai vienkāršoto izmaksu izmantošanai pasākumā un kādai no pasākuma darbībām vai izmaksām piemērot /izstrādāt vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 31.7. apakšpunktu pārnest uz 34. punktu
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu izvērtēt iespēju šajā punktā noteiktos apakšpunktus apvienot ar 35.punkta apakšpunktiem un kopā definēt konkrētas tiešās attiecināmās izmaksas. Aicinu terminu "izmaksu veidi" lietot definējot, piemēram, tiešās attiecināmās izmaksas, netiešās attiecināmās izmaksas, ja attiecināms (vai tiešās attiecināmās pārējās izmaksas).
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 34.2.2.apakšpunktu, aiz vārda "jaunradītu" papildinot ar nosacījumu: "vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts”.
Piedāvātā redakcija
34.2.2. jaunradītu vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts projekta vadības un īstenošanas personāla darba vietu aprīkojuma, biroja mēbeļu, tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai īres izmaksas ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam, bet daļlaika noslodzes gadījumā – ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret kopējo projekta īstenošanas ilgumu;
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu noteikt, ka noslodze vērtējama mēneša ietvarā, nevis visa projekta īstenošanas perioda ietvarā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu šādu nosacījumu neparedzēt šī pasākuma noteikumos, LZP vienotas starptautiskas zinātniskas ekspertīzes veikšana kā atbalstāmā darbība ir attiecināma SAMP 1.1.1.1 projektā, t.sk interešu konflikta neesamības nodrošināšana.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta 47.4.apakšpunktu izdalīt atsevišķā punktā, ņemot vērā, ka šis ir nosacījums par projekta īstenošanu, nevis nosacījums, lai finansējuma saņēmējs saņemtu finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par komunikācijas un vizuālās identitātes nosacījumu ievērošanu gan atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. un 50. pantam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.—2027. gada plānošanas periodā, gan arī ievērojot Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MKN projekta 43. un 44. apakšpunktos ir noteikt, ka ekspertīzi SI veic sadarbībā ar LZP, aicinu pārskatīt apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd noteikumu projektā nav noteikti starpvērtību rezultāti.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību svītrot noteikumu projekta 59.punktu, ja pēc būtības tas dublē noteikumu projekta 53. un 54.punktā noteikto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā aprakstīt demarkāciju ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas plānotā 6.1.1.1.pasākuma “Atteikšanās no kūdras izmantošanas enerģētikā” 1.atlases kārtu, ņemot vērā iespējamo atbalstāmo darbību pārklāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izsekojamu informāciju, kas pamato piešķiramā avansa maksimālā apjoma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu lietot korektu terminoloģiju gan MKN, gan Anotācijā, norādot, ka tiek atbalstīts projekta iesniegums, nevis projekta pieteikums. Kā arī precizēt norādi par vidusposma un gala rezultātu zinātniskās kvalitātes izvērtējumu- vai ekspertīze tiks veikta 1 projekta iesniegumam, piesaistot 2 ekspertus, vai arī plānots, ka katra apakšprojekta izvērtējums tiks veikts atsevišķi.
Aicinu precizēt, ka netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no atlīdzība zinātniskajiem darbiniekiem.
Aicinu precizēt, ka netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no atlīdzība zinātniskajiem darbiniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 6.1.1.2.pasākumā plānoto investīciju ietekmi uz horizontālo principu “Klimatdrošināšana” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka šobrīd ES fondu apakškomitejas procesā virzītajos kritērijos nav paredzēts kritērijs par horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” un “Klimatdrošināšana” ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
