Projekta ID
23-TA-2014Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām Ekonomikas ministriju pasākuma mērķa formulējumā vārdu savienojumu "duālas nozīmes" aizstāt ar "duāla pielietojuma" (noteikumu projektā nav veikts precizējums pretēji izziņas 83.punktā norādītajam). Vienlaikus vēršam Ekonomikas ministrijas uzmanību, ka termins "produkts" mārketinga teorijā aptver gan preces, gan pakalpojumus, tāpēc lietojot terminu "produkts", nav atsevišķi jāizdala "pakalpojumi". Aicinām precizēt noteikumu projekta 3.punktu, izdalot (1) vai nu preču, pakalpojumu un tehnoloģiju izstrādi vai minot (2) produktu un tehnoloģiju izstrādi.
Piedāvātā redakcija
Pasākuma mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana uzņēmumu duāla pielietojuma jaunu preču, pakalpojumu un tehnoloģiju izstrādei aizsardzības un drošības jomā, piesaistot ERAF finansējumu un privāto līdzfinansējumu.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām Ekonomikas ministriju neizslēgt iespēju sadarbības iestādei zinātnes kvalitātes izvērtēšanai MK noteikumu projekta ietvaros piesaistīt ārvalstu ekspertus (izmantošanai nepieciešamības gadījumā).Vēršam uzmanību, ka, tā kā noteikumu projekta 18.2. apakšpunktā norādītajās Aizsardzības ministrijas funkcijās vērtēšanas komisijā nav paredzēta projektā plānoto darbību izvērtēšana atbilstoši Komisijas Regulas 651/2014 25. panta 2. punktā noteiktajām pētniecības kategorijām (kas norādītas arī noteikumu projekta 21. punktā), Centrālā finanšu un līgumu aģentūra patur tiesības projektu iesniegumu atlases laikā piesaistīt atbilstošas kompetences ekspertu, kas sniegs atzinumu par projektā plānoto darbību un izmaksu piederību noteiktajām pētniecības kategorijām arī gadījumā, ja noteikumu projekta 44. punkts netiks precizēts (aicinām ar šādu informāciju papildināt arī anotāciju).
Piedāvātā redakcija
44. Sadarbības iestādei ir tiesības pieaicināt ekspertus, lai pārbaudītu, vai projekta norādītās attiecināmās izmaksas ir samērīgas un ekonomiski pamatotas, kā arī ekspertus no starptautiskās datu bāzes zinātnes kvalitātes izvērtēšanai (ja nepieciešams).
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām Ekonomikas ministriju nodrošināt vienotu pieeju zinātniskās kvalitātes aspekta izvērtējumam pētījumu programmās. Vēršam uzmanību, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra š.g. 2.augustā ir noslēgusi starpresoru vienošanos ar Latvijas Zinātnes padomi par ārvalstu ekspertīzes nodrošināšanu projektu zinātniskās kvalitātes izvērtēšanai. Minētās vienošanās pielikumos ir ietverta zinātniskās kvalitātes aspekta pārbaudes lapas, t.sk. pēc Revīzijas izteiktās rekomendācijas, ekspertiem ietverta prasība par atzinuma sniegšanu par komersanta iesniegtā pētījuma atbilstību tai vai citai pētījumu kategorijai - aicinām šo pārbaudes lapu izmantot arī 1.2.1.1. pasākuma trešajā kārtā, nosakot prasības eksperta atzinuma saturam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Ekonomikas ministrijas precizējumi neatbilst panāktajai vienošanās starp Izglītības un zinātnes ministriju, Ekonomikas ministriju, Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un vadošo iestādi par RIS3 monitoringa datu vākšanu caur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu, kā arī ir atšķirīga no vienotas pieejas, kas iestrādāta citos Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 1.1.1.specifiskā atbalsta mērķa un 1.2.1.specifiskā atbalsta mērķa Ministru kabineta noteikumos. Pieejas maiņa nav saskaņota ne ar vienu no pusēm, turklāt tā nenodrošinās ikgadēju RIS3 monitoringa rādītāju uzkrāšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Aicinām Ekonomikas ministriju šo jautājumu pārrunāt kopīgā sanāksmē, pieaicinot arī Izglītības un zinātnes ministrijas kolēģus.
Aicinām Ekonomikas ministriju šo jautājumu pārrunāt kopīgā sanāksmē, pieaicinot arī Izglītības un zinātnes ministrijas kolēģus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vieglākai normas uztveramībai, aicinām Ekonomikas ministriju pārkārtot noteikumu projekta 57.4.1.1. apakšpunkta punktus secībā, kas atspoguļo augstāko izglītības līmenī virzienā uz lejupejošo (doktora grāda ieguvēji/ jaunie zinātnieki/ doktoranti un doktora grāda pretendenti/ maģistra grāda, bakalaura grāda, pirmā vai otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības ieguvēji/ ar cita līmeņa izglītību, kas zemāka par šo noteikumu 57.4.1.1.1. apakšpunktā minēto.
Tāds pats lūgums arī par 57.4.2.1., 57.5.2.1. apakšpunktiem.
Tāds pats lūgums arī par 57.4.2.1., 57.5.2.1. apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai pamatotu Aizsardzības ministrijas pārstāvja kompetenci vērtēt duālas nozīmes projektu zinātniskās kvalitātes un inovāciju aspektus, aicinām EM anotācijas 1.3.punkta sadaļas II Prasības projekta iesniedzējam un projekta vērtēšanai, kur minēts, ka sadarbības iestāde projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā projektu iesniegumu inovācijas aspekta un zinātniskā aspekta vērtēšanai iekļauj Aizsardzības ministrijas pārstāvi, papildināt, to, ka tie būs Aizsardzības tehnoloģiju inovāciju centra speciālisti, aprakstot to līdzšinējo iesaisti un pieredzi ES fondu projektu vērtēšanā u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rezultāta rādītājs "Publisko atbalstu papildinošo privāto investīciju apjoms" nesakrīt ar noteikuma projektā norādīto. Lūgums precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums izsekojamībai, anotācijā norādīt arī pārējo pasākuma kārtu rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumu (Ministru kabineta 23.07.2024. noteikumi Nr. 501) anotācijā norādīto, ka no Eiropas Savienības 1.2.1.1. pasākuma “Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai” trešās kārtas uz pirmo kārtu tiek pārvirzīts finansējums 500 000 EUR, lai Ekonomikas ministrija kā finansējuma saņēmējs nodrošinātu ekspertīzi 1.2.1.1. pasākuma “Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai” trešās kārtas projektu iesniegumu atlasē sagaidāmajiem pētniecības projektiem, lūdzam papildināt šī noteikumu projekta anotāciju ar norādi, ka gadījumā, ja kādā no pasākuma trešās kārtas norises posmiem nepieciešams piesaistīt ekspertu kādu specifisku jautājumu izvērtēšanā, eksperta piesaistes izmaksas tiek segtas no Ekonomikas ministrijai kā 1.2.1.1. pasākuma “Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai” pirmās kārtas finansējuma saņēmējam piešķirtā finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka dalība Eiropas Savienības dronu koalīcijā pati par sevi nevar tikt uzskatīta par efektīvu sadarbību pēc noklusējuma. Lai izpildītos Komisijas Regulas 651/2014 25. panta 6. punkta "d" apakšpunkta nosacījumi un tādējādi projektam būtu iespējams piemērot paaugstinātu atbalsta intensitāti, ir jāvērtē konkrēta projekta ietvaros plānotās sadarbības atbilstība Komisijas Regulas 651/2014 2. panta 90. punktā noteiktajai efektīvas sadarbības definīcijai. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam dzēst anotācijas 1.3. punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļā "IV Finansējuma saņēmēja izmaksu attiecināmības nosacījumi" iekļauto rindkopu "Pasākuma ietvaros iespējams palielināt finansējuma intensitāti, atbilstoši Noteikumu projekta 38. punktam. Ar Noteikumu projekta 39.1. apakšpunktā minēto efektīvo sadarbību ar vismaz triju dažādu Eiropas Savienības dalībvalstu pārstāvjiem saprotama Eiropas Savienības dronu koalīcija" vai precizēt to, nosakot, ka efektīva sadarbība var tikt veidota, arī īstenojot projektu kopā ar Eiropas Savienības dronu koalīcijas partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā ietverto informāciju par to, ka "pasākuma ietvaros Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta un 2.panta 18.punkta nosacījumi ir jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī, attiecīgi ar terminu "komersants" tiek saprasts, ka komersants tiek vērtēts uzņēmumu grupas līmenī", ietvert arī noteikumu projektā pie attiecīgajiem noteikumu projekta punktiem.
Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju un noteikumu projektu arī ar atsauci uz Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, 4.panta nosacījumiem, ņemot vērā, ka atbalsta projektam pieļaujamais maksimālais slieksnis arī ir vērtējams uzņēmuma grupas līmenī.
Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju un noteikumu projektu arī ar atsauci uz Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, 4.panta nosacījumiem, ņemot vērā, ka atbalsta projektam pieļaujamais maksimālais slieksnis arī ir vērtējams uzņēmuma grupas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-