Atzinums

Projekta ID
24-TA-784
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.punktu, norādot kopējo nacionālo līdzfinansējumu sadalījuma pa budžetiem, t.i. valsts budžeta līdzfinansējuma daļas apmēru un pašvaldību budžeta līdzfinansējuma daļas apmēru. Attiecīgi lūdzam precizēt arī anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 1.rindkopā norādīto informāciju.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 13.punktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 11.punktā ir noteikts minimālais projektā iesaistāmo mērķa grupas personu skaits, bet 20.punkā ir noteikts vienai personai paredzēto vienas vienības izmaksu apmērs par attiecīgā sabiedrībā balstītā sociālā pakalpojuma veida  nodrošināšanu konkrētā laika periodā (stundā/mēnesī).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 14.punktā dzēst vārdu "maksimālo", tādējādi attiecinot nosacījumu uz kopējo projekta attiecināmo izmaksu apjoma aprēķinu, kā arī vārdus "indikatīvajām izmaksām" aizstāt ar vārdiem "vienas vienības izmaksām", ņemot vērā, ka noteikumu projekta 20.1. un 20.2. apakšpunktā minēti konkrēti izmaksu ierobežojumi.
Piedāvātā redakcija
Projekta attiecināmo izmaksu kopsummu aprēķina, reizinot projektā iesaistāmo šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupas personu skaitu ar vienas vienības izmaksām vienai mērķa grupas personai, ievērojot šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā minētos izmaksu ierobežojumus.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu to, ka finansējuma saņēmējam saprotami visi nosacījumi un pienākumi, kas tam jāievēro, ja projekta īstenošanas laikā tiek konstatēts, ka ir sniegts atbalsts saimnieciskām darbībām, kurām sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, lūdzam precizēt noteikumu projekta 29.7. apakšpunktu, piemēram, šādā redakcijā: 
Piedāvātā redakcija
29.7. pasākuma otrās kārtas ietvaros neplāno atbalstu tādām darbībām, kurām atbalsts atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajam būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja projekta īstenošanas laikā konstatē, ka ir sniegts atbalsts saimnieciskām darbībām, kurām sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs atmaksā sadarbības iestādei nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu;
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam teikumu "4.3.5.1. pasākuma 2.kārtas ietvaros paredzētas tikai vienkāršotās attiecināmās izmaksas" redakcionāli precizēt, ņemot vērā, ka nepastāv šāda attiecināmo izmaksu kategorija.
 
Piedāvātā redakcija
4.3.5.1. pasākuma 2.kārtas ietvaros paredzētas tikai vienkāršotās izmaksas.
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka EK regulā 2023/1676 noteiktās likmes var piemērot tikai tādā gadījumā, ja tiek izpildīti visi regulā atrunātie nosacījumi likmes piemērošanai.
Ņemot vērā anotācijā sniegto informāciju, secināms, ka atkarībā no nepieciešamības pakalpojums var tikt sniegts arī mazāk par 8 stundām dienā (piemēram, 5 stundas dienā) un šādos gadījumos neizpildās EK regulā 2023/1676 noteiktie kritēriji dienas likmes piemērošanai.
Atbilstoši lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts", aprūpes mājās pakalpojumam papildus mēneša un dienas likmei paredzot piemērot arī stundas likmi 10,66 EUR/h apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 6.punktā aizstāt vārdus “nacionālā attiecināmā līdzfinansējuma” ar vārdiem “valsts budžeta līdzfinansējuma”. Skaidrojam, ka avansa un starpposma maksājumu kopsummu aprēķina no projektam piešķirtā finansējuma summas. T.i., ja projektā līdzfinansējums tiek nodrošināts no valsts budžeta, tad avansa un starpposma maksājumu kopsummu rēķina no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Savukārt, ja līdzfinansējums jānodrošina pašam finansējuma saņēmējam no pašvaldības budžeta, tad avansa un starpposma maksājumu kopsummu rēķina tikai no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma.
Līdz ar to arī teikuma daļā "maksimālais avansa maksājumu apjoms ir 30% no projekta ESF+ un valsts budžeta vai pašvaldību budžeta finansējuma" svītrot vārdus “vai pašvaldību budžeta”.
Piedāvātā redakcija
-