Noteikumu konsolidētā versija

23-TA-3294
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas (turpmāk – investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:
1.1.
investīcijas mērķi un mērķa grupu;
1.2.
investīcijai pieejamo finansējumu;
1.3.
prasības projekta iesniedzējam un sadarbības tīkla dalībniekam;
1.4.
atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.5.
iesaistīto institūciju un sadarbības tīkla dalībnieku pienākumus un tiesības;
1.6.
iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
lielais komersants – komersants, kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 24. punktā noteiktajiem kritērijiem;
2.2.
pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija – organizācija, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 83. punktā noteiktajiem kritērijiem;
2.3.
projekta iesniedzējs - ir Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona, kura iesniedz projekta iesniegumu;
2.4.
sadarbības tīkls – finansējuma saņēmējs, kas ir biedrība vai nodibinājums, kas apvieno sadarbības tīkla dalībniekus, kuri darbojas savstarpēji saistītās nozarēs, tautsaimniecības nišās, produkta vai pakalpojuma grupās, vērtības ķēdēs vai reģionā, specializējoties kādā no šo noteikumu 53. punktā minētajām viedās specializācijas jomām;
2.5.
sadarbības tīkla dalībnieki – sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti, tai skaitā valsts kapitālsabiedrības un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas, kas var nebūt biedrības biedri vai nodibinājuma dalībnieki;
2.6.
sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti – komersanti, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikumā noteiktajiem kritērijiem;
2.7.
viens vienots uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831), 2. panta 2. punktā noteiktajiem kritērijiem.
3.
Investīcijas mērķis ir nodrošināt finansējumu sadarbības tīklu dalībnieku internacionalizācijai un privāto pētniecības un attīstības investīciju apjoma palielināšanai.
4.
Atbalsts investīcijas ietvaros tiek sniegts granta un nefinanšu atbalsta veidā.
5.
Ekonomikas ministrija (turpmāk – nozares ministrija) saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu ir atbildīga par investīcijas ieviešanu.
6.
Investīciju īstenošanas uzraudzību atbilstoši kompetencei nodrošina Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) un nozares ministrija.
7.
Aģentūra veic atklātu projektu iesniegumu atlasi.
8.
Investīcijas ietvaros līgums par projekta īstenošanu tiek slēgts starp aģentūru un sadarbības tīklu.
9.
Investīcijas ietvaros nozares ministrija ir atbildīga par šo noteikumu 15. punktā minēto rādītāju sasniegšanu. Sadarbības tīkls ir atbildīgs par projekta ietvaros noteikto rādītāju sasniegšanu.
10.
Investīcijas mērķa grupa ir sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti, tai skaitā valsts kapitālsabiedrības un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas viedās specializācijas jomās.
11.
Investīcijas ietvaros kopējais pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 5 248 431 euro.
12.
Viena projekta iesnieguma maksimāli pieļaujamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 437 369 euro.
13.
Šo noteikumu 11. punktā minētais Atveseļošanas fonda finansējums ir pieejams līdz 2026. gada 30. jūnijam.
14.
Investīcijas ietvaros maksimālā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte no projekta kopējā attiecināmā finansējuma ir 85 %, minimālā privātā līdzfinansējuma intensitāte ir 15 %.
15.
Investīcijas ietvaros sasniedzamie rādītāji:
15.1.
mērķis – līdz 2025. gada 30. jūnijam apstiprinātas saistības vismaz 4 723 589 euro apmērā no šo noteikumu 11. punktā noteiktā finansējuma;
15.2.
uzraudzības rādītājs - līdz 2024. gada 31. decembrim apstiprinātas saistības vismaz 2 361 793 euro apmērā no šo noteikumu 11. punktā noteiktā finansējuma;
15.2.1.
(Svītrots)
15.2.2.
(Svītrots)
15.3.
kopējais rādītājs ir atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā mazie uzņēmumi, tostarp mikro uzņēmumi, vidējie uzņēmumi un lielie uzņēmumi);
15.4.
nacionālie rādītāji, kas sasniedzami līdz 2026. gada 30. jūnijam:
15.4.1.
piesaistīts privātais līdzfinansējums 926 000 euro apmērā;
15.4.2.
iesniegti pieteikumi vai nodrošināta dalība ne mazāk kā 12 starptautiskos projektos.
16.
Šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētais mērķis tiek uzskatīts par sasniegtu, ja nozares ministrija izstrādā kopsavilkuma dokumentu, kurā iekļauts pamatojums, kā tika sasniegts mērķis, ar atsaucēm uz tīmekļvietnēm, kurās pieejami mērķi pamatojošie dokumenti.
17.
Šo noteikumu 16. punktā minētajam kopsavilkuma dokumentam pielikumā pievieno:
17.1.
finansējuma saņēmēju sarakstu, tostarp nosaukumu un reģistrācijas numuru, projekta nosaukumu un īsu aprakstu;
17.2.
aģentūras lēmuma kopiju par atbalsta piešķiršanu finansējuma saņēmējam.
18.
Nozares ministrijai ir šādi pienākumi: 
18.1.
piedalīties aģentūras projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sēdēs;
18.2.
pārliecināties par sasniedzamā mērķa un rādītāju izpildi un risku pārvaldību pēc pieejamās informācijas Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma);
18.3.
sniegt informāciju Vadības informācijas sistēmā par investīcijas īstenošanas progresu Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai;
18.4.
nodrošināt investīcijas un nacionālo rādītāju uzraudzību;
18.5.
nodrošināt savlaicīgu datu ievadi Vadības informācijas sistēmā ne retāk kā reizi sešos mēnešos, lai nodrošinātu šo noteikumu 15. punktā minēto rādītāju uzskaiti, apkopojot sadarbības tīkla ievadīto informāciju Vadības informācijas sistēmā;
18.6.
izstrādāt vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodiku līdz atlases nolikuma izstrādes uzsākšanai;
18.7.
projekta noslēgumā izvērtēt sadarbības tīklu sniegumu, ņemot vērā šo noteikumu 60.2. apakšpunktā minētos rādītājus.
18.1
Nozares ministrijai ir tiesības veikt uz risku novērtējumu balstītu vismaz vienu uzraudzības pārbaudi līdz 2026. gada 31. martam, pārbaudot, vai šo noteikumu īstenošanā nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu vai iespējamu interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas vai dubultā finansējuma situāciju, kā arī pārbaudot projektā noteiktos atskaites punktu, šo noteikumu 15. punktā minēto mērķi un uzraudzības rādītājus, tai skaitā datu ticamību, ar mērķi veikt šo noteikumu iekšējās kontroles sistēmas īstenošanas novērtējumu.
19.
Aģentūrai ir šādi pienākumi:
19.1.
izstrādāt projektu iesniegumu atlases nolikumu;
19.2.
izskatīt un saskaņot sadarbības tīkla iekšējo kontroles sistēmu;
19.3.
pamatojoties uz aģentūras noteikto projekta riska līmeni, izlases veidā sadarbības tīkla līmenī veikt:
19.3.1.
pārbaudes, lai pārliecinātos, ka investīcijas īstenošanā nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas vai dubultā finansējuma situāciju;
19.3.2.
komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanas pārbaudes attiecībā uz komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīklam;
19.3.3.
ieviešanas progresa, sasniegto rādītāju un datu ticamības pārbaudes.
20.
Investīcijas ietvaros informācijas apmaiņa notiek Vadības informācijas sistēmā.
II.Projekta iesniedzējam un sadarbības tīkla dalībniekam noteiktās prasības
21.
Investīcijas ietvaros projekta iesniegumu iesniedz projekta iesniedzējs, kas atbilst šādiem nosacījumiem:
21.1.
tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā;
21.2.
tas darbojas vismaz vienā šo noteikumu 53. punktā minētajā viedās specializācijas jomā;
21.3.
vairāk nekā 50 % no tā dalībniekiem darbojas kādā no šo noteikumu 53. punktā minētajām viedās specializācijas jomām;
21.4.
uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu to pārstāv ne mazāk kā 30 savstarpēji nesaistīti sadarbības tīkla dalībnieki, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
21.5.
tā dalībnieku (savstarpēji nesaistītu sīko (mikro), mazo un vidējo, lielo komersantu), neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un valsts kapitālsabiedrības, neto apgrozījums vidēji pēdējo triju noslēgto finanšu gadu laikā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai ir ne mazāks kā 40 miljoni euro gadā;
21.6.
tā dalībnieku (savstarpēji nesaistītu sīko (mikro), mazo, vidējo un lielo komersantu), neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un valsts kapitālsabiedrības, eksporta apjoms vidēji pēdējo triju noslēgto finanšu gadu laikā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai ir ne mazāks kā 8 miljoni euro gadā;
21.7.
ne vairāk kā 25 % no tā dalībniekiem, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas, veic pamatdarbību Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijas (turpmāk – NACE 2. redakcija) G sadaļas "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; Automobiļu un motociklu remonts" 46. kodā "Vairumtirdzniecība, izņemot automobiļus un motociklus" un 47. kodā "Mazumtirdzniecība, izņemot automobiļus un motociklus" minētajās nozarēs;
21.8.
tajā kā dalībnieks ir iesaistīta vismaz viena pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas reģistrēta Zinātnisko institūciju reģistrā.
22.
Investīcijas ietvaros projekta iesniedzējs drīkst iesniegt vienu projekta iesniegumu.
23.
Projekta iesniedzējs kopā ar projekta iesniegumu iesniedz:
23.1.
darbības plānu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam;
23.2.
visu projekta iesniegumā norādīto sadarbības tīkla dalībnieku apliecinājumus par dalību projektā;
23.3.
vadlīnijas par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekiem;
23.4.
apliecinājumu, ka tiks izstrādāta atbilstoša iekšējās kontroles sistēma, ievērojot šo noteikumu 56.3. apakšpunktu;
23.5.
apliecinājumu, ka projektā paredzētās darbības nav vērstas uz darbībām, kas noteiktas šo noteikumu 24. punktā;
23.6.
sarakstu, kurā norādīta šāda informācija par visiem sadarbības tīkla dalībniekiem:
23.6.1.
nosaukums;
23.6.2.
reģistrācijas numurs;
23.6.3.
statuss (sīkais (mikro) komersants, mazais komersants, vidējais komersants, lielais komersants, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija);
23.6.4.
pārstāvētā nozare atbilstoši NACE 2. redakcijai, ja attiecināms, norādot visus saimnieciskās darbības kodus;
23.6.5.
pēdējo triju līdz projekta iesnieguma iesniegšanai noslēgto pārskata gadu neto apgrozījums (euro) pa gadiem, izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un valsts kapitālsabiedrības;
23.6.6.
pēdējo triju līdz projekta iesnieguma iesniegšanai noslēgto finanšu gadu eksporta apjoms (euro) pa gadiem, izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un valsts kapitālsabiedrības;
23.6.7.
pēdējo triju līdz projekta iesnieguma iesniegšanai noslēgto finanšu gadu ieguldījums pētniecībā un attīstībā (euro) pa gadiem, izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un valsts kapitālsabiedrības;
23.6.8.
ieņēmumi no ārvalstu ceļotāju apkalpošanas, ja sadarbības tīkla dalībnieks pārstāv tūrisma nozari.
24.
Lai nodrošinātu investīcijas atbilstību principam "nenodarīt būtisku kaitējumu" saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – Regula Nr. 2021/241), 2. panta 6. punktu, investīcijas ietvaros Atveseļošanas fonda finansējumu nepiešķir šādām darbībām:
24.1.
darbībām, kas saistītas ar siltumnīcefekta gāzu emisiju radīšanu, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
24.2.
darbībām, kas saistītas ar atkritumu poligoniem, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai, sadedzināšanas iekārtām un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām;
24.3.
darbībām, kas saistītas ar atkritumu savākšanas, uzglabāšanas, apstrādes, pārstrādes un apglabāšanas iekārtu un to programmatūru iegādi un nomu;
24.4.
darbībām, kas kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
24.5.
darbībām, kas kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
24.6.
darbībām, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un kontrolei, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
24.7.
darbībām, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai vai dzīvotņu un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai.
24.8.
darbības, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp tā pakārtota izmantošana, tai skaitā projektus elektroenerģijas vai siltuma ražošanā, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi;
24.9.
darbībām saskaņā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas.
25.
Aģentūra noraida projekta iesniegumu, ja uz projekta iesniedzēju vai sadarbības tīkla dalībnieku attiecināms jebkurš no šādiem izslēgšanas kritērijiem:
25.1.
projekta iesniedzējs, sadarbības tīkla dalībnieks vai persona, kura ir sadarbības tīkla dalībnieka valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt sadarbības tīkla dalībnieku ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
25.1.1.
noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;
25.1.2.
kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;
25.1.3.
krāpšana, krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā, apdrošināšanas krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
25.1.4.
izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas;
25.1.5.
terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
25.1.6.
cilvēku tirdzniecība;
25.1.7.
preču un vielu, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta, pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai;
25.1.8.
neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos;
25.2.
uz to attiecas tāds attiecīgā jomā kompetentas institūcijas lēmums par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, tas ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī, vai kā personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma;
25.3.
tas ar tādu attiecīgā jomā kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros gala labuma guvēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
25.4.
tam ir pasludināts maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība vai tas tiek likvidēts;
25.5.
tas ar tādu attiecīgā jomā kompetentas institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniegta informatīvā deklarācija par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu.
III.Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un projektu iesniegumu atlases kārtība
26.
Aģentūra izsludina projektu iesniegumu atlasi tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv, kā arī ievietojot sludinājumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Publikācijā norāda informāciju par projektu iesniegumu atlases uzsākšanu, pagarināšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu, kā arī projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu, kas nevar būt īsāks par 30 dienām no atlases izsludināšanas dienas.
27.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz Vadības informācijas sistēmā.
28.
Projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, kurā iekļauj nozares ministrijas pārstāvi, kas piedalās šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētā darbības plāna vērtēšanā.
29.
Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projektu iesniegumu atlases termiņā saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumā iekļautajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, tostarp nodrošina 2. pielikumā noteikto projektu iesniegumu rindošanas kārtību.
30.
Aģentūrai un nozares ministrijai investīcijas īstenošanai, atbalsta sniegšanai un uzraudzībai šo noteikumu ietvaros ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju no valsts informācijas sistēmām normatīvajos aktos par valsts informācijas sistēmām noteiktajā apjomā. Lai nodrošinātu pieeju datiem, aģentūra vai nozares ministrija, ja nepieciešams, slēdz vienošanos ar attiecīgās valsts informācijas sistēmas, datubāzes vai reģistra pārzini.
31.
Aģentūra, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
32.
Projekta iesniedzējs aģentūras pieņemto lēmumu par projekta iesniegumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
33.
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu aģentūra pieņem, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:
33.1.
projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem;
33.2.
projektu iesniegumu atlases ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.
34.
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniegumā ir trūkumi, kuri projekta iesniedzējam jānovērš, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Ja minētie nosacījumi tiek izpildīti, aģentūra izdod atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi un atzinumā par nosacījumu izpildi iekļauj arī informāciju par līgumslēgšanas procesa uzsākšanas nepieciešamību. 
35.
Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja ir iestājies vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
35.1.
projekta iesniegums neatbilst kādam no neprecizējamajiem vērtēšanas kritērijiem vai nesaņem šo noteikumu 2. pielikumā ietvertajos kvalitātes kritērijos noteikto minimāli nepieciešamo punktu skaitu;
35.2.
projektu iesniegumu atlases ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai;
35.3.
projekta iesniedzējs un sadarbības tīkla dalībnieks neatbilst šajos noteikumos noteiktajiem komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem;
35.4.
kāds no aģentūras lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajiem nosacījumiem netiek izpildīts vai netiek izpildīts noteiktajā termiņā saskaņā ar šo noteikumu 34. punktu.
36.
Aģentūra pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, rakstiski paziņo projekta iesniedzējam par pieņemto lēmumu.
37.
Līgumslēgšanas procesu uzsāk 30 darbdienu laikā pēc atzinuma par nosacījumu izpildi izdošanas vai lēmuma pieņemšanas par projekta apstiprināšanu.
38.
Ja šo noteikumu 11. punktā minētais finansējums netiek sadalīts pilnībā, tad šīs investīcijas ietvaros nozares ministrija, izvērtējot atlikušo finansējumu, ierosina veidot jaunu atklātu projektu iesniegumu atlasi atbilstoši šo noteikumu 26. punktam.
IV.Atbalstāmās darbības
39.
Investīcijas ietvaros tiek atbalstītas šādas darbības:
39.1.
darbības, kas saistītas ar projekta vadību;
39.2.
obligāto publicitātes pasākumu nodrošināšana;
39.3.
darbības, kas sekmē komersantu sadarbību ar pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām:
39.3.1.
sadarbības tīkla dalībnieku pētniecības, pētniecības infrastruktūras un apmācību vajadzību identificēšana, izņemot pētījumu veikšanu;
39.3.2.
jaunu starptautisku kontaktu meklēšana un veidošana starp komersantiem un pētniekiem;
39.4.
pieredzes apmaiņas un zināšanu pārneses pasākumu organizēšana par sadarbības tīkla dalībniekiem saistošām inovācijām un jaunākajām tehnoloģijām, tai skaitā starp sadarbības tīkla dalībniekiem;
39.5.
darbības, kas saistītas ar jauna vai esoša produkta mērogošanu:
39.5.1.
tirgus datu analīze vai iegāde, lai sekmētu mērķtiecīgu tirgus pieprasījumā balstītu jaunu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju mērogošanu;
39.5.2.
stratēģiju izstrāde, kas saistīta ar jaunu produktu un pakalpojumu mērogošanu;
39.5.3.
jaunu starptautisku biznesa kontaktu meklēšana un veidošana;
39.5.4.
vizītes pie ārvalstu partneriem, kas saistītas ar jaunu produktu vai pakalpojumu mērogošanu;
39.5.5.
dalība starptautiskās izstādēs;
39.5.6.
mārketinga un atpazīstamības aktivitātes, ja aktivitātes pēc savas būtības sniedz labumu ne mazāk kā trim sadarbības tīkla dalībniekiem;
39.5.7.
dalība starptautisko tīklošanās platformu un organizāciju ietvaros;
39.5.8.
jaunu produktu sertificēšana;
39.5.9.
starptautisku izstāžu un pasākumu organizēšana;
39.6.
darbības, kas saistītas ar izcilības veicināšanu uzņēmējdarbībā:
39.6.1.
konsultāciju saņemšana par dalību tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
39.6.2.
pārstāvniecības nodrošināšana tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
39.6.3.
konsultāciju saņemšana par projektu pieteikumu sagatavošanu un projektu pieteikumu sagatavošana tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
39.7.
pasākumi nozares popularizēšanai.
40.
Finansējumu piešķir tikai tādām šo noteikumu 39. punktā minētajām darbībām, kas tieši saistītas ar šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajā darbības plānā noteikto darbības virzienu īstenošanu. 
41.
Atbalstu projekta iesniedzējam un sadarbības tīkla dalībniekiem nepiešķir šādām nozarēm un darbībām:
41.1.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs;
41.2.
ieroču un munīcijas tirdzniecībai (NACE 2. redakcijas grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
41.3.
azartspēlēm un derībām (NACE 2. redakcijas 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
41.4.
tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2. redakcijas 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
41.5.
alkohola tirdzniecībai (NACE 2. redakcijas grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
41.6.
operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2. redakcijas L sadaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
41.7.
atkritumu savākšanai, apstrādei un izvietošanai, materiālu pārstrādei (NACE 2. redakcijas grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
41.8.
(Svītrots)
41.9.
(Svītrots)
41.10.
(Svītrots)
41.1
Komercdarbības atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības, gan ar to īstenošanu saistītās finanšu plūsmas no citu darbības nozaru darbībām un finanšu plūsmām, atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkta nosacījumiem.
V.Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem
42.
Šo noteikumu 39. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā ir šādas attiecināmās izmaksas:
42.1.
Sadarbības tīkla attiecināmās izmaksas:
42.1.1.
projekta iesniedzēja projekta vadības un projekta īstenošanas personāla atlīdzības un ar to saistītās darba algas nodokļu izmaksas, piesaistot projekta vadības personālu uz darba vai uzņēmuma līguma;
42.1.2.
projekta ietvaros veicamo darbību plānošanas, koordinēšanas un kontroles izmaksas, kā arī projekta dokumentācijas nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Eiropas Savienības un nacionāla līmeņa normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un projekta iepirkumu organizēšanas un kontroles izmaksas;
42.1.3.
ārējo pakalpojumu izmaksas – juridiskie, grāmatvedības, testēšanas un izstrādes, projektu vadības, lietvedības un tulkošanas pakalpojumi, kurus sadarbības tīkls iepērk no trešajām personām, ja attiecīgie pakalpojumi tiek izmantoti sadarbības tīkla darbības nodrošināšanai;
42.1.4.
izmaksas, kas saistītas ar pasākumu organizēšanu šo noteikumu 39.3., 39.4., 39.5. un 39.7. apakšpunktā minētajam darbībām, tai skaitā starp sadarbības tīkla dalībniekiem;
42.1.5.
starptautisku projektu rakstīšanas izmaksas;
42.1.6.
tirgus datu ieguves izmaksas un stratēģiju izstrādes vai iegādes izmaksas, kas saistītas ar jaunu produktu un pakalpojumu mērogošanu;
42.1.7.
dalības maksa tīklošanās un kontaktbiržu pasākumos;
42.1.8.
izmaksas, kas saistītas ar dalību starptautiskajās izstādēs:
42.1.8.1.
stenda dizaina izstrādes, stenda izgatavošanas, nomas, uzstādīšanas un stenda darbības nodrošināšanas izmaksas;
42.1.8.2.
materiālu transportēšanas izmaksas līdz izstādes vietai un atpakaļ, iekraušanas, izkraušanas un uzglabāšanas izmaksas;
42.1.8.3.
starptautiskās izstādes organizatora noteiktās izmaksas par piedalīšanos izstādē, kā arī ar izstādi saistīto papildpakalpojumu izmaksas, tai skaitā dalības maksa, ekspozīcijas laukuma, stenda nomas, tehniskā aprīkojuma, elektrības, stenda uzkopšanas izmaksas, interneta izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar informācijas ievietošanu izstādes katalogā;
42.1.9.
mārketinga un atpazīstamības veicināšanas izmaksas, tai skaitā teksta sagatavošanas, tulkošanas un maketa sagatavošanas izmaksas;
42.1.10.
dalības maksa starptautiskajās sadarbības platformās un organizācijās;
42.1.11.
konsultāciju un pārstāvniecības nodrošināšanas izmaksas, kas saistītas ar dalību tādās programmās kā "Apvārsnis Eiropa", "Digitālā Eiropa", "Eiropas Kodolpētījumu organizācija", "Eiropas Kosmosa aģentūra" un līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās;
42.1.12.
ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas, kas saistītas ar aktivitāšu īstenošanu šīs investīcijas ietvaros, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
42.1.13.
Eiropas Klasteru analīzes sekretariāta (ESCA) noteiktās izmaksas, kas saistītas ar Eiropas Klasteru ekselences iniciatīvas novērtējuma saņemšanu (www.cluster-analysis.org) atbilstoši bronzas, sudraba vai zelta līmeņa kritērijiem, ja sadarbības tīklam šāds novērtējums nav veikts vai iepriekš saņemtajai kvalitātes zīmei ir beidzies derīguma termiņš;
42.2.
Sadarbības tīkla dalībnieka attiecināmās izmaksas:
42.2.1.
ārējo pakalpojumu izmaksas – starptautisku inovāciju programmu projektu pieteikumu izstrāde un konsultācijas, testēšanas un izstrādes, tulkošanas pakalpojumi, kurus sadarbības tīkla dalībnieks iepērk no trešajām personām, ja attiecīgie pakalpojumi tiek izmantoti sadarbības tīkla darbības nodrošināšanai;
42.2.2.
izmaksas, kas saistītas ar dalību starptautiskajās izstādēs:
42.2.2.1.
stenda dizaina izstrādes, stenda izgatavošanas, nomas, uzstādīšanas un stenda darbības nodrošināšanas izmaksas;
42.2.2.2.
materiālu transportēšanas izmaksas līdz izstādes vietai un atpakaļ, iekraušanas, izkraušanas un uzglabāšanas izmaksas;
42.2.2.3.
starptautiskās izstādes organizatora noteiktās izmaksas par piedalīšanos izstādē, kā arī ar izstādi saistīto papildpakalpojumu izmaksas, tai skaitā dalības maksa, ekspozīcijas laukuma, stenda nomas, tehniskā aprīkojuma, elektrības, stenda uzkopšanas izmaksas, interneta izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar informācijas ievietošanu izstādes katalogā;
42.2.3.
sadarbības tīkla dalībnieku darbinieku iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas, tai skaitā transporta, naktsmītnes un dienas naudas izmaksas, kas saistītas ar aktivitāšu īstenošanu šīs investīcijas ietvaros;
42.2.4.
tirgus datu ieguves izmaksas, kas saistītas ar jaunu produktu un pakalpojumu mērogošanu;
42.2.5.
šo noteikumu 42.1.4.42.1.5., 42.1.7., 42.1.9. un 42.1.10. apakšpunktā minētās izmaksas, ja atbalsts tiek sniegts konkrētam sadarbības tīkla dalībniekam.
42.2.6.
produktu sertificēšanas izmaksas.
43.
Šo noteikumu 42.1.12. un 42.2.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību attiecināmo izmaksu aprēķināšanai izmanto Finanšu ministrijas kā Eiropas Savienības fondu vadošās iestādes apstiprinātajā vienkāršoto izmaksu metodikā noteikto vienas vienības izmaksu standarta likmi.
44.
Aģentūra var attiecināt sadarbības tīkla maksājuma pieprasījumos iekļautās sadarbības tīkla dalībnieku veiktās izmaksas.
45.
Investīcijas ietvaros no Atveseļošanas fonda līdzekļiem nav attiecināmas šādas izmaksas:
45.1.
izmaksas, kas šo noteikumu 42. punktā nav noteiktas kā attiecināmas vai pārsniedz izmaksu ierobežojumus, kas noteikti šo noteikumu 12.47. un 80. punktā;
45.2.
procentu maksājumi, līgumsodi, nokavējuma procenti, maksas par finanšu darījumiem;
45.3.
pievienotās vērtības nodokļa izmaksas;
45.4.
izmaksas par darbībām, kas radušās pirms projekta iesniedzējs iesniedzis projekta iesniegumu Vadības informācijas sistēmā, un jau pabeigtām darbībām;
45.5.
projekta izmaksas, kas nav tieši saistītas ar investīcijas ietvaros veiktajām darbībām, nav izmērāmas, nav pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, nav samērīgas un attiecībā uz kurām nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi.
46.
Par katrām plānotajām šo noteikumu 42.1.8. un 42.2.2. apakšpunktā minētajām izmaksām sadarbības tīkls ne vēlāk kā 60 dienas pirms izstādes sākuma dienas rakstiski informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru.
47.
Šo noteikumu 42.1.1. un 42.1.3. apakšpunktā noteikto izmaksu, kas attiecināmas uz projekta vadību, kopsumma nedrīkst pārsniegt 30 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
48.
Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas sadarbības tīkls un sadarbības tīkla dalībnieki sedz no saviem līdzekļiem.
VI.Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
49.
Sadarbības tīkls kļūst par finansējuma saņēmēju, slēdzot šo noteikumu 8. punktā minēto līgumu.
50.
Aģentūra šo noteikumu 8. punktā minētajā līgumā iekļauj vismaz šādu informāciju un nosacījumus:
50.1.
sadarbības tīkla rekvizītus;
50.2.
sadarbības tīkla nosaukumu;
50.3.
sadarbības tīkla un sadarbības tīkla dalībnieku pienākumus un tiesības;
50.4.
ar investīcijas īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanas termiņu;
50.5.
līguma darbības laiku, tā grozīšanas un izbeigšanas kārtību;
50.6.
rīcību nepārvaramas varas vai ārkārtēju apstākļu gadījumā;
50.7.
strīdu izšķiršanas kārtību;
50.8.
kārtību, kādā tiek veikta iesniegto maksājumu pieprasījumu pārbaude;
50.9.
kārtību, kādā tiek veikti maksājumi sadarbības tīklam;
50.10.
kārtību, kādā tiek veikta komercdarbības atbalsta piešķiršana, aprēķināšana un uzskaite sadarbības tīklam;
50.11.
kārtību, kādā tiek veikta projektu īstenošana un uzraudzība;
50.12.
kārtību, kādā tiek veikta mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaude, tai skaitā datu ticamības pārbaude un pārbaude aģentūras līmenī, sadarbības tīkla līmenī un sadarbības tīkla dalībnieka līmenī, lai investīcijas īstenošanas laikā novērstu korupciju, krāpšanu, dubultā finansējuma risku un interešu konfliktu saskaņā ar Komisijas 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Eiropas Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2018/1046), 61. pantu;
50.13.
plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika iesniegšanas kārtību, iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību, maksājuma pieprasījumu un noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas kārtību.
51.
Sadarbības tīkls projektu īsteno līdz 2026. gada 30. jūnijam.
52.
Investīcijas īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
53.
Sadarbības tīkls projektu īsteno vismaz vienā no šādām viedās specializācijas jomām:
53.1.
zināšanu ietilpīga bioekonomika; 
53.2.
biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija;
53.3.
fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas;
53.4.
viedā enerģētika un mobilitāte;
53.5.
informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
54.
Investīcijas ietvaros sadarbības tīkla dalībnieks var iesaistīties vairākos sadarbības tīklos.
55.
Projekta ietvaros sadarbības tīkla dalībnieki var mainīties, kā arī sadarbības tīkls var pieaicināt jaunus sadarbības tīkla dalībniekus, ievērojot šo noteikumu 56.4.2. apakšpunktā minēto nosacījumu.
56.
Sadarbības tīklam ir šādi pienākumi:
56.1.
nodrošināt projekta ietvaros noteikto rādītāju sasniegšanu;
56.2.
nodrošināt atbalsta pieejamību sadarbības tīkla dalībniekam visām šo noteikumu 39.3.​​​​​, 39.4.39.5. un 39.6. apakšpunktā minētajām darbībām, vienlaikus neierobežojot atbalstu šo noteikumu 39.1., 39.2. un 39.7. apakšpunktā minētajām darbībām un ievērojot šo noteikumu 47. punktu;
56.3.
ne vēlāk kā mēnesi pēc šo noteikumu 8. punktā minētā līguma parakstīšanas un līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam iesniegt aģentūrā iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai, ietverot tajā:
56.3.1.
aprakstu, kā tiks veikti pasākumi interešu konflikta riska kontrolei saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. pantu;
56.3.2.
pasākumu aprakstu aizliegtās vienošanās riska kontrolei;
56.3.3.
pasākumu aprakstu krāpšanas un korupcijas risku novēršanai;
56.3.4.
procedūras aprakstu dubultā finansējuma situācijas identificēšanai un novēršanai no citiem finanšu instrumentiem;
56.3.5.
iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumu aprakstu par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
56.3.6.
ētikas kodeksu;
56.3.7.
ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem;
56.3.8.
kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem;
56.4.
pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas ar aģentūru:
56.4.1.
iesniegt Vadības informācijas sistēmā:
56.4.1.1.
plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku, paredzot, ka maksājuma pieprasījumi tiek iesniegti atbilstoši šo noteikumu 8. punktā minētajam līgumam, bet ne biežāk kā divas reizes gadā;
56.4.1.2.
ne vēlāk kā 30 dienu laikā – iepirkumu plānu par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu;
56.4.1.3.
avansa maksājumu pieprasījuma grafiku, kas sadalīts, ievērojot šo noteikumu 15. punktā minēto rādītāju sasniegšanas termiņus;
56.4.2.
nodrošināt, ka visā projekta īstenošanas laikā tas pārstāv ne mazāk kā 30 savstarpēji nesaistītus sadarbības tīkla dalībniekus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
56.5.
veikt atbalsta piešķiršanu, aprēķināšanu un uzskaiti sadarbības tīkla dalībniekiem atbilstoši šo noteikumu 73.2. un 73.3. apakšpunktam, nodrošinot, ka tiek ievērota dzimumu līdztiesība un vienlīdzīgu iespēju princips;
56.6.
pirms de minimis atbalsta piešķiršanas sadarbības tīkla dalībniekam pārbaudīt:
56.6.1.
vai atbalsts netiek piešķirts neatbalstāmajām nozarēm;
56.6.2.
vai apmērs viena vienota uzņēmuma līmenī kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru;
56.6.3.
vai atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas tiek skaidri nodalītas, nodrošinot, ka atbalsts nenonāk neatbalstāmo nozaru darbībām, atbilstoši šo noteikumu 41.1 punktam;
56.7.
uzkrāt un ne retāk kā reizi sešos mēnešos nodrošināt šo noteikumu 15. punktā noteikto rādītāju ievadi Vadības informācijas sistēmā;
56.8.
ne retāk kā reizi ceturksnī nodrošināt aktuālās informācijas ievietošanu savā tīmekļvietnē par projekta īstenošanas gaitu;
56.9.
ievērot interešu konflikta novēršanas principus saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. pantu, kā arī caurskatāmības un vienlīdzības principu, vienlaikus novēršot korupciju, krāpšanu un dubulto finansējumu un, ja nepieciešams, veicot atbilstošus korekcijas pasākumus;
56.10.
iesniegt Vadības informācijas sistēmā līguma kopijas vai līguma izrakstus par atbalsta piešķiršanu, kas noslēgts starp sadarbības tīklu un sadarbības tīkla dalībnieku;
56.11.
pārliecināties, ka projekta izdevumi ir nepieciešami rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma, kā arī ievērot saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principus;
56.12.
elektroniskā veidā dokumentēt un sniegt informāciju sadarbības tīkla dalībniekam par izsludināto pieteikšanos plānotajām aktivitātēm;
56.13.
15 darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas par atbalsta piešķiršanas apstiprināšanu vai noraidīšanu rakstiski informēt sadarbības tīkla dalībniekus, sniedzot skaidrojumu par noraidīšanas iemesliem un apstrīdēšanas iespējām;
56.14.
nodrošināt principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu atbalsta sniegšanā atbilstoši Regulai Nr. 2021/241, lai sadarbības tīkla dalībnieka aktivitātē iekļautajai atbalstāmajai darbībai nebūtu paredzamās ietekmes uz visiem vides mērķiem vai tā būtu nebūtiska, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā;
56.15.
nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;
56.16.
pēc nozares ministrijas vai aģentūras pieprasījuma sniegt informāciju un pamatojošos dokumentus par projektu ieviešanas gaitu;
56.17.
ja sadarbības tīkls konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības veic saimniecisko darbību, sadarbības tīkls piešķir atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 56.5. apakšpunktu;
56.18.
projekta iesniegumā sniegt informāciju apliecinājuma veidā, vai ir plānots vai jau iesniegts projekta iesniegums Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.6. pasākuma "Tūrisma produktu attīstības programma" ietvaros;
56.19.
iesniegt nozares ministrijai un Aģentūrai pēc to lūguma šo noteikumu 42.1.13. apakšpunktā minēto novērtējuma ziņojumu.
57.
Sadarbības tīkla dalībniekiem ir šādi pienākumi:
57.1.
sniegt informāciju sadarbības tīklam, kas nepieciešama tā pienākumu izpildei projekta ietvaros;
57.2.
nodrošināt piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītu dokumentu oriģināliem un projekta īstenošanas vietai;
57.3.
ievērot interešu konflikta novēršanas principus saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. pantu, kā arī caurskatāmības un vienlīdzības principus, vienlaikus novēršot korupciju, krāpšanu un dubulto finansējumu un, ja nepieciešams, veicot atbilstošus finanšu korekcijas pasākumus;
57.4.
parakstīt apliecinājumu par interešu konflikta, dubultā finansējuma, korupcijas, krāpšanas neesību;
57.5.
nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;
57.6.
nodrošināt principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu atbalsta sniegšanā atbilstoši Regulai Nr. 2021/241, lai atbalstāmajai darbībai nebūtu paredzamās ietekmes uz visiem vides mērķiem vai tā būtu nebūtiska, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā.
58.
Sadarbības tīkls projekta īstenošanas laikā drīkst veikt grozījumus šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajā darbības plānā ne vairāk kā divas reizes gadā, saskaņojot to ar nozares ministriju. Sadarbības tīkls 30 dienu laikā precizēto un saskaņoto darbības plānu iesniedz Vadības informācijas sistēmā.
59.
Sadarbības tīkls šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajā darbības plānā drīkst veikt grozījumus ne vairāk kā 40 procentu apmērā, nodrošinot darbības plāna izpildi ne mazāk kā 60 procentu apmērā, ievērojot šo noteikumu 58. punktu.
60.
Sadarbības tīkls uzkrāj un reizi gadā kopā ar progresa pārskatu vadības informācijas sistēmā iesniedz šādu ar viedās specializācijas jomu saistītu informāciju:
60.1.
par visiem sadarbības tīkla dalībniekiem:
60.1.1.
nosaukums;
60.1.2.
reģistrācijas numurs;
60.1.3.
statuss (sīkais (mikro) komersants, mazais komersants, vidējais komersants, lielais komersants, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija);
60.1.4.
pārstāvētā nozare atbilstoši ar NACE 2. redakcijai, ja attiecināms, norādot visus saimnieciskās darbības kodus;
60.1.5.
iepriekšējā noslēgtā finanšu gada neto apgrozījums (euro), izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
60.1.6.
iepriekšējā noslēgtā finanšu gada eksporta apjoms (euro), izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
60.1.7.
iepriekšējā noslēgtā finanšu gada ieguldījums pētniecībā un attīstībā (euro), izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
60.1.8.
aktivitāšu uzskaitījums, kurās iesaistījies sadarbības tīkla dalībnieks;
60.1.9.
ar viedo specializāciju saistītā joma, kurā tika īstenots projekts;
60.1.10.
apgūtā Atveseļošanas fonda finansējuma un privātā finansējuma apjoms;
60.1.11.
jaunradīto tehnoloģiju skaits;
60.1.12.
jaunradīto produktu (preces un pakalpojumi, kas nav tehnoloģijas) skaits;
60.1.13.
patentu un patentu pieteikumu skaits;
60.1.14.
licences un licences līgumu skaits;
60.1.15.
preču zīmju (ieskaitot kolektīvās zīmes) un sertifikācijas zīmju skaits;
60.1.16.
reģistrētu dizainparaugu skaits;
60.2.
par sadarbības tīklu:
60.2.1.
sadarbības tīkla dalībnieku skaits un to izmaiņas;
60.2.2.
neto apgrozījuma izmaiņas salīdzinājumā ar pirmo projekta īstenošanas gadu (euro), izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
60.2.3.
eksporta apjoma izmaiņas salīdzinājumā ar pirmo projekta īstenošanas gadu (euro), izņemot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
60.2.4.
sadarbības tīkla dalībnieku noslēgtās vienošanās (skaits) projekta īstenoto aktivitāšu ietvaros, norādot sadarbības valsti;
60.2.5.
iesaiste starptautiskajās tīklošanās platformās un organizācijās (skaits);
60.2.6.
starptautisko projektu pieteikumu skaits.
61.
Aģentūra sadarbības tīklam izmaksājamo finansējuma apjomu nosaka, pamatojoties uz attiecināmās izmaksas pamatojošiem dokumentiem, ievērojot normatīvo aktu prasības maksājumu un darījumu apliecinošo dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas jomā.
62.
Sadarbības tīkls līdz 2026. gada 30. jūnijam iesniedz Vadības informācijas sistēmā noslēguma maksājuma pieprasījumu par atlikušo summu.
63.
Ja sadarbības tīklam vai tā dalībniekam projekta īstenošanas laikā rodas izdevumi, kas nav attiecināmi no Atveseļošanas fonda finansējuma vai sadārdzinās izmaksas, sadarbības tīkls tos sedz no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisko atbalstu.
64.
Investīcijas ietvaros sadarbības tīklam ir tiesības pieaicināt neatkarīgu revidentu vai iekšējo auditoru, lai apliecinātu mērķu sasniegšanu un izmaksu pamatotību.
65.
Sadarbības tīkls un tā dalībnieki projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic atklātā, pārredzamā, konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus.
66.
Sadarbības tīklam ir tiesības piekļūt sadarbības tīkla dalībnieku ar projekta īstenošanu saistīto izmaksu pamatojošo dokumentu oriģināliem un doties uz projekta īstenošanas vietu, lai gūtu pārliecību par projekta īstenošanas atbilstību projekta nosacījumiem.
67.
Nozares ministrija ne retāk kā reizi gadā pārskata sadarbības tīklu darbības plānus un sasniegtos rezultātus.
68.
Sadarbības tīkla projekta īstenošanas un projekta vadības personāls, kā arī personas, kuras pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam, pirms vērtēšanas procesa uzsākšanas paraksta šo noteikumu 3. pielikumā esošo objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu. Apliecinājumu paraksta atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. pantam. Apliecinājumu sadarbības tīkls glabā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2018/1046 132. pantam un šo noteikumu 85. punktam.
69.
Investīcijas ietvaros sadarbības tīkls var saņemt avansa maksājumu, ievērojot šādus nosacījumus:
69.1.
avansa maksājums nepārsniedz 30 % no projektam piešķirtā Atveseļošanas fonda finansējuma un tas jāapgūst sešu mēnešu laikā no saņemšanas brīža;
69.2.
sadarbības tīkls ir atvēris kontu Valsts kasē vai kontu vai darījumu kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē. Ja sadarbības tīkls projekta īstenošanai ir atvēris kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē, nepieciešams iesniegt bankas garantiju par avansa summu;
69.3.
sadarbības tīkls iesniedz Vadības informācijas sistēmā avansa pieprasījumu un plānotā avansa apjoma pamatojumu, kas ir sasaistīts ar projektā sasniedzamajiem mērķiem un atskaites punktiem;
69.4.
sadarbības tīkls var dalīt avansa maksājumus un saņemt vairākus avansus, bet nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais ir apgūts pilnā apmērā.
70.
Investīcijas ietvaros sadarbības tīkla avansa un starpposma maksājumu kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 % no projektam piešķirtā Atveseļošanas fonda finansējuma.
71.
Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
71.1.
sadarbības tīkls nepilda līgumā noteiktās prasības, tai skaitā netiek ievēroti investīcijā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas mērķa uzraudzības rādītāju sasniegšanu;
71.2.
sadarbības tīkls projekta īstenošanas laikā apzināti ir iesniedzis nepatiesu informāciju;
71.3.
sadarbības tīkls projekta plānoto darbību īstenošanu nav uzsācis sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas;
71.4.
sadarbības tīkls neizpilda šo noteikumu 56.4.2. apakšpunktā noteiktās prasības;
71.5.
citos gadījumos, ko nosaka līgums.
VII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
72.
Datums, kad aģentūra pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīklam, un datums, kad sadarbības tīkls pieņēmis lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekiem, uzskatāms par komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu. Aģentūras lēmums par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīklam un sadarbības tīkla lēmums par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam tiek pieņemts, ņemot vērā Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteikto termiņu.
73.
Sadarbības tīkls piešķir komercdarbības atbalstu sadarbības tīkla dalībniekam, ja tas atbilst šādiem nosacījumiem:
73.1.
tas atbilst vienai no šādām juridiskajām formām:
73.1.1.
tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā, tam ir juridiskas personas statuss;
73.1.2.
tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā;
73.1.3.
tas ir reģistrēts publisko personu un iestāžu sarakstā;
73.1.4.
tas ir reģistrēts Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā;
73.2.
tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums. Nosacījums neattiecas uz šo noteikumu 73.1.3. un 73.1.4. apakšpunktā noteiktajiem sadarbības tīkla dalībniekiem, kas ir publiska persona vai iestāde;
73.3.
pirms atbalsta piešķiršanas sadarbības tīkla dalībniekam nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu dubultā finansējuma situāciju saistībā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, Atveseļošanas fonda un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība", tai skaitā demarkāciju arī starp citiem publiskā finansējuma avotiem, kā arī nav konstatējamas korupcijas, krāpšanas riska un interešu konflikta pazīmes, ja nepieciešams, veicot darbības to novēršanai;
73.4.
uz to nav attiecināmi šo noteikumu 25. punktā minētie izslēgšanas kritēriji. Šo noteikumu 25.4. apakšpunktā minēto izslēgšanas kritēriju nepiemēro šo noteikumu 73.1.3. un 73.1.4. apakšpunktā minētajiem sadarbības tīkla dalībniekiem.
74.
Sadarbības tīkls šo noteikumu 73. punktā noteiktajos gadījumos pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam vai lēmumu par atteikumu piešķirt komercdarbības atbalstu. Šī uzdevuma izpildē sadarbības tīkls atrodas nozares ministrijas pārraudzībā. Sadarbības tīkla lēmumu sadarbības tīkla dalībnieks var apstrīdēt nozares ministrijā. Nozares ministrijas pieņemto lēmumu sadarbības tīkla dalībnieks var pārsūdzēt Administratīvajā rajonā tiesā.
75.
Sadarbības tīkls atbalstu nepiešķir, ja sadarbības tīkla dalībnieks neatbilst šo noteikumu 56.6.1., 56.6.2. un 56.6.3. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.
76.
Uz finansējumu investīcijas ietvaros nevar pretendēt, ja:
76.1.
sadarbības tīkls atbilst Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 11.2 panta pirmajā daļā noteiktajām pazīmēm;
76.2.
uz sadarbības tīklu attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā.
77.
Aģentūra piešķir finansējumu sadarbības tīklam un sadarbības tīkls piešķir finansējumu sadarbības tīkla dalībniekiem šo noteikumu 42. punktā minēto izmaksu segšanai saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.
78.
Sadarbības tīkls, iesniedzot aģentūrai pieteikumu de minimis atbalsta saņemšanai, pieteikumā norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.
79.
Sadarbības tīkla dalībnieks, iesniedzot sadarbības tīklam pieteikumu de minimis atbalsta saņemšanai, pieteikumā norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.
80.
Viens sadarbības tīkla dalībnieks viena vienota uzņēmuma līmenī no sadarbības tīkla var saņemt de minimis atbalstu ne vairāk kā 50 000 euro apmērā.
81.
Sadarbības tīkls un sadarbības tīkla dalībnieki, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 1. un 2. punktu, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. Šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.
82.
Publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību. Sadarbības tīkls piešķir atbalstu 100 % apmērā tikai no Atveseļošanas fonda finansējuma, un tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu publiskai personai vai tās institūcijai vai publiskas personas kapitālsabiedrībai.
83.
Sadarbības tīklu dalībnieku apvienošanās, iegādes vai sadalīšanas gadījumā ņem vērā Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 8. un 9. punktā minētos nosacījumus.
84.
Ja projekta faktiski apgūtais finansējuma apjoms pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas ir mazāks nekā sākotnēji iesniegtajā projekta iesniegumā norādītais, sadarbības tīkls nodrošina, ka faktiski sasniegtie rādītāji nav mazāki kā sākotnēji projekta iesniegumā norādītie rādītāji.
85.
Investīcijas ietvaros informācijas pieejamību nodrošina šādos termiņos atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punktam:
85.1.
aģentūra un sadarbības tīkls nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta programmu;
85.2.
sadarbības tīkls un sadarbības tīkla dalībnieki nodrošina ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistīto dokumentu glabāšanu 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šo noteikumu projektu piešķirts komercdarbības atbalsts.
86.
Ja investīcijas ietvaros tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 2023/2831, sadarbības tīklam ir pienākums atmaksāt aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
87.
Ja attiecībā uz sadarbības tīkla dalībniekam piešķirto atbalstu tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 2023/2831, sadarbības tīklam ir pienākums atmaksāt aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. Sadarbības tīklam ir tiesības no sadarbības tīkla dalībnieka saņemt kompensāciju atmaksātā nelikumīgā atbalsta (kopā ar procentiem) apmērā.
88.
Lēmumus par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekam var pieņemt līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteiktajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 30. jūnijam.
1.
pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 24. oktobra
noteikumiem Nr.
609
Sadarbības tīkla darbības plāns

DARBĪBAS VIRZIENS 1 

DARBĪBA 1 

- Darbības apraksts

- Iesaistītie sadarbības tīkla dalībnieki

- Plānotais finansējuma apjoms

- Plānotais rezultāts

DARBĪBA n 

- Darbības apraksts

- Iesaistītie sadarbības tīkla dalībnieki

- Plānotais finansējuma apjoms

- Plānotais rezultāts

 

DARBĪBAS VIRZIENS n

DARBĪBA 1 

- Darbības apraksts

- Iesaistītie sadarbības tīkla dalībnieki

- Plānotais finansējuma apjoms

- Plānotais rezultāts

DARBĪBA n 

- Darbības apraksts

- Iesaistītie sadarbības tīkla dalībnieki

- Plānotais finansējuma apjoms

- Plānotais rezultāts

Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.
pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 24. oktobra
noteikumiem Nr.
609
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
3.
pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 24. oktobra
noteikumiem Nr.
609
Objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesamības apliecinājums 

Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas ietvaros sadarbības tīkla projektu/aktivitāšu (turpmāk – projekts) vērtēšanas procesā.

 

Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar projektu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo projektu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Atveseļošanas fonda vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrēta projekta apstiprināšanā vai noraidīšanā. Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.

 

Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.

 

Apliecinu, ka nekavējoties informēšu sadarbības tīkla projektu vērtēšanas komisiju, ja radīsies apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.

 

Izskatot saņemtos projektus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus vērtējumus.  

 

Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot projektus, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus tikai projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par projektu un tā vērtējumu.

 

Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minētos nosacījumus, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.

 

 

Vārds, uzvārds                                         Datums                               Paraksts