1. Kravas celtņu klasifikācija pēc to konstrukcijas:
1.1. tilta celtnis – celtnis ar vismaz vienu primāro horizontālo tiltu (siju), kas aprīkota ar vismaz vienu celšanas mehānismu. Tilta celtnis pārvietojas pa sliedēm vai celtnim paredzētu pārvietošanās ceļu;
1.2. buka celtnis – celtnis ar vismaz vienu primāro horizontālo tiltu (siju), kas balstīta uz vismaz viena balsta (kājas) un aprīkota ar vismaz vienu celšanas mehānismu. Buka celtnis pārvietojas pa sliedēm, celtnim paredzētu pārvietošanās ceļu vai brauktuvi vai uzstādīts nekustīgi;
1.3. torņa celtnis – pagriežams izlices celtnis, kuram izlice atrodas uz vertikāli novietota torņa. Torņa celtnis aprīkots ar līdzekļiem iekārtās kravas pacelšanai, nolaišanai un pārvietošanai, un pārvietošanas rādiusa un pagriešanās leņķa maiņai;
1.4. portālceltnis – pagriežams izlices celtnis uz portāla, kas paredzēts stacionārai uzstādīšanai vai nu fiksētā pozīcijā vai ar brīvu pārvietošanos pa horizontālām sliedēm, un aprīkots ar izlici, kas rotē ap vertikālo asi;
1.5. izlices pašgājējceltnis – pašgājējceltnis, kam izlice piestiprināta uz masta (torņa), ir pagriežama vai nekustīga un aprīkota ar vienu vai vairākiem celšanas mehānismiem, celtnis pārvietojas uz riteņiem, kāpurķēdēm, u.c., celtņa šasija nav paredzēta kravas pārvadāšanai;
1.6. telferis – nekustīgā sijā iekārts elektriskās piedziņas celšanas mehānisms kravas pacelšanai, nolaišanai un pārvietošanai pa siju;
1.7. speciālie celtņi – vanšu celtnis (celšanas mehānisms pārvietojas pa vantīm), konsolceltnis, dzelzceļa celtnis (celtnis uz platformas, kas pārvietojas pa dzelzceļa sliežu ceļu), masta celtnis un citi;
1.8. konteinerceltnis - tilta celtnis uz portāla, aprīkots ar paceļamu tilta daļu, paredzēts konteinerkravu pārkraušanai.
2. Kravas celtņu klasifikācija pēc to lietošanas biežuma:
2.1. reti darbināms kravas celtnis – celtnis, kas uzstādīts konkrētu iekārtu (piemēram, spēkstacijās, mašīnu vai turbīnu telpās, transformatoru stacijās) uzturēšanai (montāža, demontāža, remonts), tādējādi darbs ar celtni tiek veikts reti, praktiski netiek darbināts ar nominālo celtspēju un pamatā celtnis atrodas dīkstāvē.
Tranšejas dziļums (metros) | Attālums* (metros) no nogāzes sākuma līdz tuvākajam izbīdāmajam balstam atkarībā no grunts (neuzbērtas) veida | ||||
smilts | smilšmāls | mālsmilts | māls | less | |
1 | 1,50 |
1,25 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
2 | 3,00 | 2,40 | 2,00 | 1,50 | 2,00 |
3 | 4,00 | 3,60 | 3,25 | 1,75 | 2,50 |
4 | 5,00 | 4,40 | 4,00 | 3,00 | 3,00 |
5 | 6,00 | 5,30 | 4,75 | 3,50 | 3,50 |
*Attālumu mēra no tranšejas vai būvbedres konfigurāciju veidojošās trapeces virsotnes.