Noteikumu (grozījumu) projekts

24-TA-896
Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai"
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 49. nr.) šādus grozījumus:
1.
Izteikt 7.5.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.5.4. ja iepirkuma summa ir 70 001 euro un vairāk, atbalsta pretendents iepirkuma tehniskajā specifikācijā iekļauj nosacījumu, ka preces vai pakalpojuma piegādātājam vai būvdarbu veicējam ir vismaz viena gada darbības pieredze jomā, ar kuru saistīts iepirkums, un iesniedz divus derīgus piedāvājumus, bet attiecībā uz specifisku (īpaši izgatavotu, izstrādātu vai pielāgotu) iekārtu iegādi - vienu derīgu piedāvājumu vai Lauku atbalsta dienesta piesaistīta neatkarīga eksperta atzinums par iegādājamā pamatlīdzekļa izmaksu atbilstību, kā arī katra iepirkuma dalībnieka apliecinājumu par neatkarīgi izstrādātu piedāvājumu;".
2.
Izteikt 14.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"14.2. atbilstošos zivsaimniecības attīstības projektu iesniegumus sarindo dilstošā secībā, ņemot vērā punktu skaitu projektu atlases kritērijos, ko atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 40. panta 2. punkta "a" apakšpunktam apstiprinājusi Programmas Zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam uzraudzības komiteja, kas izveidota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā administrē un uzrauga Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu, kā arī valsts atbalstu zvejniecības un akvakultūras attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Atbilstošos lauku attīstības projektu iesniegumus sarindo dilstošā secībā, ņemot vērā punktu skaitu projektu atlases kritērijos, ko saskaņā ar regulas Nr. 2021/2115 79. panta 1. punktu ir apstiprinājusi Zemkopības ministrija pēc saskaņošanas ar Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komiteju, kas izveidota saskaņa ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā. Priekšroka publiskā finansējuma saņemšanai ir projekta iesniegumam ar lielāko punktu skaitu. Projektus, kas atbilst projektu atlases kritērijiem, turpina vērtēt saskaņā ar šo noteikumu 14.4. apakšpunktu;".
3.
Papildināt ar 14.2.1 apakšpunktu šādā redakcijā:
"14.2.1 vietējo rīcības grupu apstiprinātos projektu iesniegumus, kas iesniegti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai apakšpasākumam "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju" vai normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumiem sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai, Lauku atbalsta dienests turpina vērtēt saskaņā ar šo noteikumu 14.4. apakšpunktu;".
4.
Papildināt ar 14.2.2 apakšpunktu šādā redakcijā:
"14.2.2 projektu iesniegumus, kas iesniegti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu pasākumam "Kontrole un noteikumu izpilde" un pasākumam "Datu vākšana un apstrāde zivsaimniecības pārvaldības un zinātniskiem mērķiem", kā arī normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu integrētās jūrlietu politikas veicināšanai, vērtē pēc projektu atlases kritērijiem, ko atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 40. panta 2. punkta "a" apakšpunktam ir apstiprinājusi Programmas Zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam uzraudzības komiteja, kas izveidota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā administrē un uzrauga Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu, kā arī valsts atbalstu zvejniecības un akvakultūras attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Projektus, kas atbilst projektu atlases kritērijiem, turpina vērtēt saskaņā ar šo noteikumu 14.4. apakšpunktu;".
5.
Izteikt 27. punktu šādā redakcijā:
"27. Atbalsta saņēmējs nodrošina regulas 2021/1060 50. pantā un regulas 2021/1139 60. pantā minēto pienākumu izpildi. Atbalsta saņēmējs, kas saņēmis valsts vai Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai, nodrošina regulas 2021/2115 123. panta 2. punkta "j" apakšpunktā minēto informācijas, publicitātes un atpazīstamības prasību izpildi. Īstenojot informācijas un publicitātes pasākumus, piemēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas, izmantojot Savienības emblēmu atbilstoši regulas 2021/1060 9. pielikumā noteiktajiem tehniskajiem parametriem, kā arī nacionālo identifikācijas zīmi ar atsauci "Nacionālais attīstības plāns 2027", un norāda fondu administrējošās iestādes – "Atbalsta Zemkopības ministrija un Lauku atbalsta dienests"."
6.
Izteikt 29. punktu šādā redakcijā:
"29. Atbalsta saņēmējs var lūgt projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu, ja projektu nav iespējams īstenot noteiktajā termiņā no atbalsta saņēmēja neatkarīgu iemeslu dēļ, kurus nevarēja paredzēt. Lauku atbalsta dienests bez sankcijām var pagarināt projekta īstenošanas termiņu, ja kopējais projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēto konkrētā pasākuma kārtas projektu īstenošanas beigu termiņu vai Lauku atbalsta dienesta tīmekļvietnē publicēto konkrētās kārtas projektu īstenošanas beigu termiņu, ja atbalstu saņem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai."
7.
Izteikt 37. punktu šādā redakcijā:
"37. Maksājuma pieprasījumā norāda vismaz publiskā finansējuma apmēru, faktiskās izmaksas sadalījumā pa attiecināmo izmaksu pozīcijām un to summām atbilstoši Lauku atbalsta dienesta lēmumā ietvertajai projekta tāmei, norādot attiecināmās izmaksas un darījuma veidu (standarta, līzings, darījuma konts, priekšapmaksa vai avanss), un informāciju par nepabeigtajiem darbiem, rēķiniem, darījumu vai finanšu līzinga līgumiem. Faktiskās izmaksas norāda bez pievienotās vērtības nodokļa, ja atbalsta saņēmējam zivsaimniecības attīstības pasākumos pievienotās vērtības nodoklis nav attiecināms saskaņā ar regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktu vai ja lauku attīstības pasākumos pievienotās vērtības nodoklis saskaņā ar to normatīvajiem aktiem ir atgūstams no valsts budžeta. Faktiskās izmaksas nenorāda, ja saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam, to īsteno, piemērojot regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta ''b'', "c" un ''d'' apakšpunktu vai regulas 2021/2115 83. panta 1. punkta ''b'', "c" un ''d'' apakšpunktu."
8.
Papildināt ar 39.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"39.4. būvju būvniecības un novietošanas gadījumā ne vēlāk, kā viena gada laikā pēc pēdējā maksājuma veikšanas ir veikts ieraksts Zemesgrāmatā par attiecīgo ēku vai būvi, saskaņā ar likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās" minēto kārtību."
9.
Izteikt 47.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"47.1. pašvaldībai, valsts kapitālsabiedrībai, atbalsta pretendentam pasākumā "Atzītu ražotāju organizāciju plānu īstenošana", juridiskai personai, kas pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkciju, un zinātniskajai institūcijai, ja tā priekšapmaksas pieprasījumu, norādot tās apmēru, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu. Priekšapmaksu projekta iesniegumā paredz ne vairāk kā 25 procentu apmērā no projekta kopējā publiskā finansējuma, ja specifiskie noteikumi nenosaka citādi. Valsts kapitālsabiedrībai, kurai ar likumu ir deleģēts uzdevums "Meliorācijas sistēmu būvniecība, uzturēšana un ekspluatācija, kas nenes peļņu" sākot ar otro priekšapmaksu tās apmēru paredz ne vairāk kā 50 procentu apmērā no projekta kopējā publiskā finansējuma;".
10.
Izteikt 47.2.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"47.2.1.2. priekšapmaksas pieprasījumam pievienotos preču piegādātāju, darbu izpildītāju vai pakalpojumu sniedzēju rēķinus par projekta īstenošanas darbībām, izņemot, ja saņem atbalstu saskaņā ar regulas  2021/1060 53. panta 1. punkta "c" apakšpunktu vai regulas 2021/2115 83. panta 1. punkta “c” apakšpunktu;".
11.
Izteikt 48. punktu šādā redakcijā:
"48. Lauku atbalsta dienests 30 dienu laikā pēc projekta iesnieguma izskatīšanas, kā arī ja vienlaikus iesniegts priekšapmaksas pieprasījums, apstiprina projekta iesniegumu un pārskaita finansējumu atbalsta saņēmējam. Ja iesniegtie priekšapmaksas pieprasījumu dokumenti tiek precizēti vai Lauku atbalsta dienests pieprasa papildu informāciju, kas varētu neiekļauties 30 dienu laikā, šo termiņu pagarina par 15 darbdienām."
12.
Papildināt ar 54.1 punktu šādā redakcijā:
"54.1 Ja izmaksas tiek veiktas atbilstoši regulas 2021/1060 63. panta 5. punktam vai regulas 2021/2115 83.panta 1. punkta ''b'', "c" un ''d'' apakšpunktu, šo noteikumu 7. punktā minētos nosacījumus izpilda un 35. punktā minētos dokumentus iesniedz, ja to paredz konkrētā pasākuma nosacījumi."
13.
Papildināt ar 54.2 punktu šādā redakcijā:
"54.2 Ja attiecīgo pasākumu regulējošajos normatīvajos aktos apmaksa pilnā apmērā paredzēta, piemērojot regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b", "c" vai "d" apakšpunktu un atbalsta saņēmējam nav jāiesniedz pārskats vai maksājuma pieprasījums, Lauku atbalsta dienests 30 dienu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas pārskaita finansējumu atbalsta saņēmējam. Projekta iesnieguma apstiprināšanas datums  ir uzskatāms par atbalsta saņēmēja maksājuma pieprasījuma iesniegšanas datumu regulas 2021/1060 74. panta 1.punkta ''b'' apakšpunkta izpratnē. Ja iesniegtie dokumenti tiek precizēti vai Lauku atbalsta dienests pieprasa papildu informāciju, izskatīšanas termiņu pagarina par 15 darbdienām."
14.
Izteikt 61. punktu šādā redakcijā:
"61. Projektu noraida, ja pirms projekta iesnieguma iesniegšanas vai tā vērtēšanas laikā atbalsta pretendentam, kas ir fiziska vai privāto tiesību juridiska persona:
61.1. pasākumos, kuros jāvērtē pretendenta atbilstība grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja statusam, ir konstatēta kāda no grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm:
61.1.1. kapitālsabiedrībai, izņemot mazu un vidēju saimnieciskās darbības veicēju, kas ir pastāvējis mazāk nekā trīs gadus, uzkrāto zaudējumu dēļ ir zudusi vairāk nekā puse no tās parakstītā kapitāla, ja, uzkrātos zaudējumus atskaitot no rezervēm un visām pārējām pozīcijām, kuras vispārpieņemts uzskatīt par daļu no sabiedrības pašu kapitāla, rodas negatīvs rezultāts, kas pārsniedz pusi no parakstītā kapitāla, tajā skaitā kapitāldaļu uzcenojumu;
61.1.2. sabiedrībai, īpaši pilnsabiedrībai un komandītsabiedrībai, kurā vismaz dažiem dalībniekiem ir neierobežota atbildība par sabiedrības parādsaistībām, izņemot mazu un vidēju saimnieciskās darbības veicēju, kas ir pastāvējis mazāk nekā trīs gadus, uzkrāto zaudējumu dēļ ir zudusi vairāk nekā puse no kapitāla, kas uzrādīts sabiedrības grāmatvedības pārskatos;
61.1.3. atbalsta pretendentam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta;
61.1.4. atbalsta pretendents ir saņēmis glābšanas atbalstu, bet vēl nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju vai ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu, un uz to joprojām attiecas pārstrukturēšanas plāns;
61.1.5. atbalsta pretendents neatbilst mazā un vidējā saimnieciskās darbības veicēja statusam, un pēdējos divus gadus tā parādsaistību un pašu kapitāla bilances vērtību attiecība ir pārsniegusi 7,5, kā arī procentu seguma attiecība, kas rēķināta pēc saimnieciskās darbības veicēja ieņēmumiem pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA), ir bijusi mazāka par 1,0;
61.2. tā saimnieciskās darbības veicēja dalībniekiem un to saistītajām personām, kuri ir reģistrēti valstī vai teritorijā, kas minēta normatīvajos aktos par zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm vai teritorijām, pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu;
61.3. projekta īstenošanas nozarē ir konstatēts atkārtots vides aizsardzības noteikumu pārkāpums, par kuru stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums."
15.
Izteikt 63. punktu šādā redakcijā:
"63. Atbalsta pretendenta vai atbalsta saņēmēja – fiziskas vai privāto tiesību juridiskas personas – iesniegto projektu noraida vai atbalstu neizmaksā, ja, ievērojot šo noteikumu 3. pielikumu:
63.1. tas atzīts par vainīgu terorismā, terorisma finansēšanā, aicinājumā uz terorismu, terorisma draudos vai personas vervēšanā, apmācīšanā un apmācīšanos terorismam;
63.2. tas atzīts par vainīgu bērnu darbā vai citos nodarījumos, kas saistīti ar cilvēku tirdzniecību;
63.3. atbalsta pretendentam, atbalsta saņēmējam, tā patiesajam labuma guvējam un tā piesaistītajam projekta finansētājam ir noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts sankcijas,  – ne mazāk kā uz sankciju laiku;
63.4. līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši mazāk nekā trīs gadi no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu, lēmums par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanu juridiskai personai, kurš stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums atbalsta pretendentam, atbalsta saņēmējam, kapitāldaļu turētājam, kam pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu, vai personai, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās vai kura ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
63.4.1. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana;
63.4.2. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
63.4.3. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas;
63.5. līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši mazāk nekā 12 mēneši no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums, kurā tas atzīts par vainīgu kādā no šādiem pārkāpumiem:
63.5.1. viena vai vairāku tādu pilsoņu vai pavalstnieku nodarbināšanā, kuri nav Eiropas Savienības dalībvalsts pilsoņi vai pavalstnieki un Eiropas Savienības dalībvalsts teritorijā uzturas nelikumīgi;
63.5.2. personas nodarbināšanā bez rakstveidā noslēgta darba līguma;
63.5.3. personas nodarbināšanā, nodokļu normatīvajos aktos noteiktajā termiņā par šo personu neiesniedzot informatīvo deklarāciju par darba ņēmēju, kad tas uzsāk darbu;
63.5.4. (Svītrots)
63.5.5. ar citiem tirgus dalībniekiem ir noslēdzis vienošanās, kuru mērķis vai sekas ir konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana Latvijas teritorijā;
63.6. tam projekta īstenošanas un uzraudzības laikā ir konstatēts pārkāpums saskaņā ar regulas 2021/1139 11. pantu;
63.7. tam saistībā ar iesniegtā projekta īstenošanu ir uzsākts kriminālprocess.
63.8. nav atmaksājis neatbilstošo izdevumu summu vai nav vienojies ar Lauku atbalsta dienestu par atmaksas grafiku, kā arī nav izpildījis minētā grafika nosacījumus, tādējādi neievērojot neatbilstošo izdevumu ieturēšanas vai atgūšanas procedūru Lauku atbalsta dienesta administrēto investīciju pasākumos;
63.9. tā saimnieciskās darbības veicēja dalībniekiem un to saistītajām personām, kuri ir reģistrēti valstī vai teritorijā, kas minēta normatīvajos aktos par zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm vai teritorijām, pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu;".
16.
Izteikt 68. punktu šādā redakcijā:
"68. Ja atbalsta pretendents vai atbalsta saņēmējs projekta pieteikuma vērtēšanas, īstenošanas vai uzraudzības laikā neievēro normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam noteiktās prasības, tai skaitā, parakstot atbalsta pretendenta deklarāciju un maksājuma pieprasījuma apliecinājumu, izteicis deklarācijas, kas neatbilst faktiskajiem vai tiesiskajiem apstākļiem, neievēro šādā veidā izteiktās apņemšanās vai šajos dokumentos ietvertās normas, Lauku atbalsta dienests samazina atbalsta summu vai neatbilstību un pārkāpumu gadījumā pieņem lēmumu par atbalsta atmaksu saskaņā ar Zemkopības ministrijas apstiprinātajām vadlīnijām par finanšu korekcijas piemērošanu projektos, vai pieņem lēmumu par saistību pārtraukšanu."
17.
Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[24-TA-896 Dt]
noteikumiem Nr.
[24-TA-896 Nr]

"1. pielikums

Ministru kabineta

2023. gada 7. marta

noteikumiem Nr. 113


Atbalsta pretendenta deklarācija


Ar parakstu apliecinu, ka:

 

1) projekta iesnieguma veidlapā un citos dokumentos sniegtā informācija ir patiesa;
2) šā projekta iesnieguma finansēšanai neesmu saņēmis citu Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības fondu finansējumu vai cita veida valsts līdzekļus;
3) par konkrēto projektu neesmu iesniedzis iesniegumu finansējuma saņemšanai no citiem Eiropas Savienības fondiem vai valsts atbalsta programmām;
4) apliecinu, ka būvdarbus, kurus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu ir jāveic trešajai personai, kas atbildīga par to veikšanu, neesmu veicis un to veikšanā neesmu jebkādā veidā iesaistījies es pats, ar mani saistīta persona, vai persona, kura par būvdarbu veicēju izvēlēta, neskatoties uz tādu aizliegtu horizontālu vai vertikālu vienošanos pazīmēm, bez kurām attiecīgais būvdarbu veicējs, ņemot vērā tiesību normās ietvertos apsvērumus un prasības par piedāvājumu izvēli, netiktu izvēlēts, tieši vai pastarpināti, tai skaitā kā apakšuzņēmējs. Apzinos, ka tāds apliecinājums par šo apstākli, kas ir pretrunā faktiskajiem apstākļiem, ir maldinošs un var būt pamatā publiskā finansējuma pieprasījuma noraidījumam vai priekšlaicīgi saņemtā atbalsta atprasīšanai
5) privātā finansējuma daļai neesmu saņēmis publisko fondu finansējumu un visa publisko fondu finansējuma daļa (ja tāda ir) ir norādīta un atskaitīta no projekta iesnieguma publiskā finansējuma summas;
6)

apņemos glabāt un uzrādīt Lauku atbalsta dienesta amatpersonām visu ar projektu, tā īstenošanu un uzraudzību saistīto dokumentāciju un informāciju līdz:

a) 2035. gada 31. decembrim, ja esmu pieteicies valsts un Eiropas Savienības atbalstam, ko piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumiem,

b) 2037. gada 31. decembrim, ja esmu pieteicies valsts un Eiropas Savienības atbalstam, ko piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai,

kā arī piekrītu Lauku atbalsta dienesta, Eiropas Komisijas pārstāvju un citām nepieciešamajām kontrolēm pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas;

7)

projekts tiks īstenots projekta iesniegumā paredzētajā termiņā;

8) pasākumos, kuros paredzēts uzraudzības periods, attiecīgi trīs vai piecus gadus, sākot no pirmā noslēgtā gada pēc pēdējā maksājuma pieprasījuma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā, nesaņēmis Lauku atbalsta dienesta rakstisku piekrišanu, neīstenošu nekādas darbības, kas var būtiski mainīt projekta īstenošanas nosacījumus, mērķus un līdzfinansētās investīcijas;
9) projektā neko nemainīšu, to iepriekš nesaskaņojot ar Lauku atbalsta dienestu;
10) iepirkuma procedūrā ievērošu normatīvo aktu par iepirkuma procedūras piemērošanu;
11)

iepirkuma procedūrā nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka esmu personīgi ieinteresēts vai var rasties interešu konflikts;

12) es un iepirkuma procedūras dalībnieki neesam savstarpēji saistītas personas likuma "Par nodokļiem un nodevām", kā arī normatīvo aktu par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem izpratnē;
13) neesmu pasludināts par maksātnespējīgu un neesmu iesniedzis pieteikumu par tiesiskās aizsardzības procesa ierosināšanu, neatrodos likvidācijas procesā, mana saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta (ja atbalsta pretendents ir Maksātnespējas likuma subjekts);
14) nepastāv spēkā stājies tiesas spriedums vai prokurora priekšraksts par sodu, ar ko es būtu atzīts par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālā uzpirkšanā vai noziedzīgas organizācijas dalībā vai līdzdalībā, kā arī neesmu atzīts par vainīgu krāpšanā, kuras dēļ skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un neesmu atzīts par vainīgu terorismā, terorisma finansēšanā, aicinājumā uz terorismu, terorisma draudos vai personas vervēšanā, apmācīšanā un apmācīšanos terorismam;
15) manā darbībā nav konstatēti profesionālās darbības pārkāpumi un nepastāv spēkā esošs spriedums, ar kuru esmu atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību;
16) neesmu izdarījis pārkāpumu vai noziedzīgu nodarījumu vai bijis iesaistīts gadījumos, kas minēti regulas 2021/11391 11. pantā, un uz mani neattiecas neviena situācija, kas minēta 11. panta 1. un 3. punktā, un attiecībā uz pieteikumu nepieņemamības laikposmu un tā sākuma un beigu dienu ievēroju un apņemos ievērot minētos nosacījumus pēc iesnieguma iesniegšanas, visā projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc galīgā maksājuma saņemšanas;
17) esmu izpildījis visus pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām un maksājuma pieprasījuma iesniegšanas dienā nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu parādi nav lielāki par 1000 euro vai ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām";
18) neesmu pārkāpis prasības ar projekta īstenošanu saistītajos normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu un par mani kā atbalsta pretendentu nav pieņemts lēmums par izslēgšanu no atbalsta saņēmēju loka;
19) neesmu centies prettiesiskā ceļā iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt Lauku atbalsta dienestu;
20) manā rīcībā būs pietiekami finanšu resursi projekta iesniegumā paredzēto darbību pilnīgai izpildei plānotajos termiņos;
21) piekrītu, ka mani dati tiks publiskoti saskaņā ar regulas 2021/10602 49. panta 3. punktu vai regulas 2021/2115 123. panta 2. punkta "j" apakšpunktu;
22) projekta īstenošanas laikā ievērošu normatīvajos aktos noteiktos vides aizsardzības noteikumus un prasības atbilstošajos Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajos aktos par ietekmi uz vidi;
23) projekta īstenošanai pieprasītais Eiropas Savienības finansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu;
24) projekta īstenošanā nodrošināšu pamattiesību ievērošanu un atbilstību Eiropas Savienības Pamattiesību hartai – ņemšu vērā un veicināšu vīriešu un sieviešu līdztiesību, dzimumu līdztiesības aspekta integrēšanu un dzimumperspektīvas integrēšanu, novēršot jebkādu diskrimināciju dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, ticības vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai seksuālās orientācijas dēļ, kā arī nodrošināšu piekļūstamību personām ar invaliditāti;
25) man kā atbalsta pretendentam, tā patiesajam labuma guvējam vai piesaistītajam projekta finansētājam nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas, kā arī ievēroju ar Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma saistošās sankcijas attiecībā uz iepirkuma pretendentu, kuram saskaņā ar normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā būtu piešķiramas līguma slēgšanas tiesības;
26) pēdējo divu gadu laikā pirms projekta iesniegšanas neesmu pārcēlis savu uzņēmējdarbības vietu, kurā tiks īstenots sākotnējais ieguldījums, kam plānots piesaistīt atbalstu, un apņemos to nepārcelt divus gadus pēc projekta īstenošanas, ja atbalstu plānoju saņemt saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu.

 

 

 

Piezīmes.

 

1 Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007.

 

2 Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai."