Noteikumu projekts

Ministru kabineta noteikumi Nr. 820
Rīgā 2023. gada 19. decembrī (prot. Nr. 62 90. §)
23-TA-645
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto personu sociālo integrāciju, izmantojot sociālās inovācijas" 4.4.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunām pieejām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanā" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar
Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada
plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto personu sociālo integrāciju, izmantojot sociālās inovācijas" 4.4.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunām pieejām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanā" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4.
prasības projekta iesniedzējam un Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma saņēmējam;
1.5.
pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
1.7.
komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus.
2.
Pasākuma mērķis ir sekmēt sociālās inovācijas sociālo pakalpojumu jomā, nodrošinot mūsdienīgu, cilvēka vajadzībām atbilstošu un aktuālu sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu attīstību.
3.
Pasākuma mērķa grupa ir:
3.1.
pilngadīgas personas un bērni ar invaliditāti;
3.2.
pilngadīgas personas un bērni ar garīga rakstura traucējumiem, tai skaitā multipliem traucējumiem;
3.3.
pensijas vecuma personas, tai skaitā personas ar demenci;
3.4.
bezpajumtnieki vai mājokli zaudējušas personas;
3.5.
ielu bērni un jaunieši;
3.6.
personas, kas atkarīgas no atkarību izraisošām vielām un procesiem;
3.7.
personas, kuras atbrīvotas no ieslodzījuma vietas;
3.8.
ilgstoši bezdarbnieki;
3.9.
citas sociālās atstumtības riskam pakļauto personu grupas.
4.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1.
programmas iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 15, bet projekta iesniegumā plāno 12;
4.2.
programmas iznākuma rādītājs – biedrības un nodibinājumi, kas saņēmuši atbalstu, – 15, bet projekta iesniegumā plāno 12;
4.3.
nacionālais rādītājs – komersanti, tai skaitā sociālie uzņēmumi, kas saņēmuši atbalstu, – 5, bet projekta iesniegumā plāno 4;
4.4.
nacionālais rādītājs – personas, kuras saņēmušas inovatīvus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus, – 600, bet projekta iesniegumā plāno 480;
4.5.
programmas rezultāta rādītājs – sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu skaita pieaugums – 30, bet projekta iesniegumā plāno 24.
5.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
6.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija.
7.
Pasākumam plānotais kopējais finansējums ir 15 000 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 12 750 000 euro un valsts budžeta finansējums – 2 250 000 euro.
8.
Pasākumam ir noteikts elastības finansējums 2 997 728 euro apmērā. Līdz elastības finansējuma piešķiršanai projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 12 002 272 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 10 201 931 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 1 800 341 euro apmērā.
9.
Pasākumā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma ietvaros pieejams šķērsfinansējums Eiropas Reģionālā attīstības fonda atbalsta jomas izmaksām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu inovāciju īstenošanai, kas nepārsniedz 2 160 408 euro jeb 18 procentus no pasākumam pieejamā finansējuma. Pēc šo noteikumu 11. punktā minētā Eiropas Komisijas lēmuma šķērsfinansējums Eiropas Reģionālā attīstības fonda atbalsta jomas izmaksām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu inovāciju īstenošanai nepārsniedz 2 700 000 euro jeb 18 procentus no pasākumam plānotā kopējā finansējuma.
10.
Maksimālā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma intensitāte ir 85 procenti no projekta kopējā attiecināmā finansējuma, un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
11.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
12.
Pasākuma atbalsta veids ir grants.
13.
Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
II.Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un gala labuma guvējiem
14.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atbilstoši Sabiedrības integrācijas fonda likumam veicina sabiedrības integrāciju un atbalsta publiskā un nevalstiskā sektora attīstības programmu un projektu īstenošanu, – Sabiedrības integrācijas fonds. Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
15.
Finansējuma saņēmējs īsteno daudzpakāpju projektu – nodrošina projekta īstenošanu, sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu inovāciju (turpmāk – sociālās inovācijas) ideju pieteikumu priekšatlasi (turpmāk – ideju atlase) un sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlasi, kā arī Eiropas Sociālā fonda Plus gala labuma guvēju (turpmāk – gala labuma guvējs) īstenoto sociālo inovāciju projektu finansēšanu un uzraudzību.
16.
Pasākuma ietvaros sociālās inovācijas idejas pieteikuma un sociālās inovācijas projekta pieteikuma iesniedzējs ir valsts pārvaldes un pašvaldības iestāde, atvasināta publiska persona, biedrība, nodibinājums un komersants, tai skaitā sociālais uzņēmums (turpmāk – sociālās inovācijas pieteicējs). Sociālās inovācijas pieteicējs, kuram šajos noteikumos noteiktajā kārtībā ir apstiprināts sociālās inovācijas projekta pieteikums un ir noslēgts līgums par sociālās inovācijas projekta īstenošanu, ir gala labuma guvējs.
III.Atbalstāmās darbības un izmaksas
17.
Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas darbības:
17.1.
sociālās inovācijas pazīmju un definīcijas, kā arī sociālo inovāciju ideju pieteikumu vērtēšanas kritēriju un sociālo inovāciju projektu pieteikumu vērtēšanas kritēriju (turpmāk abi kopā – kritēriji) un to piemērošanas metodiku izstrāde;
17.2.
veiktspējas stiprināšanas un izpratnes par sociālajām inovācijām veicināšanas pasākumi potenciālajiem sociālo inovāciju pieteicējiem;
17.3.
sociālo inovāciju ideju atlase un sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlase;
17.4.
sociālo inovāciju projektu īstenošana;
17.5.
sociālo inovāciju projektu īstenošanas rezultātu novērtēšana;
17.6.
sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumi par sociālo inovāciju projektu īstenošanu;
17.7.
informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.8.
projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana.
18.
Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas izmaksas:
18.1.
tiešās attiecināmās izmaksas;
18.2.
netiešās attiecināmās izmaksas;
19.
Šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
19.1.
finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze no normāla darba laika;
19.2.
finanšu atbalsts šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;
19.3.
pārējās projekta īstenošanas izmaksas, tai skaitā:
19.3.1.
iepirkumu līgumu izmaksas šo noteikumu 17.1., 17.2., 17.6., 17.7. un 17.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, kā arī šo noteikumu 17.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja finansējuma saņēmējs visu īstenoto sociālo inovāciju projektu rezultātu apkopojumu un kopējo novērtējumu veikšanai piesaista pakalpojuma sniedzēju;
19.3.2.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 17.4. un 17.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu iekšzemes komandējumu izmaksām un 1 km izmaksām;
19.3.3.
ārvalstu komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam šo noteikumu 17.1. un 17.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
19.3.4.
normatīvajos aktos par kārtību, kādā veicama obligātā veselības pārbaude, paredzēto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācija finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, ja tās nav iekļautas šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētās veselības apdrošināšanas izmaksās.
20.
Šo noteikumu 19.3.1. apakšpunktā minēto iepirkumu līgumu ietvaros ņem vērā, ka:
20.1.
darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanai vai remontam, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, var paredzēt ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;
20.2.
veselības apdrošināšanu var paredzēt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā.
21.
Šo noteikumu 18.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju 15 procentu apmērā no šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām.
22.
Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem šo noteikumu 19., 20. un 21. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
23.
Pasākuma īstenošanas pārvaldības ietvaros:
23.1.
Labklājības ministrijas izveidota uzraudzības grupa (turpmāk – uzraudzības grupa) veic šādas darbības:
23.1.1.
saskaņo šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto sociālās inovācijas definīciju un pazīmes, kā arī kritērijus un to piemērošanas metodikas;
23.1.2.
saskaņo šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās sociālo inovāciju ideju atlases un sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases nolikumu;
23.1.3.
saskaņo šo noteikumu 17.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmēja sagatavoto sociālo inovāciju projektu rezultātu kopējo novērtējumu;
23.1.4.
iepazīstas ar pasākuma ieviešanas progresu un sniedz priekšlikumus tā ieviešanas pilnveidei;
23.2.
Sabiedrības integrācijas fonda padome nodrošina projektu konkursu organizēšanu un uzrauga finansējuma izlietojumu atbilstoši Sabiedrības integrācijas fonda likumā un normatīvajos aktos par Sabiedrības integrācijas fonda nolikumu noteiktajiem pienākumiem.
24.
Sabiedrības integrācijas fonda padomes sastāvā esošās biedrības un nodibinājumi nevar piedalīties pasākumā kā šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenotāji.
25.
Nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts pārvaldes vai sabiedrisko pakalpojumu iestādes, biedrības, nodibinājumi, sociālo pakalpojumu sniedzēji un komersanti, tai skaitā sociālie uzņēmumi, kas piedalās šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā, nevar piedalīties pasākumā kā šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenotāji.
26.
Šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāls un finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas izstrādā sociālās inovācijas definīciju un pazīmes, kritērijus un to piemērošanas metodikas, pēc iespējas iesaistot arī biedrību, nodibinājumu un sociālo pakalpojumu sniedzēju pārstāvjus un rīkojot publiskas apspriedes par sociālo inovāciju definēšanu.
27.
Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāls un finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas organizē un nodrošina sociālo inovāciju pieteicējiem:
27.1.
mācības par sociālo inovāciju noteikšanu, īstenošanu un novērtēšanu;
27.2.
starpnozaru sadarbības domnīcas;
27.3.
pieredzes apmaiņas pasākumus.
28.
Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāls veic:
28.1.
sociālo inovāciju ideju atlasi;
28.2.
sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlasi.
29.
Šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētās sociālo inovāciju ideju atlases īstenošanai finansējuma saņēmējs:
29.1.
izstrādā sociālo inovāciju ideju atlases nolikumu, kurā ietver informāciju par sociālo inovāciju ideju pieteikumu iesniegšanas un vērtēšanas kārtību, ideju atlases vērtēšanas kritērijus, šo kritēriju piemērošanas metodiku un citu sociālo inovāciju ideju atlasei nepieciešamo informāciju;
29.2.
izveido sociālo inovāciju ideju pieteikumu un sociālo inovāciju projektu pieteikumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija), kuras sastāvā iekļauj finansējuma saņēmēja, Labklājības ministrijas, biedrību un nodibinājumu pārstāvjus, kā arī sociālo pakalpojumu sniedzēju pārstāvjus, kas nepiedalās sociālo inovāciju ideju pieteikumu un sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlasē kā sociālo inovāciju pieteicēji;
29.3.
pēc sociālo inovāciju ideju atlases nolikuma saskaņošanas uzraudzības grupā un apstiprināšanas Sabiedrības integrācijas fonda padomē izsludina atklātu sociālo inovāciju ideju atlasi, ietverot nosacījumu, ka viens sociālās inovācijas pieteikuma iesniedzējs var iesniegt vienu sociālās inovācijas idejas pieteikumu, bet, ja pieteikums tiek noraidīts, var iesniegt citas sociālās inovācijas idejas pieteikumu. Finansējuma saņēmējs informāciju par sociālo inovāciju ideju atlasi publicē oficiālajā tīmekļvietnē, paredzot 12 mēnešus ilgu laikposmu sociālās inovācijas idejas pieteikuma sagatavošanai un iesniegšanai;
29.4.
nodrošina, ka vērtēšanas komisija reizi ceturksnī izvērtē iesniegtos sociālo inovāciju ideju atlases pieteikumus atbilstoši šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minētajā sociālo inovāciju ideju atlases nolikumā noteiktajai kārtībai un kritērijiem. Sociālo inovāciju ideju atlases pieteikumu rezultātus apstiprina Sabiedrības integrācijas fonda padome;
29.5.
nodrošina, ka Sabiedrības integrācijas fonda padome, ņemot vērā šo noteikumu 29.4. apakšpunktā minēto vērtēšanas komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par sociālās inovācijas idejas pieteikuma apstiprināšanu vai noraidīšanu un, ja sociālās inovācijas idejas pieteikums tiek apstiprināts, informē par tālāko rīcību sociālās inovācijas projekta pieteikuma sagatavošanai;
29.6.
šo noteikumu 29.5. apakšpunktā minēto lēmumu par sociālās inovācijas idejas pieteikuma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minētajā sociālo inovāciju ideju atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem. Šo noteikumu 29.5. apakšpunktā minēto lēmumu par sociālās inovācijas idejas pieteikuma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minētajā sociālo inovāciju ideju atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem.
30.
Šo noteikumu 28.2. apakšpunktā minētās sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases īstenošanai finansējuma saņēmējs:
30.1.
izstrādā metodiku, kā tas izvērtēs un nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu;
30.2.
izstrādā sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases nolikumu, kurā ietver informāciju par sociālo inovāciju projektu pieteikumu iesniegšanas un vērtēšanas kārtību, vērtēšanas kritērijus, šo kritēriju piemērošanas metodiku, līgumu vai vienošanos (turpmāk – līgums) par sociālās inovācijas projekta īstenošanu, kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minēto un citu sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlasei nepieciešamo informāciju, tai skaitā ietverot šādus nosacījumus sociālās inovācijas projektam:
30.2.1.
pierādījumos balstīta sociālās inovācijas īstenošana, paredzot jaunas metodes vai risinājuma izmantošanu esoša sociālā pakalpojuma sniegšanā vai jauna sociālā pakalpojuma sniegšanu kādai no šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām;
30.2.2.
sociālās inovācijas projekta īstenošana, tai skaitā sociālā pakalpojuma apraksta izstrāde un aprobācija, ilgst ne vairāk kā 24 mēnešus no līguma parakstīšanas ar finansējuma saņēmēju;
30.2.3.
šo noteikumu 30.2.2. apakšpunktā minētā sociālā pakalpojuma aprobācija ilgst vismaz 12 mēnešus, tajā iesaistot pakalpojuma īstenošanai nepieciešamo šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu personu skaitu;
30.2.4.
sociālās inovācijas projekta rezultātu novērtēšana, iekļaujot arī sociālā pakalpojuma aprobācijā piedalījušos šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupas personu apmierinātības vērtējumu. Sociālās inovācijas projekta rezultātu novērtējumu iesniedz finansējuma saņēmējam;
30.2.5.
gala labuma guvējam sniegtais finanšu atbalsts, ņemot vērā šo noteikumu V nodaļā minētos de minimis atbalsta ierobežojumus, viena sociālās inovācijas projekta īstenošanai nepārsniedz Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulā (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) noteikto maksimālo apmēru, un to var piešķirt šādiem izdevumiem:
30.2.5.1.
atlīdzībai;
30.2.5.2.
mācību un darba komandējumiem, darba braucieniem, piemērojot vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu iekšzemes komandējumu izmaksām un 1 km izmaksām;
30.2.5.3.
iestādes sabiedrisko aktivitāšu īstenošanai;
30.2.5.4.
profesionālās darbības pakalpojumiem;
30.2.5.5.
transporta pakalpojumiem;
30.2.5.6.
saņemtajiem mācību pakalpojumiem;
30.2.5.7.
pārējiem neklasificētajiem pakalpojumiem;
30.2.5.8.
informācijas tehnoloģiju pakalpojumiem;
30.2.5.9.
ēku, telpu īrei un nomai;
30.2.5.10.
transportlīdzekļu nomai;
30.2.5.11.
iekārtu, aparatūras un inventāra īrei un nomai;
30.2.5.12.
biroja precēm;
30.2.5.13.
inventāram;
30.2.5.14.
darba aizsardzības līdzekļiem;
30.2.5.15.
precēm iestādes sabiedrisko aktivitāšu īstenošanai;
30.2.5.16.
degvielai, kam piemēro vadošās iestādes metodiku 1 km izmaksām;
30.2.5.17.
mīkstajam inventāram;
30.2.5.18.
ēdināšanai;
30.2.5.19.
attīstības pasākumiem un programmām;
30.2.5.20.
licencēm, koncesiju un patentu, preču zīmju un līdzīgu tiesību iegādei;
30.2.5.21.
nemateriālo ieguldījumu izveidošanai;
30.2.5.22.
tehnoloģiskām iekārtām un mašīnām;
30.2.5.23.
pārējiem pamatlīdzekļiem;
30.2.5.24.
pamatlīdzekļu un ieguldījuma īpašumu izveidošanai un nepabeigtai būvniecībai;
30.2.5.25.
kapitālajam remontam un rekonstrukcijai;
30.2.5.26.
ilgtermiņa ieguldījumiem nomātajos pamatlīdzekļos;
30.2.5.27.
netiešajām izmaksām 15 procentu apmērā no šo noteikumu 30.2.5.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām;
30.2.5.28.
pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, kas tiešā veidā saistīts ar sociālās inovācijas projektu, saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem šo noteikumu 30.2.5. apakšpunktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
30.2.6.
šo noteikumu 30.2.5.19., 30.2.5.20.30.2.5.21.30.2.5.22.30.2.5.23.30.2.5.24.30.2.5.25. un 30.2.5.26. apakšpunktā noteiktās izmaksas sociālās inovācijas projekta pieteikumā plāno kā šķērsfinansējumu, un tās nepārsniedz 18 procentus no kopējā finanšu atbalsta;
30.3.
pēc sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases nolikuma saskaņošanas uzraudzības grupā un apstiprināšanas Sabiedrības integrācijas fonda padomē:
30.3.1.
sociālās inovācijas pieteicēju, kura sociālās inovācijas idejas pieteikumu Sabiedrības integrācijas fonda padome ir apstiprinājusi, uzaicina iesniegt sociālās inovācijas projekta pieteikumu;
30.3.2.
organizē atklātu sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlasi par sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanu, kas saistīti ar šādām tēmām:
30.3.2.1.
atbalsta pasākumi, lai nodrošinātu sociālo aprūpi dzīvesvietā personām attālos lauku reģionos;
30.3.2.2.
atbalsta pasākumi nodarbinātības saglabāšanai neformālajiem aprūpētājiem, kuri aprūpē tuvinieku;
30.3.2.3.
integrēti sociālās aprūpes pakalpojumi dzīvesvietā;
30.3.2.4.
preventīvi pasākumi bērniem un viņu likumiskajiem pārstāvjiem un jauniešiem par bērnu un jauniešu seksuālo un reproduktīvo veselību;
30.4.
visu ar sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlasi saistīto informāciju publicē finansējuma saņēmēja oficiālajā tīmekļvietnē;
30.5.
sociālo inovāciju projektu pieteikumu sagatavošanai un iesniegšanai paredz divus mēnešus, kā arī nosaka, ka šo noteikumu 30.3.1. apakšpunktā minētās atlases ietvaros sociālās inovācijas pieteicējs var iesniegt sociālās inovācijas projekta pieteikumu, kas paredz īstenot šo noteikumu 29.6. apakšpunktā apstiprināto sociālās inovācijas idejas pieteikumu, un ka šo noteikumu 30.3.2. apakšpunktā minētās atlases ietvaros sociālās inovācijas pieteicējs var iesniegt vienu sociālās inovācijas projekta pieteikumu;
30.6.
nodrošina, ka vērtēšanas komisija izvērtē iesniegtos sociālo inovāciju projektu pieteikumus atbilstoši šo noteikumu 30.2. apakšpunktā minētajā sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajai kārtībai un kritērijiem un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktajiem projekta iesniedzēja izslēgšanas noteikumiem;
30.7.
nodrošina, ka Sabiedrības integrācijas fonda padome, ņemot vērā šo noteikumu 30.6. apakšpunktā minēto vērtēšanas komisijas vērtējumu, apstiprina projektu pieteikumu rezultātus un pieņem lēmumu par sociālās inovācijas projekta pieteikuma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
30.8.
šo noteikumu 30.7. apakšpunktā minēto lēmumu par sociālās inovācijas projekta pieteikuma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst šo noteikumu 30.2. apakšpunktā minētajā sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem un pasākuma ietvaros ir pieejams finansējums sociālās inovācijas projekta īstenošanai;
30.9.
šo noteikumu 30.7. apakšpunktā minēto lēmumu par sociālās inovācijas projekta pieteikuma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja sociālās inovācijas pieteicējam ir jāveic finansējuma saņēmēja noteiktās darbības, lai nodrošinātu sociālās inovācijas projekta pieteikuma atbilstību šo noteikumu 30.2. apakšpunktā minētajā sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem. Ja kāds no lēmumā noteiktajiem nosacījumiem nav izpildīts vai nav izpildīts lēmumā noteiktajā termiņā, sociālo inovāciju projekta pieteikums ir uzskatāms par noraidītu. Ja nosacījumi ir izpildīti, finansējuma saņēmējs izdod atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi;
30.10.
šo noteikumu 30.7. apakšpunktā minēto lēmumu par sociālās inovācijas projekta pieteikuma noraidīšanu pieņem, ja sociālās inovācijas pieteicējs atbilst Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktajiem projekta iesniedzēja izslēgšanas kritērijiem, sociālās inovācijas projekta pieteikums neatbilst šo noteikumu 30.2. apakšpunktā minētajā sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem vai pasākuma ietvaros nav pieejams finansējums sociālās inovācijas projekta īstenošanai.
31.
Šo noteikumu 29.5. un 30.7. apakšpunktā minētos Sabiedrības integrācijas fonda padomes pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt Sabiedrības integrācijas fonda likumā noteiktajā kārtībā.
32.
Šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējs:
32.1.
ar gala labuma guvēju slēdz līgumu par sociālās inovācijas projekta īstenošanu mēneša laikā no brīža, kad stājies spēkā lēmums par sociālās inovācijas projekta pieteikuma apstiprināšanu vai atzinums par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi. Līgumā iekļauj vismaz šādu informāciju:
32.1.1.
pušu rekvizītus;
32.1.2.
finansējuma saņēmēja un gala labuma guvēja tiesības un pienākumus, tai skaitā nosaka, ka gala labuma guvējs sociālās inovācijas projektu īsteno atbilstoši apstiprinātajam sociālās inovācijas projekta pieteikumam un sociālās inovācijas projekta izmaksu pieauguma gadījumā sadārdzinājumu sedz no saviem līdzekļiem;
32.1.3.
sociālās inovācijas projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumus, tai skaitā dokumentu, pārskatu un citas informācijas iesniegšanas un izskatīšanas kārtību;
32.1.4.
laikposmu, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām;
32.1.5.
maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtību;
32.1.6.
līguma darbības laiku, tā grozīšanas un izbeigšanas kārtību;
32.1.7.
sociālās inovācijas projekta grozīšanas kārtību;
32.1.8.
rīcību nepārvaramas varas gadījumā;
32.1.9.
strīdu izšķiršanas kārtību;
32.2.
veic maksājumus gala labuma guvējam un pārbauda finansējuma izlietošanas atbilstību līguma prasībām;
32.3.
konsultē un sniedz metodisku atbalstu sociālās inovācijas projekta īstenošanas laikā;
32.4.
uzrauga sociālās inovācijas projekta īstenošanas un rezultātu sasniegšanas progresu;
32.5.
pārbauda, vai sociālās inovācijas projekta īstenošanas laikā nepastāv interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas, kā arī dubultā finansējuma risks;
32.6.
informē uzraudzības grupu par sociālo inovāciju projektu īstenošanas progresu.
33.
Šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros gala labuma guvējs:
33.1.
īsteno apstiprināto sociālās inovācijas projektu atbilstoši šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētajam līgumam;
33.2.
ja sociālās inovācijas projektā ir paredzēts šo noteikumu 30.2.6. apakšpunktā minētais šķērsfinansējums, nodrošina, ka infrastruktūra un nekustamais īpašums, kurā par projekta īstenošanai piešķirtajiem līdzekļiem tiks veikti ieguldījumi, ir gala labuma guvēja vai tā kontrolētas kapitālsabiedrības īpašumā vai gala labuma guvējam ir šā īpašuma lietošanas tiesības uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem no dienas, kad veikts finansējuma saņēmēja noslēguma maksājums gala labuma guvējam;
33.3.
šķērsfinansējuma izlietojuma gadījumā izpilda nepieciešamās prasības un nodrošina, ka projekts atbilst principam "nenodarīt būtisku kaitējumu" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam noteiktajiem Eiropas Savienības un nacionālajiem normatīvajiem aktiem vides jomā, tai skaitā prioritāri atbalstot esošas ēkas atjaunošanu vai pārbūvi, pielāgojot to sociālo inovāciju pakalpojumu sniegšanai;
33.4.
pārbauda personu atbilstību iesaistei sociālo pakalpojumu aprobācijā un veic dalībnieku uzskaiti, kā arī iesniedz finansējuma saņēmējam dokumentu, kas apliecina dalībnieku dalību aprobācijā, norādot dalībnieka vārdu un uzvārdu, informāciju par personas atbilstību kādai no šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām, kā arī citu personas datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu sagatavošanai;
33.5.
nodrošina informācijas un publicitātes, kā arī vizuālās identitātes pasākumus, kas noteikti regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantā, normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās.
34.
Sociālās inovācijas projekta īstenošanai finansējuma saņēmējs nodrošina gala labuma guvējam maksājumus, ievērojot šādu maksājumu pieprasīšanas un izmaksāšanas kārtību:
34.1.
avansa maksājumu gala labuma guvējs var saņemt, pamatojot avansa maksājuma apmēru, un tas nevar nepārsniegt 30 procentus no šo noteikumu 30.2.5. apakšpunktā noteiktā kopējā finansējuma apmēra sociālās inovācijas īstenošanai. Piešķirtais avanss gala labuma guvējam, ja tā ir pašvaldības iestāde, ir jāizlieto sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, pārējiem gala labuma guvējiem – sešu mēnešu laikā no tā piešķiršanas brīža;
34.2.
starpposma maksājumu gala labuma guvējs var saņemt, pamatojot starpposma maksājuma apmēru ne retāk kā reizi ceturksnī;
34.3.
finansējuma saņēmējs, veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka gala labuma guvējam veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no šo noteikumu 30.2.5. apakšpunktā noteiktā kopējā finansējuma apmēra projekta īstenošanai;
34.4.
noslēguma maksājumu finansējuma saņēmējs veic pēc sociālās inovācijas īstenošanas un līgumā noteikto dokumentu un informācijas pārbaudes.
35.
Šo noteikumu 17.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāls, kas:
35.1.
apkopo gala labuma guvēju iesniegtos sociālo inovāciju projektu rezultātu novērtējumus;
35.2.
trīs mēnešu laikā pēc pēdējā sociālās inovācijas projekta īstenošanas beigām apkopo visus īstenoto sociālo inovāciju projektu rezultātus un iesniedz tos un kopējo novērtējumu uzraudzības grupai apstiprināšanai. Ja nepieciešams, minēto darbību veikšanai finansējuma saņēmējs piesaista pakalpojuma sniedzēju;
35.3.
pēc apstiprināšanas uzraudzības grupā publicē finansējuma saņēmēja oficiālajā tīmekļvietnē šo noteikumu 35.2. apakšpunktā minēto rezultātu apkopojumu un kopējo novērtējumu.
36.
Šo noteikumu 17.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāls un finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojumu sniedzējs, kas organizē sabiedrības informēšanas pasākumus par sociālo inovāciju projektu īstenošanu un sasniegtajiem rezultātiem, izplata un popularizē tos.
37.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs:
37.1.
nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka šis personāls tiek nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, ja nepieciešams, atlīdzībai piemērojot daļlaika izmaksu attiecināmības principu;
37.2.
iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā vai normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms un atbilstošs projekta darbības specifikai, īsteno sociāli atbildīgus, inovatīvus un zaļos publiskos iepirkumus;
37.3.
iepirkumu līgumos, kurus finansējuma saņēmējs slēdz šo noteikumu 17.1., 17.2., 17.6., 17.7. un 17.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, kā arī 17.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja finansējuma saņēmējs visu īstenoto sociālo inovāciju projektu rezultātu apkopojumu un kopējo novērtējumu veikšanai piesaista pakalpojuma sniedzēju, un gala labuma guvējs – šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 30 procentu apmērā no attiecīgā iepirkuma līguma summas;
37.4.
savā oficiālajā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ievieto informāciju par projekta īstenošanu un, ja nepieciešams, aktualizē to.
38.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
38.1.
apliecina, ka projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī ir izstrādāta iekšējās kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 "Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā" prasībām, nosakot vismaz:
38.1.1.
pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos – preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, tai skaitā paziņošanas procedūru, kā arī labošanas pasākumus, tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046), 61. pantu;
38.1.2.
krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
38.1.3.
iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
38.1.4.
ētikas kodeksu vai ētikas pamatprincipus;
38.1.5.
kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem, tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām, ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
38.1.6.
pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
38.1.7.
dubultā finansējuma novēršanas mehānismu no citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
38.1.8.
trauksmes celšanas sistēmu;
38.1.9.
disciplināratbildības piemērošanas procedūru;
38.1.10.
ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem pārkāpumiem vai kriminālpārkāpumiem;
38.2.
piesaistot šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu vai īstenojot iepirkumus, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, un paredz, ka projekta vadībā iesaistītais personāls un iepirkumu līgumu izpildītāji paraksta apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar regulas 2018/1046 61. pantu un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;
38.3.
uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:
38.3.1.
konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās piederības un citu pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
38.3.2.
izstrādāto vai pilnveidoto stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu, tai skaitā digitālo, skaits, kuros integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ, kā arī pamattiesību jautājumi, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
38.3.3.
personu skaits, kuras ir piedalījušās apmācību programmās, kurās ir integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās piederības un citu pamattiesību jautājumiem, tostarp par  tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
38.4.
nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantā, normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās, tai skaitā izstrādā projekta komunikācijas plānu un organizē vismaz vienu informatīvo pasākumu vai aktivitāti, tajā iesaistot Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā, atbildīgo iestādi, vadošo iestādi un sadarbības iestādi.
39.
Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
40.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
V.Ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
41.
De minimis atbalstu šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējs (turpmāk – atbalsta sniedzējs) gala labuma guvējam, kas ir saimnieciskās darbības veicējs (turpmāk – atbalsta pretendents), sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013.
42.
Pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, kā arī uz šo noteikumu 46. punktā minētā atbalsta piešķiršanas brīdi ievēro šādus nosacījumus:
42.1.
de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbības ierobežojumus;
42.2.
pārbauda, vai piešķiramais atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Izvērtējot finanšu atbalsta apmēru, jāvērtē saņemtais de minimis atbalsts viena vienota uzņēmuma līmenī. Vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
42.3.
de minimis atbalstu nepiešķir, ja atbalsta pretendentam ar tiesas spriedumu ir pasludināts saimnieciskās darbības veicēja maksātnespējas process, ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ir apturēta vai pārtraukta saimnieciskā darbība vai saimnieciskās darbības veicējs tiek likvidēts;
42.4.
atbalsta pretendentam piešķirto de minimis atbalstu nekumulē ar citu de minimis atbalstu un citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam;
42.5.
ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas neietilpst regulas Nr. 1407/2013 darbības jomā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu.
43.
Atbalsta sniedzējs de minimis atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.
44.
Atbalsta sniedzējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu, un atbalsta pretendents nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktam.
45.
Lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu atbilstoši šīs regulas darbības termiņam.
46.
De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai ar atbalsta pretendentu noslēgtā līguma spēkā stāšanās diena.
47.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Ministru prezidente E. Siliņa
Labklājības ministrs U. Augulis