Noteikumi

24-TA-3285
Kārtība, kādā lieliem, nozīmīgiem publiskiem pasākumiem un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums
Izdoti saskaņā ar Filmu likuma 11. panta trešo daļu un Inovatīvas uzņēmējdarbības un prioritāro projektu atbalsta likuma 4. panta otro daļu.
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
attiecībā uz ārvalstu filmu uzņemšanu Latvijā:
1.1.1.
kārtību, kādā ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums;
1.1.2.
valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršanas kritērijus, tai skaitā kritērijus, atbilstoši kuriem nosaka uz filmu uzņemšanu Latvijā attiecināmās izmaksas;
1.2.
 attiecībā uz lielu, nozīmīgu publisku pasākumu organizēšanu Latvijā:
1.2.1.
attiecīgās komercdarbības atbalsta programmai pieejamo finansējumu;
1.2.2.
komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību un kritērijus;
1.2.3.
komercdarbības atbalsta programmas īstenošanas nosacījumus un kārtību;
1.2.4.
lēmuma par piešķirtā finansējuma izlietojumu pieņemšanas un neatbilstošo izdevumu atgūšanas nosacījumus un kārtību;
1.2.5.
prioritāro projektu ietvaros atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.2.6.
atbalsta uzskaiti, neatbalstāmās nozares un darbības.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
viens vienots uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 2. panta 2. punktā noteiktajam;
2.2.
ārvalstu viesis – dižpasākuma dalībnieks un apmeklētājs no ārvalstīm;
2.3.
dižpasākuma projekts – informācijas kopums, kas satur finanšu, tekstuālo vai citu informāciju par dižpasākuma organizēšanas Latvijā ieceri, tai skaitā par dižpasākuma viesu, tostarp – ārvalstu viesu raksturlielumiem;
2.4.
ārvalstu filmas projekts – informācijas kopums, kas satur finanšu, tekstuālo, grafisko vai citu informāciju par ārvalstu filmas filmēšanas Latvijā ieceri, tai skaitā par ārvalstu filmas mākslinieciskiem raksturlielumiem;
2.5.
dižpasākums – starptautiska mēroga pasākums, kuru organizē, deleģē vai kura sadarbības partneris ir pasaules vai Eiropas mēroga organizācija un kurš rada būtisku ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību, piesaistot vismaz 5 000 ārvalstu apmeklētāju un dalībnieku, kas Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs pavada vismaz divas naktis;
2.6.
ārvalstu filma - pabeigts audiovizuāls vai kinematogrāfisks darbs, t.sk., filma, filmas sērija, daļa vai sezona, kuru veido savstarpēji saistītu un kustību iespaidu radošu attēlu sērija ar skaņas pavadījumu vai bez tā un kurš paredzēts publiskošanai, kuras īstenošanas izmaksas sedz ārvalstīs reģistrēts komersants;
2.7.
amatieru sports - darbības, kas nav kvalificējamas kā profesionālais sports atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014 , ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2.panta 143.punktam.
3.
Noteikumu mērķis ir nodrošināt valsts budžeta līdzfinansējumu (turpmāk - atbalsts) dižpasākumu organizēšanai un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā, radot pozitīvu ekonomisko ietekmi, kā arī veicinot Latvijas valsts tēla starptautisko atpazīstamību.
4.
Atbalstu piešķir šādiem pasākumiem:
4.1.
dižpasākumu projektu īstenošanai Latvijā, kuriem līdzfinansējuma piešķiršana nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, vai saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831;
4.2.
ārvalstu filmu projektu īstenošanai Latvijā saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 54. pantu.
5.
Dižpasākumu projektu un ārvalstu filmu projektu (turpmāk tekstā projekts nozīmē abi projekti) īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
6.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra) šo noteikumu 3. punktā noteiktajam mērķim paredzētā finansējuma ietvaros piešķir atbalstu projekta īstenotājam.
7.
Atbalstu šo noteikumu ietvaros tiek sniegts kā atbalsts granta veidā.
8.
Lai piešķirtu atbalstu, aģentūra rīko atklātu konkursu projektu iesniegumu atlasei.
II.Projektu iesniegumu atlases sagatavošana, izsludināšana un projektu iesniegšana
9.
Aģentūra izstrādā un apstiprina konkursa nolikumu un izsludina atklātu projektu iesniegumu atlasi valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv (turpmāk - business.gov.lv), norādot projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu, atlases  ietvaros pieejamo finansējumu, projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību, kā arī vietu, kur var iepazīties ar nolikumu un saņemt papildinformāciju.
10.
Konkursa nolikumam pievieno projekta iesnieguma veidlapu un citu iesniedzamo dokumentu veidlapas.
11.
Projektu iesniedzēji atbalstam piesakās, iesniedzot projekta iesniegumu business.gov.lv. Projekta iesniegumu un 13. un 14. ​​​​​​​punktā minētos dokumentus sagatavo latviešu valodā, izņemot filmas scenāriju, kurš iesniedzams angļu vai latviešu valodā.
12.
Šo noteikumu izpratnē projekta īstenotājs ir gala labuma guvējs, kas vienlaikus atbilst šādās pazīmēm:
12.1.
ja atbalstu saņem šo noteikumu 4.1. apakšpunkta ietvaros - sīkais (mikro), mazais, vidējais vai lielais komersants (turpmāk – komersants) saskaņā Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu un 1. pielikumu vai Biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums vai, ja atbalstu saņem šo noteikumu 4.2. apakšpunkta ietvaros – komersants saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu un 1. pielikumu, kurš ir reģistrēts Latvijas komercreģistrā un vismaz 24 mēnešus pirms projekta iesniegšanas ir reģistrēts Latvijas filmu producentu reģistrā un par nodomu uzņemt filmu Latvijā ir noslēdzis līgumu vai nodomu protokolu ar ārvalstu filmu producentu, kurš ārvalstīs reģistrēts kā filmu producents;
12.2.
pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) maksātājs, ja attiecināms;
12.3.
projekta iesnieguma iesniegšanas dienā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādi, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos;
12.4.
ja finansējums tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, projekta īstenotājs (grupas līmenī) neatbilst grūtībās nonākuša komersanta pazīmēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 18. punktu;
12.5.
projekta īstenotājam, tai skaitā īpašniekam, valdes locekļiem, patiesā labuma guvējiem, pārstāvēttiesīgām personām, mātes vai meitas uzņēmumiem, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;
12.6.
neveic sadarbību ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku;
12.7.
ja finansējums tiek piešķirts saskaņā ar Komisiajs regulu Nr. 651/2014, uz projekta īstenotāju (tai skaitā saistīto uzņēmumu grupas līmenī) neattiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, kas minēts Komisijas regulas Nr.  651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā.
13.
Dižpasākuma projekta īstenotājs ar projekta iesniegumu iesniedz business.gov.lv šādus dokumentus:
13.1.
dižpasākuma aprakstu, t.sk., pasākuma izplatīšanas plānu, un plānoto norises periodu un ieviešanas laika grafiku;
13.2.
PVN aprēķinu no provizoriskā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumiem; 
13.3.
informāciju par dižpasākuma īstenotāja vai sadarbības partnera uz līgumattiecību pamata pieredzi starptautisku pasākumu organizēšanā atbilstoši šo noteikumu 16.4. apakšpunktam, ja attiecināms;
13.4.
apliecinājumu, ka dižpasākuma īstenotājs vai tā sadarbības partneri neorganizē ārvalstu viesu izmitināšanu ārpus Latvijas tūristu mītnēm un īstermiņa īres mītnēm;
13.5.
projektu, tostarp - budžetu (tāmi) un līdzfinansējuma izlietojuma tāmi un finansēšanas plānu atbilstoši 17. punktā minēto attiecināmo izmaksu pozīcijām;
13.6.
provizoriskais apmeklētāju skaits un vienas biļetes cena, norādot cenas gradāciju;
13.7.
ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts komercdarbības atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, projekta īstenotājs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu;
13.8.
deklarāciju par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai), vidējai vai lielajai komercsabiedrībai, ja attiecināms;
13.9.
ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, de minimis atbalsta uzskaites sistēmas (turpmāk – sistēma) sagatavoto veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās projekta īstenotāja veidlapas identifikācijas numuru;
13.10.
citus dokumentus saskaņā ar aģentūras apstiprināto atlases nolikumu.
14.
Ārvalstu filmu projekta īstenotājs ar projekta iesniegumu iesniedz business.gov.lv šādus dokumentus:
14.1.
noslēgto kopražojuma līguma vai nodomu protokola oriģinālu vai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecinātu kopiju , kas apliecina pušu nodomu uzņemt filmu Latvijā pilnībā vai daļēji un kas nosaka pušu tiesības un pienākumus, ārvalstu līdzekļu apjomu un maksājumu grafiku, darba sadali un svarīgus noteikumus un nosacījumus;
14.2.
īsu filmas sižeta izklāstu līdz piecām lappusēm un filmas scenāriju latviešu vai angļu valodā;
14.3.
ārvalstu producenta un projekta iesnieguma iesniedzēja parakstīts dokuments par  Latvijā plānotajām darbībām filmas uzņemšanai un to kalendāra plānu;
14.4.
ziņas par ārvalsts producentu (vispārīgs apraksts, pēdējo piecu gadu laikā producētās filmas un to izplatīšanas rādītāji un cita informācija pēc projekta iesnieguma iesniedzēja ieskata);
14.5.
ziņas par projekta iesnieguma iesniedzēju (vispārīgs apraksts, pēdējo piecu gadu laikā producētās filmas vai to izplatīšanas rādītāji);
14.6.
projekta iesnieguma iesniedzēja un attiecīgā ārvalsts producenta parakstītu kopējo filmas projekta uzņemšanas budžetu (tāmi), nodalot Latvijas teritorijā plānotās kopējās filmēšanas izmaksas un filmas finansēšanas plānu;
14.7.
projekta attiecināmo izmaksu tāmi (euro, bez PVN) atbilstoši šo noteikumu 26. punktā minēto attiecināmo izmaksu pozīcijām;
14.8.
ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts komercdarbības atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, projekta īstenotājs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu;
14.9.
filmas izplatīšanas plānu, kas ir apliecināts ar vismaz vienas ārvalstu raidorganizācijas vai izplatītāja apstiprinājumu, ja attiecināms;
14.10.
deklarāciju par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai), vidējai vai lielajai komercsabiedrībai;
14.11.
dokumentus, kas identificē projekta iesnieguma iesniedzēja datus (projekta iesnieguma iesniedzēju vērtējot, tai skaitā, tā saistīto uzņēmumu grupas līmenī) grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju vērtēšanai atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta definīcijai
14.12.
ārvalstu filmu producenta apliecinājumu, ka filmas īstenošanai tiks nodrošināts finansējums  attiecināmo izmaksu Latvijā apmērā;
14.13.
pārskatu par plānoto PVN samaksu šo noteikumu 20.6. apakšpunktā ​​​​​​minētajā apmērā.
14.14.
dokumentus, kas apliecina, ka ārvalsts producentam pieejamais finansējums saskaņā ar finansēšanas plānu ir vismaz 50 % no kopējām filmas uzņemšanas izmaksām, kā arī finansējuma izcelsmi;
14.15.
apliecinājumu, ka uz ārvalstu filmas projekta īstenotāju neattiecas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunkts
14.16.
citus dokumentus saskaņā ar aģentūras apstiprināto konkursa nolikumu.
III.Atbalsta apmērs, piešķiršanas kritēriji dižpasākumu projektu īstenošanai
15.
Līdzfinansējuma apjoms ir 30% no dižpasākuma projekta īstenošanas kopējām attiecināmajām izmaksām.
16.
Dižpasākuma īstenotāja projektam ir jāatbilst šādiem kritērijiem:
16.1.
dižpasākums noris ne biežāk kā reizi četros gados. Var atbalstīt arī tādu dižapasākumu, kas pēdējo reizi ir noticis pirms īsāka laika perioda, ja projekta apjoms mēroga ziņā būtiski atšķiras no iepriekšējā – projekta plānotie ieņēmumi un izdevumi vismaz trīs reizes pārsniedz apjomu, kas attiecīgajam projektam bija iepriekšējā reizē;
16.2.
dižpasākuma norise ilgst vismaz trīs dienas pēc kārtas;
16.3.
dižpasākuma paredzamais ārvalstu viesu skaists ir vismaz 5 000, kas Latvijas tūristu mītnēs pavada vismaz divas naktis;
16.4.
dižpasākuma īstenotājs vai sadarbības partneris ir starptautiska pasaules vai Eiropas Savienības mēroga organizācija, vai tam ir pieredze starptautisku pasākumu organizēšanā.
17.
Attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar dižpasākuma organizēšanas procesu, dižpasākuma projekta īstenošanai ir šādas:
17.1.
transporta pakalpojumi un degvielas Latvijā;
17.2.
ar projekta īstenošanu saistīto būvniecības pakalpojumu izmaksas;
17.3.
komunālo pakalpojumu izmaksas;
17.4.
tādu preču, pakalpojumu un materiālu iegādes izmaksas, kuri nepieciešami projekta īstenošanas procesā;
17.5.
skaņas apstrādes, vizuālo, muzikālo un citu ar pasākuma organizēšanu tieši saistīto māksliniecisko un tehnoloģisko pakalpojumu izmaksas;
17.6.
organizēšanai nepieciešamā kustamā un nekustamās īpašuma nomas vai īres izmaksas;
17.7.
licences iegādes izmaksas pasākuma organizēšanai Latvijā un dalības maksa starptautiskā organizācijā, kas nepieciešama starptautiska statusa vai reitinga piešķiršanai plānotajam pasākumam;
17.8.
tādu pasākuma mārketinga materiālu kā bukletu, baneru vai videoklipu izstrādes un izgatavošanas izmaksas, satura izstrādes izmaksas, izmaksas saistībā ar informācijas pielāgošanu ārvalstu tirgiem;
17.9.
saistībā ar pasākuma popularizēšanu digitālajā vidē, tai skaitā pasākuma tiešraides nodrošināšana;
17.10.
tehniskā aprīkojuma pakalpojuma izmaksas;
17.11.
starptautiska sporta pasākuma nodrošināšanai nepieciešamo sporta federācijas apstiprinātu sporta tiesnešu honorāru izmaksas;
17.12.
starptautiska kultūras pasākuma nodrošināšanai nepieciešamo ārvalstu, vietējo mākslinieku honorāru izmaksas;
17.13.
izmaksas mērķa grupas preču zīmes vai produkta, vai pakalpojuma publicitātei ārvalstu specializētajos tūrisma medijos;
17.14.
sabiedrisko attiecību pakalpojumu izmaksas, kas attiecināmas uz sadarbību ar Latvijas un ārvalstu sabiedrisko attiecību pakalpojumu sniedzējiem, medijiem (publikācijas pirms un pēc pasākuma, konkursi), ārvalstu žurnālistu piesaisti konkrētajam pasākumam, influenceru kampaņām ārvalstīs, ārvalstu mārketinga kampaņu realizēšanu, reklāmas kampaņu organizēšanu;
17.15.
saistībā ar mediju un influenceru vizīti uz Latviju, tādas ceļa izmaksas, kas saistītas ar starpvalstu ekonomiskās vai tam pielīdzināmas klases sabiedriskā transporta izmantošanu uz Latviju un no Latvijas, iekšzemes ekonomiskās vai tam pielīdzināmas klases transporta izmaksas, izmitināšanas izmaksas Latvijā;
17.16.
neatliekamās medicīniskās palīdzības maksas pakalpojumu izmaksas pasākuma laikā;
17.17.
sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas izmaksas.
IV.Komercdarbības atbalsta apmērs, piešķiršanas kritēriji un pieprasīšanas kārtība ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā
18.
Komercdarbības atbalsta apjoms nepārsniedz 30 % no ārvalstu filmu projekta īstenošanas kopējām attiecināmajām izmaksām Latvijā.
19.
Komercdarbības atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014  54. pantu, nepārsniedzot minētās regulas 4. panta 1. punkta "aa" apakšpunktā norādīto robežvērtību un ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014  1. panta 2. punkta "a" un "b" apakšpunktu attiecībā uz atbalsta programmas vidējo gada budžetu.
20.
Projekta iesniegumā minētā filma vienlaikus atbilst visiem šādiem nosacījumiem:
20.1.
filma pilnībā vai daļēji tiek uzņemta Latvijā;
20.2.
plānots uzņemt jaunu ārvalstu filmu, tostarp jaunu filmas sēriju, daļu vai sezonu;
20.3.
filmas uzņemšanā tiek izmantoti tādu fizisko vai juridisko personu pakalpojumi, kuras ir reģistrētas Latvijā;
20.4.
kopējās filmas projekta izmaksas spēlfilmām un animācijas filmām sasniedz vismaz 711 436 euro, bet dokumentālajām filmām – vismaz 142 287 euro;
20.5.
projekta iesnieguma iesniegšanas dienā ārvalsts producentam pieejamais finansējums saskaņā ar finansēšanas plānu ir vismaz 50 % no kopējām filmas uzņemšanas izmaksām;
20.6.
atbilstoši filmas budžeta plānam PVN iemaksas valsts budžetā ir ne mazāk kā 50 % no šo noteikumu 18. punktā minētā atbalsta
21.
Komercdarbības atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 54. panta 2. un 9. punktu.
22.
Uz komercdarbības atbalstu nevar pretendēt, ja:
22.1.
vairāk nekā 25 % projekta iesnieguma iesniedzēja pamatkapitāla vai balsstiesību pieder valstij, pašvaldībai vai valsts vai pašvaldību kapitālsabiedrībām;
22.2.
pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas ir uzsākta attiecīgās filmas uzņemšana Latvijā, ievērojot šo noteikumu 28. punktā noteikto;
22.3.
filmas projektam ārvalstu finansējums ir mazāks kā  filmas projekta attiecināmās izmaksas Latvijā.
23.
Komercdarbības atbalstu nepiešķir:
23.1.
pornogrāfisku filmu projektiem;
23.2.
filmu projektiem, kuru saturs tieši vai netieši veicina, attaisno vai slavina Krievijas Federācijas vai Baltkrievijas Republikas pašreizējo  īstenoto politiku, kā arī   portretē komunistisko vai attiecīgo valstu esošo politisko eliti veidā, kas nepārprotami izslēdz kritisku vērtējumu un var tikt interpretēts kā šo režīmu glorifikācija vai kalpot par to maigās varas instrumentu, kopumā veicinot tās propogandu;
23.3.
filmu projektiem, kuri sludina reliģisko, rasu, nacionālo vai etnisko naidu, nepamatoti atspoguļo vardarbību vai satur cilvēka cieņu pazemojošu propagandu.
24.
Šīs nodaļas ietvaros piešķirto komercdarbības atbalstu var apvienot ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu, tai skaitā, par tām pašām attiecināmām izmaksām un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka šīs nodaļas ietvaros piešķirtais finansējums kopā ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 18. punktā
25.
Attiecināmās izmaksas audiovizuālo darbu producēšanai atbilst šādiem kritērijiem:
25.1.
ir veiktas sākot ar projekta iesnieguma iesniegšanas dienu aģentūrā;
25.2.
ir izlietotas Latvijā;
25.3.
ir tieši saistītas ar filmas projekta īstenošanas procesu.
26.
Attiecināmās izmaksas ārvalstu filmu projekta īstenošanai Latvijā ir:
26.1.
filmas projekta īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamā administratīvā un profesionālā personāla izmaksas;
26.2.
tehnikas noma un pakalpojumi;
26.3.
transporta pakalpojumi un degvielas izmaksas;
26.4.
ar filmas projekta īstenošanu saistīti celtniecības pakalpojumi;
26.5.
ēdināšanas pakalpojumi;
26.6.
apsardzes pakalpojumi;
26.7.
viesnīcu un citu ar izmitināšanu saistīti pakalpojumi;
26.8.
telekomunikāciju pakalpojumi;
26.9.
komunālo un sabiedrisko dienestu pakalpojumi;
26.10.
tādu preču un materiālu iegāde, kuri nepieciešami filmas uzņemšanas procesā;
26.11.
skaņas apstrādes, vizuālie, muzikālie un citi ar filmas uzņemšanu tieši saistīti mākslinieciskie un tehnoloģiskie pakalpojumi;
26.12.
filmas projekta īstenošanai nepieciešamā kustamā un nekustamā īpašuma nomas vai īres izmaksas;
26.13.
administratīvie pakalpojumi – juridiskie, grāmatvedības un tulkošanas pakalpojumi, personāla atlase;
26.14.
honorāri aktieriem un masu skatu dalībniekiem, kuri piedalījušies filmas veidošanā atbilstoši Filmu likumā noteiktajam;
26.15.
projekta iesnieguma iesniedzēja maksa, bet ne vairāk kā 7 % apmērā no Latvijā attiecināmo izmaksu kopsummas.
27.
Pakalpojumu sniedzējiem, kas sniedz ar šo noteikumu 26.punktā minētajām izmaksām saistītos pakalpojumus, jābūt reģistrētiem Latvijā un komercdarbība attiecīgās filmas projekta ietvaros jāveic Latvijas Republikā.
28.
Aģentūra pārbauda komercdarbības atbalsta stimulējošo ietekmi saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014  6. panta 2. punktā minētajiem nosacījumiem. Ja projekta īstenošanas darbi ir uzsākti pirms projekta iesnieguma iesniegšanas aģentūrai, visas projekta izmaksas kopumā ir neattiecināmas.
29.
Aģentūra nodrošina Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteikto publicitātes pienākumu, ievērojot normatīvo aktu par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto komercdarbības atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības, noteikto.
30.
Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības, komercdarbības atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
V.Projekta iesniegumu vērtēšana un atbalsta piešķiršana
31.
Projekta iesniegumu un projekta iesnieguma iesniedzēju vērtē:
31.1.
atbilstoši atbilstības vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 1. pielikums), lai pārbaudītu, vai projekta iesnieguma iesniedzējs un projekta iesniegums atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms kvalitātes kritēriju pārbaudei;
31.2.
atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (šo noteikumu 2. pielikums), lai izvērtētu projekta iesnieguma kvalitāti saistībā ar konkursa mērķi.
32.
Ja projekta iesniegums vai projekta iesnieguma iesniedzējs neatbilst šo noteikumu 1. pielikuma 1.1. apakšpunktā minētajam projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības kritērijam vai vienam no šo noteikumu 1. pielikuma 2.1., 2.4. (attiecībā uz iesniegšanas veid), 2.5., 2.6. vai 2.7. apakšpunktā minētajiem projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem, aģentūra pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt līdzfinansējuma līgumu.
33.
Ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 1. pielikuma 1.2. apakšpunktā minētajam projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības kritērijam vai šo noteikumu 1. pielikuma 2.2., 2.3. vai 2.4. apakšpunktā (attiecībā uz noformējumu) minētajiem projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem, aģentūra rakstiski pieprasa projekta iesnieguma iesniedzējam precizēt projekta iesniegumu vai iesniegt papildu informāciju. Pieprasījumu nosūta uz projekta iesniedzēja norādīto elektroniskā pasta adresi.
34.
Ja projekta iesnieguma iesniedzējs 10 darbdienu laikā pēc aģentūras pieprasījuma nosūtīšanas precizēto projekta iesniegumu vai nepieciešamo papildu informāciju iesniedz elektroniska dokumenta formā business.gov.lv, aģentūra projekta iesniegumu vērtē atkārtoti atbilstoši administratīvās atbilstības vērtēšanas kritērijiem.
35.
Ja pēc atkārtotas vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 33. punktā minētajiem projekta iesnieguma iesniedzēja vai projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem vai projekta iesnieguma iesniedzējs 10 darbdienu laikā pēc aģentūras pieprasījuma nosūtīšanas nepieciešamo papildu informāciju neiesniedz, aģentūra pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt līdzfinansējuma līgumu.
36.
Aģentūra projektus vērtē un sarindo atbilstoši projektā iegūtajam punktu skaitam 2. pielikumā. Aģentūra pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai lēmumu atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu, paredzot tā atcelšanas atrunu, vai lēmumu par atteikumu noslēgt līdzfinansējuma līgumu 20 darba dienu laikā no atlases noslēgšanas dienas. Tiesības pieņemt lēmumu par atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu (kamēr ir pietiekams projekta iesniegumu konkursam paredzētais līdzfinansējums) piešķir konkursa kārtībā to projekta iesniegumiem, kuri atbilst 1. un 2. pielikumā minētajiem kritērijiem.
37.
Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad aģentūra pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu projekta iesnieguma atbalstīšanai.
38.
Aģentūra par atlases rezultātiem un līdzfinansējuma līguma slēgšanas finansējuma apjomu, kā arī citu ar atlasi saistīto informāciju, kas nepieciešama valsts budžeta apropriācijas palielinājumam, iesniedz Ekonomikas ministrijai 20 darba dienu laikā pēc atlases noslēgšanās.
39.
Ekonomikas ministrija vienas darba dienas laikā informē aģentūru par līdzfinansējuma līguma slēgšanu pēc Saeimas budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas lēmuma par valsts budžeta apropriācijas palielinājumu,
40.
Pēc šo noteikumu 39. punktā minētās informācijas saņemšanas, aģentūra pieņem lēmumu par nosacījumu izpildi un atbalsta piešķiršanu un slēdz ar projekta īstenotāju līgumu par līdzfinansējuma piešķiršanu atbilstoši 36. punktā minētajiem lēmumiem vai pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt līdzfinansējuma līgumu.
41.
Aģentūra projekta iesnieguma iesniedzēja datus grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm, ja attiecināms, un atbilstību visiem pārējiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem vērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
VI.Projekta īstenošanas un atbalsta saņemšanas nosacījumi
42.
Projekta īstenotājs iesniedz business.gov.lv maksājuma pieprasījumu atbalsta saņemšanas līdz kalendārā gada 15.novembrim. Atbalstu var izmaksāt vairākās daļās, ja projekta ilgums paredzēts vairāk kā vienu gadu un tas paredzēts projekta iesniegumā. Maksājuma pieprasījumu atbalsta pārējo daļu izmaksai iesniedz triju mēnešu laikā pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, bet ne vēlāk kā līdz kalendārā gada 15.novembrim.
43.
Aģentūra avansa maksājumus dižpasākumiem var izmaksāt šādā kārtībā:
43.1.
pirmo avansa maksājumu aģentūra izmaksā ne vairāk kā 30 % apmērā no atbalsta apmēra;
43.2.
katru nākamo avansa maksājumu ne mazāk kā 30% apmērā aģentūra izmaksā, kad ir iztērēti vai uzņemtas saistības vismaz 80% apmērā no iepriekšējā avansa maksājuma un projekta īstenotājs ir iesniedzis iepriekšējā avansa izlietojuma pamatojošos dokumentus;
43.3.
kopā avansa maksājumi nevar pārsniegt 90% no kopējās atbalsta apmēra vienam projektam;
43.4.
noslēguma maksājums tiek veikts pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas.
44.
Aģentūra avansa maksājumus ārvalstu filmu uzņemšanai, ja projekta ilgums paredzēts vairāk kā vienu gadu, var izmaksāt 30% apmērā no nākamā gadā plānotā līdzfinansējuma, ja kalendārajā gadā pieejams finansējums.
45.
Maksājuma pieprasījumam par attiecīgo projektu projekta īstenotājs pievieno šādus izmaksas apliecinošus dokumentus:
45.1.
par dižpasākuma projekta īstenošanu:
45.1.1.
izdevumus pamatojošos dokumentus;
45.1.2.
zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības apstiprinājumu par dižpasākuma projekta īstenošanas gaitā veiktajiem maksājumiem Latvijā;
45.1.3.
dižpasākuma projekta īstenošanas pārskatu, norādot veiktos maksājumus, to saņēmējus (nosaukumus, reģistrācijas numurus), maksājumu summas (euro bez PVN) un datumus;
45.1.4.
pārskatu par projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem, tai skaitā investīcijām vietējā infrastruktūrā;
45.1.5.
citus saskaņā ar noslēgto līdzfinansējuma līgumu noteiktos dokumentus;
45.2.
 par ārvalstu filmas projekta īstenošanu Latvijā:
45.2.1.
izdevumus pamatojošos dokumentus;
45.2.2.
zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības apstiprinājumu par filmas projekta īstenošanas gaitā veiktajiem maksājumiem Latvijā;
45.2.3.
filmas projekta īstenošanas pārskatu, norādot Latvijā veiktos maksājumus, to saņēmējus (nosaukumus, reģistrācijas numurus), maksājumu summas (euro, bez PVN) un datumus;
45.2.4.
pārskatu par projekta īstenošanas rezultātā samaksāto PVN apmēru;
45.2.5.
pārskatu par projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem, tai skaitā investīcijām vietējā infrastruktūrā;
45.2.6.
citus saskaņā ar noslēgto līdzfinansējuma līgumu noteiktos dokumentus.
46.
Aģentūra atsaka izmaksāt atbalstu vai tā daļu projekta īstenotājam, ja pie noslēguma pārskata tas nepierāda pie projekta iesnieguma norādīto prognozēto PVN summas no attiecināmajām izmaksām attiecību pret pieprasīto līdzfinansējumu. 
47.
Divu mēnešu laikā pēc dižpasākuma īstenošanas Centrālā statistikas pārvalde pēc aģentūras pieprasījuma iesniedz aģentūrā pārskatu par projekta īstenošanas rezultātā piesaistīto ārvalstu viesu skaitu un uzturēšanās ilgumu.
48.
Tūristu mītnes atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 17. decembra noteikumos Nr. 816 “Noteikumi par Oficiālās statistikas programmu 2025.–2027. gadam” noteiktajam, sniedzot datus Centrālās statistikas pārvaldei, papildus sniedz datus par izmitinātajiem dižpasākumu viesiem, norādot skaitu un uzturēšanās ilgumu.
49.
Trīs mēnešu laikā pēc dižpasākuma īstenošanas projekta īstenotājs papildus 45.1. apakšpunktā norādītajam iesniedz business.gov.lv noslēguma pārskatu, kurā iekļauj šādu informāciju:
49.1.
pārskatu par projekta īstenošanas rezultātā piesaistīto ārvalstu viesu skaitu un uzturēšanās ilgumu;
49.2.
pārskatu par projekta īstenošanas rezultātā piesaistīto ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumu apmēru;
49.3.
pārskatu par projekta īstenošanas rezultātā sasniegto vietējo un starptautisko auditoriju sadalījumā pa izmantotajiem komunikācijas kanāliem;
49.4.
dižpasākuma programmu un vizuālos materiālus.
50.
Ja projekts tiek atcelts vai netiek īstenots atbilstoši šajos noteikumos ietvertajiem nosacījumiem, projekta īstenotājs atmaksā aģentūrai visu avansā saņemtā atbalsta apmēru.
51.
Aģentūra ir tiesīga pieprasīt un saņemt papildu informāciju vai izdevumus apliecinošus dokumentus par projekta īstenošanu.
52.
Aģentūra nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas šo noteikumu ietvaros, savukārt projekta īstenotājs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas.
53.
Aģentūra pirms atbalsta piešķiršanas, pārbauda, vai projekta īstenotājam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Ja projekta īstenotājsneatbilst minētajam nosacījumam, aģentūra atbalstu nepiešķir.
54.
Nacionālais kino centrs nodrošina aģentūrai piekļuvi tā uzturētajam Latvijas filmu producentu reģistram.
55.
Projekta īstenotājam ir pienākums komunikācijas pasākumos un mārketinga materiālos nodrošināt aģentūras un valsts tēla MISSION LATVIA veicināšanai www.latvia.eu komunikāciju un virzīšanu, nodrošinot valsts tēla starptautiskās atpazīstamības stiprināšanu. 
VII.Atbalsta piešķiršana tāda dižpasākuma organizēšanai, kam līdzfinansējuma piešķiršana nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts
56.
Ja projekta īstenotāja, kas veic darbības kultūras nozarē, ieņēmumi no plānotā kultūras pasākuma (projekta) nepārsniedz 50 % no kopējiem plānotā kultūras pasākuma (projekta) izdevumiem, dižpasākuma projekts ir kvalificējams kā tāds, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un attiecīgi līdzfinansējuma piešķiršana nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts.
57.
Ja projekta īstenotājs organizē dižpasākumu sporta nozarē, kas ir saistīts ar amatieru sportu vai ar iedzīvotāju aktīva un veselīga dzīvesveida veicināšanu vai jauniešu sportu, un attiecībā uz publisko līdzekļu piešķiršanu tā organizēšanai vienlaikus neizpildās Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktās komercdarbības atbalsta pazīmes, līdzfinansējuma piešķiršana dižpasākuma projektam nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts.
58.
Ja konstatē, ka ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts tā ieviešanas gaitā kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, vai tas kļūst par projektu, kam līdzfinansējuma piešķiršana ir kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, un tam nav iespējams piemērot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumus, projekta īstenotājam ir pienākums atmaksāt aģentūrai saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
VIII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2381
59.
Ja dižpasākums nekvalificējas šo noteikumu VII nodaļas nosacījumiem, aģentūra komercdarbības atbalstu projekta īstenotājam dižpasākuma īstenošanai piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
60.
Ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, maksimālā atbalsta intensitāte ir noteikta šo noteikumu 15. punktā.
61.
Aģentūra projekta īstenotājam pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī.
62.
Aģentūra veic projekta īstenotāja izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
63.
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu, par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.
64.
De minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.
65.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, projekta īstenotājam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
66.
Ja projekta īstenotājs vienlaikus darbojas gan kādā no nozarēm, kas minētas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā, gan vienā vai vairākās citās nozarēs, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu, nodrošinot, ka darbības nozarēs, kuras ir izslēgtas no šīs regulas darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831.
IX.Noslēguma jautājums
67.
Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2022. gada 15. marta noteikumus Nr. 173 "Kārtība, kādā ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums". 
68.
Aģentūra lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 pieņem līdz 2027. gada 30. jūnijam un saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 līdz 2031. gada 30. jūnijam.
69.
Ja konkursam paredzētais līdzfinansējums nav pietiekams, aģentūra var pieņemt lēmumu par atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu un iesniegt Ekonomikas ministrijai priekšlikumu par projekta finansēšanu saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 60. vai 61. pantu. Šajā gadījumā aģentūras lēmums par nosacījumu izpildi un atbalsta piešķiršanu tiek pieņemts pēc tam, kad finanšu ministrs ir palielinājis 2025. gada apropriāciju Ekonomikas ministrijai izdevumiem un palielinājis valsts budžeta likumā Ekonomikas ministrijai noteiktos valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamos apjomus 2026. un 2027. gadam līdzfinansējuma nodrošināšanai projektam.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[24-TA-3285 Dt]
noteikumiem Nr.
[24-TA-3285 Nr]
Projekta iesnieguma un iesniedzēja atbilstības kritēriji

1. Projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības kritēriji

Nr. p. k.

Kritērijs

1.1.

Projekta iesnieguma iesniedzējs atbilst Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā lieliem, nozīmīgiem publiskiem pasākumiem un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums" (turpmāk – Noteikumi) 12. punktā minētajiem nosacījumiem, izņemot 12.3. apakšpunktā noteikto.     

1.2.

Projekta iesnieguma iesniedzējs atbilst visiem noteikumu 16. vai 20. punktā, 22.1. un 22.3. apakšpunktā minētajiem kritērijiem, ja attiecināms.    

 

2. Projekta iesnieguma atbilstības kritēriji

Nr. p. k. Kritērijs
2.1. Projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā    
2.2. Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta, un to ir parakstījusi projekta iesnieguma iesniedzēja amatpersona vai pilnvarota persona    
2.3. Projekta iesniegumam pievienoti visi nepieciešamie dokumenti    
2.4. Ir ievērotas noteiktās prasības attiecībā uz projekta iesnieguma noformējumu, iesniegšanas veidu    
2.5. Projekts neatbilst noteikumu 23. punktā minētajiem nosacījumiem    
2.6. Ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, projekta iesniegums atbilst visiem minētās regulas kritērijiem, kas ietverti šajos noteikumos.    
2.7.

Ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, projekta iesniegums atbilst visiem minētās regulas kritērijiem, kas ietverti šajos noteikumos.

   

 

 

2.
pielikums
Ministru kabineta
[24-TA-3285 Dt]
noteikumiem Nr.
[24-TA-3285 Nr]
Projekta iesnieguma kvalitātes kritēriji*
Nr.p.k. Kritērijs Punktu skaits

Dižpasākuma organizēšana Latvijā

(60 punkti ir maksimālais punktu skaits, minimālais punktu skaits, kas jāiegūst ir 20 punkti)

1.  Pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumu summas no provizoriski pārdoto biļešu skaita ārvalstniekiem un ieņēmumiem no ārvalstu viesiem attiecība pret pieprasīto līdzfinansējumu (%)

Šajā kritērijā minimālais punktu skaits, kas jāiegūst ir 10 punkti. 

1.1.

sākot no 70,00 % un vairāk

30
1.2. sākot no 60,00 un mazāk par 70,00 % 20
1.3. sākot no 50,00 un mazāk kā 60,00 % 10
1.4. mazāk kā 50,00 % 0
2. Dižpasākuma norises ilgums Šajā kritērijā minimālais punktu skaits, kas jāiegūst ir 5 punkti.
2.1. piecas dienas un vairāk 15
2.2. četras dienas 10
2.3. trīs dienas 5
2.4. mazāk kā trīs dienas 0
3.

Provizoriskais ārvalstu viesu skaits

Šajā kritērijā minimālais punktu skaits, kas jāiegūst ir 5 punkti.
3.1. 10 000 un vairāk 15
3.2. 5001 līdz 9999 10
3.3. 5000 5
3.4. mazāk kā 5000 0

Ārvalstu filmu uzņemšana Latvijā

(60 punkti ir maksimālais punktu skaits, minimālais punktu skaits, kas jāiegūst ir 20 punkti)

4.

Pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumu summas no provizoriski plānotajām attiecināmajām izmaksām pret pieprasīto līdzfinansējumu (%)

Šajā kritērijā minimālais punktu skaits, kas jāiegūst ir 10 punkti. 

4.1.

sākot no 70,00 % un vairāk

30
4.2. sākot no 60,00 un mazāk par 70,00 % 20
4.3. sākot no 50,00 un mazāk kā 60,00 % 10
4.4. mazāk kā 50,00 % 0
5.  Latvijas filmu nozares pakalpojumu un speciālistu izmantošana Šajā kritērijā minimālais punktu skaits, kas jāiegūst ir 10 punkti.
5.1.

Latvijas pilsonis vai pastāvīgais iedzīvotājs ir kāds no minētajiem speciālistiem:

- filmas režisors;

- filmas pirmā plāna lomas atveidotājs;

- filmas scenārija autors.

2 punkti

(par katru speciālistu)

Punktu kopskaits kritērijā nepārsniedz 2 punkts 

5.2.

Latvijas pilsonis vai pastāvīgais iedzīvotājs ir kāds no minētajiem speciālistiem:

- filmas galvenais operators;

- filmas galvenais mākslinieks;

- filmas mūzikas autors

1 punkts 

(par katru speciālistu)

Punktu kopskaits kritērijā nepārsniedz 3
5.3

Latvijas pilsonis vai pastāvīgais iedzīvotājs ir kāds no minētajiem speciālistiem:

- filmas otrās filmēšanas grupas galvenais operators;

- filmas otrais mākslinieks vai dekorāciju dizainers;

- filmas grima mākslinieks;

- filmas kostīmu mākslinieks;

- filmas režisora pirmais asistents;

- filmas focuss puller;

- filmas gaismu meistars;

- filmas skaņas ieraksta operators.

 1 punkts 

(par katru speciālistu)

Punktu kopskaits kritērijā nepārsniedz 6
5.4.

Filmas uzņemšanā vai pēcapstrādes posmā tiek slēgti līgumi ar Latvijā reģistrētu uzņēmumu par:

- filmēšanas vai attēla apstrādes tehnikas nomu vai izmantošanu;

- gaismu tehnikas nomu vai izmantošanu;

- par skaņu tehnikas nomu vai izmantošanu;

- filmas skaņu vai mūzikas ieraksts tiek veikts Latvijā.

1 punkts 

(par katru speciālistu)

Punktu kopskaits kritērijā nepārsniedz 4
6. Projekta izplatīšanas potenciāls  
6.1. filmas izplatīšanas plāns ir apliecināts ar straumēšanas platformas vai ar vairāku ārvalstu raidorganizāciju vai izplatītāju rakstiskiem apstiprinājumiem 15
6.2. filmas izplatīšanas plāns ir apliecināts ar vismaz vienas ārvalstu raidorganizācijas vai izplatītāja rakstisku apstiprinājumu 5
6.3. filmas izplatīšanas plāns nav apstiprināts vai ir pamats uzskatīt, ka tas nav apstiprināts 0

 

*Gadījumā, ja projekta iesnieguma iesniedzējiem ir iegūts vienāds punktu skaits, tad prioritāri atbalstu piešķir tam projekta iesnieguma iesniedzējam, kurš ir norādījis lielāko PVN ieņēmumu attiecību pret līdzfinansējumu.