daļu un 9. panta pirmo daļu
| Tiesību akts | Tiesību akta norma |
| Krimināllikums | 79.1 pants. Terorisms 79.2 pants. Terorisma finansēšana 79.3 pants. Teroristu grupa 79.4 pants. Personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam 79.5 pants. Ceļošana terorisma nolūkā 79.6 pants. Terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu un terorisma draudi 154.1 pants. Cilvēku tirdzniecība 177. pants. Krāpšana 177.1 pants. Krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā 178. pants. Apdrošināšanas krāpšana 179. pants. Piesavināšanās 195. pants. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana 198. pants. Neatļauta labumu pieņemšana 199. pants. Komerciālā uzpirkšana 218. pants. Izvairīšanās no nodokļiem un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas 320. pants. Kukuļņemšana 321. pants. Kukuļa piesavināšanās 323. pants. Kukuļdošana |
| Konkurences likums | 11. panta pirmā daļa (tostarp jebkurš no minētās daļas apakšpunktiem). Ja par vertikālo vienošanos, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālo karteļa vienošanos kā izslēgšanas pamatu no iepirkuma procedūras Sodu reģistrā ir norādījusi Konkurences padome |
| Imigrācijas likums | 68.4 panta trešā daļa. Par vienas vai vairāku tādu personu (līdz piecām personām) nodarbināšanu, kuras nav tiesīgas uzturēties Latvijas Republikā |
| Darba likums | Darba līguma nenoslēgšana rakstveida formā |
| Likums "Par nodokļiem un nodevām" | 142. panta otrā daļa. Par informatīvās deklarācijas par darba ņēmējiem (iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu) iesniegšanu, pārkāpjot nodokļu normatīvajos aktos noteikto iesniegšanas termiņu, vai deklarācijas neiesniegšanu, kā arī par paziņojuma par fiziskajai personai izmaksātajām summām iesniegšanu, pārkāpjot nodokļu normatīvajos aktos noteikto iesniegšanas termiņu vairāk par divām dienām, vai paziņojuma neiesniegšanu |
Ražotāju organizācija var īstenot šādas investīcijas vides aizsardzības pasākumiem un videi labvēlīgām ražošanas metodēm:
| 1. | tādu iekārtu iegāde, uzstādīšana un projektēšana, kas ļauj savākt nokrišņu ūdeni no siltumnīcu jumtiem un to izmantot laistīšanai segtā platībā; |
| 2. | tādu iekārtu iegāde, uzstādīšana un projektēšana, kas ļauj attīrīt vai dezinficēt lietusūdeni. Filtri un dezinfektori var būt atsevišķas iekārtas vai apvienoti vienā iekārtā; |
| 3. | slēgtās apūdeņošanas sistēmas iekārtu iegāde, uzstādīšana un projektēšana; |
| 4. | ūdeni taupošo apūdeņošanas sistēmu iekārtu iegāde, uzstādīšana un projektēšana, lai aizstātu esošās mazefektīvās iekārtas; |
| 5. | tādu iekārtu iegāde, uzstādīšana un projektēšana, kas ļauj savākt, uzglabāt, dezinficēt un atkārtoti izmantot ūdeni atzīto produktu mazgāšanai, pirmapstrādei vai laistīšanai, kā arī inventāra un iekārtu mazgāšanai; |
| 6. | jaunu, ar atjaunojamiem enerģijas avotiem darbināmu apkures iekārtu iegāde, uzstādīšana un projektēšana, ja to kopējā jauda nepārsniedz trīs megavatus, lai nomainītu esošās ar fosilo kurināmo darbināmās apkures iekārtas; |
| 7. | jaunu atjaunojamo dabas resursu koģenerācijas iekārtu iegāde, uzstādīšana un projektēšana; |
| 8. | siltumnīcu seguma nomaiņa, lai esošo seguma materiālu aizstātu ar efektīvāku siltumizolācijas materiālu; |
| 9. | siltuma ekrānu iegāde un uzstādīšana segtā platībā; |
| 10. | siltuma akumulācijas tvertņu iegāde, uzstādīšana un projektēšana; |
| 11. | augu atlieku pagaidu uzglabāšanas un kompostēšanas laukumu izbūve, kompostēšanas iekārtu projektēšana, iegāde un uzstādīšana, kā arī augu atlieku preskonteineru iegāde un uzstādīšana; |
| 12. | šķeldojamo un augu atlieku smalcināšanas iekārtu iegāde; |
| 13. | bioloģisko augu aizsardzības līdzekļu, kaitēkļu dabisko ienaidnieku, feromonu, slazdu un insektu konstatēšanas un prognozēšanas aprīkojuma iegāde, lai optimizētu augu aizsardzības līdzekļu lietošanu atzīto produktu sējumos un stādījumos; |
| 14. | augsnes un ūdens ķīmiskā sastāva noteikšanas portatīvā mēraparāta vai tā komplekta iegāde un uzstādīšana; |
| 15. | ar globālās pozicionēšanas sistēmu aprīkotas iekārtas un tehnikas, tostarp lauku videonovērošanai paredzētu bezpilota lidaparātu, iegāde un uzstādīšana; |
| 16. | stropu un apputeksnēšanas kukaiņu iegāde; |
| 17. | bioloģiski noārdāmās mulčplēves vai bioloģiski noārdāmā uzsiešanas materiāla iegāde; |
| 18. | bioloģiski noārdāmā substrāta (kokosriekstu šķiedru) iegāde; |
| 19. | meteostaciju un tām nepieciešamo programmatūru un licenču iegāde un uzstādīšana, lai optimizētu augu aizsardzības līdzekļu lietošanu atzīto produktu sējumos un stādījumos. |
| Nr. p. k. | Būvju tips | Mērvienība | Jaunbūvei un pārbūvei par kopējo būves platību, bez PVN | Būves atjaunošanai |
| 1. | Administratīvās ēkas | euro/m2 | 403,00 | 283,00 |
| 2. | Inženierkomunikāciju būves ražošanas vajadzībām, piemēram, katlumāja, sūkņu stacija (attiecas uz atsevišķi izvietotām būvēm) | euro/m2 | 388,00 | 272,00 |
| 3. | Laboratorijas telpu vai telpu grupu ierīkošana* | euro/m2 | 127,50 | 82,00 |
| 4. | Lauksaimniecības nojumes (bez sienu apšuvuma, vārtiem un logiem) | euro/m2 | 189,00 | 133,00 |
| 5. | Lauksaimniecības nojumes ar triju sienu apšuvumu bez vārtiem un logiem | euro/m2 | 211,00 | 148,00 |
| 6. | Atzītās produkcijas pirmapstrādes vai pārstrādes būves | euro/m2 | 595,00 | 384,00 |
| 7. | Atzītās produkcijas, to pirmapstrādes vai to pārstrādes produktu noliktavas un glabātavas | euro/m3 | 186,00 | 130,00 |
| 8. | Atzītās produkcijas un to pārstrādes produktu noliktavas ar regulējamām temperatūras vai mākslīgā klimata iekārtām | euro/m3 | 236,00 | 165,00 |
| 9. | Atzītās produkcijas un to pārstrādes produktu saldētavas (no 0 līdz –8 °C) | euro/m3 | 241,00 | 169,00 |
| 10. | Atzītās produkcijas un to pārstrādes produktu saldētavas (no –8 līdz –38 °C) | euro/m3 | 249,00 | 175,00 |
| 11. | Siltumnīcas: | |||
| 11.1. | vasaras un tuneļveida | euro/m2 | 58,00 | 41,00 |
| 11.2. | apsildāmās | euro/m2 | 331,00 | 232,00 |
| 12. | Labiekārtošanas izmaksas: | |||
| 12.1. | betonēti laukumi | euro/m2 | 32,00 | 24,00 |
| 12.2. | asfaltēti, bruģēti laukumi bez komunikācijām | euro/m2 | 43,00 | 27,00 |
| 12.3. | grants seguma laukumi | euro/m2 | 17,00 | 7,00 |
| 12.4. | dolomīta šķembu laukumi | euro/m2 | 20,00 | 11,00 |
| 12.5. | zāliena ierīkošana | euro/m2 | 2,00 | – |
| 13. | Ūdens ieguves un uzglabāšanas vietas: | |||
| 13.1. | filtrācijas urbums vai spice | euro/m | 20,00 | – |
| 13.2. | artēziskā aka (dziļurbums) | euro/m | 54,00 | – |
| 13.3. | dīķis | euro/m3 | 2,00 | 2,00 |
| 13.4. | atvērta tipa baseins, rezervuārs (lagūna) | euro/m3 | 35,00 | 23,00 |
Piezīme. * Attiecināmas ir laboratorijas telpu vai telpu grupu ierīkošanas izmaksas esošajās ēkās.
1. Proporcionāla finanšu korekcija atbalstītajos projektos (sk. tabulu) tiek piemērota, ja Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par iespējamas neatbilstības konstatēšanu vai lēmumu par neatbilstību, secina, ka neatbilstošo izdevumu summu nav iespējams konkrēti noteikt vai būtu nesamērīgi samazināt darbības programmas attiecināmo izmaksu summu par visu izdevumu summu, kas neatbilst normatīvo aktu un lēmuma (vienošanās) par darbības programmas īstenošanu nosacījumiem.
2. Finansējumu atprasa proporcionāli laikam, kas pagājis kopš attiecīgā pasākuma īstenošanas darbības programmā.
3. Vērtēšanas procesā konstatējot vairākus pārkāpumus, tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši būtiskākajam (ar lielāko korekcijas apmēru) pārkāpumam.
4. Samērīguma princips piemērojams tiktāl, cik to pieļauj noteiktais minimālais finanšu korekciju apmērs.
5. Finanšu korekciju nepiemēro, ja pārkāpumam ir formāls raksturs bez reālas vai iespējamas finansiālās ietekmes.
6. Finanšu korekciju var nepiemērot, ja ražotāju organizācija spēj pierādīt, ka nepieciešamās izmaiņas darbības programmā iepriekš nebija paredzamas un tās radušās no ražotāju organizācijas darbības neatkarīgu iemeslu dēļ.
7. Piemērojot finanšu korekciju, vērtē ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem saistītās neatbilstības smagumu, apmēru, ilgumu un atkārtošanos.
| Nr. p. k. |
Neatbilstība/pārkāpums | Neatbilstības/pārkāpuma apraksts | Finanšu korekcijas apmērs |
| Iepirkuma procedūrā konstatētie pārkāpumi | |||
| 1. | Nav piemērota atbilstošā iepirkuma procedūras metode | Piemērota nepareiza iepirkuma metode – veikta vienkāršota cenu aptauja, jo nav ņemts vērā, ka iegādēm, kurām ir viens mērķis un (vai) piegādātājs un kurām, saskaitot kopā un nosakot paredzamo cenu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem iepirkuma procedūra jāīsteno ar Iepirkumu uzraudzības biroja starpniecību | • Atkārtota iepirkuma procedūra atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem un 10 % no attiecīgajai investīcijas pozīcijai (kurai nepareizi piemērota iepirkuma procedūras metode) apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas. • 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtotās iepirkuma procedūras |
| 2. | Noteiktie termiņi piedāvājumu sagatavošanai un iesniegšanai neatbilst nosacījumiem, kas minēti normatīvajos aktos par iepirkuma procedūras piemērošanu | Ražotāju organizācija iepirkuma procedūrā nav ievērojusi noteiktos minimālos piedāvājumu sagatavošanas termiņus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem |
• 2 % par katru termiņa samazinājuma darbdienu (maksimāli līdz piecām darbdienām), ja ir ievēroti visi pārējie iepirkuma procedūras nosacījumi. • 10 % un atkārtota iepirkuma procedūra apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas (ja termiņa samazinājums pārsniedz piecas darbdienas). • 10 % no attiecīgās investīcijas pozīcijas attiecināmajām izmaksām, ja darbība īstenota. • 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtotās iepirkuma procedūras |
| 3. | Nepamatoti ierobežota iepirkuma procedūras tehniskā specifikācija un sašaurināts piedāvājumu iesniedzēju loks | Tehniskajā specifikācijā vai konkursa nolikumā ir norādīti kritēriji, kas dod iespēju pieteikties tikai konkrētam vai ierobežotam ražotāju lokam, vai arī, vērtējot iepirkumu, norādītie kritēriji vairs netiek ņemti vērā, tādējādi dodot iespēju uzvarēt piedāvātājam, kurš neatbilst attiecīgajiem kritērijiem. Noteikti pārāk specifiski tehniskie standarti, tādējādi nenodrošinot vienādu piekļuvi (iespēju) pretendentiem. Ražotāju organizācija radījusi apstākļus, lai ierobežotu piegādātāju loku |
• 25 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas, ja pārkāpums var ietekmēt ražotāju loku un ierobežo konkurenci. • 10 vai 5 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas atkarībā no neatbilstības būtiskuma. • Atkārtota iepirkuma procedūra, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja platformu |
| 4. | Līguma izpildes laikā netiek ievēroti atlases kritēriji | Darbības programmas īstenošanas laikā konstatēts, ka netiek ievēroti kritēriji, kas tika noteikti kā piegādātāju atlases kritēriji, piemēram, limitēts izpildes laiks | • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci. |
| 5. | Grozīti līgumisko attiecību nosacījumi, kas maina sākotnējo tehnisko specifikāciju | Darbības programmas īstenošanas laikā izdarīti grozījumi, ar kuriem mainīti nosacījumi, kas varētu ietekmēt iespējamo piegādātāju loku un piedāvājuma cenu | • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci. • 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma |
| 6. | Iepirkuma procedūrā izvēlētā piegādātāja (pakalpojumu sniedzēja) apakšuzņēmējs ir atbalsta pretendents vai ar to saistītā persona. |
Darbības programmas īstenošanas laikā konstatēts, ka ar pakalpojumu sniedzēju noslēgtā līguma izpildi kā apakšuzņēmējs nodrošina atbalsta pretendents vai ar to saistīta persona. Kāds no komisijas locekļiem un ekspertiem (ja tādi ir piesaistīti) pārstāv pretendenta intereses vai ir saistīts ar pretendentu, un interešu konflikta konstatēšanas gadījumā nav ievērota noteiktā procedūra |
100 % |
| 7. | Konstatēts izmaksu sadārdzinājums | Mākslīga izmaksu pozīciju sadārdzināšana | • 100 %, ja konstatētais sadārdzinājums pārsniedz 50 %. • 20–100 % no sadārdzināto izmaksu pozīcijas tirgus cenas sliekšņa, ja konstatētais sadārdzinājums ir līdz 50 %, – atkarībā no neatbilstības būtiskuma |
| 8. | Nav ievērots Ministru kabineta noteikumu Nr. 203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 203) 72. vai 163. punktā minētais iepirkuma dokumentu iesniegšanas termiņš | Normatīvajos aktos vai administratīvajā lēmumā norādītie iesniedzamie dokumenti iesniegti pēc noteiktā termiņa | • 1–2 mēneši – 0,01 %. |
| Citi pārkāpumi | |||
| 9. | Nav ievērota MK noteikumu Nr. 203 88. vai 161. punktā minētā prasība | Finanšu līzingā iegādātā prece līdz attiecīgās darbības programmas perioda beigām nav kļuvusi par ražotāju organizācijas īpašumu | Par attiecīgo preci saņemtā Eiropas Savienības līdzfinansējuma atmaksa 100 % apmērā |
| 10. | Ražotāju organizācija neiesniedz Lauku atbalsta dienestam statistikas informāciju vai tā nav korekta | Ražotāju organizācija Lauku atbalsta dienestam nav iesniegusi regulas 2022/1475 V pielikumā, regulas 2016/232 5. pantā vai regulas 2017/892 21. pantā minēto informāciju vai tā nav pareiza | Attiecīgās darbības programmas apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, kamēr ir sagatavots pareizs paziņojums |
| 11. | Konstatētas būtiskas izmaiņas investīcijas izmantošanā | Investīcija netiek izmantota atbilstoši apstiprinātās darbības programmas mērķiem un atbalsta saņemšanas nosacījumiem | Proporcionāli atlikušajam uzraudzības periodam atkarībā no neatbilstības būtiskuma |
| 12. | Nav ievēroti MK noteikumu Nr. 203 53. vai 112. punktā minētie nosacījumi | 1) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus realizē, pārsniedzot 25 % no attiecināmo produktu vērtības |
Attiecībā uz pārskata gadu ražotāju organizācijas pārdotās attiecināmās produkcijas vērtībā neiekļauj no konkrētā biedra iepirktās attiecināmās produkcijas vērtību |
| 2) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus klientiem, kas nav patērētāji, realizē, pārsniedzot maznozīmīgo apjomu (10 % no ražotāju organizācijas attiecināmā produkta pārdodamās produkcijas vērtības) |
Attiecībā uz pārskata gadu ražotāju organizācijas pārdotās attiecināmās produkcijas vērtībā neiekļauj no konkrētā biedra iepirktā tā produkta vērtību, kuram konstatēts maznozīmīgā apjoma pārsniegums. Ja pārkāpums attiecībā uz konkrēto biedru tiek konstatēts atkārtoti, piemēro šā punkta 1. apakšpunktā minēto finanšu korekciju |
||
| 13. | Darbības programmas pēdējā gadā nav sasniegti ražotāju organizācijas izvēlētie sasniedzamie rādītāji saskaņā ar MK noteikumu Nr. 203 47., 125. vai 126. punktu | Ražotāju organizācija darbības programmas īstenošanas pēdējā gadā nav sasniegusi tās izvēlētos kritērijus un noteiktos sasniedzamos rezultatīvos rādītājus saskaņā ar MK noteikumu Nr. 203 47., 125. vai 126. punktu |
Ražotāju organizācija atmaksā tai piešķirto finansējumu: • 100 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs nav sasniegts; • 70 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts līdz 30,99 % apmēram; • 50 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 31–50,99 % apmērā; • 30 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 51–70,99 % apmērā; • 10 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 71–99,99 % apmērā |
| 14. | Nav ievēroti MK noteikumu Nr. 203 46. vai 124. punktā minētie nosacījumi | 1) Iesniedzot darbības programmu vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi izvērstu aprakstu par katru īstenojamo pasākumu saskaņā ar MK noteikumu Nr. 203 46.1. vai 124.1. apakšpunktu |
Attiecīgās darbības programmas vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, kamēr ir sagatavota detalizēta informācija |
| 2) Iesniedzot darbības programmu vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi skaidrojumu saskaņā ar MK noteikumu Nr. 203 46.2. vai 124.2. apakšpunktu par darbības programmā īstenojamo pasākumu saskanīgumu ar ražotāju organizācijas izvēlētajiem MK noteikumu Nr. 203 47. , 125. vai 126. punktā minētajiem ražotāju organizācijas noteiktajiem sasniedzamajiem rezultatīvajiem rādītājiem | Attiecīgās darbības programmas vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, kamēr ir sagatavota detalizēta informācija | ||
| 15. | Darbības fonda samazinājums vairāk par 30 % | MK noteikumu Nr. 203 132. punktā minēto nosacījumu neievērošana |
50 % no darbības fonda summas, kas pārsniedz MK noteikumu Nr. 203 132. punktā minēto ierobežojumu |
| Nr. p.k. | Mācību priekšmets |
| 1. | Agrārā un vides politika |
| 2. | Atjaunojamās enerģijas ekonomika |
| 3. | Augšņu auglības uzlabošanas iespējas, audzējot slāpekli piesaistošas kultūras |
| 4. | Augu aizsardzība |
| 5. | Augu aizsardzība: augu aizsardzības līdzekļi un to lietošana |
| 6. | Augu aizsardzība: kaitīgie organismi, to ierobežošana |
| 7. | Augu aizsardzība: slimību cēloņi un to ierosinātāji |
| 8. | Augu aizsardzības līdzekļu droša, agronomiski un ekonomiski pamatota lietošana |
| 9. | Augu aizsardzības līdzekļu klasifikācija un lietošana |
| 10. | Augu aizsardzības līdzekļu pareiza, precīza un ekonomiska lietošana |
| 11. | Bioloģiskā augkopība un dārzkopība |
| 12. | Bioloģiskā lauksaimniecība |
| 13. | Ekoloģija |
| 14. | Ekoloģija un vides aizsardzība |
| 15. | Ekosistēmu nozīme lauksaimniecībā |
| 16. | Ietekmes uz vidi novērtējums |
| 17. | Integrētā augu audzēšana un lauksaimnieciskā ražošana |
| 18. | Izmaksu efektīvie siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG) ierobežojošie pasākumi ražošanas energoefektivitātes uzlabošanai un SEG samazināšanai uz produkcijas vienību |
| 19. | Laba lauksaimniecības prakse ūdens un augsnes resursu aizsardzībai |
| 20. | Laukkopības pamati |
| 21. | Lauksaimnieciskās ražošanas ietekme uz vidi |
| 22. | Uzņēmējdarbība un vides ekonomika |
| 23. | Ūdensapgāde un kanalizācija |
| 24. | Vides aizsardzība |
| 25. | Vides apstākļu ietekme uz organismiem |
| 26. | Vides ekonomika |
| 27. | Vides tiesības |
| 28. | Vielu un elementu aprite dabā |
| 29. | Zemes ierīcība |
| 30. | Lauksaimnieciskās ražošanas ietekme uz vidi (praktiskās nodarbības ārzemēs) |
| 31. | Laba lauksaimniecības prakse ūdens un augsnes resursu aizsardzībai |
| 32. | Ilgtspējīgas sadarbības vadība (Kooperācija) |
| 33. | Integrētā mārketinga komunikācija |
| 34. | Jaunu pārtikas produktu izstrāde |
| 35. | Kooperatīvu darbības attīstība, dažādošana un konkurētspējas palielināšana |
| 36. | Latvijas un citu valstu kooperatīvu formas, iespējas un pieredze |
| 37. | Loģistika mārketingā |
| 38. | Mārketinga komunikācijas |
| 39. | Mārketinga pētījumi un tirgus prognozēšana |
| 40. | Mārketings internetā |
| 41. | Pievienotās vērtības radīšana savai produkcijai |
| 42. | Prognozēšanas metodes |
| 43. | Reklāmas veidošana |
| 44. | Starptautiskais mārketings un loģistika |
| 45. | Starptautiskais menedžments |
| 46. | Stratēģiskā vadīšana |
| 47. | Teritorijas mārketings |
| 48. | Tirgus izpēte un prognozēšana |
| 49. | Tirgvedība (mārketings) |
| 50. | Tirgzinība |
| 51. | Uz tirgu vērsta bioloģiskās lauksaimniecības produkcijas ražošana |
| 52. | Augļi, dārzeņi, to pārstrāde |
| 53. | HACCP paškontroles sistēmas principi, to nozīme drošas un nekaitīgas pārtikas apritei |
| 54. | Higiēnas prasības |
| 55. | Kvalitatīvas augkopības produkcijas ražošana un pašizmaksa |
| 56. | Kvalitātes sistēmas |
| 57. | Kvalitātes vadība |
| 58. | Kvalitātes vadīšanas sistēmas |
| 59. | Lauksaimniecības produktu pārstrāde |
| 60. | Lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošana un attīstīšana |
| 61. | Nacionālie kvalitātes kritēriji pārtikas produktu ražošanā kā uzņēmuma konkurētspējas veicinātāji |
| 62. | Pārtikas derīguma termiņš |
| 63. | Pārtikas izejvielu bioloģija |
| 64. | Pārtikas kvalitātes vadība |
| 65. | Pārtikas procesi un iekārtas |
| 66. | Pārtikas produktu ražošanas tehnoloģija |
| 67. | Pārtikas siltuma un augstuma procesi |
| 68. | Pārtikas tehnoloģiskās iekārtas |
| 69. | Progresīvas prakses un zinātnes atziņas pielietojamība kvalitatīvas un konkurētspējīgas pārtikas produktu ražošanā |
| 70. | Darba drošība |
