Noteikumu (grozījumu) projekts

23-TA-1633
Grozījums Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība"
Izdoti saskaņā ar likuma "Par piesārņojumu"
18.1 panta trešo daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 16. nr.; 2015, 193. nr.; 2017, 254. nr.; 2018, 157. nr.; 2019, 137. nr.) šādu grozījumu:
1.
Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[23-TA-1633 Dt]
noteikumiem Nr.
[23-TA-1633 Nr]

"2. pielikums

Ministru kabineta

2014.gada 7.janvāra

noteikumiem Nr. 16


Vides trokšņa robežlielumi un to novērtēšana


1. Rūpniecisko objektu vides trokšņa robežlielumi funkcionālajās zonās ar norādītajiem atļautajiem teritorijas izmantošanas veidiem

Nr.
p. k.
Apbūves teritorijas izmantošanas funkcija Trokšņa robežlielumi1
Ldiena
(dB(A))
Lvakars
(dB(A))
Lnakts
(dB(A))
1.1. Individuālo (savrupmāju, mazstāvu vai viensētu) dzīvojamo māju, bērnu iestāžu, ārstniecības, veselības un sociālās aprūpes iestāžu apbūves teritorija 55 50 45
1.2. Daudzstāvu dzīvojamās apbūves teritorija 60 55 50
1.3. Publiskās apbūves teritorija (sabiedrisko un pārvaldes objektu teritorija, tai skaitā kultūras iestāžu, izglītības un zinātnes iestāžu, valsts un pašvaldību pārvaldes iestāžu un viesnīcu teritorija) (ar dzīvojamo apbūvi) 60 55 55
1.4. Jauktas apbūves teritorija, tai skaitā tirdzniecības un pakalpojumu būvju teritorija (ar dzīvojamo apbūvi) 65 60 55
1.5. Klusie rajoni apdzīvotās vietās 50 45 40

Piezīme. 1 Teritorijās, kas atrodas tuvāk par 30 m no stacionāriem trokšņa avotiem, vides trokšņa robežlielumi uzskatāmi par mērķlielumiem.

 Piezīme. 2 Aizsargjoslās gar autoceļiem (tai skaitā gar autoceļiem, uz kuriem satiksmes intensitāte ir mazāka nekā trīs miljoni transportlīdzekļu gadā) un aizsargjoslās gar dzelzceļiem satiksmes vides trokšņa robežlielumi uzskatāmi par mērķlielumiem.

1.1 Satiksmes vides trokšņa robežlielumi1,2:

Ldiena (dB(A))

Lvakars (dB(A)) Lnakts (dB(A))
65 60 55

Piezīme.1  Izņemot 8.2. apakšpunktā minētajās teritorijās.

 Piezīme.2 Aizsargjoslās gar autoceļiem (tai skaitā gar autoceļiem, uz kuriem satiksmes intensitāte ir mazāka nekā trīs miljoni transportlīdzekļu gadā) un aizsargjoslās gar dzelzceļiem satiksmes vides trokšņa robežlielumi uzskatāmi par mērķlielumiem.

 

2. Vides trokšņa robežlielumi ārpus telpām izvietotajām mototrasēm
(Atzīts par spēkā neesošu ar Satversmes tiesas 19.12.2017. spriedumu, kas stājas spēkā 21.12.2017.)

3. Vides trokšņa robežlielumu novērtēšanas nosacījumi

3.1. Vides trokšņa robežlielumu novērtēšanā ievēro Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" 1. pielikumā noteikto vides trokšņa rādītāju piemērošanas kārtību un novērtēšanas metodes.

3.2. Vides trokšņa līmeņa atbilstību trokšņa robežlielumiem novērtē teritorijā, kura ietver dzīvojamo apbūvi, kas reģistrēta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā kā apbūves zeme vai zeme zem dzīvojamo ēku pagalmiem, kā arī 2 m attālumā no fasādes, kura ir visvairāk pakļauta trokšņa iedarbībai.

3.3. Novērtējot vides trokšņa robežlielumus, ņem vērā pašvaldības teritorijas plānojumā noteikto galveno (primāro) teritorijas izmantošanas veidu, kas atbilst attiecīgajai šā pielikuma 1. un 2. punktā minētajai apbūves teritorijas izmantošanas funkcijai."