Noteikumu projekts

22-TA-3620
Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.–2027. gada plānošanas perioda grantu projektu ieviešanas, vadības, uzraudzības un kontroles noteikumi
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.–2027. gada plānošanas perioda grantu (turpmāk – granti) ieviešanas, vadības, uzraudzības, izvērtēšanas un kontroles pasākumus;
1.2.
kārtību, kādā pieņem lēmumus par grantu piešķiršanu, projektu līgumu noslēgšanu un projektu iesniegumu atlases (turpmāk – atlase) pabeigšanu;
1.3.
projektu finansēšanas nosacījumus un kārtību;
1.4.
kārtību, kādā uzrauga un kontrolē projektu īstenošanu;
1.5.
kārtību, kādā ziņo par grantu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām;
1.6.
gadījumus, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) ir tiesīga apturēt maksājumus finansējuma saņēmējam;
1.7.
kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus programmu ieviešanas tehniskajai palīdzībai un valsts budžeta līdzfinansēto projektu īstenošanai.
II.Atlases sagatavošana un izsludināšana
2.
Aģentūra atlases nolikumā norāda:
2.1.
programmas mērķi;
2.2.
programmas nosaukumu;
2.3.
programmā pieejamo finansējumu, maksimālo atbalsta intensitāti un nepieciešamo līdzfinansējumu atbilstoši programmas noteikumiem;
2.4.
norādi uz programmas noteikumos noteiktajām prasībām projekta iesniedzējam;
2.5.
atlases veidu, kas noteikts programmas noteikumos;
2.6.
projekta īstenošanas termiņu un izmaksu attiecināmības periodu;
2.7.
attiecināmās darbības;
2.8.
attiecināmās izmaksas;
2.9.
iesniedzamo dokumentu sarakstu;
2.10.
prasības projekta iesnieguma sagatavošanai un iesniegšanai;
2.11.
projekta iesnieguma vērtēšanas kārtību;
2.12.
kārtību, kādā tiek izvēlēts finansējuma saņēmējs gadījumos, kad vairāki projektu iesniegumi ieguvuši vienādu punktu skaitu;
2.13.
veidu, kādā ieinteresētā persona var saņemt papildu informāciju par atlasi;
2.14.
kārtību, kādā tiek paziņots lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
2.15.
citu informāciju, ja nepieciešams.
3.
Atlases nolikumam pievieno projekta iesnieguma veidlapu, tās aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus un to piemērošanas metodiku, projekta līguma projektu un, ja nepieciešams, citus dokumentus.
4.
Projekta līguma projektu var precizēt atbilstoši projekta specifikai līguma slēgšanas procesā.
III.Projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības pārbaude
5.
Pirms projekta iesnieguma vērtēšanas tiek pārbaudīts, vai uz projekta iesniedzēju vai personu, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās, ir attiecināms jebkurš no šādiem izslēgšanas kritērijiem:
5.1.
ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
5.1.1.
noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos,
5.1.2.
kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labuma pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labuma pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi,
5.1.3.
krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana,
5.1.4.
izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas,
5.1.5.
terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana un apmācība terora aktu veikšanai,
5.1.6.
cilvēku tirdzniecība;
5.2.
ar tādu attiecīgā jomā kompetentas institūcijas lēmumu, prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā:
5.2.1.
vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī;
5.2.2.
personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma, nodokļu normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniedzot par šo personu informatīvo deklarāciju par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu;
5.3.
ar tādu attiecīgā jomā kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros projekta iesniedzēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
5.4.
ir pasludināts projekta iesniedzēja maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta projekta iesniedzēja saimnieciskā darbība vai projekta iesniedzējs tiek likvidēts.
6.
Lai veiktu šo Noteikumu 5. punktā minēto pārbaudi, aģentūra pieprasa un:
6.1.
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs sniedz aģentūrai informāciju no Sodu reģistra par šo Noteikumu 5.1., 5.2. un 5.3. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem un noziedzīgajiem nodarījumiem šo Noteikumu pielikumā noteiktajā apjomā;
6.2.
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs sniedz aģentūrai informāciju no Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas par šo Noteikumu 5.4. apakšpunktā minētajiem faktiem.
7.
Pārbaudes nolūkos šo Noteikumu 6. punktā minētās ziņas aģentūra ir tiesīga pieprasīt, saņemt un apstrādāt bez šo Noteikumu 5. punktā minēto personu piekrišanas.
8.
Papildus šo Noteikumu 5. punktā minētajai pārbaudei, atbilstoši Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likuma 18. panta 2. punktā noteiktajam pirms projekta iesnieguma vērtēšanas tiek pārbaudīts, vai projekta iesnieguma iesniedzēja dalība atlasē un iesniegtais projekta iesniegums atbilst valsts drošības interesēm.
9.
Šo Noteikumu 8. punktā minēto pārbaudi pēc aģentūras pieprasījuma šo Noteikumu IV sadaļā noteiktajā kārtībā veic Nacionālā koordinācijas centra starpinstitūciju drošības komiteja (turpmāk – komiteja).
10.
Šo Noteikumu 8. punktā minēto pārbaudi nepiemēro ierobežotā atlasē saņemtajiem projektu iesniegumiem. Šādā gadījumā uzskatāms, ka projekta iesnieguma iesniedzēja dalība atlasē un iesniegtais projekta iesniegums atbilst valsts drošības interesēm.
11.
Projektu iesniegumu vērtēšana atklātā atlasē tiek uzsākta nākamajā darba dienā pēc šo Noteikumu 5. un 8. punktā minēto pārbaužu pabeigšanas.
12.
Projektu iesniegumu vērtēšana ierobežotā atlasē var tikt uzsākta uzreiz projekta iesnieguma iesniegšanas.
IV.Starpinstitūciju drošības komiteja
13.
Komitejas sastāvā ir:
13.1.
Nacionālā koordinācijas centra sekretariāta vadītājs;
13.2.
Militārās izlūkošanas un drošības dienesta pilnvarotā amatpersona;
13.3.
Satversmes aizsardzības biroja pilnvarotā amatpersona;
13.4.
Valsts drošības dienesta pilnvarotā amatpersona.
14.
Komiteju vada Nacionālā koordinācijas centra sekretariāta vadītājs.
15.
Komiteja lēmumus pieņem:
15.1.
ar klātesošo komitejas locekļu vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot "par" vai "pret". Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir komitejas priekšsēdētāja balss;
15.2.
elektroniski, izmantojot elektronisko pastu.
16.
Ja komiteja lēmumu pieņem elektroniski, ievēro šādu kārtību:
16.1.
Nacionālā koordinācijas centra sekretariāts atbilstoši komitejas priekšsēdētāja uzdevumam informē komitejas locekļus par izskatāmo jautājumu, elektroniski nosūtot lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un iespējamā lēmuma projektu, kā arī norādot viedokļa sniegšanas termiņu;
16.2.
lēmumu uzskata par pieņemtu, ja, beidzoties noteiktajam viedokļa sniegšanas termiņam, par lēmuma projektu nav saņemts neviens iebildums no komitejas locekļiem;
16.3.
ja procedūras ietvaros no komitejas locekļa ir saņemts iebildums, jautājumu virza izskatīšanai komitejas sēdē.
17.
Komiteja viena mēneša laikā no projekta iesnieguma saņemšanas izvērtē:
17.1.
projekta iesnieguma iesniedzēja dalības atlasē atbilstību valsts drošības interesēm;
17.2.
projekta iesnieguma atbilstību valsts drošības interesēm.
18.
Veicot šo Noteikumu 17. punktā minēto izvērtējumu, komiteja vērtē vismaz vienu no sekojošiem kritērijiem:
18.1.
patieso labuma guvēju un īpašnieku struktūru;
18.2.
iespējamību, ka projekta pietiekuma iesniedzējs varētu būt pakļauts tādas valsts ietekmei:
18.2.1.
kas nav Eiropas Savienības, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts;
18.2.2.
kuru Eiropas Parlaments vai Latvijas Republikas Saeima ir atzinusi par terorismu atbalstošu valsti;
18.2.3.
kura ir iekļauta publiskā kiberincidenta attiecināšanas paziņojumā, kuru Latvija ir iniciējusi vai kuram ir pievienojusies;
18.2.4.
kurā nepastāv demokrātiska pārvaldes forma vai ar kuru nav nolīguma drošības vai datu aizsardzības jomā;
18.2.5.
kura spēj veikt jebkāda veida ietekmēšanu, tostarp attiecībā uz iekārtas vai programmatūras ražošanas vai izstrādes vietu;
18.3.
no Latvijas vai ārvalstu kompetentajām institūcijām saņemto informāciju par projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstību vienam vai vairākiem šo noteikumu 18.1. un 18.2. apakšpunktā minētajiem kritērijiem.
19.
Komiteja veic finansējuma saņēmēja atbilstības valsts drošības interesēm izvērtējumu atbilstoši šo Noteikumu 18. punktā noteiktajiem kritērijiem, ja ir saņemta informācija vai radušās aizdomas, ka finansējuma saņēmēja projekta īstenošana vairs neatbilst valsts drošības interesēm. Neatbilstības gadījumā komiteja var lemt apturēt vai izbeigt projekta īstenošanu. Šādā gadījumā aģentūra pieprasa finansējuma saņēmējam atmaksāt tam piešķirtos finanšu līdzekļus.
20.
Komiteja, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. maija Regulas (ES) 2021/887, ar ko izveido Eiropas Industriālo, tehnoloģisko un pētniecisko kiberdrošības kompetenču centru un Nacionālo koordinācijas centru tīklu (turpmāk – Regula 2021/887), 8. panta 4. punktā noteikto, pēc Nacionālā koordinācijas centra pieprasījuma izvērtē arī Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likuma 10. pantā minēto kiberdrošības kompetenču kopienas (turpmāk – kopiena) dalībnieku iesniegumu iesniedzēju dalības kopienā atbilstību valsts drošības interesēm atbilstoši šo Noteikumu 18. punktā noteiktajiem kritērijiem. 
21.
Ja projekta iesniegumu iesniedz kopienas dalībnieks, šo Noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības valsts drošības interesēm izvērtējumu neveic. Šādā gadījumā uzskatāms, ka projekta iesnieguma iesniedzēja dalība atlasē atbilst valsts drošības interesēm.
22.
Komiteja ir tiesīga atkārtoti veikt šo Noteikumu 20. punktā minēto izvērtējumu gadījumā, ja ir saņemta informācija vai radušās aizdomas par kopienas dalībnieka neatbilstību Regulas 2021/887, Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likuma vai šo Noteikumu prasībām vai, ja kopš kopienas dalībnieka reģistrācijas kopienas dalībnieku reģistrā ir pagājuši vismaz 12 mēneši.
23.
V.Lēmuma pieņemšana par grantu piešķiršanu, projekta līguma noslēgšanu un atlases pabeigšanu
24.
Pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai atzinuma par nosacījumu izpildi stāšanās spēkā projekta iesnieguma iesniedzējs un aģentūra 30 darba dienu laikā noslēdz projekta līgumu.
25.
Pēc lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai atzinuma sniegšanas par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi, bet pirms projekta līguma noslēgšanas finansējuma saņēmējs vai sadarbības iestāde var precizēt projekta iesniegumā norādīto informāciju, ja tā ir zaudējusi aktualitāti un pēc būtības nemaina projekta iesniegumu. Precizējumus izdara, nepārsniedzot šo noteikumu 24. punktā noteikto termiņu.
26.
Objektīvu apstākļu dēļ projekta līguma slēgšanas termiņu ir iespējams pagarināt par laiku, kas nepārsniedz 60 darba dienas kopš lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai atzinuma par nosacījumu izpildi stāšanās spēkā.
27.
Ja projekta iesnieguma iesniedzējs nenoslēdz projekta līgumu šo noteikumu 24. un 26. punktā minētajā termiņā, aģentūra slēdz projekta līgumu ar nākamo izvērtēšanā augstāk novērtēto projekta iesniedzēju, ja attiecināms.
28.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši programmas noteikumiem un noslēgtajam projekta līgumam.
29.
Atbilstoši projekta līguma nosacījumiem finansējuma saņēmējs pirms starpmaksājuma saņemšanas un pēc projekta īstenošanas aģentūrai iesniedz projekta pārskatu, kurā iekļauta:
29.1.
projekta finanšu atskaite;
29.2.
konta izdruka par projekta īstenošanas periodā veiktajiem darījumiem;
29.3.
veikto izmaksu pamatojošo grāmatvedības dokumentu kopijas;
29.4.
projekta aktivitāšu īstenošanu apliecinoši dokumenti;
29.5.
papildu informācija vai dokumenti, ja aģentūra, izvērtējot iesniegto projekta pārskatu, konstatē, ka tie ir nepieciešami.
VI.Projekta līguma saturs un līdzfinansējums projekta īstenošanai
30.
Projekta līgums sastāv no:
30.1.
vispārīgajiem noteikumiem;
30.2.
individuālās daļas.
31.
Aģentūra projekta līguma vispārīgajos noteikumos iekļauj vismaz šādu informāciju:
31.1.
aģentūras un finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumus;
31.2.
finansējuma saņēmēja un tā sadarbības partnera sadarbības noteikumus, ja attiecināms;
31.3.
kārtību, kādā sagatavojama, iesniedzama, izskatāma un apstiprināma grantu maksājuma pieprasījuma un projekta īstenošanas uzraudzībai un izvērtēšanai nepieciešamā informācija;
31.4.
grantu finansējuma un valsts budžeta finansējuma izmaksas kārtību;
31.5.
projekta īstenošanas uzraudzības, kontroļu un citu pārbaužu veikšanas kārtību;
31.6.
projekta pēcuzraudzības kārtību, kā arī komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanas nosacījumu, ja attiecināms;
31.7.
ar līguma vai vienošanās izpildi saistīto paziņojumu iesniegšanas kārtību un kārtību, kādā tie atzīstami par saistošiem;
31.8.
ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu uzglabāšanas termiņu;
31.9.
piešķirto finanšu līdzekļu izmaksas apturēšanas, izmaksas turpināšanas un atgūšanas kārtību;
31.10.
noteikumus par saistību tiesību pastiprinājumiem un sankcijām;
31.11.
līguma vai vienošanās grozīšanas un izbeigšanas kārtību;
31.12.
rīcību nepārvaramas varas gadījumā;
31.13.
strīdu izšķiršanas kārtību.
32.
Aģentūra projekta līguma individuālās daļas saturā iekļauj vismaz šādu informāciju:
32.1.
aģentūras un finansējuma saņēmēja rekvizītus;
32.2.
projekta īstenošanas laiku;
32.3.
laikposmu, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām, nepārsniedzot programmas noteikumos īstenošanu noteikto termiņu;
32.4.
projekta kopējo finansējuma, tai skaitā grantu finansējuma un projekta līdzfinansējuma (valsts vai pašvaldības budžeta līdzfinansējums, cits publiskais līdzfinansējums, privātais līdzfinansējums) apmēru;
32.5.
speciālus nosacījumus projekta īstenošanai.
33.
Ja finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts institūcija vai atvasināta publiska persona, valsts budžeta līdzfinansējumu projekta īstenošanai, tostarp projekta neattiecināmo izmaksu segšanai, finansējuma saņēmējs var pieprasīt Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" noteiktajā kārtībā.
34.
Ja programmas ietvaros Nacionālā koordinācijas centra un aģentūras funkciju īstenošanai, tostarp tehniskās palīdzības sniegšanai, tiek piešķirts Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansējums, valsts līdzfinansējumu minēto Nacionālā koordinācijas centra un aģentūras funkciju īstenošanas izmaksu atlikušās daļas (tostarp neattiecināmo izmaksu) segšanai piešķir no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
VII.Sadarbības partneri
35.
Finansējuma saņēmējs, saglabājot atbildību par projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu, izdevumu attiecināmību, kā arī maksājumu veikšanu un iepirkuma procedūras veikšanu, projekta īstenošanai var piesaistīt sadarbības partneri, kurš atbilst šādiem nosacījumiem:
35.1.
atbilst prasībām, kas noteiktas programmas noteikumos;
35.2.
projekta īstenošanā piedalās ar savā valdījumā vai īpašumā esošu mantu, cilvēkresursiem, finansēm vai intelektuālo īpašumu;
35.3.
tiesiskās attiecības nedrīkst būt tādas, kuras atbilst Publisko iepirkumu likumā vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā noteiktajām publiska iepirkuma līguma pazīmēm, vai darījumam, kuram jāpiemēro normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem.
36.
Finansējuma saņēmējs slēdz sadarbības līgumu ar sadarbības partneri, ja programmas noteikumos nav noteikts citādi.
37.
Finansējuma saņēmējs sadarbības līgumā norāda šādu informāciju:
37.1.
sadarbības partnera pienākumus un tiesības;
37.2.
finansējuma saņēmēja pienākumus pret sadarbības partneri;
37.3.
sadarbības partnera finansējuma plānošanu, ja attiecināms;
37.4.
ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanas termiņu;
37.5.
piešķirto finanšu līdzekļu izmaksas apturēšanas, izmaksas turpināšanas un atgūšanas kārtību;
37.6.
strīdu izšķiršanas kārtību;
37.7.
informāciju par īpašumu vai pamatlīdzekļu juridisko piederību un projekta īstenošanas rezultātā radīto vai iegādāto vērtību piederību, kā arī to uzturēšanas un izmantošanas kārtību, ja attiecināms;
37.8.
sadarbības partnera un finansējuma saņēmēja rekvizītus;
37.9.
rīcību nepārvaramas varas gadījumā.
38.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka sadarbības partneris īsteno prasības, kas izvirzītas projekta īstenošanai.
39.
Sadarbības partneris nav tiesīgs ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un pienākumus nodot citai personai.
VIII.Ziņošana par grantu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām
40.
Aģentūra un Nacionālais koordinācijas centrs izvērtē katru to konstatēto iespējamo neatbilstību.
41.
Aģentūra iesniedz ziņojumu par konstatētajām neatbilstībām Nacionālajam koordinācijas centram šādos termiņos:
41.1.
regulārais ziņojums par jaunām neatbilstībām - katru ceturksni līdz ceturkšņa pirmā mēneša pēdējai darba dienai par laikposmu līdz iepriekšējā ceturkšņa beigām, ja konstatēts tieši piemērojamo Eiropas Savienības tiesību aktu vai attiecīgo Latvijas Republikas normatīvo aktu, finanšu instrumentu vadības dokumentu, projekta līguma pārkāpums, kas ietekmē vai var ietekmēt individuālā projekta vai programmas īstenošanu atbilstoši paredzētajiem noteikumiem;
41.2.
tūlītējais ziņojums par neatbilstībām – trīs darba dienu laikā, ja:
41.2.1.
saņemtas sūdzības par darbību vai bezdarbību, kas rada aizdomas par noziedzīgu nodarījumu (korupciju, krāpšanu, kukuļošanu, līdzekļu izšķērdēšanu vai piesavināšanos) finanšu instrumentu vadībā;
41.2.2.
neatbilstība rada tūlītējus draudus veiksmīgai individuālā projekta, programmas, grantu shēmas vai apakšprojekta īstenošanai;
41.3.
aģentūras pieprasītais ziņojums par neatbilstībām – desmit darba dienu laikā pēc aģentūras pieprasījuma, ja kļūda vai nolaidība ir konstatēta vēl pirms maksājumu veikšanas un tā nerada nekādas administratīvas vai juridiskas sekas;
42.
Par konstatētajām neatbilstībām Nacionālais koordinācijas centrs informē revīzijas iestādi programmas noteikumos noteiktajā kārtībā.
IX.Maksājumu apturēšana un piešķirtā finansējuma atmaksa
43.
Finansējuma saņēmējs izlieto tam piešķirto finansējumu atbilstoši programmas noteikumiem un noslēgtajam projekta līgumam. Finansējuma saņēmējs atbild par grāmatvedības datu pareizību, finansējuma izlietojumu atbilstoši plānotajam un finansējuma saņēmēja neizpildītajām parādsaistībām, ja tādas ir vai rodas projekta līguma izpildes laikā.
44.
Ja aģentūra konstatē, ka finansējuma saņēmējs finansējumu nav izlietojis pilnā apmērā vai ir izlietojis neatbilstoši Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likumā, šajos Noteikumos, programmas noteikumos vai projekta līgumā noteiktajam, aģentūra pieprasa finansējuma saņēmējam atmaksāt neizlietotos, neatbilstoši vai nepamatoti izlietotos finanšu līdzekļus projekta līgumā noteiktajā termiņā vai, ja iespējams, ietur tos no maksājuma pieprasījuma.
45.
Ja aģentūra projekta īstenošanas vai projekta pārskata izvērtēšanas gaitā konstatē, ka projekts netiek vai nav ticis īstenots atbilstoši projekta mērķim un uzdevumiem, vai, ja projekta līgums tiek izbeigts pirms termiņa, aģentūra pieprasa finansējuma saņēmējam atmaksāt visu vai daļu projektam piešķirto finansējumu.
46.
Aģentūra var lemt apturēt maksājumus gadījumos, ja:
46.1.
finansējuma saņēmējs nepilda kādu no Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likuma 8. panta pirmajā daļā noteiktajiem pienākumiem;
46.2.
finansējuma saņēmējs atrodas kādā no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. pantā minētajām situācijām.
46.3.
ir saņemts šo Noteikumu 19. punktā minētais komitejas atzinums par finansējuma saņēmēja projekta neatbilstību valsts drošības interesēm.
47.
Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no projekta līguma bez finansējuma saņēmēja piekrišanas, ja aģentūra konstatē, ka finansējuma saņēmējs nepilda vai nepienācīgi pilda uzņemtās projekta līguma saistības, tajā skaitā, ja finansējuma saņēmējs daļēji vai pilnībā ir izlietojis tam piešķirto finansējumu neatbilstoši projekta mērķim un uzdevumiem, vai neatbilstoši Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likumā, šajos Noteikumos, programmas noteikumos noteiktajam. Šādā gadījumā finansējuma saņēmējam ir pienākums aģentūras noteiktajā termiņā atmaksāt visu saņemto finansējumu.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-3620 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-3620 Nr]
Sodu reģistrā pārbaudāmās ziņas par projekta iesnieguma iesniedzēju
Pārbaudāmās personas veids Normatīvais akts Normatīvā akta norma Pārbaudes periods mēnešos
1 2 3 4

Pārbaudāmā persona, pārbaudāmās personas valdes vai padomes loceklis, prokūrists vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt pārbaudāmo personu darbībās, kas saistītas ar filiāli

Krimināllikums 79.1 pants. Terorisms 36
79.2 pants. Terorisma finansēšana
79.3 pants. Teroristu grupa
79.4 pants. Personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam
79.5 pants. Ceļošana terorisma nolūkā
79.6 pants. Terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu un terorisma draudi
89.1 pants. Noziedzīga organizācija
154.1 pants. Cilvēku tirdzniecība
177. pants. Krāpšana
177.1 pants. Krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā
178. pants. Apdrošināšanas krāpšana
179. pants. Piesavināšanās
184. panta trešā daļa. Izspiešana organizētā grupā
190.1 pants. Preču un vielu, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta, pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai
195. pants. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana
198. pants. Neatļauta labumu pieņemšana
199. pants. Komerciāla uzpirkšana
218. pants. Izvairīšanās no nodokļiem un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas
320. pants. Kukuļņemšana
321. pants. Kukuļa piesavināšanās
322. pants. Starpniecība kukuļdošanā
323. pants. Kukuļdošana
326. pants. Neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos
326.1 pants. Tirgošanās ar ietekmi
326.2 pants. Prettiesiska labumu pieprasīšana un pieņemšana
326.3 pants. Prettiesiska labuma došana
Pārbaudāmā persona Konkurences likums 11. panta pirmā daļa (tostarp jebkurš no minētās daļas apakšpunktiem), ja par vertikālo vienošanos, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanos kā izslēgšanas pamatu no iepirkuma procedūras Sodu reģistrā ir norādījusi Konkurences padome. 12
Imigrācijas likums 68.4 panta pirmā daļa. Vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja attiecīgā persona ir tiesīga uzturēties Latvijas Republikā, bet tai nav piešķirtas tiesības uz nodarbinātību un to nepieciešamību nosaka Imigrācijas likums. 36
68.4 panta otrā daļa. Vairāk nekā piecu personu nodarbināšana, ja tās ir tiesīgas uzturēties Latvijas Republikā, bet tām nav piešķirtas tiesības uz nodarbinātību un to nepieciešamību nosaka Imigrācijas likums
68.4 panta trešā daļa. Vienas vai vairāku tādu personu (līdz piecām personām) nodarbināšana, kuras nav tiesīgas uzturēties Latvijas Republikā
Darba likums 158. pants. Darba līguma nenoslēgšana rakstveida formā 12