15.1. projekta iesniegums iesniegts Vadības informācijas sistēmā noteiktajā termiņā un formā;
15.2. projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 23. punktā minētie dokumenti;
15.3. projekta iesnieguma finanšu dati un aprēķini ir norādīti euro un ir aritmētiski pareizi;
15.4. projekta iesniegumā paredzētais Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 27. punktā noteikto Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru vienam Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai;
15.5. projektu paredzēts īstenot līdz 2026. gada 30. jūnijam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 7. punktu;
15.6. projekta iesniegumā plānotie sasniedzamie rādītāji atbilst šo noteikumu 10., 11. un 14. punktam (izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktu);
15.7. projekta iesniegumā ir identificēti, aprakstīti un izvērtēti projekta riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi;
15.8. projekta iesniegumā iekļautās kopējās izmaksas, plānotās atbalstāmās darbības un izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu prasībām;
15.9. Eiropas digitālās inovācijas centram saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
15.10. Eiropas digitālās inovācijas centrs neatbilst izslēgšanas kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 49.1 punktu."
18.1. atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudēm, t. sk. datu ticamības pārbaudēm un pārbaudēm Centrālās finanšu un līgumu aģentūras līmenī, Eiropas digitālās inovācijas centra līmenī un Eiropas digitālās inovācijas centra un gala labuma guvēju līmenī, lai 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā novērstu interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu un dubultfinansējuma risku;
18.2. plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika, iepirkumu plāna, maksājuma pieprasījumu un noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas kārtību;
18.3. Eiropas digitālās inovācijas centra kā komercdarbības atbalsta saņēmēja atbildību, kā arī atbildību par pārējiem inovācijas kopas dalībniekiem."
31.2.1. juridisko, grāmatvedības un lietvedības pakalpojumu izmaksas, datubāzes abonēšanas maksa, kas nepieciešama Eiropas digitālās inovācijas centra projekta nodrošināšanai;
31.2.2. komunālo, sakaru pakalpojumu un telpu noma, ciktāl tos izmanto inovācijas kopas darbībām;
31.2.3. aprīkojuma iegāde vai noma, tā nolietojuma un uzturēšanas izmaksas, ciktāl to izmanto inovācijas kopas darbībām;
31.2.4. komandējumu (darba braucienu) izmaksas;
31.2.5. konsultāciju, prezentāciju, semināru, konferenču, apmācību un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas, lektoru, mārketinga un reprezentācijas materiālu izmaksas, kas saistītas ar digitālās transformācijas ieviešanas iespējām;".
36.21. darbības, kas saistītas ar siltumnīcefekta gāzu emisiju radīšanu, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.22. darbības, kas saistītas ar atkritumu poligoniem, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai, sadedzināšanas iekārtām un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām;
36.23. darbības, kas saistītas ar atkritumu savākšanas, uzglabāšanas, apstrādes, pārstrādes un apglabāšanas iekārtu un to programmatūru iegādi un nomu;
36.24. darbības, kas kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.25. darbības, kas kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.26. darbības, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un kontrolei, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.27. darbības, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja minētā darbība kaitē ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai."
49.1. uz to attiecas viens no šādiem gadījumiem:
49.1.1. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un tam ir juridiskas personas statuss;
49.1.2. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā;
49.1.3. tas ir reģistrēts publisko personu un iestāžu sarakstā;
49.2. tas atbilst sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam saskaņā ar šo noteikumu 2.11. apakšpunktu vai lielā komersanta statusam saskaņā ar šo noteikumu 2.6. apakšpunktu;
49.3. tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos;
49.4. uz gala labuma guvēju, izņemot šo noteikumu 49.1.3. apakšpunktu, nav attiecināmi šādi izslēgšanas kritēriji:
49.4.1. gala labuma guvējs vai persona, kura ir gala labuma guvēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt gala labuma guvēju ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
49.4.1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;
49.4.1.2. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;
49.4.1.3. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
49.4.1.4. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas;
49.4.1.5. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
49.4.1.6. cilvēku tirdzniecība;
49.4.1.7. tādu preču un vielu pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta;
49.4.1.8. neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos;
49.4.2. uz to attiecas tāds attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmums par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, tas ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī, vai kā personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma;
49.4.3. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros gala labuma guvēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
49.4.4. ir pasludināts tā maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība vai tas tiek likvidēts;
49.4.5. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniegta informatīvā deklarācija par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu."
57.1. Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. un 2. punktā un 3. panta 2. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013;
57.2. Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. pantā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014;
57.3. Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. pantā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013;
57.4. ieroču un munīcijas tirdzniecībā (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk – NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.5. azartspēļu un derību nozarē (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
57.6. tabakas izstrādājumu ražošanā un tirdzniecībā (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.7. alkohola tirdzniecībā (NACE 2. red. grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.8. operācijās ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red. L sadaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
57.9. atkritumu savākšanā, apstrādē un izvietošanā, materiālu pārstrādē (NACE 2. red. grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
57.10. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
57.11. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 8., 9., 10. un 11. punktā noteiktajām definīcijām un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
57.12. Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "a", "b", "c", "d" apakšpunktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
57.13. saistībā ar fosilo kurināmo, tostarp ar tā pakārtotu izmantošanu, tai skaitā ar elektroenerģijas vai siltuma ražošanu, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi;
57.14. saistībā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas."
61.1. vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota komersanta līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
61.2. vai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju gala labuma guvējam nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, par kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
61.3. vai gala labuma guvējs nesaņem un neparedz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros no Eiropas Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem (tai skaitā valsts un pašvaldību līdzekļiem);
61.4. vai gala labuma guvējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process un vai tas neatbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;
61.5. vai gala labuma guvējs nedarbojas šo noteikumu 57. punktā minētajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
61.6. vai publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība veic vai neveic saimniecisko darbību. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu tikai no Atveseļošanas fonda finansējuma 100 % apmērā, un tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu publiskai personai vai tās institūcijai vai publiskas personas kapitālsabiedrībai. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības veic saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 56. punktu."
63.1. Eiropas digitālās inovācijas centram maksimāli pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 50 % saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 6. un 9. punktu;
63.2. gala labuma guvējam maksimālā pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100 % saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014, vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013;
63.3. ja gala labuma guvējam, kas ir publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība, sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir finansējumu 100 % apmērā saskaņā ar šo noteikumu 61.6. apakšpunktu."
"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577
Digitālās attīstības ceļa karte
Vispārīgā informācija visiem gala labuma guvējiem vienāda neatkarīgi no to statusa, nozares, vajadzībām
1. Vispārīga informācija par gala labuma guvēju – nosaukums, reģistrācijas numurs, statuss (sīkais (mikro), mazais, vidējais vai lielais komersants), kontaktinformācija.
2. Digitālā brieduma testa rezultāti.
3. Gala labuma guvēja darbības process vai joma, kurā ir identificētas digitālās transformācijas vajadzības un prioritārie Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna atbalsta virzieni digitalizācijai:
3.1. kombinētie finanšu instrumenti (aizdevumi vai paralēlie aizdevumi ar granta elementu) komersantu digitālās transformācijas veicināšanai;
3.2. grants jaunu digitālu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā;
3.3. uzņēmumu digitālo prasmju attīstība;
3.4. atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā, izņemot finanšu instrumentus.
4. Gala labuma guvēja informācija par plānotajām darbībām, mērķi, plānoto īstenošanas termiņu, sasniedzamo rezultātu digitālajā transformācijā atbilstoši 3. punktā norādītajiem virzieniem.
5. Informācija par ekspertu(-iem) digitalizācijas jautājumos, kurš(-i) ir piedalījies(-ušies) digitālās attīstības ceļa kartes izstrādē un apstiprināšanā.
6. Informācija par pieejamām atbalsta programmām atbilstoši 3. punktā norādītajiem virzieniem.
7. Informācija par gala labuma guvēja projekta sasniedzamajiem rādītājiem jeb key performance indicators (KPI).
Atbalsta virzieni – informāciju aizpilda par attiecīgo atbalsta virzienu, ko digitālās transformācijas ietvaros plāno īstenot gala labuma guvējs
Atbalsta virziens Nr. 1: Kombinētie finanšu instrumenti (aizdevumi vai paralēlie aizdevumi ar granta elementu) komersantu digitālās transformācijas veicināšanai
1. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma un klātienes vai attālinātā audita attiecīgajos komersanta darbības procesos vai jomās. 2. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām un izmantotā analīze, pamatojoties uz veiktajiem aprēķiniem, statistikas u. c. datiem: 2.1. to nepieciešamības pamatojums – problēma, ieguldījumu mērķis; 2.2. komersanta spēja, gatavība tās ieviest – pieejamais finansējums, cilvēku resursi, kapitāls, nepieciešamās investīcijas; 2.3. to atbilstība uzņēmējdarbības pamatdarbības jomai, procesam, nozarei, t. sk. sākotnējā ieguldījuma, stimulējošās ietekmes nosacījumi. 3. Katras rekomendācijas atbilstības sadalīšana atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajiem investīcijas nosacījumiem, lieko dzēšot:
▢ tradicionālo procesu digitalizācija ▢ industrijas 4.0 risinājumu (automatizētas iekārtas, robotu risinājumi, sensoru tīkli un sakaru tehnoloģijas, mākslīgā intelekta risinājumu tehnoloģijas un citi investīcijas mērķim atbilstoši risinājumi, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas) iegāde un ieviešana (paredzot gan nepieciešamās iekārtas, gan programmatūras komponentus atbilstoši komersanta pamatdarbības specifikai), piemēram: - lietu internets (Internet of things – IOT) - mākslīgais intelekts (Artificial intelligence – AI) - mašīnmācīšanās (Machine learning – ML) - blokķēde (Blockchain) - lielie dati (Big data) - mākoņdatošana (Cloud computing) - augstas veiktspējas datošana (High performance data – HPC) - virtuālā realitāte (Virtual reality – VR) - paplašinātā realitāte (Augmented reality – AR) ▢ 5G tīklā funkcionējošu sistēmu un iekārtu iegāde ▢ datu uzglabāšanas risinājumi ▢ procesu digitalizācijai nepieciešamo esošo ražošanas un citu iekārtu atjaunošana un efektivizēšana un jaunu iekārtu iegāde ▢ jaunu iekārtu iegāde informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT) jomā, kas saistīts ar IKT produktu lietošanu ražošanas procesā ▢ vienā platformā darbojošos risinājumu vai sistēmu darbību izveide un nodrošināšana (platformu ekonomika)
4. Produktivitātes rādītāji šobrīd un prognozētie pēc investīcijām digitālajā transformācijā, piemēram, darba ražīguma pieauguma rādītāji un citi rādītāji, uz kuriem paredzama pozitīva ietekme. 5. Digitālās transformācijas projekta rezultātā sagaidāmās uzņēmuma digitālās transformācijas ietekmes apraksts, kas tiks izmantots atzinuma sagatavošanai pēc digitālās transformācijas projekta īstenošanas. 6. Kapitāla atlaides piemērošanas nosacījumi – uzskaitījums, kas komersantam jāizdara, jāsasniedz, jāizpilda, lai projekta īstenošana tiktu novērtēta kā sekmīga un komersants varētu pieteikties kapitāla atlaides piemērošanai, t. i., aizdevuma pamatsummas dzēšanai. Ņemot vērā minēto nosacījumu izpildi, komersantam tiks izsniegts pozitīvs vai negatīvs atzinums. |
Atbalsta virziens Nr. 2: Grants jaunu digitālu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā
1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt jauns vai tirgū neesošs digitālais produkts, pakalpojums, tehnoloģija, ko plāno komercializēt. 2. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma un klātienes vai attālinātā audita attiecīgajos uzņēmuma darbības procesos vai jomās. 3. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām: 3.1. to nepieciešamības pamatojums – problēma, ieguldījumu mērķis; 3.2. uzņēmuma spēja, gatavība tās ieviest – pieejamais finansējums, cilvēku resursi, kapitāls, nepieciešamās investīcijas; 3.3. to atbilstība uzņēmējdarbības jomai, procesam, nozarei. 4. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana. |
Atbalsta virziens Nr. 3: Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība
1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt. 2. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma. 3. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām: 3.1. to nepieciešamības pamatojums; 3.2. komersanta spēja, gatavība tās ieviest; 3.3. to atbilstība uzņēmējdarbības jomai, procesam, nozarei. 4. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana. |
Atbalsta virziens Nr. 4: Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā (izņemot finanšu instrumentus)
1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt ar procesu digitalizāciju. 2. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām: 2.1. to nepieciešamības pamatojums; 2.2. gala labuma guvēja spēja, gatavība tās ieviest; 2.3. to atbilstība gala labuma guvēja jomai, procesam, nozarei. 3. Procesu un funkciju digitalizācija gala labuma guvējā, kas ietver gatavo risinājumu iegādi, konsultācijas, aparatūras iegādi, sensoru iegādi, iekārtu iegādi, IT infrastruktūru, integrēšanas procesus. Katras rekomendācijas atbilstības sadalīšana atbilstoši Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajiem investīcijas nosacījumiem, lieko dzēšot:
▢ administratīvie procesi – finanses un grāmatvedība, administrācija, dokumentu vadība, projektu vadība, kopdarbība, sistēmu savietojamība ▢ personāla vadības procesi – cilvēku resursu vadība, darba laika uzskaite, darba deleģēšana, personāla iesaiste, novērtēšana un motivācija ▢ pārdošanas procesi – klientu piesaiste un darījumu vadības automatizācija, pārdošana un darījumu atsekošana, e-komercija, digitālais mārketings, digitālie risinājumi mazumtirdzniecībai, klientu attiecību pārvaldība (Customer relationship management – CRM) ▢ resursu pārvaldības procesi – resursu vadība (Enterprise resource planning – ERP, noliktavu pārvaldības sistēmas), energoresursu pārvaldība, efektīvāka izmantošana ▢ datu pārvaldības procesi – datu drošība, datu glabāšana, komunikācijas infrastruktūra ▢ transports un loģistikas procesi – lietu internets, viedie mobilitātes risinājumi, uztveres sistēmas, satiksmes monitorings ▢ ražošanas un kvalitātes kontroles procesi – ražošanas un biznesa procesu vadības un automatizācijas, kvalitātes kontroles sistēmas, datu sinhronizācija, datu analītika ▢ operatīvās vadības procesi – biznesa vadība, biznesa analītika, lielo datu analītika, risinājumi vadības lēmumu pieņemšanai, datu automatizācija, sinhronizācija ▢ stratēģiskā vadība – digitalizācijas (procesu un produktu) un inovāciju attīstības stratēģija ▢ citu ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktiem, tehnoloģijām, drošību vai procesiem saistītu uzlabojumu veikšana
4. Produktivitātes rādītāji šobrīd un prognozētie pēc investīcijām digitālajā transformācijā. 5. Digitālās transformācijas projekta rezultātā sagaidāmās gala labuma guvēja digitālās transformācijas ietekmes apraksts. 6. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana. |
Eksperts
__________ _______________ ___.___._______
(paraksts) (vārds, uzvārds) (datums)"