Noteikumi

25-TA-1468
Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019. - 2029. gada perioda programmas “Spēcīgākas darba vidē balstītas mācības profesionālās izglītības un mācību pilnveidošanai Latvijā" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019. – 2029. gada  perioda vadības likuma 15. panta 12. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019. - 2029. gada perioda programmas “Spēcīgākas darba vidē balstītas mācības profesionālās izglītības un mācību pilnveidošanai Latvijā" (turpmāk - programma) īstenošanas nosacījumus, programmas mērķi, pieejamo finansējumu, sasniedzamos rezultātus, programmas apsaimniekotāju, prasības projekta iesniedzējam un iepriekš noteiktā projekta (turpmāk – iepriekš noteiktais projekts) potenciālo īstenotāju, prasības partneriem, atbalstāmo darbību, izmaksu attiecināmības nosacījumus, projekta līguma vienpusēja uzteikuma nosacījumus, komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumus, kā arī atklāta projektu iesniegumu konkursa (turpmāk - atklāts projektu konkurss) nosacījumus.
2.
Programmas mērķis ir veicināt profesionālās izglītības attīstību Latvijā, nodrošinot tās pievilcību, elastību un augstu kvalitāti, tādējādi stiprinot valsts ekonomisko produktivitāti, konkurētspēju un nodarbinātību.
3.
Kopējais programmas finansējums ir  11 764 706 Šveices franki, tai skaitā Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 10 000 000 Šveices franku un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 1 764 705 Šveices franki, tai skaitā:
3.1.
programmas vadības  finansējums ir 1 152 422 Šveices franki, tai skaitā Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 979 558 Šveices franki un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 172 863 Šveices franki;
3.2.
iepriekš noteiktā projekta īstenošanai paredzētais finansējums ir 8 374 189 Šveices franki, tai skaitā Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 7 118 061 Šveices franks un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 1 256 128 Šveices franki;
3.3.
atklāta projektu konkursa īstenošanai paredzētais finansējums ir 2 238 095 Šveices franki, tai skaitā Šveices finansiālais atbalsts 85 procentu apmērā jeb 1 902 381 Šveices franks un Latvijas valsts budžeta līdzfinansējums 15 procentu apmērā jeb 335 714 Šveices franki.
4.
Programmas finansējuma ekvivalentu euro nosaka, ievērojot Valsts kases tīmekļvietnē publicētos ierosinājumus valūtas kursu līmeņiem, kas izmantojami saskaņā ar normatīvo aktu par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem.
5.
Programma ietver šādas aktivitātes:
5.1.
programmas vadības aktivitātes, tai skaitā atklātu projektu konkursu;  
5.2.
iepriekš noteikto projektu, kuru īsteno Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk - iepriekš noteiktā projekta īstenotājs);
6.
Programmā sasniedzami šo noteikumu pielikumā norādītie iznākuma un rezultāta rādītāji.
7.
Programmas apsaimniekotājs ir Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – programmas apsaimniekotājs).
8.
Programmas apsaimniekotājs izveido programmas vadības komiteju, kura darbojas atbilstoši programmas apsaimniekotāja izstrādātam vadības komitejas reglamentam. Programmas vadības komitejas sastāvā kā locekļus ar balsstiesībām iekļauj vienu programmas apsaimniekotāja pārstāvi, vienu Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes pārstāvi un vienu nozares asociāciju un organizāciju deleģētu pārstāvi. Vadības komitejas sastāvā kā locekli bez balsstiesībām iekļauj Latvijas un Šveices sadarbības programmas pārstāvniecības pārstāvi, kuram ir veto tiesības programmas vadības komitejas pieņemtajiem lēmumiem. Vadības komitejas sastāvā kā uzaicinātās personas iekļauj Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvi, vienu pārstāvi no katras programmā noteiktās nozares, iepriekš noteiktā projekta īstenotāja pārstāvi un atklāta projekta konkursa ietvaros izvēlētā projekta īstenotāja pārstāvi. Vadības komitejas priekšsēdētājs ir programmas apsaimniekotāja pārstāvis.
9.
Programmas ieviešanas teritorija ir Latvijas Republika.
II.Programmas un iepriekš noteiktā projekta atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
10.
Programmas vadības aktivitāšu ietvaros programmas apsaimniekotājam ir atbalstāmas šādas darbības:
10.1.
programmas administrēšana, tai skaitā atklāta projektu konkursa īstenošana;
10.2.
vadības komitejas sēžu organizēšana;
10.3.
ekspertu, tai skaitā ārvalstu ekspertu, piesaiste;
10.4.
pieredzes un labās prakses apmaiņas pasākumi;
10.5.
programmas auditu, pārbaužu veikšana un noslēguma izvērtējuma nodrošināšana;
10.6.
programmas publicitātes pasākumi;
10.7.
citas darbības, kuras ir noteiktas programmas līgumā.
11.
Iepriekš noteiktā projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
11.1.
pieredzes apmaiņa un sadarbība ar Šveices institūcijām nozarē balstītas profesionālās izglītības īstenošanā;
11.2.
nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves modeļa izstrāde, aprobācija un ieviešana vismaz trīs nozarēs, t.sk. nozarē balstītu mācību īstenošana profesionālās vidējās izglītības, arodizglītības un profesionālās tālākizglītības programmās;
11.3.
metodes izstrāde nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas  ieguves  modeļa efektivitātes novērtēšanai, tai skaitā, izmaksu un ieguvumu pieejas izstrāde un izmēģināšana;
11.4.
ārvalstu labās prakses piemēru padziļināta izpēte par nozaru iesaisti profesionālās kvalifikācijas piešķiršanā;
11.5.
divu nozarē balstītu profesionālās kvalifikācijas ieguves vērtēšanas modeļu izstrāde, aprobācija un ieviešana vismaz trīs nozarēs;
11.6.
mācību pasākumi nozarē balstītas  profesionālās  kvalifikācijas ieguves  modeļa  īstenošanā  un nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves vērtēšanas modeļu  īstenošanā iesaistītajām personām un organizācijām;
11.7.
normatīvā regulējuma priekšlikumu izstrāde, ieviešot un aprobējot nozarē balstītu profesionālās kvalifikācijas ieguves Latvijas modeli un nozarē balstītas profesionālās kvalifikācijas ieguves vērtēšanas modeļus;
11.8.
profesionālās izglītības mācību procesam pieejamo digitālo mācību rīku un simulācijas aprīkojuma izvērtēšana un kritēriju izstrāde to iegādei, digitālo mācību līdzekļu un simulācijas aprīkojuma iegāde un pielāgošana profesionālās izglītības mācību procesam; 
11.9.
profesionālās kompetences pilnveides pasākumi;
11.10.
dokumentu izstrādāšana un informācijas apkopošana, lai analizētu projekta sasniedzamos rezultātu un iznākuma rādītājus;
11.11.
darbības, kas tieši saistītas ar projekta līgumā noteikto prasību izpildi un citas darbības, kas vērstas uz programmas vai projekta mērķa sasniegšanu un ko ir saskaņojušas Šveices institūcijas;
11.12.
informācijas un publicitātes pasākumi, tai skaitā, informatīvās kampaņas par nozarē balstītas profesionālās izglītības īstenošanu;
11.13.
iepriekš noteiktā projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;
11.14.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par iepriekš noteiktā projekta īstenošanu.
12.
Programmas vadības aktivitāšu ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir radušās no 2025. gada 1. aprīļa un apmaksātas ne vēlāk kā 2029.gada 3.decembrī, ir veiktas atbilstoši šo noteikumu 10. punktā minētām darbībām un atbilst šādiem nosacījumiem:
12.1.
tās ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus;
12.2.
tās ir veiktas, piemērojot normatīvos aktus publiskiem iepirkumiem, īstenotas pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā veidā;
13.
Programmas vadības aktivitāšu ietvaros attiecināmas ir izmaksas, kas ir pamatotas un radušās saistībā ar Programmas ieviešanu, administrēšanu, vadību un uzraudzību un nepārsniedz 10% no Programmas kopējā finansējuma: 
13.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar programmas administrēšanas nodrošināšanu:
13.1.1.
personāla atlīdzības izmaksas, kas noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī iepriekš noteiktā projekta īstenotāja iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu;
13.1.2.
obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, kas noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem;
13.1.3.
veselības apdrošināšanas izmaksas personālam  saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem;
13.1.4.
programmas īstenošanā iesaistītā personāla iekšzemes un ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas saskaņā ar normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, noteiktajām izdevumu normām;
13.1.5.
piesaistīto ekspertu iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
13.1.6.
tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
13.1.7.
audita, pārbaužu, izvērtējumu nodrošināšanas izmaksas; 
13.1.8.
informācijas un publicitātes pasākumu un komunikācijas, reprezentācijas materiālu, rezultātu izplatīšanas pakalpojumu izmaksas;
13.1.9.
ekspertu (t.sk. ārvalstu) izmaksas;
13.1.10.
semināru, pasākumu, t.sk., darba grupu, mācību un pieredzes apmaiņas braucienu un konferenču organizēšanai un īstenošanai, ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa, programmas vadības komitejas sanāksmju un politisko dialogu, ārvalstu un iekšzemes komandējumu izmaksas;
13.1.11.
citas izmaksas programmas mērķa sasniegšanai, ja tās ir noteiktas programmas līgumā vai kuras ir saskaņojušas Šveices institūcijas; 
13.2.
netiešās attiecināmās izmaksas (tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar telpu nomu, komunālo pakalpojumu izmaksām, kancelejas preču, aprīkojuma un programmatūras iegādes izmaksām, un citas izmaksas, kas netieši saistītas ar programmas īstenošanas administrēšanu), kuras aprēķina kā vienotu likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 13.1.1. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām.
14.
Iepriekš noteiktā projekta ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
14.1.
iepriekš noteiktā projekta īstenotāja personāla atlīdzības izmaksas, kas noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī iepriekš noteiktā projekta īstenotāja iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu;
14.2.
Latvijas sadarbības partneru  personāla izmaksas  saskaņā ar iepriekš noteiktā projekta Latvijas sadarbības partneru iekšējiem normatīvajiem aktiem par darba pienākumu veikšanu; 
14.3.
obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, iepriekš noteiktā projekta īstenotāja  un Latvijas sadarbības partneru personālam, kas noteiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem;
14.4.
veselības apdrošināšanas izmaksas  iepriekš noteiktā projekta īstenotāja  un Latvijas sadarbības partneru personālam  saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību, kā arī attiecīgās institūcijas iekšējiem normatīvajiem aktiem;
14.5.
iepriekš noteiktā projekta īstenošanā iesaistīto personu iekšzemes un ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas saskaņā ar normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, noteiktajām izdevumu normām;
14.6.
piesaistīto ekspertu iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
14.7.
izmaksas mācību un profesionālās kompetences pilnveides pasākumu, komiteju,  darba grupu, mācību un pieredzes apmaiņas braucienu un konferenču organizēšanai un īstenošanai, tai skaitā ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa;
14.8.
tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
14.9.
publicitātes pasākumu un komunikācijas, reprezentācijas materiālu, rezultātu izplatīšanas pakalpojumu izmaksas;
14.10.
Latvijas sadarbības partneru izdevumi šo noteikumu 11.2.11.3. ​​​​​​​un 11.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
14.11.
Šveices partneru izdevumi iepriekš noteiktā projekta īstenošanai atbilstoši programmas līgumā noteiktajam;
14.12.
citas ar īstenošanu saistītās izmaksas, kas nav pretrunā ar šiem noteikumiem un nodrošina mērķa un rezultātu sasniegšanu;
14.13.
iepriekš noteiktā projekta īstenotāja un Latvijas sadarbības partneru netiešās attiecināmās izmaksas (tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar telpu nomu, komunālo pakalpojumu izmaksām, kancelejas preču, aprīkojuma un programmatūras iegādes izmaksām, un citas izmaksas, kas netieši saistītas ar iepriekš noteiktā projekta īstenošanas administrēšanu), kuras aprēķina kā vienotu likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 14.1. un 14.2. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām.
15.
Iepriekš noteiktā projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās veiktas atbilstoši 11. punktā minētām darbībām, atbilst šo noteikumu 14. punktā  minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no 2025. gada 1. aprīļa līdz 2029. gada 31.oktobrim un apmaksātas ne vēlāk kā 2029.gada 30. novembrī, kā arī ir pamatotas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem un atbilst šādiem nosacījumiem:
15.1.
ir samērīgas un nepieciešamas iepriekš noteiktā projekta īstenošanai un mērķa sasniegšanai, kā arī tās ir iekļautas apstiprinātajā iepriekš noteiktā projekta budžetā; 
15.2.
tās ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus;
15.3.
tās ir veiktas, piemērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru;
15.4.
ir nodrošināta atsevišķa datorizēta grāmatvedības uzskaite par finansējuma izlietojumu iepriekš noteiktajā projektā, nodalot veiktās izmaksas no pārējām izmaksām un, ja iepriekš noteiktā projekta īstenotājs vai tā Latvijas sadarbības partneri veic arī saimniecisko darbību, tiek nodrošināts, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot šo izmaksu nodalīšanu;
15.5.
tās ir norādītas iepriekš noteiktā projekta maksājumu pieprasījumā un ir pamatotas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem.
16.
Programmas apsaimniekotājs var ierosināt programmas vadības komitejā lemt par iepriekš noteiktā projekta vai atklāta projektu konkursa ietvaros izvēlētā projekta izmaksu attiecināmības termiņa pagarinājumu, nepārsniedzot šo noteikumu 15. punktā noteikto izmaksu attiecināmības termiņu.
17.
Programmā un iepriekš noteiktā projektā nav attiecināmas šādas izmaksas:
17.1.
parāda procenti, maksa par aizdevuma apkalpošanu un nokavējuma nauda;
17.2.
maksa par finanšu darījumiem un citas tīri finansiālas izmaksas, izņemot izmaksas, kas saistītas ar kontiem, kurus pieprasa Finanšu ministrija vai maksājumu iestāde vai kuri noteikti programmas līgumā vai projekta līgumā noteikto finanšu pakalpojumu izmaksas;
17.3.
uzkrājumi zaudējumu segšanai vai iespējamo paredzamo saistību izpildei; 
17.4.
zaudējumi, kas radušies valūtas kursa svārstību dēļ, izņemot tos, kas radušies Šveices partneru iesaistes dēļ;
17.5.
izdevumi par zemes iegādi;
17.6.
pievienotās vērtības nodoklis, ja tas ir atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
17.7.
izmaksas, ko sedz no citiem avotiem;
17.8.
naudas sodi, citi sodi saistībā ar atlīdzību vai citu kompensāciju, tostarp zaudētu peļņu, un tiesāšanās izdevumi, izņemot gadījumus, kad tiesvedība ir neatņemams un nepieciešams komponents atbalsta pasākuma rezultātu sasniegšanai;
17.9.
pārmērīgi vai nepamatoti izdevumi.
III.Iepriekš noteiktā projekta īstenošanas nosacījumi
18.
Iepriekš noteiktā projekta mērķa grupa ir profesionālās izglītības iestāžu izglītojamie, kas mācās profesionālās vidējās izglītības, arodizglītības un profesionālās tālākizglītības programmās.
19.
Iepriekš noteiktā projekta Latvijas sadarbības partneri ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētas biedrības vai nodibinājumi, kas apvieno Latvijas Republikā reģistrētus nozares komersantus, kā arī profesionālās izglītības iestādes, kuru darbības joma atbilst iepriekš noteiktā projekta ietvaros atbalstāmajām nozarēm un ir noslēgušas partnerības līgumu ar iepriekš noteiktā projekta īstenotāju.  
20.
Iepriekš noteiktā projekta Šveices sadarbības partneri ir Šveices Federālā profesionālās izglītības un mācību augstskola (Eidgenössische Hochschule für Berufsbildung EHB/Swiss University for Vocational Education and Training SFUVET) un Šveices viesnīcu un ēdināšanas nozares mācību centrs (Hotel & Gastro formation Schweiz).
21.
Iepriekš noteiktā projekta mērķa sasniegšanu apliecina:
21.1.
regulāro pārskatu iesniegšana programmas apsaimniekotājam vismaz vienu reizi gadā, saskaņā ar projekta līgumā noteiktajiem termiņiem, par projekta ietvaros veiktajām aktivitātēm un sasniegtajiem rezultātiem; 
21.2.
sasniegto rezultātu aktualizēšana vienu reizi kalendārā gada ietvaros un to iesniegšana programmas apsaimniekotājam kopā ar regulāro pārskatu.  
22.
Programmas apsaimniekotājs programmas noslēgumā apstiprina šo noteikumu pielikumā minēto programmas un projekta rezultātu sasniegšanu un izmaksu pamatotību, ņemot vērā programmas apsaimniekotāja piesaistītā neatkarīgā revidenta vai iekšējā auditora ziņojumu par saskaņoto procedūru veikšanu, par projekta darbību un noteikto rezultātu  sasniegšanu, par interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu  ievērošanu un dubultā finansējuma riska neesību. 
23.
Iepriekš noteiktā projekta īstenotājs:
23.1.
nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un to, ka iepriekš noteiktajā projektā plānotās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
23.2.
nodrošina iepriekš noteiktajā projektā plānoto darbību demarkāciju ar citu valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentu investīcijām dubultā finansējuma riska novēršanai;
23.3.
informē programmas apsaimniekotāju par aktuālajām izmaiņām iepriekš noteiktā projekta budžetā, nepieciešamības gadījumā ierosinot veikt grozījumus iepriekš noteiktā projekta līgumā;
IV.Atklāta projektu konkursa īstenošana
24.
Programmas ietvaros atklātu projektu konkursu īsteno programmas apsaimniekotājs.
25.
Atklāta projektu konkursa mērķis ir izvēlēties augstākās izglītības iestādi nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmas izstrādei un īstenošanai profesionālās izglītības skolotāja kvalifikācijas iegūšanai un profesionālās izglītības pedagogu kompetenču attīstībai šo noteikumu pielikumā minēto mērķu sasniegšanai.
26.
Atklāta projektu konkursa un atklāta projekta konkursa rezultātā izvēlētā projekta (turpmāk - konkursā izvēlētais projekts) īstenošanai paredzētais programmas finansējuma apjoms noteikts šo noteikumu 3.3. apakšpunktā.
27.
Atklāta projektu konkursa rezultātā tiek izvēlēts viens projekta īstenotājs (turpmāk - konkursa projekta īstenotājs), kurš īsteno konkursā izvēlēto projektu saskaņā ar līgumu par konkursā izvēlētā projekta īstenošanu, kas tiek noslēgts starp programmas apsaimniekotāju un konkursa projekta īstenotāju, ievērojot normatīvajos aktos par Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.-2029.gada perioda vadību noteiktās prasības. 
28.
Konkursā izvēlētā projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
29.
Projektu īsteno saskaņā ar līgumu par konkursā izvēlētā projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30.oktobrim.
30.
Ievērojot normatīvajos aktos par Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.-2029.gada perioda vadību noteiktās prasības, programmas apsaimniekotājs izstrādā konkursa nolikumu, tai skaitā atklāta projektu konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas kvalitātes kritērijus, un izsludina atklātu projektu konkursu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
31.
Konkursā izvēlētā projekta īstenošanai ir atbalstāmas šādas darbības:
31.1.
nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmas izstrāde un īstenošana profesionālās izglītības skolotāja kvalifikācijas iegūšanai;
31.2.
stipendiju nodrošināšana nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmā uzņemtajām personām;
31.3.
pedagoģiskā atbalsta konsultāciju par profesionālās izglītības mācību procesu jaunajiem profesionālās izglītības skolotājiem satura sagatavošana un konsultāciju īstenošana;
31.4.
digitālas rokasgrāmatas profesionālās izglītības skolotājiem par mācīšanās stratēģijām un mācību rezultātu sasniegšanu izstrāde un aktualizēšana; 
31.5.
pedagoģiskā atbalsta konsultāciju par mācīšanās stratēģijām un mācību rezultātu sasniegšanu profesionālajā izglītībā profesionālās izglītības skolotājiem izglītības iestādēs un uzņēmumos sagatavošana un īstenošana;
31.6.
informācijas un publicitātes pasākumi, tai skaitā informatīvo kampaņu īstenošana, lai piesaistītu personas profesionālās izglītības skolotāja kvalifikācijas apguvei;
31.7.
projekta vadība un īstenošanas nodrošināšana;
31.8.
citi pasākumi, kas nodrošina šo noteikumu 25. punktā minēto mērķu un pielikumā noteikto rezultātu sasniegšanu.
32.
Konkursā izvēlētā projekta īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas:
32.1.
projekta vadības un īstenošanas personāla, t.sk. akadēmiskā personāla atlīdzības izmaksas atbilstoši augstākās izglītības institūcijas atlīdzības politikā noteiktajiem atlīdzības nosacījumiem akadēmiskā personāla atlīdzībai;
32.2.
studiju procesa īstenošanas izmaksas;
32.3.
stipendiju izmaksa šo noteikumu 31.1. apakšpunktā minētajā nozarē balstītas profesionālās tālākizglītības programmā uzņemtajām personām;
32.4.
projekta īstenošanā iesaistīto personu iekšzemes un ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas saskaņā ar normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, noteiktajām izdevumu normām;
32.5.
preču un pakalpojumu līguma (kas noslēgts gan ar fiziskām, gan juridiskām personām) izmaksas šo noteikumu 31. minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, t.sk. Latvijas un ārvalstu ekspertu  izmaksas; 
32.6.
izmaksas mācību un profesionālās kompetences pilnveides pasākumu,  komiteju,  darba grupu, mācību un pieredzes apmaiņas braucienu un konferenču organizēšanai un īstenošanai, tai skaitā ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa;
32.7.
tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
32.8.
informācijas un publicitātes pasākumu un komunikācijas, reprezentācijas materiālu, rezultātu izplatīšanas pakalpojumu izmaksas;
32.9.
netiešās attiecināmās izmaksas (tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar telpu nomu, komunālo pakalpojumu izmaksām, kancelejas preču, aprīkojuma un programmatūras iegādes izmaksām, un citas izmaksas, kas netieši saistītas ar konkursa projekta administrēšanu), kuras aprēķina kā vienotu likmi 15 procentu apmērā no tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām.
33.
Konkursā izvēlētā projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, ir radušās pēc konkursa projekta apstiprināšanas, ir iekļautas konkursa projekta iesniegumā, ir pamatotas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem un atbilst šādiem nosacījumiem: 
33.1.
ir samērīgas un nepieciešamas konkursā izvēlētā projekta īstenošanai un mērķa sasniegšanai un ir iekļautas apstiprinātajā konkursā izvēlētā projekta budžetā;
33.2.
tās ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus;
33.3.
tās ir veiktas, piemērojot attiecināmos normatīvos aktus par publiskiem iepirkumiem, īstenotas atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā;
33.4.
ir nodrošināta atsevišķa datorizēta grāmatvedības uzskaite par finansējuma izlietojumu  atklātas atlases projektā, nodalot veiktās izmaksas no pārējām izmaksām  un, ja konkursā izvēlētā projekta īstenotājs veic arī saimniecisko darbību, tiek nodrošināts, ka saimnieciskās darbības finansējums, izmaksas un ieņēmumi tiek uzskaitīti atsevišķi, nodrošinot šo izmaksu nodalīšanu;
34.
Konkursā izvēlētā projektā nav attiecināmas šādas izmaksas:
34.1.
parāda procenti, maksa par aizdevuma apkalpošanu un nokavējuma nauda;
34.2.
maksa par finanšu darījumiem un citas tīri finansiālas izmaksas, izņemot izmaksas, kas saistītas ar kontiem, kurus pieprasa Finanšu ministrija vai maksājumu iestāde vai kuri noteikti programmas līgumā vai konkursā izvēlētā projekta līgumā noteikto finanšu pakalpojumu izmaksas;
34.3.
uzkrājumi zaudējumu segšanai vai iespējamo paredzamo saistību izpildei; 
34.4.
zaudējumi, kas radušies valūtas kursa svārstību dēļ, izņemot tos, kas radušies Šveices partneru iesaistes dēļ (ja attiecināms);
34.5.
izdevumi par zemes iegādi;
34.6.
pievienotās vērtības nodoklis, ja tas ir atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
34.7.
ko sedz no citiem avotiem;
34.8.
naudas sodi, citi sodi saistībā ar atlīdzību vai citu kompensāciju, tostarp zaudētu peļņu, un tiesāšanās izdevumi, izņemot gadījumus, kad tiesvedība ir neatņemams un nepieciešams komponents atbalsta pasākuma rezultātu sasniegšanai;
34.9.
pārmērīgi vai nepamatoti izdevumi.
34.10.
pievienotās vērtības nodoklis, ja tas ir atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
34.11.
izmaksas, ko sedz no citiem avotiem;
34.12.
naudas sodi, citi sodi saistībā ar atlīdzību vai citu kompensāciju, tostarp zaudētu peļņu, un tiesāšanās izdevumi, izņemot gadījumus, kad tiesvedība ir neatņemams un nepieciešams komponents atbalsta pasākuma rezultātu sasniegšanai;
34.13.
pārmērīgi vai nepamatoti izdevumi.
35.
Konkursā izvēlētā projekta īstenotājs projekta īstenošanai var piesaistīt projekta sadarbības partneri, ja tas ir nepieciešams konkursā izvēlētā projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai, projekta sadarbības partnera iesaistes nepieciešamību pamatojot konkursā izvēlētā projekta iesniegumā.
36.
Konkursā izvēlētā projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir iekļautas konkursā izvēlētā projekta iesniegumā un ir radušās ne agrāk kā no līguma par konkursā izvēlētā projekta īstenošanu parakstīšanas dienas.
37.
Ja konkursa projekta īstenošanas laikā sadārdzinās izmaksas vai tiek pārsniegts sākotnēji piešķirtais publiskā finansējuma apmērs, atklātas atlases projekta īstenotājs to sedz no savā rīcībā esošajiem līdzekļiem.
38.
Pēc konkursā izvēlētā projekta īstenošanas līguma noslēgšanas ar programmas apsaimniekotāju, konkursā izvēlētā projekta īstenotājs projekta īstenošanai var saņemt avansu līdz 30% no konkursā izvēlētā projekta iesniegumā norādītā finansējuma apmēra konkursā izvēlētā projekta īstenošanai.  
V.Komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi
39.
Šo noteikumu ietvaros programmas apsaimniekotāja, iepriekš noteikta projekta īstenotāja un iepriekš noteikta projekta sadarbības partneru aktivitātēm, konkursā izvēlētā projekta īstenošanai konkursa projekta īstenotājam un konkursa projekta sadarbības partnerim netiek sniegts atbalsts, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
40.
Iepriekš noteiktā projekta īstenotājs un iepriekš noteiktā projekta sadarbības partneri, konkursā izvēlētā projekta īstenotājs un konkursa projekta sadarbības partneris īsteno ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, kura darbības atbilst šādiem nosacījumiem:
40.1.
tiek īstenoti izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas paaugstināšanos, ievērojot to, ka publiskā izglītība, kas tiek nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un kas galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta, nav saistīta ar saimniecisku  darbību;
40.2.
ieņēmumi no studējošo mācību maksas par studiju programmu apgūšanu un studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides programmu īstenošanu nepārsniedz 50 procentus no kopējiem izdevumiem studiju programmu un studiju kursu, studiju moduļu un profesionālās pilnveides programmu sagatavošanai un īstenošanai (attiecināms uz augstākās izglītības iestādēm).
41.
Iepriekš noteiktā projekta ietvaros iepriekš noteiktā projekta īstenotājs pirms sadarbības līguma noslēgšanas ar profesionālās izglītības iestādi, kura nav valsts vai pašvaldības dibināta profesionālās izglītības iestāde (ja attiecināms) un atklāta projektu konkursa ietvaros programmas apsaimniekotājs vienlaikus ar projektu iesniegumu vērtēšanu, novērtē izglītības iestādes atbilstību saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm, novērtējot izglītības iestādes gada ieņēmumu no saimnieciskās darbības un kopējo gada izdevumu proporciju, pamatojoties uz attiecīgās izglītības iestādes apliecinājumā sniegto informāciju par iestādes kopējiem gada izdevumiem un ieņēmumiem. Ja šī proporcija nepārsniedz 50 % no kopējiem gada izdevumiem, izglītības iestāde neatbilst saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm.
42.
Gadījumā ja šo noteikumu 41. punktā minētā novērtējuma ietvaros iepriekš noteiktā projekta īstenotājs vai programmas apsaimniekotājs konstatē, ka izglītības iestāde atbilst saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm, līdz līguma noslēgšanai pārliecinās, ka izglītības iestādes iesaistei projektā nav ietekmes uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū pēc kāda no šādiem kritērijiem:
42.1.
izglītības programmas izglītības iestādē pārsvarā tiek īstenotas latviešu valodā;
42.2.
vismaz 85% no visiem izglītības iestādes izglītojamiem ir Latvijas iedzīvotāji;
42.3.
augstākās izglītības iestāde neierindojas 500 pasaules labāko universitāšu sarakstā (attiecas tikai uz augstākās izglītības iestādēm).
43.
Ja iepriekš noteiktā projekta un konkursa projekta īstenošanas laikā vai piecus gadus pēc tā noslēguma pārskata apstiprināšanas projekta aktivitātes neatbilst šo noteikumu  39. punktā   minētajam nosacījumam, iepriekš noteiktā projekta īstenotājam un konkursā izvēlētā projekta īstenotājam ir pienākums programmas apsaimniekotājam atmaksāt saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
VI.Projekta līguma vienpusēja uzteikuma nosacījumi 
44.
Programmas apsaimniekotājam ir tiesības veikt vienpusēju uzteikumu, atkāpjoties no iepriekš noteiktā projekta līguma un konkursa projekta līguma (turpmāk šī punkta ietvaros - projekta līgums), šādos gadījumos:
44.1.
projekta līguma īstenotājs nepilda projekta līguma nosacījumus, tai skaitā projekts netiek īstenots atbilstoši noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt projekta līguma nosacījumu izpildi;  
44.2.
projekta līgumā izveidotās vai iegādātās vērtības netiek izmantotas projektā paredzētajiem mērķiem;
44.3.
projekta līguma īstenotāja pieļautā pārkāpuma dēļ ir iestājušies apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt programmas mērķa, tās iznākuma rādītāju vai rezultātu sasniegšanu;
44.4.
citos gadījumos, kuri starp programmas apsaimniekotāju un projekta līguma īstenotāju atrunāti projekta īstenošanas līgumā.  
45.
Projekta līguma īstenotājam ir tiesības vienpusēji izbeigt projekta līgumu, vismaz vienu mēnesi iepriekš rakstveidā paziņojot par to programmas apsaimniekotājam un atmaksājot visu saņemto projekta līdzfinansējumu. 
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[25-TA-1468 Dt]
noteikumiem Nr.
[25-TA-1468 Nr]
Programmas "Spēcīgākas darba vidē balstītas mācības profesionālās izglītības un mācību pilnveidošanai Latvijā" rezultāta un iznākuma rādītāju sasniedzamās vērtības