21-TA-568
Kārtība, kādā pārtraucama elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšana
Izdoti saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 22. panta piekto daļu
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants (turpmāk – komersants) var pārtraukt elektronisko sakaru pakalpojumu (turpmāk – pakalpojums) sniegšanu galalietotājam, kurš nav samaksājis par saņemtajiem pakalpojumiem vai nav izpildījis citas saistības pret komersantu.
2.
Ja galalietotājs nav termiņā samaksājis par saņemtajiem pakalpojumiem, komersants vismaz 20 dienas pirms pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas nosūta galalietotājam paziņojumu, kurā ietver vismaz šādu informāciju:
2.1.
rēķina numuru, par kuru nav veikta samaksa;
2.2.
nesamaksātā parāda apmēru;
2.3.
datumu, līdz kuram parāds samaksājams atbilstoši elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā (turpmāk – līgums) noteiktajai pakalpojuma samaksas kārtībai;
2.4.
datumu, kurā komersants pārtrauc galalietotājam sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs parādu nesamaksā paziņojumā noteiktajā apmērā un termiņā;
2.5.
informāciju par galiekārtu kompensācijas izmaksu vai nodošanu komersantam.
3.
Komersants ir tiesīgs pārtraukt pakalpojuma sniegšanu ne ātrāk kā 10 dienas pēc šo noteikumu 2.3. apakšpunktā norādītā datuma, ja galalietotājs nav samaksājis parādu.
4.
Komersants nav tiesīgs pārtraukt pakalpojuma sniegšanu, ja galalietotājs ir samaksājis parādu līdz šo noteikumu 2.3. apakšpunktā norādītajam datumam.
5.
Komersants parāda samaksas gaidīšanas laikā pirms šo noteikumu 2.4. apakšpunktā noteiktā datuma galalietotājam nodrošina bezmaksas izsaukumus un platjoslas interneta piekļuves pakalpojumu ar pieslēguma ātrumu, kas ir pietiekams, lai nodrošinātu piekļuvi pakalpojumu apjomam, kas noteikts Elektronisko sakaru likumā.
6.
Ja galalietotājs neievēro citas līgumā noteiktās saistības, komersants vismaz 30 dienas pirms pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas nosūta galalietotājam paziņojumu, kurā ietver vismaz šādu informāciju:
6.1.
līguma punktu un nosacījumu, kuru galalietotājs nav ievērojis;
6.2.
informāciju galalietotājam par veicamajām darbībām, lai pakalpojuma sniegšana netiktu pārtraukta;
6.3.
datumu, kurā komersants pārtrauc galalietotājam sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs turpina neievērot līgumā noteiktās saistības;
6.4.
rēķina numuru un summu par faktiski izmantoto pakalpojumu laiku;
6.5.
informāciju par galiekārtu kompensācijas izmaksu vai nodošanu komersantam.
7.
Komersants ir tiesīgs pārtraukt pakalpojuma sniegšanu šo noteikumu 6.3. apakšpunktā norādītajā datumā, ja galalietotājs turpina neievērot līgumā noteiktās saistības.
8.
Komersants nav tiesīgs pārtraukt pakalpojuma sniegšanu, ja galalietotājs līdz šo noteikumu 6.3. apakšpunktā norādītajam datumam veic darbības, lai pakalpojuma sniegšana netiktu pārtraukta.
9.
Ja galalietotājs parādu samaksā pēc šo noteikumu 2.4. apakšpunktā norādītā termiņa vai pārtrauc līgumā noteikto saistību neievērošanu pēc šo noteikumu 6.3. apakšpunktā norādītā termiņa un komersants ir pārtraucis galalietotājam sniegt pakalpojumu, komersants vienas darbdienas laikā atjauno galalietotājam pakalpojuma sniegšanu.
10.
Par laikposmu, kad pakalpojuma sniegšana pārtraukta galalietotāja parāda vai citu saistību neievērošanas dēļ komersants galalietotājam aprēķina:
10.1.
abonēšanas maksu par laiku, kad pakalpojums bija pārtraukts;
10.2.
maksu par pakalpojuma atjaunošanu, ja pakalpojuma atjaunošanai nepieciešama pieslēguma punkta ierīkošana vai elektronisko sakaru tīkla iekārtas uzstādīšana pakalpojuma saņemšanai.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu
Šajos noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīvas Nr. 2018/1972/ES par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds