Noteikumu projekts

22-TA-2786
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” 1.2.1.4. pasākuma “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu un Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 7. panta trešo daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno darbības programmas 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” 1.2.1.4. pasākuma “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus;
1.7.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
eksperimentālā izstrāde – izstrāde, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk - Regula Nr. 651/2014) 2. panta 86. punktā noteiktajai definīcijai;
2.2.
gala labuma guvējs - Latvijas Republikas Komercreģistrā reģistrēts komersants, kas atbilst sīkā (mikro), mazā un vidējā komersanta statusam saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 2. panta 2. punktu, mazās vidējas kapitalizācijas sabiedrības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 25. jūnija Regulas (ES) 2015/1017 par Eiropas Stratēģisko investīciju fondu, Eiropas Investīciju konsultāciju centru un Eiropas Investīciju projektu portālu, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1291/2013 un (ES) Nr. 1316/2013 – Eiropas Stratēģisko investīciju fonds, 2. pantu, vidējās kapitalizācijas sabiedrības un komersanti, kas atbilst lielā komersanta statusam saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktā noteikto definīciju ar nosacījumu, ja tās ietver sadarbību ar mazajiem/vidējiem komersantiem pētniecības un inovācijas aktivitātēs;
2.3.
inovāciju vaučera projekts - gala labuma guvēja projekta pieteikums inovācijas aktivitāšu veikšanai jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vai tehnoloģiju attīstībai;
2.4.
jauns produkts – komersanta līmenī pilnīgi jaunas vai būtiski uzlabotas preces vai pakalpojumi, kurus komersants plāno ieviest tirgū. Būtiski uzlabojumi ir, piemēram, jaunu funkciju pievienošana, funkcionālo īpašību un lietojuma uzlabošana, tai skaitā kvalitātes paaugstināšana, finansiālā pieejamība, lietojamības, ērtuma uzlabošana, ekonomiskāka izmantošana, izturības palielināšana, produkta dzīves ilguma pagarināšana. Nav nepieciešami visu produkta funkciju vai darbības specifikāciju būtiski uzlabojumi. Būtisks uzlabojums var pastāvēt vienlaikus ar preces vai pakalpojuma citas īpašības pasliktinājumu vai pilnīgu izslēgšanu;
2.5.
jauna tehnoloģija – izmaiņas tehnoloģijā, iekārtās un programmatūrā, kas uzlabo ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu vai metodes, kas ir jaunas vai uzlabotas komersanta līmenī;
2.6.
pētniecības organizācija – subjekts, kas atbilst Regulas Nr. 651/2014 2. panta 83. punktā noteiktajai definīcijai;
2.7.
produkta rūpnieciskā dizaina izstrāde – produkta estētiskā, funkcionālā un ilgtspējīgā risinājuma izstrāde, vienlaikus uzlabojot vai radot inženiertehnisko, lietošanas, ergonomikas un zīmola attīstības risinājumu. Produkta rūpnieciskais dizains ir būtiski uzlabots salīdzinājumā ar esošo vai citiem tirgū esošajiem produktu dizainiem un rada konkurētspējas priekšrocības;
2.8.
rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana – darbības, kas saistītas ar rūpnieciskā īpašuma objekta reģistrācijas procedūru, izņemot darbības, kas saistītas ar licencēšanu, tiesību nodošanu citām personām un strīdu izskatīšanu. Rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana paredzēta šādiem rūpnieciskā īpašuma objektiem: patents, dizainparaugs un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija, preču zīmēm, kā arī papildu aizsardzības sertifikāts zālēm un augu aizsardzības līdzekļiem;
2.9.
rūpnieciskie pētījumi – pētījumi vai izpētes darbs, kas atbilst Regulas Nr. 651/2014 2. panta 85. punktā noteiktajai definīcijai;
2.10.
tehniski ekonomiskā priekšizpēte – priekšizpēte atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 2. panta 87. punktā noteiktajai definīcijai;
2.11.
viens vienots uzņēmums - komersants, kas atbilst Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) 2. panta 2. punktā noteiktajam;
2.12.
inovācijas partnerības procedūra – iepirkuma procedūra, kas atbilst Publisko iepirkumu likuma 1.panta 12.punktā noteiktajai definīcijai;
2.13.
jaunuzņēmums — komersants atbilstoši Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 1. panta 5. punktam.
3.
Šo noteikumu izpratnē par jaunu produktu vai tehnoloģiju neuzskata:
3.1.
kādas procesa daļas izmantošanas pārtraukšanu;
3.2.
kapitāla aizvietošanu (izmantotajiem moduļiem identisku moduļu iegāde, paplašinājumi, kas nerada specifikācijas uzlabojumus, iekārtu un programmatūras atjauninājumi);
3.3.
komponentu cenu maiņas dēļ radušās izmaiņas (produkta cenas vai ražošanas procesa produktivitātes izmaiņas nav produktu inovācija, piemēram, datoru ražošanā, samazinoties mikroshēmas cenai, tā paša datora modeļa pārdošanas cenu samazinājums);
3.4.
produktu pielāgojumus konkrētām vajadzībām (piemēram, pēc pasūtījuma izstrādāts risinājums konkrētam pasūtītājam);
3.5.
ikdienas, sezonas un cikliskas izmaiņas un uzlabojumus (piemēram, apģērbu ražošanas jomā jaunas sezonas kolekcijas izveide nav uzskatāma par inovāciju);
3.6.
citu ražotāju preču vai procesu tālākpārdošanu;
3.7.
estētiskas izmaiņas, garšas un smaržas izmaiņas un citus uzlabojumus mārketinga nolūkā, kas nemaina funkcijas, lietojumu vai tehniskās īpašības;
3.8.
organizatorisko procesu uzlabošanu komersanta darbībā, tajā skaitā, komersanta līmenī izmantojamas programmatūras un informācijas sistēmas izstrādi komersanta darbības nodrošināšanai.
4.
Pasākuma mērķis ir nodrošināt finansējuma pieejamību komersantiem jaunu produktu/pakalpojumu, pētniecības projektu izstrādei un komercializācijai, lai veicinātu inovatīvo komersantu īpatsvaru ekonomikā paaugstināšanu, veidojot saikni starp šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajiem gala labuma guvējiem un publiskajām pētniecības institūcijām, kas sekmētu zināšanu tiešu pārnesi un kļūtu par katalizatoru ilgtermiņa, padziļinātākas sadarbības veidošanai starp abām pusēm, tādējādi sniedzot ieguldījumu Latvijas Viedās specializācijas (turpmāk - RIS3) stratēģijas mērķu sasniegšanā.
5.
Pasākuma mērķa grupa komersanti un mazās vidējās un vidējās kapitalizācijas sabiedrības atbilstoši šo noteikumu 2.2. apakšpunktam. 
6.
Pasākums tiek īstenots Latvijas Republikas teritorijā. 
7.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 26 548 890 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 4 187 431 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 22 566 556 euro t.sk. (t.sk. elastības finansējuma apjoms 3 559 317 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 982 334 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 628 114 euro).
8.
Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
9.
Projektu iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 22 361 459 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 19 007 239 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 3 354 220 euro apmērā.
10.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
11.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam plānotajam kopējam attiecināmajam finansējuma apmēram.
12.
Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi iznākuma rādītāji:
12.1.
līdz 2024. gadam:
12.1.1.
atbalstīto komersantu skaits (tai skaitā: mikrouzņēmumi, mazi, vidēji un lieli uzņēmumi) – 6;
12.1.2.
ar grantiem atbalstīto komersantu skaits – 19;
12.2.
līdz 2029. gadam:
12.2.1.
atbalstīto komersantu skaits (tai skaitā: mikrouzņēmumi, mazi, vidēji un lieli uzņēmumi) – 190;
12.2.2.
ar grantiem atbalstīto komersantu skaits – 190;
12.2.3.
komersantu skaits, kas sadarbojas ar pētniecības organizācijām – 38.
13.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Projektu iesnieguma iesniegšanu izsludina vienu reizi par visu pasākumam pieejamo finansējumu.
II.Prasības projekta iesniedzējam
14.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, kura pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs.
15.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta  iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumam un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu (turpmāk - KPVIS).
16.
Projekta iesniedzējs šo noteikumu 20. punktā minētās atbalstāmās darbības īsteno saskaņā ar projekta īstenošanas stratēģiju, kura satur detalizētu informāciju par projekta īstenošanas plānu, mērķiem, tehnoloģiju pārneses un komercializācijas vides problēmām Latvijā un to risinājumiem, finansējuma saņēmēja darba uzdevumus un funkcijas, kā arī sasniedzamos rādītājus, lai nodrošinātu šo noteikumu 4. punktā minētā mērķa sasniegšanu, tāpat stratēģijā iekļauj gala labuma guvēju atlases procedūru. Projekta iesniedzējs minēto stratēģiju saskaņo ar Inovāciju un pētniecības pārvaldības padomi un, kad saņemts saskaņojums, pievieno stratēģiju projekta iesniegumam. Projekta īstenošanas laikā projekta īstenošanas stratēģijas grozījumus, skaņo ar Inovāciju un pētniecības pārvaldības padomi tikai gadījumos, ja tie ietekmē projekta īstenošanas mērķus.
17.
Projekta iesniedzējs līdz ar projekta iesnieguma iesniegšanu iesniedz tā izstrādātu procedūru, kādā tas nodrošinās komercdarbības atbalsta sniegšanu gala labuma guvējiem.
18.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu par to, ka tam ir izveidota iekšējās kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai atbilstoši šo noteikumu 74. punktam.
19.
Projekta iesniedzējs izstrādā izmaksu un ieguvumu analīzi un iesniedz to kā projekta iesnieguma pielikumu.
III.Projekta īstenošanas nodrošināšana
20.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam, kas nodrošina projekta īstenošanu atbalstāmas šādas darbības:
20.1.
projekta vadības nodrošināšana, tai skaitā iepirkumu organizēšana;
20.2.
projekta īstenošanas nodrošināšana;
20.3.
komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšana, ievērojot nediskriminācijas principus;
20.4.
uzņēmumu datu bāzu iegāde, datu monitorings un analīze;
20.5.
IT sistēmu, programmu un rīku izstrādes pakalpojumi, datu un informācijas uzkrāšana;
20.6.
intereses un sadarbības veidošana starp potenciālajiem pētniecisko izstrādņu ideju komercializētājiem un pētniecības organizācijām par to īpašumā esošo pētījumu rezultātu komercializāciju;
20.7.
informācijas un konsultāciju sniegšana pētniecības organizācijām, pētniekiem un komersantiem par tehnoloģiju pārnesi un inovāciju, tostarp par pieejamajiem atbalsta instrumentiem;
20.8.
inovāciju vaučeru atbalsta pakalpojumu nodrošināšana sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem;
20.9.
atbalsta nodrošināšana inovāciju iepirkuma ietvaros gala labuma guvējiem, kas minēti šo noteikumu 2.2. apakšpunktā;
20.10.
datu un informācijas uzkrāšana šo noteikumu 20.4.20.8.,  20.9. un 20.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros;
20.11.
Latvijas tēla veidošana ārvalstīs inovāciju jomā, tai skaitā veicinot jaunuzņēmumu veidošanos un to atpazīstamību Latvijā un ārvalstīs, sniedzot informāciju un organizējot jaunuzņēmumu popularizēšanas pasākumus un piedaloties tajos, sekmējot investoru piesaisti jaunuzņēmumiem, izstrādājot mārketinga un publicitātes pasākumus, lai informētu sabiedrību par jaunuzņēmumu nozares aktualitātēm, organizējot seminārus un apmācības;
20.12.
jaunuzņēmumu darbības atbalstam noteiktās administrējošās iestādes funkciju veikšana augsti kvalificētu darba ņēmēju piesaistei.
21.
Šo noteikumu 20.1.20.2. un 20.6. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai attiecināmas šādas izmaksas:
21.1.
projekta vadības personāla izmaksas;
21.2.
projekta īstenošanas personāla izmaksas;
21.3.
darba braucienu un komandējumu izmaksas;
21.4.
ārpakalpojuma izmaksas projekta vadībā un īstenošanā iesaistītā personāla kvalifikācijas celšanai un sadarbības tīklu veidošanai;
21.5.
ārējo ekspertu piesaistes izmaksas;
21.6.
nepieciešamo ārpakalpojumu (piemēram, juridisko pakalpojumu, tehnoloģiju pārneses speciālistu piesaiste, mārketinga materiālu izgatavošanas, mārketinga aktivitāšu un citu ārpakalpojumu) izmaksas un piegāžu izmaksas.
22.
Vienkāršoto izmaksu vienotā izmaksu likme 21.1. un 21.2. apakšpunktos minētajām personāla atlīdzības izmaksām ir 20% apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla atlīdzības izmaksas, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula 2021/1060) 55.panta 1.punktam.
23.
Šo noteikumu ietvaros ir attiecināmas netiešās projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā minēto darbību veikšanai. Netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no 21.1. un 21.2.  apakšpunktā norādītājām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām saskaņā ar Regulas 2021/1060 54. panta pirmās daļas b) apakšpunktu.
24.
Šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas:
24.1.
interneta tīmekļvietņu izstrādes un uzturēšanas izmaksas projekta īstenošanas laikā;
24.2.
maksa par informācijas satura izplatīšanu un izvietošanu dažādos informācijas līdzekļos, sociālajos tīklos, TV, radio, drukātos un digitālos medijos, maksas reklāma;
24.3.
komunikācijas un vizuālās identitātes materiālu izstrādes un izvietošanas izmaksas (tulkošana, maketēšana, druka, titrēšana, filmēšana, stenda un reklāmas laukuma izmaksas, skatuves vietas nomas maksa citu organizāciju pasākumos, digitālie, informatīvie materiāli (piemēram, brošūras, info lapas, diplomi, stendi, bukleti, zibatmiņas)).
25.
Šo noteikumu 20.4.20.5. un 20.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības nodrošināšanai ir attiecināmas pieejas tiesību iegādes izmaksas ārējām datubāzēm, datu monitoringa un datu analīzes rīku iegādes un izmantošanas izmaksas, kā arī IT sistēmu, programmu un rīku izstrādes pakalpojumu, datu un informācijas uzkrāšanas izmaksas.
26.
šo noteikumu 20.7. un 20.11. apakšpunktā minēto darbību ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:
26.1.
darba semināru, prezentāciju, degustāciju, konferenču, preses konferenču un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas izmaksas (tai skaitā telpu noma, tulkošanas pakalpojumi, tai skaitā tulkošana zīmju valodā, tehniskā aprīkojuma, mārketinga materiālu, prezentācijas un degustācijas materiālu transportēšana, iekraušana, izkraušana un uzglabāšana, produktu iegāde, dalībnieku piesaiste, konsultantu, ēdināšanas, transporta pakalpojumu nodrošināšanas un reprezentācijas izmaksas);
26.2.
mārketinga un reklāmas materiālu iegādes izmaksas (tai skaitā dizaina izstrāde, satura izstrāde, tulkošana, izgatavošana, uzglabāšana (ārpakalpojuma veidā) un izplatīšana) un mārketinga aktivitātes apmeklētāju piesaistei;
26.3.
publicitātes izmaksas plašsaziņas līdzekļos, tai skaitā teksta sagatavošana, tulkošana un maketa sagatavošana;
26.4.
konsultāciju pakalpojumi;
26.5.
reprezentācijas izdevumi klātienes pasākumos (darba semināri, prezentācijas, konferences, preses konferences, darījumu tikšanās u. c.), nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
26.6.
tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
26.7.
komandējuma izmaksas finansējuma saņēmēja darbiniekiem, tai skaitā transports, naktsmītnes un dienas nauda.
27.
Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā, atbilstoši Regulas 2021/1060 64.panta 1.punkta c) apakšpunkta nosacījumiem.
28.
Gala labuma guvējs, kurš nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs, var attiecināt pievienotās vērtības nodokļa izmaksas.
29.
Ja projekta īstenošanas laikā rodas izmaksas, kas nav saskaņā ar šiem noteikumiem vai pārsniedz pieejamo attiecināmo finansējumu, gala labuma guvējs apņemas tās segt no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisku atbalstu.
30.
Atbalsta intensitāte finansējuma saņēmējam šo noteikumu 20. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir 100 %, ievērojot, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir ne vairāk kā 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
31.
Gala labuma guvējs atbalstam piesakās, iesniedzot pieteikumu strukturētā formā valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv.
32.
Finansējuma saņēmējs pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma 10 darbdienu laikā iesniedz atbildīgajai iestādei informāciju par:
32.1.
atbalstu saņēmušo komersantu samaksāto nodokļu apmēru;
32.2.
atbalstu saņēmušo komersantu līdzfinansējuma avotu un apmēru;
32.3.
augsti kvalificētu darbinieku skaitu;
32.4.
privātajām investīcijām, kas papildina valsts atbalstu inovācijām vai pētniecības un izstrādes projektiem;
32.5.
sertificētajiem izdevumiem.
33.
Pasākuma ietvaros KPVIS tiek uzkrāti šādi RIS3 rādītāji katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa gala labuma guvēju veidiem:
33.1.
ārējie izdevumi pētniecības darbiem, kas pasūtīti citās iestādēs, uzņēmumos, organizācijās (pētniecības un attīstības (turpmāk - P&A) izdevumu apjoms, euro);
33.2.
P&A izdevumu apjoms – publiskais finansējums (euro);
33.3.
kapitālizdevumi – ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (P&A izdevumu apjoms, euro);
33.4.
P&A izdevumu apjoms – privātās investīcijas (euro);
33.5.
rūpnieciskie (lietišķie) pētījumi (P&A izdevumu apjoms, euro);
33.6.
rūpnieciski ekonomiskā priekšizpēte (P&A izdevumu apjoms, euro);
33.7.
darba spēka izmaksas (P&A izdevumu apjoms, euro);
33.8.
jaunradītās tehnoloģijas (skaits);
33.9.
jaunradītie produkti (skaits);
33.10.
jaunradītie pakalpojumi (skaits);
33.11.
atbalstīto komersantu skaits (skaits);
33.12.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti - patents un patentu pieteikumi (skaits);
33.13.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti - licences līgumi (skaits);
33.14.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti - augu šķirne (skaits);
33.15.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti - reģistrēts dizainparaugs (skaits);
33.16.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti-pusvadītāja izstrādājums vai tā pieteikums (skaits);
33.17.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti - preču zīme (ieskaitot kolektīvās zīmes) un sertifikācijas zīme (skaits);
33.18.
fundamentālie pētījumi (P&A izdevumu apjoms, euro);
33.19.
iesaistītais zinātniskais personāls (skaits):
33.19.1.
zinātniskais personāls - jaunie zinātnieki (skaits);
33.19.2.
zinātniskais personāls - maģistranti (skaits);
33.19.3.
zinātniskais personāls - doktoranti un doktora grāda pretendenti (skaits);
33.20.
zinātniskais personāls (pilna laika ekvivalents):
33.20.1.
zinātniskais personāls - jaunie zinātnieki (pilna laika ekvivalents);
33.20.2.
zinātniskais personāls – maģistranti (pilna laika ekvivalents);
33.20.3.
zinātniskais personāls - doktoranti un doktora grāda pretendenti (pilna laika ekvivalents);
33.21.
zinātnes tehniskais personāls (skaits):
33.21.1.
zinātnes tehniskais personāls - jaunie zinātnieki (skaits);
33.21.2.
zinātnes tehniskais personāls - maģistranti (skaits);
33.21.3.
zinātnes tehniskais personāls - doktoranti un doktora grāda pretendenti (skaits);
33.22.
 iesaistītais zinātnes tehniskais personāls (pilna laika ekvivalents):
33.22.1.
zinātnes tehniskais personāls - jaunie zinātnieki (pilna laika ekvivalents);
33.22.2.
zinātnes tehniskais personāls – maģistranti (pilna laika ekvivalents);
33.22.3.
zinātnes tehniskais personāls - doktoranti un doktora grāda pretendenti (pilna laika ekvivalents);
33.23.
publikācijas WoS un SCOPUS, t.sk. publikācijas WoS un SCOPUS sadarbībā ar industriju, (skaits).
34.
Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 33. punktā minēto informāciju, papildus norādot gala labuma guvēja reģistrācijas numuru, iesniedz KPVIS kopā ar maksājuma pieprasījumu vai 10 darba dienu laikā pēc Atbildīgās iestādes pieprasījuma.
IV.Inovāciju vaučeru atbalsta nodrošināšana komersantiem un atbalsta nodrošināšana augsti kvalificētu darbinieku piesaistei jaunuzņēmumiem
35.
Aktivitātes mērķa grupa ir sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti, kā arī jaunuzņēmumi, kas atbilst šo noteikumu 2.13. apakšpunkta nosacījumiem.
36.
Šo noteikumu 20.8. un 20.12. apakšpunktā minētās atbalstāmā darbības ietvaros ir atbalstāmas šādas gala labuma guvēja darbības, kas sniedz ieguldījumu RIS3 stratēģijas mērķu sasniegšanā::
36.1.
tehniski ekonomiskā priekšizpēte;
36.2.
rūpnieciskie pētījumi;
36.3.
eksperimentālā izstrāde;
36.4.
produkta rūpnieciskā dizaina izstrāde;
36.5.
rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana;
36.6.
jauna produkta vai tehnoloģijas sertificēšanas un testēšanas pakalpojumi;
36.7.
augsti kvalificētu darbinieku piesaiste konkrētu pētniecisku aktivitāšu, tehnoloģisku problēmu risināšanai vai jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vai tehnoloģiju izstrādei;
36.8.
dizainera pakalpojums jauna produkta un procesa inovāciju ieviešanai komersantā, kas ietver klienta (lietotāja) pieredzes un esošās situācijas izpēti un apzināšanu un problēmu identificēšanu, risinājumu radīšanu, to prototipēšanu, prototipu testēšanu, kā arī risinājumu ieviešanu un uzlabošanu, balstoties uz klienta (lietotāja) sniegto atgriezenisko saiti.
37.
Šo noteikumu 36.1., 36.2., 36.3., 36.4., 36.5., 36.6. un 36.8. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai finansējuma saņēmējs komersantam izsniedz vaučeru. Inovāciju vaučerā tiek norādīts tā numurs, derīguma termiņš, summa, vaučera izmantošanas mērķis un komersants, kam tas izsniegts. Finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību, kādā komersantam tiek izsniegts vaučers un kārtību, kādā tiek nodrošināta vaučera aprite un tā izmantošanas uzraudzība.
38.
Šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi.
39.
Atbalsts komersantam inovāciju vaučera projektam (izņemot komersantu, kuram finansējumu piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem jaunuzņēmumu darbības atbalsta jomā) šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai ir attiecināms, ievērojot šādas prasības:
39.1.
komersants var piesaistīt ne vairāk kā trīs augstas kvalifikācijas darbiniekus, kuri atbilst vismaz vienai no šādām pazīmēm:
39.1.1.
darbiniekam ir atbilstoša augstākā izglītība – vismaz maģistra grāds vai tam pielīdzināma (tai skaitā ārvalstīs iegūta) izglītība dabaszinātnēs, matemātikā, informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, ražošanā un pārstrādē, kā arī dizainā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju;
39.1.2.
darbiniekam ir vismaz triju gadu profesionālā pieredze specialitātē vai jomā, kurā attiecīgo darbinieku plāno nodarbināt;
39.2.
piesaistītais darbinieks nav cita komersanta valdes loceklis, kā arī netiek nodarbināts pie cita komersanta ne uz darba līguma, ne uzņēmuma līguma pamata;
39.3.
piesaistītajam darbiniekam tiek nodrošināta darba alga, kas ir lielāka nekā vidējā darba alga valstī salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu;
39.4.
piesaistītais darbinieks nav tiešās valsts pārvaldes iestādes vai pašvaldības iestādes darbinieks;
39.5.
piesaistītais darbinieks nav valsts civildienesta ierēdnis;
39.6.
piesaistītais darbinieks pēdējos trīs gadus nav strādājis pie komersanta un tā saistīto personu grupā.
40.
Atbalsts komersantam, kuram finansējumu piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem jaunuzņēmumu darbības atbalsta jomā, šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai ir attiecināms, ievērojot šādas prasības:
40.1.
komersants var piesaistīt augstas kvalifikācijas darbiniekus, kuri atbilst vismaz vienai no šādām pazīmēm:
40.1.1.
darbiniekam ir atbilstoša augstākā izglītība – vismaz maģistra grāds vai tam pielīdzināma (tai skaitā ārvalstīs iegūta) izglītība dabaszinātnēs, matemātikā, informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, ražošanā un pārstrādē, kā arī dizainā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju;
40.1.2.
darbiniekam ir vismaz triju gadu profesionālā pieredze specialitātē vai jomā, kurā attiecīgo darbinieku plāno nodarbināt;
40.2.
piesaistītajam darbiniekam tiek nodrošināta darba alga, kas ir lielāka nekā vidējā darba alga valstī salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu;
40.3.
komersants vai cits komersants par piesaistīto darbinieku  atbalsta periodā vienlaicīgi nesaņem Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā minēto atbalstu.
41.
Šo noteikumu 36.1., 36.2., 36.3. un 36.4. apakšpunktā minēto darbību izmaksas ir attiecināmas, ja tās nodrošina pētniecības organizācija, kura atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
41.1.
pētniecības organizācija ir Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta augstskola, kas ir atvasināta publiska persona, šīs augstskolas aģentūra vai augstskolas struktūrvienība, kā arī zinātniskais institūts, kas ir atvasināta publiska persona;
41.2.
pētniecības organizācija ir reģistrēta citas Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valsts vai Šveices Konfederācijas pētniecības organizāciju reģistrā;
41.3.
pētniecības organizācija ir reģistrēta Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā, un tai saskaņā ar pēdējo Izglītības un zinātnes ministrijas veikto Latvijas zinātnes starptautisko izvērtējumu ir piešķirts vērtējums 3, 4 vai 5.
42.
Šo noteikumu 36.5. apakšpunktā minētās darbības izmaksas komersantiem ir attiecināmas, ja tās nodrošina Eiropas Savienības dalībvalstī, Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstī vai Šveices Konfederācijā:
42.1.
reģistrētas institūcijas, kuru kompetencē ietilpst šo noteikumu 2.8. apakšpunktā uzskaitīto rūpnieciskā īpašuma tiesību objektu reģistrācija;
42.2.
nacionālā līmenī atzīti patentpilnvarnieki.
43.
Šo noteikumu 36.6. apakšpunktā minētās darbības izmaksas komersantiem ir attiecināmas, ja tās nodrošina Eiropas Savienības dalībvalstī, Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstī vai Šveices Konfederācijā reģistrētas nacionālo akreditācijas biroju akreditētās:
43.1.
produktu sertificēšanas institūcijas;
43.2.
testēšanas un kalibrēšanas laboratorijas.
44.
Šo noteikumu 36.1., 36.4. un 36.8. apakšpunktā minēto darbību izmaksas komersantiem ir attiecināmas, ja tās nodrošina Eiropas Savienības dalībvalstī, Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstī vai Šveices Konfederācijā reģistrēts komersants, kas atbilst finansējuma saņēmēja noteiktajiem kritērijiem.
45.
Finansējuma apjoms vienam inovāciju vaučera projekta pieteikumam:
45.1.
nepārsniedz 5 000 euro šo noteikumu 36.1. , 36.2. , 36.3. un 36.4. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai, ja finansējums tiek piešķirts kā vienreizējs atbalsta pasākums;
45.2.
nepārsniedz 25 000 euro šo noteikumu 36.1.36.2.36.3.36.4.36.5.36.6. un 36.7. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai, izņemot šo noteikumu 45.1. apakšpunktā minēto gadījumu;
45.3.
nepārsniedz 5 000 euro šo noteikumu 36.8. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai.
46.
Vienam komersantam 45. punktā minētajos gadījumos viena jauna produkta vai tehnoloģijas izstrādei finansējums nepārsniedz 25 000 euro.
47.
Atbalstāmo darbību maksimālais īstenošanas termiņš:
47.1.
šo noteikumu 36.1., 36.2., 36.3., 36.4., 36.5., 36.6. un 36.8. apakšpunktā minētajām darbībām inovāciju vaučera projekta ietvaros ir 12 mēneši no dienas, kad komersants ir noslēdzis līgumu ar pakalpojumu sniedzēju;
47.2.
šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai inovāciju vaučera projekta ietvaros ir 12 mēneši no dienas, kad stājies spēkā lēmums par finansējuma piešķiršanu;
47.3.
jaunuzņēmumiem šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai tiek noteikts saskaņā ar normatīvajiem aktiem jaunuzņēmumu darbības atbalsta jomā.
48.
Jaunuzņēmumiem šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai finansējumaapjoms noteikts saskaņā ar normatīvajiem aktiem jaunuzņēmumu darbības atbalsta jomā.
49.
Katru nākamo inovācijas vaučera projektu šo noteikumu 36.1., 36.2., 36.3., 36.4., 36.5., 36.6. un 36.8. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai komersants var iesniegt, ja ir īstenots iepriekšējais apstiprinātais inovāciju vaučera projekts, pieņemts lēmums par iepriekšējā inovāciju vaučera projekta noraidīšanu vai sniegts atzinums par to, ka lēmumā par inovācijas vaučera projekta apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertie nosacījumi nav izpildīti.
50.
Komersants var pretendēt vairākas reizes uz inovāciju vaučera projekta finansējumu, ja tas atbilst šo noteikumu 46. un 49. punkta prasībām.
51.
Komersants var pretendēt uz finansējuma saņemšanu inovāciju vaučera projektam:
51.1.
ja jaunajam produktam vai tehnoloģijai ir pamatots pieprasījums un identificētas priekšrocības, kas spēj paaugstināt komersanta konkurētspēju un produktivitāti;
51.2.
ja tam ir izstrādāts jaunu produktu vai tehnoloģiju biznesa un attīstības plāns no jauna produkta vai tehnoloģijas izstrādes līdz ieviešanai ražošanā. 
52.
Lēmumu par finansējuma piešķiršanu gala labuma guvējiem finansējuma saņēmējs pieņem saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādātu finansējuma piešķiršanas kārtību.
53.
Jaunuzņēmuma pieteikumu par šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētām darbībām vērtē un lēmumu par finansējuma piešķiršanu pieņem saskaņā ar normatīvajiem aktiem jaunuzņēmumu darbības jomā.
54.
Komersants kopā ar pieteikumu finansējuma saņemšanai iesniedz apliecinājumu, ka tas projekta īstenošanas laikā un trīs gadus pēc tā,  atbilstoši Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā noteiktajam, gada pārskatā un konsolidētajā gada pārskatā iekļaus detalizētu informāciju par pētniecības un attīstības izdevumiem, kā arī Centrālajā statistikas pārvaldei sniegs informāciju par pētniecības un attīstības izdevumiem un inovāciju aktivitātēm, atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes noteiktajām pārskatu formām un tās noteiktajos termiņos.
55.
Šo noteikumu inovāciju vaučera projektu izmaksas un izmaksas augsti kvalificētu darbinieku piesaistei jaunuzņēmumiem ir attiecināmas, ja šo darbību rezultāti (auditējamās vērtības) dienā, kad gala labuma guvējs iesniedz noslēguma pārskatu, ir komersanta īpašumā.
V.Atbalsta pasākumu nodrošināšana komersantiem inovāciju iepirkuma ietvaros izstrādājamajiem jauniem produktiem un to komercializācijai
56.
Aktivitātes mērķa grupa ir komersanti un mazās vidējas un vidējas kapitalizācijas sabiedrības atbilstoši šo noteikumu 2.2. apakšpunktā un 5. punktā minētajiem nosacījumiem.
57.
Šo noteikumu 20.9. apakšpunktā minētās atbalstāmā darbības ietvaros ir atbalstāmas šādas gala labuma guvēja darbības:
57.1.
eksperimentālā izstrāde;
57.2.
produkta vai tehnoloģijas sertificēšanas un testēšanas pakalpojumi.
58.
Komersants var saņemt atbalstu šo noteikumu 57.1. un 57.2. apakšpunktos minēto darbību īstenošanai, ja tas ir noslēdzis līgumu ar pasūtītāju, kas atbilst Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā noteiktajam, par iepirkuma līguma priekšmetu un par to ir publicēts paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā. Iepirkums, kurā piedalījies komersants, ticis organizēts kā inovāciju partnerības procedūra, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 8. panta pirmās daļas 5. punktā noteiktajam un ievērojot Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 107 “Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība” 2.5. apakšnodaļā “Inovācijas partnerības procedūra” noteiktajai kārtībai. 
59.
Viena pieteikuma ietvaros atbalsts komersantam iepirkuma līguma priekšmeta īstenošanai ir pieejams 50% apmērā no līguma cenas ar pasūtītāju par iepirkuma līguma priekšmetu, bet ne vairāk kā 50 000 euro apmērā, ja komercdarbības atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. Vienlaikus tiek izpildīti sekojoši nosacījumi:
59.1.
Pasūtītājs sedz atlikušo iepirkuma līguma cenas daļu, par ko komersants finansējuma saņēmējam iesniedz apliecinājumu.
59.2.
komersants finansējuma saņēmējam iesniedz iepirkuma līguma kopiju vai iepirkuma līguma norakstu, kas apliecina, ka komersantam ir tiesības iepirkuma līguma rezultātā radīto intelektuālo īpašumu, zinātību, jauno produktu vai tehnoloģiju izmantot ārpus iepirkuma līguma.
60.
Atbalstu komersantiem šo noteikumu 58. punktā minētajai darbībai sniedz ievērojot šo noteikumu 91.3. un 91.4. apakšpunktā noteikto, ja komersants ir sasniedzis vai līdz ar jauna atbalsta piešķiršanu pārsniegs Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo robežvērtību viena vienota uzņēmuma līmenī. Šajā gadījumā pārējās šo noteikumu 57.1. un 57.2. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas komersants sedz no saviem līdzekļiem vai iepirkuma līguma ar pasūtītāju ietvaros.
61.
Atbalstu šo noteikumu 58. punktā minētajām darbībām sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, izņemot šo noteikumu 60. punktā minēto gadījumu.
VI.Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
62.
Finansējuma saņēmējs projektu īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
63.
Šajos noteikumos minētās izmaksas finansējuma saņēmējam ir attiecināmas no noteikumu spēkā stāšanās brīža. Šajos noteikumos minētās izmaksas gala labuma guvējiem ir attiecināmas no lēmuma par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam dienas, ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013.  Savukārt, ja atbalstu piešķir saskaņā ar Regulu Nr.651/2014, šajos noteikumos minētās izmaksas gala labuma guvējiem ir attiecināmas  no dienas, kad gala labuma guvējs ir iesniedzis finansējuma saņēmējam iesniegumu par projekta īstenošanu, ievērojot to, ka darbus var uzsākt pēc šajos noteikumos minētā projekta iesnieguma iesniegšanas atbilstoši Regulas Nr.651/2014 6.pantā noteiktajam. Gadījumā, ja darbi pie projekta sākti pirms tā iesniegšanas, viss projekts nav attiecināms. Darbu sākums ir brīdis, kas atbilst Regulas Nr.651/2014 2.panta 23.punktam.
64.
Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos.
65.
Visām 20. punktā minētajām darbībām, kur paredzētas izmaksas iekšzemes komandējumiem, finansējuma saņēmējam jāpiemēro vadošās iestādes izstrādātās metodikas "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai". Ārvalstu komandējuma izmaksas sedzamas projekta īstenošanas un vadības personālam un Finansējuma saņēmēja darbiniekiem, kas piedalās 20.6., 20.7., 20.8., 20.9., 20.11. un 20.12. apakšpunktā minētajos pasākumos vai atbalsta to organizēšanu.
66.
Līgumos, kurus finansējuma saņēmējs slēdz ar piegādātājiem un pakalpojuma sniedzējiem, avansa maksājumus var paredzēt līdz 100 procentiem no attiecīgā līguma summas atbilstoši finansējuma saņēmēja izstrādātajiem avansa apjoma noteikšanas kritērijiem.
67.
Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus saskaņā ar Regulas 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
68.
Finansējuma saņēmējs piemēro pasākuma īstenošanai piemērojamās vadošās un atbildīgās iestādes sagatavotās Eiropas savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodikas, kuras attiecināmas programmas ietvaros ar to spēkā stāšanās brīdi. 
69.
Finansējuma saņēmējs nodrošina principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu finansējuma sniegšanā, lai gala labuma guvēja pieteikumā iekļautajai atbalstāmajai darbībai ir nebūtiska vai tai ir neesoša paredzamā ietekme uz visiem vides mērķiem, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā.
70.
Atbildīgā iestāde projekta īstenošanas starpposma un noslēguma periodā var veikt projekta ieviešanas un sasniegto rādītāju izvērtēšanu.
71.
Finansējuma saņēmējs reizi gadā pēc kārtējā gada noslēguma iesniedz atbildīgajā iestādē starpposma pārskatu.
72.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija regulas Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk Regula Nr. 2018/1046) 61. panta prasībām un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, un paraksta šo noteikumu 1. pielikumā ietverto apliecinājumu par interešu konflikta neesamību.
73.
Gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanas procesā iesaistītie vērtēšanas komisiju locekļi, eksperti, novērotāji un finansējuma saņēmēja darbinieki paraksta šo noteikumu 1. pielikumā esošo objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu, ka nepiedalīsies gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanā interešu konflikta situācijā. Apliecinājumu paraksta pirms gala labuma guvēja pieteikumu izskatīšanas un vērtēšanas. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Regulas 2018/1046 132. pantam un šo noteikumu 87. punktam.
74.
Finansējuma saņēmējam ir pienākums līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā” prasībām, kas ietver arī:
74.1.
pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos (preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus) tai skaitā ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Regulas Nr. 2018/1046 61. pantu;
74.2.
krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
74.3.
iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
74.4.
ētikas kodeksu;
74.5.
kārtību, kā darbiniekiem ir jārīkojas gadījumā, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
74.6.
pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
74.7.
dubultā finansējuma novēršanas mehānismu pret citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam,  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
74.8.
trauksmes celšanas sistēmu;
74.9.
procedūru disciplināratbildības piemērošanai;
74.10.
ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
75.
Komersants nevar pretendēt uz finansējuma saņemšanu, ja:
75.1.
uz finansējuma piešķiršanas brīdi uz to ir attiecināms kāds no Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem projekta iesniedzēju izslēgšanas nosacījumiem;
75.2.
tas šā pasākuma ietvaros sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis par Eiropas Savienības fondu un Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu īstenošanu;
75.3.
tas uz atbalsta piešķiršanas brīdi atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu. Prasība attiecas uz komersantu, ja finansējums tiek piešķirts saskaņā ar Regulu Nr. 651/2014.
76.
Gala labuma guvējs iesniedz apliecinājumu par to, ka tas neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktu.
77.
Gala labuma guvējs  pieņemto lēmumu par neatbilstību  finansējuma saņemšanas nosacījumiem var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā. Ekonomikas ministrijas pieņemto lēmumu gala labuma guvējs var apstrīdēt Administratīvajā rajona tiesā.
VII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013
78.
Šo noteikumu 35. punktā minētajiem gala labuma guvējiem šo noteikumu 36. punktā minētajām darbībām un 56. punktā minētajiem gala labuma guvējiem šo noteikumu 57. punktā minētajām darbībām finansējumu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, kā arī ņemot vērā 52. un 61. punktā norādīto kārtību.
79.
Sniegtais atbalsts tiek piešķirts ar finansējuma saņēmēja lēmumu  vai jaunuzņēmumu darbības vērtēšanas komisijas lēmumu un ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
80.
Potenciālais gala labuma guvējs, piesakoties atbalstam 31. punktā norādītajā kārtībā, norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk - sistēma) sagatavotās veidlapas identifikācijas numuru. Atbalsta sniedzējs uzskaita atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, ievērojot prasības normatīvajos aktos par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
81.
Maksimālā atbalsta intensitāte, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013:
81.1.
šo noteikumu 36.1.36.2., 36.3. un 36.4. apakšpunktā minētajām darbībām, ievērojot šo noteikumu 45.1. apakšpunktā minētos nosacījumus, ir 100% no ārpakalpojumu izmaksām;
81.2.
šo noteikumu 36. punktā, izņemot 36.7. ​​​​​​​apakšpunktā, minētajām darbībām komersantam ir 85% no izmaksām;
81.3.
šo noteikumu 57.1. un 57.2. apakšpunktā minētajām darbībām, ievērojot šo noteikumu 59. punktā minētos nosacījumus, ir 50% no ārpakalpojumu izmaksām;
81.4.
šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētajai darbībai ir 45%. 
82.
Šo noteikumu 81. punktā noteiktā atbalsta intensitāte tiek piemērota izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa.
83.
Finansējuma saņēmējs gala labuma guvējam pirms de minimis atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī.
84.
Komersants, ievērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. un 2. punktu, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. Šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
85.
Finansējuma saņēmējs lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu var pieņemt līdz šīs Komisijas regulas darbības beigām.
86.
Finansējuma saņēmējs pirms de minimis atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Ja komersants neatbilst minētajam nosacījumam, finansējuma saņēmējs atbalstu nepiešķir.
87.
Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktam noteiktajam informācijas pieejamību nodrošina šādā veidā:
87.1.
finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu atbilstoši Komisijas regulai Nr. 1407/2013;
87.2.
gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no  finansējuma piešķiršanas brīža.
88.
Finansējuma saņēmējs nepiešķir gala labuma guvējam de minimis atbalstu, ja de minimis atbalsts ir saistīts ar kādu no Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā,  Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām un kādu no šo noteikumu 2. pielikumā minētajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām:
88.1.
atkritumu apglabāšanai un atkritumu apglabāšanas poligoniem, mehāniski bioloģiskajai apstrādei vai atkritumu sadedzināšanai un mehāniskās bioloģiskās attīrīšanas un atkritumu sadedzināšanas iekārtām;
88.2.
saistībā ar fosilo kurināmo tostarp tā pakārtota izmantošana, tai skaitā projektus elektroenerģijas vai siltuma ražošanā, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi;
88.3.
kas saistītas ar siltumnīcefekta gāzu emisiju radīšanu;
88.4.
iekārtu un to programmatūru iegādi un nomu, kas saistīta ar atkritumu savākšanu, uzglabāšanu, apstrādi, pārstrādi un  apglabāšanu;
88.5.
kas kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim;
88.6.
darbības, kas kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā;
88.7.
darbības, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un kontrolei;
88.8.
darbības, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja minētā darbība kaitē ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam;
88.9.
darbībām saskaņā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas.
89.
Ja tiek pārkāptas komercdarbības atbalsta kontroles normas, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
90.
Ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās neatbalstāmajās nozarēs un veic neatbalstāmās darbības vai citas darbības, kas ietilpst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 darbības jomā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu.
VIII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Regulu Nr. 651/2014
91.
Atbalstu komersantiem šo noteikumu:
91.1.
36.1., 36.2. un 36.3. apakšpunktā minētajām darbībām sniedz saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 25. pantu;
91.2.
36.5. apakšpunktā minētajai darbībai sniedz saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 28. pantu;
91.3.
57.1. apakšpunktā minētajai darbībai sniedz saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 25. panta 2. punkta "c" apakšpunktu;
91.4.
57.2. apakšpunktā minētajai darbībai sniedz saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 28. panta 2. punkta "c" apakšpunktu.  
92.
91.3. un 91.4. apakšpunktā sniegtais atbalsts tiek piešķirts ar finansējuma saņēmēja lēmumu un ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu komersantam. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
93.
Maksimālā atbalsta intensitāte atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. punkta "b", "c" un "d" apakšpunktam, 6. punkta "a" apakšpunktam  un 7. punktam:
93.1.
šo noteikumu 36.1. un 36.2. apakšpunktā minētajām darbībām sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem ir 70 %, vidējiem komersantiem – 60 %;
93.2.
šo noteikumu 36.3. un 57.1. apakšpunktā minētajai darbībai sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem ir 45 %, vidējiem komersantiem – 35 % un 57.1. apakšpunktā minētajai darbībai lielajiem komersantiem - 25 %.
94.
Maksimālā atbalsta intensitāte atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 28. panta 3. punktam šo noteikumu 36.5. un 57.2. apakšpunktā minētajām darbībām sīkajiem (mikro), mazajiem, vidējiem komersantiem ir 50 % un 57.2. apakšpunktā minētajām darbībām lielajiem komersantiem ir 50 %.
95.
Maksimālā atbalsta intensitāte atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 18. panta 2. punktam šo noteikumu 36.8. apakšpunktā minētajām darbībām sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem ir 50 %.
96.
Šo noteikumu 93., 94. un 95. punktā noteiktā atbalsta intensitāte tiek piemērota ārpakalpojuma izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa.
97.
Finansējumu šo noteikumu 36.1. apakšpunktā minētajām darbībām sniedz atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. un 4. punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām.
98.
Finansējumu šo noteikumu 36.2.36.3. un 57.1. apakšpunktā minētajām darbībām sniedz atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām.
99.
Finansējumu šo noteikumu 36.5. apakšpunktā minētajām darbībām sniedz atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 28. panta 2. punkta "a" apakšpunktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām.
100.
Atbalstu, kas sniegts citā atbalsta programmā vai individuālajā projektā, vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām var apvienot, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 93., 94. un 95. punktā. Visas attiecināmās izmaksas, kas pārsniedz Regulā Nr. 651/2014 noteikto maksimāli pieļaujamo intensitāti, atbalsta saņēmējs sedz no līdzekļiem, kas nav saistīti ar jebkādu valsts atbalstu, tai skaitā de minimis atbalstu.
101.
Šo noteikumu 57.1. un 57.2. apakšpunktā minētās darbības var uzsākt no brīža, kad gala labuma guvējs ir iesniedzis finansējuma saņēmējam iesniegumu par projekta īstenošanu, ievērojot Regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētos nosacījumus par stimulējošo ietekmi. Darbu uzsākšana atbilst Regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktā minētajai definīcijai.
102.
Ja pēc komercdarbības atbalsta piešķiršanas finansējuma saņēmējs konstatē, ka netika ievērotas šo noteikumu 101. punktā minētās prasības par stimulējošo ietekmi, projekta īstenošanai piešķirtais publiskais finansējums uzskatāms par nelikumīgu komercdarbības atbalstu.
103.
Ja šo noteikumu 20.3. 20.6. 20.7. 20.11. apakšpunktā minētais pasākums ir brīvas piekļuves pasākums, kas veicina tā dalībnieku (gala labuma guvēju) vispārējo zināšanu pilnveidi, nav konstatējams atbalsts saimnieciskās darbības veikšanai, dalība tajā nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un šo noteikumu VII un VIII nodaļā minētie komercdarbības atbalsta kontroles regulējumi gala labuma guvējiem netiek piemēroti.
104.
Ja šo noteikumu 20.3., 20.6., 20.7. un 20.11. apakšpunktā minētais pasākums ir brīvas piekļuves pasākums, kas veicina tā dalībnieku (gala labuma guvēju) vispārējo zināšanu pilnveidi, nav konstatējams atbalsts saimnieciskās darbības veikšanai, dalība tajā nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un šo noteikumu 78. un 88. punktā minētais komercdarbības atbalsta kontroles regulējums gala labuma guvējiem netiek piemērots.
105.
Finansējuma saņēmējs lēmumu par atbalsta piešķiršanu var pieņemt saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punktu un 59. pantu.
106.
Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu un gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 12. panta 1. punktā noteiktajam.
107.
Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas publicēšanas un pieejamības nosacījumu izpildi atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteiktajam.
108.
Komersantam atbalstu nepiešķir, ja tas atbilst kādai no Regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā  3. punkta "c", "d" vai "e" apakšpunktā minētajām nozarēm, ja iestājas kāds no Regulas Nr. 651/2014 1. panta 5. punktā minētajiem nosacījumiem vai ja uz komersantu attiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu atbilstoši Regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktam.
109.
Finansējuma saņēmējs pirms atbalsta piešķiršanas, kas sniegts saskaņā ar Regulu Nr. 651/2014, pārbauda,vai gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Ja komersants neatbilst minētajam nosacījumam, finansējuma saņēmējs atbalstu nepiešķir.
110.
Ja tiek pārkāptas komercdarbības atbalsta kontroles normas, kas izriet no Regulas Nr. 651/2014, komercdarbības atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
111.
Šo noteikumu 110. punktā minētajā gadījumā finansējuma saņēmējs no komercdarbības atbalsta saņēmēja saņemto nelikumīgo valsts atbalstu ieskaita valsts budžetā.
112.
Ja potenciālais gala labuma guvējs plāno komercdarbības atbalsta kumulāciju atbilstoši šo noteikumu 84. vai 100. punktam, potenciālais gala labuma guvējs atbalsta sniedzējam iesniedz visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu, piemēroto intensitāti un plānoto vai piešķirto atbalsta summu. Finansējuma sniedzējs pirms lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu izskata minētos dokumentus un pārliecinās par kumulācijas normu korektu izpildi.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-2786 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-2786 Nr]
Objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājums

Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” 1.2.1.4. pasākuma “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” gala labuma guvēju pieteikuma vērtēšanā.

 

Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Regulas (ES) Nr. 2018/1046[1] 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo gala labuma guvēju pieteikumu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrēta gala labuma guvēja pieteikuma apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.

 

Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.

 

Nekavējoties informēšu gala labuma guvēja pieteikumu komisijas priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, ja radīsies apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.

 

Izskatot saņemtos gala labuma guvēja pieteikumus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.

 

Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot gala labuma guvēja pieteikumus, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus tikai projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par gala labuma guvēja pieteikumu un tā vērtējumu.

 

Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minēto, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.

 

Datums                                                Paraksts                               Vārds, uzvārds

2.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-2786 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-2786 Nr]
Nozares un darbības, kurām nav paredzēts atbalsts

I. Tirdzniecības nozare 

 

Saskaņā ar NACE 2. red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts", izņemot grupu 45.2 "Automobiļu apkope un remonts". 

 

II. Finanšu starpniecības nozare 

 

Saskaņā ar NACE 2. red. K sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības". 

 

III. Komercpakalpojumu nozare 

 

Saskaņā ar NACE 2. red. L sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77. nodaļu "Iznomāšana un ekspluatācijas līzings". 

IV. Azartspēļu nozare 

 

Saskaņā ar NACE 2. red. R sadaļu "Māksla, izklaide un atpūta" un 92. nodaļu "Azartspēles un derības".