24-TA-1536
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.9. pasākuma "Sabiedrības saliedēšana, veicinot sabiedrības pašorganizēšanos un paplašinot sadarbības un līdzdarbības prasmes un iespējas" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.9. pasākumu "Sabiedrības saliedēšana, veicinot sabiedrības pašorganizēšanos un paplašinot sadarbības un līdzdarbības prasmes un iespējas" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
3.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Kultūras ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
4.
Projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
5.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
II.Pasākuma mērķis
6.
Pasākuma mērķis ir stiprināt vietējo kopienu spēju pašorganizēties, sadarboties un līdzdarboties, veidojot izpratni par kopējo labumu, veicinot atbildības izjūtu par līdzcilvēkiem un sabiedrības noturības prasmju attīstību, vienlaikus izmantojot reģionālo nevalstisko organizāciju atbalsta centru potenciālu un stiprinot pilsoniskās sabiedrības efektīvu un ilgtspējīgu darbību.
7.
Pasākuma mērķa grupa ir kopienas aktīvie iedzīvotāji, neformālās iniciatīvu grupas, biedrības un nodibinājumi, reģionālie nevalstisko organizāciju atbalsta centri, mazaizsargātie vai sociālās atstumtības riskam pakļautie iedzīvotāji.
8.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
8.1.
iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmušas atbalstu, – 6, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 1;
8.2.
rezultāta rādītājs – nevalstisko organizāciju un kopienas pārstāvju skaits, kam stiprinātas spējas veicināt sabiedrības noturību, – 60.
III.Pasākumam pieejamais finansējums
9.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 350 000 euro (no tā elastības finansējums – 686 321 euro), tai skaitā ESF+ finansējums – 3 697 500 euro (no tā elastības finansējums – 583 373 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 652 500 euro (no tā elastības finansējums – 102 948 euro).
10.
Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 3 663 679 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – 3 114 127 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 549 552 euro apmērā.
11.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 9. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
12.
Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
13.
Projekta izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
14.
ESF+ finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.
IV.Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem
15.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona – Sabiedrības integrācijas fonds, kas veicina sabiedrības integrāciju atbilstoši Sabiedrības integrācijas fonda likumam. Projekta iesniedzējs pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē ir finansējuma saņēmējs.
16.
Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir:
16.1.
biedrība “Latvijas Pilsoniskā alianse”;
16.2.
biedrība “Zemgales NVO centrs”;
16.3.
biedrība “Dienvidlatgales NVO atbalsta centrs”;
16.4.
biedrība “Kurzemes NVO centrs”;
16.5.
nodibinājums “Valmieras novada fonds”.
17.
Šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3., 23.4. un 23.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai projekta iesniedzējs ar sadarbības partneriem slēdz sadarbības līgumu par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā.
18.
Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.
19.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanas komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā, kā arī saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
20.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
20.1.
uzkrāj datus par projektā sasniegto šo noteikumu 8.2. apakšpunktā minēto rezultāta rādītāja vērtību;
20.2.
ievēro horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šādiem rādītājiem:
20.2.1.
personu skaits, kas piedalījušās mācību programmās, kurās integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās piederības un citiem pamattiesību jautājumiem;
20.2.2.
konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās piederības un citiem pamattiesību jautājumiem;
20.3.
projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru;
20.4.
nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu;
20.5.
nodrošina dubultā finansējuma riska novēršanu un demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
20.6.
ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi sešos mēnešos.
21.
Finansējuma saņēmējs sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem.
22.
Īstenojot projektu, sadarbības partneris nodrošina atsevišķu darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti un grāmatvedības uzskaitē projekta izmaksu nodalīšanu no saimnieciskās darbības izmaksām.
V.Atbalstāmās darbības un izmaksas
23.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
23.1.
praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu īstenošanas metodiskās programmas sagatavošana, aprobēšana un īstenošana vietējo kopienu noturības spēju stiprināšanai un pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju attīstībai, kas balstīta vietējo kopienu zināšanu un prasmju apguves vajadzībās;
23.2.
atbalsta tīklu veidošana vietējo kopienu aktivizēšanai, saliedēšanai un noturības prasmju veicināšanai, tostarp sociālo tīklu grupu veidošana;
23.3.
kopienas iniciatīvu īstenošana ar mērķi veicināt vietējo kopienu aktivizēšanu, saliedēšanu un noturības prasmju veicināšanu;
23.4.
informatīvu pieredzes apmaiņas un saliedējošu pasākumu organizēšana reģionos;
23.5.
sadarbības un pieredzes apmaiņas, tai skaitā ārvalstu pieredzes apmaiņas pasākumu īstenošana;
23.6.
pasākumu un iniciatīvu ietekmes analīzes, kas ietver stratēģiskus ieteikumus turpmākajam iedzīvotāju iniciatīvu atbalstam, izstrāde;
23.7.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;
23.8.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.
24.
Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
24.1.
tiešās attiecināmās izmaksas;
24.2.
netiešās attiecināmās izmaksas.
25.
Šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
25.1.
finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas:
25.1.1.
līdz brīdim, kad tiks apstiprināta atbildīgās iestādes izstrādātā un ar vadošo iestādi saskaņotā vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika personāla izmaksām (turpmāk – personāla izmaksu metodika), – finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
25.1.2.
līdz personāla izmaksu metodikas apstiprināšanai – redzes korekcijas līdzekļu kompensācija finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, ja tā nav iekļauta šo noteikumu 25.1.3. apakšpunktā minētajās veselības apdrošināšanas izmaksās;
25.1.3.
līdz personāla izmaksu metodikas apstiprināšanai – finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla veselības apdrošināšanas izmaksas. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā.
25.1.4.
pēc personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas tiek segtas, piemērojot personāla izmaksu metodiku.
25.2.
pārējās projekta īstenošanas izmaksas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera atbalstāmo darbību īstenošanai:
25.2.1.
pakalpojumu (tai skaitā uzņēmuma līgumu) izmaksas šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.2.2.
pasniedzēju, konsultantu, ekspertu un citu speciālistu atlīdzība šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.2.3.
projekta vadības un īstenošanas personāla iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, un vadošās iestādes izstrādātajai metodikai “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam īstenošanai” šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.2.4.
projekta vadības un īstenošanas personāla un mērķa grupas dalības maksa pasākumos (semināros, konferencēs, mācībās u.c.) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, šo noteikumu 23.3. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.2.5.
reģionālo nevalstisko organizāciju atbalsta centru telpu nomas izmaksas šo noteikumu 23.2. un 23.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
25.2.6.
jaunradītu projekta vadības un īstenošanas personāla darba vietu aprīkojuma vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata, šo noteikumu 23.1. un 23.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā slodzes proporciju darbam projektā. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts daļlaiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā gan slodzes proporciju darbam projektā, gan darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
25.2.7.
projekta vadības un īstenošanas personāla un mērķa grupas transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai", kā arī transportlīdzekļa (tai skaitā specializētā) noma vai transporta (tai skaitā specializētā) pakalpojuma pirkšana šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.2.8.
pasākumu organizēšanas izmaksas šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
25.2.9.
iniciatīvu īstenošanas izmaksas šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
25.2.10.
izmaksas komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai šo noteikumu 23.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
25.2.11.
izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas pieejamības nodrošināšanai.
26.
Atbildīgā iestāde izstrādā šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minēto personāla izmaksu metodiku un saskaņo to ar vadošo iestādi.
27.
Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir uzskatāmi par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
28.
Šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 54. panta "b" apakšpunktu.
29.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris sedz no saviem līdzekļiem.
30.
Sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 17. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
31.
Pasākuma ietvaros finansējums nevar tikt izmantots saimnieciskās darbības veikšanai.
32.
Projekta ietvaros ir atbalstāma sociāli atbildīga un inovatīva iepirkuma īstenošana un vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).
VI.Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi
33.
Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai nodrošina:
33.1.
praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu īstenošanas metodiskās programmas sagatavošanu, satura izstrādi un aprobēšanu, vietējo kopienu noturības prasmju veidošanai un pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju attīstībai, kā ekspertus iesaistot visus sadarbības partnerus un iekļaujot vismaz šādas tēmas:
33.1.1.
krīžu noturības veidošana kopienā, ietverot apakštēmas:
33.1.1.1.
prasmju veidošana kopienas izaicinājumu un mazaizsargātu cilvēku, kam nepieciešama palīdzība, identificēšanai;
33.1.1.2.
drošas informācijas kanālu pieejamība krīzes situācijās un to lietošana vietējās kopienas darbību koordinācijai;
33.1.1.3.
pirmās palīdzības prasmes, psiholoģiskās palīdzības prasmes un stresa vadības iemaņas;
33.1.2.
pilsoniski aktīvo cilvēku loka paplašināšana pašvaldībā, ietverot apakštēmas:
33.1.2.1.
izpratnes veidošana par kopējo labumu;
33.1.2.2.
atbildības izjūtas veicināšana par līdzcilvēkiem;
33.1.2.3.
prasmes sadarboties un koordinēt darbības ar pašvaldību, tostarp spēju mobilizēt resursus (finanšu, materiālos un cilvēku) veidošana;
33.1.2.4.
neformālās līderības attīstīšana un dialoga veidošanas prasmes;
33.1.3.
pilsoniski aktīvu cilvēku saliedēšana kopīgos pasākumos.
33.2.
šo noteikumu 33.1. apakšpunktā noteiktā programma tiek sagatavota, izzinot vietējo iedzīvotāju, kopienu un nevalstisko organizāciju nepieciešamo zināšanu un prasmju vajadzības;
33.3.
kritēriju izstrādi praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu atlasei pašvaldībās;
33.4.
sadarbības un pieredzes apmaiņas pasākumu īstenošanu reģionu nevalstisko organizāciju atbalsta centriem, kopienu nevalstiskajām organizācijām un aktīvistiem;
33.5.
pasākumu un iniciatīvu ietekmes analīzes, kas ietver stratēģiskus ieteikumus turpmākajam iedzīvotāju iniciatīvu atbalstam, izstrādi;
33.6.
informāciju plašākai sabiedrībai par projekta ietvaros īstenotajām iedzīvotāju iniciatīvām, ilustrējot rezultātus un to īstenošanas pievienoto vērtību.
34.
Sadarbības partneri šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nodrošina:
34.1.
Šo noteikumu 33.1. apakšpunktā noteiktās praktisku iniciatīvu zināšanu apguves programmas īstenošanu vietējo kopienu noturības prasmju veidošanai un pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju attīstībai;
34.2.
pašvaldības aktīvo iedzīvotāju apzināšanu un iesaistīšanu ar mērķi stiprināt pašorganizēšanās spējas un demokrātijas prasmes;
34.3.
dažādu etnisko kopienu pārstāvju (mazākumtautības, cittautieši, romi), sociālās atstumtības riskam pakļautos iedzīvotājus un iedzīvotājus ar nevienlīdzīgām iespējām, tostarp citu sociālo grupu pārstāvju, kuriem nepieciešams atbalsts pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju stiprināšanai apzināšanu un iesaistīšanu;
34.4.
iniciatīvu īstenošanu, nodrošinot, ka katrā pašvaldībā tiek iesaistītas vismaz piecas nevalstiskās organizācijas, vienlaikus nodrošinot, ka vismaz 30 procentu iniciatīvu īstenošanā tiek iesaistīti iedzīvotāji, nevalstiskās organizācijas un kopienas no administratīvām teritorijām ārpus pilsētām;
34.5.
kopienas atbalsta tīkla izveidi, piesaistot vismaz 12 partnerus konkrētajā reģionā, vienlaikus nodrošinot:
34.5.1.
metodisko palīdzību, konsultācijas un mentoru atbalstu;
34.5.2.
kopdarbības vidi uz rezultātu orientētai pilsoniskās sabiedrības darbības attīstībai;
34.5.3.
finansiālu atbalstu kopienu iniciatīvu īstenošanai;
34.5.4.
saliedējošu pasākumu organizēšanu.
35.
Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem triju mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
