Noteikumu konsolidētā versija

22-TA-946
Noteikumi par informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem
Izdoti saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 2. panta ceturto daļu
1.
Noteikumi nosaka informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem (turpmāk – persona), kā arī informācijas apjomu, tās apkopošanas un izmantošanas kārtību un glabāšanas termiņus.
2.
Ja persona ierodas sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijā, vienotajā valsts un pašvaldības sniegtā atbalsta koordinācijas punktā, vienotajā valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrā vai pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienībā vai arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā, lai saņemtu atbalstu, minētās institūcijas noskaidro un fiksē šādu informāciju tiktāl, ciktāl tā ir nepieciešama, lai nodrošinātu attiecīgo atbalstu:
2.1.
par personu:
2.1.1.
Latvijas Republikā piešķirtais personas kods;
2.1.2.
vārds (vārdi) (latīņu burtiem un oriģinālvalodā);
2.1.3.
uzvārds (latīņu burtiem un oriģinālvalodā);
2.1.4.
dzimšanas datums un valsts;
2.1.5.
dzimums;
2.1.6.
valstiskā piederība un tās veids;
2.1.7.
uzturēšanās (izmitināšanas) vietas adrese;
2.1.8.
kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasts);
2.2.
par ieceļošanu Latvijas Republikā:
2.2.1.
ieceļošanas datums;
2.2.2.
pilsēta vai apgabals, no kura ieceļoja;
2.2.3.
grupas unikālais identifikators, ja persona ir ieceļojusi grupā;
2.3.
par personas identitāti apliecinošo dokumentu un dokumentu, kas apliecina uzturēšanās tiesības Latvijas Republikā (ja nesakrīt ar personas identitāti apliecinošo dokumentu):
2.3.1.
dokumenta veids;
2.3.2.
dokumenta sērija un numurs;
2.3.3.
dokumenta izdošanas datums;
2.3.4.
izdevējvalsts un izdevējiestāde;
2.4.
par nepilngadīgu personu pavadošo personu:
2.4.1.
Latvijas Republikā piešķirtais personas kods;
2.4.2.
vārds (vārdi) (latīņu burtiem un oriģinālvalodā);
2.4.3.
uzvārds (latīņu burtiem un oriģinālvalodā);
2.4.4.
personas statuss (vecāks, radinieks, aizbildnis vai cita persona);
2.4.5.
kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasts);
2.5.
par nepieciešamo atbalstu:
2.5.1.
par nepieciešamību nodrošināt izmitināšanas vietu:
2.5.1.1.
izmitināšanas vieta nav nepieciešama, izmitināšanas vieta nepieciešama īstermiņā (līdz vienam mēnesim) vai izmitināšanas vieta nepieciešama ilgtermiņā (ilgāk par vienu mēnesi);
2.5.1.2.
personu skaits, kas plāno uzturēties izmitināšanas vietā, šo personu vecums un dzimums;
2.5.1.3.
izmitināšanas vietas atbilstības nodrošināšana saistībā ar papildu atbalsta nepieciešamību (piemēram, grūtniecēm, ģimenēm ar bērniem līdz divu gadu vecumam, personām ar funkcionāliem traucējumiem – acīmredzamiem kustību traucējumiem, garīga rakstura traucējumiem, aprūpes vajadzībām, specifiskām veselības aprūpes un citām vajadzībām);
2.5.2.
par ēdināšanas (tai skaitā speciālā uztura) pakalpojumu un pirmās nepieciešamības preču vajadzību:
2.5.2.1.
ēdināšana ir nepieciešama vai nav nepieciešama;
2.5.2.2.
nepieciešams speciālais uzturs (norādīt, kāds);
2.5.3.
par veselības aprūpes pakalpojuma nepieciešamību:
2.5.3.1.
nepieciešama nepilngadīgas personas  veselības aprūpe, tai skaitā profilaktiskās veselības aprūpes nodrošināšana (norādīt, kāda);
2.5.3.2.
nepieciešama veselības aprūpe, kas saistīta ar:
2.5.3.2.1.
grūtniecību (ja informāciju sniedz pati sieviete);
2.5.3.2.2.
personas funkcionālajiem traucējumiem (kustību, redzes, dzirdes, garīga rakstura traucējumi, citi traucējumi);
2.5.3.3.
nepieciešami medikamenti, kuru lietošanas pārtraukšana radīs būtisku apdraudējumu veselībai vai dzīvībai;
2.5.3.4.
nepieciešami tehniskie palīglīdzekļi (norādīt, kādi);
2.5.3.5.
citi nepieciešamie veselības aprūpes pakalpojumi;
2.5.4.
par sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu nepieciešamību:
2.5.4.1.
garantētā minimālā ienākuma pabalsta nepieciešamība;
2.5.4.2.
sociālā darbinieka atbalsta nepieciešamība;
2.5.4.3.
 sociālā mentora atbalsta nepieciešamība;
2.5.4.4.
nepieciešami sociālās rehabilitācijas pakalpojumi (norādīt, kādi);
2.5.4.5.
nepieciešama cita sociālā palīdzība vai pakalpojumi (norādīt, kādi);
2.5.5.
par nepilngadīgas personas izglītības nodrošināšanu:
2.5.5.1.
nepilngadīgas personas vecums;
2.5.5.2.
pirmsskolas vai alternatīva pieskatīšanas līdzekļa nepieciešamība;
2.5.5.3.
vispārējās izglītības ieguves nepieciešamība;
2.5.5.4.
sākotnējās profesionālās izglītības ieguves nepieciešamība;
2.5.5.5.
pašreizējā izglītības ieguves pakāpe (pirmsskola (līdz 1. klasei), sākumskola (1.–4. klase), pamatskola (5.–9. klase), vidusskola (10.–12. klase), profesionālā vidējā izglītība);
2.5.5.6.
klase, kurā ieguva vispārējo izglītību pirms ieceļošanas Latvijas Republikā;
2.5.5.7.
speciālās izglītības programmas nepieciešamība (pievieno komentāru par nepieciešamo programmu);
2.5.5.8.
vēlamā izglītības ieguves valoda;
2.5.5.9.
papildu izglītības ieguves nepieciešamība (piemēram, interešu izglītība, sporta skola, mūzikas skola, mākslas skola);
2.5.6.
par nepieciešamību turpināt augstākās izglītības ieguvi:
2.5.6.1.
līdzšinējais studenta statuss;
2.5.6.2.
studiju līmenis (koledža, bakalaurs, maģistrs, augstākā profesionālā (piemēram, medicīna), doktorantūra), kurss, specialitāte vai programma;
2.5.6.3.
vēlamā izglītības ieguves valoda;
2.5.6.4.
dienesta viesnīcas nepieciešamība;
2.5.7.
bezmaksas latviešu valodas apguves nepieciešamība un laikposms, kurā persona ir gatava uzsākt bezmaksas latviešu valodas mācības;
2.5.8.
nodarbinātības nepieciešamība:
2.5.8.1.
personas vēlme strādāt Latvijas Republikā;
2.5.8.2.
personas izglītība (izglītības līmenis – pamata, vidējā, koledža, bakalaurs, maģistrs, augstākā profesionālā, doktora grāds);
2.5.8.3.
personas apgūtā specialitāte;
2.5.8.4.
iepriekšējā specialitāte, kurā persona ir strādājusi;
2.5.8.5.
valodas prasmes;
2.5.8.6.
nepieciešamā palīdzība darba iespēju meklēšanā;
2.5.9.
informācija par to, vai Latvijas Republikā tika ievests dzīvnieks (norādīt, kāds) un vai ir nepieciešams nodrošināt dzīvnieka reģistrēšanu un obligāto veselības prasību izpildi;
2.5.10.
cita atbalsta nepieciešamība (piemēram, elektronisko sakaru nodrošināšana).
3.
Sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija, vienotais valsts un pašvaldības sniegtā atbalsta koordinācijas punkts, vienotais valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrs vai pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienība un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests apkopoto informāciju nodod institūcijai, kuras kompetencē ir sniegt personai nepieciešamo atbalstu (turpmāk – kompetentā institūcija).
4.
Kompetentā institūcija izmanto šo noteikumu 3. punktā minēto informāciju tiesību aktos noteikto uzdevumu izpildei, lai nodrošinātu personai nepieciešamo atbalstu.
5.
Kompetentā institūcija par nodrošināto personai nepieciešamo atbalstu – izmitināšanas vietu un elektroniskajiem sakariem – informē attiecīgi sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju, vienoto valsts un pašvaldības sniegtā atbalsta koordinācijas punktu, vienoto valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centru vai pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienību vai arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, norādot attiecīgi personas izmitināšanas vietas adresi vai piešķirto tālruņa numuru.
6.
Šo noteikumu 2. un 5. punktā minētā informācija ir pieejama visām  sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijām, visiem vienotajiem valsts un pašvaldības sniegtā atbalsta koordinācijas punktiem, visiem vienotajiem valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centriem un pašvaldību klientu apkalpošanas struktūrvienībām un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, lai nodrošinātu koordinētu personai nepieciešamā atbalsta sniegšanu.
7.
Šo noteikumu 2. un 5. punktā minēto informāciju glabā gadu no informācijas iegūšanas brīža, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.