Ministru kabineta noteikumi Nr. 811
Rīgā 2023. gada 19. decembrī (prot. Nr. 62 87. §)
23-TA-1396
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.8. pasākuma "Doktorantūras granti" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.8. pasākumu "Doktorantūras granti" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts – projekts, kas atbilst šādiem kritērijiem:
2.1.1.
projektu īsteno Latvijas Republikas zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta zinātniskā institūcija, kas atbilst šo noteikumu 2.6. apakšpunktā minētajai pētniecības organizācijas definīcijai;
2.1.2.
projektā īsteno darbības, kurām nav saimnieciska rakstura, atbilstoši šo noteikumu 2.2. apakšpunktam;
2.2.
darbība, kurai nav saimnieciska rakstura, – pētniecības organizācijas pamatdarbība, kura neietilpst Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā noteiktajā darbības jomā un kuras izpausmes veidi ir šādi:
2.2.1.
publiska izglītība, kuras mērķis ir vairot un uzlabot cilvēkresursu prasmes un kas tiek nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta;
2.2.2.
neatkarīga pētniecība un izstrāde ar mērķi iegūt vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp īstenota kopīga pētniecība un izstrāde, pētniecības organizācijai iesaistoties efektīvā sadarbībā;
2.2.3.
pētniecības rezultātu izplatīšana bez ekskluzivitātes un diskriminēšanas, tai skaitā izmantojot mācīšanu, brīvas piekļuves datubāzes, atklātas publikācijas vai atklātā pirmkoda programmatūru;
2.2.4.
zinātības un tehnoloģiju pārneses darbības, ja:
2.2.4.1.
zinātības un tehnoloģiju pārneses darbības veic pētniecības organizācija, pētniecības organizācijas nodaļa vai pētniecības organizācijas meitas uzņēmums (tāda komercsabiedrība, kurā mātes uzņēmuma līdzdalības daļa pārsniedz 50 procentu vai kurā mātes uzņēmumam ir balsu vairākums un kura atbilst šo noteikumu 2.6. apakšpunktā minētajai pētniecības organizācijas definīcijai), vai pētniecības organizācija kopīgi ar citām pētniecības organizācijām, vai pētniecības organizācija kopīgi ar trešajām pusēm, atklātā konkursā noslēdzot līgumus par noteiktiem pakalpojumiem;
2.2.4.2.
visa peļņa no šādām darbībām tiek atkal ieguldīta pētniecības organizācijas pamatdarbībās;
2.3.
doktoranti – doktora studiju programmās studējošie un zinātnes doktora grāda pretendenti;
2.4.
doktorantūras grants – mērķēts konkursa kārtībā iegūstams finansējums doktoranta pētniecības veikšanai, kas saistīta ar doktorantūras studiju procesa, promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba sekmīgu izstrādi;
2.5.
efektīva sadarbība – sadarbība, kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 90. punktā sniegtajai definīcijai;
2.6.
pētniecības organizācija – pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 83. punktā sniegtajai definīcijai;
2.7.
projekta sadarbības partneris – zinātniskā institūcija vai cita augstākās izglītības institūcija, kas nodrošina doktoranta iesaisti studiju vai zinātniski pētnieciskajā darbā;
2.8.
projekta iesniedzēja sadarbības kārtība ar projekta sadarbības partneriem – projekta iesniedzēja iekšējais normatīvais akts, kas nosaka projekta iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem vienotu kārtību projekta īstenošanā un kurā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un atrunā savstarpējo norēķinu veikšanas kārtību un sadarbības kārtību starp projekta iesniedzēja centralizēto struktūrvienību, kas organizē doktora līmeņa studijas, zinātnisko institūciju un citu augstākās izglītības institūciju.
3.
Pasākuma mērķis ir stiprināt tautsaimniecības izaugsmei un transformācijai nepieciešamo pētniecības un attīstības cilvēkkapitāla kapacitāti viedās specializācijas jomās.
4.
Pasākuma mērķa grupa ir doktoranti.
5.
Pasākuma ietvaros tiek sniegts atbalsts doktorantūras grantu veidā, kas sniedz ieguldījumu Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas (turpmāk – RIS3) mērķu sasniegšanā un specializācijas jomu (turpmāk – RIS3 jomas) attīstībā: zināšanu ietilpīga bioekonomika; biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas un farmācija; fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; viedā enerģētika mobilitāte; informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
6.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
6.1.
rezultāta rādītājs – atbalstītajās struktūrās izveidotās pētniecības darbvietas – 66 (pilna laika slodzes ekvivalenta izteiksmē);
6.2.
nacionālie rādītāji:
6.2.1.
doktorantu skaits, kas saņēmuši Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu studiju vai zinātniski pētnieciskajam darbam projekta iesniedzēja vai projekta sadarbības partnera institūcijā, – 264;
6.2.2.
doktorantūras granta saņēmēju īpatsvars, kas ieguvuši zinātnes doktora grādu, – 25 procenti.
7.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs uzkrāj šādus RIS3 rādītājus katrā no RIS3 jomām:
7.1.
iesaistītais zinātniskais personāls, skaits (tai skaitā jaunie zinātnieki, doktoranti un doktora grāda pretendenti);
7.2.
iesaistītais zinātniskais personāls – skaits pilna laika slodzes ekvivalenta izteiksmē (tai skaitā jaunie zinātnieki, doktoranti un doktora grāda pretendenti);
7.3.
iesaistītais zinātnes tehniskais personāls – skaits (tai skaitā jaunie zinātnieki, doktoranti un doktora grāda pretendenti);
7.4.
iesaistītais zinātnes tehniskais personāls – skaits pilna laika slodzes ekvivalenta izteiksmē (tai skaitā jaunie zinātnieki, doktoranti un doktora grāda pretendenti);
7.5.
publikācijas Web of Science un SCOPUS (kopā);
7.6.
pētniecības un attīstības izdevumu apjoms – publiskais finansējums (euro).
8.
Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 7. punktā minēto informāciju iesniedz Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā kopā ar maksājuma pieprasījumu.
9.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
10.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 19 140 000 euro (tostarp elastības finansējums – 3 018 862 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 16 269 000 euro (tostarp elastības finansējums – 2 566 033 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā 2 871 000 euro (tostarp elastības finansējums – 452 829 euro).
11.
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 16 121 138 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu – 13 702 967 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 418 171 euro.
12.
Maksimālā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte ir 85 procenti no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
13.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pieejamo finansējumu līdz šo noteikumu 10. punktā minētajam plānotā kopējā finansējuma apmēram.
14.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
15.
Pasākuma atbalsts tiek sniegts grantu veidā.
16.
Pasākuma ietvaros īsteno ar saimnieciskās darbības veikšanu nesaistītu projektu.
17.
Šo noteikumu 18. punktā minētais projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu un noslēdz vienošanos par projekta īstenošanu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
II.Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim
18.
Projektu iesniedzēji ir:
18.1.
Daugavpils Universitāte;
18.2.
Latvijas Kultūras akadēmija, kas projektu īsteno kopīgi ar Latvijas Mākslas akadēmiju un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju kā projekta sadarbības partneriem;
18.3.
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte;
18.4.
Latvijas Universitāte, kas projektu īsteno kopīgi ar Banku augstskolu kā projekta sadarbības partneri;
18.5.
Rīgas Stradiņa universitāte, kas projektu īsteno kopīgi ar Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmiju kā projekta sadarbības partneri;
18.6.
Rīgas Tehniskā universitāte, kas projektu īsteno kopīgi ar Liepājas Universitāti un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju kā projekta sadarbības partneriem;
18.7.
Ventspils Augstskola, kas projektu īsteno kopīgi ar Vidzemes augstskolu kā projekta sadarbības partneri.
19.
Katram projekta iesniedzējam plānotais kopējais attiecināmais finansējums nepārsniedz:
19.1.
Daugavpils Universitātei – 870 000 euro;
19.2.
Latvijas Kultūras akadēmijai – 435 000 euro;
19.3.
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātei – 1 667 500 euro;
19.4.
Latvijas Universitātei – 6 597 500 euro;
19.5.
Rīgas Stradiņa universitātei – 2 827 500 euro;
19.6.
Rīgas Tehniskajai universitātei – 6 380 000 euro;
19.7.
Ventspils Augstskolai – 362 500 euro.
20.
Katram projekta iesniedzējam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums nepārsniedz:
20.1.
Daugavpils Universitātei – 732 779 euro;
20.2.
Latvijas Kultūras akadēmijai – 366 390 euro;
20.3.
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātei – 1 404 493 euro;
20.4.
Latvijas Universitātei – 5 556 907 euro;
20.5.
Rīgas Stradiņa universitātei – 2 381 532 euro;
20.6.
Rīgas Tehniskajai universitātei – 5 373 713 euro;
20.7.
Ventspils Augstskolai – 305 324 euro.
21.
Līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams rezultāta rādītājs "Atbalstītajās struktūrās izveidotās pētniecības darbvietas" pilna laika ekvivalenta izteiksmē:
21.1.
Daugavpils Universitātes projektā – vismaz 3;
21.2.
Latvijas Kultūras akadēmijas projektā – vismaz 1,5;
21.3.
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes projektā – vismaz 5,75;
21.4.
Latvijas Universitātes projektā – vismaz 22,75;
21.5.
Rīgas Stradiņa universitātes projektā – vismaz 9,75;
21.6.
Rīgas Tehniskās universitātes projektā – vismaz 22;
21.7.
Ventspils Augstskolas projektā – vismaz 1,25.
22.
Līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams nacionālais rādītājs "Doktorantu skaits, kas saņēmuši Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu studiju vai zinātniski pētnieciskajam darbam projekta iesniedzēja vai projekta sadarbības partnera institūcijā":
22.1.
Daugavpils Universitātes projektā – vismaz 12;
22.2.
Latvijas Kultūras akadēmijas projektā – vismaz 6;
22.3.
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes projektā – vismaz 23;
22.4.
Latvijas Universitātes projektā – vismaz 91;
22.5.
Rīgas Stradiņa universitātes projektā – vismaz 39;
22.6.
Rīgas Tehniskās universitātes projektā – vismaz 88;
22.7.
Ventspils Augstskolas projektā – vismaz 5.
23.
Nodrošinot šo noteikumu 22. punktā un 6.2.2. apakšpunktā minētā nacionālā rādītāja izpildi, projekta iesniedzējs un projekta sadarbības partneris vienlaikus nodrošina, ka līdz projekta īstenošanas beigām vismaz 25 procenti no doktorantūras granta saņēmējiem ir ieguvuši zinātnes doktora grādu.
24.
Projekta iesniedzējs sagatavo un iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu atbilstoši projektu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un pievieno tam projekta iesniedzēja sadarbības kārtību ar projekta sadarbības partneriem, sadarbības līguma projektu, doktorantūras grantu saņēmēju atlases nolikuma projektu un līguma projektu ar doktorantūras grantu saņēmējiem.
25.
Projekta iesniedzēji (ja attiecināms) pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē noslēdz sadarbības līgumus par projekta kopīgu īstenošanu ar šo noteikumu 18. punktā minētajiem projekta sadarbības partneriem.
26.
Pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas finansējuma saņēmēji (ja attiecināms) noslēdz sadarbības līgumus arī ar citiem projekta sadarbības partneriem, lai nodrošinātu doktorantu iesaisti studiju vai pētnieciskajā darbā:
26.1.
šo noteikumu 18.1., 18.2., 18.3., 18.5. un 18.7. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji noslēdz sadarbības līgumu ar vēl vismaz vienu projekta sadarbības partneri, kas nav šo noteikumu 18.2., 18.5. un 18.7. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēja sadarbības partneri;
26.2.
šo noteikumu 18.4. un 18.6. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji noslēdz sadarbības līgumu ar ne mazāk kā trim projekta sadarbības partneriem, kas nav šo noteikumu 18.4. un 18.6. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēja sadarbības partneri.
27.
Projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs ar projekta sadarbības partneri noslēdz sadarbības līgumu par projekta īstenošanu. Sadarbības līgumā iekļauj vismaz šādu informāciju:
27.1.
sadarbības līgumā norādāmo informāciju, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
27.2.
pienākumu un atbildības sadali projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai;
27.3.
savstarpējo norēķinu veikšanas kārtību;
27.4.
apstiprinājumu, ka visas tiesības uz projekta īstenošanas rezultātā radušos intelektuālo īpašumu saglabā finansējuma saņēmējs vai sadarbības partneris, pie kura atbalstītais doktorants iegūst doktora grādu;
27.5.
nosacījumu, ka sadarbības partnerim nodotās ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un saistības netiek nodotas citai personai, izņemot gadījumu, ja sadarbības partnera reorganizācijas rezultātā tā tiesības un saistības tiek nodotas finansējuma saņēmējam (ja attiecināms);
27.6.
pienākumu uzkrāt šo noteikumu 48. punktā minētos datus.
28.
Projekta iesniedzējs nodrošina, ka projekta sadarbības partnera projekta ietvaros veiktās darbības atbilst šo noteikumu 2.1. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.
29.
Lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, projekta iesniedzējs iekļauj projekta iesniegumā informāciju par iekšējo projekta vadības un kontroles sistēmu, paredzot sadarbības regulējumu ar projekta sadarbības partneriem, kā arī aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti iestādē šādos procesos:
29.1.
finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole, to uzskaites nodalīšana katra projekta sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšanā;
29.2.
iepirkumu organizēšana un projekta sadarbības partneru dalība to veikšanā (ja attiecināms);
29.3.
projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;
29.4.
informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;
29.5.
projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmība.
III.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
30.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
30.1.
doktorantu iesaiste studiju vai zinātniski pētnieciskajā darbā augstākās izglītības institūcijā vai projekta sadarbības partnera organizācijā vismaz 12 mēnešus projekta ietvaros, nepārsniedzot 50 procentus no pilnas darba slodzes;
30.2.
projekta vadība un projekta īstenošanas nodrošināšana;
30.3.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi.
31.
Pasākuma projektā plāno šādas izmaksu pozīcijas:
31.1.
projekta tiešās attiecināmās izmaksas šo noteikumu 30. punktā minēto darbību īstenošanai:
31.1.1.
projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 30.2. un 30.3. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai, ņemot vērā, ka:
31.1.1.1.
tās nepārsniedz 84 787 euro gadā, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir lielākas par 5 000 000 euro;
31.1.1.2.
tās nepārsniedz 34 422 euro gadā, pieskaitot 0,64 procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām (neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas), ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 5 000 000 euro (ieskaitot);
31.1.1.3.
ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnus kalendāra gadus, tad ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta darbību īstenošanas pilnu mēnešu skaitam;
31.1.2.
īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
31.1.3.
jaunu darba vietu aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam (tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts) ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināmības principa gadījumā tiek ņemts vērā nodarbinātā iesaistes periods projektā pret kopējo īstenošanas ilgumu;
31.1.4.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
31.1.5.
transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 30.1. un 30.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
31.1.6.
pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 30.2. un 30.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai (ja attiecināms);
31.1.7.
projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas;
31.1.8.
atlīdzība doktorantam par studiju vai zinātniski pētnieciskā darba veikšanu, ievērojot šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētos nosacījumus. Attiecināmais atlīdzības izmaksu apmērs tiek noteikts un izmaksas tiek attiecinātas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienas vienības izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
31.1.9.
pētniecības izmaksas doktorantam šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai, tai skaitā pētniecībai nepieciešamo materiālu iegādes, tehnoloģiju tiesību aizsardzības un ārpakalpojumu izmaksas, mācību izmaksas un tīklošanas pasākumu izmaksas, tai skaitā komandējumi, konferenču dalības maksa un iesaistes izmaksas informatīvajos pasākumos. Attiecināmais pētniecības izmaksu apmērs tiek noteikts un izmaksas tiek attiecinātas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienas vienības izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;
31.2.
projekta netiešās attiecināmās izmaksas šo noteikumu 30. punktā minēto darbību veikšanai. Tās plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 31.1.1. un 31.1.2. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām. Netiešo izmaksu vienoto likmi piemēro personāla izmaksām, kuras radušās uz darba līguma pamata.
32.
Projekta sadarbības partneris īsteno šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību un nodrošina doktorantiem šo noteikumu 31.1.8. un 31.1.9. apakšpunktā minētās izmaksas atbilstoši projekta iesniedzēja sadarbības kārtībai ar projekta sadarbības partneriem un saskaņā ar projekta iesniedzēja noslēgto sadarbības līgumu ar projekta sadarbības partneri.
33.
Finansējuma saņēmējam ir attiecināmas šo noteikumu 31. punktā minētās izmaksas. Sadarbības partnerim ir attiecināmas šo noteikumu 31.1.8. un 31.1.9. apakšpunktā minētās izmaksas, kā arī šo noteikumu 31.1.2., 31.1.4. un 31.1.5. apakšpunktā minētās izmaksas (ja attiecināms) saskaņā ar projekta iesniedzēja noslēgto sadarbības līgumu ar projekta sadarbības partneri.
IV.Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
34.
Finansējuma saņēmējs izsludina atklātu doktorantu atlasi šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai un organizē to atbilstoši konkursa nolikumam, kas saskaņots ar visu doktora studiju programmu īstenošanā iesaistīto pušu pārstāvniecību, tai skaitā augstskolas, projekta sadarbības partneru un zinātnisko institūciju pārstāvniecību. Konkursa nolikums tiek izstrādāts, konsultējoties ar finansējuma saņēmēja un projekta sadarbības partneru studentus pārstāvošajām organizācijām.
35.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka, īstenojot šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, doktorants ir iesaistīts arī citā ar promocijas darba tematiku saistītā pētniecības un attīstības darbā pie finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera vai ir nodarbināts citā ar doktorantūras studijām saistītā darbā, nodrošinot papildu darba slodzi vismaz 25 procentu apmērā no pilnas darba slodzes.
36.
Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. oktobrim.
37.
Finansējuma saņēmējs nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un pasākuma ietvaros plānotā atbalsta nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
38.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, izvērtējot iespējas īstenot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu. Atbalstāma ir vides prasību un inovatīva risinājuma integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).
39.
Plānojot šo noteikumu 31.1.1. un 31.1.2. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku vai nepilnu darba laiku, vai daļlaiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika, attiecīgi veicot projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku.
40.
Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
41.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk kā dienā, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
42.
Projekta sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 25. un 26. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
43.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un projekta sadarbības partneru īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un pasākuma ietvaros plānotā atbalsta nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
44.
Ja saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām. Viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Finansējuma saņēmējam avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 100 procenti no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu par nākamā avansa piešķiršanu pēc tam, kad iepriekšējais avansa maksājums ir apgūts pilnā apmērā.
45.
Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
46.
Finansējuma saņēmējs un projekta sadarbības partneris projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām un publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu.
47.
Finansējuma saņēmējs savā tīmekļvietnē ievieto informāciju par projekta īstenošanas gaitu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunākā informācija, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
48.
Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par:
48.1.
šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minēto nacionālo rādītāju izpildi;
48.2.
projekta laikā atbalstīto doktorantu aizstāvētajiem promocijas darbiem, to sadalījumu pa RIS3 jomām, gadu, kurā promocijas darbs aizstāvēts, un promocijas darba autora dzimšanas gadu;
48.3.
horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju "Sieviešu skaits atbalsta saņēmēju vidū";
48.4.
atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 4. punktā minētajām personām, laikposmu, kurā saņemts atbalsts, un promocijas darba tematiku.
49.
Finansējuma saņēmējs nodrošina personu datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktu – likumīgā, godprātīgā un datu subjektam pārredzamā veidā.
50.
Ja projekta īstenošanas gaitā radies izmaksu sadārdzinājums, finansējuma saņēmējs to sedz no saviem līdzekļiem.
51.
Finansējuma saņēmējs un projekta sadarbības partneris nodrošina šādu prasību izpildi:
51.1.
īstenojot projektu, ir nodrošināta projekta īstenošanas finanšu plūsmas nodalīšana no citām finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;
51.2.
ir nodrošināta atsevišķa ar saimniecisko darbību nesaistīto darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite, kā arī minēto darījumu finanšu plūsmu nodalīšana atbilstoši normatīvajiem aktiem par gada pārskata sagatavošanas kārtību.
52.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidente E. Siliņa
Izglītības un zinātnes ministre A. Čakša