Noteikumi

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
24-TA-1846
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp, veicinot noturību izglītošanā un mācībā attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.5. pasākuma "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē" otrās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi 
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka: 
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4. politikas mērķa "Sociālāka un iekļaujošāka Eiropa, īstenojot Eiropas sociālo tiesību pīlāru" 4.2. prioritātes "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp, veicinot noturību izglītošanā un mācībā attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.5. pasākuma "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai pamata un vidējās izglītības pakāpē" otro projektu iesniegumu atlases kārtu (turpmāk – pasākuma otrā projektu iesniegumu atlases kārta); 
1.2.
pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķi;
1.3.
pasākuma otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus.
2.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķis ir uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību  vidi, nodrošinot  efektīvu resursu koncentrēšanu un izmantošanu un stiprinot vispārējās izglītības iestāžu nodrošinājumu ar mūsdienīgas un kvalitatīvas pamata un vidējās izglītības īstenošanai nepieciešamo nodrošinājumu, tādējādi uzlabojot piekļuvi kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības jomā. 
3.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķa grupa ir pašvaldības un to dibinātas pamata un vispārējās vidējās izglītības iestādes, to pedagogi un izglītojamie. 
4.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros līdz  2027.  gada  31.  decembrim ir sasniedzams šāds nacionālais rādītājs: izglītības iestādes, kurās modernizēta mācību vide, - ne mazāks kā 20. 
5.
Pasākuma otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai plānotais un pieejamais finansējums ir 38 886 399 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 33 053 439 euro un pašvaldību budžeta līdzfinansējums – 5 832 960 euro. 
6.
Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums projektā nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 
7.
Pašvaldību budžeta līdzfinansējums ir ne mazāks kā 15 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 
8.
Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros piešķir granta veidā. 
9.
Pasākuma otro projektu iesniegumu atlases kārtu īsteno ierobežotās projektu iesniegumu atlases veidā, tajā skaitā īstenojot projektu iesniedzēju priekšatlasi.  
10.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija. 
II.Prasības projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējam
11.
 Pasākuma otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā projektu iesniedzēju priekšatlasē piedalās: 
11.1.
pašvaldība, kuras dibinātās vispārējās izglītības iestādes ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc noteikumu spēkā stāšanās atbilst šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem kritērijiem.
11.2.
Rīgas valstspilsētas pašvaldība. 
12.
Ja pašvaldības dibināta vispārējās izglītības iestāde neatbilst šo noteikumu 1. pielikuma 1. punktā minētajiem kritērijiem atbilstoši tā paša pielikuma 3. punktā minētajos gadījumos, tad pašvaldība sniedz pierādījumos balstītu apliecinājumu, ka vispārējās izglītības iestādes atbilstība tiks nodrošināta līdz 2027.gada 31.augustam.
13.
Izglītības un zinātnes ministrija viena mēneša laikā pēc šo noteikumu 11. un  12. punktā minētās informācijas izvērtēšanas atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem kritērijiem iesniedz Ministru kabinetā informāciju lēmuma pieņemšanai par priekšatlasē atlasītajām pašvaldībām un par katrai pašvaldībai plānoto maksimālo Eiropas Reģionālās attīstības fondu finansējumu.
14.
Pašvaldībai maksimāli plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums tiek aprēķināts proporcionāli pašvaldības dibināto vispārējās izglītības iestāžu izglītojamo skaitam 1.–12. klašu grupā saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmā pieejamajiem datiem uz 2024. gada 1. septembri. Eiropas Reģionālās attīstības  fonda finansējums šo noteikumu 11.2. apakšpunktā minētajam projektu iesniedzējam nepārsniedz 5 000 000 euro.
15.
Sadarbības iestāde viena mēneša laikā pēc šo noteikumu 13. punktā minētā Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas nosūta Ministru kabineta lēmumā minētajām pašvaldībām uzaicinājumu sagatavot un iesniegt projekta iesniegumu sadarbības iestādē. 
16.
Šo noteikumu 15. punktā minētā pašvaldība sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un šo noteikumu 15. punktā minētā uzaicinājuma noteiktajā termiņā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. Iesniedzot projekta iesniegumu sadarbības iestādē, pašvaldība kļūst par projekta iesniedzēju.
17.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros tiek apstiprināts projekta iesniegums, kas cita starpā, atbilst šādiem nosacījumiem:
17.1.
projekta iesniegumā plānotās darbības atbilst projekta iesniedzēja pašvaldības attīstības programmas investīciju plānam un ir pamatotas pašvaldības attīstības programmā;
17.2.
plānotie būvdarbu termiņi nodrošina faktisko būvdarbu uzsākšanu ne vēlāk ka deviņus mēnešus pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas;
17.3.
ir sagatavota vismaz viena iepirkuma dokumentācija iepirkuma izsludināšanai;
17.4.
šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs atbalstam ir izvirzījis vispārējās izglītības iestādi, kas atbilst šo noteikumu 1. pielikuma 1., 3., 4. un 5. punkta kritērijiem; 
17.5.
šo noteikumu 11.2. apakšpunktā minētais projekta iesniedzējs atbalstam ir izvirzījis vispārējās izglītības iestādi, kas atbilst šo noteikumu 1. pielikuma 1., 3., 4. un 5. punkta kritērijiem, un izglītības iestāžu tīkla optimizēšanas rezultātā atbalstam izvirzītajā vispārējās izglītības iestādē paredzams izglītojamo skaita pieaugums.
18.
Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas šo noteikumu 15. punktā minētie projekta iesniedzēji kļūst par finansējuma saņēmēju. 
III.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
19.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
19.1.
vispārējās izglītības iestādes ēkas būvniecība, pārbūve vai atjaunošana; 
19.2.
vispārējās izglītības iestādes dienesta viesnīcas būvniecība, pārbūve vai atjaunošana; 
19.3.
vispārējās izglītības iestādes sporta infrastruktūras pārbūve vai atjaunošana; 
19.4.
dabaszinātņu (ķīmijas, bioloģijas, fizikas) un matemātikas kabinetu (tai skaitā praktisko darbu telpu) pārbūve, atjaunošana, izveide vai pilnveide; 
19.5.
mācību vides uzlabošana un mācību procesa nodrošināšanai paredzēta aprīkojuma iegāde; 
19.6.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešana un aprīkojuma iegāde; 
19.7.
teritorijas labiekārtošana, to starp izglītojamo drošības nodrošināšanai paredzēti risinājumi; 
19.8.
komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumi par projekta īstenošanu.
20.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
20.1.
vispārējās izglītības iestādes jaunas ēkas būvniecības (tai skaitā ēkas piebūves) un ēkas pilna apjoma pārbūves izmaksas;
20.2.
vispārējās izglītības iestādes ēkas un telpu pārbūves un atjaunošanas izmaksas:
20.2.1.
telpu (klašu, auditoriju, mācību laboratoriju, tai skaitā multifunkcionālu mācību telpu, bibliotēku un lasītavu) pārbūves un atjaunošanas izmaksas;
20.2.2.
gaiteņu un  sanitāro  mezglu  pārbūves  un  atjaunošanas  izmaksas,  ja  tiek  īstenoti  šo  noteikumu 20.2.1. apakšpunktā minētie darbi;
20.2.3.
būvprojektā paredzētu iekārtu vai aprīkojuma iegāde un uzstādīšana, kas nepieciešams būves vai tās daļas pieņemšanai ekspluatācijā vai ēkas funkcionalitātes nodrošināšanai;
20.2.4.
iekšējo inženiertīklu (iekšējo elektrotīklu,  apkures  sistēmu,  vēdināšanas  un gaisa kondicionēšanas sistēmu,    ūdensvada    tīklu,    kanalizācijas    tīklu,    automātisko    ugunsgrēka atklāšanas, video novērošanas, balss apziņošanas  sistēmas, trauksmes signalizācijas un automātiskās balss ugunsgrēka izziņošanas sistēmu) izbūves un pārbūves izmaksas. Minētās izmaksas plāno kā papildinošas šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, un tās nepārsniedz 25 procentus no šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām būvdarbu attiecināmajām izmaksām. Ja projekta īstenošanas rezultātā paredzēta visu projektā atbalstāmās vispārējās izglītības iestādes klašu telpu mācību vides uzlabošana, iekšējo inženiertīklu izbūves un pārbūves izmaksas, izņemot vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu izbūves un pārbūves izmaksas, tās nepārsniedz 25 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
20.3.
ergonomiskas mācību vides izveides izmaksas, tai skaitā mācību telpas aprīkojuma un mēbeļu iegādes, apgaismojuma modernizēšanas izmaksas;
20.4.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešanas izmaksas, tai skaitā bezvadu interneta un interneta pieslēguma izveides izmaksas, mācību procesa nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un programmatūras iegādes izmaksas. Plānojot bezvadu interneta un interneta pieslēguma izveides izmaksas, projekta iesniedzējs ņem vērā Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcijas "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" projekta ietvaros veiktās priekšizpētes rezultātus;
20.5.
dabaszinātņu (ķīmijas, bioloģijas, fizikas) un matemātikas kabinetu (tai skaitā praktisko darbu telpu) izveides vai pilnveides izmaksas un šo kabinetu aprīkojuma un inventāra iegādes izmaksas vismaz 20 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20.6.
vispārējās izglītības iestādes dienesta viesnīcas būvniecības, pārbūves un atjaunošanas izmaksas un tās darbības (dzīvojamo un mācību telpu, virtuves, sanitāro mezglu, dušas telpu) nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un mēbeļu iegādes izmaksas, nepārsniedzot 30 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20.7.
vispārējās izglītības iestādes sporta zāles, sporta laukuma, t.sk. ārtelpu aktivitāšu sporta laukuma, to ģērbtuvju telpu pārbūves un atjaunošanas izmaksas, tajā skaitā ārtelpu aktivitāšu sporta laukuma aprīkojuma un inventāra izmaksas un mācību priekšmeta "Sports un veselība" nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un inventāra iegādes izmaksas, nepārsniedzot 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Izmaksas ir attiecināmas, ja projektā ir paredzētas vismaz šo noteikumu 20.1., 20.2., 20.4. un 20.5. apakšpunktā minētās izmaksas;
20.8.
teritorijas labiekārtošanas un drošības nodrošināšanas, tai skaitā attiecīgo elementu iegāde un uzstādīšana (piemēram, soliņi, celiņi, apgaismojums, žogi, terases, nojumes, video novērošanas kameras, apsardzes sistēma), izmaksas, nepārsniedzot divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
20.9.
būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;
20.10.
būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, paskaidrojuma raksta izstrādes vai aktualizācijas izmaksas;
20.11.
neatkarīgu  būvekspertīžu  veikšanas   un  tehniskās   apsekošanas   izmaksas, tai  skaitā  neatkarīgas būvprojekta ekspertīzes veikšanas izmaksas;
20.12.
energosertifikācijas, ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums, lai izstrādātu būvprojektu, būvdarbu ieceres dokumentāciju vai būvprojektu minimālā sastāvā;
20.13.
izmaksas,  kas  saistītas  ar  ēkas  nodošanu  ekspluatācijā,  ja  tās  nav  paredzētas  līgumā  par  būvdarbu veikšanu;
20.14.
projekta komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas.
20.15.
neparedzētie izdevumi, kas nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Neparedzētos izdevumus pirms to veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
21.
Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, uzskatāmi par attiecināmām izmaksām saskaņā ar 2021. gada 24. jūnija Eiropas Parlamenta un padomes Regulas (ES) Nr. 2021/1060  (turpmāk - regula Nr. 2021/1060) 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
22.
Izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas, izņemot šo noteikumu 20.10., 20.11., 20.12. apakšpunktā minētās izmaksas, kas ir attiecināmas, ja tās veiktas, sākot ar 2023. gada 1. janvāri. 
23.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
24.
Ja projekta īstenošanas laikā stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika, kas ir obligāti piemērojama visiem Eiropas Savienības fondu 2021. –2027. gada plānošanas perioda projektiem vai atbildīgās iestādes izstrādāta un ar vadošo iestādi saskaņota vienkāršoto izmaksu metodika, kas piemērojama kārtā, tā tiek piemērota pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projekta īstenošanā. 
25.
Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ieguldījumus veic finansējuma saņēmēja īpašumā esošajā infrastruktūrā. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieguldījumi plānoti finansējuma saņēmēja īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, tai skaitā pēc ieguldījumu veikšanas finansējuma saņēmēja īpašumā atradīsies pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, tai skaitā risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
IV.Projekta īstenošanas nosacījumi
26.
Sadarbības iestāde  projekta  īstenošanas  laikā  un  projekta  dzīves  cikla  laikā (10  gadi) atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātajai papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzības metodikai nodrošina  papildinošas  saimnieciskās darbības uzraudzību projekta uzlabotajai infrastruktūrai.
27.
Lai atbalsts projekta īstenošanai netiktu kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, projekta īstenošanas rezultātā attīstītajā infrastruktūrā projekta dzīves cikla laikā ir pieļaujams veikt papildinošu saimniecisko darbību 20 procentu apmērā no infrastruktūras gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē un ir pieļaujams sniegt papildpakalpojumus.  Ar  papildinošu saimniecisko  darbību saprot  darbības,  kas  ir  tieši  saistītas  ar  infrastruktūras ekspluatāciju  un ir  tai nepieciešamas  vai  nesaraujami  saistītas  ar  tās  galveno  ar  saimniecisko darbību nesaistīto izmantojumu, patērējot tādu pašu resursu (piemēram, materiāli, aprīkojums, darbaspēks, pamatkapitāls) apjomu kā ar saimniecisko darbību nesaistītajām darbībām.  Ar papildpakalpojumiem  saprot  tādus  pakalpojumus  infrastruktūrā, kurus  galvenokārt  izmanto tikai ar  saimniecisko  darbību  nesaistītai  darbībai  un kuriem pašiem par sevi nebūtu ietekmes uz tirdzniecību un konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
28.
Ja sadarbības iestāde konstatē, ka ir pārkāptas šo noteikumu 26.  punktā minētās komercdarbības atbalsta kontroles normas, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto   nelikumīgo komercdarbības  atbalstu  kopā  ar  procentiem  no  līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
29.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
29.1.
uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 4. punktā minēto rādītāju;
29.2.
ievēro horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un projekta īstenošanas laikā uzkrāj datus par projekta ietekmi uz tā rādītājiem, tai skaitā:
29.2.1.
objektu skaits, kuros ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība;
29.2.2.
veikto vides un informācijas piekļūstamības pašnovērtējumu skaits atbilstoši Labklājības ministrijas izstrādātajai metodikai;
29.2.3.
konsultatīva rakstura pasākumu skaits par projekta ietvaros būvētās vides, informācijas tehnoloģiju risinājumu un informācijas tehnoloģiju piekļūstamību personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem;
29.3.
ievēro šādus horizontālos principus un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz tiem (ja attiecināms):
29.3.1.
klimatdrošināšana;
29.3.2.
energoefektivitāte pirmajā vietā;
29.3.3.
nenodarīt būtisku kaitējumu;
29.4.
sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 29.2. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem.
29.5.
trīs gadus pēc projekta īstenošanas informē sadarbības iestādi par būves ikgadējo enerģijas patēriņu (megavatstundas);
29.6.
nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā;
29.7.
savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;
29.8.
nodrošina, ka visas preces un pakalpojumi tiks iepirkti atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā, ievērojot publiskā iepirkuma procedūru regulējošos normatīvos aktus un, kur tas ir attiecināms, īsteno sociāli atbildīgus un inovatīvus publiskos iepirkumus, kā arī sekmē zaļā publiskā iepirkuma prasību ievērošanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam;
29.9.
ir atbildīgs par dubultā finansējuma novēršanu  un demarkācijas nodrošināšanu ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
29.10.
projekta īstenošanas laikā nodrošina visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā projekta iesnieguma, jebkuru ar projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, projekta līguma, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošu dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku;
29.11.
ir atbildīgas par interešu konflikta riska novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām un paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu, kā arī finansējuma saņēmējam ir pienākums izstrādāt kārtību, kādā tiks nodrošināta interešu konflikta neesamība, identificēti apstākļi, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projektu īstenošanai, noteikti veicamie pasākumi un izstrādāti darbības plāni interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts;
29.12.
nodrošina sasniegto rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas. Piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas pašvaldība nodrošina atbalstu saņēmušo vispārējās izglītības iestāžu atbilstību šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem kritērijiem, tajā skaitā, pašvaldība nepieņem jaunus vai neveic grozījumus iepriekš pieņemtajos domes lēmumos attiecībā uz atbalstam izvirzīto izglītības iestādi.
30.
Pēc  vienošanās  par  projekta  īstenošanu  noslēgšanas  sadarbības iestāde,  pamatojoties  uz  finansējuma  saņēmēja avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, ievērojot, ka viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus un avansa un starpposmu maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no kopējā projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. Maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādei saimnieciskā gada ietvaros, bet ne ilgāk kā sešu mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas.
31.
Finansējuma  saņēmējs būvdarbu  veicējam vai piegādātājam var  paredzēt avansa maksājumu līdz 30 procentiem no būvdarbu vai  piegāžu līgumcenas.  Finansējuma saņēmējs  var veikt  avansa maksājumu,  ja būvdarbu veicējs  vai  piegādātājs  tam  iesniedz  Eiropas  Savienībā  reģistrētas  kredītiestādes  vai  apdrošināšanas  sabiedrības izsniegtu  pirmā  pieprasījuma  avansa  atmaksāšanas  garantiju,  kas  ir  vienāda  ar  avansa  summu  un  ir  spēkā  līdz pilnīgai avansa summas atmaksai.
32.
Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. decembrim.
33.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[24-TA-1846 Dt]
noteikumiem Nr.
[24-TA-1846 Nr]
Projektu iesniedzēju atbilstības kritēriji

1. Saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem uz 2024. gada 1. septembri pašvaldību dibinātā vispārējās izglītības iestāde nodrošina šādu izglītojamo skaitu katrā klašu grupā atbilstoši pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma vienībā, kas uzskaitīts šo noteikumu 2. pielikumā:

1.1. Izglītības iestādēs, kas atrodas 1. un 2. grupas pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma vienībā:

1.1.1. 1. – 3. klašu grupā – 120 izglītojamie;

1.1.2. 4. – 6. klašu grupā – 120 izglītojamie;

1.1.3. 7. – 9. klašu grupā – 120 izglītojamie;

1.1.4. 10. – 12. klašu grupā– 120 izglītojamie.

1.2. Izglītības iestādēs, kas atrodas 3. grupas pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma vienībā:

1.2.1. 1. – 3. klašu grupā – 60 izglītojamie;

1.2.2. 4. – 6. klašu grupā – 60 izglītojamie;

1.2.3. 7. – 9. klašu grupā – 60 izglītojamie;

1.2.4. 10. – 12. klašu grupā – 120 izglītojamie.

1.3. Izglītības iestādēs, kas atrodas 4. un 5. grupas pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma vienībā:

1.3.1. 1. – 3. klašu grupā – 30 izglītojamie;

1.3.2. 4. – 6. klašu grupā – 30 izglītojamie;

1.3.3. 7. – 9. klašu grupā – 45 izglītojamie;

1.3.4. 10. – 12. klašu grupā – 60 izglītojamie.

1.4. Izglītības iestādēs, kas atrodas 6. un 7. grupas pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma vienībā:

1.4.1. 1. – 3. klašu grupā – 30 izglītojamie;

1.4.2. 4. – 6. klašu grupā – 30 izglītojamie;

1.4.3. 7. – 9. klašu grupā – 30 izglītojamie;

1.4.4. 10. – 12. klašu grupā – 60 izglītojamie.

1.5. Izglītības iestādēs, kas atrodas 8. grupas pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma vienībā:

1.5.1. 1. – 3. klašu grupā –  15 izglītojamie;

1.5.2. 4. – 6. klašu grupā –  15 izglītojamie;

1.5.3. 7. – 9. klašu grupā –  15 izglītojamie;

1.5.4. 10. – 12. klašu grupā – 45 izglītojamie.

2. Izglītojamo skaitam, kas noteikts šo noteikumu 1.pielikuma 1.1. - 1.4. apakšpunktā ir pieļaujama sekojoša svārstība:

2.1. 1.-3. un 4.-6. klašu grupās var būt 25 procentu izglītojamo skaita svārstība no noteiktā izglītojamo skaita (noapaļojot uz leju),

2.2. 7.-9. un 10.-12. klašu grupās var būt 10 procentu izglītojamo skaita svārstība no noteiktā izglītojamo skaita (noapaļojot uz leju).

3. Prasības, kas noteiktas šo noteikumu 1. pielikuma 1. punktā nav attiecināmas uz tām izglītības iestādēm, kuras nevar šīs prasības izpildīt:

3.1. ievērojot Ministru kabineta noteikumos noteiktās higiēnas prasības attiecībā uz minimālo platību viena izglītojamā vietai;

3.2. ievērojot uzsākto izglītības iestādes pakāpenisku izglītības pakāpes maiņu reorganizācijas gadījumā;

3.3. īstenojot speciālās izglītības programmas vai iekļaujot vismaz 50% no izglītojamajiem ar speciālās izglītības programmām vispārizglītojošās klasēs;

3.4. ievērojot noteikto pārejas periodu, ko pašvaldība ir noteikusi pēc pieņemtajiem domes lēmumiem par vispārēju izglītības iestāžu tīkla optimizēšanu. Šādos gadījumos pašvaldība priekšatlases ietvaros sniedz pierādījumos balstītu apliecinājumu, ka vispārējās izglītības iestādes atbilstība šo noteikumu 1. pielikuma 1.1. - 1.5. apakšpunktā minētajiem kritērijiem tiks nodrošināta līdz 2027. gada 31.augustam.

4. Pašvaldību dibinātas vispārējās izglītības iestādes, kuras Izglītības un zinātnes ministrija ir noteikusi kā pieejamības izglītības iestādes un kuras saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem uz 2024.gada 1. septembri nodrošina šādu izglītojamo skaitu katrā klašu grupā:

4.1. 1. – 3. klašu grupā – 15 izglītojamie;

4.2. 4. – 6. klašu grupā – 15 izglītojamie;

4.3. 7. – 9. klašu grupā – 15 izglītojamie;

4.4. 10. – 12. klašu grupā – 30 izglītojamie.

5. Pašvaldību dibinātas vispārējās izglītības iestādes, kas īsteno:

5.1. vispārējās izglītības programmas, pamatojoties uz Latvijas Republikas divpusēju vai daudzpusēju starptautisku līgumu, nodrošina 1.4. apakšpunktā minētās prasības;

5.2. neklātienes un tālmācības izglītības programmas nodrošina 1.1. apakšpunktā minētās prasības.

2.
pielikums
Ministru kabineta
[24-TA-1846 Dt]
noteikumiem Nr.
[24-TA-1846 Nr]
Pašvaldību administratīvo teritoriju un to teritoriālā iedalījuma vienību dalījums

1.  1. grupa:

1.1. Rīgas valstspilsēta;

1.2. Daugavpils valstspilsēta.

 

2.  2. grupa:

2.1. Ādažu novada pašvaldība – Ādažu pilsēta;

2.2. Ādažu novada pašvaldība – Carnikavas pagasts;

2.3. Aizkraukles novada pašvaldība – Aizkraukles pilsēta;

2.4. Bauskas novada pašvaldība – Bauskas pilsēta;

2.5. Cēsu novada pašvaldība – Cēsu pilsēta;

2.6. Jēkabpils novada pašvaldība – Jēkabpils valstspilsēta;

2.7. Jelgavas valstspilsēta;

2.8. Jūrmalas valstspilsēta;

2.9. Ķekavas novada pašvaldība – Ķekavas pilsēta;

2.10. Liepājas valstspilsēta;

2.11. Mārupes novada pašvaldība – Babītes pagasts;

2.12. Mārupes novada pašvaldība – Mārupes pilsēta;

2.13. Mārupes novada pašvaldība – Mārupes pagasts;

2.14. Ogres novada pašvaldība – Ogres valstspilsēta;

2.15. Olaines novada pašvaldība – Olaines pilsēta;

2.16. Rēzeknes valstspilsēta;

2.17. Salaspils novada pašvaldība – Salaspils pilsēta;

2.18. Siguldas novada pašvaldība – Siguldas pilsēta;

2.19. Tukuma novada pašvaldība – Tukuma pilsēta;

2.20. Valmieras novada pašvaldība – Valmieras valstspilsēta;

2.21. Ventspils valstspilsēta.

 

3.  3. grupa:

3.1. Dobeles novada pašvaldība – Dobeles pilsēta;

3.2. Gulbenes novada pašvaldība – Gulbenes pilsēta;

3.3. Kuldīgas novada pašvaldība – Kuldīgas pilsēta;

3.4. Limbažu novada pašvaldība – Limbažu pilsēta;

3.5. Līvānu novada pašvaldība – Līvānu pilsēta;

3.6. Madonas novada pašvaldība – Madonas pilsēta;

3.7. Ogres novada pašvaldība – Ikšķiles pilsēta;

3.8. Ogres novada pašvaldība – Lielvārdes pilsēta;

3.9. Preiļu novada pašvaldība – Preiļu pilsēta;

3.10. Saldus novada pašvaldība – Saldus pilsēta;

3.11. Talsu novada pašvaldība – Talsu pilsēta.

 

4.  4. grupa:

4.1. Bauskas novada pašvaldība – Codes pagasts;

4.2. Cēsu novada pašvaldība – Priekuļu pagasts;

4.3. Jēkabpils novada pašvaldība – Ābeļu pagasts;

4.4. Jēkabpils novada pašvaldība – Salas pagasts (Jēkabpils novada pašvaldība);

4.5. Jelgavas novada pašvaldība – Svētes pagasts;

4.6. Ķekavas novada pašvaldība – Baložu pilsēta;

4.7. Ķekavas novada pašvaldība – Ķekavas pagasts;

4.8. Mārupes novada pašvaldība – Salas pagasts (Mārupes novada pašvaldība);

4.9. Ropažu novada pašvaldība – Garkalnes pagasts;

4.10. Ropažu novada pašvaldība – Stopiņu pagasts;

4.11. Tukuma novada pašvaldība – Tumes pagasts.

 

5.  5. grupa:

5.1. Aizkraukles novada pašvaldība – Jaunjelgavas pilsēta;

5.2. Aizkraukles novada pašvaldība – Kokneses pilsēta;

5.3. Aizkraukles novada pašvaldība – Neretas pagasts;

5.4. Aizkraukles novada pašvaldība – Pļaviņu pilsēta;

5.5. Aizkraukles novada pašvaldība – Skrīveru pagasts;

5.6. Alūksnes novada pašvaldība – Alūksnes pilsēta;

5.7. Augšdaugavas novada pašvaldība – Ilūkstes pilsēta;

5.8. Bauskas novada pašvaldība – Iecavas pilsēta;

5.9. Bauskas novada pašvaldība – Īslīces pagasts;

5.10. Bauskas novada pašvaldība – Vecumnieku pagasts;

5.11. Cēsu novada pašvaldība – Liepas pagasts;

5.12. Cēsu novada pašvaldība – Līgatnes pagasts;

5.13. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Aizputes pilsēta;

5.14. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Grobiņas pilsēta;

5.15. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Priekules pilsēta;

5.16. Dobeles novada pašvaldība – Auces pilsēta;

5.17. Dobeles novada pašvaldība – Bēnes pagasts;

5.18. Dobeles novada pašvaldība – Jaunbērzes pagasts;

5.19. Gulbenes novada pašvaldība – Stradu pagasts;

5.20. Jēkabpils novada pašvaldība – Viesītes pilsēta;

5.21. Jelgavas novada pašvaldība – Cenu pagasts;

5.22. Jelgavas novada pašvaldība – Elejas pagasts;

5.23. Jelgavas novada pašvaldība – Kalnciema pagasts;

5.24. Jelgavas novada pašvaldība – Ozolnieku pagasts;

5.25. Ķekavas novada pašvaldība – Baldones pilsēta;

5.26. Kuldīgas novada pašvaldība – Skrundas pilsēta;

5.27. Limbažu novada pašvaldība – Alojas pilsēta;

5.28. Limbažu novada pašvaldība – Salacgrīvas pilsēta;

5.29. Madonas novada pašvaldība – Cesvaines pilsēta;

5.30. Madonas novada pašvaldība – Ērgļu pagasts;

5.31. Madonas novada pašvaldība – Lubānas pilsēta;

5.32. Ogres novada pašvaldība – Ķeguma pilsēta;

5.33. Rēzeknes novada pašvaldība – Maltas pagasts;

5.34. Rēzeknes novada pašvaldība – Viļānu pilsēta;

5.35. Ropažu novada pašvaldība – Ropažu pagasts;

5.36. Ropažu novada pašvaldība – Vangažu pilsēta;

5.37. Saldus novada pašvaldība – Brocēnu pilsēta;

5.38. Saldus novada pašvaldība – Saldus pagasts;

5.39. Saulkrastu novada pašvaldība – Saulkrastu pilsēta;

5.40. Siguldas novada pašvaldība – Mālpils pagasts;

5.41. Smiltenes novada pašvaldība – Smiltenes pilsēta;

5.42. Talsu novada pašvaldība – Rojas pagasts;

5.43. Talsu novada pašvaldība – Sabiles pilsēta;

5.44. Talsu novada pašvaldība – Valdemārpils pilsēta;

5.45. Tukuma novada pašvaldība – Engures pagasts;

5.46. Tukuma novada pašvaldība – Kandavas pilsēta;

5.47. Valkas novada pašvaldība – Valkas pilsēta;

5.48. Valmieras novada pašvaldība – Mazsalacas pilsēta;

5.49. Valmieras novada pašvaldība – Rūjienas pilsēta;

5.50. Varakļānu novada pašvaldība – Varakļānu pilsēta;

5.51. Ventspils novada pašvaldība – Piltenes pilsēta;

5.52. Ventspils novada pašvaldība – Ugāles pagasts.

 

6.  6. grupa:

6.1. Aizkraukles novada pašvaldība – Aizkraukles pagasts;

6.2. Aizkraukles novada pašvaldība – Daudzeses pagasts;

6.3. Aizkraukles novada pašvaldība – Iršu pagasts;

6.4. Augšdaugavas novada pašvaldība – Kalupes pagasts;

6.5. Bauskas novada pašvaldība – Ceraukstes pagasts;

6.6. Bauskas novada pašvaldība – Gailīšu pagasts;

6.7. Bauskas novada pašvaldība – Rundāles pagasts;

6.8. Bauskas novada pašvaldība – Skaistkalnes pagasts;

6.9. Bauskas novada pašvaldība – Valles pagasts;

6.10. Cēsu novada pašvaldība – Drabešu pagasts;

6.11. Cēsu novada pašvaldība – Līgatnes pilsēta;

6.12. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Aizputes pagasts;

6.13. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Durbes pilsēta;

6.14. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Kazdangas pagasts;

6.15. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Pāvilostas pilsēta;

6.16. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Rucavas pagasts;

6.17. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Vaiņodes pagasts;

6.18. Dobeles novada pašvaldība – Augstkalnes pagasts;

6.19. Dobeles novada pašvaldība – Auru pagasts;

6.20. Dobeles novada pašvaldība – Tērvetes pagasts;

6.21. Gulbenes novada pašvaldība – Lizuma pagasts;

6.22. Gulbenes novada pašvaldība – Rankas pagasts;

6.23. Jēkabpils novada pašvaldība – Aknīstes pilsēta;

6.24. Jēkabpils novada pašvaldība – Kūku pagasts;

6.25. Jēkabpils novada pašvaldība – Zasas pagasts;

6.26. Jelgavas novada pašvaldība – Glūdas pagasts;

6.27. Jelgavas novada pašvaldība – Jaunsvirlaukas pagasts;

6.28. Jelgavas novada pašvaldība – Līvbērzes pagasts;

6.29. Jelgavas novada pašvaldība – Sesavas pagasts;

6.30. Jelgavas novada pašvaldība – Valgundes pagasts;

6.31. Ķekavas novada pašvaldība – Daugmales pagasts;

6.32. Kuldīgas novada pašvaldība – Alsungas pagasts;

6.33. Kuldīgas novada pašvaldība – Kurmāles pagasts;

6.34. Kuldīgas novada pašvaldība – Turlavas pagasts;

6.35. Kuldīgas novada pašvaldība – Vārmes pagasts;

6.36. Limbažu novada pašvaldība – Ainažu pilsēta;

6.37. Limbažu novada pašvaldība – Staiceles pilsēta;

6.38. Madonas novada pašvaldība – Barkavas pagasts;

6.39. Madonas novada pašvaldība – Bērzaunes pagasts;

6.40. Madonas novada pašvaldība – Kalsnavas pagasts;

6.41. Ogres novada pašvaldība – Jumpravas pagasts;

6.42. Ogres novada pašvaldība – Ķeipenes pagasts;

6.43. Ogres novada pašvaldība – Madlienas pagasts;

6.44. Ogres novada pašvaldība – Ogresgala pagasts;

6.45. Ogres novada pašvaldība – Suntažu pagasts;

6.46. Ogres novada pašvaldība – Tīnūžu pagasts;

6.47. Preiļu novada pašvaldība – Riebiņu pagasts;

6.48. Saldus novada pašvaldība – Cieceres pagasts;

6.49. Saldus novada pašvaldība – Ezeres pagasts;

6.50. Saldus novada pašvaldība – Lutriņu pagasts;

6.51. Saldus novada pašvaldība – Nīgrandes pagasts;

6.52. Saulkrastu novada pašvaldība – Sējas pagasts;

6.53. Siguldas novada pašvaldība – Inčukalna pagasts;

6.54. Siguldas novada pašvaldība – Lēdurgas pagasts;

6.55. Smiltenes novada pašvaldība – Apes pilsēta;

6.56. Smiltenes novada pašvaldība – Gaujienas pagasts;

6.57. Smiltenes novada pašvaldība – Palsmanes pagasts;

6.58. Smiltenes novada pašvaldība – Variņu pagasts;

6.59. Talsu novada pašvaldība – Ģibuļu pagasts;

6.60. Talsu novada pašvaldība – Kolkas pagasts;

6.61. Talsu novada pašvaldība – Laucienes pagasts;

6.62. Talsu novada pašvaldība – Lībagu pagasts;

6.63. Talsu novada pašvaldība – Mērsraga pagasts;

6.64. Talsu novada pašvaldība – Stendes pilsēta;

6.65. Talsu novada pašvaldība – Valdgales pagasts;

6.66. Talsu novada pašvaldība – Virbu pagasts;

6.67. Tukuma novada pašvaldība – Džūkstes pagasts;

6.68. Tukuma novada pašvaldība – Irlavas pagasts;

6.69. Tukuma novada pašvaldība – Jaunpils pagasts;

6.70. Tukuma novada pašvaldība – Lapmežciema pagasts;

6.71. Tukuma novada pašvaldība – Smārdes pagasts;

6.72. Valmieras novada pašvaldība – Matīšu pagasts;

6.73. Valmieras novada pašvaldība – Strenču pilsēta;

6.74. Ventspils novada pašvaldība – Vārves pagasts.

 

7.  7. grupa:

7.1. Aizkraukles novada pašvaldība – Bebru pagasts;

7.2. Aizkraukles novada pašvaldība – Mazzalves pagasts;

7.3. Aizkraukles novada pašvaldība – Seces pagasts;

7.4. Augšdaugavas novada pašvaldība – Bebrenes pagasts;

7.5. Augšdaugavas novada pašvaldība – Vaboles pagasts;

7.6. Bauskas novada pašvaldība – Vecsaules pagasts;

7.7. Cēsu novada pašvaldība – Dzērbenes pagasts;

7.8. Cēsu novada pašvaldība – Jaunpiebalgas pagasts;

7.9. Cēsu novada pašvaldība – Nītaures pagasts;

7.10. Cēsu novada pašvaldība – Skujenes pagasts;

7.11. Cēsu novada pašvaldība – Stalbes pagasts;

7.12. Cēsu novada pašvaldība – Straupes pagasts;

7.13. Cēsu novada pašvaldība – Vaives pagasts;

7.14. Cēsu novada pašvaldība – Vecpiebalgas pagasts;

7.15. Cēsu novada pašvaldība – Zaubes pagasts;

7.16. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Bunkas pagasts;

7.17. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Cīravas pagasts;

7.18. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Kalētu pagasts;

7.19. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Kalvenes pagasts;

7.20. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Nīcas pagasts;

7.21. Dienvidkurzemes novada pašvaldība – Vērgales pagasts;

7.22. Dobeles novada pašvaldība – Bikstu pagasts;

7.23. Dobeles novada pašvaldība – Penkules pagasts;

7.24. Gulbenes novada pašvaldība – Jaungulbenes pagasts;

7.25. Gulbenes novada pašvaldība – Lejasciema pagasts;

7.26. Gulbenes novada pašvaldība – Tirzas pagasts;

7.27. Jēkabpils novada pašvaldība – Dignājas pagasts;

7.28. Jēkabpils novada pašvaldība – Rubenes pagasts;

7.29. Jelgavas novada pašvaldība – Salgales pagasts;

7.30. Jelgavas novada pašvaldība – Vilces pagasts;

7.31. Jelgavas novada pašvaldība – Vircavas pagasts;

7.32. Jelgavas novada pašvaldība – Zaļenieku pagasts;

7.33. Kuldīgas novada pašvaldība – Ēdoles pagasts;

7.34. Kuldīgas novada pašvaldība – Kabiles pagasts;

7.35. Kuldīgas novada pašvaldība – Nīkrāces pagasts;

7.36. Limbažu novada pašvaldība – Liepupes pagasts;

7.37. Limbažu novada pašvaldība – Limbažu pagasts;

7.38. Limbažu novada pašvaldība – Pāles pagasts;

7.39. Limbažu novada pašvaldība – Umurgas pagasts;

7.40. Limbažu novada pašvaldība – Vidrižu pagasts;

7.41. Limbažu novada pašvaldība – Viļķenes pagasts;

7.42. Līvānu novada pašvaldība – Jersikas pagasts;

7.43. Līvānu novada pašvaldība – Rožupes pagasts;

7.44. Līvānu novada pašvaldība – Rudzātu pagasts;

7.45. Līvānu novada pašvaldība – Turku pagasts;

7.46. Madonas novada pašvaldība – Aronas pagasts;

7.47. Madonas novada pašvaldība – Dzelzavas pagasts;

7.48. Madonas novada pašvaldība – Ļaudonas pagasts;

7.49. Madonas novada pašvaldība – Liezēres pagasts;

7.50. Madonas novada pašvaldība – Ošupes pagasts;

7.51. Madonas novada pašvaldība – Praulienas pagasts;

7.52. Ogres novada pašvaldība – Birzgales pagasts;

7.53. Ogres novada pašvaldība – Lēdmanes pagasts;

7.54. Ogres novada pašvaldība – Taurupes pagasts;

7.55. Preiļu novada pašvaldība – Galēnu pagasts;

7.56. Preiļu novada pašvaldība – Pelēču pagasts;

7.57. Preiļu novada pašvaldība – Saunas pagasts;

7.58. Preiļu novada pašvaldība – Upmalas pagasts;

7.59. Rēzeknes novada pašvaldība – Feimaņu pagasts;

7.60. Rēzeknes novada pašvaldība – Sakstagala pagasts;

7.61. Rēzeknes novada pašvaldība – Silmalas pagasts;

7.62. Rēzeknes novada pašvaldība – Stoļerovas pagasts;

7.63. Rēzeknes novada pašvaldība – Vērēmu pagasts;

7.64. Saldus novada pašvaldība – Blīdenes pagasts;

7.65. Saldus novada pašvaldība – Gaiķu pagasts;

7.66. Saldus novada pašvaldība – Zirņu pagasts;

7.67. Saldus novada pašvaldība – Zvārdes pagasts;

7.68. Siguldas novada pašvaldība – Allažu pagasts;

7.69. Siguldas novada pašvaldība – Krimuldas pagasts;

7.70. Siguldas novada pašvaldība – Mores pagasts;

7.71. Smiltenes novada pašvaldība – Blomes pagasts;

7.72. Smiltenes novada pašvaldība – Grundzāles pagasts;

7.73. Smiltenes novada pašvaldība – Raunas pagasts;

7.74. Talsu novada pašvaldība – Dundagas pagasts;

7.75. Tukuma novada pašvaldība – Cēres pagasts;

7.76. Tukuma novada pašvaldība – Pūres pagasts;

7.77. Tukuma novada pašvaldība – Sēmes pagasts;

7.78. Tukuma novada pašvaldība – Slampes pagasts;

7.79. Tukuma novada pašvaldība – Vānes pagasts;

7.80. Tukuma novada pašvaldība – Zantes pagasts;

7.81. Tukuma novada pašvaldība – Zemītes pagasts;

7.82. Valkas novada pašvaldība – Ērģemes pagasts;

7.83. Valmieras novada pašvaldība – Burtnieku pagasts;

7.84. Valmieras novada pašvaldība – Dikļu pagasts;

7.85. Valmieras novada pašvaldība – Kauguru pagasts;

7.86. Valmieras novada pašvaldība – Kocēnu pagasts;

7.87. Valmieras novada pašvaldība – Naukšēnu pagasts;

7.88. Valmieras novada pašvaldība – Rencēnu pagasts;

7.89. Valmieras novada pašvaldība – Trikātas pagasts;

7.90. Ventspils novada pašvaldība – Popes pagasts;

7.91. Ventspils novada pašvaldība – Puzes pagasts;

7.92. Ventspils novada pašvaldība – Tārgales pagasts;

7.93. Ventspils novada pašvaldība – Užavas pagasts.

 

8.  8. grupa:

8.1. Alūksnes novada pašvaldība – Liepnas pagasts;

8.2. Alūksnes novada pašvaldība – Ziemeru pagasts;

8.3. Augšdaugavas novada pašvaldība – Biķernieku pagasts;

8.4. Augšdaugavas novada pašvaldība – Demenes pagasts;

8.5. Augšdaugavas novada pašvaldība – Kalkūnes pagasts;

8.6. Augšdaugavas novada pašvaldība – Laucesas pagasts;

8.7. Augšdaugavas novada pašvaldība – Naujenes pagasts;

8.8. Augšdaugavas novada pašvaldība – Salienas pagasts;

8.9. Augšdaugavas novada pašvaldība – Sventes pagasts;

8.10. Augšdaugavas novada pašvaldība – Višķu pagasts;

8.11. Balvu novada pašvaldība – Baltinavas pagasts;

8.12. Balvu novada pašvaldība – Balvu pilsēta;

8.13. Balvu novada pašvaldība – Bērzpils pagasts;

8.14. Balvu novada pašvaldība – Kubulu pagasts;

8.15. Balvu novada pašvaldība – Lazdukalna pagasts;

8.16. Balvu novada pašvaldība – Medņevas pagasts;

8.17. Balvu novada pašvaldība – Rugāju pagasts;

8.18. Balvu novada pašvaldība – Šķilbēnu pagasts;

8.19. Balvu novada pašvaldība – Tilžas pagasts;

8.20. Balvu novada pašvaldība – Viļakas pilsēta;

8.21. Krāslavas novada pašvaldība – Andrupenes pagasts;

8.22. Krāslavas novada pašvaldība – Dagdas pilsēta;

8.23. Krāslavas novada pašvaldība – Ezernieku pagasts;

8.24. Krāslavas novada pašvaldība – Indras pagasts;

8.25. Krāslavas novada pašvaldība – Kastuļinas pagasts;

8.26. Krāslavas novada pašvaldība – Krāslavas pilsēta;

8.27. Krāslavas novada pašvaldība – Robežnieku pagasts;

8.28. Ludzas novada pašvaldība – Ciblas pagasts;

8.29. Ludzas novada pašvaldība – Kārsavas pilsēta;

8.30. Ludzas novada pašvaldība – Ludzas pilsēta;

8.31. Ludzas novada pašvaldība – Mērdzenes pagasts;

8.32. Ludzas novada pašvaldība – Pildas pagasts;

8.33. Ludzas novada pašvaldība – Zilupes pilsēta;

8.34. Preiļu novada pašvaldība – Aglonas pagasts;

8.35. Rēzeknes novada pašvaldība – Dricānu pagasts;

8.36. Rēzeknes novada pašvaldība – Gaigalavas pagasts;

8.37. Rēzeknes novada pašvaldība – Kaunatas pagasts;

8.38. Rēzeknes novada pašvaldība – Nautrēnu pagasts.