1. Grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes tiek definētas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu.
2. To, vai uzņēmums ir grūtībās nonācis, nosaka uz atbalsta piešķiršanas brīdi, t. i., uz dienu, kad sabiedrība "Altum" pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu.
3. Nosaka uzņēmuma statusu Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma izpratnē.
4. Vērtējot grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, ir jāiegūst informācija par atbalsta pretendentu un tā saistītajiem uzņēmumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi, t. i., grūtībās nonākuša uzņēmuma statuss tiek noteikts gan uzņēmumam individuāli, gan tā saistīto uzņēmumu grupai kopumā, neņemot vērā partneruzņēmumus.
5. Atbilstoši uzņēmuma lielumam izvērtē grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes.
6. Vērtējot grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, sabiedrība "Altum" ņem vērā pieteikumam pievienoto informāciju un publiski pieejamos datus par pieteikuma iesniedzēju un tā saistītiem uzņēmumiem, kas ir ticami, tai skaitā par:
6.1. kapitāldaļu turētājiem;
6.2. finanšu situāciju:
6.2.1. pēdējā gada pārskatu, kurš iesniegts saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par gada pārskatu sagatavošanu. Minēto pārskatu un attiecīgi pārskata iesniegšanas savlaicīgumu vērtē kontekstā ar šo noteikumu 31.1 punktā minēto termiņu;
6.2.2. operatīvo starpperiodu pārskatu, kurš nav vecāks par vienu mēnesi un kuru apstiprinājis zvērināts revidents. Operatīvo pārskatu pievieno arī tad, ja ir būtiskas izmaiņas pieteikuma iesniedzēja un tā saistīto uzņēmumu (ja attiecināms) situācijā, piemēram, uz pieteikuma iesniegšanas dienu pieteikuma iesniedzējs saskaņā ar 2022. gada pārskatā pieejamo informāciju atbilst grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm – vismaz vienai no Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā minētajām situācijām, tomēr no 2022. gada beigām līdz pieteikuma iesniegšanas brīdim ir būtiski uzlabojusies finanšu situācija, novēršot grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, un, lai to pierādītu, pieteikuma iesniedzējs iesniedz operatīvo starpperiodu pārskatu par pieteikuma iesniedzēju un saistītajiem uzņēmumiem, kurš nav vecāks par vienu mēnesi un kuru apstiprinājis zvērināts revidents;
6.2.3. informāciju par pamatkapitāla palielināšanu (parakstīts), kuru vērtē kompleksi kopā ar zvērināta revidenta apstiprināto operatīvo starpperiodu pārskatu. Parakstītā, bet neapmaksātā pamatkapitāla palielināšana ir jānodrošina pamatkapitāla palielināšanas noteikumos paredzētajā termiņā, bet ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par pamatkapitāla palielināšanu. Ja parakstītā pamatkapitāla palielināšanas rezultātā uzņēmumam nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju uz atbalsta piešķiršanas dienu, pamatkapitāla palielinājuma apmaksas pienākums tiks noteikts arī aizdevuma līgumā, paredzot sabiedrības "Altum" pienākumu vienpusēji atkāpties no aizdevuma līguma un aizņēmēja pienākumu atmaksāt saņemto valsts atbalstu, ja parakstītā pamatkapitāla apmaksa netiek veikta. Ja, saņemot dokumentus, tiek secināts, ka parakstītais kapitāls nav apmaksāts noteiktajā termiņā, kas iestājies pirms atbalsta piešķiršanas, sabiedrība "Altum" pieteikumu noraida.
7. Ja nav datu, kas nepieciešami grūtībās nonākuša uzņēmuma izvērtēšanai, jo atbilstoši juridiskajam statusam šādi dati bilancē netiek norādīti (piemēram, par zinātniskajām institūcijām, biedrībām), tās grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, par kurām nav datu, netiek vērtētas.
8. Ja atbalsta pretendents ir autonoms (t. i., tam nav saistīto uzņēmumu), grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju vērtējumā tiek ņemti vērā tikai konkrētā uzņēmuma dati. Atbalsts netiek piešķirts autonomiem uzņēmumiem, kuru dati liecina, ka uzņēmums ir nonācis grūtībās.
9. Ja atbalsta pretendentam ir saistītie uzņēmumi un ir pieejams uz atbalsta piešķiršanas brīdi noteiktās visas uzņēmumu grupas konsolidētais pārskats, grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju vērtēšanā tiek ņemti vērā konsolidētā pārskata dati. Vienlaikus tiek vērtētas arī paša atbalsta pretendenta grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes:
9.1. ja gan pēc konsolidētā pārskata datiem uzņēmumu grupai, gan pēc individuāliem konkrētā uzņēmuma datiem atbalsta pretendentam nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, atbalsts tiek piešķirts;
9.2. ja pēc konsolidētā pārskata datiem uzņēmumu grupai ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, bet pēc individuāliem konkrētā uzņēmuma datiem atbalsta pretendentam nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, atbalsts netiek piešķirts;
9.3. ja pēc konsolidētā pārskata datiem uzņēmumu grupai nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, bet pēc individuāliem konkrētā uzņēmuma datiem atbalsta pretendentam ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, atbalsts netiek piešķirts;
9.4. ja atbalsta pretendents, individuāli vērtējot, atbilst grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm un pēc konsolidētā pārskata datiem uzņēmumu grupa arī atbilst grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm, atbalsts netiek piešķirts.
10. Ja atbalsta pretendentam ir saistītie uzņēmumi, bet nav uz atbalsta piešķiršanas brīdi noteiktās visas uzņēmumu grupas konsolidētā pārskata vai grupas sastāvs konsolidētajā pārskatā atšķiras no tā, kas ir noteikts uz atbalsta piešķiršanas brīdi, grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju vērtēšanā tiek izmantoti summēti dati, kuri iegūti, saskaitot atbalsta pretendenta un katra saistītā uzņēmuma pēdējā noslēgtā gada pārskata datus sīkā (mikro) un vidējā uzņēmuma gadījumā vai pēdējo divu gadu grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju vērtēšanā nepieciešamos rādītājus lielā uzņēmuma gadījumā:
10.1. ja pēc summētiem datiem tiek aprēķināts, ka saistīto uzņēmumu grupai nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju un atbalsta pretendentam pēc tā individuāliem datiem nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, atbalsts tiek piešķirts arī tādos gadījumos, kad, individuāli vērtējot, vienam vai vairākiem grupas uzņēmumiem (kas nav atbalsta pretendenti, bet tā saistītie uzņēmumi) ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, jo tiek ņemti vērā summētie dati par uzņēmumu grupu kopumā;
10.2. ja pēc summētiem datiem tiek aprēķināts, ka uzņēmumu grupai ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, bet pēc individuāliem uzņēmuma datiem atbalsta pretendentam nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, atbalsts netiek piešķirts;
10.3. ja pēc summētiem datiem tiek aprēķināts, ka uzņēmumu grupai nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, bet atbalsta pretendentam, individuāli vērtējot, ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, atbalsts netiek piešķirts;
10.4. ja atbalsta pretendentam, individuāli vērtējot, ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes un pēc summētiem datiem uzņēmumu grupai arī ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, atbalsts netiek piešķirts.
11. Ja uzņēmumi ir saistīti ar fizisku personu starpniecību, tiek veikta grūtībās nonākuša uzņēmuma noteikšanai nepieciešamo datu summēšana visas uz atbalsta piešķiršanas brīdi noteiktās uzņēmumu grupas saistītajiem uzņēmumiem, vērtēti atbalsta pretendenta dati un juridiskās, finansiālās un administratīvās attiecības ar saistītajiem uzņēmumiem:
11.1. ja pēc summētiem datiem tiek aprēķināts, ka saistīto uzņēmumu grupai nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju un atbalsta pretendentam pēc tā individuāliem datiem nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, atbalsts tiek piešķirts;
11.2. ja atbalsta pretendentam, individuāli vērtējot, nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, savukārt, summējot datus ar saistītajiem uzņēmumiem, saistītajiem uzņēmumiem ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, atbalsts netiek piešķirts;
11.3. ja atbalsta pretendentam, individuāli vērtējot, ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, savukārt, summējot datus ar uzņēmumiem, kas saistīti ar fizisku personu starpniecību, nav grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju, atbalsts netiek piešķirts;
11.4. ja atbalsta pretendentam, individuāli vērtējot, ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes un, summējot datus ar saistītajiem uzņēmumiem, saistītajiem uzņēmumiem ir grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, atbalsts netiek piešķirts.
12. Grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmju noteikšanā ir jāizmanto uz atbalsta piešķiršanas brīdi noteiktās visas uzņēmumu grupas saistīto uzņēmumu gada pārskatu dati. Ja kāda uzņēmuma finanšu dati nav pieejami, izņemot šā pielikuma 7. punktā minēto gadījumu, pieteikumu noraida, jo nav pieejami grūtībās nonākuša uzņēmuma noteikšanai nepieciešamie dati.
13. Ja kādam no izvērtējamiem uzņēmumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā valsts reģistros nav iesniegts gada pārskats, pieteikumu noraida, jo nav pieejami grūtībās nonākuša uzņēmuma noteikšanai nepieciešamie dati.
Nr. p. k. |
Kritēriji | Procedūra | Informācijas avoti |
VIENOTIE KRITĒRIJI | |||
1. | Pieteicējs ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants | ''Lursoft'' publiski pieejamā datubāzē (turpmāk – ''Lursoft'') pārbauda, vai pieteikuma veidlapas sadaļā ''Informācija par komersantu'' norādītais komersants ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra komercreģistrā |
1) Pieteikuma veidlapa; 2) ''Lursoft'' |
2. | Pieteicējs atbilst vidējā vai lielā komersanta statusam |
Pārbauda ''Lursoft'', vai pieteikuma veidlapas sadaļā ''Informācija par komersantu'' norādītais komersants atbilst vidējā vai lielā komersanta statusam. Pārliecinās par komersanta statusu un pieprasa komersantam papildu informāciju, ja nepieciešams |
1) Pieteikuma veidlapa; 2) Lursoft |
3. | Iesniegta parakstīta pieteikuma veidlapa atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām |
1) Pārbauda, vai pieteikuma veidlapa ir parakstīta: - ja pieteikums ir saņemts LIAA e-pastā, pārbauda, vai pieteikums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu; - ja pieteikums ir saņemts LIAA pa pastu vai klātienē, pārbauda, vai uz pieteikuma ir pašrocīgs paraksta oriģināls; 2) Pārbauda, vai pieteikumu ir parakstījusi komersanta paraksttiesīgā persona. Informāciju par paraksttiesīgo personu pārbauda ''Lursoft'' pilnās izziņas sadaļā ''Valde'' un ''Prokūru saraksts''. Elektroniski aizpildītai pārbaudes lapai pievieno izdruku no ''Lursoft'', no kuras redzams, kas ir komersanta paraksttiesīgās personas. Ja pieteikumu nav parakstījusi paraksttiesīgā persona, pārbauda, vai pieteikumam ir pievienota pilnvara; 3) Pārbauda, vai pieteikums iesniegts, ievērojot Valsts valodas likuma prasības, tajā skaitā pārbauda, vai svešvalodā iesniegtajiem dokumentiem ir pievienoti šo dokumentu tulkojumi valsts valodā atbilstoši Ministru kabineta 2000. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 291 ''Kārtība, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā''. Ja tiek konstatēts, ka pieteikums nav parakstīts, ir iesniegts, neievērojot Valsts valodas likuma prasības, vai tam nav pievienoti pilnvarojumu apliecinoši dokumenti, sagatavo lēmumu par pieteikuma atstāšanu bez virzības, nosakot termiņu konstatēto trūkumu novēršanai. Ja norādītie trūkumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, LIAA pieteikumu atzīst par neiesniegtu |
1) Pieteikuma veidlapa; 2) ''Lursoft'' |
4. | Pieteikuma finanšu dati ir norādīti euro | Pārbauda, vai pieteikuma finanšu dati ir norādīti euro, ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata | Pieteikuma veidlapa |
SPECIFISKIE ATBALSTA KRITĒRIJI | |||
1. | Pieteicēja investīciju projekta rezultātā tiks īstenota saimnieciskā darbība atbilstoši kādam no Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumu Nr. 503 ''Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi eksportējošiem komersantiem lielo investīciju projektu atbalstam" (turpmāk – noteikumi) 19.2. apakšpunktā minētajām nozarēm vai jomām, vai viedās specializācijas prioritārajiem virzieniem, izņemot noteikumu 40. punktā minētajās nozarēs |
Pārbauda pieteikuma veidlapā norādīto investīciju projekta rezultātā īstenojamo darbības virzienu. Pārliecinās, vai tas atbilst kādam no noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajām nozarēm vai jomām, vai minētajiem viedās specializācijas prioritārajiem virzieniem: - zināšanu ietilpīga bioekonomika; - biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija; - fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; - viedā enerģētika un mobilitāte; - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Papildus izvērtē norādītā investīciju projekta sektora, kurā plānots veikt ieguldījumus, un komersanta sniegtā skaidrojuma atbilstību Ministru kabineta 2021. gada 16. februāra rīkojuma Nr. 93 ''Par Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam'' sadaļas ''Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnes 2021.–2027. gadam'' 3.1.1. apakšpunktā sniegtajiem skaidrojumiem par RIS3 specializācijas jomām ( turpmāk – MK rīkojums Nr. 93).
Pārliecinās, vai pieteikuma veidlapas sadaļā ''Informācija par komersantu'' norādītais klasifikācijas kods atbilstoši Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijai (NACE 2. red.) un atbilstoši kuram projekta īstenošanas rezultātā tiks īstenota saimnieciskā darbība, neatbilst noteikumu 40. punktā minētajām darbībām, nozarēm un saimnieciskās darbības veicējiem.
Ja komersants plāno savu darbību gan izslēgtajās, gan atbalstāmajās nozarēs, pārbauda, vai ir parakstīta pieteikuma veidlapas apliecinājuma sadaļa, ietverot apliecinājumu par plānoto darbību un izmaksu nošķiršanu |
Pieteikuma veidlapa MK rīkojums Nr. 93 Komisijas regula Nr. 651/2014 NACE 2. red |
2. | Ieguldījums atbilstoši noteikumu 5.8. apakšpunktam atbalsta komersanta darbību saskaņā ar Eiropas Savienības mērķiem un Latvijas saistībām, kas attiecas uz zaļo un digitālo transformāciju, tai skaitā Eiropas Savienības mērķi līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti |
Pārbauda pieteikuma veidlapas sadaļā ''Komersanta skaidrojums par investīciju projekta atbilstību noteikumu 5.8. apakšpunktam'' norādīto skaidrojumu par ieguldījumu un pārliecinās, vai tas atbalsta komersanta darbību saskaņā ar Eiropas Savienības mērķiem un Latvijas saistībām, kas attiecas uz zaļo un digitālo transformāciju, tai skaitā Eiropas Savienības mērķi līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti |
Pieteikuma veidlapa Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojums Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1119 (2021. gada 30. jūnijs), ar ko izveido klimatneitralitātes panākšanas satvaru un groza Regulas (EK) Nr. 401/2009 un (ES) 2018/1999 (''Eiropas Klimata akts'') |
KVALITĀTES KRITĒRIJI | |||
1. | Vidējā bruto samaksa darbiniekiem | ||
1.1. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 vai vairāk | 25 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 | Pieteikuma veidlapa |
1.2. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21–2,5 | 20 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21–2,5 | Pieteikuma veidlapa |
1.3. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81–2,2 | 15 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81–2,2 | Pieteikuma veidlapa |
1.4. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51–1,8 | 10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51–1,8 | Pieteikuma veidlapa |
1.5. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3–1,5 | 5 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,31–1,5 |
Pieteikuma veidlapa |
1.6. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3 | 0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3 |
Pieteikuma veidlapa |
2. | Eksporta apjoms investīciju projekta īstenošanas rezultātā | ||
2.1. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir vairāk nekā 200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir vairāk nekā 200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
2.2. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 181–200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 8 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 181–200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
2.3. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 161–180 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 6 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 161–180 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
2.4. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 141–160 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 141–160 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
2.5. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 121–140 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 2 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 121–140 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | Pieteikuma veidlapa |
2.6. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir līdz 120 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra un ir mazāks nekā 3 600 000 euro | 0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir līdz 120 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra un ir mazāks nekā 3 600 000 euro | Pieteikuma veidlapa |
3. | Projekta īstenošanas rezultātā radīto darba vietu skaits | ||
3.1. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 150 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 30 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 150 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 30 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
Pieteikuma veidlapa |
3.2. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 200 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 20 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
7 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 200 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 20 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
Pieteikuma veidlapa |
3.3. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
Pieteikuma veidlapa |
3.4. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro netiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā netiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi |
0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro netiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā netiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi |
Pieteikuma veidlapa |
4. | Komersanta ieguldījumu apjoms pētniecībā un attīstībā | ||
4.1. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir lielāks par 20 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir lielāks par 20 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
4.2. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 15,01 %– 20,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
8 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 15,01 % – 20,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
4.3. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 10,01 %–15,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
6 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 10,01 %–15,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
4.4. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 8,51 %–10,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 8,51 %–10,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
4.5 | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir līdz 8,5 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro | 2 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir līdz 8,5 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
4.6. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir mazāks nekā 250 000 euro | 0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā uzņēmuma līmenī ir mazāks nekā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
5. | PAPILDU KVALITĀTES KRITĒRIJS | ||
5.1. | Uz investīciju projektu pieteikumu iesniegšanas brīdi ir saņemts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | 5 punktus piešķir, ja uz investīciju projektu pieteikumu brīdi ir iesniegts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | Pieteikuma veidlapa |
5.2. | Uz investīciju projektu pieteikumu iesniegšanas brīdi nav saņemts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | 0 punktus piešķir, ja uz investīciju projektu pieteikumu brīdi nav iesniegts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina komersantam, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | Pieteikuma veidlapa |
Ja investīciju projekts tiek īstenots Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales NUTS 3 2021. gada datu reģionā, tad pie kopējā iegūto punktu skaita tiek piešķirti papildus 10 punkti.
Nr. p. k. |
Pieteicēja firma | Pieteikuma Nr. | Saņemto punktu skaits | Iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju iepriekšējā gadā tajā statistiskajā reģionā, kurā tiks īstenots investīciju projekts1 | Investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā attiecībā pret kapitāla atlaides apmēru, uz kuru pieteicējs pretendē2 |
Jaunradītas darba vietas un mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, attiecībā pret mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā, kurā tiks īstenots projekts, iepriekšējā gadā, – reizinājums3 |
Piezīmes.
1 Norāda tiem pieteikumiem, kuriem iegūts vienāds punktu skaits.
2 Norāda tiem pieteikumiem, kuriem iepriekšējā gadā tajā statistiskajā reģionā, kurā tiks īstenots investīciju projekts, iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju ir vienāds.
3 Norāda tiem pieteikumiem, kuriem investīciju projekta īstenošanas rezultātā eksporta apjoms ir vienāds.