Noteikumu projekts

23-TA-873
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju”  4.3.6.6. pasākuma “Bērnu pieskatīšanas pakalpojumi” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju” 4.3.6.6. pasākumu “Bērnu pieskatīšanas pakalpojumi” (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākumu īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.
3.
Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.
4.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda  Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kā Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde (turpmāk – atbildīgā iestāde).
5.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
II.Pasākuma mērķis
6.
Pasākuma mērķis ir mazināt rindu uz vietu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs, nodrošinot atbalstu pašvaldībām privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu iegādei un bērnu uzraudzības pakalpojumu (turpmāk – bērnu pieskatīšanas pakalpojumi) iegādei, tādējādi samazinot pirmsskolas vecuma bērnu vecāku izdevumus par bērnu pirmsskolas izglītības programmas apguvi.
7.
Pirmsskolas vecuma bērni šo noteikumu izpratnē ir bērni no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai.
8.
Pasākuma mērķa grupa ir ģimenes, kuras audzina pirmsskolas vecuma bērnus un kurām pašvaldības, kuru administratīvajā teritorijā ir deklarēta šo bērnu dzīvesvieta, nevar nodrošināt vietas pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs, tai skaitā sociāli un ekonomiski mazaizsargātās personu grupas.
9.
Pasākumu īsteno, sasniedzot šādus rādītājus:
9.1.
programmas iznākuma rādītāju – bērni vecumā līdz 18 gadiem – vismaz 1 239 bērni, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – vismaz 1 043 bērni;
9.2.
programmas rezultāta rādītāju – bērni, kas saņēmuši pirmsskolas izglītības pakalpojumus vismaz vienu līdz trīs gadus – 1 177 bērni, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – 991 bērns.
10.
Šo noteikumu 9.1. apakšpunktā noteiktais iznākuma rādītājs ir sasniegts, kad projektā paredzētajam bērnu skaitam tiek nodrošināti bērnu pieskatīšanas pakalpojumi, kas tiek pamatoti ar iesniegtiem pašvaldības un bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniedzēja starpā noslēgtā pakalpojumu vai deleģēšanas līguma nosacījumu izpildi pamatojošiem dokumentiem.
11.
Šo noteikumu 9.2. apakšpunktā noteiktais rezultāta rādītājs ir sasniegts, kad finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē un sadarbības iestāde apstiprina noslēguma maksājuma pieprasījumu, kurā pamatota rādītāju sasniegšana. Rezultāta rādītāja vērtība ir attiecināma, ja tā radusies viena kalendāra gada laikā pēc projekta noslēguma maksājuma veikšanas, nepārsniedzot šo noteikumu 45. punktā minēto termiņu. Ja finansējuma saņēmējs rezultāta rādītāja vērtību sasniedz, sadarbības iestāde turpmāko projekta rezultāta rādītāja izpildes kontroli neveic.
III.Pasākumam pieejamais finansējums
12.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir ne mazāks kā 19 140 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 3 019 816 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 16 269 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 2 566 843 euro) un pašvaldību finansējums – ne mazāks kā 2 871 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms – 452 972 euro).
13.
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne mazāk kā 16 120 185 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu 13 702 157 euro apmērā un pašvaldību finansējumu ne mazāk kā 2 418 028  euro apmērā.
14.
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 12. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram.
15.
Ja projektu iesniegumu atlases rezultātā ir radies neizmantots Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums, to var novirzīt jaunai projektu iesniegumu atlasei, ko organizē par pasākuma ietvaros atlikušo finansējumu.
16.
Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums projektā nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Ja šo noteikumu 20. punktā minētais projekta iesniedzējs ir Rīgas plānošanas reģiona pašvaldība, Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums projektā nepārsniedz 75 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
17.
Projekta iesniedzēja finansējums ir ne mazāks kā 15 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un ne mazāks par 25 procentiem, ja projekta iesniedzējs ir Rīgas plānošanas reģiona pašvaldība.
18.
Projekta minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot).
19.
Pašvaldība īsteno projektus, kuru kopējais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums nepārsniedz 3 000 000 euro.
IV.Prasības projekta iesniedzējam
20.
Projekta iesniedzējs ir pašvaldība. Projekta iesniedzējs pēc projekta apstiprināšanas uzskatāms par finansējuma saņēmēju.
21.
Projekta iesniedzējs viena projekta ietvaros var slēgt līgumus ar vairākiem Izglītības iestāžu reģistrā reģistrētiem un licencētu pirmsskolas izglītības programmu īstenojošiem pirmsskolas izglītības pakalpojumu sniedzējiem un vairākiem Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā reģistrētiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem.
22.
Pašvaldība, kuras teritorijā plānots īstenot projektu, informāciju par projekta īstenošanu iekļauj pašvaldības attīstības programmā, tai skaitā:
22.1.
projektam plānoto finansējumu un projektā sasniedzamo iznākuma rādītāju;
22.2.
prognozi par pirmsskolas vecuma bērnu skaitu pašvaldībā turpmākajos piecos gados novada teritoriālo vienību vai valstspilsētu noteikto teritoriālo iedalījumu griezumā (ja tas ir iespējams no datu pieejamības viedokļa), kas pamato projekta ilgtspēju, tai skaitā, izvērtējot un analizējot citus risinājumus bērnu pieskatīšanas pakalpojumu pieejamības veicināšanai.
23.
Projekta iesniedzējs izvērtē iespēju pašvaldības saistošajos noteikumos paredzēt priekšrocības uzņemšanai pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē pirmsskolas vecuma bērnus no sociāli un ekonomiski mazaizsargātajām personu grupām.
V.Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi
24.
Pasākuma ietvaros atbalstu var saņemt pašvaldības, kurās uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi attiecīgā mācību gada 1. oktobrī pirmsskolas vecuma bērnu skaits rindā uz vietu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs ir lielāks par 100, un attiecīgās pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienībā, kurā ir plānots īstenot projektu, pirmsskolas vecuma bērnu skaits rindā uz vietu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs ir lielāks par 50 (atbilstoši Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļvietnē vai citā tīmekļvietnē norādītajiem datiem, kas publicēti saskaņā ar aktuālo normatīvo regulējumu par informācijas publicēšanu par pirmsskolas vecuma bērnu skaitu pašvaldībās).
25.
Ja projektu plānots īstenot novada pašvaldības, kuru 2029. gadā ir plānots apvienot saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu, teritoriālajā vienībā, tad atbalsta saņemšanai uz attiecīgā mācību gada 1. oktobri abās apvienojamajās pašvaldībās kopā pirmsskolas vecuma bērnu skaits rindā uz vietu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs ir lielāks par 100.
26.
Pasākuma ietvaros atbalstu var saņemt pašvaldības, kuras 2029. gadā ir plānots apvienot saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu, un projektu plānots īstenot novada pašvaldības teritoriālajā vienībā, kas robežojas ar valstspilsētas pašvaldību, projekta iesniegumā pamatojot pirmsskolas izglītības iestādes nepieciešamību konkrētajā teritoriālajā vienībā. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno abu apvienojamo pašvaldību domes lēmumus, ar ko tiek saskaņota  projekta īstenošana.
27.
Projektā iekļauj šādas atbalstāmās darbības, kas sekmē šo noteikumu 9. punktā minēto rādītāju sasniegšanu un ietver investīcijas bērnu pieskatīšanas pakalpojumu nodrošināšanai saskaņā ar pašvaldības attīstības programmā noteikto:
27.1.
privātie pirmsskolas izglītības pakalpojumi, kas ietver pilnu, licencētu pirmsskolas izglītības pakalpojuma apguvi;
27.2.
bērnu uzraudzības pakalpojumi;
27.3.
publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
27.4.
projekta vadības nodrošināšana.
28.
Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas izmaksas:
28.1.
tiešās attiecināmās izmaksas;
28.2.
netiešās attiecināmās izmaksas.
29.
Šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas, kas sekmē šo noteikumu 6. punktā ​​​​​​​ minētā mērķa un šo noteikumu 9. punktā ​​​​​​​ noteikto rādītāju sasniegšanu, ietver šādas izmaksu pozīcijas:
29.1.
projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060) 55. panta 1. punktu, plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto izmaksu likmi divu procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās personāla izmaksas;
29.2.
projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), nepārsniedzot 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
29.3.
privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamie izdevumi atbilstoši ekonomiskās klasifikācijas kodiem:
29.3.1.
atalgojums (EKK 1100), izņemot atalgojumu, kuru piešķir kā mērķdotāciju no valsts budžeta;
29.3.2.
darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas (EKK 1200), izņemot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kuras piešķir kā mērķdotāciju no valsts budžeta;
29.3.3.
izdevumi par sakaru pakalpojumiem (EKK 2210);
29.3.4.
izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem (EKK 2220);
29.3.5.
remontdarbi un iestāžu uzturēšanas pakalpojumi (izņemot kapitālo remontu) (EKK 2240);
29.3.6.
informācijas tehnoloģiju pakalpojumi (EKK 2250);
29.3.7.
īre un noma (EKK 2260) mācību telpu nodrošināšanai;
29.3.8.
izdevumi par dažādām precēm un inventāru (EKK 2310);
29.3.9.
kurināmais un enerģētiskie materiāli (EKK 2320), ja pakalpojumu sniedzējs apkuri nodrošina pats;
29.3.10.
mācību līdzekļi un materiāli (EKK 2370);
29.4.
Bērnu uzraudzības pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamie izdevumi atbilstoši ekonomiskās klasifikācijas kodiem:
29.4.1.
atalgojums (EKK 1100);
29.4.2.
darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas (EKK 1200);
29.4.3.
izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem (EKK 2220);
29.4.4.
mācību līdzekļi un materiāli (EKK 2370);
29.5.
ar projekta darbībām tieši saistīto informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas.
30.
Šo noteikumu 28. punktā minētās attiecināmās izmaksas neietver izdevumus par ēdināšanas pakalpojumiem un interešu izglītību.
31.
Šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētie pakalpojumi tiek nodrošināti klātienē (pirmsskolas izglītības iestādē) darbdienās ne mazāk kā 12 stundas dienā.
32.
Šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētie pakalpojumi:
32.1.
tiek nodrošināti bērna deklarētajā dzīvesvietā vai citā piemērotā vietā ārpus bērna deklarētās dzīvesvietas, un tos nodrošina juridiska persona;
32.2.
ir pilna laika bērnu uzraudzības pakalpojumi (ne mazāk kā astoņas stundas dienā);
32.3.
tiek sniegti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem.
33.
Atbalsta ietvaros Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums uz vienu bērnu nepārsniedz 250 euro mēnesī.
34.
Atbalsts tiek aprēķināts proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis bērnu pieskatīšanas pakalpojumus. Atbalsts par privātajiem pirmsskolas izglītības pakalpojumiem tiek piešķirts par dienām, kad bērns apmeklē privāto pirmsskolas izglītības iestādi, izņemot dienas, kad bērns neapmeklē privāto pirmsskolas izglītības iestādi attaisnojoša iemesla dēļ.
35.
Atbalsts bērnu uzraudzības pakalpojumiem tiek attiecināts tikai par tām dienām, kurās bērnam nodrošināti minētie bērnu uzraudzības pakalpojumi.
36.
Atbalsts tiek pārtraukts ne vēlāk kā pēc 30 dienām no brīža, kad bērnam tiek piedāvāta vieta pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, kuras rindā bērns ir reģistrēts. Ja bērns tiek uzņemts pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, finansējuma saņēmējs atbalstu aprēķina proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis bērnu pieskatīšanas pakalpojumus.
37.
Šo noteikumu 28.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas ir finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla administratīvās izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām.
38.
Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir uzskatāmi par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
39.
Šo noteikumu 28. , 29. ,37. ​​​​​​​ un 38. punktā ​​​​​​​ minētās izmaksas ir attiecināmas, ja tās tiek veiktas ar saimniecisko darbību nesaistītu pakalpojumu sniegšanai.
40.
Izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, izņemot projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, kas ir attiecināmas, ja tās veiktas pēc 2021. gada 1. janvāra.
41.
Izmaksas ir attiecināmas uz spēkā esošiem līgumiem par bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniegšanu, ja šie līgumi nodrošina:
41.1.
pilnu licencētu pakalpojumu pirmsskolas izglītības programmas apguvei klātienē vai bērnu uzraudzības pakalpojumu bez papildu izmaksām izglītojamo vecākiem;
41.2.
rindas mazināšanu pirmsskolas izglītības pakalpojumu saņemšanai.
42.
Izmaksas, kas saskaņā ar šiem noteikumiem nav iekļaujamas kā attiecināmās izmaksas, ir finansējamas ārpus projekta.
43.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
44.
Projekta iesniedzējs izpilda nepieciešamās prasības un nodrošina, ka projekts atbilst principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” ievērošanai un atbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam noteiktajiem Eiropas Savienības un nacionālajiem normatīvajiem aktiem nevienlīdzības mazināšanas jomā, tai skaitā, prioritāri atbalstu sniedzot bērniem no sociāli mazāk aizsargātām grupām.
VI.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
45.
Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgtajā vienošanās par projekta īstenošanu noteikto termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
46.
Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par:
46.1.
projektā plānotajiem un sasniegtajiem šo noteikumu 9. punktā minētajiem rādītājiem, tai skaitā atbalstu saņēmušo bērnu vecumā līdz 18 gadiem skaitu un bērnu skaitu, kas saņēmuši pirmsskolas izglītības pakalpojumus vismaz vienu līdz trīs gadus;
46.2.
projekta ietek­­mi uz horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājiem:
46.2.1.
 bērnu pieskatīšanas pakalpojumu saņēmušās personas;
46.2.2.
atbalstu saņēmušās sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautās personas (ja attiecināms);
46.3.
atbalstu saņēmušām  šo noteikumu 7. punktā minētajām personām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 I un II pielikumu.
47.
Finansējuma saņēmējs sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 46.2. apakšpunktā minētā horizontālā principa rādītājiem vienlaikus ar informāciju par šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētā rezultāta rādītāja vērtības sasniegšanu.
48.
Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
49.
Finansējuma saņēmējs nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
50.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai projektā paredzētās atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
51.
Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi sešos mēnešos savā tīmekļvietnē ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu.
52.
Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu un spēju to izlietot deviņu mēnešu laikā (piemēram, projekta iesniedzējam ir pabeigts privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu vai bērnu uzraudzības pakalpojumu iepirkums vai noslēgts līgums par minēto pakalpojumu sniegšanu), var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, ievērojot, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma.
53.
Līgums par privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu sniegšanu vai par bērnu uzraudzības pakalpojumu sniegšanu tiek slēgts ne ilgāk kā uz pieciem gadiem, nepārsniedzot 2029. gada 31. augustu.
54.
Projektā plānoto bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniedzējs normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā paredzētajā kārtībā ir izvēlēts līdz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdim sadarbības iestādē.
55.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo pakalpojumu iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī sociāli atbildīgs iepirkums.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds