Ministru kabineta noteikumi Nr. 417
Rīgā 2023. gada 13. jūlijā (prot. Nr. 36 74. §)
22-TA-3201
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.1. pasākuma "Vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas veicināšana" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma) 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.1. pasākumu "Vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas veicināšana" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem;
1.5.
pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākuma mērķis ir veicināt vienlīdzīgas iespējas un nediskrimināciju, īstenojot informatīvus, izglītojošus un metodiskā atbalsta pasākumus politikas plānotājiem un īstenotājiem un darba devējiem.
3.
Pasākuma mērķa grupa ir:
3.1.
politikas plānošanā, īstenošanā un novērtēšanā iesaistītās valsts un pašvaldību iestādes, to kapitālsabiedrības, kā arī šo iestāžu un kapitālsabiedrību darbinieki;
3.2.
biedrības, nodibinājumi, mikrouzņēmumi, mazie vai vidējie uzņēmumi un to darbinieki.
4.
Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim:
4.1.1.
programmas iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 35;
4.1.2.
programmas iznākuma rādītājs – biedrības un nodibinājumi, mikrouzņēmumi, mazie vai vidējie uzņēmumi, kas saņēmuši atbalstu, – 83;
4.1.3.
programmas rezultāta rādītājs – personas, kuras pilnveidojušas savu profesionālo kompetenci vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas jomā, – 440;
4.2.
līdz 2029. gada 31. decembrim:
4.2.1.
programmas iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 211;
4.2.2.
programmas iznākuma rādītājs – biedrības un nodibinājumi, mikrouzņēmumi, mazie vai vidējie uzņēmumi, kas saņēmuši atbalstu, – 500;
4.2.3.
programmas rezultāta rādītājs – personas, kuras pilnveidojušas savu profesionālo kompetenci vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas jomā, – 2700.
5.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
6.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
7.
Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 2 000 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 1 700 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 300 000 euro.
8.
Pasākuma atbalsta veids ir grants.
9.
Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
10.
Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētām izmaksu pozīcijām un ir radušās, sākot ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu.
II.Prasības projekta iesnieguma iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem
11.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas organizē un koordinē darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu – Labklājības ministrija, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
12.
Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris ir Valsts administrācijas skola (turpmāk – sadarbības partneris). Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu. Sadarbības līgumā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī iekļauj sadarbības partnera pienākumu nodrošināt šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās e-mācību programmas īstenošanu atbilstoši šo noteikumu 22. punktam.
III.Atbalstāmās darbības un izmaksas
13.
Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
13.1.
profesionālās veiktspējas paaugstināšana par vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas principu integrēšanu politikas plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas procesos šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai;
13.2.
profesionālās veiktspējas paaugstināšana par iekļaujošas darba vides un diskriminācijas novēršanas jautājumiem šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai;
13.3.
pasākumu īstenošana darba samaksas atšķirību mazināšanai šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupai;
13.4.
informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
13.5.
projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana.
14.
Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
14.1.
tiešās attiecināmās izmaksas;
14.2.
netiešās attiecināmās izmaksas.
15.
Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
15.1.
projekta personāla izmaksas:
15.1.1.
līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienotās likmes un tās piemērošanas metodikas personāla atlīdzības izmaksām (turpmāk – personāla izmaksu metodika) apstiprināšanai – finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
15.1.2.
pēc personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas – finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, tai skaitā veselības apdrošināšanas izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, piemērojot personāla izmaksu metodikā noteikto likmi no šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās personāla izmaksas. Minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;
15.2.
pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
15.2.1.
iepirkumu līgumu izmaksas šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3., 13.4. un 13.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja šo noteikumu 13.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējs projekta vadības un īstenošanas personālu un sadarbības partneris projekta īstenošanas personālu piesaista uz iepirkumu līgumu pamata;
15.2.2.
komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam:
15.2.2.1.
iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3. un 13.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu 1 km izmaksām un iekšzemes komandējumu izmaksām;
15.2.2.2.
ārvalstu komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam šo noteikumu 13.1., 13.2. un 13.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
15.2.3.
normatīvajos aktos par kārtību, kādā veicama obligātā veselības pārbaude, paredzēto veselības pārbaužu izmaksas un līdz personāla izmaksu metodikas apstiprināšanai – redzes korekcijas līdzekļu kompensācija finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam, ja tās nav iekļautas šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētajā veselības apdrošināšanas polisē.
16.
Šo noteikumu 15.2.1. apakšpunktā minēto iepirkumu līgumu ietvaros ņem vērā, ka:
16.1.
ēdināšanu, telpu nomu, naktsmītnes, ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzību, tehnisko nodrošinājumu un kancelejas preču iegādi var paredzēt šo noteikumu 13.1., 13.2. un 13.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.2.
sadarbības partnera mācību pārvaldības sistēmas (turpmāk – mācību pārvaldības sistēma) pilnveidi un uzturēšanu var paredzēt šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.3.
līdz personāla izmaksu metodikas apstiprināšanai veselības apdrošināšanu var paredzēt finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam un sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā;
16.4.
darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanai un remontam, finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai var paredzēt ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, darba vietas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam;
16.5.
transporta pakalpojumu iegādi (transportlīdzekļa noma un transportlīdzekļa pakalpojuma iegāde) var paredzēt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3. un 13.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
16.6.
horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanu, tai skaitā zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanu, reāllaika transkripciju, subtitrus, bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanu, mācību dalībniekiem var paredzēt šo noteikumu 13. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām.
17.
Šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju septiņu procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
18.
Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
19.
Pasākuma ietvaros šo noteikumu 13.1., 13.2. un 13.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu pārvalda Labklājības ministrijas izveidota uzraudzības padome (turpmāk – padome). Padomes sastāvā ir finansējuma saņēmēja, Izglītības un zinātnes ministrijas, Tieslietu ministrijas, Kultūras ministrijas, Valsts kancelejas, Valsts administrācijas skolas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un citu biedrību un nodibinājumu pārstāvji. Atbildīgās iestādes un vadošās iestādes pārstāvji padomes darbībā var piedalīties novērotāja statusā.
20.
Padome:
20.1.
iepazīstas ar pasākuma ieviešanas progresu un sniedz priekšlikumus pasākuma ieviešanas pilnveidei;
20.2.
saskaņo šo noteikumu 21.1. un 23.2. apakšpunktā minēto mācību programmu saturu;
20.3.
saskaņo šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minēto izvērtējumu;
20.4.
saskaņo šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētajā izmēģinājumprojektā iesaistāmās valsts un pašvaldību iestādes un to kapitālsabiedrības, kā arī biedrības, nodibinājumus, mikrouzņēmumus, mazos vai vidējos uzņēmumus.
21.
Šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas:
21.1.
izstrādā e-mācību programmu par vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas jautājumiem un, ja nepieciešams, aktualizē to. Mācību programmā ietver vismaz sešus moduļus par diskriminācijas aizliegumu dzimuma, vecuma, invaliditātes, rases vai etniskās izcelsmes, ticības vai reliģiskās pārliecības un dzimumorientācijas dēļ;
21.2.
izstrādā digitālo rokasgrāmatu par vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas principu integrēšanu politikas plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas procesos un, ja nepieciešams, aktualizē to;
21.3.
īsteno izpratnes veicināšanas un izglītojošos pasākumus, tai skaitā konferences, seminārus, tematiskās diskusijas, darba grupas, domnīcas par vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas jautājumiem.
22.
Sadarbības partneris, kas īsteno šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minēto e-mācību programmu:
22.1.
nodrošina mācību dalībniekiem piekļuves tiesības mācību pārvaldības sistēmai;
22.2.
sadarbībā ar finansējuma saņēmēju plāno mācību norisi un laikus, tai skaitā organizē mācību dalībnieku grupas;
22.3.
izvieto un uztur šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās mācību programmas mācību materiālus mācību pārvaldības sistēmā;
22.4.
ja nepieciešams, papildina mācību pārvaldības sistēmas funkcionalitāti un nodrošina tās veiktspēju;
22.5.
nodrošina mācību dalībnieku zināšanu pārbaudes tehnisko risinājumu;
22.6.
veic mācību dalībnieku atbilstības pārbaudi iesaistei e-mācībās un dalībnieku uzskaiti, kā arī iesniedz finansējuma saņēmējam dokumentu, kas apliecina mācību dalībnieku dalību e-mācībās, kurā norāda dalībnieka vārdu, uzvārdu, personas kodu, darba vietas e-pasta adresi un citu personas datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu un dalībnieku pārskata sagatavošanai.
23.
Šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas:
23.1.
izstrādā metodiskos materiālus par iekļaujošas darba vides un diskriminācijas novēršanas jautājumiem un, ja nepieciešams, aktualizē tos. Metodisko materiālu izstrādē sadarbojas ar darba devējus un darba ņēmējus pārstāvošajām organizācijām;
23.2.
izstrādā mācību programmu par iekļaujošas darba vides un diskriminācijas novēršanas jautājumiem, ja nepieciešams, arī attālinātā formātā, kā arī popularizē šīs mācību programmas apguves iespējas. Mācību programmas izstrādē sadarbojas ar darba devējus un darba ņēmējus pārstāvošajām organizācijām;
23.3.
īsteno šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minēto mācību programmu, ja nepieciešams, nodrošina mācību līdzekļu, izdales materiālu un individuālo mācību piederumu pieejamību mācību programmas dalībniekiem;
23.4.
veic mācību dalībnieku atbilstības pārbaudi iesaistei mācībās un dalībnieku uzskaiti, kā arī iesniedz finansējuma saņēmējam dokumentu, kas apliecina mācību dalībnieku dalību mācībās, kurā norāda dalībnieka vārdu, uzvārdu, personas kodu, darba vietas e-pasta adresi un citu personu datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu un dalībnieku pārskata sagatavošanai.
24.
Šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas:
24.1.
veic izvērtējumu par darba samaksas atšķirībām starp sievietēm un vīriešiem valsts un pašvaldību iestādēs un to kapitālsabiedrībās, biedrībās, nodibinājumos un mikrouzņēmumos, mazos vai vidējos uzņēmumos;
24.2.
izstrādā saturu rīcības modelim darba samaksas atšķirību mazināšanai starp sievietēm un vīriešiem;
24.3.
īsteno izmēģinājumprojektu šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minētā rīcības modeļa ieviešanai;
24.4.
izmēģinājumprojektā iesaista vismaz divas politikas veidošanā un īstenošanā iesaistītas valsts un pašvaldību iestādes un to kapitālsabiedrības, divas biedrības, nodibinājumus un mikrouzņēmumus, mazos vai vidējos uzņēmumus un to darbiniekus, un īsteno izmēģinājumprojektu ne ilgāk kā divus gadus;
24.5.
pēc šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanas, ja nepieciešams, precizē šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minētā rīcības modeļa saturu;
24.6.
īsteno izpratnes veicināšanas un izglītojošus pasākumus darba devējiem par darba samaksas atšķirību mazināšanu starp sievietēm un vīriešiem valsts un pašvaldību iestādēs un to kapitālsabiedrībās, biedrībās, nodibinājumos un mikrouzņēmumos, mazos vai vidējos uzņēmumos.
25.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
25.1.
nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta īstenošanas personālu un vadības personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka šis personāls tiek nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām;
25.2.
publiskos iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms, īsteno sociāli atbildīgus un inovatīvus iepirkumus;
25.3.
piesaistot šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo personālu vai veicot iepirkumus, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, un vismaz paredz, ka projekta vadībā iesaistītais personāls un iepirkumu līgumu izpildītāji ir:
25.3.1.
informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem, krāpšanas pazīmēm un pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;
25.3.2.
parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
25.4.
nodrošina informācijas un publicitātes, kā arī vizuālās identitātes pasākumus, kas noteikti regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantā, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
25.5.
personu datu apstrādi veic saskaņā ar personas datu aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām;
25.6.
ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu savā tīmekļvietnē un, ja nepieciešams, aktualizē to.
26.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
26.1.
nodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
26.2.
uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 4.2.3. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 (turpmāk – regula Nr. 2021/1057), 1. pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam;
26.3.
uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par kopējiem tūlītējiem rādītājiem saskaņā ar regulas Nr. 2021/1057 1. pielikumu;
26.4.
uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:
26.4.1.
personu skaits, kuras ir piedalījušās mācību programmās, kurās ir integrēti dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, pamattiesību, etniskās un citas piederības jautājumi, tostarp par to tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
26.4.2.
konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, pamattiesību, etniskās un citas piederības jautājumiem;
26.4.3.
izstrādāto vai pilnveidoto stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu, tai skaitā digitālo, skaits, kuros integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ, kā arī pamattiesību jautājumi;
26.4.4.
bērnu uzraudzības pakalpojumu saņēmušo to personu skaits, kas piedalās mācībās vai projekta aktivitātēs;
26.5.
iepirkumu līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3., 13.4. un 13.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 30 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas.
27.
Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
28.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents, ārlietu ministra pienākumu izpildītājs A. K. Kariņš
Labklājības ministre E. Siliņa