19.3 panta otro daļu
3.1. reformas 2.1.2.r mērķis ir:
3.1.1. transformēt IKT nodrošināšanas pieeju valsts pārvaldē, centralizējot kompetences centros vienveidīgu vairāku iestāžu atbalstam nepieciešamo IKT koplietošanas pakalpojumu sniegšanu;
3.1.2. attīstīt valsts pārvaldes centralizētās platformas, informācijas sistēmas un koplietošanas pakalpojumus un konsolidēt skaitļošanas infrastruktūras pakalpojumus, automatizējot un efektivizējot piegādes procesus, lai veicinātu pārrobežu piekļuvi valsts pārvaldes pakalpojumiem, kā arī konsolidēt valsts pārvaldes skaitļošanas un datu glabāšanas infrastruktūras pakalpojumus;
3.2. investīcijas 2.1.2.1.i. mērķis ir:
3.2.1. panākt, lai pārvalde darbojas kā vienota organizācija, kas ietver tādu standartizētu atbalsta funkciju ieviešanu kā grāmatvedības uzskaite, personāla administrēšana, resursu uzskaites un vadības nodrošināšana;
3.2.2. izveidot un būtiski papildināt četras publisko pakalpojumu sniegšanas platformas, piecas nozaru un atbalsta funkciju platformas, sešas koplietošanas platformas, kā arī pašvaldībām paredzētās sistēmas;
3.3. investīcijas 2.1.2.2.i. (tās ietvaros īstenotie projekti ir stratēģiski svarīgi projekti) mērķis ir:
3.3.1. nodrošināt koplietošanas skaitļošanas un datu pārvaldības infrastruktūru un pakalpojumus publiskajai pārvaldei, kā arī attīstīt IKT infrastruktūras kompetences centrus valsts pārvaldes datu glabāšanai un skaitļošanai;
3.3.2. nodrošināt publiskā sektora datu glabāšanas un skaitļošanas spēju attīstību četru savstarpēji koordinētu projektu (Latvijas valsts radio un televīzijas centra, Latvijas Nacionālās bibliotēkas, Iekšlietu ministrijas Informācijas centra un Zemkopības ministrijas) ietvaros;
3.3.3. nodrošināt, lai investīcijas īstenošanas rezultātā vismaz 10 valsts pārvaldes platformas un informācijas sistēmas tiek darbinātas, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus;
3.4. reformu 2.1.2.r. īsteno līdz 2022. gada 30. jūnijam un tās ietvaros sasniedzamais atskaites punkts ir tiesiskā regulējuma izveide atbalsta saņemšanai valsts pārvaldes centrālo sistēmu un platformu attīstības un skaitļošanas infrastruktūras pakalpojumu konsolidācijas jomā;
3.5. investīciju 2.1.2.1.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamie mērķi ir:
3.5.1. līdz 2023. gada 31. martam – saskaņoto plānu apstiprināšana centralizēto funkciju vai pakalpojumu izveidei, pārveidei vai ieviešanai – 15;
3.5.2. līdz 2023. gada 30. septembrim – centralizēto IKT risinājumu izstrāde saskaņoto aprakstu pieņemšanai – 15;
3.5.3. līdz 2026. gada 31. augustam – izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT platformu un sistēmu skaits – 15;
3.6. investīciju 2.1.2.2.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamie mērķi ir:
3.6.1. līdz 2024. gada 31. decembrim – platformu vai sistēmu skaits, ko pārvalda koplietošanas pakalpojumu sniedzēji, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, – 4;
3.6.2. līdz 2026. gada 31. augustam – platformu vai sistēmu skaits, ko pārvalda koplietošanas pakalpojumu sniedzēji, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, – 10."
13.1.4.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;
13.1.4.2. piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu;".
17.2.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;
17.2.2. vismaz piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu."
18.1.1. ja tas noteikts projekta īstenošanas līgumā, – pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, piešķir avansa maksājumus ne vairāk kā 30 % apmērā, ko finansējuma saņēmējs apgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros;
18.1.2. pēc maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots apliecinājums, ka nav atgūts nodoklis no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
18.1.3. veic maksājumus finansējuma saņēmējam atbilstoši vadības informācijas sistēmā ievadītajai informācijai un projekta īstenošanas līgumā noteiktajiem un sekmīgi noslēgtajiem projekta posmiem, kā arī veic projekta noslēguma maksājumu;
18.1.4. veic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājumu līdz 2026. gada 31. augustam;
18.1.5. veic šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās darbības, ja šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju īstenotajos projektos sadarbības partneris ir valstspilsētu un novadu pašvaldība;".
32.3.1. mākoņdatošanas un saistīto pakalpojumu izmaksas informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas nodrošināšanai projekta laikā;
32.3.2. lietojumprogrammatūras risinājumu īres un saistīto pakalpojumu izmaksas projekta ietvaros īstenojamo risinājumu ieviešanai un aprobācijai projekta īstenošanas laikā;".
32.4.1. serveru tehnikas un tās uzstādīšanai nepieciešamās infrastruktūras iegādes izmaksas;
32.4.2. datu masīvu iekārtas iegādes izmaksas;
32.4.3. sērijveida programmatūras iegādes izmaksas, tai skaitā licenču un uzturēšanas atbalsta atjauninājumu izmaksas licenču vai programmatūras darbības periodā, kas nepārsniedz piecus gadus;
32.4.4. tehniskās infrastruktūras un ražotāja sērijveida programmatūras uzstādīšanas un konfigurēšanas izmaksas;
32.4.5. datu pārraides tīklu iekārtu iegādes, iekārtu ražotāja atbalsta un optisko šķiedru kabeļu nomas izmaksas datu pārraides savienojumu vai datu transformācijas pieslēgumu nodrošināšanai valsts pārvaldes federētā mākoņa datu centriem investīcijas 2.1.2.2.i. projektu īstenošanas mērķu sasniegšanai;".
"1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Atveseļošanas fonda plāna reformu un investīciju virziena mērķi, to apraksti un sasniegšanas apliecināšana
Nr. p. k. |
Investīcija |
Mērķa saturu raksturojošs nosaukums un tā apraksts |
Minimālās vērtības pa investīcijām (skaits) |
Mērķa sasniegšanas apliecinājums |
Sasniegšanas termiņš |
1. | 2.1.1.1.i. |
Izstrādāto un saskaņoto IKT risinājumu attīstības aktivitāšu apraksti
IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās: 1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība; 2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana; 3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība; 4) IKT pārvaldības procesu atbalsts |
26 (11*+15**) |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenojamo IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā1 saskaņojis IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu aprakstu2, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu apraksti | 2023. gada 30. septembris |
2.1.2.1.i. |
Saskaņotu aprakstu pieņemšana attiecībā uz centralizētu IKT risinājumu izstrādes darbībām Centrālā platforma vai sistēmas izstrādātājs izstrādā un saskaņo to IKT risinājumu izstrādes darbību koncepcijas, kas jāizstrādā saskaņā ar IKT pārvaldības tiesisko regulējumu |
||||
2. | 2.1.1.1.i. |
IKT risinājumu nodrošināšana modernizētām publiskās pārvaldes funkcijām (tai skaitā sistēmām)
IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās: 1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība; 2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana; 3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība; 4) IKT pārvaldības procesu atbalsts |
26 (11*+15**) |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus, kas dokumentē modernizēto pakalpojumu (funkciju) pilnveidojumus, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā3 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu4, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina | 2026. gada 31. augusts |
2.1.2.1.i. |
Izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT platformu un sistēmu skaits Ekspluatācijā ir šādas centralizētas IKT platformas vai sistēmas: 1) publisko pakalpojumu sniegšanas platformas – 4; 2) resoru un atbalsta funkciju platformas – 5; 3) platformas un sistēmas pašvaldībām – 6 |
||||
3. | 2.1.2.1.i. |
Koordinētu plānu apstiprināšana centralizētu funkciju vai pakalpojumu izveidei, pārveidei vai ieviešanai Pirms aktivitātes uzsākšanas, lai izstrādātu IKT risinājumus, atbildīgā institūcija sagatavo un koordinē centralizētās IKT funkcijas vai pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu (tai skaitā attiecībā uz pakalpojumu finansēšanu) |
15 |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā plānoto centralizētu funkciju vai pakalpojumu izveidi, pārveidi vai ieviešanu ir sagatavojis Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 3. pielikumā minēto centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu, kas apstiprināts ar Ministru kabineta rīkojumu. IKT pārvaldības organizācija sagatavo kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie centralizēto funkciju vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāni |
2023. gada 31. marts |
4. | 2.1.2.2.i. |
Koplietošanas pakalpojumu sniedzēju mākoņdatošanas pakalpojumu sniegšanas uzsākšana Darbības rādītāja atskaites punktu uzskata par izpildītu, ja katrs no četriem koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) nodrošina vismaz vienas valsts platformas vai informācijas sistēmas darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā
|
4 |
Dokuments, kurā pienācīgi pamatots tas, kā tika apmierinoši sasniegts mērķis (tostarp visi būtiskie elementi), kopā ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem. Šā dokumenta pielikumā iekļauj šādus dokumentārus pierādījumus par katru no 10 valsts platformām vai informācijas sistēmām, kuru darbināšana ar koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumiem tiek izmantota par apliecinājumu rādītāja izpildei: a) platformas vai sistēmas produkcijas ekspluatācijas uzsākšanu apliecinošu nodošanas un pieņemšanas aktu (kopiju), kas satur norādes par koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumu izmantošanu, vai mākoņdatošanas pakalpojumu piegādes līgumu (kopiju), kas satur norādes par šo pakalpojumu izmantošanu platformas vai sistēmas darbināšanai; b) platformas vai sistēmas skaitļošanas, datu uzkrāšanas un, ja tas ir prasīts, arī darbības rezerves atjaunošanas tehniskā nodrošinājuma ar mākoņdatošanas pakalpojumiem aprakstus |
2024. gada 31. decembris |
5. | 2.1.2.2.i. |
Valsts pārvaldes informācijas sistēmas, kas izmitinātas nacionālajā federētajā mākonī Darbības rādītāju uzskata par sasniegtu, ja četri koplietošanas pakalpojumu sniedzēji (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) kopumā nodrošina vismaz desmit valsts platformu vai informācijas sistēmu darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā |
10 |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus – pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas ieviešanu, aprakstus par publiskās pārvaldes informācijas sistēmu un platformu integrāciju nacionālajā federētajā mākonī, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā7 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu8, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina | 2026. gada 31. augusts |
6. | 2.1.3.1.i. |
Nozares, par kurām attiecīgās datu kopas ir pieejamas centralizētajās datu pārvaldības un izplatīšanas platformās, t. sk. kontrolētās izplatīšanas platformās, ģeoportālā vai atvērto datu portālā Valsts centralizētā datu pārvaldības un izplatīšanas platforma nodrošina piekļuvi datu kopām par vismaz 10 dažādām valsts pārvaldes nozarēm un jomām (orientējoši šādām datu kopām: iedzīvotāju dati; juridisko personu dati, tostarp dati, kas nepieciešami pārstāvībai un atļauju izsniegšanai juridisko personu vārdā; vides sektora dati, tostarp piesārņoto vietu dati; veselības sektora dati, tostarp gan dati, kas nepieciešami ārstniecībai, veselības aprūpes pakalpojumu administrēšanai un statistikai, gan pētniecībai; sociālo pakalpojumu dati; ostu loģistikas datu kopas; publisko iepirkumu datu kopas; ģeotelpiskie dati zemkopības sektoram, t. sk. viedai lauksaimniecības zemes pārvaldībai; veterināro zāļu datu kopas; zinātniskās izpētes datu kopas, kas radītas ar mērķi veicināt atvērtās zinātnes pieeju, koplietojot zinātnisko pētījumu datus) |
10 |
Finansējuma saņēmējs par katru valsts datu aprites platformā (datu agregācijas vidē) nodrošināto nozares datu kopu vadības informācijas sistēmā ievieto detalizētu datu kopas aprakstu, kā arī ieviešanu apliecinošus dokumentus – pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas ieviešanu. IKT pārvaldības organizācija sagatavo un vadības informācijas sistēmā ievieto kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina |
2026. gada 31. augusts |
Piezīmes. * Minimālā vērtība investīcijai 2.1.1.1.i. ** Minimālā vērtība investīcijai 2.1.2.1.i. *** Rādītājs tiks uzskaitīts, nosakot kopējo vērtību īstenošanas perioda beigās. |
2 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikums.
3 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
4 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.
5 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
6 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.
7 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
8 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums."
"3. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns
1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums)
Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un īsu satura aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas galvenos nosacījumus |
2. Pakalpojuma sniedzējs
Institūcijas – centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai pakalpojuma sniedzējas nosaukums |
3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))
Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa rādītāju īsus aprakstus un plānotās vērtības |
4. Pakalpojuma saņēmēju loks
Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti) un turpmākas attīstības perspektīvu |
5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums
Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda) |
6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija
Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā) tiesisko regulējumu. Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu |
7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1
Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram, pārdalot no pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem maksājumiem saņemot daļu no pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums tiks finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu programmas. Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem |
8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2
Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus. Konkrēti norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert arī pārvaldes darbinieku skaitu samazinājumu, norādot ietaupījumu sadalījumu pa institūcijām vai resoriem. Ja papildu izmaksas ir saskaņotas, pieņemot saistīto tiesisko regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem. Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām |
Lietotie saīsinājumi:
SLA – (angl. – Service Level Agreement), pakalpojuma līmeņa vienošanās
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
1. Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.
2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."
"4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums
Investīcija |
Investīcijas nolūks |
Nozaru ministrijas, finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri (norādīti iekavās, ja finansējuma saņēmēji vai sadarbības partneri ir ārpus nozaru ministrijas resora) |
Summa bez pievienotās vērtības nodokļa (milj.)* |
Centralizēti pārvaldītās nozaru datu kopas |
Centralizētās funkcijas un koplietošanas pakalpojumi |
Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi |
1. Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma Programmas mērķis: Valsts digitālo pakalpojumu piegādes platformu attīstība un to jaunākās funkcionalitātes efektīva izmantošana projektus īstenojošo nozaru pakalpojumu piegādē un klientu apkalpošanā. Par programmas padomes vadību atbildīgā institūcija – VARAM, padomes dalībnieki papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM un LPS | ||||||
2.1.2.1. | Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana | VARAM (KM) |
17,724 | 1 | 5 |
4 |
2.1.1.1. | Finanšu dokumentu aprites digitalizācija, izveidojot centralizētu finanšu dokumentu maiņvietu | FM | 1,68 | 1 |
1 |
1 |
2.1.1.1. | Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība | FM | 1,68 | 1 |
||
2.1.2.1. | Digitālo pakalpojumu platforma biznesa attīstības veicināšanai | EM | 1,68 | 4 |
1 |
1 |
2.1.3.1. | Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija | TM | 2,436 | 1 |
1 |
|
2.1.1.1. | Vienotas civilās aizsardzības un ugunsdrošības pārvaldības platformas ieviešana | IeM | 1,848 | 1 |
||
Kopā |
27,048 | |||||
2. Datu pārvaldības attīstības programma Programmas mērķis: Datu pārvaldības ieviešana projektus īstenojošās nozarēs, nodrošinot datu koplietošanu un publicēšanu atkalizmantošanai, efektīvi izmantojot centralizēto platformu jaunākās funkcionālās iespējas. Par programmas vadību atbildīgā institūcija – VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM | ||||||
2.1.3.1. | Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība, vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un koplietošanas nodrošināšana, vēlēšanu procesu digitalizācija un automatizācija |
VARAM (VRAA, LM, CVK) | 10,92 | 6 |
3 |
4 |
2.1.3.1. | Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija | FM | 1,344 | 4 |
1 |
|
2.1.3.1. | Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī | IZM | 3,444 | 1 |
1 |
1 |
2.1.3.1. | Ostu pārvaldības digitālā transformācija, pilnveidojot transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi | Rīgas brīvostas pārvalde |
3,242 | 2 |
2 |
2 |
2.1.1.1. | Ziņošanas sistēmas pilnveidošana par kuģu radītajiem atkritumiem Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā | SM | 0,118 | 1 |
1 |
|
2.1.3.1. | Ārstniecības iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu pārvaldība | VM (LBPSC) |
8,4 | 3 |
8 |
|
2.1.3.1. | Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija | ZM | 1,848 | 3 |
2 |
|
2.1.3.1. | Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku | ZM | 2,352 | 2 |
3 |
|
Kopā |
31,668 | |||||
3. Valsts pārvaldes IKT infrastruktūras attīstības programma Programmas mērķis: Valsts pārvaldes mākoņdatošanas koplietošanas pakalpojumu attīstība, attīstot un integrējot "federētā mākonī" 4 valsts koplietošanas pakalpojumu sniedzēju savstarpēji sadarbspējīgus pakalpojumus. Par programmas vadību atbildīgā institūcija – VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM | ||||||
2.1.2.2. | Iekšlietu ministrijas Informācijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | IeM | 2,52 | 1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Latvijas Nacionālās bibliotēkas mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | KM | 0,9828 | 1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Latvijas Valsts radio un televīzijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | SM | 5,88 | 1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Lauksaimniecības datu centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | ZM | 3,108 | 1 |
1 |
|
Kopā |
12,4908 | |||||
4. Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma Programmas mērķis: Modernizēt un centralizēt valsts resursu pārvaldības, valsts pārvaldes personāla pārvaldības, darbinieku apmācību pārvaldības un zināšanu uzkrāšanas centralizētās platformas, kā arī turpināt izvērst tīmekļvietņu centralizēto platformu. | ||||||
2.1.2.1. | Valsts pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, t. sk. vienota cilvēkresursu pakalpojumu izveide, valsts vienotās apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas attīstība | VK, VAS (FM) | 3,36 | 3 |
2 |
2 |
2.1.2.1. | Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana | FM (Valsts kase) | 13,44 | 1 |
2 |
2 |
2.1.2.1. | Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana | VK | 2,1 | 1 |
1 |
1 |
Kopā | 18,9 | |||||
5. E-lietas programma Programmas mērķis: Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija. Par programmas vadību atbildīgā institūcija – TM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM | ||||||
2.1.2.1. | Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība | TM, Prokuratūra | 7,56 | 6 |
1 |
7 |
2.1.1.1. | Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai | IeM | 2,80728 | 1 |
2 |
2 |
Kopā |
10,36728 | |||||
6. Kultūras nozares projektu programma Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest digitalizācijas risinājumus kultūras nozares institūcijām un sabiedriskajiem medijiem. | ||||||
2.1.1.1. | Kultūras nozares institūciju darbības procesu digitālā transformācija, t. sk. digitālie risinājumi nozares institūcijām | KM | 3,444 | 4 |
5 |
|
2.1.2.1. | Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana | KM (AiM) | 1,68 | 1 | 1 | |
Kopā |
5,124 | |||||
7. Pašvaldību koplietošanas platformu programma Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest koplietošanas platformas pašvaldību pārvaldes un atbalsta funkciju nodrošināšanai. | ||||||
2.1.2.1. | Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām | Pašvaldības, VARAM, LM, IeM, IzM | 20,53392 | 5 |
5 |
|
2.1.2.1. | Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana | VARAM | 0,63 | 1 |
1 |
1 |
Kopā |
21,16392 | |||||
8. Ārpus programmām | ||||||
2.1.1.1. | Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība | VARAM | 2,1 | 1 |
1 |
1 |
Piezīmes. * PVN tiek apmaksāts atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 34. punktam. ** Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi". *** Stratēģiski svarīgs projekts. |
Lietotie saīsinājumi:
AiM – Aizsardzības ministrija
CVK – Centrālā vēlēšanu komisija
EM – Ekonomikas ministrija
FM – Finanšu ministrija
IeM – Iekšlietu ministrija
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
IzM – Izglītības un zinātnes ministrija
KM – Kultūras ministrija
LBPSC – Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs (izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esošs valsts zinātniskais institūts – atvasināta publiska persona)
LM – Labklājības ministrija
LPS – Latvijas Pašvaldību savienība
SM – Satiksmes ministrija
TM – Tieslietu ministrija
VARAM – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
VAS – Valsts administrācijas skola
VK – Valsts kanceleja
VM – Veselības ministrija
VRAA – Valsts reģionālās attīstības aģentūra
ZM – Zemkopības ministrija"