Noteikumu projekts

22-TA-641
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar likuma Par budžeta un finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonda) plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu” 2.2.1.1.i. investīcijas “Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei” (turpmāk – 2.2.1.1.i. investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:
1.1.
pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus;
1.2.
atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.3.
iesaistīto institūciju tiesības un pienākumus; 
1.4.
projektu īstenošanas un uzraudzības nosacījumus, tai skaitā ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītos nosacījumus;
1.5.
iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
Atzinums – Eiropas digitālās inovācijas centra (turpmāk - EDIC) novērtējums par gala labuma guvēja esošo digitālo un inovāciju briedumu un par veikto investīciju atbilstību digitālās attīstības ceļa kartei;
2.2.
Digitālās attīstības ceļa karte – EDIC eksperta padziļināti vadīts un izveidots novērtējums digitālā brieduma testa ietvaros par gala labuma guvējam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai;
2.3.
EDIC - Latvijas nacionālās atlases procedūrā izraudzīta kandidātiestāde, kas ir iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam par EDIC izveidi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulu ES Nr. 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu 2015/2240 (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2021/694) un tiesību subjekts, kas atlasīts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2021/694 16. pantu;
2.4.
Gala labuma guvējs - sīkais (mikro), mazais, vidējais, lielais, komersants, biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus, publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas reģistrēta Latvijas Republikas teritorijā;
2.5.
Inovācijas kopas - neatkarīgu pušu struktūras vai organizētas grupas, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas ES Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk -  Komisijas regula Nr. 651/2014) 2. panta 92. punktā noteiktajam;
2.6.
Lielais komersants - komersants, kas atbilst Komisijas regula Nr. 651/2014 2. panta 24. punktā noteiktajam;
2.7.
Otrreizējais digitālā brieduma tests – novērtējums par gala labuma guvēja esošo digitālo un inovāciju briedumu, ko pēc projekta īstenošanas gala labuma guvējs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar EDIC un EDIC eksperta atzinums par projekta izpildes atbilstību digitālās attīstības ceļa kartē noteiktajam;
2.8.
Pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija – organizācija, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 83. punktā noteiktajam;
2.9.
Reģionālais kontaktpunkts - reģionālais uzņēmējdarbības atbalsta centrs, kas ir EDIC vai tā sadarbības partnera kā inovācijas kopas dalībnieka struktūrvienība, kas koordinē pakalpojumu sniegšanu un nodrošina EDIC pakalpojumu sasniedzamību gala labuma guvējiem no attiecīgā reģiona Latvijas Republikas teritorijā;
2.10.
Sākotnējais digitālā brieduma tests – novērtējums par gala labuma guvēja esošo digitālo un inovāciju briedumu, ko gala labuma guvējs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar EDIC, lai noteiktu gala labuma guvēja digitalizācijas vajadzības un spēju izmantot digitālās tehnoloģijas, kas tiek definētas digitālās attīstības ceļa kartē;
2.11.
Sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants – komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 2. pantā noteiktajam;
2.12.
Tehnoloģiskais pakalpojums - gala labuma guvējam pieejamais EDIC pakalpojums eksperimentēšanai, pilotēšanai un testēšanai pirms investīciju ieguldījumiem.
3.
2.2.1.1.i. investīcijas mērķis ir ar digitālo tehnoloģiju ieviešanas palīdzību veicināt komersantu konkurētspēju, kā arī digitālu un inovatīvu publisko pārvaldi, kurā tiek izmantotas tikpat modernas tehnoloģijas kā privātajā sektorā, veicināt risinājumu ieviešanu sasaistē ar viedās specializācijas stratēģiju, paaugstināt komersantu izpratni par digitālo tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām un nodrošināt atbalsta piekļūstamību digitālās transformācijas procesiem visā Latvijas Republikas teritorijā un nodrošināt Latvijas pilntiesīgu iesaisti kopējā EDIC tīklā.
4.
2.2.1.1.i. investīcijas sasaiste un ietekme uz īstenojamo reformu: investīcija īsteno Reformu 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu”, kuras mērķis ir izveidot vienotajā tīklā darbojošos EDIC ar reģionālo tvērumu un vienotu un koordinētu atbalsta ekosistēmu komercdarbības digitālās transformācijas veicināšanai un nodrošināt atbalstu Eiropas Komisijas atbalstīto EDIC darbībai, atbilstoši nacionālajām prioritātēm un Eiropas Komisijas nosacījumiem.
5.
2.2.1.1.i. investīcijas mērķgrupa ir sīkais (mikro), mazais, vidējais, lielais, komersants, biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus vai pārstāv to intereses, publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija.
6.
2.2.1.1.i. investīcijai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 10 000 000 euro. Papildus EDIC var piesaistīt programmas “Digitālā Eiropa” finansējumu.
7.
2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros atbalsts tiek sniegts granta veidā.
8.
Šo noteikumu 6. punktā minētais finansējums ir pieejams līdz 2026. gada 30. jūnijam.
9.
2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
10.
2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros ir šādi:
10.1.
mērķi:
10.1.1.
līdz 2024. gada 30. jūnijam Eiropas digitālās inovācijas centra atbalstīto uzņēmumu skaits – 3500;
10.1.2.
līdz 2026. gada 30. jūnijam Eiropas digitālās inovācijas centra (EDIC) atbalstīto uzņēmumu skaits – 7000;
10.2.
uzraudzības rādītāji:
10.2.1.
līdz 2022. gada 31. martam apstiprināti Ministru kabineta noteikumi Eiropas digitālās inovācijas centra (EDIC) darbību īstenošanai;
10.2.2.
līdz 2025. gada 31. decembrim Eiropas digitālās inovācijas centra (EDIC) atbalstīto uzņēmumu skaits – 5000;
10.3.
kopējie rādītāji saskaņā ar Komisijas 2021. gada 28. septembra deleģētās regulas Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot Atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu ES 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, pielikumā „Kopējo rādītāju saraksts” noteiktajiem kopējiem rādītājiem: 
10.3.1.
uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi):
10.3.1.1.
uzņēmumi, kurus atbalsta, lai izstrādātu digitālās tehnoloģijas un risinājumus;
10.3.1.2.
uzņēmumi, kurus atbalsta, lai pieņemtu digitālos risinājumus savu pakalpojumu, produktu vai procesu pārveidošanai;
10.3.2.
atbalstītie uzņēmumi (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi).
11.
2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” atskaites punkti, kas atbilst 2.2.1.1.i. investīcijai, ir šādi:
11.1.
līdz 2022. gada 31. martam izveidots Eiropas digitālās inovācijas centrs (EDIC);
11.2.
līdz 2022. gada 30. septembrim reģionālie uzņēmējdarbības atbalsta centri nodrošina jaunas digitālās transformācijas atbalsta funkcijas;
11.3.
līdz 2022. gada 30. jūnijam izveidota digitālā brieduma testa sistēma uzņēmumiem, lai noteiktu uzņēmumiem nepieciešamās darbības un valsts atbalstu.
12.
2.2.1.1.i.  investīcijas īstenošanu nodrošina:
12.1.
EDIC kā atbalsta sniedzējs gala labuma guvējiem;
12.2.
Ekonomikas ministrija kā atbildīgā nozares ministrija jautājumos, kas saistīti ar digitalizācijas atbalstu komersantiem;
12.3.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība”  (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr. 621) noteiktās kompetences ietvaros. 
13.
EDIC nodrošina šo noteikumu 10. un 11. punktā noteikto uzraudzības rādītāju, mērķu, atskaites punktu uzskaiti, ievadīšanu un sasniegto uzraudzības rādītāju, mērķu un atskaites punktu pamatojošo dokumentu iesniegšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma), izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktā minēto uzraudzības rādītāju, ne biežāk kā divas reizes gadā. Uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu pamatojošā dokumentācija jāiesniedz līdz 2026. gada 30. jūnijam.
14.
Katram EDIC ir jānodrošina šo noteikumu 10. punktā noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu, izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktā minēto uzraudzības rādītāju, sasniegšanu proporcionāli noslēgtajam līgumam ar Eiropas Komisiju par programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma piesaisti.
15.
Ekonomikas ministrija izvērtē EDIC iesniegtos projekta iesniegumus atbilstoši šādiem kritērijiem:
15.1.
projekta iesniegums iesniegts Vadības informācijas sistēmā noteiktajā termiņā un formā;
15.2.
projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 23. punktā minētie dokumenti;
15.3.
projekta iesnieguma finanšu dati un aprēķini ir norādīti euro un ir aritmētiski pareizi;
15.4.
projekta iesniegumā paredzētais Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 27. punktā noteikto Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru vienam EDIC kā inovācijas kopai;
15.5.
projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz 2026. gada 30. jūniju;
15.6.
projekta iesniegumā plānotie sasniedzamie rādītāji atbilst šo noteikumu 10., 11. un 14. punktā noteiktajam, izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktā noteikto rādītāju; 
15.7.
projekta iesniegumā ir identificēti, aprakstīti un izvērtēti projekta riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi;
15.8.
projekta iesniegumā iekļautās kopējās izmaksas, plānotās atbalstāmās darbības un izmaksu pozīcijas atbilst šajos noteikumos noteiktajam;
15.9.
EDIC saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datu bāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums; 
15.10.
EDIC neatbilst izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES, Euratom)  Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2018/1046), 136. pantā.
16.
Ekonomikas ministrija, pēc šo noteikumu 15. punktā veiktās izvērtēšanas, apstiprina iesniegtos projekta iesniegumus, ja projekta iesniedzējs atbilst visiem vērtēšanas kritērijiem. Ja projekta iesniedzējs nav izpildījis visus vērtēšanas kritērijus, Ekonomikas ministrija lūdz veikt atbilstošus precizējumus, paredzot termiņu attiecīgu precizējumu veikšanai. Pēc lēmuma pieņemšanas par atbilstību vērtēšanas kritērijiem, Ekonomikas ministrija informē Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, ka tā var uzsākt līguma slēgšanas procesu.
17.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pirms līguma noslēgšanas pārliecinās, ka EDIC atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem.
18.
Līgums tiek slēgts starp EDIC un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par šo noteikumu 6. punktā minētā finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas, uzraudzības kārtību un noteikto rādītāju uzskaiti un datu ievadīšanu Vadības informācijas sistēmā. Līgumā iekļauj pušu saistības par:
18.1.
atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudēm, t.sk. datu ticamības pārbaudēm un pārbaudēm Centrālās finanšu un līgumu aģentūras līmenī un EDIC līmenī, EDIC un gala labuma guvēju līmenī, lai 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā novērstu interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu, dubultfinansējuma risku;
18.2.
plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika iesniegšanas kārtību, iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību, maksājuma pieprasījumu un noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas kārtību;
18.3.
EDIC atbildību kā komercdarbības atbalsta saņēmējam un saistības un atbildību pārējo inovāciju kopas dalībnieku – projekta partneru vārdā.
19.
Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma jebkurā no šādiem gadījumiem:
19.1.
EDIC nepilda līgumā noteiktos nosacījumus, tai skaitā ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt 2.2.1.1.i. investīcijai noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu;
19.2.
EDIC 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
19.3.
tiek konstatēti interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas, dubultfinansējuma pārkāpumi;
19.4.
citos gadījumos, ko paredz līgums.
II.Projekta iesniedzējam noteiktās prasības
20.
2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros projekta iesniedzējs ir EDIC, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2021/694 16. panta 2. punktā izvirzītajiem kritērijiem. 
21.
EDIC projekta iesniegumu iesniedz Vadības informācijas sistēmā, pamatojoties uz Ekonomikas ministrijas elektroniskā dokumenta veidā nosūtītā uzaicinājuma. 
22.
EDIC iesniedz projekta iesniegumu vienā no šādām specializācijas jomām:
22.1.
atbalsts procesu, mārketinga un organizatoriskām inovācijām esošo tehnoloģiju testēšanai un ieviešanai ar mērķi sniegt atbalstu tirgū pieejamu inovatīvu digitalizācijas un e-komercijas risinājumu ieviešanai un esošo risinājumu pilnveidei ar jauniem produktiem, pakalpojumiem;
22.2.
atbalsts produktu inovācijām ar mērķi sniegt atbalstu jaunu digitālo platformu, preču un pakalpojumu dizainam, prototipēšanai, testēšanai un ieviešanai ražošanā vai lietošanā.
23.
EDIC projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus:
23.1.
Eiropas Komisijas apstiprinājuma dokumentu par dalību EDIC tīklā un programmas “Digitālā Eiropa” finansējuma saņemšanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2021/694;
23.2.
EDIC iesniegto pieteikumu programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma saņemšanai;
23.3.
EDIC metodoloģiju atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši šo noteikumu 3. pielikuma prasībām;
23.4.
iekšējās kontroles sistēmas aprakstu, ietverot informāciju par interešu konflikta Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. panta izpratnē, korupcijas risku, dubultā finansējuma kontroles un novēršanas mehānismu;
23.5.
kārtību, kādā tiek piešķirts komercdarbības atbalsts gala labuma guvējiem;
23.6.
detalizētu izmaksu tāmi;
23.7.
šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minēto mērķu izpildes sadalījumu sešu mēnešu griezumā atbilstoši plānotajam maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafikam.
24.
Šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētā metodoloģija pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Vadības informācijas sistēmā tiek iesniegta saskaņošanai Ekonomikas ministrijā.
25.
Šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minēto metodoloģiju 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā EDIC var pilnveidot pēc nepieciešamības un iesniegt izvērtēšanai un apstiprināšanai Ekonomikas ministrijā.
26.
EDIC nodrošina, ka piekļuve inovāciju kopas telpām, iekārtām un darbībām ir nodrošināta vairākiem lietotājiem, to piešķir pārredzamā un nediskriminējošā veidā un maksa par inovāciju kopas iekārtu izmantošanu atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 3. un 4. punktā noteiktajam.
27.
Vienam EDIC kā inovācijas kopai maksimāli pieļaujamais Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs ir 5 000 000 euro, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta "k" apakšpunktā minēto robežvērtību. Maksimāli pieļaujamais finansējums vienai inovācijas kopai ir vērtējams saistīto komersantu līmenī, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punktā minētajiem kritērijiem.
III.Atbalstāmās darbības
28.
EDIC sniedz atbalstu pakalpojumu veidā gala labuma guvēju digitālajai transformācijai visā Latvijā.
29.
2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros EDIC veic šādas atbalstāmās darbības:
29.1.
palielina informētību par digitālās transformācijas veicināšanas pakalpojumiem;
29.2.
sniedz digitālās transformācijas pakalpojumus dažādās digitālā brieduma stadijās;
29.3.
Eiropas Savienības dalībvalstu vidū nodrošina iespēju vieglāk iesaistīties EDIC sadarbības tīklos, kuri ir vispiemērotākie attiecīgo pakalpojumu sniegšanai un veicina prasmju un zināšanu, kopīgu iniciatīvu, labās prakses apmaiņu un starptautisku sadarbību;
29.4.
sniedz konsultācijas un pakalpojumus, kas saistīti ar investīciju piesaisti, mākslīgo intelektu, augstas veiktspējas datošanu, kiberdrošību un uzticamību;
29.5.
nodrošina piekļūstamību eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbībām;
29.6.
nodrošina sākotnējā un otrreizējā gala labuma guvēju digitālā brieduma testu rezultātu izvērtēšanu. EDIC eksperti otrreizējā un sākotnējā izvērtējuma rezultātus savstarpēji salīdzina, un rezultātā ir jābūt vērojamam uzlabojumam digitalizācijas kopējā līmenī pret iepriekšējo novērtējumu;  
29.7.
izveido vismaz piecus reģionālos kontaktpunktus, kas nodrošina EDIC pakalpojumu piekļūstamību visā Latvijā. Reģionālo kontaktpunktu izvietojums, reģionālais iedalījums, EDIC sadarbības partneru iesaiste un sadarbība EDIC pakalpojumu sniegšanā tiek noteikta šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētajā metodoloģijā;
29.8.
nodrošina vispārīgās digitālās transformācijas veicināšanas apmācības;
29.9.
pielāgo, pilnveido, uztur digitālā brieduma testa rīku un nodrošina digitālā brieduma testa veikšanas iespējas gala labuma guvējiem;
29.10.
izstrādā digitālās attīstības ceļa karti un atzinumu, nodrošina konsultācijas, mentoringu. EDIC ekspertam digitālās attīstības ceļa kartē ir jānorāda informāciju atbilstoši šo noteikumu 1. pielikuma prasībām;
29.11.
izveido vai paplašina demo centru par digitālās transformācijas sniegtajām iespējām.
30.
Šo noteikumu 29.5. apakšpunktā minēto eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbību īstenošanai EDIC gala labuma guvējam sniedz tehnoloģisko pakalpojumu līdz 20 000 euro apmērā, par ko tiek noslēgts līgums starp gala labuma guvēju un EDIC.
IV.Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem 
31.
EDIC kā inovācijas kopas darbību īstenošanai attiecināmās izmaksas ir šādas:
31.1.
projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, veselības apdrošināšana);
31.2.
administrēšanas izmaksas:
31.2.1.
juridiskie, grāmatvedības, lietvedības pakalpojumi, datubāzes abonēšanas maksa, kas nepieciešami EDIC projekta nodrošināšanai;
31.2.2.
komunālo, sakaru pakalpojumu un telpu noma, ciktāl tos izmanto inovācijas kopas darbībām;
31.2.3.
aprīkojuma iegāde vai noma, tā nolietojuma un uzturēšanas izmaksas, ciktāl to izmanto inovācijas kopas darbībām;
31.2.4.
komandējumu (darba braucienu) izmaksas;
31.2.5.
konsultāciju, prezentāciju, semināru, konferenču, apmācību un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas, lektoru, mārketinga un reprezentācijas materiālu izmaksas, kas saistītas ar digitālās transformācijas ieviešanas iespējām.
31.3.
inovācijas kopas modernizācijas izmaksas:
31.3.1.
digitālā brieduma testa rīka pilnveides, pielāgošanas un uzturēšanas izmaksas;
31.3.2.
citu inovācijas rīku, kā arī digitalizācijas un automatizācijas risinājumu ieviešanas izmaksas, ja tās ir nepieciešamas efektīvai inovācijas kopas pakalpojumu sniegšanai.
32.
Gala labuma guvējam attiecināmās izmaksas ir šādas:
32.1.
sākotnējā un otrreizējā digitālā brieduma testa veikšanas izmaksas;
32.2.
digitālās attīstības ceļa kartes un atzinuma izstrādes izmaksas;
32.3.
eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbību izmaksas, ietverot arī komandējumu izmaksas ārvalstīs, ja attiecināms;
32.4.
konsultāciju, mentoringa izmaksas.
33.
Izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros:
33.1.
pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi, nodevas un soda maksājumi;
33.2.
izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;
33.3.
izmaksas, kas saistītas ar ēku būvprojektēšanu, rekonstrukciju, būvniecību;
33.4.
citas izmaksas, kas šo noteikumu 31. un 32. punktā nav noteiktas kā attiecināmas; 
33.5.
izmaksas, kas saistītas ar pabeigtām darbībām līgumu noslēgšanas brīdī starp EDIC un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un EDIC un gala labuma guvēju.
34.
2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros EDIC projekta iesniegums ir atbalstāms, ja tiek ievēroti šādi atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījumi:
34.1.
projekta iesniegums Eiropas Komisijā programmas “Digitālā Eiropa” ietvaros ir iesniegts pirms sākas darbs pie projekta vai pirms sākas atbalstāmā darbība;
34.2.
projekta iesniegums atbilst visām Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām;
34.3.
projekta iesniegumā ir iekļauta trīs gadiem plānotā atbalsta summa no programmas “Digitālā Eiropa” un Atveseļošanas fonda finansējuma EDIC attiecināmajām izmaksām.
V.Īstenošanas un uzraudzības nosacījumi
35.
Ekonomikas ministrijas pienākumi ir šādi:
35.1.
nosūtīt uzaicinājumu EDIC iesniegt projekta iesniegumu 10 darba dienu laikā no uzaicinājuma nosūtīšanas;
35.2.
izvērtēt iesniegto projekta iesniegumu un apstiprināt to Vadības informācijas sistēmā;
35.3.
pārliecināties par sasniedzamā mērķa, uzraudzības rādītāju, atskaites punktu izpildi pēc EDIC iesniegtās informācijas Vadības informācijas sistēmā;
35.4.
saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr. 621 8.5. apakšpunktu sniegt savlaicīgu informāciju Vadības informācijas sistēmā par 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas progresu Atveseļošanas fonda īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, ņemot vērā EDIC ievadīto informāciju Vadības informācijas sistēmā un EDIC iesniegto informāciju saskaņā ar šo noteikumu 36.10. un 36.11. apakšpunktu;
35.5.
sniegt informāciju sabiedrībai par 2.2.1.1.i. investīcijas ieviešanas progresu un rezultātiem;
35.6.
ievietot savā tīmekļvietnē EDIC kontaktinformāciju un norādīt tā specializācijas jomu.
36.
EDIC pienākumi ir šādi:
36.1.
iesniegt projekta iesniegumu 10 darba dienu laikā no uzaicinājuma saņemšanas brīža, pievienojot apliecinājumu par Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktā ietvertā nosacījuma ievērošanu;
36.2.
noslēgt līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru;
36.3.
pēc līguma noslēgšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru datu apmaiņai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru izmantot Vadības informācijas sistēmā esošās datu ievades formas atbilstoši iesniedzamā dokumenta veidam un 10 darbdienu laikā nodrošināt plānotā maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika iesniegšanu, paredzot iesniegt maksājuma pieprasījumu ne biežāk kā divas reizes gadā;
36.4.
Vadības informācijas sistēmā iesniegt iepirkumu plānu par visiem 2.2.1.1.i. investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kur paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu;
36.5.
piešķirt komercdarbības atbalstu gala labuma guvējiem;
36.6.
iesniegt Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti;
36.7.
veikt pārbaudes gala labuma guvēju līmenī un nodrošināt interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas, dubultfinansējuma riska novēršanas un sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudes, t.sk. datu ticamības pārbaudes;
36.8.
nodrošināt šo noteikumu 2. pielikumā esošā objektivitātes un konfidencialitātes apliecinājuma parakstīšanu ekspertiem saskaņā ar šo noteikumu 32.1. un 32.2. apakšpunktā minēto;
36.9.
ne biežāk kā divas reizes gadā nodrošināt datu ievadi Vadības informācijas sistēmā par EDIC nefinansiālu atbalstu saņēmušajiem gala labuma guvējiem, kas veikuši sākotnējo un otrreizējo digitālā brieduma testu, saņēmuši mentoringa, konsultāciju pakalpojumus, digitālās attīstības ceļa karti un atzinumu, lēmuma standartformas kopiju, ar kuru tiek piešķirts nefinansiāls atbalsts, norādot atbalsta gala labuma guvējam piešķiršanas lēmuma reģistrācijas numuru;
36.10.
pēc pieprasījuma Ekonomikas ministrijā iesniegt aprakstu par digitālā brieduma testa organizēšanu reģionālajos kontaktpunktos un nodrošināto piekļuvi testēšanai un izmēģinājuma projektiem, pārskatu par īstenotajiem mentorēšanas un konsultāciju pasākumiem, pārskatu par nodrošināto digitālo prasmju apguvi, unikālo digitālā brieduma testa lietotāju skaitu un apliecinājumu par uzņēmumiem paredzētās digitālā brieduma testa sistēmas nodošanu lietošanā;
36.11.
pēc pieprasījuma Ekonomikas ministrijā iesniegt uzņēmumu sarakstu, kas no EDIC ir saņēmuši nefinansiālu atbalstu;
36.12.
nodrošināt uzraudzību par EDIC ekspertu vērtējumiem;
36.13.
nodrošināt piekļuvi sākotnējā un otrreizējā digitālā brieduma testa veikšanai gala labuma guvējiem un izstrādāt digitālās attīstības ceļa karti gala labuma guvējam ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc gala labuma guvēja pieprasījuma;
36.14.
izvērtējumu par ieguldījumu īstenošanu un atzinuma sniegšanu par digitālās attīstības ceļa kartē minēto nosacījumu izpildi sniegt ne vēlāk kā 30 dienas pēc tam, kad gala labuma guvējs ir iesniedzis pieteikumu atzinuma saņemšanai. Ja izvērtējuma rezultāti ir pozitīvi, tad tiek izsniegts pozitīvs atzinumus. Ja izvērtējuma rezultāti ir negatīvi, tiek izsniegts negatīvs atzinums;
36.15.
nodrošināt vizuālās identitātes prasības atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas ES 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2021/241), 34. panta 2. punktā un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantā noteiktajam;
36.16.
uzkrāt informāciju un ne biežāk kā reizi gadā informēt Ekonomikas ministriju par Komisijas regulas Nr. 2021/694 II pielikuma 5.4. punktā minētā rādītāja izpildi;
36.17.
nodrošināt principa “nenodarīt būtisku kaitējumu” piemērošanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2021/241 5. panta 2. punktu. EDIC līgumā ar gala labuma guvēju iekļaut informāciju par būtiska kaitējuma nodarošo iniciatīvu neatbalstīšanu;
37.
Ja otrreizējā digitālā brieduma testa rezultāti neuzrāda uzlabojumus, EDIC ir pienākums pārbaudīt testus un sniegt atzinumu gala labuma guvējam. Gala labuma guvējam ir tiesības veikt atkārtotu digitālā brieduma testu.
38.
EDIC ir tiesības pakalpojumu sniegšanā gala labuma guvējiem piesaistīt arī EDIC sadarbības partnerus, kas ir EDIC biedri un inovācijas kopas dalībnieki. EDIC kā inovāciju kopas koordinators slēdz līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un atsevišķus partnerības līgumus ar katru inovācijas kopas dalībnieku, kurus iesniedz Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai. EDIC kā inovācijas kopas koordinators ir atbildīgs par tālāku piešķirtā finansējuma, ko tas saņem inovācija kopas pārvaldību, novirzīšanu pārējiem inovācijas kopas dalībniekiem.
39.
Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pienākumi ir šādi:
39.1.
veikt komercdarbības atbalsta piešķiršanu EDIC;
39.2.
nodrošināt Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. punkta “c” apakšpunktā un 4. punktā noteiktos publicitātes pasākumus;
39.3.
nodrošināt Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantā noteiktos uzraudzības nosacījumus;
39.4.
izlases veidā vai, pamatojoties uz Centrālās finanšu un līgumu aģentūras noteikto projekta riska līmeni, EDIC līmenī veikt:
39.4.1.
pārbaudes par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas, dubultā finansējuma riska novēršanu;
39.4.2.
pārbaudes projektu īstenošanas vietās;
39.4.3.
komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanas pārbaudes;
39.4.4.
ieviešanas progresa, sasniegto rādītāju un datu ticamības pārbaudes.
40.
EDIC atbalstāmās darbības īsteno savu funkciju ietvaros vai ārpakalpojumu veidā, ciktāl tas saistīts ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 5. un 8. punktā minētajām darbībām. Ārpakalpojums tiek veikts saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru.
41.
EDIC projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos - zaļais publiskais iepirkums, kā arī sociāli atbildīgais publiskais vai inovācijas iepirkums.
42.
EDIC projekta īstenošanas laiks, ietverot plānotās darbības un izmaksas, ir līdz 2026. gada 30. jūnijam.  
43.
EDIC noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas termiņš Vadības informācijas sistēmā ir 2026. gada 30. jūnijs.
44.
EDIC ir tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās, datu bāzēs un reģistros tādā apjomā, kāds nepieciešams 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanai un atbalsta sniegšanai gala labuma guvējiem šo noteikumu ietvaros. Lai nodrošinātu pieeju datiem, EDIC, ja nepieciešams, slēdz vienošanos ar attiecīgo valsts informācijas sistēmas, datubāzes un reģistra pārzini.
45.
Projekta īstenošanas laikā EDIC var saņemt:
45.1.
avansa maksājumu, kas nepārsniedz 30 % no šo noteikumu 27. punktā minētā Atveseļošanas fonda finansējuma vienai inovācijas kopai un tas ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros;
45.2.
starpposma maksājumus ne biežāk kā reizi sešos mēnešos;
45.3.
noslēguma maksājumu, sasniedzot šo noteikumu 10.1.2. apakšpunktā minēto mērķi.
46.
Avansa maksājums ir pieejams, ja EDIC ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē, vai kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē. Ja EDIC projekta īstenošanai ir atvēris kontu Latvijā reģistrētā kredītiestādē, avansa saņemšanai nepieciešams iesniegt bankas garantiju par avansa summu.
47.
Lai saņemtu avansa maksājumu, EDIC iesniedz Centrālā finanšu un līgumu aģentūrā avansa maksājuma pieprasījumu un plānotā avansa maksājuma pamatojumu. Avanss tiek saņemts par šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minēto mērķu sasniegšanas progresu. 
48.
Šo noteikumu 45.1. apakšpunktā minētā avansa un šo noteikumu 45.2. apakšpunktā minētā starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no šo noteikumu 27. punktā minētā Atveseļošanas fonda finansējuma vienai inovācijas kopai.
49.
Šo noteikumu izpratnē EDIC pakalpojumus var saņemt gala labuma guvējs, ja:
49.1.
tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un tam ir juridiskas personas statuss un:
49.1.1.
tas atbilst sīkā (mikro), mazā, vidējā vai lielā komersanta statusam;
49.1.2.
tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
49.1.3.
tam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ja komersants atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties, kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;
49.1.4.
uz to nav attiecināmi Komisijas regulas Nr. 2018/1046 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji vai; 
49.2.
tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā un:
49.2.1.
tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
49.2.2.
uz to nav attiecināmi Komisijas regulas Nr. 2018/1046 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji vai;
49.3.
tas ir reģistrēts publisko personu un iestāžu sarakstā vai;
49.4.
tas ir reģistrēts Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā.
50.
Pakalpojumu saņemšanai gala labuma guvējs vēršas pie EDIC. Par EDIC sniegtajiem pakalpojumiem gala labuma guvējs slēdz līgumu ar EDIC.
51.
Atbalstu šo noteikumu 31. punktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. pantu, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu EDIC.
52.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par EDIC atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta nosacījumiem. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu.
53.
EDIC par Centrālās finanšu un līgumu aģentūras pieņemto lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijas izdoto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā rajona tiesā.
54.
To, vai EDIC neatbilst grūtībās nonākušam statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu un neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra vērtē uz lēmuma par komercdarbības atbalsta piešķiršanu brīdi.
55.
EDIC darbības atbalsta ilgums nepārsniedz 10 gadus atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 7. punkta nosacījumiem. 
56.
Atbalstu šo noteikumu 32. punktā minēto EDIC sniegto pakalpojumu izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu ES Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190/45) (turpmāk - Komisijas regula Nr. 717/2014) vai Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/9) (turpmāk - Komisijas regula Nr. 1408/2013), un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam.
57.
Atbalsts gala labuma guvējam netiek sniegts:
57.1.
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā un 3. panta 2. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
57.2.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. pantā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
57.3.
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
57.4.
ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā, 2. redakcija (turpmāk - NACE 2. red.) grupa 47.78 “Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos”);
57.5.
azartspēlēm un derībām (NACE 2. red. 92. nodaļa “Azartspēles un derības”).
58.
Gala labuma guvējs nodrošina darbības vai izmaksu nošķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. punktu, ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas saskaņā ar šiem noteikumiem atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs.
59.
Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu gala labuma guvējam uzskatāma diena, kad EDIC pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu.
60.
EDIC sniegtais komercdarbības atbalsts publiskai personai vai tās institūcijai tiek piemērots gadījumā, ja tiek veikta saimnieciskā darbība gala labuma guvēja līmenī.
61.
Pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam EDIC pārbauda šādus nosacījumus:
61.1.
vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota komersanta līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
61.2.
vai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, par kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
61.3.
vai nesaņem un neparedz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros no Eiropas Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem (tai skaitā valsts un pašvaldību līdzekļiem);
61.4.
vai ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ja komersants atbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties, kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;
61.5.
vai nedarbojas šo noteikumu 57. punktā minētajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
61.6.
vai publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība veic vai neveic saimniecisko darbību. Ja EDIC konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas, publiskas personas kapitālsabiedrības sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, tad EDIC piešķir atbalstu tikai no Atveseļošanas fonda finansējuma 100 % apmērā un tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu publiskai personai vai tās institūcijai, publiskas personas kapitālsabiedrībai.
62.
De minimis atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.
63.
Pieļaujamā finansējuma intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:
63.1.
EDIC maksimāli pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 50 % saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 6. un 9. punktu;
63.2.
gala labuma guvējam maksimālā pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100 % saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013.
64.
EDIC nodrošina, ka visas atbalsta summas, kas tiek piešķirtas EDIC darbībai saskaņā ar Komisijas regulas  Nr. 651/2014 27. pantu, atsevišķā grāmatvedības uzskaitē ir skaidri nodalītas no tām summām, kuras ir pilnībā jānodod gala labuma guvējiem un kur tiek piemērots de minimis regulējums.
65.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu EDIC var pieņemt līdz 2024. gada 30. jūnijam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punkta nosacījumiem.
66.
EDIC lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam var piešķirt šādos termiņos:
66.1.
saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu - līdz 2024. gada 30. jūnijam;
66.2.
saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 717/2014 7. panta 4. punktu un 8. pantu - līdz 2023. gada 30. jūnijam;
66.3.
saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu - līdz 2028. gada 30. jūnijam.
67.
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, EDIC ir pienākums atmaksāt Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai visu nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.
68.
Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 prasības, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt EDIC visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļā minētajiem nosacījumiem.
69.
Šo noteikumu 68. punktā noteiktajā gadījumā EDIC ir pienākums atmaksāt Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai visu projekta ietvaros izmaksāto de minimis atbalstu gala labuma guvējam un pēc tam atgūt to no gala labuma guvēja kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļā minētajiem nosacījumiem.
70.
EDIC, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. pantu, saņemto atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 27. pantu drīkst kumulēt ar programmas “Digitālā Eiropa” ietvaros sniegto atbalstu, tai skaitā par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, izvairoties no dubutfinansējuma. Kumulēšanas rezultātā netiek pārsniegta lielākā saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 27. pantu noteiktā atbalsta intensitāte.
71.
Atbalstu, kas 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros gala labuma guvējam sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013, drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā. 
72.
Gala labuma guvējs iesniedz EDIC visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
73.
Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam vai Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktam vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 6. panta 4. punktam, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punktam informācijas piekļūstamība tiek nodrošināta šādā veidā: 
73.1.
EDIC nodrošina informācijas piekļūstamību par EDIC darbību 10 gadus, sākot no dienas, kad EDIC ir piešķīris pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem;
73.2.
gala labuma guvējs nodrošina informācijas piekļūstamību 10 gadus, skaitot no komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīža saskaņā ar šiem noteikumiem;
73.3.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā komercdarbības atbalsta sniedzējs EDIC nodrošina informācijas piekļūstamību 10 gadus, sākot no dienas, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir piešķīrusi pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-641 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-641 Nr]
1. pielikums
2.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-641 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-641 Nr]
2.pielikums
3.
pielikums
Ministru kabineta
[22-TA-641 Dt]
noteikumiem Nr.
[22-TA-641 Nr]
3.pielikums