Noteikumu projekts

23-TA-3084
Noteikumi par individuālo mācību kontu pieejas attīstību un īstenošanu
Izdoti saskaņā ar likuma “Par budžeta un finanšu vadību” 19.3 panta otro daļu
1.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" daļas par individuālo mācību kontu pieejas aprobāciju (turpmāk – individuālo mācību kontu pieejas aprobācija) mērķi un aprobācijas nosacījumus;
1.2.
mērķa grupas, tās atbilstības kritērijus;
1.3.
publiskā finansējuma saņemšanas un izmantošanas nosacījumus prasmju pārvaldības platformas prototipā (turpmāk – platforma);
1.4.
izglītības pakalpojumu sniedzēju atlases un dalības nosacījumus individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros;
1.5.
platformas pārziņa pienākumus un atbildību;
1.6.
fiziskas personas individuālā mācību konta platformā izveides, izmantošanas, pārvaldības, administrēšanas un deaktivizēšanas kārtību;
1.7.
fizisko personu datu iegūšanas, izmantošanas, pārvaldības, glabāšanas nosacījumus platformā;
1.8.
platformas izmantošanas  un  pārvaldības nosacījumus un iesaistīto pušu tiesības un pienākumus.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
fiziskas personas individuālais mācību konts – digitāls konts platformā (turpmāk – individuālais mācību konts);
2.2.
individuālā mācību konta lietotājs – atbilstoši fiziskās personas elektronisko identifikāciju regulējošo normatīvo aktu prasībām, elektroniski identificēta fiziska persona, kurai platformā ir aktivizēts individuālais mācību konts;
2.3.
prasmju pārvaldības platforma - informācijas sistēma, kas ietver procedūru un procesu kopumu, ko izmanto, lai pārvaldītu fizisko personu individuālos mācību kontus, pārvaldītu un publicētu informāciju par izglītības pakalpojumu sniedzējiem un izglītības programmu un pakalpojumu piedāvājumu un pārvaldītu izglītības programmām un pakalpojumiem pieejamo publisko finansējumu atbilstoši atbalsta programmu pasākumiem un prioritātēm, administrētu individuālo mācību kontu lietotāju pieteikšanos izglītības programmām un pakalpojumiem un mācību rezultātiem, administrētu publiskā finansējuma līdzekļu piešķiršanu, apstrādātu datus par individuālā mācību konta lietotāja izmantotajiem izglītības, karjeras atbalsta un papildu atbalsta pakalpojumiem, kā arī atspoguļotu tos individuālajā mācību kontā;
2.4.
individuālo mācību kontu tīmekļvietne – vienotais publiskas informācijas kontaktpunkts, kurā ir pieejama informācija par pieaugušo izglītību, izglītības programmu, izglītības pakalpojumu, karjeras attīstības atbalsta un papildu atbalsta pasākumu piedāvājumu pilngadīgām fiziskām personām, neatkarīgi no to nodarbinātības statusa, kā arī informācija par pieejamo publisko finansējumu pieaugušo izglītības mācību piedāvājumam un finansēšanas nosacījumiem;
2.5.
izglītības pakalpojumi – izglītības programmas, tai skaitā digitālo prasmju apguvei, un citi mācību, karjeras un papildu atbalsta izglītības pakalpojumi atbilstoši konkrētās programmas nosacījumiem, kuriem individuālā mācību konta lietotājs piesakās platformā un, kuras finansēšanai piešķirams publiskais finansējums, vai pilnībā vai daļēji sedzot izmaksas no saviem, darba devēja vai citiem finanšu līdzekļiem;
2.6.
izglītības pakalpojumu sniedzējs - izglītības pakalpojumu nodrošinātājs, kas atbilst atbalsta programmā pakalpojuma sniedzējam izvirzītajām prasībām, un atbalsta programmas nodrošinātājs ir apstiprinājis tā pieteikumu piedāvājuma iekļaušanai platformā;
2.7.
atbalsta programma – individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros atbalstāmo darbību ietvaros finansētās izglītības programmas un izglītības pakalpojumi vai citu atbalsta programmu ietvaros finansētās izglītības programmas un izglītības pakalpojumi; 
2.8.
atbalsta programmas nodrošinātājs - valsts pārvaldes iestāde, kura ievieš un īsteno atbalsta programmu un piešķir finansējumu izglītības programmu apguvei un citiem atbalsta pasākumiem publiskā finansējuma ietvaros;
2.9.
publiskais finansējums - valsts budžeta vai Eiropas Savienības politikas instrumentu un citu ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu finansējums atbalsta programmu īstenošanai;
2.10.
papildu atbalsta pakalpojumi - pakalpojumi, kas attiecināmi individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma ietvaros, atbilstoši atbalsta programmas nosacījumiem, tai skaitā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas mērķa grupas mazāk aizsargātām personām aprobācijā attiecināmā finansējuma ietvaros;
2.11.
individuālais mācību ceļš - ir individuālā mācību konta ietvaros personas izveidots personalizēts profesionālās attīstības ceļš nākotnes mācību vajadzību noteikšanai. Individuālais mācību ceļš ietver personas nākotnes plānu attīstīt profesionālo pieredzi un mācību vajadzības. Individuālo mācību ceļu veido no personas profila informācijas, personas profesionālajiem mērķiem un platformā iekļautā izglītības pakalpojumu sniedzēju piedāvājuma;
2.12.
atbalsta persona – pilnvarota atbalsta programmas nodrošinātāja persona, kura atbalsta programmas ietvaros sniedz atbalstu personai tai reģistrējoties un izveidojot individuālā mācību kontu platformā, kā arī personai piesakoties individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros finansētā izglītības pakalpojuma saņemšanai.
3.
Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam"  2.3.1.4.i. investīcijas “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” (turpmāk – investīcija 2.3.1.4.i.) daļas par individuālo mācību kontu pieejas aprobāciju mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam attīstīt un aprobēt Latvijas kontekstam atbilstošu individuālo mācību kontu pieeju, kā arī attīstīt platformu individuālo mācību kontu pieejas aprobēšanai un turpmākai funkcionēšanai, kas ļaus pilnvērtīgi pārvadīt personu mācību tiesības un rezultātus, nodrošināt individuālo mācību kontu un mācību procesu pārvaldību un veikt aprobēšanas datu uzkrāšanu un analīzi. Individuālo mācību kontu pieejas aprobācija ir vērsta uz digitālo prasmju apgūšanu.
4.
Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – nozares ministrija) ir atbildīgā nozares ministrija, kas veic uzraudzību par individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas jeb investīcijas 2.3.1.4.i. īstenošanu atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība”.
5.
Investīcijas 2.3.1.4.i. finansējuma saņēmējs ir Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
6.
Individuālo mācību kontu aprobācijas ietvaros nodrošinot digitālo prasmju apguvi sasniedzami šādi rādītāji:
6.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim sasniedzot mērķa rādītāju 1000 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus;
6.2.
līdz 2026. gada 31. maijam sasniedzot mērķa rādītāju 3500 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus.
7.
Lai nodrošinātu platformas attīstību individuālo mācību kontu pieejas aprobēšanai sasniedzami šādi nacionālie rādītāji:
7.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim uzsākta platformas sākotnējā modeļa aprobācija;
7.2.
līdz 2026. gada 31. maijam izveidota funkcionējoša platforma ar vismaz 3500 individuālo mācību kontu lietotājiem, kurā ir pieejami atbilstoši papildus atbalsta pakalpojumi, un nodrošināti risinājumi nepieciešamai datu apmaiņai ar citām valsts informācijas sistēmām un integrācijai ar saistītām publiskām platformām, kā arī integrēta iespēja piekļūt starptautisku un ārvalstu mācību platformām.
8.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros izglītības programmu nodrošināšanai un papildus atbalsta pakalpojumu nodrošināšanai investīcijas 2.3.1.4.i. ietvaros pieejamais finansējums ir 8 817 101 euro , no tās:
8.1.
Atveseļošanas fonda finansējums: nepārsniedzot 8 677 720 euro ;
8.2.
valsts budžeta finansējums (pievienotās vērtības nodokļa izmaksām): nepārsniedzot 139 381 euro.
2.Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas īstenošanas nosacījumi
2.1.Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijā īstenojamās izglītības programmas un atbalsta pasākumi
9.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros izglītības programmas tiek nodrošinātas digitālo prasmju apguvei atbilstoši Eiropas Digitālo kompetenču pilsoņiem ietvaram (The Digital Competence Framework for Citizens; turpmāk – DigComp).
10.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros atbalsts nodrošināms šādu izglītības programmu apguvei:
10.1.
profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, kuras noslēgumā var saņemt kvalifikācijas apliecību un iegūt profesiju;
10.2.
profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvei, kuras noslēgumā var saņemt apliecību par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi;
10.3.
studiju kursa vai studiju moduļa no akreditēta studiju virziena licencētas studiju programmas apguvei, kas apgūstams augstskolās vai koledžās un to noslēgumā var saņemt apliecību;
10.4.
neformālās izglītības programmas apguvei, kuras noslēgumā var saņemt apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi;
10.6.
tālmācības izglītības programmas apguvei Latvijas vai starptautisku un ārvalstu mācību platformās un eksaminācijai vai iegūto zināšanu vai prasmju apliecināšanai un verificēšanai.
10.5.
modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, kas sastāv no dažādu zināšanu, prasmju un kompetenču kopuma, apguvei un to noslēgumā var saņemt apliecību;
11.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ievaros atbalsts tiek nodrošināts šādiem papildus atbalsta pakalpojumiem:
11.1.
karjeras attīstības atbalsta pasākumiem;
11.2.
mērķa grupas personu esošo zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanai;
11.3.
ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai;
11.4.
papildus atbalsta pasākumu īstenošana personu iesaistei šo noteikumu 10.1. apakšpunktā un 10.2. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās:
11.4.1.
stipendijas piešķiršana;
11.4.2.
atlīdzība transporta izdevumu segšanai:
11.4.2.1.
braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darba vietas uz prakses vietu un atpakaļ, atbilstoši prakses ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētajā profesionālās tālākizglītības programmā;
11.4.2.2.
braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darba vietas uz mācību vietu un atpakaļ, atbilstoši mācību ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētajā profesionālās pilnveides izglītības programmā;
11.4.3.
izvēlētās dzīvojamās telpas īrei vai dzīvošanai dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai:
11.4.3.1.
atbilstoši prakses ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētajā profesionālās tālākizglītības programmā;
11.4.3.2.
atbilstoši mācību ilgumam, personām, kuras mācās šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētajā profesionālās pilnveides izglītības programmā.
12.
Nodrošinot investīcijas 2.3.1.4.i. mērķa rādītāja “Pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus” sasniegšanu, individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros digitālās prasmes līdz 2026. gada 31. maijam apgūs vismaz 3500 personas atbilstoši saskaņotiem aprobācijas kritērijiem:
12.1.
profesionālās tālākizglītības programmas vismaz 100 personas;
12.2.
profesionālās pilnveides izglītības programmas vismaz 350 personas;
12.3.
izglītības programmās, kas noteiktas šo noteikumu10.3., 10.4., 10.5. un 10.6. apakšpunktā  – kopā vismaz 3050 personas.
13.
Individuālā mācību konta pieejas aprobācijas ietvaros individuālā mācību kontu var izveidot fiziska persona Latvijas pilsonis vai Latvijas nepilsonis, kura sasniegusi vismaz 18 gadu vecumu, kā arī šo noteikumu 17.1.3. apakšpunktā minētā Latvijā bēgļa vai alternatīvo statusu ieguvusī persona, kas ir vismaz 18 gadu vecumā.
14.
Nodrošinot šo noteikumu 2.5. apakšpunktā minētos izglītības pakalpojumus, individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir attiecināmi šādi izmaksu veidi:
14.1.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir izglītības pakalpojumu sniedzējiem:
14.1.1.
profesionālās tālākizglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētās minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
14.1.2.
profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
14.1.3.
modulārās profesionālās izglītības programmas moduļu vai moduļu kopas, kas sastāv no dažādu zināšanu, prasmju un kompetenču kopuma apguves izmaksas šo noteikumu 10.5. apakšpunktā apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
14.1.4.
studiju kursa vai studiju moduļa no akreditēta studiju virziena licencētas studiju programmas apguves izmaksas šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
14.1.5.
personu zināšanu un prasmju novērtēšanas un konsultēšanas izmaksas šo noteikumu 11.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai;
14.2.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir izglītības pakalpojumu sniedzējiem, tajā skaitā izglītības iestādēm:
14.2.1.
neformālās izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 10.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā;
14.2.2.
tālmācības izglītības programmas Latvijas, starptautisko un ārvalstu mācību platformās apguves izmaksas šo noteikumu 10.6. apakšpunktu minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši attiecīgās platformas abonēšanas maksas noteikumiem vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā.
14.3.
izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir personai:
14.3.1.
ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 11.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs individuālo mācību kontu lietotājam finansē atbilstoši apmēram, ko nosaka Ministru kabineta noteikumi par profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādi;
14.3.2.
finanšu atbalsts ceļa izdevumu segšanai šo noteikumu 11.4.2. apakšpunktā  minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī:
14.3.2.1.
vieglā transportlīdzekļa ceļa izdevumu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
14.3.2.2.
reģionālās vietējās nozīmes un reģionālās starppilsētu nozīmes sabiedriskā transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
14.3.2.3.
vietējā sabiedriskā (vienas apdzīvotas vietas ietvaros) transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai";
14.3.3.
finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu šo noteikumu 11.4.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī;
14.3.4.
stipendiju izmaksas šo noteikumu 11.4.1. apakšpunktā noteiktās darbības īstenošanai. Ik mēnesi piešķiramās stipendijas apmērs vienai personai ir 5 euro dienā, kad apmeklētas mācības klātienē vai attālināti, nepārsniedzot 100 euro mēnesī;
14.3.5.
eksaminācijas vai iegūto zināšanu vai prasmju apliecināšanas un verificēšanas izmaksas starptautiski atzītu sertifikātu iegūšanai šo noteikumu 10.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai.
15.
Finansējuma saņēmēja pienākumi:
15.1.
lai novērstu dubultā finansējuma risku individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros, nodrošina demarkāciju personas līmenī par platformā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamajām izglītības programmām;
15.2.
apstiprina personai individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamo finansējumu šo noteikumu 2.5. apakšpunktā noteiktajiem izglītības pakalpojumiem, apstiprina finansējumu personai un pēc sekmīgas izglītības programmas apguves, ko apliecina izglītības pakalpojuma sniedzēja izsniegtais apliecinājums, izmaksā piešķirto individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējumu izglītības pakalpojumu sniedzējam;
15.3.
nodrošina interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas riska neiestāšanos. Vienlaikus paraksta arī apliecinājumu par interešu konflikta neesamību;
15.4.
nodrošina normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību noteiktā finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi attiecībā uz informācijas ievadi vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, datus uzkrāj un ievada vadības informācijas sistēmā atbilstoši līgumā par projekta īstenošanu noteiktajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 10. janvārim;
15.5.
nodrošina normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību minēto institūciju konstatēto pārkāpumu vai trūkumu novēršanu, tai skaitā izdevumu atmaksu, ja par šiem izdevumiem finansējuma saņēmējs jau ir saņēmis avansa, starpposma vai noslēguma maksājumu;
15.6.
nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas uzglabāšanu līdz 2031. gada 31. decembrim;
15.7.
nodrošina, ka normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241), 22. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minētajām institūcijām projekta īstenošanas laikā nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas uzglabāšanu līdz 2031. gada 31. decembrim - noteiktajā dokumentu glabāšanas termiņā ir pieejami visi ar projekta īstenošanu saistītie dokumentu oriģināli un grāmatvedības sistēmas dati. Dokumentu un datu pieejamība tiek nodrošināta vadības informācijas sistēmā vai pie finansējuma saņēmēja. Ja dokumenti un dati ir pieejami tikai pie finansējuma saņēmēja, nodrošina to iesniegšanu institūcijā, kas atbilstoši normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteiktajai kompetencei tos pieprasa, kā arī, ja nepieciešams, nodrošina informācijas pieejamību Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm;
15.8.
nodrošina citus ar individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ieviešanu saistītus uzdevumus.
16.
Finansējuma saņēmējs individuālā mācību konta lietotāja individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros apgūtās izglītības programmas izmaksas izglītības pakalpojuma sniedzējam finansē no individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma piešķirtajiem līdzekļiem tikai pēc apliecinājuma saņemšanas par minētās izglītības programmas sekmīgas pabeigšanas un apliecinoša dokumenta ievietošanas individuālajā mācību kontā, bet ne vēlāk kā šo noteikumu 38. punktā minētajā termiņā.
2.2.Finansēšanas kārtība un atbalsta pasākumi individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
17.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros finansējuma piešķiršanas nosacījumi personas izvēlētajai izglītības programmai un atbalsta pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 8. punktā noteiktajiem finansējuma avotiem:
17.1.
šo noteikumu 10.1. un 10.2. apakšpunktā noteikto izglītības programmu apguvei izmaksas finansējamas 100 % apmērā personai, kura:
17.1.1.
aizpildījusi individuālo mācību ceļu, izmantojot platformas funkcionalitāti;
17.1.2.
pārstāv mājsaimniecību, kurai piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss;
17.1.3.
Latvijā ir ieguvusi bēgļa vai alternatīvo statusu;
17.1.4.
ir vecāks vai aizbildnis bērnam vecumā līdz diviem gadiem;
17.2.
šo noteikumu 10.4. , 10.5. , 10.3. un 10.6. apakšpunktā  ​​​​​​​ noteikto izglītības programmu apguvei piešķiramā publiskā finansējuma iespēja atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai:
17.2.1.
personai sešu mēnešu periodam 500 euro apmērā;
17.2.2.
persona ir tiesīga uzkrāt tai piešķirto publiskā finansējuma iespēju par diviem secīgiem sešu mēnešu periodiem, bet ne vairāk kā 1000 euro viena gada laikā;
17.2.3.
lai izmantotu piešķirtā publiskā finansējuma iespēju, personai šo noteikumu 21. punktā noteiktajos termiņos ir jāpiesakās izglītības programmai vai jāizvēlas publiskā finansējuma iespējas uzkrāšanu nākamajam periodam, kā arī jāuzsāk un šo noteikumu 70. punktā ​​​​​​​ noteiktajā termiņā jāpabeidz izvēlēto izglītības programmu. Nākamais publiskais finansējums piešķirams tikai pēc iepriekšējās izglītības programmas sekmīgas pabeigšanas.
18.
Izvēloties šo noteikumu 10.1. un 10.2. apakšpunktā  noteikto izglītības programmu apguvi, persona patstāvīgi izveido individuālo mācību ceļu, izmantojot platformas piedāvāto funkcionalitāti, vai piesakās platformā piedāvātajiem karjeras attīstības atbalsta pasākumiem un ar konsultanta atbalstu izveido individuālo mācību ceļu.
19.
Finansējuma saņēmējs, pieņemot lēmumu par investīcijas 2.3.1.4.i. finansējuma piešķiršanu šo noteikumu 10.1. un 10.2. apakšpunktā  noteiktās izglītības programmas apguvei, var ņemt vērā individuālajā mācību ceļā izvirzītos mērķus un uzdevumus.
20.
Personas papildus investīcijas ietvaros apgūstamai izglītības programmai var pieteikties kādam šo noteikumu 11.1. un 11.2. apakšpunktā minētajiem atbalsta pasākumiem:
20.1.
viena gada periodā līdz diviem karjeras atbalsta pakalpojumiem. Persona pēc karjeras atbalsta pakalpojumu saņemšanas var neizvēlēties apgūt izglītības programmu;
20.2.
veikt prasmju novērtēšanu pie izglītības pakalpojumu sniedzēja vai izmantojot platformā pieejamos rīkus, vai karjeras konsultāciju laikā;
20.3.
izmantot digitālos rīkus, kas pieejami platformā bez maksas, neierobežotu reižu skaitu.
21.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas apstiprināšanas gadījumā, ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā kopš individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas piešķiršanas datuma, persona, kas pieteikusies un apstiprināta izglītības programmas apguvei uzsākt mācības izvēlētajā izglītības programmā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros vai ne vēlāk kā divu mēnešu laikā kopš individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas piešķiršanas datuma individuālajā mācību kontā, tā lietotājam ir pienākums izvēlēties individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējas uzkrāšanu nākamajam periodam individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas īstenošanas kopējā perioda ietvaros.
22.
Ja persona individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros izvēlas apgūt izglītības programmu, kuras izmaksas ir zemākas par šo noteikumu 17.2.1. vai 17.2.2. apakšpunktos noteikto piešķiramā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēju un norāda, ka periodā, kuram ir piešķirta individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēja, vairs nevēlas apgūt citas izglītības programmas, tad personai rezervētā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma atlikums anulējams un atgriežams kopējā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas budžetā.
23.
Ja persona individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros izvēlas apgūt izglītības programmu, kuras izmaksas pārsniedz šo noteikumu 17.2.1. vai 17.2.2. apakšpunktos ​​​​​​​ noteikto piešķiramā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēju, tad persona izmaksu starpību sedz no personīgajiem finanšu līdzekļiem vai izmantojot darba devēja finansējumu, vai citus finanšu līdzekļus.
24.
Personai ir iespēja pieteikties vienas vai vairāku izglītības programmu apguvei investīcijas ietvaros, ievērojot šo noteikumu 25. punktā noteikto dubultā finansējuma ierobežojumu. Šādā gadījumā investīcijas finansējums vienai personai nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 17.2.1. vai 17.2.2. apakšpunktā noteikto.
25.
Izmantojot individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējumu, persona vienlaicīgi var apgūt tikai vienu izglītības programmu un ir tiesīga pieteikties nākamās izglītības programmas apguvei individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros tikai pēc sekmīgas iepriekšējās izglītības programmas pabeigšanas un apliecinājuma saņemšanas.
26.
Ja personai individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros netiek piešķirta individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēja, tad tā var izvēlēties jebkuru platformā pieejamo izglītības programmu, izmaksas par izglītības programmas apguvi sedzot no personīgajiem finanšu līdzekļiem vai arī, izmantojot darba devēja finansējumu vai citus finanšu līdzekļus.
27.
Īstenojot šo noteikumu 11.4.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs atbalstu transporta izdevumu segšanai:
27.1.
var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu transporta izdevumu segšanai iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
27.2.
izmaksā, ja personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinošus dokumentus).
28.
Īstenojot šo noteikumu 11.4.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai:
28.1.
var piešķirt, ja uz mācību pieteikuma brīdi izglītības iestāde vai prakses vieta atrodas vismaz 40 kilometru attālumā no nodarbinātās personas deklarētās dzīvesvietas;
28.2.
var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī, un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu;
28.3.
izmaksā, ja personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā izdevumus apliecinošus dokumentus).
29.
Īstenojot šo noteikumu 11.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansējuma saņēmējs ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas personai piešķir, ja personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ir saņemts mēneša laikā pēc profesionālās kvalifikācijas apliecības izsniegšanas.
2.3.Kārtība kādā persona piesakās izglītības programmu apguvei un papildus atbalsta pakalpojumiem individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
30.
Persona izglītības programmu apguvei individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros piesakās šādā veidā un kārtībā: 
30.1.
platformā izveido individuālo mācību kontu un aizpilda personas profila anketu;
30.2.
piesakās platformā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamajai izglītības programmai, aizpildot pieteikumu vai izvēlas iespēju uzkrāt piešķirto individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespēju nākamajam periodam; 
30.3.
platformā seko līdzi apstiprinātajai individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma iespējai;
30.4.
platformā seko līdzi iesniegtā pieteikuma statusam un sadarbojas ar attiecīgā izglītības pakalpojuma sniedzēju, lai noteiktu atbilstību izvēlētās izglītības programmas uzsākšanas kritērijiem, kas var ietvert prasības apgūtajai izglītībai, pieredzei un prasmēm.
31.
Persona, kas individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir pieteikusies izglītības programmai un saņēmusi izglītības pakalpojuma sniedzēja apstiprinājumu par dalību izvēlētajā izglītības programmā, noslēdz mācību līgumu ar izglītības pakalpojuma sniedzēju. Personas un izglītības pakalpojuma sniedzēja pilnvarotās personas elektroniski ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, parakstīto mācību līgumu vai abu pušu parakstītā līguma papīra dokumenta elektronisko kopiju, izglītības pakalpojumu sniedzējs ievieto to pie mācību grupas dalībnieku informācijas.
32.
Izglītības pakalpojumu sniedzējam ir tiesības mācību līgumā paredzēt nosacījumus izglītības programmas apmaksai no personas personīgajiem līdzekļiem, proporcionāli neapgūtās izglītības programmas apmeklēto mācību stundu skaita izmaksām, kas noteikts piemērojot Vienas vienības izmaksu standarta likmes piemērošanas metodiku, kā arī izglītības pakalpojumu sniedzēja iekšējos kārtības noteikumos noteikto, ja persona pārtrauc izglītības programmas apguvi:
32.1.
bez attaisnojoša iemesla, tai skaitā personīgu iemeslu dēļ (laika trūkums, nepareizi izvēlēta izglītības programma). Attaisnojošie iemesli mācību pārtraukšanai - iestājas pārejoša darbnespēja; kopj slimu bērnu; pamatojoties uz izsaukumu - ierodas izmeklēšanas iestādē, prokuratūrā vai tiesā; mācību kavēšana (līdz divām dienām) ir saistīta ar pirmās pakāpes radinieka vai laulātā nāvi; ir citi objektīvi apstākļi, kas nav atkarīgi no izglītojamā gribas;
32.2.
anulēts attiecīgās izglītības programmas apguvei apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums, jo persona nav ievērojusi šo noteikumu 32.1. apakšpunktā noteikto.
33.
Izglītības pakalpojumu sniedzējs var pagarināt sākotnējo izglītības programmas apguves termiņu, noslēdzot ar personu vienošanās šo noteikumu 31. punktā  noteiktajā kārtībā, atbilstoši attiecīgās izglītības programmas apguves jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, izglītības pakalpojumu sniedzēja iekšējos normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai un apgūstamajai izglītības programmai un ievērojot šādus nosacījumus:
33.1.
izglītības programma apgūstama, tai skaitā saņemot apliecinājums par izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu, 12 mēnešu laikā no izglītības programmas apguves uzsākšanas brīža. Šo noteikumu 10.1. apakšpunktā noteiktajai izglītības programmai var būt noteikts garāks apguves termiņš, bet ne ilgāk kā šo noteikumu 38. punktā noteiktajā termiņā;
33.2.
personai anulējams apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums, ja mācības netiek pabeigtas vai pabeigtas, bet nav saņemts izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu apliecinošs dokuments, 12 mēnešu laikā no tās apguves uzsākšanas brīža un ne vēlāk kā šo noteikumu 38. punktā noteiktajā termiņā.
34.
Personai ir tiesības atsaukt reģistrāciju izvēlētajā izglītības programmā pirms izglītības programmas apguves sākuma, bet ne vēlāk kā piecas kalendārās dienas pirms izglītības programmas īstenošanas uzsākšanas. Šādā gadījumā individuālā mācību konta lietotājam apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums nav anulējams, bet atgriežams personas individuālajā mācību kontā, un persona individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros var izvēlēties citu izglītības programmu, ņemot vērā personai iepriekš apstiprinātā, bet neizlietotā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas  finansējuma apmēru, kas tika atgriezts personas individuālajā mācību kontā (ja attiecināms), un šo noteikumu 10.3. ,10.4., 10.5. un 10.6. apakšpunktā noteikto izglītības programmu gadījumā.
35.
Ja persona atsauc tās dalību izglītības programmas apguvei pēc tam, kad tā ir apstiprināta un reģistrēta izglītības programmas apguvei, vai tā ir izdarījusi to vēlāk nekā šo noteikumu 21. punktā noteiktajā termiņā, kā arī gadījumā, ja persona apguvusi mazāk kā 80 % no noteiktā izglītības programmas stundu skaita un izglītības programmas apguve nav pabeigta, tai skaitā šo noteikumu 32. punktā ​​​​​​​ ​​​​​​​ minētajos gadījumos, individuālā mācību konta lietotājam izglītības programmas apguvei apstiprinātos finanšu līdzekļus finansējuma saņēmējs neatgriež personas individuālajā mācību kontā, bet novirza atpakaļ individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas budžetā.
36.
Ja persona individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros vēlas pārtraukt izglītības programmas apguvi, jo to neapmierina sniegtā izglītības pakalpojuma kvalitāte, tad:
36.1.
persona finansējuma saņēmējam iesniedz rakstveida iesniegumu, norādot izglītības programmas apgūšanas pārtraukšanas iemeslu un raksturojot situāciju, iesniedzot personas apgalvojumus pamatojošus dokumentus (ja attiecināms);
36.2.
finansējuma saņēmējs sazinās ar izglītības pakalpojuma sniedzēju un izvērtē situāciju;
36.3.
ja finansējuma saņēmējs pieņem lēmumu, ka izglītības pakalpojumu sniedzējs nav nodrošinājis atbilstošu un kvalitatīvu izglītības pakalpojumu, tad personai individuālajā mācību kontā atgriežams individuālā mācību konta lietotājam attiecīgās izglītības programmas apgūšanai apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums un persona var izvēlēties citu izglītības programmu;
36.4.
finansējuma saņēmējam ir tiesības izslēgt izglītības programmu no platformas kataloga, ja ir pieņemts šo noteikumu 36.3. apakšpunktā noteiktais lēmums. Finansējuma saņēmējs neveic individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējuma maksājumu par šo izglītības programma kopumā izglītības pakalpojumu sniedzējam.
37.
Personai ir pienākums aizpildīt novērtējuma anketu pēc katras investīcijas ietvaros izglītības programmas pabeigšanas. Novērtējums analizējams apkopotā veidā, neizceļot konkrētas personas sniegto novērtējumu, un tā daļa iekļaujama izglītības pakalpojuma sniedzēja publiskajā reitingā, kas publicējams individuālo mācību kontu tīmekļvietnē.
38.
Individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir pieejams līdz 2026. gada 31. maijam vai kamēr beidzas individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamais mācībām paredzētais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums. Izglītības programmu īstenošana un dokumentu par izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu izsniegšana jānodrošina ne vēlāk kā līdz 2026. gada 30. aprīlim.
39.
Ja persona neatbilst attiecīgajā atbalsta programmā noteiktajai mērķa grupai un publiskā finansējuma saņemšanai noteiktajiem kritērijiem, persona var izvēlēties jebkuru platformā piedāvāto izglītības pakalpojumu par maksu, apmaksājot to no saviem, darba devēja vai citiem finanšu līdzekļiem.
40.
Persona nedrīkst apgūt vienu un to pašu izglītības programmu vairākas reizes individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros.
41.
Piesakoties izglītības programmai platformā, persona vienlaikus apliecina, ka nav pārkāpis šo noteikumu 40. punktā noteikto ierobežojumu. Ja atbalsta programmas nodrošinātājam nerodas pārliecība par individuālā mācību konta lietotāja sniegtā apliecinājuma patiesumu, tam ir tiesības pieprasīt izglītības pakalpojumu sniedzējiem iesniegt izglītības programmas saturu pamatojošos dokumentus. Ja tiek konstatēts, ka pārkāpts šo noteikumu 40. punktā ​​​​​​​ minētais nosacījums, tad personai netiek piešķirts publiskais finansējums programmas apguvei, vai, ja tas ticis jau piešķirts, tad personai jāveic tā atmaksa atbalsta programmas budžetā.
42.
Saņemot publisko finansējumu, personas pienākums ir sekmīgi pabeigt izglītības programmu, kurai tas ir pieteicies un ievērot atbalsta programmas noteikumus. Ja persona  nav ievērojusi atbalsta programmas noteikumus, atbalsta programmas nodrošinātājam ir tiesības, pieņemot lēmumu, pieprasīt personai atmaksāt piešķirto finansējumu atbilstoši katras atbalsta programmas noteikumiem.
2.4.Prasības izglītības pakalpojumu sniedzējiem un finansējuma saņēmēja darbības individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
43.
Finansējuma saņēmējs publicē uzaicinājumu izglītības pakalpojumu sniedzējiem iesniegt pieteikumu izglītības pakalpojumu sniegšanai individuālo mācību kontu tīmekļvietnē individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros.
44.
Finansējuma saņēmējs, izvēloties izglītības pakalpojumu sniedzēju iekļaušanai platformā piedāvātajām individuālo mācību kontu pieejas  aprobācijas finansētajām izglītības programmām, ievēro šādus nosacījumus:
44.1.
izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno licencētu un akreditētu profesionālās izglītības programmu vismaz trīs gadus pirms pieteikuma iesniegšanas;
44.2.
izglītības iestāde ir reģistrēta izglītības iestāžu reģistrā vismaz trīs gadus pirms pieteikuma iesniegšanas;
44.3.
ja izglītības pakalpojumu sniedzējs nav reģistrēts izglītības iestāžu reģistrā, izglītības pakalpojumu sniedzējs īsteno izglītības programmu, par kuras īstenošanu ir saņēmis atļauju no pašvaldības vismaz vienu gadu pirms pieteikuma iesniegšanas;
44.4.
izglītības pakalpojumu sniedzējs ir īstenojis vismaz divas izglītības programmas attiecīgajā izglītības programmas veidā un Eiropas Iedzīvotāju digitālā ietvara (turpmāk - DigComp) kompetenču jomā vismaz 3.DigComp līmenī, kur dalībnieku skaits vienā grupā ir bijis vismaz 10 dalībnieki.
44.5.
uz izglītības pakalpojuma sniedzēja kandidātu nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Finanšu regula) 136. un 141. pantā.
45.
Izglītības pakalpojuma sniedzējs platformā aizpilda pieteikumu, kurā norāda šo noteikumu 44.1., ,44.2. 44.3. un 44.4. apakšpunktā  norādīto informāciju, apliecina, ka uz viņu neattiecas neviens no Finanšu regulas 136. un 141. pantā minētajiem izslēgšanas nosacījumiem, un iesniedz šo noteikumu 45.5. un 45.6. apakšpunktā norādītos dokumentus:
45.1.
norāda kompetenču jomas atbilstoši DigComp ietvaram un kurus šo noteikumu 10. punktā noteiktos izglītības programmu veidus īstenos;
45.2.
norāda katras šo noteikumu 10. punktā norādītās izglītības programmas izmaksas. Šo noteikumu 10.3. apakšpunktā ​​​​​​​norādītās izglītības programmas izmaksām pievieno pamatojumu, norādot saiti uz tīmekļvietni, kur var pārliecināties par esošās vai līdzvērtīgas izglītības programmas izmaksām, kas tiek nodrošinātas ārpus platformas;
45.3.
apliecina, ka tā rīcībā ir atbilstošs materiāltehniskais nodrošinājums un nepieciešamās programmatūras licences (ja attiecināms) attiecīgo izglītības programmu īstenošanai, iesniedzot apliecinošus dokumentus;
45.4.
apliecina, ka izglītības pakalpojumu īstenošanā tiks iesaistīti pedagogi vismaz ar šādu pieredzi:
45.4.1.
pieredze, īstenojot mācības pieaugušajiem vismaz vienu gadu;
45.4.2.
izglītība un pieredze atbilst īstenojamās izglītības programmas jomai;
45.4.3.
nodrošinājis mācības vismaz 30 izglītojamajiem pēdējā gada laikā esošās vai līdzvērtīgas izglītības programmas ietvaros;
45.5.
apliecinājumu par katru pieteikumā norādīto izglītības programmas veidu, ka šo noteikumu 45.1. apakšpunktā norādītajās kompetenču jomās, kurās izglītības pakalpojumu sniedzējs plāno nodrošināt izglītības programmas, ir īstenojis vismaz divas izglītības programmas, kurās dalībnieku skaits vienā grupā ir bijis vismaz 10 dalībnieki;
45.6.
izglītības programmas aprakstu atbilstoši platformā definētajai izglītības programmas apraksta formai.
46.
Finansējuma saņēmējs, saņemot šo noteikumu 45. punktā minēto izglītības pakalpojumu sniedzēja pieteikumu:
46.1.
izvērtē izglītības pakalpojuma sniedzēja atbilstību šo noteikumu 44. un 45. punktā ​​​​​​​ noteiktajām prasībām, nepieciešamības gadījumā pieprasa papildus informāciju pieteikuma izvērtēšanai;
46.2.
noslēdz sadarbības līgumu ar izglītības pakalpojumu sniedzēju, kas atbilst šo noteikumu 44. un 45. punktā noteiktajām prasībām uz termiņu līdz 2026. gada 31. maijam;
46.3.
iekļauj izglītības pakalpojumu sniedzēju, kas atbilst šo noteikumu 44. un 45. punktā  noteiktajām prasībām un ar kuru ir noslēgts šo noteikumu 46.2. apakšpunktā minētais sadarbības līgums, platformas Izglītības pakalpojumu sniedzēju katalogā līdz 2026. gada 31. maijam.
47.
Izglītības pakalpojumu sniedzēji, kuru pieteikums nav apstiprināts, var atkārtoti pieteikties nākamajā šo noteikumu 43. punktā noteiktajā termiņā šo noteikumu 45. punktā ​​​​​​​ noteiktajā kārtībā finansējuma saņēmēja izsludinātā uzaicinājumā individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros.
48.
Izglītības pakalpojuma sniedzējs, kas individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros ir apstiprināts dalībai platformā un ar kuru ir noslēgts šo noteikumu 46.2. apakšpunktā minētais sadarbības līgums, var iesniegt jaunas izglītības programmas iekļaušanai Izglītības pakalpojumu sniedzēju katalogā vienu reizi ceturksnī.  Piesakot jaunas izglītības programmas šajā punktā noteiktajā kartībā, izglītības pakalpojumu sniedzēji, kuru atbilstības šo noteikumu 44.1. ,44.2. ,44.3. , 44.4. apakšpunktos noteiktajiem nosacījumiem ir jau pārbaudīta un izglītības pakalpojumu sniedzēja statuss nav mainījies atkārtotu pārbaudi neveic, bet apliecināma to atbilstība šo noteikumu 44. punktā ​​​​​​​ noteiktajām prasībām. Finansējuma saņēmējam ir tiesības pieprasīt atkārtoti dokumentus un veikt izglītības pakalpojuma sniedzēja atbilstības pārbaudi šo noteikumu 44. un 45. punktā  noteiktajām prasībām nepieciešamības gadījumā šo noteikumu 46.2. apakšpunktā ​​​​​​​ noteiktā sadarbības līguma spēkā esības laikā.
49.
Izglītības pakalpojuma sniedzējs, kuru finansējuma saņēmējs ir apstiprinājis iekļaušanai Izglītības pakalpojumu sniedzēju katalogā, veic šādas darbības platformā:
49.1.
izveido savu darba vietu;
49.2.
ievada izglītības programmas atbilstoši platformā noteiktajai izglītības programmas formai, norādot vismaz šādu informāciju:
49.2.1.
mācību mērķa grupa;
49.2.2.
mācību grupas dalībnieku skaits un brīvo vietu skaits;
49.2.3.
izglītības programmas atbilstība DigComp ietvaram;
49.2.4.
norises laikus;
49.2.5.
izglītības programmas izmaksas;
49.2.6.
izglītības programmas īstenošanas kalendāru – sākuma un beigu datumu, ilgumu akadēmiskajās stundās;
49.2.7.
izglītības apguves veids: attālināti, klātienē, e-mācību modulis (tālmācība);
49.2.8.
izglītības programmas īstenošanas vieta;
49.2.9.
citas prasības izglītojamajam, ko definējis izglītības pakalpojumu sniedzējs;
49.2.10.
izglītības programmas pielāgošanas iespējas personām ar invaliditāti.
49.3.
izglītības pakalpojuma sniedzējs var publicēt līdz trīs izglītības programmām katrā izglītības programmas veidā, kā arī papildināt piedāvājumu ar jaunām izglītības programmām atbilstoši finansējuma saņēmēja noteiktajām prioritātēm, informācija par kurām publicējama individuālo mācību kontu tīmekļvietnē;
49.3.1.
izglītības pakalpojumu sniedzējs savā kontā atzīmē, kuras izglītības programmas tiek publicētas individuālo mācību kontu tīmekļvietnē un platformā;
49.3.2.
izglītības programmai var veidot vairākas mācību grupas ar dažādiem norises datumiem, bet par katru mācību grupu jābūt norādītai informācijai atbilstoši šo noteikumu 49.2. apakšpunktā noteiktajam.
50.
Prasības izglītības programmu mācību grupu komplektēšanai finansējuma saņēmējs nosaka līgumā ar izglītības pakalpojumu sniedzēju.
51.
Izglītības programmas izmaksas un mācību grupas komplektēšana:
51.1.
izglītības pakalpojumu sniedzējs norāda izmaksas vienam dalībniekam par izglītības programmas apguvi;
51.2.
izglītības pakalpojumu sniedzējs komplektē mācību grupas atbilstoši personu pieteikumiem. Izglītības pakalpojuma sniedzējam ir tiesības veikt nelielas tehniskas izmaiņas saistībā ar izglītības programmas īstenošanu (mācību grupas lieluma izmaiņas, norises datumu korekcijas un citas tehniskā rakstura izmaiņas), iepriekš saskaņojot tās ar izglītojamajiem un informējot par to finansējuma saņēmēju;
51.3.
izglītības pakalpojuma sniedzējs var pārplānot mācību norises uzsākšanas datumus ne vairāk kā trīs reizes apstiprinātam izglītojamajam, ievērojot šo noteikumu 51.4. apakšpunktā noteikto. Pēc trešās reizes izglītības pakalpojumu sniedzējam mācības ir jānodrošina;
51.5.
mācību grupu ietvaros var mācīties izglītojamie, kas saņem publisko finansējumu, kā arī izglītojamiem, kas dalību apmaksā no saviem, darba devēja vai citiem finanšu līdzekļiem.
51.4.
izglītības pakalpojumu sniedzējam izglītības programmas norise jānodrošina ne vēlāk kā 2 mēnešu laikā pēc izglītojamā apstiprināšanas mācību grupā;
52.
Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs pieprasīt un izglītības pakalpojumu sniedzējam ir pienākums iesniegt finansējuma saņēmējam izglītības programmu izmaksu pamatojumu un to atbilstību tirgus cenām šo noteikumu 10.3. un 10.6. apakšpunktā  norādītajām izglītības programmām.
53.
Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs izslēgt izglītības pakalpojumu sniedzēju no Izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga un dalības platformā, vienpusēji uzsakot šo noteikumu 46.2. apakšpunktā minēto sadarbības līgumu, ja iestājas kāds no zemāk uzskaitītajiem nosacījumiem:
53.1.
izglītības pakalpojumu sniedzējs pārkāpj izglītības programmas īstenošanu regulējošajos normatīvajos aktos un sadarbības līgumā noteiktās prasības, un tas apdraud mācību procesa norisi;
53.2.
izglītības pakalpojumu sniedzējs pārkāpj sadarbības līgumā noteikto kārtību, kādā personas ieskaitāmas izglītojamo skaitā un atskaitāmas no tā;
53.3.
izglītības pakalpojumu sniedzējs ir noteicis papildus samaksu izglītojamajiem, kas nav norādīta platformā;
53.4.
finansējuma saņēmējs ir saņēmis vismaz trīs sūdzības pusgada laikā par izglītības pakalpojuma sniedzēja sniegto pakalpojumu kvalitāti un finansējuma saņēmējs ir guvis tam apliecinājumu, ka izglītības pakalpojuma sniedzējs nenodrošina atbilstošu un kvalitatīvu izglītības pakalpojumu;
53.5.
izglītības pakalpojumu sniedzējs sniedzis apzināti nepatiesu informāciju, piesakoties dalībai platformā, noslēdzot sadarbības līgumu vai tā darbības laikā;
53.6.
ja šo noteikumu 63. punktā noteiktais reitings pēc divu izglītības programmu nodrošināšanas ir zemāks par trim punktiem, tad izglītības pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no platformā izvietotā Izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga līdz kvalitātes uzlabošanai un sniedz atkārtoti izglītības pakalpojumu sniedzēja pieteikumu atkārtotai izvērtēšanai šo noteikumu 44. punktā noteiktajā kārtībā.
54.
Finansējuma saņēmēja apstiprinātās izglītības pakalpojumu sniedzēja izglītības programmas publicējamas individuālo mācību kontu tīmekļvietnē, publicējot izglītības programmas aprakstu un izglītības programmas izmaksas. Izglītības pakalpojumu sniedzējam nav tiesību no programmas dalībnieka pieprasīt papildu maksu, kas pārsniedz izglītības programmas noteiktās izmaksas, kā arī izglītības programmas apgūšanas laikā palielināt izglītības programmas apgūšanai sākotnēji noteikto izmaksu summu. Izglītības programmas sākotnēji noteikto izmaksu summas palielināšanas gadījumā, izmaksu starpību izglītības programmas sniedzējs sedz no izglītības pakalpojuma sniedzēja līdzekļiem.
55.
Finansējuma saņēmējs izvērtē un deaktivizē no platformā izvietotā Izglītības pakalpojumu sniedzēju kataloga izglītības programmu, kurai 12 mēnešu laikā kopš izglītības programmas iekļaušanas platformā izveidotajā mācību piedāvājumā nevienu reizi mācību grupā nav pieteicies neviens individuālā mācību konta lietotājs šīs individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros. Finansējuma saņēmējs veic izglītības programmas izvērtēšanu gada laikā pēc izglītības programmas iekļaušanas datuma individuālo mācību kontu izglītības programmu katalogā un rakstiski sadarbības līgumā noteiktajā kārtībā informējot izglītības pakalpojumu sniedzēju.
56.
Izglītības programmas īstenošanas kvalitāti uzrauga finansējuma saņēmējs. Izglītības programmas īstenošanas kvalitātes uzraudzību veic pēc nejaušības principa, izvēloties vismaz 10% no izglītības programmām, ko īsteno izglītības pakalpojumu sniedzēji. Finansējuma saņēmējs ir tiesīga īstenot klātienes uzraudzības vizītes vai pieslēgties nodarbībām tiešsaistē, lai pārliecinātos par izglītības programmas faktisko norisi.
3.Prasmju pārvaldības platformas prototipa izveide individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros
3.1.Platformas mērķis, platformas pārzinis un pamatfunkcionalitāte
57.
Platformas mērķis ir nodrošināt drošu, efektīvu un kvalitatīvu pieaugušo izglītības pakalpojumu piedāvājuma pārvaldību, tai skaitā vienotu kontaktpunktu informācijas par personas mācību rezultātiem uzglabāšanas nodrošināšanai un mācību piedāvājuma saņemšanai, kā arī fiziskām personām nodrošināt piekļuvi savai izglītības pakalpojumu saņemšanas vēsturei individuālajā mācību kontā.
58.
Platformas turētājs un pārzinis ir Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk - platformas pārzinis). Platformas pārzinis, koordinē un organizē pieaugušo izglītības piedāvājuma pārvaldību, izmantojot platformu, lai nodrošinātu efektīvu mācību procesa pārvaldīšanu un informācijas pieejamību par:
58.1.
valsts budžeta līdzekļu vai Eiropas Savienības politikas instrumentu un citu ārvalstu finanšu palīdzības finansēto izglītības programmām un izglītības pakalpojumu piedāvājumu;
58.2.
papildu atbalsta pakalpojumiem un to finansēšanas nosacījumiem attiecīgās atbalsta programmas ietvaros;
58.3.
valsts pārvaldes iestāžu mācību piedāvājumu, kas īstenojams platformā citas atbalsta programmas ietvaros.
59.
Individuālo mācību kontu tīmekļvietnē ir pieejama vismaz šāda informācija:
59.1.
par pieaugušo izglītības iespējām un pieejamo atbalsta programmu piedāvājumu;
59.2.
publiskā atbalsta saņemšanas nosacījumi, finansējuma apjoms un mērķa grupas;
59.3.
aktuālais izglītības pakalpojumu sniedzēju un to sniegto pakalpojumu piedāvājums (katalogs) ar iespēju filtrēt un atlasīt piedāvātās izglītības programmas vismaz pēc izglītības programmas norises vietas, pēc izglītības pakalpojumu sniedzējiem un izglītības programmu veidiem, pēc izglītības programmas īstenošanas veida (klātiene, attālināti vai hibrīdmodelis), pēc mācību jomas, ilguma, mācību sākuma, pēc izglītības programmas finansējuma avota;
59.4.
anonīms izglītības programmas reitings (novērtējums), kas tiek piesaistīts izglītības pakalpojumu sniedzējam, balstoties uz izglītojamo vērtējumu, kas noteikts šo noteikumu 67. punktā;
59.5.
noderīga informācija un citi resursi par pieaugušo izglītības iespējām;
59.6.
par individuālā mācību konta izveides un lietošanas kārtību;
59.7.
par autorizācijas iespējām individuālajā mācību kontā.
60.
Platformā apstrādā šādus datus:
60.1.
individuālā mācību konta lietotāja personas datus;
60.2.
platformas pārvaldības datus;
60.3.
datus par izglītības pakalpojumu saņemšanu, finansējuma izmantošanu un uzkrāšanu, dati pētniecībai, monitoringam un mākslīgā intelekta izmantošanai;
60.4.
platformas tehniskajai darbībai nepieciešamos datus.
61.
Ja individuālais mācību konts deaktivizēts šo noteikumu 74. punktā noteiktajā kārtībā, tad šo noteikumu 67.1. apakšpunktā noteiktie individuālā mācību konta lietotāja personas dati glabājami un nododami arhīvā atbilstoši atbalsta programmas nosacījumiem.
62.
Individuālā mācību konta lietotājam ir pieejama šāda individuālā mācību konta funkcionalitāte:
62.1.
informācija par pieejamo publisko finansējumu, tā apjomu un atlikumu;
62.2.
pievienot, apskatīt, lejupielādēt savus izglītības dokumentus un apliecinājumus par iepriekš iegūto izglītību;
62.3.
aizpildīt un aktualizēt profila informāciju, izteikt ierosinājumus mācību vajadzībām;
62.4.
pieteikties izvēlētajai izglītības programmai;
62.5.
pieteikties karjeras atbalsta pakalpojumiem, apskatīt rezultātu vēsturi;
62.6.
aizpildīt novērtējumu par izglītības pakalpojumu sniedzēju, kura pakalpojumi saņemti;
62.7.
sniegt atgriezenisko saiti un aizpildīt anketas par mācību pieredzi un mācību vajadzībām;
62.8.
izveidot individuālo mācību ceļu un sekot tā izpildei;
62.9.
informācijas par izglītības dokumentiem un apliecinājumiem, kas apliecina individuālā mācību konta lietotāja apgūtās izglītības programmas, koplietošanas iespējas, norādot personas, kurām būs pieejama šajā apakšpunktā minētā informācija un pieejas tiesību termiņu.
63.
Platformā katrai izglītības programmai veidojams reitings, ievērojot šādus kritērijus:
63.1.
piedāvāto izglītības programmu ir apguvuši vismaz 10 izglītojamie un aizpildījuši novērtējuma anketu;
63.2.
izglītojamie sniedz vērtējumu par šādām kategorijām – izglītības programmas saturs, pedagoga darbs, sasniegtie rezultāti, mācību procesa nodrošināšana;
63.3.
vērtējumu sniedz tikai identificējami izglītojamie, kas novērtējuma anketu aizpilda no individuālā mācību konta;
63.4.
reitings tiek attēlots publiski individuālo mācību kontu tīmekļvietnē pie izglītības programmas, skalā no viens līdz pieciem punktiem.
3.2.Individuālā mācību konta izveide un aktivizēšana
64.
Lai izveidotu individuālo mācību kontu, persona pirmo reizi reģistrējoties platformā un turpmāk lietojot platformu katrā pieslēgšanas reizē autentificējas. Persona platformā var autentificēties, izmantojot:
64.1.
Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla sniegtos autentificēšanās pakalpojumus;
64.2.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto Latvijas pilsoņa vai Latvijas nepilsoņa personas apliecību (elektroniskās identifikācijas karti);
64.3.
valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" izsniegto elektroniskā paraksta viedkarti vai piedāvāto lietotni "eParaksts mobile";
64.4.
pamatojoties uz personas rakstveidā  iesniegto iesniegumu – atbalsta persona personas klātienē pārliecinās par tās identitāti, pamatojoties uz personas uzrādīto derīgu personu apliecinošu dokumentu tiek reģistrēta platformā un tai  tiek izsniegts platformas pārziņa izsniegtais lietotāja vārds un parole. 
65.
Lietotāja autentifikācija platformā notiek brīdī, kad no autentifikācijas līdzekļa izsniedzēja ir saņemts apstiprinājums par personas identitāti.
66.
Persona  atbalsta personai var iesniegt pašrocīgi parakstītu iesniegumu par individuālā mācību konta izveidi un mācību pieteikumu individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros finansētā izglītības pakalpojuma saņemšanai šo noteikumu 64.4. apakšpunktā minētajā kārtībā uzrādot derīgu personu apliecinošu dokumentu. Atbalsta personas pieejamību nodrošina platformas pārzinis, tai skaitā sadarbībā ar attiecīgo pašvaldību.
67.
Personai, reģistrējoties platformā un izveidojot individuālo mācību kontu, platforma iegūst šādus personas datus:
67.1.
no Fizisko personu reģistra:
67.1.1.
vārds (vārdi);
67.1.2.
uzvārds;
67.1.3.
personas kods vai identifikācijas numurs;
67.1.4.
dzimšanas datums;
67.1.5.
dzimums;
67.1.6.
valstiskā piederība;
67.1.7.
valstiskās piederības veids;
67.1.8.
personas statuss iedzīvotāju reģistrā (aktīvs, pasīvs);
67.1.9.
miršanas datums;
67.1.10.
dzīvesvietas deklarētā adrese;
67.1.11.
oficiālā e-adrese;
67.1.12.
bēgļa vai alternatīvās personas statuss;
67.1.13.
ir vecāks vai aizbildnis bērnam vecumā līdz diviem gadiem.
67.2.
informāciju par iegūto izglītību no Valsts izglītības informācijas sistēmas:
67.2.1.
izglītības pakāpe;
67.2.2.
izglītības veids;
67.2.3.
izglītības dokumenta veids;
67.2.4.
izglītības programmas tips;
67.2.5.
izglītības programmas nosaukums;
67.2.6.
izglītības iestādes reģistrācijas numurs izglītības iestāžu reģistrā (ja attiecināms);
67.2.7.
izglītības dokumenta sērija;
67.2.8.
izglītības dokumenta numurs;
67.2.9.
izglītības dokumenta izsniegšanas datums;
67.2.10.
izglītības programmas kods un nosaukums (ja attiecināms);
67.2.11.
iegūtā kvalifikācija (ja attiecināms);
67.3.
informāciju par šobrīd uzsākto apgūstamo izglītību atbilstoši programmas veidam no Valsts izglītības informācijas sistēmas:
67.3.1.
izglītības pakāpe;
67.3.2.
izglītības veids;
67.3.3.
izglītības programmas kods;
67.3.4.
izglītības programmas nosaukums;
67.3.5.
izglītības programmas joma;
67.3.6.
kvalifikācija (ja attiecināms);
67.3.7.
izglītības programmas īstenošanas ilgums (stundas) (ja attiecināms);
67.3.8.
izglītības iestādes nosaukums;
67.3.9.
izglītības iestādes reģistrācijas numurs izglītības iestāžu reģistrā (ja attiecināms);
67.3.10.
mācību klase vai mācību kurss;
67.3.11.
izglītības programmas apguves uzsākšanas datums;
67.3.12.
izglītības programmas apguves veids;
67.4.
informāciju par atbalsta programmu ietvaros uzsākto vai iegūto izglītību:
67.4.1.
atbalsta programmas nosaukums;
67.4.2.
izglītības iestādes nosaukums;
67.4.3.
izglītības iestādes reģistrācijas numurs izglītības iestāžu reģistrā (ja attiecināms);
67.4.4.
izglītības programmas veids;
67.4.5.
izglītības programmas nosaukums;
67.4.6.
pieteikuma izglītības programmai iesniegšanas datums;
67.4.7.
izglītības programmas apguves uzsākšanas datums;
67.4.8.
izglītības programmas plānotais pabeigšanas datums;
67.4.9.
izglītības programmas faktiskais pabeigšanas datums;
67.4.10.
izglītības programmas pabeigšanas rezultāts;
67.4.11.
iegūtā kvalifikācija (ja attiecināms);
67.4.12.
sekmīgu pabeigšanu apliecinošs dokuments;
67.4.13.
sekmīgu pabeigšanu apliecinoša dokumenta numurs.
67.5.
informāciju par to, vai persona pārstāv mājsaimniecību, kurai piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss iegūst no pašvaldību pārziņā esošās Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas informācijas sistēmas;
67.6.
platformā var tikt uzkrāti dati, kas nepieciešami atbalsta programmas nodrošināšanai, kas nav pieejama Valsts izglītības informācijas sistēmā vai citās valsts informācijas sistēmās:
67.6.1.
izglītības dokuments (datne) (ja attiecināms);
67.6.2.
iegūtās prasmes (ja attiecināms).
68.
Persona, izveidojot individuālo mācību kontu, aizpilda sava profila informāciju, lai izglītības pakalpojuma sniegšanas procesā nodrošinātu saziņu ar personu, norādot šādus personas datus:
68.1.
dzīvesvietas adrese un valsts atbilstoši personas sniegtajām ziņām (ja tā nav iekļauta Fizisko personu reģistrā);
68.2.
tālruņa numurs un e-pasta adrese;
68.3.
informāciju par iegūto un uzsākto izglītību, ja informācija nav iegūta no Valsts izglītības informācijas sistēmas: izglītības ieguves statuss, dokumenta izdošanas valsts, izglītības iestādes nosaukums, izglītības dokumenta nosaukums, dokumenta sērija, dokumenta numurs, kvalifikācijas nosaukums (ja attiecināms); kvalifikācijas līmenis (ja attiecināms), grāds (ja attiecināms), zinātnes nozares grupa (ja attiecināms), zinātnes nozare (ja attiecināms), dokumenta izsniegšanas vieta, dokumenta izdošanas gads, ja persona vēlas saņemt personalizētu izglītības pakalpojumu piedāvājumu vai atbilstoši atbalsta programmu nosacījumiem;
68.4.
darba pieredzi, prasmēm un mācību vajadzībām, ja persona vēlas saņemt personalizētu izglītības pakalpojumu piedāvājumu;
68.5.
norēķinu konta numuru, ja tiek segti transporta vai īres izdevumi vai izmaksāta stipendija;
68.6.
aktuālos datus par personas dalību pasākumos, t.sk. karjeras atbalsta pasākumiem, prasmju novērtēšanu, papildu atbalstu un citus pakalpojumus atbilstoši atbalsta programmu nosacījumiem:
68.6.1.
personas pieteikums dalībai pasākumā;
68.6.2.
pasākuma nosaukums;
68.6.3.
pasākuma īstenotājs;
68.6.4.
pasākuma īstenošanas datums;
68.6.5.
pasākuma īstenošanas vieta;
68.6.6.
pasākuma ilgums;
68.6.7.
personas iesaistes ilgums pasākumā;
68.6.8.
pasākuma rezultāts;
68.6.9.
personas norēķinu rekvizīti (norēķinu konta numurs Latvijā reģistrētajā kredītiestādē vai ārvalstu kredītiestādes Latvijā reģistrētajā filiālē (turpmāk – kredītiestāde), kredītiestādes pilns nosaukums), ja pasākuma ietvaros paredzēts finanšu atbalsts;
68.6.10.
personai aprēķinātais un izmaksātais finanšu atbalsts, ja persona piedalās pasākumā, kurā paredzēts finanšu atbalsts;
68.6.11.
informācija par pasākuma apmeklējumu un kavējumiem, kā arī kavējumus attaisnojošiem iemesliem, atbilstoši atbalsta programmas noteikumiem;
69.
Ja individuālā mācību konta profilā norādītā informācija ir mainījusies, individuālā mācību konta lietotāja pienākums ir to aktualizēt 10 darba dienu laikā.
70.
Lai veiktu aptaujas sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai vai citu normatīvajos aktos noteikto mērķu sasniegšanai, platformas pārzinis var apstrādāt šādus sistēmā uzkrātos lietotāju datus:
70.1.
vārds, uzvārds;
70.2.
personas pieteikumus pakalpojumam;
70.3.
digitālos prasmju novērtēšanas rīkos;
70.4.
anketās sniegtā informācija.
71.
Katru informācijas apstrādi platformā auditē. Auditācijas pieraksti ir ierobežotas pieejamības informācija. Auditācijas pierakstus platforma glabā 72 mēnešus un izmanto sistēmas uzturēšanai. Pēc noteiktā termiņa auditācijas pieraksti tiek dzēsti.
72.
Platformā uzkrātos personas datus par individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros līdzfinansēto mācību dalībniekiem glabā Eiropas Savienības normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda īstenošanu noteiktajā termiņā un kārtībā.
73.
Šo noteikumu 67. punktā minētos individuālā mācību konta lietotāja datus normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, kārtībā un apjomā finansējuma saņēmējs ir tiesīgs nodot Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai, Izglītības un zinātnes ministrijai un citām Atveseļošanas fonda īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, tai skaitā, arī Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm.
3.3.Individuālā mācību konta izmantošanas kārtība
74.
Individuālā mācību konta lietotājs atbild par visām darbībām, kas veiktas tā individuālajā mācību kontā:
74.1.
individuālā mācību kontā pieejamos pakalpojumus var izmantot tikai šo noteikumu 65. punktā noteiktajā kārtībā identificēta persona, kas izveidojusi individuālo mācību kontu, individuālā mācību konta datus un no tiem izrietošās piekļuves tiesības nedrīkst nodot trešajai personai. Ja kāds no šo noteikumu 64. punktā ​​​​​​​ minētajiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem ir kļuvis zināms trešajai personai vai ir aizdomas, ka tie ir kļuvuši zināmi trešajai personai, individuālā mācību konta lietotājs par to nekavējoties vienas darbdienas laikā rakstiski informē platformas pārzini. Saņemot šajā apakšpunktā minēto individuālā mācību konta lietotāja paziņojumu, platformas pārzinis nekavējoties bloķē piekļuvi individuālajam mācību kontam līdz individuālā mācību konta lietotājs lūdz atjaunot pieeju individuālajām mācību kontam, saņemot jauno kādu no šo noteikumu 64. punktā ​​​​​​​ minētajiem elektroniskās identifikācijas līdzekļiem;
74.2.
ja platformas pārzinim vai atbalsta programmas nodrošinātājam ir pamatotas aizdomas, ka šo noteikumu 64. punktā minētie elektroniskās identifikācijas līdzekļi ir kļuvusi zināmi trešajai personai vai ir pamats uzskatīt, ka elektroniskās identifikācijas līdzekļus platformā izmanto nelikumīgi vai krāpnieciski,  platformas pārzinim ir tiesības apturēt individuālā mācību konta darbību, bloķējot individuālā mācību konta lietotāja piekļuvi individuālajam mācību kontam, līdz apstākļu noskaidrošanai, paziņojot to individuālā mācību konta lietotājam uz lietotāja norādīto kontaktinformāciju platformā divu darbdienu laikā no fakta konstatēšanas par platformas pārziņa vai atbalsta programmas nodrošinātāja pamatotām aizdomām un pieprasot individuālo mācību konta lietotājam sniegt paskaidrojumus 10 darbdienu laikā;
74.3.
ja konstatēta individuālā mācību konta lietotāja vaina šo noteikumu 74.1. apakšpunktā noteiktā pārkāpšanā un ir pieņemts lēmums par finansējuma apturēšanu un līdz pārkāpuma konstatēšanas fakta prettiesiski izmantotā piešķirtā finansējuma atmaksu, individuālā mācību konta lietotājam ir pienākums 30 darbadienu laikā atlīdzināt atbalsta programmas nodrošinātājam līdz pārkāpuma konstatēšanas faktam prettiesiski izmantoto piešķirto finansējumu.
75.
Individuālā mācību konta lietotājs var aktivizēt pakalpojumu “Saņemt paziņojumus”, norādot informācijas par nosūtīto paziņojumu saņemšanas kanālu:
75.1.
individuālā mācību konta lietotāja oficiālo elektronisko adresi;
75.2.
individuālā mācību konta lietotāja personīgo elektroniskā pasta adresi.
76.
Platformas pārzinis nodrošina saņemtās un nosūtītās elektroniskās saziņas, elektronisko dokumentu un to metadatu glabāšanu un pieejamību individuālajā mācību kontā, tādā apjomā un termiņā, kas atbilst publiskā finansējuma programmā noteiktajiem finansējumu saņemšanu un izlietošanu apliecinošo dokumentu un datu glabāšanas termiņiem. Informācija par apgūtajām izglītības programmām, izglītības dokumenti un apliecinājumi no individuālā mācību konta nav dzēšami nolūkā nodrošināt vienotu izglītību apliecinošu dokumentu uzkrāšanu un uzglabāšanu, lai nodrošinātu mācību iespējas ar publiskā finansējuma atbalstu atbilstoši personas kvalifikācijai, tai skaitā, lai veidotu vienotu iegūtās izglītības datu pārvaldību.
77.
Platformas pārzinis ir tiesīgs deaktivizēt individuālo mācību kontu šādos gadījumos:
77.1.
individuālā mācību konta lietotāja nāves gadījumā. Šī informācija pārbaudāma ne retāk kā reizi pusgadā Fizisko personu reģistrā;
77.2.
saņemot individuālā mācību konta lietotāja pieprasījumu, individuālā mācību konta lietotājam iesniedzot platformas pārzinim personas ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, parakstītu iesniegumu par individuālā mācību konta deaktivizēšanu. Individuālā mācību konta lietotāja mācību kontā esošā informācija par izglītības programmu apguvi, kas apgūta finansējuma ietvaros glabājama atbilstoši šo noteikumu 15.6. apakšpunktā noteiktajam termiņam, kuram beidzoties, nododama arhīvā atbilstoši elektronisko dokumentu apriti un glabāšanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
78.
Trešā persona, kas nav finansējuma saņēmējs, ir tiesīga iepazīties ar individuālā mācību konta lietotāja individuālā mācību kontā ievietoto informāciju par izglītības dokumentiem un apliecinājumiem, kas apliecina individuālā mācību konta lietotāja apgūtās izglītības programmas, ja individuālā mācību konta lietotājs individuālā mācību kontā piešķīris tai koplietošanas iespējas uz konkrētu laika periodu.
3.4.Individuālo mācību kontu platformas pārvaldība un platformas pārziņa pienākumi
79.
Individuālo mācību kontu platformas pārziņa pienākumi un atbildība:
79.1.
nodrošināt platformas darbību;
79.2.
plānot un īstenot platformas satura un funkcionalitātes attīstību;
79.3.
nodrošināt individuālā mācību konta aktivizēšanu vai deaktivizēšanu šajos noteikumos noteiktajos gadījumos un kārtībā;
79.4.
nodrošināt informācijas pieejamību un individuālā mācību konta lietotāja konsultatīvo atbalstu individuālā mācību konta lietošanā;
79.5.
nodrošināt platformas darbībai nepieciešamās informācijas un tehnisko resursu uzturēšanu un drošības pārvaldību, tai skaitā pret nesankcionētu pieslēgšanos;
79.6.
izstrādājot platformas risinājumu, paredzēt tādas programmatūras saskarnes izstrādi, lai nodrošinātu platformas un tajā esošo datu apmaiņu un integrāciju ar citām valsts un pašvaldību informācijas sistēmām;
79.7.
izstrādājot jaunas platformas funkcionalitātes, kas ietekmē piekļūstamību platformai un tās lietojamību, veikt individuālo mācību kontu lietotāju pieredzes izpēti platformas lietošanā un vajadzībās;
79.8.
nodrošināt individuālo mācību kontu lietotāju individuālā mācību konta izveides funkcionalitāti atbilstoši to piekļuves tiesībām un iespēju to deaktivizēt, atbilstoši šo noteikumu 77. punktam ;
79.9.
uzkrāt statistiskos datus par platformas un mācību kontu tīmekļvietnes lietošanu un publicēt to individuālo mācību kontu tīmekļvietnē vismaz reizi ceturksnī;
79.10.
vismaz reizi gadā mērīt individuālo mācību kontu tīmekļvietnes apmeklētāju un individuālo mācību kontu lietotāju apmierinātību un mērījuma anonimizētos rezultātus publicēt mācību kontu tīmekļvietnē;
79.11.
plānot un pēc saskaņošanas ar Izglītības un zinātnes ministriju nodrošināt platformas darbības informācijas un komunikācijas pasākumus, nodrošināt Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānisma 34. pantā, 2021. gada 3. septembra Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantā noteiktās informācijas, komunikācijas un publicitātes prasības, ievērojot Finanšu ministrijas vadlīnijās "Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda  komunikācijas un dizaina vadlīnijas" noteikto;
79.12.
veikt individuālo mācību kontu lietotāju personas datu apstrādi personas datu aizsardzības jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, nodrošinot pieaugušo izglītības pakalpojumu sniegšanu un pārvaldību;
79.13.
nodrošināt individuālā mācību konta lietotājam individuālā mācību konta satura personalizāciju atbilstoši autentificētā individuālā mācību konta lietotāja veiktajām aktivitātēm individuālajā mācību kontā un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē;
79.14.
ievietot individuālajā mācību kontā un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē ar individuālā mācību konta un individuālo mācību kontu tīmekļvietnes lietošanu saistīto informāciju;
79.15.
platformas pārzinis var izmantot trešās personas tehniskos risinājumus platformas funkcionalitātes, datu analīzes un monitoringa, mācību nodrošināšanas un prasmju novērtēšanas un citiem risinājumiem, ievērojot personas datu aizsardzības jomu regulējošos normatīvos aktus, tai skaitā nodrošināt integrāciju ar mācību platformām atvērto mācību kursu nodrošināšanai;
79.16.
nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
80.
Dubultā finansējuma riska novēršanai, izmantojot individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu, kā arī, lai nodrošinātu individuālā mācību konta lietotāja profesionālām vajadzībām atbilstošu izglītības pakalpojumu piedāvājumu platformā un izstrādātu šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto individuālā mācību konta lietotāja individuālo mācību ceļu, platformā uzkrājami  šādi vēsturiskie dati par individuālā mācību konta lietotāju, Valsts izglītības attīstības aģentūrai īstenojot Eiropas Sociālā fonda finansētās nodarbināto apmācības Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" ietvaros: izglītības iestādes nosaukums un reģistrācijas numurs, mācību nozare, izglītības programmas nosaukums, izglītības programmas veids, mācību periods, mācību pabeigšanas datums, individuālā mācību konta lietotājam attiecīgās atbalsta programmas ietvaros piešķirtais finansējums, projekta nosaukums, projekta īstenotājs.
4.Individuālo mācību kontu platformas izmantošana citu atbalsta programmu ietvaros
81.
Atbalsta programmas nodrošinātājs ir personas datu apstrādātājs šo noteikumu ietvaros apstrādājamiem individuālo mācību kontu lietotāju personas datiem, kas noslēdz starpresoru vienošanos par platformas izmantošanu ar platformas pārzini.
82.
Persona, kura pieteikusies individuālajam mācību kontam, atbilstību atbalsta programmai pārbauda finansējuma saņēmējs, ja atbalsta programmas nodrošinātājs ir sniedzis datus atbilstoši publiskā finansējuma piešķiršanas kritērijiem un tas ir atrunāts starpresoru vienošanās ietvaros vai personas atbilstība attiecīgajā atbalsta programmā noteiktajiem mērķa grupas kritērijiem veic atbalsta programmas īstenotājs atbilstoši konkrētu atbalsta programmu nosacījumiem.
83.
Valsts pārvaldes iestāžu pārvaldīto atbalsta programmu ietvaros, publisko finansējumu piešķir arī nepilngadīgām personām, kas ir reģistrējušās platformā atbilstoši konkrētās atbalsta programmas nosacījumiem, finansēšanas kārtībai, mērķa grupai un citiem atbalsta kritērijiem, kas publicēti attiecīgās valsts pārvaldes iestādes oficiālajā tīmekļvietnē un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē. Lai nodrošinātu individuālā mācību konta izmantošanu personām, kas jaunākas par 18 gadiem nosacījumi tiek atrunāti starpresoru vienošanās ietvaros un atbilstošo dokumentu pārbaudi un uzkrāšanu par nepilngadīgām personām veic atbalsta programmas nodrošinātājs.
84.
Atbalsta programmas nodrošinātāja pienākumi un atbildība, izmantojot platformu:
84.1.
izvietot informāciju par atbalsta programmas nodrošinātāja pārziņā esošo atbalsta programmu, atbalsta kritērijiem un mērķa grupām, pieejamo finansējumu savas iestādes oficiālajā tīmekļvietnē un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē;
84.2.
noteikt atbalsta programmas nodrošinātāja kontaktpersonu, kura atbildīga par atbalsta programmas nodrošinātāja administratora kontu platformā un individuālo mācību kontu tīmekļvietnē izvietoto informāciju un tās aktualitāti;
84.3.
nodrošināt atbalsta programmas nodrošinātāja izstrādātās atbalsta programmas ieviešanu un uzraudzību, nodrošinot izglītības pakalpojumu sniedzēju un izglītības pakalpojumu atlasi, atbilstoši atbalsta programmas nodrošinātāja atbalsta programmas nosacījumiem, ievietošanai individuālo mācību kontu tīmekļvietnē;
84.4.
pārvaldīt un piešķirt individuālā mācību konta lietotājam publisko finansējumu atbilstoši atbalsta programmas nodrošinātāja izstrādātās atbalsta programmas nosacījumiem un mērķa grupas atbilstības kritērijiem konkrētajā atbalsta programmā;
84.5.
nodrošināt atbalsta programmas kritēriju uzraudzību, ieviešanu un izpildi konkrētās atbalsta programmas ietvaros, izskatot personas pieteikumus;
84.6.
sniegt individuālā mācību konta un individuālo mācību kontu tīmekļvietnes lietotājiem atbildes par individuālo mācību kontu tīmekļvietnē ievietotajām atbalsta programmas nodrošinātāja pārziņā esošajām atbalsta programmām atbilstoši tā kompetencei;
84.7.
atbalsta programmas nodrošinātājs un platformas pārzinis var slēgt starpresoru vienošanos par datu savstarpēju apmaiņu un izmantošanu pieaugušo izglītības pakalpojumu pārvaldībai arī neizmantojot pilnu platformas funkcionalitāti, ievērojot personas datu aizsardzības jomu regulējošos normatīvos aktus.
5.Noslēguma jautājumi
85.
Platformas turētājs un pārzinis, lai nodrošinātu platformas funkcionalitāti pilnā apjomā no 2026. gada 31. maija, veicamas šādas darbības:
85.1.
Individuālo mācību kontu tīmekļvietne ar šo noteikumu 59. punktā noteikto  informāciju tiks izstrādāta līdz 2024. gada 31. decembrim un papildināta līdz 2026. gada 31. maijam;
85.2.
šo noteikumu 62.1., 62.3., 62.4., 62.6., 62.7., un  62.8. apakšpunktā  noteiktās individuālā mācību konta funkcionalitātes tiks izstrādātas līdz 2024. gada beigām un pilnveidotas līdz 2026. gada 31. maijam;
85.3.
šo noteikumu 62.5. un  62.9. apakšpunktā noteiktās individuālā mācību konta funkcionalitāte tiks izstrādātas līdz 2025. gada 31. martam un pilnveidota līdz 2026. gada 31. maijam;
85.4.
Platformas funkcionalitāte, kas nepieciešama šo noteikumu 10.6., 11.1. un 11.2. apakšpunktā noteikto atbalsta pakalpojumu sniegšanai tiks izstrādāta līdz 2025. gada 31. martam un pilnveidota līdz 2026. gada 31. maijam;
85.5.
šo noteikumu 18.,19.  un 20. punktā noteiktā individuālā funkcionalitāte tiks izstrādāta līdz 2025. gada 31. martam un pilnveidota līdz 2026. gada 31. maijam;
85.6.
 šo noteikumu 59.4. apakšpunkts stājas spēkā 2025. gada 30. jūnijā.
86.
Platforma informāciju tiešsaistes režīmā no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Fizisko personu reģistra, Valsts izglītības informācijas sistēmas, pašvaldību pārziņā esošās Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas sistēmas, Nodarbinātības valsts aģentūras pārziņā esošās Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas saņem datus pēc vienošanās noslēgšanas, t.sk. starpresoru vienošanās slēgšanas.
87.
Platformā informāciju par iepriekš iegūto izglītību un iegūtajiem izglītības apguvi apliecinošiem dokumentiem, atbilstoši šo noteikumu 68.3. apakšpunktā, kas netiks iegūti no Valsts izglītības informācijas sistēmas automātiski, individuālā mācību konta lietotājs varēs ievadīt brīvprātīgi sākot ar 2025. gada 31. martu.
88.
Līdz 2026. gada 31. maijam Izglītības un zinātnes ministrijai izvērtēt nepieciešamību atbilstoši aprobācijas rezultātiem izstrādāt patstāvīgu normatīvo regulējumu Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālā transformācija" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības atbalstam" īstenošanas nodrošināšanai.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds