Noteikumu konsolidētā versija

24-TA-952
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākuma "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" (turpmāk – investīcija) pasākuma "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai" (turpmāk – pasākums) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:
1.1.
investīcijas pasākuma mērķi;
1.2.
investīcijas pasākumam pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus;
1.3.
investīcijas pasākuma ieviešanā iesaistītās institūcijas, to pienākumus un tiesības;
1.4.
investīcijas pasākuma atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.5.
prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim un investīcijas pasākuma ieviešanas nosacījumus;
1.6.
projektu iesniegumu iesniegšanas, vērtēšanas un līguma par projekta īstenošanu slēgšanas kārtību.
1.7.
ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītus nosacījumus.
2.
Investīcijas pasākuma mērķis ir veicināt mediju nozares speciālistu digitālo kompetenci un medijpratību, vienlaikus veicinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju, saglabājot plurālistisku mediju tirgu un stiprinot noturību pret dezinformāciju.
3.
Investīcijas pasākuma ietvaros finansējuma saņēmēji tiek atlasīti atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.
4.
Investīcijas pasākuma mērķa grupa ir Latvijas mediju nozares asociācijas un uzņēmumi.
5.
Investīcijas pasākuma ietvaros sasniedzami šādi rādītāji:
5.1.
mērķrādītājs – līdz 2026. gada 30. jūnijam noslēgts viens līgums par projekta īstenošanu;
5.2.
nacionālais rādītājs – līdz 2026. gada 30. jūnijam noslēgti līgumi ar gala labuma guvējiem par apmācībām digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai ar vismaz 10 dažādiem mediju nozares saimnieciskās darbības veicējiem, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus;
5.3.
kopējie rādītāji:
5.3.1.
uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai;
5.3.2.
atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā mazie (mikro) uzņēmumi, vidējie uzņēmumi un lielie uzņēmumi);
5.3.3.
izglītības vai apmācības dalībnieku skaits.
6.
Investīcijas pasākuma noteiktais mērķrādītājs uzskatāms par izpildītu, kad Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk – aģentūra) iesniegti noslēgtie līgumi ar gala labuma guvējiem par apmācībām digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai ar vismaz 10 dažādiem mediju uzņēmumiem, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus.
7.
Investīcijas pasākumam pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 2 000 000 euro.
8.
Par investīcijas pasākuma ieviešanu atbildīgā nozares ministrija ir Kultūras ministrija.
9.
Investīcijas pasākumu īsteno Latvijas Republikas teritorijā.
10.
Atveseļošanas fonda finansējumu investīcijas pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.
11.
Atveseļošanas fonda atbalsta intensitāte ir 100 procenti no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
12.
Pievienotās vērtības nodoklis nav attiecināms finansēšanai no Atveseļošanas fonda līdzekļiem. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas sedz finansējuma saņēmējs vai sadarbības partneris, vai gala labuma guvējs no saviem līdzekļiem.
13.
Atveseļošanas fonda izdevumu attiecināmības termiņš ir no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, līdz 2026. gada 30. jūnijam.
II.Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmība
14.
Projekta ietvaros atbalstāmas darbības, kas sekmē šo noteikumu 2. punktā minētā investīcijas pasākuma mērķa un šo noteikumu 5. punktā minēto rādītāju sasniegšanu:
14.1.
augsta līmeņa digitālo prasmju apguvei nepieciešamo kompetenču paaugstināšana un saistīto pasākumu, tai skaitā diskusiju, darba grupu, konsultāciju, semināru, pieredzes apmaiņas, organizēšana un īstenošana;
14.2.
mediju uzņēmumu biznesa modeļu uzlabošana, efektivizējot procesus un samazinot izmaksas digitālās transformācijas rezultātā;
14.3.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) un to risinājumu izstrāde, iegāde, atjaunošana vai modernizēšana mācību procesa īstenošanai, gala labuma guvēju jaunu digitālo produktu izstrādei un konkurētspējas paaugstināšanai;
14.4.
gala labuma guvēju atlases īstenošana;
14.5.
investīcijas pasākuma projekta vadība un īstenošana;
14.6.
publicitātes pasākumu nodrošināšana.
14.7.
gala labuma guvēju darbības efektivizēšanai nepieciešamo digitālās attīstības plānu izstrāde.
15.
Investīcijas pasākuma ietvaros ar projekta īstenošanu saistītas šādas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera attiecināmās izmaksas:
15.1.
gala labuma guvēju darbības efektivizēšanai nepieciešamo digitālās attīstības plānu izstrādes, izvērtējumu sagatavošanas un konsultāciju pakalpojumu izmaksas;
15.2.
augsta līmeņa digitālo prasmju apguvei nepieciešamo kompetences paaugstināšanas pasākumu organizēšanas un īstenošanas izmaksas, tai skaitā telpu un darba vietas izmaksas;
15.3.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) un to risinājumu izstrādes, iegādes, atjaunošanas un modernizēšanas izmaksas mācību procesa īstenošanai;
15.4.
gala labuma guvēju digitālajai attīstībai un projekta mērķu sasniegšanai (saskaņā ar gala labuma guvēja digitālās attīstības plānu) nepieciešamo finansējuma saņēmēja noteikto auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) izstrādes, iegādes, atjaunošanas un modernizēšanas izmaksas;
15.5.
investīcijas pasākuma projekta vadības personāla izmaksas, nepārsniedzot 10 procentus no kopējām projekta izmaksām, un projekta īstenošanas personāla izmaksas;
15.6.
ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
16.
Šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minētais atbalsts vienam gala labuma guvējam nepārsniedz 70 000 euro.
17.
Investīcijas pasākuma ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, tās ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, kā arī ir ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi.
18.
Ja projekta īstenošanas laikā sadārdzinās projekta plānotās attiecināmās izmaksas, finansējuma saņēmējs papildu izmaksas sedz no saviem līdzekļiem. Ja atbalsts tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts, projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta.
19.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai vienas un tās pašas darbības netiktu finansētas dubultā.
III.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim un investīcijas pasākuma ieviešanas nosacījumi
20.
Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai var piesaistīt sadarbības partneri. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris ir juridiska persona vai juridisku personu apvienība, kas katra atsevišķi vismaz divus gadus pirms projekta iesniegšanas ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai Izglītības iestāžu reģistrā. Projekta iesniedzējs pats vai kopā ar sadarbības partneri var apliecināt vismaz divu gadu pieredzi šādās jomās:
20.1.
informācijas tehnoloģijas;
20.2.
izglītība;
20.3.
medijpratība;
20.4.
mentorings, konsultēšana.
21.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā paziņojumā par projektu iesniegumu atlases izsludināšanu noteiktajā termiņā.
22.
Projekta iesniedzējs izstrādā un projekta iesniegumam pievieno:
22.1.
kompetenču centra darbības stratēģiju gala labuma guvēju augsta līmeņa digitālo prasmju pilnveidošanai un konkurētspējas paaugstināšanai;
22.2.
apliecinājumu, ka projekta iesniedzējs ir izveidojis iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai;
22.3.
procedūras aprakstu, kā tiks īstenota atklāta gala labuma guvēju atlase.
22.4.
sadarbības līguma projektu ar sadarbības partneri (ja attiecināms), nosakot finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera pienākumu un izmaksu sadalījumu.
22.1
Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) projekta iesniegumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas "Veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai" izdruku vai norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.
23.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā un projekta iesniegumam pievienotajā kompetenču centra darbības stratēģijā paredz gala labuma guvēju augsta līmeņa digitālo prasmju pilnveidošanu un konkurētspējas paaugstināšanu vismaz 10 dažādiem mediju uzņēmumiem, aptverot vismaz 100 mediju nozares speciālistus.
IV.Projektu iesniegumu iesniegšanas, vērtēšanas un līguma par projekta īstenošanu slēgšanas kārtība
24.
Aģentūra izsludina projektu iesniegumu atlasi, publicējot oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv paziņojumu par atklātas projektu iesniegumu atlases izsludināšanu, pagarināšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu. Projektu iesniegumu iesniegšanai nosaka termiņu, kas nav īsāks par trim mēnešiem.
25.
Projekta iesniegumu, kurš iesniegts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas beigu datuma, nevērtē. Aģentūra par to informē projekta iesniedzēju.
26.
Projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra ar rīkojumu izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, kurā piesaista Kultūras ministrijas deleģētus ekspertus. Vērtēšanas komisija darbam komisijā bez balsstiesībām pieaicina vismaz vienu ekspertu mediju nozares un digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanas jomā.
27.
Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projektu iesniegumu atlases termiņā saņemtos projektu iesniegumus vērtē saskaņā ar šādiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:
27.1.
izslēgšanas kritērijiem. Ja projektu iesniegumu vērtēšanas komisija konstatē, ka uz projekta iesniedzēju vai sadarbības partneri (ja attiecināms) ir attiecināms vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem, turpmāko projekta iesnieguma vērtēšanu neveic;
27.2.
atbilstības kritērijiem, kas ietver projektu vispārīgos un specifiskos atbilstības kritērijus. Projektu iesniegumus atbilstoši šiem kritērijiem vērtē, lai gūtu pārliecību, ka projekta iesniegums atbilst nepieciešamajiem nosacījumiem, lai kvalificētos atbalstam investīcijas pasākuma ietvaros (tai skaitā ir ievērotas principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" prasības);
27.3.
kvalitātes kritērijiem.
28.
Projekta iesniegumus, kas katrā kvalitātes kritērijā ieguvuši vismaz minimālo punktu skaitu, sarindo pēc iegūtā kopējā punktu skaita un priekšroku dod projekta iesniegumam ar lielāko kopējo punktu skaitu.
29.
Ja kopējais punktu skaits ir vienāds, priekšroku dod projekta iesniegumam, kuram lielāks punktu skaits piešķirts par šo noteikumu pielikuma 4.5. apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija izpildi. Ja arī par šo kvalitātes kritēriju piešķirts vienāds punktu skaits, priekšroku dod projekta iesniegumam, kuram lielāks punktu skaits piešķirts par šo noteikumu pielikuma 4.6. apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija izpildi.
30.
Aģentūra, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu, pieņem lēmumu atbilstoši Administratīvā procesa likuma 64. panta nosacījumiem par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
31.
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja ir izpildīti visi šie nosacījumi:
31.1.
uz projekta iesniedzēju un sadarbības partneri nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem;
31.2.
projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem;
31.3.
projekta iesniegums katrā kvalitātes kritērijā ir ieguvis vismaz minimālo punktu skaitu;
31.4.
investīcijas pasākuma ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.
32.
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniedzējam jāveic aģentūras noteiktās darbības, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Ja kāds no lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajiem nosacījumiem netiek izpildīts vai netiek izpildīts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajā termiņā, projekta iesniegumu noraida. Ja minētie nosacījumi tiek izpildīti, aģentūra izdod atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi.
33.
Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja ir spēkā vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
33.1.
uz projekta iesniedzēju attiecas vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem;
33.2.
iesniedzējs neatbilst neprecizējamam vispārīgajam atbilstības kritērijam vai neprecizējamam specifiskajam atbilstības kritērijam;
33.3.
projekta iesniegums nav saņēmis minimālo punktu skaitu kādā no kvalitātes kritērijiem vai kopējo minimālo punktu skaitu kvalitātes kritērijos;
33.4.
investīcijas pasākuma ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai vai projekta iesniedzējs atsakās projektu īstenot ar samazinātu finansējumu.
34.
Projekta iesniedzēji pēc aģentūras lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu spēkā stāšanās kļūst par finansējuma saņēmējiem.
35.
Aģentūras lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu mēneša laikā var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Finanšu ministrijas izdoto administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
36.
Līgumā par projekta īstenošanu paredz vismaz šādus nosacījumus:
36.1.
plānoto maksājuma pieprasījumu grafika iesniegšanas kārtību;
36.2.
iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību;
36.3.
plānoto avansa, starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniegšanas kārtību;
36.4.
kārtību, kādā iesniedz dokumentus, kas apliecina šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētā rādītāja sasniegšanu;
36.5.
kārtību, kādā šo noteikumu 43.7. apakšpunktā minētos projekta datus ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā;
36.6.
kārtību, kādā aģentūra var vienpusēji atkāpties no līguma nosacījumiem.
V.Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas kārtība
37.
Investīcijas pasākuma ietvaros projektu var īstenot līdz 2026. gada 30. jūnijam.
38.
Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, aģentūra nodrošina finansējuma saņēmējam maksājumus, ievērojot šādu maksājumu pieprasīšanas un izmaksāšanas kārtību:
38.1.
finansējuma saņēmējs avansa maksājumu var saņemt, ja ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē vai ja Eiropas Savienībā reģistrēta kredītiestāde ir izsniegusi bankas garantiju par labu aģentūrai, iesniedzot aģentūrai pieprasījumu avansa maksājumam un pamatojot avansa maksājuma apmēru, vienlaikus nodrošinot, ka tas nepārsniedz 30 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
38.2.
finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansa maksājumus. Nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais avanss ir ieguldīts pilnā apmērā;
38.3.
finansējuma saņēmējs var iesniegt pieprasījumu starpposma maksājumam ne retāk kā reizi sešos mēnešos.
39.
Aģentūra, veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka finansējuma saņēmējam veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām.
39.1
Aģentūra finansējuma saņēmējam izmaksājamo avansa summu apstiprina vai noraida, pamatojoties uz sasniedzamajiem mērķiem, maksājuma lietderību un finanšu drošību, ievērojot normatīvo aktu prasības maksājumu un darījumu apliecinošo dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas jomā.
40.
Noslēguma maksājuma saņemšanai finansējuma saņēmējs iesniedz noslēguma maksājuma apmēra pamatojumu, kurā norāda informāciju par projekta mērķu sasniegšanu.
41.
Kultūras ministrijas pienākumi:
41.1.
sniegt sabiedrībai informāciju par investīcijas pasākuma ieviešanas progresu un rezultātiem;
41.2.
Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību sniegt informāciju Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā par investīcijas pasākuma īstenošanas progresu, ņemot vērā aģentūras ievadīto informāciju Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
42.
Investīcijas pasākuma ietvaros aģentūra atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību:
42.1.
pieņem lēmumu par izmaksu atbilstību šiem noteikumiem un noslēgtajiem līgumiem par projekta īstenošanu;
42.2.
pārliecinās par investīcijas pasākuma sasniedzamā mērķa un rādītāju izpildi pēc finansējuma saņēmēju iesniegtās informācijas Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā;
42.3.
finansējuma saņēmēju līmenī izlases veidā nodrošina korupcijas, krāpšanas, interešu konflikta novēršanas principu pārbaudes saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula Nr. 2018/1046), 61. pantu, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanas un sasniegto mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudes izlases veidā, tai skaitā datu ticamības pārbaudes;
42.4.
izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un izvērtē projektu iesniedzēju iesniegtos projektu iesniegumus atbilstoši projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un šo noteikumu nosacījumiem;
42.5.
noslēdz līgumus par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmējiem.
43.
Finansējuma saņēmēja pienākumi:
43.1.
rīkot atklātu gala labuma guvēju atlasi un izstrādāt gala labuma guvēju atlases nosacījumus, kas nosaka interešu konflikta riska izvērtēšanas un korupcijas jautājumu uzraudzības kārtību un rīcību, ja tiek konstatēts interešu konflikts vai dubultā finansējuma risks;
43.2.
īstenojot atklātu, objektīvu un taisnīgu gala labuma guvēju atlasi, nodrošināt vienlīdzīgu sacensību starp gala labuma guvējiem;
43.3.
vērtējot gala labuma guvējus, pārliecināties, ka tie atbilst visiem šo noteikumu nosacījumiem, un pārbaudīt gala labuma guvējus atbilstoši regulas Nr. 2018/1046 136. pantā minētajiem izslēgšanas kritērijiem;
43.4.
izstrādāt katram gala labuma guvējam digitālās attīstības plānu un uzraudzīt, lai gala labuma guvējs sasniedz digitālās attīstības plānā paredzētos rādītājus;
43.5.
slēgt rakstveida līgumu ar katru gala labuma guvēju par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību digitālās attīstības plāna mērķa un rādītāju sasniegšanā;
43.6.
pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, iesniegt iepirkuma plānu un plānoto maksājuma pieprasījumu grafiku Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā un, ja nepieciešams, tos aktualizēt;
43.7.
nodrošināt datu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā maksājuma pieprasījuma informācijas sagatavošanai ne retāk kā divas reizes gadā, iekļaujot izdevumu un sasniegto rādītāju pamatojošos dokumentus. Pēdējo maksājuma pieprasījumu iesniedz Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā līdz 2026. gada 30. jūnijam;
43.8.
nodrošināt Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma īstenošanas un uzraudzības iestādēm piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītajai informācijai un uzrādīt to Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīgumā un normatīvajos aktos, kas nosaka Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību, minētajām iestādēm;
43.9.
nodrošināt atsevišķu projekta izdevumu grāmatvedības uzskaiti saskaņā ar normatīvo aktu prasībām grāmatvedības jomā;
43.10.
iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, veikt saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides pieejamības un izmantojamības nodrošināšana – zaļais publiskais iepirkums, inovāciju iepirkums un sociāli atbildīgs iepirkums;
43.11.
nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 34. panta 2. punktu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;
43.12.
uzkrāt dalībnieku datus par projektā sasniegto šo noteikumu 5.3.3. apakšpunktā minēto kopējo rādītāja vērtību;
43.13.
nodrošināt datu uzkrāšanu par horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju "Objektu skaits, kuros Atveseļošanas fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība" (ja attiecināms);
43.14.
nodrošināt, ka projekts un atbalstāmās darbības tiek īstenotas saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 2. panta 6. punktu, ievērojot principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu";
43.15.
nodrošināt, ka projekta īstenošanas dokumenti, tai skaitā atzinumi, kas pamato noteikto rādītāju sasniegšanu, tiek glabāti visu projekta īstenošanas laiku un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij vai līdz 2031. gada 31. decembrim;
43.16.
līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanai, kā arī interešu konflikta un dubultā finansējuma riska novēršanai, ietverot tajā:
43.16.1.
pasākumus interešu konflikta riska kontrolei (preventīvus pasākumus un pasākumus, lai konstatētu interešu konflikta risku, tai skaitā paziņošanas procedūru un labošanas pasākumus), iekļaujot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar regulas Nr. 2018/1046 61. pantu;
43.16.2.
krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
43.16.3.
iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;
43.16.4.
ētikas kodeksu;
43.16.5.
kārtību, kā darbiniekiem jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām), iekļaujot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
43.16.6.
pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;
43.16.7.
dubultā finansējuma novēršanas mehānismu ar citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
43.16.8.
ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīviem vai kriminālpārkāpumiem.
43.1
Sadarbības partnera pienākumi: 
43.11.
nodrošināt interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas un dubultfinansējuma nepieļaušanu projekta ietvaros;
43.12.
iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, veikt saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides pieejamības un izmantojamības nodrošināšana – zaļais publiskais iepirkums, inovāciju iepirkums un sociāli atbildīgs iepirkums.
44.
Aģentūrai investīcijas pasākuma ietvaros ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
44.1.
finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas pasākuma mērķa vai noteikto rādītāju sasniegšanu;
44.2.
finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
44.3.
citos gadījumos, ko paredz līgums par projekta īstenošanu.
VI.Ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītie nosacījumi
45.
Projekta iesniedzējam un tā sadarbības partnerim (turpmāk – de minimis atbalsta saņēmējs) šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.3. un 15.5. apakšpunktā minētajām izmaksām aģentūra piešķir līdzfinansējumu kā de minimis atbalstu, ievērojot Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) nosacījumus.
46.
Atbalsts šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim, ja finansējuma saņēmējs vai sadarbības partneris nodrošina finansējuma saņēmēja noteikto auditorijas pētījumu risinājumu, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (iekārtas, programmatūra, licence) izstrādi, iegādi, atjaunošanu un modernizēšanu, piemērojot šo noteikumu 43.10. vai 43.12. apakšpunktā minēto procedūru. Šo noteikumu 15.4. apakšpunktā plānotās darbības rezultātā iegūtais produkts vai pakalpojums būs galalietotāju īpašumā un nepaliks finansējuma saņēmēja vai tā sadarbības partnera rīcībā atkārtotai izmantošanai.
47.
Aģentūra veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
48.
De minimis atbalstu uzskata par piešķirtu ar dienu, kad aģentūra pieņēmusi lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.
49.
Piešķirot de minimis atbalstu, aģentūra pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punkta nosacījumiem.
50.
De minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.
51.
Ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
52.
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.
53.
Lai nodrošinātu kumulācijas prasību ievērošanu, ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
54.
Aģentūra kā atbalsta sniedzējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus, sākot no dienas, kad saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirts pēdējais de minimis atbalsts, savukārt de minimis atbalsta saņēmējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas.
55.
De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
56.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
 
57.
Lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu šo noteikumu ietvaros var pieņemt līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteiktajam termiņam.
pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 20. februāra
noteikumiem Nr.
113
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākumam "Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai"