Noteikumu projekts

23-TA-1129
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.8. pasākuma "IKT sistēmu modernizācija labākas bērnu tiesību aizsardzības sistēmas nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3. prioritātes "Nodarbinātība un sociālā iekļaušana" 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.8. pasākumu "IKT sistēmu modernizācija labākas bērnu tiesību aizsardzības sistēmas nodrošināšanai" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināšanas nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākuma mērķis ir izstrādāt vienotu risku analīzes un vadības informācijas sistēmu agrīnai bērnu attīstības vajadzību identificēšanai, koordinētai nepieciešamo veselības aprūpes un agrīnās intervences pakalpojumu, kā arī atbalsta pasākumu izglītības vidē plānošanai un nodrošināšanas uzraudzībai.
3.
Pasākuma mērķa grupa ir tiešās valsts pārvaldes iestādes.
4.
Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi iznākuma rādītāji:
4.1.
tiešās valsts pārvaldes iestādes, kas saņēmušas atbalstu līdz 2024. gada 31. decembrim, – 6;
4.2.
tiešās valsts pārvaldes iestādes, kas saņēmušas atbalstu līdz 2029. gada 31. decembrim, – 6.
5.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams šāds rezultāta rādītājs: iestāžu skaits, kuras sniedz datus un izmanto risku analīzes un vadības informācijas sistēmu agrīnā preventīvā atbalsta vajadzību noteikšanai, – 363.
6.
Pasākuma ietvaros Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda Valsts kanceleja (turpmāk – atbildīgā iestāde).
7.
Pasākumam plānotais kopējais finansējums ar elastības finansējumu ir 4 350 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 3 697 500 euro un valsts budžeta finansējums – 652 500 euro:
7.1.
pasākumam pieejamais kopējais finansējums līdz 2025. gada 31. decembrim, lai slēgtu līgumus par projektu īstenošanu, ir 3 663 679 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 3 114 127 euro un valsts budžeta finansējums 549 552 euro;
7.2.
atbildīgā iestāde no 2026. gada 1. janvāra pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu, palielinot par projekta īstenošanu noslēgto līgumu kopsummu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam finansējuma apmēram.
8.
Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs ir 85 procenti no pasākumam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
9.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā, vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu pasākumam pieejamo finansējumu.
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim
10.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Valsts kanceleja, kura saskaņā ar Valsts kancelejas nolikumu īsteno mērķi – nodrošināt valsts ilgtermiņa attīstības plānošanu un koordināciju.
11.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā var piesaistīt sadarbības partnerus – valsts pārvaldes iestādes, valsts kapitālsabiedrības, pašvaldību iestādes un citas iestādes, kuras sekmētu šo noteikumu 2. punktā minētā pasākuma mērķa sasniegšanu.
12.
Finansējuma saņēmējs pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai nepiešķiršanu sadarbības partnerim, kā arī uzrauga piešķirtā finansējuma lietderīgu un tiesisku izlietošanu atbilstoši projekta mērķiem.
13.
Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Sadarbības līgums nosaka savstarpējo atbildību, funkcijas, finansēšanas mehānismu, pārskatu sniegšanas kārtību un pienākumus projekta sekmīgai īstenošanai.
14.
Ja līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai nav noslēgts sadarbības līgums, projekta iesniegumam pievieno finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtu nodomu protokolu. Nodomu protokolā iekļauj vismaz šādu informāciju:
14.1.
apņemšanos sadarboties projekta īstenošanā, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekta iesniegums tiks apstiprināts;
14.2.
norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
14.3.
kārtību, kādā veicami norēķini ar sadarbības partneri;
14.4.
kārtību, kādā sagatavo un iesniedz attiecināmās izmaksas pamatojošos dokumentus;
14.5.
kārtību, kādā sadarbības partneris atmaksā neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējusi Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde), un iespējami neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējis finansējuma saņēmējs.
15.
Projekta iesniedzējs saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir arī finansējuma saņēmējs.
III.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
16.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim ir atbalstāmas šādas darbības:
16.1.
informācijas sistēmas klientu un lietotāju vajadzību izpēte;
16.2.
pakalpojumu sniegšanas procesu un darbību dizains, pārveide, pilnveide un pielāgošana digitalizācijai;
16.3.
datu kvalitātes pilnveide un datu atkalizmantošanas nodrošināšana;
16.4.
informācijas sistēmas funkcionālo un nefunkcionālo prasību un arhitektūras apraksta izstrāde;
16.5.
informācijas sistēmas izstrādes tehniskās specifikācijas un iepirkuma dokumentācijas sagatavošana;
16.6.
informācijas sistēmas un tās moduļu izstrāde, attīstība, pilotēšana, ieviešana un savietošana ar citām informācijas sistēmām, t. sk. esošu saskarņu pārveidošana un jaunu saskarņu izveide;
16.7.
tehnikas un programmatūras noma un pakalpojumu izmantošana (izņemot iegādi) informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai;
16.8.
autoruzraudzība informācijas sistēmas izstrādes un ieviešanas gaitā, t. sk. sistēmas funkcionālo prasību izpildes pārbaude, sistēmas nefunkcionālo prasību pārbaude, projekta nodevumu pārbaude u. tml.;
16.9.
informācijas sistēmas lietotāju apmācību organizēšana;
16.10.
informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana;
16.11.
konsultantu, ekspertu un speciālistu piesaiste;
16.12.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.
17.
Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
17.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
17.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai;
17.3.
neparedzētās izmaksas.
18.
Šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
18.1.
finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera tiešās attiecināmās personāla izmaksas (projekta vadības un projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas), izņemot virsstundas, šo noteikumu 16.12. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas izstrādāta saskaņā ar Vadlīnijām par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gada plānošanas perioda ietvaros un saskaņota ar Finanšu ministriju (turpmāk – vadošā iestāde). Līdz metodikas apstiprināšanai tiek piemērota personāla izmaksu vienotā likme 20 procentu apmērā no šo noteikumu 18.2. apakšpunktā minētajām pārējām projekta īstenošanas izmaksām;
18.2.
pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
18.2.1.
projekta ieviešanas dokumentācijas izstrādes izmaksas, t. sk. autoruzraudzības izmaksas:
18.2.1.1.
biznesa procesu un biznesa prasību specifikāciju izstrādes izmaksas;
18.2.1.2.
informācijas sistēmas izstrādes vai iegādes iepirkuma tehniskās specifikācijas izstrādes izmaksas;
18.2.2.
informācijas sistēmas projektēšanas, izstrādes vai iegādes un datu pārvaldības ieviešanas izmaksas:
18.2.2.1.
informācijas sistēmas projekta izmaksas, tai skaitā informācijas sistēmas arhitektūras, lietotāju saskarnes un citu nepieciešamo projektu izstrāde, saskaņā ar izvēlēto izstrādes metodi;
18.2.2.2.
informācijas sistēmas un tās atsevišķo moduļu programmatūras izstrādes vai iegādes izmaksas, tai skaitā integrācijas saskarņu izstrādes izmaksas;
18.2.2.3.
programmatūras sistēmas licenču iegādes izmaksas, t. sk. atjauninājumu izmaksas licenču darbības periodā;
18.2.2.4.
programmatūras lietotāja un administratora lietošanas atbalsta materiālu, t. sk. interaktīvu materiālu un rokasgrāmatu, izstrādes izmaksas;
18.2.2.5.
datu importa un migrācijas izmaksas, tai skaitā datu semantiskās un tehniskās savietojamības nodrošināšanas izmaksas, datu strukturēšanas un datu bagātināšanas izmaksas;
18.2.2.6.
informācijas resursu digitalizācijas izmaksas;
18.2.2.7.
mācību materiālu izstrādes un apmācību nodrošināšanas izmaksas informācijas sistēmas administratoriem un lietotājiem, kuri, izmantojot informācijas sistēmu, nodrošina pakalpojumu sniegšanu;
18.2.2.8.
datu kvalitātes auditu un datu kvalitātes uzlabojumu veikšanas izmaksas;
18.2.2.9.
projekta ietvaros izveidotas informācijas sistēmas uzturēšanas izmaksas no tās izstrādes dienas projekta aktivitāšu apjomā, tai skaitā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ārpakalpojumu izmantošanas izmaksas informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai projekta īstenošanas laikā;
18.2.2.10.
informācijas tehnoloģiju risinājuma koda attīrīšanas izmaksas;
18.2.3.
finansējuma saņēmējiem un sadarbības partneriem projekta mērķu un rādītāju sasniegšanai nepieciešamās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju aparatūras un iekārtu iegādes vai nomas maksa, kā arī biroja aprīkojuma izmaksas, nepārsniedzot trīs procentus no projektā paredzēto darbību veikšanai paredzētajām kopējām attiecināmajām izmaksām;
18.2.4.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūras pakalpojumu izmaksas, tai skaitā mākoņdatošanas un saistīto pakalpojumu izmaksas informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas nodrošināšanai projekta laikā;
18.2.5.
informācijas sistēmas izstrādes vai iegādes un ieviešanas kvalitātes kontroles izmaksas, tai skaitā testēšanas izmaksas un informācijas sistēmas ieviešanas autoruzraudzības un projekta dokumentācijas izstrādes un aktualizācijas izmaksas;
18.2.6.
projekta ietvaros pilnveidojamo informācijas sistēmu audita izmaksas;
18.2.7.
lietotāju un klientu vajadzību analīzes izmaksas;
18.2.8.
pasniedzēju, konsultantu, ekspertu un citu speciālistu atlīdzība;
18.2.9.
informatīvo un publicitātes pasākumu īstenošanas izmaksas, lai izplatītu informāciju par projekta ietvaros radītās informācijas sistēmas darbību un ar to saistīto pakalpojumu sniegšanu lietotājiem un klientiem;
18.2.10.
ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
18.2.11.
ārvalstu komandējumu izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam un iekšzemes komandējumu, darba braucienu izmaksas, kā arī mācību maksa atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi. Iekšzemes komandējumu izmaksas tiek segtas atbilstoši vadošās iestādes metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;
18.2.12.
projekta rezultātu audita vai revīzijas izmaksas, ko veic finansējuma saņēmējs, neatkarīgs revidents vai iekšējais auditors, lai pārliecinātos par projekta ietvaros veikto izmaksu pamatotību, kā arī sasniegto rezultātu atbilstību;
18.2.13.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, bet ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls, t. sk. sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls, t. sk. sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam;
18.2.14.
transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;
18.2.15.
normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm paredzēto veselības pārbaužu izmaksas, redzes korekcijas līdzekļu kompensācija, veselības apdrošināšana projekta vadības un projekta īstenošanas personālam, t. sk. sadarbības partnera personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera iestādē. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls, t. sk. sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls, t. sk. sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāla, t. sk. sadarbības partnera personāla, atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai uz laiku, kad projekta vadības un projekta īstenošanas personāls, t. sk. sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts projektā šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
19.
Projekta attiecināmās izmaksas ir pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
20.
Šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētās izmaksas (atalgojums un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas atbilstoši finansējuma saņēmēja personāla politikai, izņemot virsstundas) var tikt attiecinātas, pamatojoties uz uzņēmuma līgumu, darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāla iesaiste projektā ir nodrošināta  saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze no normāla darba laika. Projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas ietver projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto ekspertu atalgojumu atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma nosacījumiem ir attiecināmas, ja tās radušās, pamatojoties uz darba līgumu, kas noslēgts uz noteiktu laiku, vienošanos vai rīkojumu par papildu pienākumu veikšanu projekta īstenošanas laikā, vai uz uzņēmuma līgumu, ir nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai un to apliecina terminēto darba līgumu amata apraksts, uzņēmuma līgumu darba uzdevums vai vienošanās par papildu pienākumu veikšanu saturs, bet papildu pienākumu veikšanas gadījumā – arī šo papildu pienākumu izpildei veltītā darba laika uzskaite.
21.
Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, un to aprēķina tikai tām izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata vai ar rīkojumu ieceļot pretendentu valsts civildienesta ierēdņa amatā. Projekta netiešajām attiecināmajām izmaksām piemēro vienotās likmes metodi, neiesniedzot sadarbības iestādei izmaksas pamatojošos dokumentus par netiešo izmaksu izlietojumu.
22.
Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas projektā plāno kā vienu izdevumu pozīciju un izlieto papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvuši nepieciešami (izņemot sadārdzinājumu), lai varētu nodrošināt par projekta īstenošanu noslēgto līgumu izpildi, ja finansējuma saņēmējs veicis visus plānošanas pasākumus, lai šādus izdevumus novērstu. Neparedzētās izmaksas nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām tiešajām izmaksām, un to izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, ievērojot vienošanos par projekta īstenošanu.
23.
Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls organizācijā veic pienākumus, kas ir saistīti ne tikai ar projektu, bet arī ar konkrētās organizācijas pamatdarbību vai citu finanšu instrumentu administrēšanu, daļu no atlīdzības izmaksām var segt no projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām proporcionāli laikam, kurā tiek veikti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā nepieciešama projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darba laika uzskaite, ievērojot, ka izmaksas no Eiropas Sociālā fonda Plus ir tiešās attiecināmās izmaksas, ja darbinieks projektā nodarbināts vismaz 30 procentus no kopējās noslodzes.
24.
Finansējuma saņēmējam projekta izmaksas ir attiecināmas no 2023. gada 1. janvāra.
25.
Sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, bet ne agrāk kā no 2023. gada 1. janvāra.
IV.Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi
26.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
26.1.
pakalpojumu (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, atkarībā no līguma veida un satura var paredzēt avansa maksājumus ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
26.2.
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī ievēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda komunikācijas un dizaina vadlīnijas;
26.3.
savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;
26.4.
nodrošina, ka visas preces un pakalpojumi tiks iepirkti, ievērojot publiskā iepirkuma procedūru regulējošos normatīvos aktus;
26.5.
ir atbildīgs par dubultā finansējuma riska novēršanu un demarkācijas nodrošināšanu ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
27.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
27.1.
veic vispārīgas un specifiskas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbības, kas veicina vienlīdzību, iekļaušanu, diskriminācijas novēršanu un pamattiesību ievērošanu, kā arī rādītāju uzkrāšanu un ziņošanu;
27.2.
uzkrāj informāciju par šo noteikumu 4. punktā minēto specifisko projekta līmeņa iznākuma rādītāju izpildi.
28.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un nodrošinot demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem.
29.
Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
30.
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
30.1.
finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķa, tā iznākuma radītāju vai rezultāta rādītāju sasniegšanu;
30.2.
citos gadījumos, kas paredzēti līgumā par projekta īstenošanu.
31.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds