4.1. pensijas vecuma persona, kurai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss;
4.2. pensijas vecuma persona, kurai nav piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, vai viņas apgādnieki no saviem līdzekļiem, ja mērķa grupas persona nespēj samaksāt par minēto pakalpojumu."
8.1. šo noteikumu 7.1. apakšpunktā noteiktā mērķrādītāja sasniegšanai – Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – aģentūra) informācija par noslēgtajiem:
8.1.1. šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētajiem līgumiem, kas paredz jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu ilgstošas aprūpes pakalpojumu sniegšanas vietu izveidošanu, un to kopijas;
8.1.2. šo noteikumu 18.1. apakšpunktā noteiktajiem pilnvarojuma līgumiem un to kopijas;
8.1.3. šo noteikumu 18.2. apakšpunktā noteiktajiem nodomu protokoliem un to kopijas;
8.2. šo noteikumu 7.2. apakšpunktā noteiktā mērķrādītāja sasniegšanai:
8.2.1. finansējuma saņēmēja iesniegta būvniecības jomu regulējošajos normatīvajos aktos paredzētā apliecinājuma par būvdarbu pabeigšanu un ēku nodošanu ekspluatācijā kopija;
8.2.2. finansējuma saņēmēja sagatavots pārskats par izveidotajām pakalpojumu sniegšanas vietām, kurā ietverta šāda informācija:
8.2.2.1. ēku skaits, to atrašanās vieta, platība kvadrātmetros (m2), šo noteikumu 4. punktā minēto mērķa grupas personu izmitināšanai paredzēto vietu skaits ar finansējuma saņēmēja apstiprinājumu, ka šīs personas būs investīcijas galasaņēmēji, un pieejamais aprīkojums;
8.2.2.2. investīciju apmērs, kas nodrošina pāreju no institucionālās aprūpes uz vietējās kopienas nodrošinātu aprūpi pensijas vecuma personām;
8.2.2.3. ka pabeigtie projekti atbilst Būvju vispārīgo prasību būvnormatīvā LBN 200-21 noteiktajām minimālajām vides pieejamības prasībām un ministrijas izstrādātajiem labās prakses ieteikumiem vides piekļūstamības nodrošināšanai."
11.1. pašvaldības un privātais finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai;
11.2. pašvaldības un privātais finansējums investīcijas otrās kārtas projektu atbalstāmo darbību īstenošanai, ja investīcijas otrās kārtas projektu īstenošanai nepieciešamie ieguldījumi pārsniedz tiem pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu, bet tie ir tieši saistīti ar šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanu un atbilst šo noteikumu 31. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām un šo noteikumu 32. punktā minētajām attiecināmo izmaksu pozīcijām."
14.1. pašvaldība, pašvaldības iestāde, pašvaldības kapitālsabiedrība vai pašvaldības kontrolēta kapitālsabiedrība, kas nodrošina nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un apsaimniekošanu vai sociālo pakalpojumu sniegšanu (turpmāk – pašvaldības kapitālsabiedrība);
14.2. sociālo pakalpojumu sniedzējs – komersants, biedrība vai nodibinājums."
18.1. šo noteikumu 48.11. apakšpunktā minēto pārvaldes lēmumu vai pilnvarojuma līgumu, ja finansējuma saņēmējs ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu paredz sniegt šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētajām personām;
18.2. šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja ar pašvaldību noslēgto nodomu protokolu par sadarbību ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma sniegšanā investīcijas otrās kārtas projektā izveidotajā infrastruktūrā, ja finansējuma saņēmējs ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu paredz sniegt šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajām personām."
22.1. ja vairāki projektu iesniegumi ieguvuši vienādu punktu skaitu, priekšroku dod tam projekta iesniegumam, kas ieguvis vairāk punktu par šo noteikumu 1. pielikumā minēto:
22.1.1. 3.10. kvalitātes kritēriju;
22.1.2. 3.9. kvalitātes kritēriju;
22.1.3. 3.8. kvalitātes kritēriju;
22.1.4. 3.4. kvalitātes kritēriju;
22.1.5. 3.5. kvalitātes kritēriju;
22.1.6. 3.6. kvalitātes kritēriju;
22.2. ja ir vienāds šo noteikumu 1. pielikuma 3.10. kvalitātes kritērija vērtējums, ņem vērā šo noteikumu 1. pielikuma 3.9. kvalitātes kritērija vērtējumu. Ja ir vienāds šo noteikumu 1. pielikuma 3.9. kvalitātes kritērija vērtējums, ņem vērā šo noteikumu 1. pielikuma 3.8. kvalitātes kritērija vērtējumu. Ja ir vienāds šo noteikumu 1. pielikuma 3.8. kvalitātes kritērija vērtējums, ņem vērā šo noteikumu 1. pielikuma 3.4. kvalitātes kritērija vērtējumu. Ja ir vienāds šo noteikumu 1. pielikuma 3.4. kvalitātes kritērija vērtējums, ņem vērā šo noteikumu 1. pielikuma 3.5. kvalitātes kritērija vērtējumu. Ja ir vienāds šo noteikumu 1. pielikuma 3.5. kvalitātes kritērija vērtējums, ņem vērā šo noteikumu 1. pielikuma 3.6. kvalitātes kritērija vērtējumu."
31.1. projekta īstenošanu pamatojošās dokumentācijas (piesaistes būvprojekta un citas tehniskās dokumentācijas) izstrāde (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanu un iesniegšanu vadības informācijas sistēmā);
31.2. būvniecība un teritorijas labiekārtošana, būvekspertīze, būvuzraudzība, autoruzraudzība;
31.3. vizuālās identitātes prasību nodrošināšana, ja tas nav paredzēts būvniecības līgumā;
31.4. materiāli tehniskā nodrošinājuma iegāde, tai skaitā digitālo risinājumu ieviešana;
31.5. vides pieejamības konsultācijas;
31.6. projekta vadība."
38.1. avansa maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:
38.1.1. finansējuma saņēmējs sagatavo avansa maksājuma pieprasījumu, kurā pamato avansa maksājuma nepieciešamību un apmēru. Avansa maksājumu var veikt vairākos maksājumos, nākamo avansa daļu izmaksājot pēc tam, kad iepriekšējā ir apgūta pilnā apmērā. Avansa maksājuma apmērs nevar pārsniegt 50 procentus no projektam pieejamā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra, un tas šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam ir jāizmanto sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas saimnieciskā gada ietvaros, bet šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam – sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas. Avansa izmantošanas termiņu var pagarināt, iesniedzot aģentūrai pamatojumu termiņa pagarināšanai;
38.1.2. aģentūra pārbauda šo noteikumu 38.1.1. apakšpunktā minēto avansa maksājuma pieprasījumu un, ja aģentūrai nav iebildumu par avansa maksājuma pamatojumu, veic avansa maksājumu;
38.2. starpposma maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:
38.2.1. finansējuma saņēmējs sagatavo starpposma maksājuma pieprasījumu, kurā pamato investīcijas otrās kārtas projektā faktiski veiktās izmaksas un starpposma maksājuma apmēru. Pieprasījumu starpposma maksājumam finansējuma saņēmējs var iesniegt arī laikposmā, kad finansējuma saņēmējs izmanto šo noteikumu 38.1.1. apakšpunktā minēto avansa maksājumu;
38.2.2. aģentūra pārbauda šo noteikumu 38.2.1. apakšpunktā minēto starpposma maksājuma pieprasījumu un, ja aģentūrai nav iebildumu par starpposma maksājuma pamatojumu, veic starpposma maksājumu;
38.3. noslēguma maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:
38.3.1. finansējuma saņēmējs sagatavo noslēguma maksājuma pieprasījumu, kurā pamato investīcijas otrās kārtas projektā faktiski veiktās izmaksas, to apmēru un šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšanu, tai skaitā ietverot šo noteikumu 8.2. apakšpunktā minēto dokumentu un informācijas kopumu;
38.3.2. aģentūra pārbauda šo noteikumu 38.3.1. apakšpunktā minēto noslēguma maksājuma pieprasījumu un, ja aģentūrai nav iebildumu par noslēguma maksājuma pamatojumu, veic noslēguma maksājumu;
38.4. aģentūra, veicot avansa un starpposma maksājumus finansējuma saņēmējam, nodrošina, ka avansa un starpposma maksājumos norādītā Atveseļošanas fonda finansējuma kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam pieejamā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra."
41.2.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm;
41.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību un par pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamajiem trūkumiem un pārkāpumiem;
41.2.3. informēti par iespēju ziņot par pārkāpumiem un par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;".
41.21. veikt papildinošo saimniecisko darbību, t. i., veikt darbības, kas ir tieši saistītas ar ēkas ekspluatāciju un tai nepieciešamas vai nesaraujami saistītas ar tās galveno ar saimniecisko darbību nesaistīto izmantojumu, patērējot tādu pašu resursu, piemēram, materiālus, aprīkojumu, darbaspēku, kā ar saimniecisko darbību nesaistītajām darbībām, kopumā nepārsniedzot 20 procentus no infrastruktūras kopējās gada jaudas (platības vai finanšu izteiksmē);
41.22. papildinošas saimnieciskas darbības ietvaros sniegt ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pensijas vecuma personām, kuras ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumu saņem ar sociālā dienesta lēmumu par šā pakalpojuma piešķiršanu vai bez šāda lēmuma un kuras pašas vai viņu apgādnieki pilnā apmērā sedz pakalpojuma izmaksas."
48.1 Vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma piešķiršanā un uzraudzībā ievēro šādus nosacījumus:
48.11. ja ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, pašvaldība pieņem pārvaldes lēmumu, kurā pilnvaro finansējuma saņēmēju sniegt šo noteikumu 14.1 punktā minēto vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu. Ja ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniedz pašvaldības kapitālsabiedrība vai šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmējs, tas noslēdz ar pašvaldību pilnvarojuma līgumu, ar kuru tam uztic sniegt šo noteikumu 14.1 punktā minēto vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu. Pārvaldes lēmuma vai pilnvarojuma līguma īstenošanu investīcijas otrās kārtas ietvaros nodrošina ar aģentūras atbalstu;
48.12. šo noteikumu 48.11. apakšpunktā minētajā pārvaldes lēmumā vai pilnvarojuma līgumā norāda:
48.12.1. sniedzamo ģimeniskai videi pietuvināto pakalpojumu;
48.12.2. prasību ģimeniskai videi pietuvinātam pakalpojuma sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai nodrošinātu šo noteikumu 48.12.1. apakšpunktā minētā pakalpojuma izpildi;
48.12.3. ģimeniskai videi pietuvināto sociālo pakalpojumu sniegšanas laikposmu – 10 gadus;
48.12.4. ģimeniskai videi pietuvināto sociālo pakalpojumu sniegšanas teritoriju;
48.12.5. sociālo pakalpojumu sniedzējam piešķirto ekskluzīvo vai īpašo tiesību būtību;
48.12.6. iespējas saņemt atlīdzības jeb kompensācijas maksājumus, kā arī kompensācijas aprēķināšanas, kontroles un pārskatīšanas nosacījumus un kompensācijas pārmaksas novēršanas un atmaksāšanas nosacījumus;
48.12.7. atsauci uz Eiropas Komisijas lēmumu;
48.13. komercdarbības atbalsta saņēmējs un pašvaldība jeb vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicējs nodrošina, ka pilnvarojuma periodā un vismaz 10 gadus pēc pilnvarojuma perioda beigām tiek saglabāta un nodrošināta pieejamība projekta izmaksu pamatojošiem dokumentiem, ar projektu saistītajai dokumentācijai un citai informācijai, kas ir nepieciešama, lai noteiktu, vai piešķirtais atbalsts ir atbilstošs komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem vispārējas tautsaimniecības nozīmes pakalpojumu sniegšanai;
48.14. šo noteikumu 14. punktā minētais finansējuma saņēmējs, kas sniedz vispārējas tautsaimniecības pakalpojumu, iesniedz aģentūrā vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu par šo noteikumu 48.12.6. apakšpunktā minēto maksājumu kontroli un pārskatīšanu, kā arī to pārmaksas novēršanu un atgūšanu ne retāk kā reizi trijos gados un šo noteikumu 48.11. apakšpunktā minētā pārvaldes lēmuma vai pilnvarojuma līguma darbības perioda beigās."
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 22. augusta
noteikumiem Nr. 475
Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 3.1.2.3.i. "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas ietvaros
1. IZSLĒGŠANAS KRITĒRIJI | Kritēriju ietekme uz lēmuma pieņemšanu (N1) | |||
1.1. | Projekta iesniedzējs uz projekta iesnieguma iesniegšanas un atbalsta piešķiršana brīdi2 atbilst izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. panta 1. un 4. punktā3 | N |
||
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Kritēriju ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P4, N5) | |||
2.1. | Projekta iesniedzējs atbilst noteikumos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanu un uzraudzību (turpmāk – noteikumi) noteiktajām prasībām |
N | ||
2.2. | Projekta iesniedzējam Latvijas Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu6, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar minētā likuma 41. pantu | P | ||
2.3. | Projekta iesnieguma mērķis atbilst noteikumos noteiktajam mērķim | P | ||
2.4. | Projekta iesniegumā plānotās darbības atbilst noteikumos minētajām atbalstāmajām darbībām, projekta darbībām noteikti atbilstoši sasniedzamie rezultāti | P | ||
2.5. | Projekta iesniegumā paredzētais Atveseļošanas fonda finansējums vienai ēkai nepārsniedz noteikumos minēto finansējumu, kopējais Atveseļošanas fonda finansējums ir noteikts atbilstoši projektā paredzētajam ēku skaitam | P | ||
2.6. | Projekta iesniegumā norādītie finansējuma avoti atbilst noteikumu nosacījumiem | P | ||
2.7. | Projekta iesniegumā plānotās izmaksas atbilst noteikumos minētajām attiecināmajām izmaksām, tās ir pamatotas, aritmētiski precīzas un tieši saistītas ar projekta mērķa un mērķrādītāju sasniegšanu | P | ||
2.8. | Projekta iesniegumā paredzēta noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā mērķrādītāja sasniegšana noteikumos noteiktajā termiņā, mērķrādītāja vērtība ir precīzi noteikta, pamatota, izmērāma un sekmē noteikumos noteiktā investīcijas mērķa sasniegšanu | P | ||
2.9. | Projekta iesniegumā ir aprakstīta projekta īstenošanas kapacitāte, tai skaitā norādīts projekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamais personāls un sniegts tā apraksts, norādīta projekta iesniedzēja finansēšanas kapacitāte, kā arī sniegts projekta īstenošanas risku izvērtējums un noteikti pasākumi risku mazināšanai | P | ||
2.10. | Projekta iesniedzējs atbilstoši noteikumos minētajiem termiņiem piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas apņemas nodrošināt pakalpojumu sniegšanu mērķa grupas personām, tai skaitā nodrošināt nepieciešamos līdzekļus projekta ietvaros izveidoto ēku un pakalpojuma uzturēšanai | P | ||
2.11. | Projekta īstenošanas termiņš atbilst noteikumos noteiktajam projekta īstenošanas termiņam | P | ||
2.12. | Projekta iesniegumā ir paredzētas darbības, kas veicina principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu |
P | ||
2.13. | Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vieta ir plānota atbilstoši ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma principiem (klientiem ir pieejama dzīvojamā istaba un virtuve, kur uzturas visi, tai skaitā darbinieks ar specifiskiem uzdevumiem, vienlaikus katram klientam ir arī sava personiskā telpa – guļamistaba (vienvietīga vai divvietīga)) | P | ||
2.14. | Projekta iesniegumā ir norādīts, ka katra ēka tiks aprīkota vismaz ar noteikumos noteikto minimālo aprīkojumu | P | ||
2.15. | Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietā plānots nodrošināt mājokli, ēdināšanu, drošību, sociālo aprūpi un rehabilitāciju, medikamentu lietošanas uzraudzību, kopības sajūtas radīšanu, bet ģimenes ārsta vizītes un citus speciālistus – ārpus pakalpojuma sniegšanas vietas/ārpakalpojumā | P | ||
2.16. | Projekta iesniegumā ir norādīts, kā sociālā pakalpojuma sniegšanas vietā tiks nodrošināta klientu dienas ritma pielāgošana ģimenes dzīvei, saglabāta personas kontrole pār savu dzīvi un personas pašaprūpes spēju uzturēšana | P | ||
2.17. | Projekta iesniegumā ir norādīts pakalpojuma sniegšanai nepieciešamo cilvēkresursu nodrošināšanas (sociālais darbinieks, sociālais aprūpētājs, aprūpētāji u. c.) plāns/prognoze | P | ||
2.18. | Projekta iesniegumā ir norādīts, kā pakalpojuma sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem tiks nodrošinātas zināšanas par ģimeniskai videi pietuvināta pakalpojuma sniegšanas principiem un specifisku aprūpes vajadzību nodrošināšanu klientiem (piemēram, personām ar demenci, personām ar smagiem pašaprūpes traucējumiem) | P | ||
2.19. | Projekta iesniegumā plānotais apkārtējās teritorijas iekārtojums paredz iespējas klientu aktīvai brīvā laika pavadīšanai ārpus telpām (piemēram, celiņi pastaigām, soliņi, nojumes, iespēja darboties dārzā u. c.) | P | ||
2.20. | Projekta iesniegumā plānotais apkārtējās teritorijas iekārtojums paredz aprīkojumu fizisku aktivitāšu veikšanai | P | ||
2.21. | Projekta iesniegumā paredzēta digitālo risinājumu nodrošināšana pakalpojuma sniegšanā | P | ||
2.22. | Projekta iesniegumā plānotas darbības vides piekļūstamības nodrošināšanai gan pakalpojuma sniegšanas vietā (iekštelpās un ārtelpā), gan ieejai/iebrauktuvei no ielas/ceļa | P | ||
2.23. | Projekta iesniegumā norādīts, kā tiks nodrošināta pakalpojuma kvalitātes un klientu dzīves kvalitātes uzraudzība | P | ||
2.24. | Projekta iesniegumā norādīts, ka finansējuma saņēmējam ir īpašuma tiesības vai lietošanas tiesības uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem no projektā veiktā noslēguma maksājuma datuma, uz nekustamo īpašumu, kurā tiks veikti ieguldījumi | P | ||
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI | Apakškritēriji/punktu skaits |
Maksimālais iegūstamais punktu skaits un punktu piešķiršanas kārtība |
Minimālais nepieciešamais punktu skaits | |
3.1. | Iedzīvotāju virs darbspējas vecuma skaits pašvaldības teritorijā7 | 3.1.1. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju skaits pašvaldības teritorijā ir 10 000 vai vairāk – 2 | 2V | - |
3.1.2. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju skaits pašvaldības teritorijā ir mazāks par 10 000, bet lielāks par 5000 – 1 | ||||
3.1.3. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju skaits pašvaldības teritorijā ir mazāks par 5 000 – 0 | ||||
3.2. | Iedzīvotāju virs darbspējas vecuma īpatsvars pašvaldības teritorijā8 | 3.2.1. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju īpatsvars pašvaldības teritorijā ir virs Latvijas vidējā rādītāja (21,24 %) – 2 | 2V | - |
3.2.2. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju īpatsvars pašvaldības teritorijā ir Latvijā vidējā rādītāja līmenī (21,24 %) vai zem tā, bet ne mazāks par 20 % – 1 | ||||
3.2.3. Darbspējas vecumu pārsniegušo iedzīvotāju īpatsvars pašvaldības teritorijā ir mazāks par 20 % – 0 | ||||
3.3. | Pašvaldībā ir pieprasījums pēc ģimeniskai videi pietuvinātiem ilgstošas aprūpes pakalpojumiem pensijas vecuma personām | 3.3.1. Projekta iesniegumā izvērtēts pašvaldības iedzīvotāju apmierināto un neapmierināto pieprasījumu daudzums pēc sociālās aprūpes pakalpojumiem pensijas vecuma personām ar aprūpes vajadzībām un pamatojums ģimeniskai videi pietuvināta aprūpes pakalpojuma nepieciešamībai konkrētajā pašvaldības teritorijā – 4 |
6S | - |
3.3.2. Projekta iesniegumā sniegts pamatojums prognozēm par sociālo pakalpojumu sniedzēja noslodzes nodrošināšanu ilgtermiņā – 2 | ||||
3.3.3. Projekta iesniegumā nav izvērtēts pieprasījums pēc ģimeniskai videi pietuvinātiem ilgstošas aprūpes pakalpojumiem pensijas vecuma personām un nav pamatota ģimeniskai videi pietuvināta aprūpes pakalpojuma nepieciešamība konkrētajā pašvaldības teritorijā – 0 | ||||
3.4. | Plānotais mērķa grupas personu skaits plānotajā pakalpojuma sniegšanas vietā (adresē) | 3.4.1. Norādītajā sociālā pakalpojuma sniegšanas adresē tiks veidotas mazāk nekā 3 mājas ne vairāk kā 16 klientiem katrā9 – 3 | 3V | 1 |
3.4.2. Norādītajā pakalpojuma sniegšanas adresē tiks veidotas 3 mājas ne vairāk kā 16 klientiem katrā – 1 | ||||
3.4.3. Norādītajā pakalpojuma sniegšanas adresē tiks veidotas vairāk nekā 3 mājas vai vairāk nekā 16 klientiem katrā – 0 | ||||
3.5. | Sociālā pakalpojuma sniegšanas teritorijas (adrese) pieejamība ar sabiedrisko transportu | 3.5.1. Norādītā sociālā pakalpojuma sniegšanas adrese ir ērti pieejama ar sabiedrisko transportu – projekta iesniegumā norādītais attālums līdz sabiedriskajam transportam ir viegli sasniedzams, ejot kājām vai izmantojot tehniskos palīglīdzekļus (nav lielāks par 1 km), transporta kursēšanas biežums ir vairākas reizes dienā katrā virzienā, nodrošinot iespēju nokļūt līdz administratīvajam centram un vispārējiem pakalpojumiem – turp un atpakaļ vienas dienas laikā – 3 | 3V | 1 |
3.5.2. Norādītās sociālā pakalpojuma sniegšanas adreses pieejamība ar sabiedrisko transportu ir daļēja – projekta iesniegumā norādītais attālums līdz sabiedriskajam transportam nav viegli sasniedzams, ejot kājām vai izmantojot tehniskos palīglīdzekļus (lielāks par 1 km), vai transporta kursēšanas biežums ir vienu reizi dienā katrā virzienā – 1 | ||||
3.5.3. Norādītā sociālā pakalpojuma sniegšanas adrese nav pieejama ar sabiedrisko transportu – projekta iesniegumā norādītais attālums līdz sabiedriskajam transportam nav sasniedzams, ejot kājām vai izmantojot tehniskos palīglīdzekļus, vai transporta kursēšanas biežums ir retāk nekā vienu reizi dienā – 0 | ||||
3.6. | Veidojamā sociālā pakalpojuma sniegšanas vieta plānota integrētā vidē, ņemot vērā pašvaldībās esošo vispārējo pakalpojumu (ārstniecības iestādes, kultūras iestādes u. c.) pieejamību | 3.6.1. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietai ir viegli pieejami (sasniedzami) vispārējie pakalpojumi, ko izmanto pārējā sabiedrība, – ārsts, fizioterapija u. c. medicīniskās aprūpes iespējas, veikali, pastaigu vietas, kultūras iestādes un citas publiskas telpas, piemēram, kapela vai dievnams, relaksācijas iespējas, frizieris, nodarbību un brīvā laika pavadīšanas iespējas, infrastruktūra – projekta iesniegumā norādīts attālums līdz ārstniecības iestādēm, veikalam un citām publiskajām vietām, sniegta informācija par ceļu segumu un vides piekļūstamību. Personai ir iespēja tos sasniegt saviem spēkiem vai ar aprūpētāja atbalstu, tai skaitā izmantojot sabiedrisko transportu, – 4 |
4V | - |
3.6.2. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietai ir pieejami (sasniedzami) atsevišķi vispārējie pakalpojumi, ko izmanto pārējā sabiedrība, – ārsts, fizioterapija u. c. medicīniskās aprūpes iespējas, veikali, pastaigu vietas, kultūras iestādes un citas publiskas telpas, piemēram, kapela vai dievnams, relaksācijas iespējas, frizieris, nodarbību un brīvā laika pavadīšanas iespējas, infrastruktūra – projekta iesniegumā norādīts attālums līdz ārstniecības iestādēm, veikalam un citām publiskām vietām, sniegta informācija par ceļu segumu, vides piekļūstamību. Personai ir iespēja tos sasniegt saviem spēkiem vai ar aprūpētāja atbalstu, tai skaitā izmantojot sabiedrisko transportu, – 2 | ||||
3.6.3. Projekta iesniegumā ir norādīts, ka sociālā pakalpojuma sniegšanas vietai nav pieejami vispārējie pakalpojumi, ko izmanto pārējā sabiedrība, – ārsts, fizioterapija u. c. medicīniskās aprūpes iespējas, veikali, pastaigu vietas, kultūras iestādes un citas publiskas telpas, piemēram, kapela vai dievnams, relaksācijas iespējas, frizieris, nodarbību un brīvā laika pavadīšanas iespējas, infrastruktūra – no pakalpojuma sniegšanas vietas tie ir pieejami tikai ar speciāli organizētu transportu vai nodrošinot tos pakalpojumu sniegšanas vietā – 0 | ||||
3.7. | Projekta iesniedzēja gatavība projekta darbību īstenošanai | 3.7.1. Pašvaldības teritorijas plānojums paredz pakalpojuma sniegšanai plānotās apbūves iespējamību attiecīgajā teritorijā – 3 | 15S | 3 |
3.7.2. Plānotajai pakalpojuma sniegšanas vietai piegulošajā teritorijā ir izbūvēta sadalne elektrības pieslēguma veikšanai – 2 | ||||
3.7.3. Plānotajai pakalpojuma sniegšanas vietai piegulošajā teritorijā ir centralizētā ūdensvada pieslēgšanas iespējas – 2 | ||||
3.7.4. Plānotajai pakalpojuma sniegšanas vietai piegulošajā teritorijā ir centralizētās kanalizācijas pieslēgšanas iespējas – 2 | ||||
3.7.5. Uz projekta iesniegšanas brīdi ir uzsākta iepirkuma procedūra vai noslēgts līgums projekta piesaistei zemesgabalam – 3 | ||||
3.7.6. Uz projekta iesniegšanas brīdi ir uzsākta iepirkuma procedūra vai noslēgts līgums projektā plānoto būvdarbu veikšanai – 3 | ||||
3.7.7. Projekta iesniegumā nav informācijas, kas apliecina projekta iesniedzēja gatavību projekta darbību īstenošanai, – 0 | ||||
3.8. | Pašvaldības ieguldījums deinstitucionalizācijas īstenošanā un vienmērīga sociālo pakalpojumu tīkla attīstībā | 3.8.1. Pašvaldības teritorijā ir sociālo pakalpojumu sniedzēji, kuri nodrošina šādus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus pensijas vecuma personām un personām ar funkcionāliem traucējumiem – aprūpi mājās un dienas aprūpes centra pakalpojumu pensijas vecuma cilvēkiem, aprūpi mājās un dienas aprūpes centra un grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumus cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, specializētās darbnīcas pakalpojumu personām ar smagiem funkcionāliem traucējumiem – 4 |
7S | - |
3.8.2. Projekta iesniegumā paredzēts attīstīt ģimeniskai videi pietuvinātus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumus pensijas vecuma personām ar demenci – 3 | ||||
3.8.3. Pašvaldības teritorijā nav sociālo pakalpojumu sniedzēju, kuri nodrošina šādus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus pensijas vecuma personām un personām ar funkcionāliem traucējumiem – aprūpi mājās un dienas aprūpes centra pakalpojumu pensijas vecuma cilvēkiem, aprūpi mājās un dienas aprūpes centra un grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumus cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, specializētās darbnīcas pakalpojumu personām ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, un projekta iesniegumā nav paredzēts attīstīt ģimeniskai videi pietuvinātus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojumus pensijas vecuma personām ar demenci – 0 | ||||
3.9. | Finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un finanšu kapacitāte | 3.9.1. Uz projekta iesniegšanas brīdi ir pieņemts pašvaldības lēmums par projekta īstenošanu (norādot adresi, kurā tiks veidots sociālā pakalpojuma sniedzējs) un finansējuma nodrošināšanu, tai skaitā norādot, ja nepieciešams, ka plānots ņemt Valsts kases aizdevumu (ja attiecināms) – 2 | 6S | - |
3.9.2. Finansējuma saņēmējs apliecina, ka ir pietiekama cilvēkresursu un administratīvā kapacitāte, kā arī finanšu kapacitāte projekta īstenošanai un pabeigšanai līdz noteikumos noteiktajam datumam, tai skaitā ir saņemts apliecinājums izmaksu pieauguma rezultātā radušos izmaksu segšanai – 2 | ||||
3.9.3. Finansējuma saņēmējs apliecina, ka nodrošinās pievienotās vērtības nodokļa izmaksas un nepieciešamo papildu finansējumu projekta atbalstāmo darbību īstenošanai, ja tāda vajadzība rastos, – 2 | ||||
3.9.4. Projekta iesniegumā nav informācijas vai pievienotu dokumentu, kas apliecina finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un finanšu kapacitāti, – 0 | ||||
3.10. | Veidojamā sociālā pakalpojuma sniegšanas vieta nav plānota ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas teritorijā un nerobežosies ar to | 3.10.1. Projekta iesniegumā norādītā pakalpojuma sniegšanas adrese nav plānota ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas teritorijā un nerobežosies ar to – 4 | 4S | - |
3.10.2. Projekta iesniegumā norādītā pakalpojuma sniegšanas adrese ir plānota ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas teritorijā vai robežosies ar to – 0 |
Piezīmes.
V – piemēro vienu atbilstošo kritēriju.
S – piemēro visus atbilstošos kritērijus (summējot tiem piemērojamo punktu skaitu).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1 Projekta iesniegumu noraida, ja kādā no kritērijiem vērtējums ir "Jā".
2 Atbilstību kritērijam pārbauda:
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanas dienu vai atzinuma par nosacījumu izpildi pieņemšanas dienu, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
3 Atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. panta 1. punkta "b" apakšpunktam vērtē saskaņā ar vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.2.
4 Ja kritērijs neatbilst, aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
5 Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.
6 Informācija par projekta iesniedzēja nodokļu parādiem tiek pārbaudīta, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi (https://www6.vid.gov.lv/NPAR):
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz precizējumu iesniegšanas dienu, kā arī gadījumos, kad iepriekš netika izvirzīts nosacījums.
7 Centrālās statistikas pārvaldes dati par 2023. gadu, pieejami – https://data.stat.gov.lv/pxweb/lv/OSP_PUB/START__POP__IR__IRD/IRD081/table/tableViewLayout1/.
8 Centrālās statistikas pārvaldes dati par 2023. gadu – aprēķins, ņemot vērā iedzīvotāju kopējo skaitu sadalījumā pa pašvaldībām un cilvēku skaitu pēc darbspējas vecuma sadalījumā pa pašvaldībām."