5.3.1. jaunu iekārtu un tehnoloģisko procesu ieviešana ražošanā vai pakalpojumu sniegšanā šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās nozarēs;
5.3.2. ja investīciju projekts ir saistīts ar primāro lauksaimniecības ražošanu – jaunu iekārtu un tehnoloģisko procesu ieviešana ražošanā, vai pakalpojumu sniegšanā šo noteikumu 19.2. apakšpunktā vai 27.2 punktā minētajā atbalstāmajā nozarē;".
5.6.11. kapitālsabiedrībai – akciju sabiedrībai vai sabiedrībai ar ierobežotu atbildību (izņemot vidējo uzņēmumu, kas ir pastāvējis mazāk nekā trīs gadus) – uzkrāto zaudējumu dēļ ir zudusi vairāk nekā puse no tās parakstītā kapitāla, ja, uzkrātos zaudējumus atskaitot no rezervēm un visām pārējām pozīcijām, kuras vispārpieņemts uzskatīt par daļu no sabiedrības pašu kapitāla, rodas negatīvs rezultāts, kas pārsniedz pusi no parakstītā kapitāla, ņemot vērā arī kapitāldaļu uzcenojumu;
5.6.12. sabiedrībai, kurā vismaz dažiem dalībniekiem ir neierobežota atbildība par sabiedrības parādsaistībām, jo īpaši pilnsabiedrībai un komandītsabiedrībai (izņemot vidējo uzņēmumu, kas ir pastāvējis mazāk nekā trīs gadus), uzkrāto zaudējumu dēļ ir zudusi vairāk nekā puse no kapitāla, kas norādīts sabiedrības grāmatvedības pārskatos;
5.6.13. komersantam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, vai ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru. Šo nosacījumu pārbauda, pamatojoties uz atbalsta saņēmēja iesniegtu apliecinājumu;
5.6.14. komersants ir saņēmis glābšanas atbalstu un vēl nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to joprojām attiecas pārstrukturēšanas plāns;
5.6.15. komersants neatbilst vidējā uzņēmuma statusam, un pēdējos divus gadus uzņēmuma parādsaistību un pašu kapitāla bilances vērtību attiecība ir pārsniegusi 7,5, kā arī uzņēmuma procentu seguma attiecība, kas rēķināta pēc uzņēmuma ieņēmumiem pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA), ir bijusi mazāka par 1,0."
21.2.1. mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru iepriekšējā gadā tajā statistiskajā reģionā, kurā tiks īstenots investīciju projekts, kam piemērots koeficients 1,3;
21.2.2. investīciju projekta īstenošanas rezultātā preču vai pakalpojumu eksporta apjoms ir vismaz 3 600 000 euro gadā;
21.2.3. investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro ir radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi un kopā ir radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās ir saglabātas visā attiecīgajā pēcuzraudzības periodā. Personas, kuras plānots nodarbināt jaunradītajās darba vietās, divu gadu laikā pirms finansējuma pieteikuma iesniegšanas dienas nevar tikt nodarbinātas investīciju projekta iesniedzēja vai tā saistīto personu grupā atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta vai Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras sniegtajai informācijai;
21.2.4. investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī un attiecīgi šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajā investīciju projekta pieteiktajā nozarē ir vismaz 250 000 euro gadā."
21.3.1. mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru iepriekšējā gadā tajā statistiskajā reģionā, kurā tiks īstenots investīciju projekts, kam piemērots koeficients 1,3. Ja netiek izveidotas jaunas darba vietas un projekta rezultātā tiek saglabātas esošās darba vietas, tad jānodrošina darba algu pieaugums, kas nedrīkst būt zemāks par iepriekšējā gadā tajā statiskajā reģionā, kurā tiks īstenots investīciju projekts, vidējo darba algu, kam piemērots koeficients 1,3, un papildus jānodrošina darba algas pieaugums vismaz 30 % apmērā;
21.3.2. investīciju projekta īstenošanas rezultātā preču vai pakalpojumu eksporta apjoms ir vismaz 3 600 000 euro gadā;
21.3.3. investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro ir radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi vai nodrošināta esoša darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā ir radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, vai nodrošinātas 12 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās ir saglabātas visā attiecīgajā pēcuzraudzības periodā. Personas, kuras plānots nodarbināt jaunradītajās darba vietās, divu gadu laikā pirms finansējuma pieteikuma iesniegšanas dienas nevar tikt nodarbinātas investīciju projekta iesniedzēja vai tā saistīto personu grupā atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta vai Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras sniegtajai informācijai;
21.3.4. projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī un attiecīgi šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajā investīciju projekta pieteiktajā nozarē vai primārās lauksaimnieciskās ražošanas nozarē ir vismaz 250 000 euro gadā."
27.2 Atbalstu sniedz investīcijām materiālajos un nemateriālajos aktīvos, kas saistīti ar primāro lauksaimniecisko ražošanu un, ja tiek sasniegts kāds no šādiem mērķiem:
27.21. bioekonomikas stratēģijai atbilstoša vispārējā snieguma un ilgtspējas uzlabošana, kādu jo īpaši panāk, samazinot ražošanas izmaksas vai uzlabojot un pārkārtojot ražošanu;
27.22. dabiskās vides, higiēnas vai dzīvnieku labturības uzlabošana, nomainot esošās turēšanas sistēmas vai būvējot jaunas dzīvnieku novietnes;
27.23. ar lauksaimniecības attīstīšanu, pielāgošanu un modernizēšanu saistītas infrastruktūras izveide un uzlabošana, tai skaitā dabiskās vides, higiēnas vai dzīvnieku labturības uzlabošana.
27.3 Atbalstu sniedz komersantiem, kuriem ir nepieciešams sākotnējais ieguldījums, kas, pamatojoties uz biznesa projekta aprakstu, pārsniedz 50 % no iepriekšējo 5 gadu vidējā šī komersanta gada apgrozījuma.
27.4 Atbalstāmas ir šādas ar primāro lauksaimniecisko ražošanu saistītas izmaksas:
27.41. izmaksas par nekustamā īpašuma būvniecību, iegādi, ieskaitot nomu ar izpirkuma tiesībām;
27.42. izmaksas par jaunu iekārtu iegādi, tai skaitā par stacionāra tehnoloģiskā aprīkojuma iegādi vai iegādi uz nomaksu.
27.5 Atbalstu nedrīkst piešķirt:
27.51. lauksaimnieciskās ražošanas tiesību un maksājumtiesību iegādei;
27.52. viengadīgu augu iegādei un stādīšanai;
27.53. dzīvnieku iegādei;
27.54. investīcijām, kuru mērķis ir panākt atbilstību spēkā esošiem valsts vai Eiropas Savienības standartiem;
27.55. izmaksām, kas nav šo noteikumu 27.4 punktā minētās izmaksas un ir saistītas ar nomu ar izpirkuma tiesībām, tādām kā iznomātāja peļņa, procentu refinansēšanas izmaksas, pieskaitāmās izmaksas un apdrošināšanas izmaksas;
27.6 Lai saņemtu aizdevumu, komersantam jāievēro šo noteikumu 14.1., 14.2., 14.3. un 14.4. apakšpunktu nosacījumi, papildu lielajiem komersantiem atbalsta pieteikumā jāapraksta situācija bez atbalsta piešķiršanas, ko sauc par hipotētisko scenāriju vai alternatīvu projektu vai darbību, un jāiesniedz dokumentāri pierādījumi, kas apliecina pieteikumā aprakstīto hipotētisko scenāriju.
27.7 Aizdevumu programmas ietvaros aizdevumus komersantu investīciju projektiem izsniedz, ievērojot šo noteikumu 19.1., 19.3., 19.4., 19.5., 19.6. un 19.7. apakšpunktu nosacījumus un nosacījumu, ka atbalstāmā nozare ir primārās lauksaimniecības produkcijas ražošana.
27.8 Atbalsta intensitāte nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 13.16. punkta un 33.punkta nosacījumus.
27.9 Piešķirtā maksimālā kapitāla atlaide ir nosakāma, ievērojot šo noteikumu 20. punkta nosacījumus.
27.10 Ja investīciju projektu līdzfinansē ar citu finansētāju, papildus ievēro šo noteikumu 16. un 24.punktā minētos nosacījumus.
27.11 Uz finansējuma pieprasījuma izvērtējumu šīs programmas ietvaros var pretendēt investīciju projekti, ja pēc investīciju projekta pilnīgas pabeigšanas katra pēcuzraudzības gada beigās tiek plānots izpildīt visus šo noteikumu 21.3. apakšpunktā minētos kritērijus, kā arī jāievēro šo noteikumu 21.2, 21.3 un 21.5 punktā noteiktos nosacījumus
27.12 Pēc investīciju projekta pilnīgas pabeigšanas un komersanta iesnieguma saņemšanas par pēcuzraudzības uzsākšanu, ievēro šo noteikumu 22., un 22.1, 22.2, 22.3, 22.4, 22.5 , 26. punktā minētos nosacījumus
27.13 Investīciju projektu atlases kārtu veic saskaņā ar šo noteikumu 27.1 punktu
27.14 Aizdevuma un aizdevuma pagarinājuma termiņu nosaka, ņemot vērā aizņēmēja nozares specifiku, ekonomisko ciklu, finansējuma izmantošanas mērķi un iegādājamo aktīvu lietderīgo kalpošanas laiku un amortizācijas termiņu. Aizdevuma un aizdevuma pagarinājuma termiņš nepārsniedz 20 gadus.
27.15 Investīciju projektu uzskata par neatbilstošu, ja investīciju projekta pieteikumā paredzētas šādas darbības:
27.151. darbības, kas būtiski kaitē klimata pārmaiņu mazināšanai, ja minētās darbības rezultātā rodas ievērojamas siltumnīcefekta gāzu emisijas;
27.152. darbības, kas būtiski kaitē spējai pielāgoties klimata pārmaiņām, ja minētās darbības rezultātā rodas vēl nelabvēlīgāka ietekme uz pašreizējo klimatu un gaidāmo nākotnes klimatu, uz pašu darbību vai uz iedzīvotājiem, dabu vai aktīviem;
27.153. darbības, kas būtiski kaitē ilgtspējīgai ūdens un jūras resursu izmantošanai un aizsardzībai, ja minētā darbība kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim;
27.154. darbības, kas būtiski kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, ja minētās darbības rezultātā vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos rodas būtiski efektivitātes trūkumi materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā, vai minētās darbības rezultātā būtiski palielinās atkritumu rašanās, sadedzināšana vai apglabāšana, izņemot nepārstrādājamu bīstamo atkritumu sadedzināšanu, vai atkritumu ilgtermiņa apglabāšana var radīt būtisku un ilgtermiņa kaitējumu videi;
27.155. darbības, kas būtiski kaitē piesārņojuma novēršanai un kontrolei, ja minētās darbības rezultātā būtiski palielinās piesārņotāju emisijas gaisā, ūdenī vai zemē salīdzinājumā ar situāciju pirms darbības sākšanas;
27.156. darbības, kas būtiski kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja minētā darbība būtiski kaitē ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam.
27.16 Sabiedrība "Altum" aizdevuma pamatsummas atmaksu par aizdevuma attiecīgo trešdaļu komersantam veic atbilstoši šo noteikumu 26. punktam.
27.17 Ja tiek pārkāpti II1 nodaļā piešķirtajam atbalstam komercdarbības nosacījumi, aizdevuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sabiedrībai "Altum" investīciju projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
31.5.11. ka tas pēdējo divu gadu laikā pirms pieteikšanās uz atbalstu nav veicis pārcelšanu uz uzņēmējdarbības vietu, kurā tiks veikts sākotnējais ieguldījums, kuram pieprasīts atbalsts, un apņemas to nedarīt divus gadus pēc tam, kad ir pabeigts sākotnējais ieguldījums, kuram tiek pieprasīts atbalsts;
31.5.12. ka tam nav piemērota kolektīva maksātnespējas procedūra, un tas neatbilst Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu kolektīvu maksātnespējas procedūru;".
33.1. Rīgas NUTS 3 2021. gada datu reģionā:
33.1.1. investīciju projektam līdz 55 miljoniem euro – 30 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.1.2. investīciju projekta daļai no 55 līdz 110 miljoniem euro – 15 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.1.3. investīciju projekta daļai, kas pārsniedz 110 miljonus euro, – 0 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.2. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales NUTS 3 2021. gada datu reģionā:
33.2.1. investīciju projektam līdz 55 miljoniem euro – 50 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.2.2. investīciju projekta daļai no 55 līdz 110 miljoniem euro – 25 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.2.3. investīciju projekta daļai, kas pārsniedz 110 miljonus euro, – 0 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.3. administratīvajām teritorijām Pierīgas NUTS 3 2021. gada datu reģionā (tai skaitā Limbažu novadā, Ogres novadā, Saulkrastu novadā un Tukuma novadā):
33.3.1. investīciju projektam līdz 55 miljoniem euro – 30 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.3.2. investīciju projekta daļai no 55 līdz 110 miljoniem euro – 15 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas;
33.3.3. investīciju projekta daļai, kas pārsniedz 110 miljonus euro, – 0 % apmērā no attiecināmo izmaksu summas."
35.1. sabiedrības "Altum" aizdevumam subsīdijas ekvivalents ir vienāds ar komersantam piešķirtā aizdevuma apmēru;
35.2. sabiedrības "Altum" papildaizdevumam subsīdijas ekvivalentu aprēķina kopā par visu atbalsta periodu, faktiski piemērojamo procentu summu atskaitot no procentu summas, kura jāmaksā saskaņā ar Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi, kā arī riska likmi, kuras procentuālais apmērs tiek noteikts atbilstoši sabiedrības "Altum" izsniegtajam papildaizdevuma saņēmēja reitingam un piedāvātajam nodrošinājumam (bāzes un risku likmes publicētas Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta tīmekļvietnē)."
37.5.1. atbalsta piešķīrējas iestādes nosaukumu;
37.5.2. komersanta nosaukumu, piešķirtā atbalsta veidu un summu, atbalsta piešķiršanas datumu, komersanta veidu (vidējais vai lielais komersants), komersanta atrašanās vietas reģionu (NUTS II līmenī) un komersanta darbības galveno ekonomikas nozari (NACE grupas līmenī)."
40.3.1. Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "a" punktā noteiktajām nozarēm atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 13., 43. un 43.a punktam;".
"4. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 6. jūlija
noteikumiem Nr. 503
Vērtēšanas metodika
| I. PIRMĀ, SLĒGTĀ UN TREŠĀ KĀRTA | |||
|
Nr. p. k. |
Kritēriji | Procedūra | Informācijas avoti |
| VIENOTIE KRITĒRIJI | |||
| 1. | Pieteicējs ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants | "Lursoft" publiski pieejamā datubāzē (turpmāk – "Lursoft") pārbauda, vai pieteikuma veidlapas sadaļā "Informācija par komersantu" norādītais komersants ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra komercreģistrā |
1) Pieteikuma veidlapa; 2) "Lursoft" |
| 2. | Pieteicējs atbilst vidējā vai lielā komersanta statusam |
Pārbauda "Lursoft", vai pieteikuma veidlapas sadaļā "Informācija par komersantu" norādītais komersants atbilst vidējā vai lielā komersanta statusam. Pārliecinās par komersanta statusu un pieprasa komersantam papildu informāciju, ja nepieciešams |
1) Pieteikuma veidlapa; 2) Lursoft |
| 3. | Iesniegta parakstīta pieteikuma veidlapa atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām |
1) Pārbauda, vai pieteikuma veidlapa ir parakstīta: - ja pieteikums ir saņemts LIAA e-pastā, pārbauda, vai pieteikums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu; - ja pieteikums ir saņemts LIAA pa pastu vai klātienē, pārbauda, vai uz pieteikuma ir pašrocīgs paraksta oriģināls; 2) Pārbauda, vai pieteikumu ir parakstījusi komersanta paraksttiesīgā persona. Informāciju par paraksttiesīgo personu pārbauda "Lursoft" pilnās izziņas sadaļā "Valde" un "Prokūru saraksts". Elektroniski aizpildītai pārbaudes lapai pievieno izdruku no "Lursoft", no kuras redzams, kas ir komersanta paraksttiesīgās personas. Ja pieteikumu nav parakstījusi paraksttiesīgā persona, pārbauda, vai pieteikumam ir pievienota pilnvara; 3) Pārbauda, vai pieteikums iesniegts, ievērojot Valsts valodas likuma prasības, tajā skaitā pārbauda, vai svešvalodā iesniegtajiem dokumentiem ir pievienoti šo dokumentu tulkojumi valsts valodā atbilstoši Ministru kabineta 2000. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 291 "Kārtība, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā". Ja tiek konstatēts, ka pieteikums nav parakstīts, ir iesniegts, neievērojot Valsts valodas likuma prasības, vai tam nav pievienoti pilnvarojumu apliecinoši dokumenti, sagatavo lēmumu par pieteikuma atstāšanu bez virzības, nosakot termiņu konstatēto trūkumu novēršanai. Ja norādītie trūkumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, LIAA pieteikumu atzīst par neiesniegtu |
1) Pieteikuma veidlapa; 2) "Lursoft" |
| 4. | Pieteikuma finanšu dati ir norādīti euro | Pārbauda, vai pieteikuma finanšu dati ir norādīti euro, ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata | Pieteikuma veidlapa |
| SPECIFISKIE ATBALSTA KRITĒRIJI | |||
| 1. | Pieteicēja investīciju projekta rezultātā tiks īstenota saimnieciskā darbība atbilstoši kādam no Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumu Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi eksportējošiem komersantiem lielo investīciju projektu atbalstam" (turpmāk – noteikumi) 19.2. apakšpunktā minētajām nozarēm vai jomām, vai viedās specializācijas prioritārajiem virzieniem, izņemot noteikumu 40. punktā minētajās nozarēs |
Pārbauda pieteikuma veidlapā norādīto investīciju projekta rezultātā īstenojamo darbības virzienu. Pārliecinās, vai tas atbilst kādam no noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajām nozarēm vai jomām, vai minētajiem viedās specializācijas prioritārajiem virzieniem: - zināšanu ietilpīga bioekonomika; - biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija; - fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; - viedā enerģētika un mobilitāte; - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Papildus izvērtē norādītā investīciju projekta sektora, kurā plānots veikt ieguldījumus, un komersanta sniegtā skaidrojuma atbilstību Ministru kabineta 2021. gada 16. februāra rīkojuma Nr. 93 "Par Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" sadaļas "Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnes 2021.–2027. gadam" 3.1.1. apakšpunktā sniegtajiem skaidrojumiem par RIS3 specializācijas jomām ( turpmāk – MK rīkojums Nr. 93).
Pārliecinās, vai pieteikuma veidlapas sadaļā "Informācija par komersantu" norādītais klasifikācijas kods atbilstoši Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijai (NACE 2. red.) un atbilstoši kuram projekta īstenošanas rezultātā tiks īstenota saimnieciskā darbība, neatbilst noteikumu 40. punktā minētajām darbībām, nozarēm un saimnieciskās darbības veicējiem.
Ja komersants plāno savu darbību gan izslēgtajās, gan atbalstāmajās nozarēs, pārbauda, vai ir parakstīta pieteikuma veidlapas apliecinājuma sadaļa, ietverot apliecinājumu par plānoto darbību un izmaksu nošķiršanu |
Pieteikuma veidlapa MK rīkojums Nr. 93 Komisijas regula Nr. 651/2014 NACE 2. red |
| 2. | Ieguldījums atbilstoši noteikumu 5.8. apakšpunktam atbalsta komersanta darbību saskaņā ar Eiropas Savienības mērķiem un Latvijas saistībām, kas attiecas uz zaļo un digitālo transformāciju, tai skaitā Eiropas Savienības mērķi līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti |
Pārbauda pieteikuma veidlapas sadaļā "Komersanta skaidrojums par investīciju projekta atbilstību noteikumu 5.8. apakšpunktam" norādīto skaidrojumu par ieguldījumu un pārliecinās, vai tas atbalsta komersanta darbību saskaņā ar Eiropas Savienības mērķiem un Latvijas saistībām, kas attiecas uz zaļo un digitālo transformāciju, tai skaitā Eiropas Savienības mērķi līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti |
Pieteikuma veidlapa Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojums Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1119 (2021. gada 30. jūnijs), ar ko izveido klimatneitralitātes panākšanas satvaru un groza Regulas (EK) Nr. 401/2009 un (ES) 2018/1999 ("Eiropas Klimata akts") |
KVALITĀTES KRITĒRIJI | |||
| 1. | Vidējā bruto samaksa darbiniekiem | ||
| 1.1. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 vai vairāk | 25 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 | Pieteikuma veidlapa |
| 1.2. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21–2,5 | 20 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21–2,5 | Pieteikuma veidlapa |
| 1.3. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81–2,2 | 15 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81–2,2 | Pieteikuma veidlapa |
| 1.4. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51–1,8 | 10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51–1,8 | Pieteikuma veidlapa |
| 1.5. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3–1,5 | 5 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,31–1,5 |
Pieteikuma veidlapa |
| 1.6. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3 | 0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3 |
Pieteikuma veidlapa |
| 2. | Eksporta apjoms investīciju projekta īstenošanas rezultātā | ||
| 2.1. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir vairāk nekā 200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir vairāk nekā 200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.2. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 181–200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 8 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 181–200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.3. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 161–180 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 6 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 161–180 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.4. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 141–160 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 141–160 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.5. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 121–140 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | 2 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 121–140 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro | Pieteikuma veidlapa |
| 2.6. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir līdz 120 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra un ir mazāks nekā 3 600 000 euro | 0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir līdz 120 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra un ir mazāks nekā 3 600 000 euro | Pieteikuma veidlapa |
| 3. | Projekta īstenošanas rezultātā radīto darba vietu skaits | ||
| 3.1. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 150 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 30 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 150 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 30 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
Pieteikuma veidlapa |
| 3.2. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 200 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 20 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
7 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 200 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 20 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
Pieteikuma veidlapa |
| 3.3. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros |
Pieteikuma veidlapa |
| 3.4. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro netiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā netiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi |
0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro netiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā netiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi |
Pieteikuma veidlapa |
| 4. | Komersanta ieguldījumu apjoms pētniecībā un attīstībā | ||
| 4.1. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir lielāks par 20 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir lielāks par 20 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.2. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 15,01 %– 20,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
8 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 15,01 % – 20,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.3. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 10,01 %–15,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
6 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 10,01 %–15,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.4. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 8,51 %–10,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 8,51 %–10,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.5 | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir līdz 8,5 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro | 2 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir līdz 8,5 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.6. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir mazāks nekā 250 000 euro | 0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā uzņēmuma līmenī ir mazāks nekā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 5. | PAPILDU KVALITĀTES KRITĒRIJS | ||
| 5.1. | Uz investīciju projektu pieteikumu iesniegšanas brīdi ir saņemts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | 5 punktus piešķir, ja uz investīciju projektu pieteikumu brīdi ir iesniegts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | Pieteikuma veidlapa |
| 5.2. | Uz investīciju projektu pieteikumu iesniegšanas brīdi nav saņemts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | 0 punktus piešķir, ja uz investīciju projektu pieteikumu brīdi nav iesniegts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina komersantam, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra | Pieteikuma veidlapa |
| II. CETURTĀ UN TURPMĀKĀS ATLASES KĀRTAS | |||
|
Nr. p. k. |
Kritēriji | Procedūra | Informācijas avoti |
VIENOTIE KRITĒRIJI | |||
| 1. | Pieteicējs ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants | "Lursoft" publiski pieejamā datubāzē (turpmāk – "Lursoft") pārbauda, vai pieteikuma veidlapas sadaļā "Informācija par komersantu" norādītais komersants ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra komercreģistrā |
1) Pieteikuma veidlapa;
2) "Lursoft" |
| 2. | Pieteicējs atbilst vidējā vai lielā komersanta statusam |
Pārbauda "Lursoft", vai pieteikuma veidlapas sadaļā "Informācija par komersantu" norādītais komersants atbilst vidējā vai lielā komersanta statusam.
Pārliecinās par komersanta statusu un pieprasa komersantam papildu informāciju, ja nepieciešams |
1) Pieteikuma veidlapa;
2) Lursoft |
| 3. | Iesniegta parakstīta pieteikuma veidlapa atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām |
1) Pārbauda, vai pieteikuma veidlapa ir parakstīta:
- ja pieteikums ir saņemts LIAA e-pastā, pārbauda, vai pieteikums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu;
- ja pieteikums ir saņemts LIAA pa pastu vai klātienē, pārbauda, vai uz pieteikuma ir pašrocīgs paraksta oriģināls;
2) Pārbauda, vai pieteikumu ir parakstījusi komersanta paraksttiesīgā persona. Informāciju par paraksttiesīgo personu pārbauda "Lursoft" pilnās izziņas sadaļā "Valde" un "Prokūru saraksts".
Elektroniski aizpildītai pārbaudes lapai pievieno izdruku no "Lursoft", no kuras redzams, kas ir komersanta paraksttiesīgās personas. Ja pieteikumu nav parakstījusi paraksttiesīgā persona, pārbauda, vai pieteikumam ir pievienota pilnvara;
3) Pārbauda, vai pieteikums iesniegts, ievērojot Valsts valodas likuma prasības, tajā skaitā pārbauda, vai svešvalodā iesniegtajiem dokumentiem ir pievienoti šo dokumentu tulkojumi valsts valodā atbilstoši Ministru kabineta 2000. gada 22. augusta noteikumiem Nr. 291 "Kārtība, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā".
Ja tiek konstatēts, ka pieteikums nav parakstīts, ir iesniegts, neievērojot Valsts valodas likuma prasības, vai tam nav pievienoti pilnvarojumu apliecinoši dokumenti, sagatavo lēmumu par pieteikuma atstāšanu bez virzības, nosakot termiņu konstatēto trūkumu novēršanai. Ja norādītie trūkumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, LIAA pieteikumu atzīst par neiesniegtu |
1) Pieteikuma veidlapa;
2) "Lursoft" |
| 4. | Pieteikuma finanšu dati ir norādīti euro |
Pārbauda, vai pieteikuma finanšu dati ir norādīti euro, ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata |
Pieteikuma veidlapa |
| SPECIFISKIE ATBALSTA KRITĒRIJI | |||
| 1. | Pieteicēja investīciju projekta rezultātā tiks īstenota saimnieciskā darbība atbilstoši kādam no Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumu Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi eksportējošiem komersantiem lielo investīciju projektu atbalstam" (turpmāk – noteikumi) 19.2. apakšpunktā minētajām nozarēm vai jomām, vai viedās specializācijas prioritārajiem virzieniem, izņemot noteikumu 40. punktā minētajās nozarēs |
Pārbauda pieteikuma veidlapā norādīto investīciju projekta rezultātā īstenojamo darbības virzienu.
Pārliecinās, vai tas atbilst kādam no noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajām nozarēm vai jomām, vai minētajiem viedās specializācijas prioritārajiem virzieniem:
- zināšanu ietilpīga bioekonomika;
- biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija;
- fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas;
- viedā enerģētika un mobilitāte;
- informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Papildus izvērtē norādītā investīciju projekta sektora, kurā plānots veikt ieguldījumus, un komersanta sniegtā skaidrojuma atbilstību Ministru kabineta 2021. gada 16. februāra rīkojuma Nr. 93 "Par Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" sadaļas "Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnes 2021.–2027. gadam" 3.1.1. apakšpunktā sniegtajiem skaidrojumiem par RIS3 specializācijas jomām ( turpmāk – MK rīkojums Nr. 93).
Pārliecinās, vai pieteikuma veidlapas sadaļā "Informācija par komersantu" norādītais klasifikācijas kods atbilstoši Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijai (NACE 2. red.) un atbilstoši kuram projekta īstenošanas rezultātā tiks īstenota saimnieciskā darbība, neatbilst noteikumu 40. punktā minētajām darbībām, nozarēm un saimnieciskās darbības veicējiem.
Ja komersants plāno savu darbību gan izslēgtajās, gan atbalstāmajās nozarēs, pārbauda, vai ir parakstīta pieteikuma veidlapas apliecinājuma sadaļa, ietverot apliecinājumu par plānoto darbību un izmaksu nošķiršanu |
Pieteikuma veidlapa
MK rīkojums Nr. 93
Komisijas regula Nr. 651/2014 NACE 2. red |
| 2. | Ieguldījums atbilstoši noteikumu 5.8. apakšpunktam atbalsta komersanta darbību saskaņā ar Eiropas Savienības mērķiem un Latvijas saistībām, kas attiecas uz zaļo un digitālo transformāciju, tai skaitā Eiropas Savienības mērķi līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti |
Pārbauda pieteikuma veidlapas sadaļā "Komersanta skaidrojums par investīciju projekta atbilstību noteikumu 5.8. apakšpunktam" norādīto skaidrojumu par ieguldījumu un pārliecinās, vai tas atbalsta komersanta darbību saskaņā ar Eiropas Savienības mērķiem un Latvijas saistībām, kas attiecas uz zaļo un digitālo transformāciju, tai skaitā Eiropas Savienības mērķi līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti |
Pieteikuma veidlapa
Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojums Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam"
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1119 (2021. gada 30. jūnijs), ar ko izveido klimatneitralitātes panākšanas satvaru un groza Regulas (EK) Nr. 401/2009 un (ES) 2018/1999 ("Eiropas Klimata akts") |
KVALITĀTES KRITĒRIJI | |||
| 1. | Vidējā bruto samaksa darbiniekiem | ||
| 1.1. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 vai vairāk, vai pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 vai vairāk, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
25 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 vai vairāk, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,51 vai vairāk, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
Pieteikuma veidlapa |
| 1.2. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21–2,5, vai pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21-2,5, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
20 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21–2,5, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 2,21-2,5, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
Pieteikuma veidlapa |
| 1.3. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81–2,2, vai pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81-2,2, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
15 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81–2,2, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,81-2,2, un vismaz darba algas pieaugums būs 30 % apmērā |
Pieteikuma veidlapa |
| 1.4. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51–1,8, vai pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51-1,8, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir vienāda ar mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51–1,8, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,51-1,8, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
Pieteikuma veidlapa |
| 1.5. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3–1,5, vai pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3-1,5, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
5 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, nav mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,31–1,5, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs ne mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,31-1,5, un darba algas pieaugums būs vismaz 30 % apmērā |
Pieteikuma veidlapa |
| 1.6. | mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3, vai pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs zemāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3, un netiks nodrošināts darba algas pieaugums vismaz 30 % apmērā |
0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka mēneša vidējā bruto darba samaksa darbiniekiem, kas pieņemti darbā investīciju projekta īstenošanas rezultātā, ir mazāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3 vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā pie esošu darba vietu nodrošinājuma darba alga būs zemāka par mēneša vidējās bruto darba samaksas apmēru reģionā iepriekšējā gadā, kam piemērots koeficients 1,3, un netiks nodrošināts darba algas pieaugums vismaz 30 % apmērā |
Pieteikuma veidlapa |
| 2. | Eksporta apjoms investīciju projekta īstenošanas rezultātā |
||
| 2.1. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir vairāk nekā 200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir vairāk nekā 200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.2. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 181–200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
8 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 181–200 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.3. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 161–180 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
6 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 161–180 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.4. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 141–160 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 141–160 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.5. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 121–140 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
2 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir 121–140 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 2.6. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir līdz 120 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra un ir mazāks nekā 3 600 000 euro |
0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā plānotais preču vai pakalpojumu eksporta apjoms gadā ir līdz 120 % no kopējā kapitāla atlaides apmēra un ir mazāks nekā 3 600 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
3. |
Projekta īstenošanas rezultātā radīto darba vietu skaits | ||
| 3.1. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides
150 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 30 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros, vai tiks nodrošinātas 30 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 150 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 30 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā tiks nodrošinātas 30 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
Pieteikuma veidlapa |
| 3.2. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides
200 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 20 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros, vai tiks nodrošinātas 20 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
7 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 200 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 20 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā tiks nodrošinātas 20 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
Pieteikuma veidlapa |
| 3.3. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides
250 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros, vai tiks nodrošinātas 12 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro tiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā tiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, un tās tiks saglabātas visa attiecīgā pēcuzraudzības perioda ietvaros, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā tiks nodrošinātas 12 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
Pieteikuma veidlapa |
| 3.4. |
investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides
250 000 euro netiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā netiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, vai netiks nodrošinātas 12 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā uz katriem kopējās pieejamās kapitāla atlaides 250 000 euro netiks radīta viena jauna darba vieta ar pilnu darba slodzi, un kopā netiks radītas vismaz 12 jaunas darba vietas ar pilnu darba slodzi, vai, ja investīciju projekta īstenošanas rezultātā netiks nodrošinātas 12 esošas darba vietas ar pilnu darba slodzi ar darba algas pieaugumu atbilstoši 1. Kvalitātes kritērijam "Vidējā bruto samaksa darbiniekiem" |
Pieteikuma veidlapa |
| 4. | Komersanta ieguldījumu apjoms pētniecībā un attīstībā | ||
| 4.1. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir lielāks par 20 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
10 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir lielāks par 20 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.2. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 15,01 %– 20,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
8 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 15,01 % – 20,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.3. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 10,01 %–15,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
6 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 10,01 %–15,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.4. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 8,51 %–10,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
4 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir 8,51 %–10,00 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.5. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir līdz 8,5 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
2 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir līdz 8,5 % no kapitāla atlaides apmēra, uz kuru pieteicējs pretendē, bet ne mazāks kā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 4.6. | investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā komersanta līmenī ir mazāks nekā 250 000 euro |
0 punktus piešķir, ja ir paredzēts, ka investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanta ieguldījumu apjoms gadā pētniecībā un attīstībā Latvijā uzņēmuma līmenī ir mazāks nekā 250 000 euro |
Pieteikuma veidlapa |
| 5. | PAPILDU KVALITĀTES KRITĒRIJS | ||
| 5.1. | Uz investīciju projektu pieteikumu iesniegšanas brīdi ir saņemts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra |
5 punktus piešķir, ja uz investīciju projektu pieteikumu brīdi ir iesniegts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra |
Pieteikuma veidlapa |
| 5.2. | Uz investīciju projektu pieteikumu iesniegšanas brīdi nav saņemts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra |
0 punktus piešķir, ja uz investīciju projektu pieteikumu brīdi nav iesniegts Eiropas Ekonomikas zonā reģistrētas kredītiestādes, tās filiāles vai tās meitas sabiedrības, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, vai starptautiskas finanšu institūcijas kredītkomitejas saistošs lēmums par aizdevuma piešķiršanu investīciju projekta īstenošanai vai pēdējā noslēgtā gada pārskats, kas apliecina, ka komersantam plānotā investīciju projekta īstenošanai ir pieejami brīvi līdzekļi bez plānotās kapitāla atlaides apmēra |
Pieteikuma veidlapa |
Ja investīciju projekts tiek īstenots Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales NUTS 3 2021. gada datu reģionā, tad pie kopējā iegūto punktu skaita tiek piešķirti papildus 10 punkti."
