Likumprojekts

21-TA-1004
Iekšējās drošības fonda, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda un Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likums
Inodaļa Vispārīgie noteikumi
1.
pants.
Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1)
atklātas projektu iesniegumu atlases nolikums – dokumentu kopums, kurā ietverta informācija par atklātu projektu iesniegumu atlasi, projektu iesniegumu iesniegšanu un vērtēšanu, kā arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji, projekta līguma projekts un cita ar atklātu projektu iesniegumu atlasi saistīta informācija;
2)
attiecināmais valsts budžeta līdzfinansējums – valsts budžeta finansējuma daļa, kas tiek plānota papildus Eiropas Savienības fondu finansējumam projekta attiecināmo izdevumu segšanai;
3)
finansējuma saņēmējs – atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas Nr. 2021/1147, ar ko izveido Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu (turpmāk – Regula Nr. 2021/1147), 24. pantam, Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas Nr. 2021/1148, ar ko izveido finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, kurš ir daļa no Integrētās robežu pārvaldības fonda (turpmāk – Regula Nr. 2021/1148), 20. pantam un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija  Regulas Nr. 2021/1149 par Iekšējās drošības fonda izveidi (turpmāk – Regula Nr. 2021/1149) 19. pantam par atbalsttiesīgajiem subjektiem var būt:
a)
tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā noteiktajā kārtībā,
b)
Latvijas Republikā reģistrēta privāto tiesību juridiskā persona vai personu apvienība (turpmāk – juridiskā persona), kuras projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā noteiktajā kārtībā,
c)
starptautiska organizācija, kas atbilst fonda vajadzībām (turpmāk – starptautiska organizācija), kuras projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā noteiktajā kārtībā;
4)
fondi – Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonds (2021.–2027. gada plānošanas periodam), kas izveidots saskaņā ar Regulu Nr. 2021/1147, Iekšējās drošības fonds (2021.–2027. gada plānošanas periodam), kas izveidots saskaņā ar Regulu Nr. 2021/1149, un Finansiāla atbalsta instruments robežu pārvaldībai un vīzu politikai (2021.–2027. gada plānošanas periodam), kas izveidots saskaņā ar Regulu Nr. 2021/1148;
5)
fondu ziņojums – fondu gada snieguma ziņojums, kā arī cits ar fondu īstenošanu saistīts ziņojums;
6)
projekta iesniegums – veidlapa un tās pielikumi, ko aizpilda un iesniedz projekta iesniedzējs, lai pretendētu uz projektam nepieciešamo finansējumu no fonda;
7)
projekta lieta – projekta iesniegums, projekta iesnieguma vērtēšanas dokumenti, civiltiesisks līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu un citi ar projektu saistītie dokumenti;
8)
projekta līgums – civiltiesisks līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, ko vadošā iestāde vai deleģētā iestāde slēdz ar finansējuma saņēmēju;
9)
projekts – projekta iesniegums, kas atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un ko apstiprinājusi vadošā iestāde vai deleģētā iestāde;
10)
projektu iesniegumu atlase – process no dienas, kad nosūtīts paziņojums par atklātas projektu iesniegumu atlases izsludināšanu vai uzaicinājums iesniegt projekta iesniegumu ierobežotā projektu iesniegumu atlasē,  līdz brīdim, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vai atzinums par lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
11)
projektu iesniegumu atlases metodika – dokuments, kurā ietverts apraksts par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju veidiem, to izstrādi un vērtēšanas principiem, kā arī par projektu iesniegumu atlases principiem;
12)
projektu iesniegumu atlases nolikums – dokumentu kopums, kurā ietverta informācija par projektu iesniegumu iesniegšanas un vērtēšanas kārtību, kā arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji, projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodika, līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu projekts un cita projektu iesniegumu atlasei nepieciešamā informācija;
13)
projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji – nosacījumi, saskaņā ar kuriem vērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par tā apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;
14)
projektu iesniegumu vērtēšanas komisija – koleģiāla institūcija, kuru izveido vadošā iestāde vai deleģētā iestāde projektu iesniegumu vērtēšanai.
2.
pants.
Likuma mērķis
Likuma mērķis ir nodrošināt efektīvu, pārskatāmu un pareizas finanšu pārvaldības principiem atbilstošu fondu īstenošanu Latvijā.
3.
pants.
Likuma darbības joma
Likums nosaka fondu vadībā iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumus, fondu vadībā iesaistīto institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību, nosacījumus finansējuma piešķiršanai, kā arī strīdu risināšanas kārtību.
4.
pants.
Fondu vadība
Fondu vadība ir nepieciešamo plānošanas dokumentu sagatavošana, saskaņošana un apstiprināšana, fondu pārvaldības un kontroles sistēmas izveide, projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrāde, projektu iesniegumu atlase, projektu līgumu slēgšana, projektu kontrole, revīzija, uzraudzība un izvērtēšana, projektos veikto izdevumu apstiprināšana, pārskatu sagatavošana un iesniegšana Eiropas Komisijai, fondu vadības informācijas sistēmas izstrāde un uzturēšana.
5.
pants.
Tiesības saņemt Eiropas Savienības fondu finansējumu
Projekta iesnieguma iesniegšana saskaņā ar šo likumu nerada Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai institūcijai pienākumu piešķirt projekta iesniedzējam finansējumu projekta īstenošanai. Lēmums par atteikumu piešķirt finansējumu administratīvo procesu regulējošo normatīvo aktu izpratnē vērtējams kā negatīvs administratīvs akts, bet nav uzskatāms par nelabvēlīgu administratīvu aktu.
6.
pants.
Horizontālais princips
Par Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060), 9. pantā minēto horizontālo principu koordināciju atbildīgās institūcijas, to tiesības un pienākumus nosaka Ministru kabinets.
IInodaļa Fondu vadības un projektu īstenošanas nodrošināšana
7.
pants.
Fondu vadībā iesaistītās institūcijas
(1)
Fondu vadību nodrošina:
1)
vadošā iestāde;
2)
deleģētā iestāde;
3)
revīzijas iestāde;
4)
uzraudzības komiteja.
(2)
Lai sasniegtu šā likuma mērķi, fondu vadībā iesaistītās institūcijas izstrādā iekšējos normatīvos aktus, vadlīnijas un citus metodiskos materiālus un sadarbojas ar citām institūcijām Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā.
(3)
Lai efektīvi pildītu šā likuma 9. panta otrajā daļā un  10. panta otrajā daļā minētos pienākumus, vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde var slēgt starpresoru vienošanos.
8.
pants.
Vadošā iestāde, tās pienākumi un tiesības
(1)
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 71. panta 1. punktam vadošās iestādes funkcijas pilda Iekšlietu ministrija.
(2)
Vadošajai iestādei ir šādi pienākumi:
1)
nodrošināt efektīvu fondu īstenošanas vadību;
2)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060  16. pantu izveidot snieguma satvaru;
3)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 21. panta 1. un 2. punktu nodrošināt fondu programmas izstrādi un iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas Komisijā;
4)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 38. panta 1. punktu izveidot uzraudzības komiteju;
5)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 41. panta 1. un 2. punktu organizēt fondu programmas snieguma izskatīšanas sanāksmes;
6)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 42. pantu elektroniski nosūtīt Eiropas Komisijai kumulatīvus datus un publicēt tos šā panta otrās daļas 8. punktā minētajā tīmekļvietnē;
7)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 44. pantu izstrādāt izvērtēšanas plānu un izvērtēt fondu programmu;
8)
veikt  Regulas Nr. 2021/1060 49. pantā noteiktos pienākumus, tostarp saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 49. panta  1. punktu nodrošināt tīmekļvietnes izveidi;
9)
atbilstoši kompetencei izstrādāt Regulas Nr. 2021/1060 69. panta 6. punktā minētās procedūras;
10)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 69. panta 8. punktu nodrošināt elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas darbību no 2023. gada 1. janvāra;
11)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060   69. panta 9. punktu nodrošināt regulāru fondu datu ievadi Eiropas Komisijas izveidotajā elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā;
12)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060  69. panta 10. punktu iesniegt prognozes par summām, par kurām kārtējā un nākamajā kalendāra gadā tiks iesniegts fondu maksājuma pieteikums;
13)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060  69. panta 11. punktu izstrādāt fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu un iesniegt to revīzijas iestādei;
14)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 69. panta 12. punktu ziņot par fondu pārkāpumiem;
15)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 72. panta 1. punkta "d" apakšpunktu veikt deleģētās iestādes funkciju izpildes pārraudzību;
16)
nodrošināt fondu tehniskās palīdzības vadību un tās īstenošanas efektivitāti;
17)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060  72. panta 1. punkta "a" apakšpunktu izstrādāt projektu iesniegumu atlases metodiku un, pamatojoties uz Regulas Nr. 2021/1060 40. panta 2. punkta "a" apakšpunktu, iesniegt to apstiprināšanai uzraudzības komitejā;
18)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 72. panta 1. punkta "b" apakšpunktu izstrādāt fondu krāpšanas un korupcijas apkarošanas stratēģiju;
19)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 72. panta 3. punktu īstenot fondu grāmatvedības funkciju;
20)
izstrādāt un apstiprināt projekta iesnieguma veidlapu un tās pielikumus;
21)
nodrošināt projektu iesniegumu atlasi;
22)
konsultēt projektu iesniegumu iesniedzējus par projektu iesniegumu sagatavošanu un iesniegšanu;
23)
slēgt projekta līgumu ar finansējuma saņēmēju;
24)
konsultēt finansējuma saņēmējus par projektu īstenošanu;
25)
nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli;
26)
veikt projektu iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras norises pirmspārbaudi, kā arī nodrošināt projektu ietvaros veikto izdevumu attiecināmības pārbaudi;
27)
nodrošināt saziņu ar Eiropas Komisiju par fondu īstenošanas jautājumiem;
28)
izstrādāt procedūras vadošās iestādes pienākumu īstenošanas nodrošināšanai;
29)
veikt citus šajā likumā noteiktos pienākumus.
(3)
Vadošajai iestādei ir šādas tiesības:
1)
pieprasīt un saņemt no citām fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un finansējuma saņēmēja informāciju, kas nepieciešama tās pienākumu izpildei;
2)
pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās tādā apjomā, kāds nepieciešams tās pienākumu izpildei;
3)
uz laiku apturēt projekta ietvaros veikto izdevumu deklarēšanu Eiropas Komisijai;
4)
lai efektīvi pildītu šā panta otrajā daļā minētos pienākumus, saskaņot deleģētās iestādes izdotos iekšējos normatīvos aktus attiecībā uz tai deleģēto uzdevumu izpildi.
(4)
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 71. panta 4. punktam Iekšlietu ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā vadošā iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām.
9.
pants.
Deleģētā iestāde, tās pienākumi un tiesības
(1)
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 71. panta 3. punktam deleģētās iestādes funkcijas Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda trešo valstu valstspiederīgo integrācijas jomā pilda Kultūras ministrija.
(2)
Deleģētās iestādes pienākumi:
1)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060  16. pantu izveidot snieguma satvaru;
2)
piedalīties Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda nacionālās programmas izstrādē;
3)
veikt  Regulas Nr. 2021/1060 49. pantā noteiktos pienākumus, tostarp saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 49. panta  1. punktu nodrošināt tīmekļvietnes izveidi;
4)
publicēt Eiropas Komisijai elektroniski nosūtītos kumulatīvos datus šā panta otrās daļas 3. punktā​ minētajā tīmekļvietnē;
5)
atbilstoši kompetencei izstrādāt Regulas Nr. 2021/1060 69. panta 6. punktā minētās procedūras;
6)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 69. panta 8. punktu nodrošināt datu ievadi elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā no 2023. gada 1. janvāra;
7)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060   69. panta 9. punktu nodrošināt regulāru Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda datu ievadi Eiropas Komisijas elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmā;
8)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 69. panta 12. punktu ziņot par Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda pārkāpumiem;
9)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060   69. panta 11. punktu izstrādāt Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu un iesniegt to revīzijas iestādei;
10)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060  72. panta 1. punkta "a" apakšpunktu izstrādāt projektu iesniegumu atlases metodiku un, pamatojoties uz Regulas Nr. 2021/1060 40. panta 2. punkta "a" apakšpunktu, iesniegt to apstiprināšanai uzraudzības komitejā;
11)
izstrādāt un apstiprināt projekta iesnieguma veidlapu un tās pielikumus;
12)
nodrošināt projektu iesniegumu atlasi;
13)
konsultēt projektu iesniegumu iesniedzējus par projektu iesniegumu sagatavošanu un iesniegšanu;
14)
slēgt projekta līgumu ar finansējuma saņēmēju;
15)
konsultēt finansējuma saņēmējus par projektu īstenošanu;
16)
nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli;
17)
veikt projektu iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras norises pirmspārbaudi, kā arī nodrošināt projektu ietvaros veikto izdevumu attiecināmības pārbaudi;
18)
izstrādāt procedūras, lai nodrošinātu deleģētās iestādes pienākumu izpildi.
(3)
Deleģētajai iestādei ir šādas tiesības:  
1)
pieprasīt un saņemt no citām Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda vadībā iesaistītajām institūcijām un finansējuma saņēmēja informāciju, kas nepieciešama tās pienākumu izpildei;
2)
pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās tādā apjomā, kāds nepieciešams tās pienākumu izpildei.
(4)
Deleģētā iestāde, pildot tai noteiktos pienākumus, atrodas iekšlietu ministra funkcionālā pakļautībā.  Iekšlietu ministrs funkcionālo pakļautību īsteno ar pilnvarotās amatpersonas (vadošās iestādes vadītāja) starpniecību.
(5)
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 71. panta 4. punktam Kultūras ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā deleģētā iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām.
10.
pants.
Revīzijas iestāde, tās pienākumi un tiesības
(1)
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 71. panta 1. punktam revīzijas iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija.
(2)
Revīzijas iestādei ir šādi pienākumi:
1)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 77. panta 1. punktu veikt sistēmas revīzijas, darbību revīzijas un pārskatu revīzijas;
2)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 77. panta 3. un 5. punktu sagatavot un iesniegt Eiropas Komisijā gada revīzijas atzinumu, gada kontroles ziņojumu un sistēmas revīzijas ziņojumus;
3)
saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 78. panta 1. punktu sagatavot revīzijas stratēģiju sistēmas revīzijai un darbību revīzijai.
(3)
Revīzijas iestādei ir šādas tiesības:  
1)
pieprasīt un saņemt no citām fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un finansējuma saņēmējiem informāciju, kas nepieciešama tās pienākumu izpildei;
2)
pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās tādā apjomā, kāds nepieciešams tās pienākumu izpildei.
(4)
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 71. panta 4. punktam Finanšu ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā revīzijas iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām, tai skaitā no funkcijām, kuras tā pilda kā finansējuma saņēmēja.
11.
pants.
Uzraudzības komiteja un tās sastāvs
(1)
Uzraudzības komiteja veic Regulas Nr. 2021/1060 40. pantā noteiktos pienākumus.
(2)
Uzraudzības komitejas sastāvu apstiprina vadošā iestāde, ievērojot Regulas Nr. 2021/1060 39. panta nosacījumus.
(3)
Uzraudzības komitejas vadītājs ir vadošās iestādes vadītājs.
(4)
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 39. panta 1. punktam uzraudzības komitejas locekļu sarakstu publicē šā likuma 8. panta otrās daļas 8. punktā minētajā tīmekļvietnē.
(5)
Vadošā iestāde nodrošina uzraudzības komitejas sekretariāta funkciju izpildi.
(6)
Uzraudzības komiteja atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 38. panta 2. punktam pieņem komitejas reglamentu.
12.
pants.
Finansējuma saņēmēja pienākumi un tiesības
(1)
Finansējuma saņēmējam ir šādi pienākumi:
1)
nodrošināt projekta īstenošanu saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un projekta līgumu;
2)
nodrošināt atsevišķu analītisku grāmatvedības uzskaiti par katra projekta izdevumiem vai atbilstošu uzskaites kodu sistēmu attiecībā uz visiem ar projektu saistītajiem darījumiem;
3)
sniegt pārskatus un informāciju par projekta īstenošanu un nodrošināt Eiropas Komisijas un fondu vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem pieeju visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem un grāmatvedības sistēmai, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai;
4)
nodrošināt, lai projektam piešķirtais finansējums tiktu izlietots saskaņā ar pareizas finanšu pārvaldības principu, ievērojot saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principus;
5)
nodrošināt, lai projekta ietvaros veiktie izdevumi ir tieši saistīti ar projekta mērķu sasniegšanu un atbilst projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma izmantošanas nosacījumiem;
6)
nekavējoties informēt vadošo iestādi vai deleģēto iestādi par jebkurām izmaiņām un apstākļiem, kas var negatīvi ietekmēt projekta īstenošanu;
7)
nodrošināt projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, kā arī revīzijas liecību saglabāšanu, ievērojot projekta līgumā noteiktos nosacījumus un termiņus;
8)
nodrošināt ieguldījumu izvērtēšanai nepieciešamo datu un informācijas uzkrāšanu par īstenotajiem projektiem.
(2)
Finansējuma saņēmējam ir šādas tiesības:
1)
saņemt finansējumu, ja projekts īstenots saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un projekta līgumu;
2)
īstenot projektu kopā ar sadarbības partneri, ievērojot šā likuma 13. panta 1. punktā minētajā normatīvajā aktā noteiktos nosacījumus;
3)
saņemt projekta īstenošanai nepieciešamo informāciju no fondu vadībā iesaistītajām institūcijām.
13.
pants.
Ministru kabineta kompetence fondu vadības nodrošināšanā
Lai nodrošinātu fondu vadību, Ministru kabinets nosaka:
1)
kārtību, kādā fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina fondu ieviešanu, tai skaitā plānošanas dokumentu izstrādi, projektu iesniegumu atlasi, projektu iesniegumu atlases nolikuma saturu, kārtību, kādā izvērtē projekta iesniedzēja atbilstību šā likuma 15. pantā minētajiem izslēgšanas noteikumiem, projekta līguma saturu un slēgšanas kārtību, kā arī projekta sadarbības partneru piesaistes nosacījumus;
2)
prasības fondu pārvaldības un kontroles sistēmas izveidošanai;
3)
fondu tehniskās palīdzības īstenošanas kārtību;
4)
kārtību, kādā valsts budžetā plāno līdzekļus projektu īstenošanai un veic ar to saistītos maksājumus, kā arī projektu finansēšanas nosacījumus un kārtību;
5)
fondu projektu izmaksu attiecināmības nosacījumus;
6)
kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
7)
kārtību, kādā ziņo par fondu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām;
8)
kārtību, kādā noraksta, ietur vai atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus, kā arī piemēro proporcionālo finanšu korekciju;
9)
fondu ieviešanas uzraudzības un izvērtēšanas kārtību;
10)
kārtību, kādā sagatavo, apstiprina un iesniedz fondu ziņojumus Eiropas Komisijai;
11)
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
12)
kārtību, kādā publisko informāciju par projektiem un nodrošina fondu publicitātes, saziņas un vizuālās identitātes prasību ievērošanu;
13)
Eiropas Komisijas elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmas izmantošanas kārtību;
14)
kārtību, kādā nodrošina revīzijas iestādes funkcijas fondu vadībā;
15)
kārtību, kādā fondu vadībā iesaistītās institūcijas un finansējuma saņēmēji izmanto elektronisko datu apmaiņas informācijas sistēmu;
16)
vadošās iestādes deleģēto funkciju izpildes uzraudzības kārtību.
IIInodaļaProjektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana
14.
pants.
Projektu iesniegumu atlase
(1)
Projektu iesniegumu atlase var būt:
1)
atklāta – ja starp projektu iesniegumu iesniedzējiem notiek vienlīdzīga konkurence par projekta iesnieguma apstiprināšanu un fondu finansējuma piešķiršanu;
2)
ierobežota – ja iepriekš ir zināms noteikts projektu iesniedzēju loks – tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde vai starptautiska organizācija, kuru uzaicina iesniegt projekta iesniegumu. Šādā gadījumā uzraudzības komiteja nosaka projekta iesniedzēju, kuru uzaicina iesniegt projekta iesniegumu.
(2)
Vadošā iestāde un deleģētā iestāde veic projektu iesniegumu atlasi saskaņā ar uzraudzības komitejas apstiprinātajiem vērtēšanas kritērijiem un atklātas projektu iesniegumu atlases gadījumā –  saskaņā ar uzraudzības komitejas apstiprināto atklātas projektu iesniegumu atlases nolikumu.
(3)
Paziņojumu par atklātas projektu iesniegumu atlases izsludināšanu un norādi uz vietni, kurā publicēts atklātas projektu iesniegumu atlases nolikums, kā arī paziņojumu par atklātas projektu iesniegumu atlases pagarināšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu vadošā iestāde vai deleģētā iestāde iesniedz publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
(4)
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām.
15.
pants.
Projektu iesniedzēju izslēgšanas noteikumi
(1)
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde noraida projekta iesniegumu, ja uz projekta iesniedzēju vai sadarbības partneri attiecināms jebkurš no šādiem nosacījumiem:
1)
projekta iesniedzējs, sadarbības partneris vai persona, kura ir projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju vai sadarbības partneri ar filiāli saistītajās darbībās, ar prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
a)
noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos,
b)
kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labuma pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labuma pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi,
c)
krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana,
d)
izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas,
e)
terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana un apmācība terora aktu veikšanai,
f)
cilvēku tirdzniecība;
2)
projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris ar kompetentas institūcijas lēmumu, tiesas spriedumu vai prokurora priekšrakstu par sodu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā:
a)
vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja viņām nav nepieciešamās darba atļaujas vai viņas nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī,
b)
personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma, nodokļu normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniedzot informatīvo deklarāciju par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu;
3)
projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris ar kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikāla vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontāla karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, ja attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros projekta iesniedzēju vai sadarbības partneri ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
4)
ir pasludināts projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera saimnieciskā darbība vai projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris tiek likvidēts;
5)
ja stājies spēkā šā likuma 20. pantā  minētais vadošās iestādes vai deleģētās iestādes lēmums par aizliegumu dalībai attiecīgajā projektu iesniegumu atlasē.
(2)
Vadošā iestāde neizslēdz projekta iesniedzēju vai sadarbības partneri no dalības projektu iesniegumu atlasē, ja no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams:
1)
tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šā panta pirmās daļas 1. punktā un 2. punkta "a" apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši trīs gadi;
2)
tiesas spriedums vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šā panta pirmās daļas 2. punkta "b" apakšpunktā un 3. punktā minētajiem pārkāpumiem, līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši 12 mēneši.
16.
pants.
Vadošās iestādes un deleģētās iestādes lēmumu veidi
(1)
Vadošā iestāde un deleģētā iestāde atbilstoši projekta iesniedzēja juridiskajam statusam:
1)
izdod administratīvo aktu, ja  projekta iesniedzējs ir juridiskā persona vai starptautiska organizācija;
2)
pieņem pārvaldes lēmumu, ja projekta iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde.
(2)
Šā panta pirmajā daļā minēto pārvaldes lēmumu izdod rakstveidā, un tam ir šādas daļas:
1)
vadošās iestādes vai deleģētās iestādes nosaukums un adrese;
2)
adresāts – projekta iesniedzējs;
3)
faktu konstatējums;
4)
pārvaldes lēmuma pamatojums;
5)
atsevišķs piemēroto tiesību normu uzskaitījums (norādot arī normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu vai apakšpunktu);
6)
adresātam piešķirtās tiesības un noraidītās tiesības;
7)
nosacījumi (ja nepieciešams);
8)
lēmuma apstrīdēšanas kārtība (ja attiecināms).
17.
pants.
Projekta iesnieguma apstiprināšana, apstiprināšana ar nosacījumu vai noraidīšana atklātā projektu iesniegumu atlasē
(1)
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
(2)
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja ir izpildītas šādas prasības:
1)
projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un ir saņēmis augstāko punktu skaitu;
2)
uz projekta iesniedzēju nav attiecināms neviens no šā likuma 15. pantā minētajiem izslēgšanas noteikumiem;
3)
projektu iesniegumu atlases ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.
(3)
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniedzējam ir izvirzīti nosacījumi un jāprecizē projekta iesniegums, lai tas atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Nosacījumus lēmumā ietver un to izpildi kontrolē, ievērojot projektu iesniegumu atlases nolikumu. Ja kāds no lēmumā noteiktajiem nosacījumiem netiek izpildīts vai netiek izpildīts lēmumā noteiktajā termiņā vai projekta iesniedzēja iesniegtās informācijas dēļ projekta iesniegums neatbilst projekta vērtēšanas kritērijiem, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.
(4)
Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja ir iestājies vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
1)
projekta iesniegums neatbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, projekta iesniedzējs noteiktajā termiņā nav novērsis izvirzītos nosacījumus;
2)
uz projekta iesniedzēju attiecināms vismaz viens no šā likuma 15. pantā minētajiem izslēgšanas noteikumiem;
3)
projektu iesniegumu atlases ietvaros pieejamais finansējums nav pietiekams;
4)
projekta iesniedzējs ir radījis mākslīgus apstākļus vai sniedzis faktiskajiem apstākļiem neatbilstošu informāciju, lai gūtu priekšrocības salīdzinājumā ar citiem projektu iesniedzējiem vai lai vadošā iestāde vai deleģētā iestāde pieņemtu projekta iesniedzējam labvēlīgu lēmumu.
(5)
Ja projekta iesniegums iesniegts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, tas netiek vērtēts. Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde par to informē projekta iesniedzēju. Ja šajā daļā minēto iemeslu dēļ projekta iesniegumu atsaka pieņemt un projekta iesniedzējs atteikumu pārsūdz tiesā, Administratīvās rajona tiesas nolēmums par attiecīgo jautājumu nav pārsūdzams.
18.
pants.
Projekta iesnieguma apstiprināšana, apstiprināšana ar nosacījumu vai noraidīšana ierobežotā projektu iesniegumu atlasē
(1)
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
(2)
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
(3)
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniedzējam ir izvirzīti nosacījumi un jāprecizē projekta iesniegums, lai projekta iesniegums atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Nosacījumus lēmumā ietver un to izpildi kontrolē, ievērojot projektu iesniegumu atlases nolikumu.
(4)
Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja projekta iesniegums neatbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
19.
pants.
Lēmuma pieņemšanas termiņš
(1)
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un projekta līguma noslēgšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem triju mēnešu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas beigu termiņa attiecīgajā projektu iesniegumu atlasē.
(2)
Ja objektīvu iemeslu dēļ šā panta pirmajā daļā noteikto termiņu nav iespējams ievērot, vadošā iestāde vai deleģētā iestāde to var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par sešiem mēnešiem no projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma, par to paziņojot projekta iesniedzējam. Lēmums par termiņa pagarināšanu ir apstrīdams vadošajā iestādē, bet nav pārsūdzams.
20.
pants.
Lēmums par aizliegumu uz laiku piedalīties projektu iesniegumu atlasē
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde ir tiesīga pieņemt lēmumu, ar kuru nosaka aizliegumu juridiskajai personai vai personai, kura ir attiecīgās juridiskās personas valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītajās darbībās, piedalīties projektu iesniegumu atlasē uz laiku, kas nepārsniedz trīs gadus no lēmuma spēkā stāšanās dienas, ja šī persona:
1)
apzināti ir sniegusi nepatiesu informāciju, kas ir būtiska projekta iesnieguma novērtēšanai;
2)
īstenojot projektu šā likuma izpratnē, apzināti sniegusi vadošajai iestādei vai deleģētajai iestādei nepatiesu informāciju vai citādi ļaunprātīgi rīkojusies saistībā ar projekta īstenošanu, kas ir bijis par pamatu neatbilstoši veikto izdevumu ieturēšanai vai atgūšanai, un vadošā iestāde vai deleģētā iestāde ir izmantojusi tiesības vienpusēji atkāpties no projekta līguma;
3)
radījusi mākslīgus  apstākļus vai apzināti sniegusi faktiskajiem apstākļiem neatbilstošu informāciju, lai gūtu priekšrocības salīdzinājumā ar citiem projektu iesniedzējiem vai lai vadošā iestāde vai deleģētā iestāde pieņemtu tam labvēlīgu lēmumu.
21.
pants.
Vadošās iestādes vai deleģētās iestādes lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana
(1)
Projekta iesniedzējs var apstrīdēt šā likuma 17.18. un 20. pantā minēto lēmumu, iesniedzot vadošajā iestādē iesniegumu viena mēneša laikā no attiecīgā lēmuma spēkā stāšanās dienas. Vadošās iestādes izdoto administratīvo aktu par deleģētās iestādes lēmumu var pārsūdzēt, iesniedzot pieteikumu Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā. Vadošās iestādes pieņemtais pārvaldes lēmums nav pārsūdzams.
(2)
Atzinumu par šā likuma 17. panta trešajā daļā un 18. panta trešajā daļā  minētajā lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertā nosacījuma izpildi apstrīd un pārsūdz tādā pašā kārtībā un termiņos kā lēmumu, par kurā ietvertā nosacījuma izpildi sagatavots atzinums. Atzinumu par lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi var apstrīdēt un pārsūdzēt arī atsevišķi no lēmuma, kurā ietverts nosacījums.
(3)
Lēmuma vai atzinuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
22.
pants.
Projekta iesnieguma precizēšana
Atklātas projektu iesniegumu atlases ietvaros projekta iesniegums pēc tā iesniegšanas līdz lēmuma pieņemšanai par tā apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu nav precizējams.
IVnodaļaKārtība, kādā risināmi strīdi par projekta īstenošanu
23.
pants.
Strīdu risināšanas kārtība, ja finansējuma saņēmējs ir juridiskā persona vai starptautiska organizācija
Ja finansējuma saņēmējs ir juridiska persona vai starptautiska organizācija, strīdus, kas attiecas uz projekta līguma izpildi, tai skaitā piešķirto finanšu līdzekļu izmaksāšanu, izmaksāšanas turpināšanu vai atgūšanu, risina civiltiesiskā kārtībā. Dokumenti, kas sagatavoti un pieņemti šā panta pirmajā teikumā minēto darbību veikšanai (piemēram, lēmumi, atzinumi, brīdinājumi, līgumi), apstrīdami civilprocesuālā kārtībā.
24.
pants.
Strīdu risināšanas kārtība, ja finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde
(1)
Ja finansējuma saņēmējam, kurš ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde, un deleģētajai iestādei vienošanās par projekta īstenošanu izpildes gaitā rodas domstarpības par deleģētās iestādes vienošanās ietvaros pieņemto lēmumu par piešķirto finanšu līdzekļu izmaksāšanu, izmaksāšanas turpināšanu vai citu lēmumu un vienošanās nav panākta savstarpējā sarunu ceļā, finansējuma saņēmējs to var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu vadošajā iestādē.
(2)
Vadošā iestāde izvērtē šā panta pirmajā daļā minēto finansējuma saņēmēja iesniegumu un viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
1)
atstāt deleģētās iestādes lēmumu negrozītu;
2)
atcelt deleģētās iestādes lēmumu pilnībā vai kādā daļā un, ja nepieciešams, uzdot deleģētajai iestādei atkārtoti izskatīt finansējuma saņēmēja iebildumus, ņemot vērā vadošās iestādes norādījumus;
3)
izdot satura ziņā citādu lēmumu.
(3)
Ja objektīvu iemeslu dēļ šā panta otrajā daļā noteikto termiņu nav iespējams ievērot, vadošā iestāde to var pagarināt uz laiku, kas nepieciešams papildu informācijas saņemšanai un izvērtēšanai, par to paziņojot iesniedzējam.
(4)
Informāciju, kas ir nepieciešama, lai pieņemtu šā panta otrajā daļā minēto pārvaldes lēmumu, vadošā iestāde iegūst Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
(5)
Ja finansējuma saņēmējam, kurš ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai cita valsts iestāde, vienošanās par projekta īstenošanu izpildes gaitā rodas domstarpības par vadošās iestādes vienošanās ietvaros pieņemto lēmumu par piešķirto finanšu līdzekļu izmaksāšanu, izmaksāšanas turpināšanu vai citu lēmumu, puses situāciju risina, savstarpēji vienojoties. Ja vienošanās nav panākta, vadošās iestādes pieņemtais lēmums nav pārsūdzams.
25.
pants.
Termiņš, kādā var sniegt iebildumus strīdā par piešķirtajiem finanšu līdzekļiem
Ja strīds attiecas uz piešķirto finanšu līdzekļu izmaksāšanu, izmaksāšanas turpināšanu vai atgūšanu, finansējuma saņēmējs iebildumus var iesniegt vadošajā iestādē vai deleģētajā iestādē viena mēneša laikā no vadošās iestādes vai deleģētās iestādes lēmuma spēkā stāšanās dienas. Pēc finansējuma saņēmēja motivēta lūguma saņemšanas vai citu objektīvu apstākļu dēļ vadošā iestāde vai deleģētā iestāde var minēto termiņu pagarināt.
VnodaļaNobeiguma noteikumi
26.
pants.
Tiesības iepazīties ar projekta lietu
(1)
Projekta iesniedzējs ar iesniegtā projekta iesnieguma izvērtēšanas materiāliem ir tiesīgs iepazīties tikai pēc tam, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
(2)
Vadošā iestāde vai deleģētā iestāde šā panta pirmajā daļā minēto informāciju sniedz 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas vai piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas uzaicina projekta iesniedzēju iestādei un iesniedzējam abpusēji pieņemamā laikā iestādē iepazīties ar pieprasīto informāciju.
27.
pants.
Informācijas atklātība
(1)
Projekta lieta ir ierobežotas pieejamības informācija līdz brīdim, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vai atzinums par lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi. Pēc minēto lēmumu vai atzinuma par lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi spēkā stāšanās projekta lieta ir pieejama Informācijas atklātības likumā un Regulas Nr. 2021/1060 49. pantā noteiktajā apjomā un kārtībā.
(2)
Par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju:
1)
finansējuma saņēmējs (nosaukums un juridiskā adrese);
2)
projekta nosaukums;
3)
piešķirtā finansējuma apmērs;
4)
plānošanas dokumentā paredzētā aktivitāte, kuras ietvaros piešķirts fonda finansējums;
5)
projekta īstenošanas vieta;
6)
kopsavilkums par projekta ietvaros veicamajām darbībām.
(3)
Šā panta pirmajā daļā minētā informācija ir pieejama Informācijas atklātības likumā noteiktajā apjomā un kārtībā, izņemot gadījumu, ja informācijas pieejamība ir ierobežota tās konfidenciālā rakstura dēļ, jo īpaši saistībā ar drošību, sabiedrisko kārtību, kriminālizmeklēšanu un personas datu aizsardzību.
28.
pants.
Projektā radušos izmaksu attiecināmības termiņš
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 63. panta 2. punktam projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir radušās un apmaksātas laikposmā no 2021. gada 1. janvāra līdz 2029. gada 31. decembrim.
Pārejas noteikumi
1.
Ministru kabinets līdz 2022. gada 26. jūlijam izdod šā likuma 6. pantā un 13. panta 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. un 16. punktā minētos noteikumus.
2.
Ministru kabinets līdz 2022. gada 4. oktobrim izdod šā likuma 13. panta 15. punktā minētos noteikumus.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 18. jūnija direktīvas 2009/52/EK, ar ko nosaka minimālos standartus sankcijām un pasākumiem pret darba devējiem, kas nodarbina trešo valstu valstspiederīgos, kuri dalībvalstīs uzturas nelikumīgi.
Iekšlietu ministre M. Golubeva