2.1. eksperimentālā izstrāde – izstrāde, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 86. punktam;
2.2. gala labuma guvējs – Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēts komersants, kas atbilst sīkā (mikro), mazā un vidējā komersanta statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 2. punktu, mazas vidējas kapitalizācijas sabiedrības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 25. jūnija Regulas (ES) 2015/1017 par Eiropas Stratēģisko investīciju fondu, Eiropas Investīciju konsultāciju centru un Eiropas Investīciju projektu portālu, ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1291/2013 un (ES) Nr. 1316/2013 – Eiropas Stratēģisko investīciju fonds (turpmāk – regula Nr. 2015/1017), 2. pantu, kā arī vidējas kapitalizācijas sabiedrības saskaņā ar regulas Nr. 2015/1017 2. pantu un komersanti, kas atbilst lielā komersanta statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu ar nosacījumu, ka tie sadarbojas ar sīkajiem (mikro), mazajiem vai vidējiem komersantiem pētniecības un inovācijas aktivitātēs, vai zinātniskā institūcija;
2.3. inovāciju vaučera projekts – gala labuma guvēja projekta pieteikums inovācijas aktivitāšu veikšanai jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vai tehnoloģiju attīstībai;
2.4. jauns produkts – komersanta vai zinātniskās institūcijas līmenī pilnīgi jaunas vai būtiski uzlabotas preces vai pakalpojumi, kurus komersants vai zinātniskā institūcija plāno ieviest tirgū. Būtiski uzlabojumi ir, piemēram, jaunu funkciju pievienošana, funkcionālo īpašību un lietojuma uzlabošana, tai skaitā kvalitātes paaugstināšana, finansiālā pieejamība, lietojamības un ērtuma uzlabošana, ekonomiskāka izmantošana, izturības palielināšana, produkta dzīves ilguma pagarināšana. Nav nepieciešami visu produkta funkciju vai darbības specifikāciju būtiski uzlabojumi. Būtisks uzlabojums var pastāvēt vienlaikus ar preces vai pakalpojuma citas īpašības pasliktinājumu vai pilnīgu izslēgšanu;
2.5. jauna tehnoloģija – izmaiņas tehnoloģijā, iekārtās un programmatūrā, kas uzlabo ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu, metodes, kas ir jaunas vai uzlabotas komersanta vai zinātniskās institūcijas līmenī, un tehnoloģija, kuru komersants vai zinātniskā institūcija plāno ieviest tirgū vai ar kuras palīdzību plāno ieviest jaunu produktu tirgū;
2.6. zinātniskā institūcija – institūcija, kas atbilst Zinātniskās darbības likuma 1. panta pirmās daļas 7. punktam;
2.7. produkta rūpnieciskā dizaina izstrāde – produkta estētiskā, funkcionālā un ilgtspējīgā risinājuma izstrāde, vienlaikus uzlabojot vai radot inženiertehnisko, lietošanas, ergonomikas un zīmola attīstības risinājumu. Produkta rūpnieciskais dizains ir būtiski uzlabots salīdzinājumā ar gala labuma guvēja esošā produkta dizainu un rada konkurētspējas priekšrocības;
2.8. rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana:
2.8.1. šo noteikumu IV nodaļas ietvaros – darbības, kas saistītas ar rūpnieciskā īpašuma objekta reģistrācijas procedūru, izņemot darbības, kas saistītas ar licencēšanu, tiesību nodošanu citām personām un strīdu izskatīšanu. Rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana paredzēta šādiem rūpnieciskā īpašuma objektiem – patents, dizainparaugs un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfija, preču zīme, kā arī papildu aizsardzības sertifikāts zālēm un augu aizsardzības līdzekļiem;
2.8.2. šo noteikumu V1 nodaļas ietvaros – patentu, dizainparaugu un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfiju pieteikumu sagatavošana, papildu aizsardzības sertifikātu sagatavošana zālēm un augu aizsardzības līdzekļiem, kā arī to reģistrācija un uzturēšana spēkā līdz četriem gadiem pēc tiesību piešķiršanas, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim;
2.9. rūpnieciskie pētījumi – pētījumi vai izpētes darbs, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 85. punktam;
2.10. tehniski ekonomiskā priekšizpēte – priekšizpēte atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 87. punktam;
2.11. viens vienots uzņēmums – komersants, kas atbilst Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 2. panta 2. punktam;
2.12. jaunuzņēmums – komersants atbilstoši Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma 1. panta 5. punktam;
2.13. efektīva sadarbība – sadarbība atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punktā noteiktajai definīcijai;
2.14. komercializācijas piedāvājums – konkrēta izstrādātā produkta vai tehnoloģijas apraksts (satur informāciju par šīs tehnoloģijas noieta tirgu un tirgus apmēru, produkta vai tehnoloģijas aizsardzību, rūpnieciskā īpašuma aizsardzības statusu, produkta vai tehnoloģijas priekšrocībām starp citiem konkurējošiem produktiem vai tehnoloģijām, mārketinga stratēģiju), kura mērķis ir sniegt pietiekamu informāciju potenciālajam licenciātam vai investoram, lai tas varētu pieņemt pozitīvu lēmumu par tehnoloģiju tiesību vai lietošanas tiesību iegādi vai investīcijām piedāvātajā produktā vai tehnoloģijā;
2.15. komercializācijas stratēģija – konkrēta produkta vai tehnoloģijas apraksts, kurā tiek atainoti secīgi soļi produkta vai tehnoloģijas attīstīšanai no koncepcijas līdz ieviešanai tirgū, kā arī izvēle starp tehnoloģiju tiesību atsavināšanu vai lietošanas tiesību piešķiršanu, vai jauna komersanta veidošanu uz zinātniskās izstrādnes bāzes, kā arī ieteikts, kāda informācija jāsagatavo un kā iegūt potenciālo licenciātu vai investīciju fondu uzmanību un piedāvāt tiem izstrādni vai tehnoloģiju;
2.16. pētniecības projekts vai biznesa plāns – gala labuma guvēja projekta pieteikums, kura ietvaros tiek attīstīts jauns produkts vai tehnoloģija un tiek virzīts komercializācijas piedāvājums atbilstoši izstrādātajai komercializācijas stratēģijai;
2.17. zinātņietilpīgs jaunuzņēmums – komersants, kas attīsta produktu vai tehnoloģiju, kuru izstrādājusi Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta zinātniskā institūcija, un kas pieteikuma iesniegšanas dienā nav vecāks par pieciem gadiem un atbilst vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:
2.17.1. komersantam ir nodotas vai piešķirtas tiesības zinātniskās institūcijas izstrādātā produkta vai tehnoloģijas izmantošanai;
2.17.2. komersanta kapitāldaļu turētājs tehnoloģijas izstrādāšanas brīdī ir bijis zinātniskās institūcijas zinātnieks, kuram nodotas tiesības uz produkta vai tehnoloģijas intelektuālo īpašumu."
26.1. darba semināru, prezentāciju, degustāciju, konferenču, preses konferenču un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas izmaksas (tai skaitā telpu noma, tulkošanas pakalpojumi (arī tulkošana zīmju valodā), tehniskā aprīkojuma, mārketinga materiālu, prezentācijas un degustācijas materiālu transportēšana, iekraušana, izkraušana un uzglabāšana, produktu iegāde, dalībnieku piesaiste, konsultantu, ēdināšanas, transporta pakalpojumu nodrošināšanas un reprezentācijas izmaksas);
26.2. mārketinga un reklāmas materiālu iegādes izmaksas (tai skaitā dizaina izstrāde, satura izstrāde, tulkošana, izgatavošana, uzglabāšana (ārpakalpojuma veidā) un izplatīšana) un mārketinga aktivitātes apmeklētāju piesaistei;
26.3. publicitātes izmaksas plašsaziņas līdzekļos (tai skaitā teksta sagatavošana, tulkošana un maketa sagatavošana);
26.4. konsultāciju pakalpojumi;
26.5. reprezentācijas izdevumi klātienes pasākumos (darba semināri, prezentācijas, konferences, preses konferences, darījumu tikšanās u. c.), nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
26.6. tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
26.7. komandējuma izmaksas finansējuma saņēmēja darbiniekiem (tai skaitā transports, naktsmītnes un dienas nauda)."
33.4.1. iekšējais pētniecības un attīstības personāls:
33.4.1.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);
33.4.1.2. pētniecības un attīstības tehniskais personāls, tai skaitā atbalsta personāls;
33.4.2. ārējais pētniecības un attīstības atbalsta personāls:
33.4.2.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);
33.4.2.2. pētniecības un attīstības tehniskais personāls, tai skaitā atbalsta personāls;".
33.5.1. iekšējais pētniecības un attīstības personāls:
33.5.1.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);
33.5.1.2. pētniecības un attīstības tehniskais personāls, tai skaitā atbalsta personāls;
33.5.2. ārējais pētniecības un attīstības personāls:
33.5.2.1. pētnieki (zinātnieki un citi profesionāļi);
33.5.2.2. pētniecības un attīstības tehniskais un atbalsta personāls;".
39.1.1. darba ņēmējam ir atbilstoša augstākā izglītība – vismaz maģistra grāds vai tam pielīdzināma (tai skaitā ārvalstīs iegūta) izglītība dabaszinātnēs, matemātikā, informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, ražošanā un pārstrādē, kā arī dizainā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju;
39.1.2. darba ņēmējam ir vismaz triju gadu profesionālā pieredze specialitātē vai jomā, kurā attiecīgo darba ņēmēju plāno nodarbināt;".
40.1.1. darba ņēmējam ir atbilstoša augstākā izglītība – vismaz maģistra grāds vai tam pielīdzināma (tai skaitā ārvalstīs iegūta) izglītība dabaszinātnēs, matemātikā, informācijas tehnoloģijās, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, ražošanā un pārstrādē, kā arī dizainā atbilstoši normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju;
40.1.2. darba ņēmējam ir vismaz triju gadu profesionālā pieredze specialitātē vai jomā, kurā attiecīgo darba ņēmēju plāno nodarbināt;".
41.1. zinātniskā institūcija ir Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēts zinātniskais institūts, augstskola, komercsabiedrība vai cita institūcija;
41.2. zinātniskā institūcija ir reģistrēta citas Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valsts vai Šveices Konfederācijas pētniecības organizāciju reģistrā."
61.1 Uz atbalstu šo noteikumu 20.13. apakšpunktā minētajā gadījumā var pretendēt:
61.11. zinātniskās institūcijas, kuras ir Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas augstskolas, šo augstskolu aģentūras un augstskolu struktūrvienības, kā arī zinātniskie institūti, kas ir atvasinātas publiskas personas;
61.12. komersanti, kas atbilst šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajai definīcijai un vienlaikus neīsteno inovāciju vaučeru projektu saskaņā ar šo noteikumu IV nodaļu.
61.2 Finansējuma apjoms vienam pētniecības projektam ir līdz 300 000 euro, un tas tiek sniegts granta veidā ar maksimālo atbalsta intensitāti:
61.21. šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētajām zinātniskajām institūcijām – 50 %;
61.22. šo noteikumu 61.12. apakšpunktā minētajiem komersantiem – atbilstoši šo noteikumu 81.5. apakšpunktam.
61.3 Par šo noteikumu 61.5 punktā minētajām atbalstāmajām darbībām (izņemot šo noteikumu 61.510. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības) atbalstu var saņemt šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētās zinātniskās institūcijas, lai īstenotu tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistītus pētniecības projektus, ja tiek nodrošināta atbilstība visiem šādiem nosacījumiem:
61.31. tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistīta pētniecības projekta pieteikuma pamatā ir iepriekš veiktu pētniecības projektu rezultāti, kas saistīti ar neatkarīgu pētniecību un izstrādi, lai iegūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp efektīvā sadarbībā veikta kopīga pētniecība un izstrāde. Ja rezultāti iegūti efektīvā sadarbībā, zinātniskā institūcija uzrāda pētījuma partneru sniegtu līgumisku apliecinājumu par tās tiesībām uz šo intelektuālo īpašumu un tiesībām to izmantot turpmāku pētījumu veikšanai, kā arī atsavināt šo intelektuālo īpašumu;
61.32. zinātniskās institūcijas pamatdarbība neietilpst Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā noteiktajā darbības jomā, un zinātniskās institūcijas pamatdarbības izpausmes veidi ir šādi:
61.32.1. publiskā izglītība, kuru nodrošina valsts izglītības sistēmas ietvaros un kuru galvenokārt vai pilnībā finansē un uzrauga valsts, un kuru var atzīt par izglītību, kuras mērķis ir vairot un uzlabot cilvēkresursu prasmes;
61.32.2. neatkarīga pētniecība un izstrāde, lai iegūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp kopīga pētniecība un izstrāde, zinātniskajai institūcijai iesaistoties efektīvā sadarbībā;
61.32.3. pētniecības rezultātu izplatīšana bez ekskluzivitātes un diskriminēšanas, tai skaitā izmantojot mācīšanu, brīvas piekļuves datubāzes, atklātas publikācijas vai atklātā pirmkoda programmatūru;
61.32.4. zināšanu un tehnoloģiju pārneses darbības, ja tās veic zinātniskās institūcijas nodaļa vai zinātniskās institūcijas meitas uzņēmums (tāda komercsabiedrība, kurā mātes uzņēmuma līdzdalības daļa pārsniedz 50 % vai kurā mātes uzņēmumam ir balsu vairākums un kura atbilst šo noteikumu 2.6. apakšpunktā minētajai zinātniskās institūcijas definīcijai), vai zinātniskā institūcija kopīgi ar citām zinātniskajām institūcijām, vai zinātniskā institūcija kopīgi ar trešajām pusēm, atklātā konkursā slēdzot līgumus par noteiktiem pakalpojumiem, un visi ienākumi no šādas darbības tiek atkal ieguldīti zinātniskās institūcijas pamatdarbībā;
61.33. ienākumi, ko zinātniskā institūcija gūst par tādu projektu komercializāciju, kuri līdzfinansēti no šo noteikumu 20.13. apakšpunktā minētās darbības, ir atkārtoti jāiegulda zinātniskās institūcijas pamatdarbībā pētniecībā un attīstībā;
61.34. zinātniskā institūcija nodrošina tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistīta pētniecības projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citām zinātniskās institūcijas darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc projekta īstenošanas;
61.35. īstenojot tehnoloģiju pārneses un ar saimniecisko darbību nesaistītu pētniecības projektu, ir nodrošināta atsevišķa ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšana atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Savienības, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā.
61.4 Par šo noteikumu 61.5 punktā minētajām atbalstāmajām darbībām (izņemot šo noteikumu 61.511. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību) atbalstu var saņemt šo noteikumu 61.12. apakšpunktā minētie komersanti, lai īstenotu tehnoloģiju pārneses un pētniecības projektus.
61.5 Šo noteikumu 20.13. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir atbalstāmas šādas gala labuma guvēja darbības, kas sniedz ieguldījumu RIS3 stratēģijas mērķu sasniegšanā:
61.51. komercializācijas stratēģijas izstrāde, iekļaujot projekta ekonomisko pamatojumu;
61.52. tehniski ekonomiskā priekšizpēte;
61.53. rūpnieciskie pētījumi;
61.54. eksperimentālā izstrādne;
61.55. rūpnieciskā īpašuma tiesību nostiprināšana – patentu, dizainparaugu un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfiju pieteikumu sagatavošana, papildu aizsardzības sertifikātu sagatavošana zālēm un augu aizsardzības līdzekļiem, kā arī to reģistrācija un uzturēšana spēkā līdz četriem gadiem pēc tiesību piešķiršanas, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim;
61.56. produkta rūpnieciskā dizaina izstrāde;
61.57. produkta vai tehnoloģijas sertificēšanas un testēšanas pakalpojumi;
61.58. komercializācijas piedāvājuma sagatavošana, tai skaitā ekspertu izdevumi komercializācijas piedāvājuma virzīšanai tirgū (ja to paredz komercializācijas stratēģija);
61.59. licencēšanas pakalpojumi, tai skaitā ekspertu izdevumi licences līgumu un intelektuālā īpašuma tiesību nodošanas līgumu sagatavošanai;
61.510. dalība starptautiskajās izstādēs, kontaktbiržās, konferencēs (semināros) ārvalstīs un individuālajās vizītēs (ja individuālo vizīti paredz komercializācijas stratēģija) un dalība Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajos nacionālajos stendos un tirdzniecības misijās to izstrādāto tehnoloģiju un intelektuālā īpašuma komercializācijas nolūkos, ja atbalstu saņem šo noteikumu 61.12. apakšpunktā minētie komersanti;
61.511. dalība starptautiskajās izstādēs, kontaktbiržās, konferencēs (semināros) ārvalstīs un individuālajās vizītēs (ja individuālo vizīti paredz komercializācijas stratēģija) un dalība Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajos nacionālajos stendos un tirdzniecības misijās, lai nodrošinātu šo noteikumu 61.52., 61.53., 61.54., 61.55., 61.56. un 61.57. apakšpunktā minētās darbības, ja atbalstu saņem šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētās zinātniskās institūcijas.
61.6 Finansējuma saņēmējs izstrādā pētniecības projektu vērtēšanas komisijas nolikumu, pieteikumu vērtēšanas kritērijus un metodiku, kā izvērtēt atbalsta pretendentu un pētniecības projektu atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem, tai skaitā paredzot izvērtēšanas nosacījumus, kas nodrošinātu, ka atbalsts šo noteikumu 61.11. apakšpunktā minētajai zinātniskajai institūcijai netiek sniegts kā komercdarbības atbalsts.
61.7 Šo noteikumu 61.6 punktā minētās vērtēšanas komisijas sastāvā ir pa vismaz vienam pārstāvim no finansējuma saņēmēja, atbildīgās iestādes un Latvijas Zinātnes padomes. Katras organizācijas pārstāvjiem kopā ir viena balss.
61.8 Finansējuma saņēmējs pētniecības projektu vērtēšanā var iesaistīt Eiropas Komisijas ekspertu datubāzē vai citā zinātnisko ekspertu datubāzē iekļautu ekspertu ar atbilstošu izglītību, profesionālo pieredzi un kompetenci. Papildus iesaistītajiem nozaru ekspertiem, komersantu organizācijām un pārējiem dalībniekiem ir novērotāju tiesības.
61.9 Šo noteikumu ietvaros īstenojamā pētniecības projekta pārtraukšana pirms termiņa beigām ir atbalstāma, ja tā īstenošanas gaitā konstatēts, ka nebūs iespējams sasniegt pētniecības projekta izvirzīto mērķi.
61.10 Ja, īstenojot ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, projekta īstenošanas laikā vai projekta dzīves ciklā tiek secināts, ka tas ir ar saimniecisku darbību saistīts projekts un atbalsts tam kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, un tam nav iespējams piemērot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumus, tad zinātniskajai institūcijai ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
61.11 Atbalsts pieejams zinātņietilpīgu jaunuzņēmumu attīstīšanai ārpus zinātniskajām institūcijām, nodrošinot inkubācijas vai pirmsakselerācijas aktivitāšu secīgu finansēšanu, lai veicinātu komandu un uzņēmumu izveidi, kā arī to spēju komercializēt zinātniskajās institūcijās izstrādātus pētniecības rezultātus, vienlaikus nodrošinot tehnoloģiju pārneses nepārtrauktību.
61.12 Uz atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 20.14. apakšpunktu var pretendēt šo noteikumu 2.17. apakšpunktā minētie zinātņietilpīgie jaunuzņēmumi, ja tiek nodrošināta atbilstība visiem šādiem nosacījumiem:
61.121. ir izstrādāts jaunā produkta vai jaunās tehnoloģijas izstrādes, attīstības un komercializācijas plāns (problēma, risinājums, mērķa klienti, biznesa modelis, tirgus, konkurenti, resursi u. c.), tai skaitā pamatots pieprasītais finansējums;
61.122. atbalsta pieteikumā norādītās tehnoloģijas gatavības līmenis – no pabeigta TRL4 līdz TRL6;
61.123. izstrādātais tehnoloģiskais risinājums atbilst RIS3 stratēģijas noteiktajiem mērķiem;
61.124. plānotais atbalsta izmantošanas ilgums – ne īsāks kā seši un ne garāks kā 24 mēneši no dienas, kad finansējuma saņēmējs pieņēmis lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu;
61.125. jaunuzņēmums ir saņēmis no publiskiem līdzekļiem brīvas investīcijas vismaz 30 000 euro apmērā no investora, ar kuru noslēgts investīciju līgums, vai uzrāda savu finansiālo ieguldījumu;
61.126. jaunuzņēmums var apliecināt gala klienta iesaisti, nodrošinot informāciju rekomendācijas vēstules, atzinuma vai citā formā.
61.13 Finansējuma apjoms vienam zinātņietilpīga jaunuzņēmuma projekta pieteikumam ir līdz 150 000 euro.
61.14 Lai nodrošinātu atbalstu šo noteikumu 61.11 punktā minētajām aktivitātēm, attiecināmas ir šādas izmaksas:
61.141. darba ņēmēju alga un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas projekta īstenošanas personālam, ja attiecīgās izmaksas ir pamatotas projekta pieteikumā un tieši saistītas ar jauna produkta vai tehnoloģijas izstrādi, par kuru zinātņietilpīgam jaunuzņēmumam atbalsta periodā nav piešķirts Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā vai šo noteikumu 36.7. apakšpunktā minētais atbalsts;
61.142. ārpakalpojumu izmaksas – inženiertehniskie, mārketinga un citi pakalpojumi atbilstoši zinātņietilpīgā jaunuzņēmuma darbības specifikai un jaunā produkta vai tehnoloģijas izstrādes un komercializācijas vajadzībām;
61.143. izmaksas par komponenšu un materiālu iegādi prototipēšanas vajadzībām;
61.144. izmaksas, kas saistītas ar dalību starptautiskajās izstādēs, kontaktbiržās, konferencēs (semināros) ārvalstīs un individuālajās vizītēs un dalību Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajos nacionālajos stendos un tirdzniecības misijās zinātņietilpīgā jaunuzņēmuma izstrādāto tehnoloģiju komercializācijas nolūkos;
61.145. netiešās attiecināmās izmaksas, kuras zinātņietilpīgs jaunuzņēmums plāno kā vienu izmaksu pozīciju (telpu noma, komunālie maksājumi u. c.), piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 61.141. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
61.15 Projekta īstenošanas laikā zinātņietilpīgs jaunuzņēmums var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 35 % no projekta kopējā finansējuma, ja minētais jaunuzņēmums iesniedz finansējuma saņēmējam parakstītu investīciju līgumu."
77.51. darba devēja nosaukums;
77.52. nodokļu maksātāja reģistrācijas kods;
77.53. nodarbinātības periodi."
87.1. finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu atbilstoši Komisijas regulai Nr. 2023/2831;
87.2. gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no finansējuma piešķiršanas brīža."
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 7. novembra
noteikumiem Nr. 644
Objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājums
Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" gala labuma guvēju pieteikumu vērtēšanā.
Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar gala labuma guvēju likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo gala labuma guvēju pieteikumu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrēta gala labuma guvēja pieteikuma apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.
Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.
Nekavējoties informēšu gala labuma guvēju pieteikumu komisijas priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, ja radīsies apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.
Izskatot saņemtos gala labuma guvēju pieteikumus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.
Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot gala labuma guvēju pieteikumus, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus tikai projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par gala labuma guvēja pieteikumu un tā vērtējumu.
Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minēto, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.
Datums Paraksts Vārds, uzvārds"
"2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 7. novembra
noteikumiem Nr. 644
Nozares un darbības, kurām nav paredzēts atbalsts
1. Līdz 2024. gada 31. decembrim atbalsts nav paredzēts darbībām:
1.1. tirdzniecības nozarē – saskaņā ar NACE 2. red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts", izņemot grupu 45.2 "Automobiļu apkope un remonts";
1.2. finanšu starpniecības nozarē – saskaņā ar NACE 2. red. K sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības";
1.3. komercpakalpojumu nozarē – saskaņā ar NACE 2. red. L sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77. nodaļu "Iznomāšana un ekspluatācijas līzings";
1.4. azartspēļu nozarē – saskaņā ar NACE 2. red. R sadaļu "Māksla, izklaide un atpūta" un 92. nodaļu "Azartspēles un derības".
2. No 2025. gada 1. janvāra atbalsts nav paredzēts darbībām:
2.1. tirdzniecības nozarē – saskaņā ar NACE 2.1 red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība";
2.2. finanšu starpniecības nozarē – saskaņā ar NACE 2.1 red. L sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības", izņemot finanšu tehnoloģiju uzņēmumus jeb tādus uzņēmumus, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus;
2.3. komercpakalpojumu nozarē – saskaņā ar NACE 2.1 red. M sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77. nodaļu "Iznomāšanas un ekspluatācijas līzinga pakalpojumi";
2.4. azartspēļu nozarē – saskaņā ar NACE 2.1 red. S sadaļas "Māksla, sports un atpūta" 92. nodaļu "Azartspēles un derības"."
