18.1. turpināt atbalsta sniegšanu, t. sk. riska segumam, saskaņā ar šiem noteikumiem;
18.2. segt programmas pārvaldības maksu saskaņā ar programmas rādītāju novērtējumu, kas veikts saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešo daļu."
24.1. šo noteikumu 48. un 57. punktā noteikto pasākumu īstenošanai - jebkuras darbības nozares (izņemot šo noteikumu 26. punktā noteiktās nozares) sīkais (mikro), mazais vai vidējais komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma nosacījumiem, vai lielais komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punkta nosacījumiem;
24.2. šo noteikumu 66.3 punktā noteikto pasākumu īstenošanai - sīkais (mikro), mazais vai vidējais komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma nosacījumiem, vai lielais komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punkta nosacījumiem, un šie komersanti atbilst šādiem nosacījumiem:
24.2.1. komersanta pamatdarbības nozare ir apstrādes rūpniecība (saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijas (turpmāk – NACE 2. red. C sadaļa), un;
24.2.2. komersants atbilst vienai no minētajām pazīmēm:
24.2.2.1. komersants vai komersanta saistītās personas pēdējā noslēgtajā finanšu gadā eksportē vismaz 51 % no saražotā;
24.2.2.2. komersanta eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā finanšu gadā ir vismaz 1 000 000 euro."
30.1. sabiedrība "Altum" aizdevumu, paralēlo aizdevumu vai garantiju un kapitāla atlaidi nepiešķir Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. pantā noteiktajām nozarēm un darbībām, kā arī šo noteikumu 26. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām;
30.2. komersants nodrošina darbības vai izmaksu nošķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu, ja komersants vienlaikus darbojas saskaņā ar šiem noteikumiem atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs;
30.3. atbalstu nepiešķir komersantam, kuram lēmuma par atbalsta piešķiršanu brīdī ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ir ierosināts vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai komersants atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru, kā arī lielajam komersantam, kura kredītreitings ir zemāks par "B–";
30.4. ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, komersantam ir pienākums atmaksāt sabiedrībai "Altum" visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem;
30.5. lai saņemtu atbalstu, komersants sabiedrībā "Altum" iesniedz informāciju par iepriekš saņemto de minimis atbalstu, ievērojot normatīvos aktus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, norādot ziņas par fiskālo gadu un diviem iepriekšējiem fiskālajiem gadiem. Komersants informē par de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un iesniegtās veidlapas identifikācijas numuru;
30.6. kopējais de minimis atbalsts, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, jebkurā triju fiskālo gadu periodā nepārsniedz 200 000 euro atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktam, kā arī ievērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 8. punkta nosacījumus uzņēmumu apvienošanās vai iegādes gadījumā un Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 9. punkta nosacījumus uzņēmuma sadalīšanas gadījumā;
30.7. kapitāla atlaides apmērs un sabiedrības "Altum" aizdevuma, paralēlā aizdevuma vai garantijas subsīdijas ekvivalents kopā nepārsniedz šo noteikumu 30.6. apakšpunktā noteiktos limitus, vienlaikus ievērojot šo noteikumu 73. un 73.1 punktā ietvertos nosacījumus."
45.1. šo noteikumu 66.121.apakšpunktā minētais pieteikums dalībai atbalsta programmā atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām par pieteikumā iekļaujamo informāciju un tas ir iesniegts pirms darbu uzsākšanas projektā. Ja komersants darbus projektā uzsācis pirms pieteikuma dalībai atbalsta programmā iesniegšanas sabiedrībā "Altum", visas ar projektu saistītās izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma;
45.2. ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek sniegts atbalsts vairāku valsts atbalsta programmu ietvaros, komersants darbus projektā var uzsākt tikai pēc tam, kad visās valsts iestādēs, kas sniedz atbalstu, kurās šim pašam projektam komersants ir pieteicies vai plāno pieteikties, ir saņemts projekta iesniegums par projekta īstenošanu, kurā sniegta visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu tam pašam projektam (tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām), norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu."
48.1. būvdarbu veikšana nedzīvojamās ēkas un noliktavas norobežojošajās konstrukcijās;
48.2. nedzīvojamās ēkas, noliktavas un ražošanas teritorijas inženiersistēmu atjaunošana, pārbūve vai izveide, tai skaitā pieslēguma izveidošana centralizētajai siltumapgādes sistēmai un siltummezgla izveide;
48.3. energoefektīvāku ražošanas iekārtu un ražošanas procesus nodrošinošo blakusprocesu iekārtu iegāde un uzstādīšana, ja aizstāj esošās ražošanas iekārtas un ražošanas procesus nodrošinošo blakusprocesu iekārtas;
48.4. sekundāro energoresursu atgūšana no ražošanas tehnoloģiskiem procesiem;
48.5. energoefektīva apgaismojuma uzstādīšana;
48.6. iekšējo un ārējo individuālo un lokālo siltumtīklu un aukstumapgādes sistēmu pārbūve;
48.7. autoruzraudzība un būvuzraudzība;
48.8. būvlaukuma teritorijas sakārtošana;
48.9. citi pasākumi, ja tie ir nepieciešami energoefektivitātes paaugstināšanai, vienlaikus ar vienu vai vairākiem šo noteikumu 48.1., 48.2., 48.3., 48.4., 48.5. un 48.6. apakšpunktā minētajiem pasākumiem."
48.11. būvdarbu veikšana nedzīvojamās ēkas un noliktavas norobežojošajās konstrukcijās;
48.12. nedzīvojamās ēkas, noliktavas un ražošanas teritorijas inženiersistēmu atjaunošana, pārbūve vai izveide, tai skaitā pieslēguma izveidošana centralizētajai siltumapgādes sistēmai un siltummezgla izveide;
48.13. energoefektīvāku ražošanas iekārtu un ražošanas procesus nodrošinošo blakusprocesu iekārtu iegāde un uzstādīšana, ja aizstāj esošās ražošanas iekārtas un ražošanas procesus nodrošinošo blakusprocesu iekārtas;
48.14. sekundāro energoresursu atgūšana no ražošanas tehnoloģiskiem procesiem;
48.15. energoefektīva apgaismojuma uzstādīšana;
48.16. iekšējo un ārējo individuālo un lokālo siltumtīklu un aukstumapgādes sistēmu pārbūve;
48.17. autoruzraudzība un būvuzraudzība;
48.18. būvlaukuma teritorijas sakārtošana;
48.19. citi pasākumi, ja tie ir nepieciešami energoefektivitātes paaugstināšanai, vienlaikus ar vienu vai vairākiem šo noteikumu 48.11., 48.12., 48.13., 48.14., 48.15. un 48.16. apakšpunktā minētajiem pasākumiem."
49.1. ēkas energosertifikāta, energoaudita, pārskata par projekta energoresursu ietaupījuma aprēķinu sagatavošanas izmaksas;
49.2. iekārtu un ražošanas procesus nodrošinošo blakusprocesu iekārtu iegādes izmaksas, ja iekārtas neaizstāj esošās ražošanas iekārtas un ražošanas procesus nodrošinošo blakusprocesu iekārtas;
49.3. teritorijas labiekārtošanas un apzaļumošanas izmaksas;
49.4. jebkāda veida pārvietojamās tehnikas un transportlīdzekļu iegādes izmaksas;
49.5. izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz noslēgtu darba līgumu;
49.6. projekta izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem un nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi;
49.7. izmaksas, kas saistītas ar fosilos energoresursus izmantojošas iekārtas uzstādīšanu, modernizāciju vai nomaiņu pret citu fosilos energoresursus izmantojošu iekārtu."
49.11. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas;
49.12. izmaksas, kas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. panta 3. punkta "c" apakšpunktam nav papildu ieguldījumu izmaksas, lai sasniegtu augstāku energoefektivitātes līmeni, ja atbalsts sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. pantu."
53.1. tiek sasniegts primārās enerģijas ietaupījums vismaz 30 % apmērā;
53.2. tiek sasniegti rādītāji atbilstoši komersanta norādītajai šo noteikumu 2. pielikuma specifiskā kritērija energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem vērtībai;
53.3. tiek veikta objektā saražotā un patērētā elektroenerģijas un siltumenerģijas apjoma precīza datu uzskaite."
57.1. saules enerģiju izmantojošo elektroenerģiju ražojošo tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana;
57.2. vēja enerģiju izmantojošo elektroenerģiju ražojošo tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana;
57.3. sistēmas pieslēguma ierīkošanas vai pārbūves izmaksas, kas nepieciešamas elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai elektroenerģijas sistēmai;
57.4. atjaunojamos energoresursus izmantojošu siltumenerģijas ražošanas avotu iegāde un uzstādīšana, tai skaitā siltumsūkņu (gaiss, ūdens, zeme) un cietās biomasas tehnoloģiju ieviešana (tai skaitā gaisu piesārņojošo vielu emisiju attīrīšanas iekārtu iegāde un uzstādīšana), ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 41. panta 2. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus;
57.5. biogāzes tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana, kas nodrošina biogāzes iegūšanu no izejvielām, kas ir noteiktas Ministru kabineta 2011. gada 5. jūlija noteikumu Nr. 545 "Noteikumi par biodegvielu un bioloģisko šķidro kurināmo ilgtspējas kritērijiem, to ieviešanas mehānismu un uzraudzības un kontroles kārtību" 10. pielikumā, ja minēto izejvielu īpatsvars kopējā izejvielu apjomā ir vismaz 60 %;
57.6. citu atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana;
57.7. ar iekārtu uzstādīšanu saistītās būvniecības izmaksas."
57.11. saules enerģiju izmantojošo elektroenerģiju ražojošo tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana;
57.12. vēja enerģiju izmantojošo elektroenerģiju ražojošo tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana;
57.13. sistēmas pieslēguma ierīkošanas vai pārbūves izmaksas, kas nepieciešamas elektroenerģijas ražošanas iekārtas pieslēgšanai elektroenerģijas sistēmai;
57.14. atjaunojamos energoresursus izmantojošu siltumenerģijas ražošanas avotu iegāde un uzstādīšana, tai skaitā siltumsūkņu (gaiss, ūdens, zeme) un cietās biomasas tehnoloģiju ieviešana (tai skaitā gaisu piesārņojošo vielu emisiju attīrīšanas iekārtu iegāde un uzstādīšana), ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 41. panta 2. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus;
57.15. biogāzes tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana, kas nodrošina biogāzes iegūšanu no izejvielām, kas ir noteiktas Ministru kabineta 2011. gada 5. jūlija noteikumu Nr. 545 "Noteikumi par biodegvielu un bioloģisko šķidro kurināmo ilgtspējas kritērijiem, to ieviešanas mehānismu un uzraudzības un kontroles kārtību" 10. pielikumā, ja minēto izejvielu īpatsvars kopējā izejvielu apjomā ir vismaz 60 %;
57.16. citu atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju iegāde un uzstādīšana;
57.17. ar iekārtu uzstādīšanu saistītās būvniecības izmaksas."
61.1. ja izmaksas ieguldījumiem enerģijas ražošanā no atjaunojamiem resursiem var izdalīt no kopējām ieguldījumu izmaksām kā atsevišķu ieguldījumu, attiecināmās izmaksas ir šīs ar atjaunojamo energoresursu enerģiju saistītās izmaksas;
61.2. ja izmaksas ieguldījumiem enerģijas ražošanā no atjaunojamiem resursiem var noteikt, salīdzinot ar līdzīgu, videi mazāk nekaitīgu ieguldījumu, kura īstenošana būtu ticama situācijā bez atbalsta, attiecināmās izmaksas veido starpība starp abu ieguldījumu izmaksām, kas raksturo ar atjaunojamo resursu enerģiju saistītās izmaksas."
62.1. izmaksas, kas saistītas ar ēku konstrukciju projektēšanas būvspeciālista izvērtējumu par elektroenerģiju ražojošo tehnoloģiju projekta risinājuma radīto slodžu un stiprinājumu ietekmi uz ēkas nesošajām konstrukcijām un jumta konstruktīvo risinājumu;
62.2. lietotu iekārtu iegādes izmaksas;
62.3. teritorijas labiekārtošanas un apzaļumošanas izmaksas;
62.4. jebkāda veida pārvietojamās tehnikas un transportlīdzekļu iegādes izmaksas;
62.5. izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem un nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi;
62.6. izmaksas, kas saistītas ar fosilos energoresursus izmantojošas iekārtas uzstādīšanu, modernizāciju vai nomaiņu pret citu fosilos energoresursus izmantojošu iekārtu."
62.11. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas;
62.12. izmaksas, kas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 41. panta 6. punkta "b" apakšpunktam nav papildu ieguldījumu izmaksas, lai veicinātu enerģijas ražošanu no atjaunojamiem resursiem, ja atbalsts sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 41. pantu."
63.1. tiek sasniegti rādītāji atbilstoši komersanta norādītajai šo noteikumu 2. pielikuma specifiskā kritērija atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai vērtībai;
63.2. vismaz 80 % no saražotās enerģijas tiek izmantota komersanta pašpatēriņam gada griezumā attiecīgajā sistēmas pieslēgumā;
63.3. biomasas tehnoloģiju ieviešanas gadījumā projekts atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem ilgtspējas un siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījumu kritērijiem un no biomasas kurināmā ražotās elektroenerģijas kritērijiem, ja biomasas tehnoloģiju kopējā nominālā ievadītā siltumjauda cietajai biomasai ir lielāka par 20 MW, ievērojot Komisijas 2018. gada 19. decembra Īstenošanas regulas (ES) Nr. 2018/2066 par siltumnīcefekta gāzu emisiju monitoringu un ziņošanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2003/87/EK un ar ko groza Komisijas Regulu (ES) Nr. 601/2012, 38. panta 6. punkta nosacījumus, vai biogāzei ir lielāka par 2 MW;
63.4. tiek veikta objektā saražotā un patērētā elektroenerģijas un siltumenerģijas apjoma precīza datu uzskaite."
66.2 Atbalstu, ko piešķir kā garantiju un kapitāla atlaidi, šo noteikumu 66.2 punktā minētā elektroauto iegādes izmaksu segšanai, sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013.
66.3 Atbalstu piešķir jauna, rūpnieciski ražota M1 kategorijas transportlīdzekļa (atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) 2018/858 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK 4. pantam) iegādei, kura odometra rādījums reģistrācijas brīdī nepārsniedz 500 km un, kas pēc savas konstrukcijas par vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un, kura siltumnīcefekta gāzu emisijas ir 0 g CO2/km (turpmāk – elektroauto).
66.4 Garantiju piešķir tikai par cita finansētāja līzingu šo noteikumu 66.2 punktā minētā elektroauto iegādes noteiktajām izmaksām.
66.5 Sabiedrība "Altum" izsniedz garantiju citam finansētājam, ja cits finansētājs apliecina, ka tas izsniegs līzingu konkrētajam projektam tikai tad, ja tiks piešķirta sabiedrības "Altum" garantija.
66.6 Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja komersants:
66.61. kļūst par iegādātā elektroauto īpašnieku vai turētāju, ja līzinga periodā īpašnieks ir līzinga pakalpojuma sniedzējs;
66.62. ir veicis elektroauto pastāvīgu reģistrāciju Latvijas Republikas teritorijā uz komersanta vai līzinga pakalpojuma sniedzēja vārda, un komersants nodrošina, ka vismaz vienu gadus no brīža, kad iegādāts elektroauto, netiek veikta transportlīdzekļa tālāka pārdošana, mainīšana, kā rezultātā tiktu veikta īpašumtiesību maiņa, izņemot gadījumus, kad līzinga pakalpojuma sniedzējs atsavina elektroauto sakarā ar līzinga līguma saistību neizpildi;
66.63. tiek sasniegti rādītāji atbilstoši komersanta šo noteikumu 2. pielikuma specifiskā kritērija bezemisiju transportlīdzekļu iegādei norādītajai vērtībai.
66.7 Atbalstu neizmanto izmaksām, kas nav noteiktas kā attiecināmas un tās neiekļauj projekta attiecināmajās izmaksās, bet norāda projekta kopējās izmaksās:
66.71. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas;
66.72. izmaksas, kas pārsniedz šo noteiktu 66.9 punktā noteiktos izmaksu ierobežojumus.
66.1 Garantijas gada prēmijas likme ir 0,65 % gadā no garantijas saistību atlikuma.
66.1 Garantija sedz līdz 5 000 euro, nepārsniedzot 30 % no cita finansētāja līzinga saistību apmēra projekta attiecināmajām izmaksām. Pēc kapitāla atlaides izmaksāšanas tiek samazināts garantijas apjoms kapitāla atlaides apmērā.
66.2 Maksimāli pieļaujamā kapitāla atlaide viena elektroauto iegādei ir 5 000 euro, vienlaikus ievērojot šo noteikumu 43.1 punktā noteiktos ierobežojumus.
66.3 Lai pretendētu uz šo noteikumu 66.9 punktā noteikto atbalstu, komersants vienu gadu no brīža, kad reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, nodrošina vidējo ikgadējo nobraukumu atbilstoši komersanta šo noteikumu 2. pielikuma specifiskā kritērija bezemisiju transportlīdzekļu iegādei aprēķinā norādītajam, kas ir vismaz 20 000 km gadā."
66.21. pieteikumu dalībai atbalsta programmā;
66.22. projekta energoresursu ietaupījuma aprēķinu;
66.23. šo noteikumu 66.122. apakšpunktā noteiktā aprēķina pamatojošos dokumentus;
66.24. līdz pieteikuma dalībai atbalsta programmā sagatavoto projekta tehnisko dokumentāciju."
66.31. iegūto vērtējumu šo noteikumu 2. pielikumā noteiktajos kritērijos;
66.32. to, vai projektam, kas atbilst šo noteikumu 2. pielikumā noteiktajiem kritērijiem, ir pietiekams finansējuma apmērs atlases kārtas ietvaros."
66.41. komersants nav iesniedzis visus vērtēšanai nepieciešamos dokumentus;
66.42. projekts neatbilst vai nesaņem vismaz minimālo punktu skaitu šo noteikumu 2. pielikumā noteiktajos vienotajos kritērijos un vismaz vienā no šo noteikumu 2. pielikumā noteiktajiem specifiskajiem kritērijiem;
66.43. atlases kārtas ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai;
66.44. šo noteikumu 66.12 punktā noteiktie dokumenti iesniegti pēc pieteikumu dalībai atbalsta programmā iesniegšanas termiņa beigām."
68.1. aizdevuma vai garantijas pieteikumu, kurā ietverts arī aizpildīts principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" kontrolsaraksts, kas apliecina šo noteikumu 68.3 punktā noteikto principu ievērošanu;
68.2. apliecinājumu par projektā paredzēto darbību atbilstību nacionālajiem un Eiropas Savienības tiesību aktiem vides jomā;
68.3. atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. vai 41. pantu, – komersanta parakstītu apliecinājumu, ka uz uzņēmumu nav attiecināma Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktā minētā situācija – tas neatbilst Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;
68.4. atbalstam, kas sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, – komersanta parakstītu apliecinājumu, ka tas neatbilst Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;
68.5. komersanta parakstītu apliecinājumu par projektā paredzēto darbību atbilstību Eiropas Savienības Emisijas kvotu tirdzniecības sistēmai, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas, kas ir zemākas par attiecīgajiem bezmaksas kvotu piešķiršanas kritērijiem (ja attiecināms);
68.5. informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu, plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti;
68.6. dokumentus, kas apliecina komersanta īstenojamā projekta augstu gatavību un, kas netika iesniegti līdz ar šo noteikumu 66.124. apakšpunktā iesniegtajiem dokumentiem;
68.7. citu sabiedrības "Altum" pieprasīto informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu komersanta un projekta atbilstību šajos noteikumos paredzētajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem."
66.31. veicot ēkas atjaunošanu, paredz lietus notekūdens sistēmu risinājumu un hidroizolācijas ieviešanu saskaņā ar Latvijas būvnormatīvu LBN 223-15 "Kanalizācijas būves" un būvju vispārīgo prasību būvnormatīvu LBN 200-21;
66.32. 70 % no radītājiem būvniecības (ne bīstamajiem) vai demontāžas atkritumiem nodod attiecīgā atkritumu veida pārstrādātājiem;
66.33. azbestu un azbestu saturošu izstrādājumu apstrādi un pārvadāšanu veic atbilstoši noteikumiem par azbesta un azbesta izstrādājumu ražošanas radīto vides piesārņojumu un azbesta atkritumu apsaimniekošanu;
66.34. veic trokšņa, putekļu un piesārņotāju emisiju samazināšanas pasākumus būvniecības procesa laikā;
66.35. paredz gaisu piesārņojošo vielu emisiju samazināšanas pasākumus un emisiju attīrīšanas iekārtu iegādi, atjaunošanu vai nomaiņu (piemēram, elektrostatisko filtru uzstādīšana) saskaņā ar noteikumiem par gaisa piesārņojuma ierobežošanu no sadedzināšanas iekārtām."
66.41. izmantojis garantiju noteiktajam mērķim un īstenojis projektu saskaņā ar pieteikumā dalībai atbalsta programmā norādīto informāciju;
66.42. 60 dienu laikā no 66.10 punktā minētā perioda beigām, iesniedzis pārskatu par vidējo nobraukumu gadā;
66.43. iesniedzis šo noteikumu 69.12. apakšpunktā minētos apstākļus pamatojošos dokumentus."
72.1. var apvienot ar citu valsts atbalstu, kura attiecināmās izmaksas nav nosakāmas, nepārsniedzot šajos noteikumos paredzēto finansējuma intensitāti un apmēru un nepārsniedzot maksimālā publiskā finansējuma apmēru vai maksimālo robežvērtību, kas noteikta citā valsts atbalsta programmā, individuālā atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā;
72.2. par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst apvienot ar atbalstu, kuru sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumiem, kas pieņemti atbilstoši Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumam "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863);
72.3. var apvienot ar šīs vai ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka šo noteikumu ietvaros piešķirtais atbalsts kopā ar citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo finansējuma intensitāti, kas noteikta šo noteikumu 50. un 66. punktā."
75.1. nodrošina informācijas uzskaiti par sniegto finansējumu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam un glabā to 10 gadus no dienas, kad piešķirts atbalsts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. vai 41. pantu, un informāciju pēc pieprasījuma iesniedz Ekonomikas ministrijai, Finanšu ministrijai kā revīzijas iestādei un Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda un noturības mehānisma plāna koordinatoram, Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai vai Eiropas Komisijai, Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm;
75.2. atbalstam, ko piešķir saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. vai 41. pantu, – aizdevuma pieteikumā pamato un projekta īstenošanas laikā nodrošina darbību vai izmaksu nošķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktu, ja tas vienlaikus darbojas saskaņā ar šiem noteikumiem atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
75.3. informāciju par de minimis atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas."
"1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 7. jūnija
noteikumiem Nr. 340
Atbalsta programmai pieejamā finansējuma sadalījums pa atlases kārtām
Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi | Atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanas pasākumi | Bezemisiju transportlīdzekļu iegāde | |
1. atlase | 8 583 614 euro* | 15 000 000* euro | 1 666 667* euro |
2. atlase |
8 583 613 euro* | 15 000 000* euro | 1 666 667* euro |
3. atlase | 8 583 613 euro | 15 000 000 euro | 1 666 666 euro |
Kopā | 25 750 840 euro | 45 000 000 euro | 5 000 000 euro |
*finansējuma atlikums tiek pārcelts uz nākamo atlases kārtu"
"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 7. jūnija
noteikumiem Nr. 340
Projekta vērtēšanas kritēriji
VIENOTIE KRITĒRIJI
Kritērijs |
Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (kritērijos jāsaņem vērtējums “Jā”) |
1. Komersants nedarbojas ar neatbalstāmajām darbībām un nedarbojas neatbalstāmajās nozarēs, kas norādītas šo noteikumu 26. punktā, vai, ja tas darbojas gan neatbalstāmās, gan atbalstāmās nozarēs, tad tas ir apliecinājis, ka tiks skaidri nodalītas atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs un darbībās negūs labumu no piešķirtā atbalsta |
“Jā” vai “Nē” |
2. Komersants plāno veikt pasākumus, kas noteikti šajos noteikumos |
“Jā” vai “Nē” |
3. Komersantam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts un netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process un komersants neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru saskaņā ar šo noteikumu 30.3. apakšpunktu |
“Jā” vai “Nē” |
4. Pieteikums dalībai atbalsta programmā iesniegts noteikto atlašu kārtu noteiktajos termiņos |
“Jā” vai “Nē” |
Kritērijs | Vērtēšanas sistēma - punktu skala |
5. Projektā plānoto pasākumu gatavība uzsākšanai |
-Energoefektivitātes paaugstināšanas un atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanas gadījumā kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti
-Bezemisiju transportlīdzekļu iegādes gadījumā kritērijā jāsaņem vismaz 4 punkti (0 – 4) |
Projektam ir augsta gatavība uzsākšanai Projekta īstenošanai nav nepieciešams papildus sagatavot dokumentus |
4 |
Projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai Lai uzsāktu projekta īstenošanu, nepieciešams papildus sagatavot dokumentus |
2 |
Projektam nav atbilstoša gatavība tā uzsākšanai Nav iesniegti projekta īstenošanai nepieciešamie dokumenti, kā arī nav sniegta vai sniegta daļēja informāciju |
0 |
SPECIFISKIE KRITĒRIJI
1. ENERGOEFEKTIVITĀTES PAAUGSTINĀŠANA (ja attiecināms)
Kritērijs |
Vērtēšanas sistēma – punktu skala |
Uz kapitāla atlaides 1000 euro plānotais primārās enerģijas ietaupījums (MWh/ gadā)*: *Enerģijas ietaupījums tiek noteikts: energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem ražošanas un tehnoloģiskajā procesā(-os) vai procesam tehnoloģiskajā procesā(-os), vai ražošanas procesam nozīmīgā blakusprocesā (blakusprocess nodrošina tehnoloģiskos procesus ar energoresursiem (tai skaitā iekšējie un ārējie tīkli)), ņemot vērā plānoto iegūto siltumenerģijas, aukstumenerģijas vai elektroenerģijas ietaupījumu; energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem ēkās (tai skaitā iekšējos un ārējos tīklos), ņemot vērā plānoto iegūto enerģijas ietaupījumu. Ja projekta ietvaros tiek īstenoti energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi gan ēkā (tai skaitā iekšējie un ārējie tīkli), gan tehnoloģiskajās iekārtās, enerģijas ietaupījumi tiek summēti.
Aprēķinā ņemt vērā, ka īstenojot projektu, saskaņā ar šo noteikumu 30.3. apakšpunktu, jānodrošina, ka pēc vienu vai vairāku energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanas tiek sasniegts primārās enerģijas ietaupījums vismaz 30 % apmērā. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti (0 – 6) |
2,50 MWh/ gadā vai vairāk | 6 |
no 2,00 MWh/ gadā līdz 2,49 MWh/ gadā | 5 |
no 1,50 MWh/ gadā līdz 1,99 MWh/ gadā | 4 |
no 1,00 MWh/ gadā līdz 1,49 MWh/ gadā | 3 |
no 0,40 MWh/ gadā līdz 0,99 MWh/ gadā | 2 |
mazāks par 0,39 MWh/ gadā | 0 |
2. ATJAUNOJAMO ENERGORESURSU TEHNOLOĢIJU IEVIEŠANA (ja attiecināms)
Kritērijs |
Vērtēšanas sistēma – punktu skala |
Uz kapitāla atlaides 1000 euro plānotais siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums (tCO2/ gadā): |
Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti (0 – 6) |
0,38 tCO2/ gadā vai vairāk | 6 |
no 0,33 tCO2/ gadā līdz 0,37 tCO2/ gadā | 5 |
no 0,28 tCO2/ gadā līdz 0,32 tCO2/ gadā | 4 |
no 0,23 tCO2/ gadā līdz 0,27 tCO2/ gadā | 3 |
no 0,18 tCO2/ gadā līdz 0,22 tCO2/ gadā | 2 |
mazāks par 0,17 tCO2/ gadā | 0 |
3. BEZEMISIJU TRANSPORTLĪDZEKĻU IEGĀDE (ja attiecināms)
Kritērijs |
Vērtēšanas sistēma – punktu skala |
Uz kapitāla atlaides 1000 euro plānotais siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums (tCO2/ gadā): |
Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti (0 – 6) |
0,42 tCO2/ gadā vai vairāk | 6 |
no 0,37 tCO2/ gadā līdz 0,41 tCO2/ gadā | 5 |
no 0,32 tCO2/ gadā līdz 0,36 tCO2/ gadā | 4 |
no 0,27 tCO2/ gadā līdz 0,31 tCO2/ gadā | 3 |
no 0,22 tCO2/ gadā līdz 0,26 tCO2/ gadā | 2 |
mazāks par 0,21 tCO2/ gadā | 0 |
"