Noteikumu konsolidētā versija

23-TA-1343
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Tirdzniecības pasākumi"
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
5. panta ceturto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumā "Tirdzniecības pasākumi" (turpmāk – pasākums) saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regulu (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011 (turpmāk – regula Nr. 508/2014), Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 21. novembra Regulu (ES) Nr. 1151/2012 par lauksaimniecības produktu un pārtikas produktu kvalitātes shēmām (turpmāk – regula Nr. 1151/2012), Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (turpmāk – regula Nr. 1379/2013) un Komisijas 2014. gada 17. decembra Deleģēto regulu (ES) Nr. 2015/288, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu papildina attiecībā uz pieteikumu nepieņemamības laikposmu un tā sākuma un beigu dienu (turpmāk – regula Nr. 2015/288).
2.
Pasākuma mērķis saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 6. panta 5. punkta "b" apakšpunktu ir sekmēt jaunu tirgu apgūšanu, uzņēmumu un produktu sertificēšanu, produkcijas izsekojamību un marķējuma nostiprināšanu, kā arī papildu izmaksu daļēju kompensēšanu.
3.
Projektu iesniegumu pieņemšanu izsludina, projektu iesniegumus iesniedz, vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo, atbalstu pieprasa, kā arī projektu uzraudzību veic un sankcijas piemēro saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā.
II.Atbalsta saņemšanas nosacījumi
4.
Atbalsta pretendents (turpmāk – pretendents) ir:
4.1.
biedrība, kura vismaz trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir reģistrēta saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu un kurā vismaz piecu biedru komercdarbības joma ir zvejniecība, akvakultūra vai zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;
4.2.
atvasināta publiska persona – zinātniskā institūcija, kas ir reģistrēta Latvijas zinātnisko institūciju reģistrā, vai tiešās pārvaldes iestāde, kuras mērķis ir sekmēt uzņēmējdarbības attīstību Latvijā, palielinot Latvijas konkurētspēju starptautiskajos tirgos, un kurai ir pieredze pasākumā paredzēto aktivitāšu īstenošanā.
4.3.
šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē:
4.3.1.
Pārtikas un veterinārajā dienestā atzīts akvakultūras nozares uzņēmums, kurā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas vismaz vienu gadu ir audzēta akvakultūras produkcija pārdošanai;
4.3.2.
Pārtikas un veterinārajā dienestā atzīts zvejas produktu apstrādes uzņēmums;
4.3.3.
Eiropas Savienībā reģistrēta zvejas kuģa īpašnieks, kas atbilst šādām prasībām:
4.3.3.1.
tam ir noslēgts rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgums ar zvejas tiesību iznomātāju;
4.3.3.2.
tam ir spēkā esoša speciālā atļauja (licence) komercdarbībai zvejniecībā;
4.3.3.3.
tam ar attiecīgo zvejas kuģi ceturksnī, par kuru pretendē uz atbalstu, ir nozveja Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ūdeņos atbilstoši valsts informācijas sistēmas "Latvijas Zivsaimniecības integrētā kontroles un informācijas sistēma" datiem.
5.
Pasākumā atbalsta šādas aktivitātes:
5.1.
sabiedrības izpratnes palielināšanu par ilgtspējīgiem zvejas un akvakultūras produktiem:
5.1.1.
reklāmas kampaņu rīkošanu;
5.1.2.
(svītrots ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 57);
5.2.
tirgus izpēti, ko veic šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētā zinātniskā institūcija un kas ir saskaņota ar pētāmās zivsaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām, kā arī ir saņemts pozitīvs Zivsaimniecības konsultatīvās padomes atzinums par pētāmo jomu;
5.3.
kvalitātes uzlabošanu šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajai biedrībai, veicinot:
5.3.1.
konkrēta produkta reģistrācijas pieteikuma iesniegšanu un iesaistīto operatoru pielāgošanos attiecīgajām atbilstības un sertifikācijas prasībām saskaņā ar regulu Nr. 1151/2012;
5.3.2.
ilgtspējīgu zvejas un akvakultūras produktu, tostarp mazapjoma piekrastes zvejas produktu, sertificēšanu un veicināšanu un videi nekaitīgu apstrādes metožu sertificēšanu un veicināšanu;
5.4.
zvejas vai akvakultūras produktu izsekojamības nodrošināšanu un – atbilstošā gadījumā – Eiropas Savienības mēroga ekomarķējuma izveidi zvejas un akvakultūras produktiem saskaņā ar regulu Nr. 1379/2013;
5.5.
jaunu produkcijas noieta tirgu meklēšanu, tajā skaitā dalību starptautiskajās izstādēs.
5.6.
papildu izmaksu daļēju kompensēšanu saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 68. panta 3. punktu.
(Grozīts ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 57)
6.
Šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētās aktivitātes nav orientētas uz komerciālām preču zīmēm.
6.1
Lauku atbalsta dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" paziņojumu par projektu iesniegumu pieņemšanu vismaz piecas darbdienas pirms projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē, paziņojumā norādot arī šo noteikumu 16.3 un 16.6 punktā minēto pozīciju sadārdzinājuma vidējo vērtību un ceturksni, par kuru paredzēts atbalsts. Šo noteikumu 16.3 un 16.6 punktā minēto pozīciju sadārdzinājuma vidējo vērtību oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" nenorāda un atbalstu nepiešķir par tām pozīcijām, kuru vidējā vērtība nav palielinājusies vismaz par 10 procentiem.
7.
Pretendents visu projekta īstenošanas un uzraudzības laiku nodrošina projekta atbilstību pasākuma mērķim. Projekta uzraudzības laiks neattiecas uz šo noteikumu 5.1. un 5.5. apakšpunktā minētajām aktivitātēm.
(Grozīts ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 57)
8.
Lauku atbalsta dienests projektu iesniegumus sarindo atbilstoši projektu atlases kritēriju punktu skaitam (1. pielikums).
8.1
Šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē Lauku atbalsta dienests projektu iesniegumus sarindo atbilstoši projektu atlases kritērija punktu skaitam saskaņā ar šo noteikumu 1.1 pielikumu. Ja, sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā atbilstoši iegūto punktu skaitam, punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir pretendentam, kuram pēdējā noslēgtajā gadā bijušas lielākas valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas vidēji uz vienu pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto personu, tostarp pašnodarbināto.
9.
Šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajam pretendentam Lauku atbalsta dienests 30 kalendāra dienu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas pārskaita avansu projekta iesniegumā noteiktajā apmērā, pamatojoties uz avansa pieprasījumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā (ja tāds ir iesniegts kopā ar projekta iesniegumu), bet ne vairāk kā 25 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām, tām pieskaitot projekta pievienotās vērtības nodokļa izmaksas un projekta vadības administratīvās izmaksas ne vairāk kā sešu procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām. Avansa maksājumu saņemšanai, kā arī visu projekta izdevumu segšanai nepieciešamajiem līdzekļiem pretendents atver kontu Valsts kasē. Pretendents, īstenojot projektu, maksājumiem izmanto tikai šajā kontā esošos līdzekļus.
10.
Šajos noteikumos minētajām attiecināmajām izmaksām piešķirto atbalstu var apvienot ar citu atbalstu, nepārsniedzot regulas Nr. 508/2014 95. panta 1. punktā noteikto atbalsta intensitāti.
11.
Pasākumā neatbalsta tādu apakšlīgumu slēgšanu, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām.
11.1
Šo noteikumu 6.7., 8.​​​​​​, 9., 10., 11., 12., 13.13.1​​​​​​​, 14.​​​​​​​, 15.​​​​​​​, 15.1​​​​​​​, 16.​​​​​​​, 17.​​​​​​​, 18.​​​​​​​, 19.​​​​​​​, 20.​​​​​​​, 21.1​​​​​​​, 21.2​​​​​​​, 22.​​​​​​​, 24.​​​​​​​ un 25. punkts neattiecas uz atbalstu šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē.
III.Publiskā finansējuma apmērs
12.
Publiskā atbalsta apmērs:
12.1.
biedrībai, kas nav zvejas produktu ražotāju organizācija, ir 60 procentu no attiecināmajām izmaksām;
12.2.
biedrībai, kas ir atzīta zvejas produktu ražotāju organizācija, ir 75 procenti no attiecināmajām izmaksām;
12.3.
atvasinātai publiskai personai ir 100 procentu no attiecināmajām izmaksām.
12.1
Atbalstu šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē papildu izmaksu kompensēšanai saņem, ja papildu izmaksas pārsniedz 300 euro par visām šo noteikumu 16.1 punktā minētajām izmaksu pozīcijām vienā projekta iesniegumā.
IV.Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
13.
Pasākumā ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:
13.1.
reklāmas kampaņu rīkošanā:
13.1.1.
reklāmas kampaņas koncepcijas un plāna izstrādes izmaksas;
13.1.2.
reklāmas laukuma nomas izdevumi reklāmas kampaņas norises laikam;
13.1.3.
nepieciešamo reklāmas un mārketinga materiālu (arī videomateriālu un interaktīvo risinājumu, piemēram, mobilo lietotņu) iegādes izmaksas, tajā skaitā dizaina un satura izstrādes, kā arī izgatavošanas un tulkošanas izmaksas;
13.1.4.
maksa par izplatīšanu un izvietošanu dažādos informācijas nesējos – brošūrās, bukletos, plakātos, zibatmiņās, CD, DVD, drukātajos un interneta plašsaziņas līdzekļos (tostarp sociālajos tīklos), nodrošinot to aktualizāciju, ciktāl tas nepieciešams projekta mērķa sasniegšanai;
13.1.5.
reklāmas kampaņu monitoringa izmaksas;
13.1.6.
darba samaksa Darba likuma 59. panta izpratnē par šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētās aktivitātes veikšanu, tajā skaitā projekta vadības izmaksas. Atlīdzība par darbu tiek noteikta samērīgi, ņemot vērā darba apjomu un specifiku un vidējo atalgojumu attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbinātajiem;
13.2.
jaunu produkcijas noieta tirgu meklēšanā, tajā skaitā dalībai starptautiskajās izstādēs:
13.2.1.
reģistrācijas, apdrošināšanas, dalības maksa un citas organizatora vai tā oficiālo pārstāvju noteiktās izstādes izmaksas par piedalīšanos starptautiskajā izstādē;
13.2.2.
stenda platības, stenda konstrukcijas, nepieciešamā tehniskā aprīkojuma un audiovizuālo iekārtu izmaksas:
13.2.2.1.
organizatora noteiktā nomas maksa par ekspozīcijas laukumu;
13.2.2.2.
nomas maksa par stenda konstrukciju, kas ietver apbūvētu ekspozīcijas laukumu ar nepieciešamo tehnisko aprīkojumu (tajā skaitā audiovizuālajām iekārtām), un stenda noformēšanas izmaksas atbilstoši dizainam;
13.2.2.3.
stenda apdrošināšanas izmaksas transportēšanas un ekspozīcijas laikā, ja to nosaka stenda nomas līgums;
13.2.2.4.
tehniskā atbalsta (piemēram, interneta, datora pieslēguma, stenda apgaismojuma) izmaksas izstādes laikā;
13.2.2.5.
stenda dizaina koncepcijas izstrāde periodam, kas nav īsāks par vienu gadu;
13.2.2.6.
stenda pielāgošana izstādes ekspozīcijas laukumam saskaņā ar šo noteikumu 13.2.2.5. apakšpunktā minēto stenda dizaina koncepciju;
13.2.3.
komandējuma izmaksas šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētās biedrības biedriem, kas piedalās starptautiskajā izstādē, vienam šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētā pretendenta pārstāvim, ja šis pretendents ir projekta iesniedzējs, kā arī attiecīgā projekta izstādes dalībniekiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, bet ne vairāk kā 30 procentu no šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās izdevumu tāmes attiecināmajām izmaksām vai trim personām no katra izstādes dalībnieka (ja izstādes dalībnieks ir juridiska persona):
13.2.3.1.
dienas nauda;
13.2.3.2.
ar komandējumu saistītie viesnīcas izdevumi;
13.2.4.
ceļa un transporta izdevumi:
13.2.4.1.
izdevumi par bagāžas (arī ekspozīcijas) transportēšanu līdz starptautiskās izstādes vietai un atpakaļ, tajā skaitā par kravas atmuitošanu;
13.2.4.2.
izdevumi par ekonomiskās klases vai tai pielīdzināmas klases sabiedriskā transporta (dzelzceļa, gaisa un ūdens transporta un starpvalstu koplietošanas autotransporta (autobusa)) izmantošanu (tajā skaitā transporta pakalpojuma sniedzēja noteiktā papildu maksa, bez kuras pamatpakalpojumu nav iespējams iegādāties, un bagāžas maksa) līdz starptautiskās izstādes norises vietai un atpakaļ līdz pastāvīgajai darbavietai;
13.2.4.3.
izdevumi par vietējo sabiedrisko transportu, taksometru vai autotransporta nomu, lai nokļūtu starptautiskās izstādes norises vietā;
13.2.4.4.
degvielas un stāvvietas izmaksas, ja tiek izmantots personiskais vai dienesta autotransports vai ja transportlīdzeklis tiek nomāts starptautiskās izstādes norises vietā;
13.2.5.
izdevumi par atļaujām, lai apliecinātu produkcijas atbilstību mērķa tirgus prasībām, ja projektā ir paredzēta dalība starptautiskā izstādē ārpus Eiropas Savienības;
13.2.6.
mārketinga materiālu (arī videomateriālu un interaktīvo risinājumu, piemēram, mobilo lietotņu) iegādes izmaksas, tajā skaitā dizaina un satura izstrādes, kā arī izgatavošanas izmaksas, maksa par izplatīšanu un izvietošanu dažādos informācijas nesējos – brošūrās, bukletos, plakātos, zibatmiņās, CD, DVD, drukātajos un interneta plašsaziņas līdzekļos (tostarp sociālajos tīklos), nodrošinot to aktualizāciju, ciktāl tas nepieciešams projekta mērķa sasniegšanai;
13.2.7.
izdevumi par reklāmas ievietošanu starptautiskās izstādes katalogā;
13.2.8.
tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
13.2.9.
reprezentācijas izdevumi izstādēs un ar izstādi saistītajos pasākumos, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
13.2.10.
projekta vadības izmaksas – projekta vadības personāla darba samaksa Darba likuma 59. panta izpratnē par projektā veicamo darbību plānošanu, koordinēšanu un kontroli (tajā skaitā par projekta dokumentācijas nodrošināšanu), kā arī projekta iepirkumu organizēšanas un kontroles izmaksas, bet ne vairāk par 10 procentiem no šo noteikumu 13. punktā minēto attiecināmo izmaksu kopsummas. Atlīdzība par darbu tiek noteikta samērīgi, ņemot vērā darba apjomu un specifiku un vidējo atalgojumu attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbinātajiem;
13.2.11.
mārketinga pasākumu plāna izstrāde;
13.2.12.
sakaru izdevumi izstādēs un izstāžu organizēšanas laikā, kancelejas preču un komunālo pakalpojumu izmaksas, kas tieši attiecināmas uz projekta īstenošanu. Komunālo pakalpojumu izmaksas nepārsniedz projekta īstenošanas termiņu un ir attiecināmas proporcionāli izmantošanas laikam;
13.2.13.
produkcijas degustāciju izdevumi izstādēs;
13.3.
tirgus izpētes izmaksas, tajā skaitā:
13.3.1.
komandējuma izmaksas zinātniskās institūcijas pārstāvjiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, bet ne vairāk kā 15 procentu no šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās izdevumu tāmes attiecināmajām izmaksām:
13.3.1.1.
dienas nauda;
13.3.1.2.
ar komandējumu saistītie viesnīcas izdevumi;
13.3.2.
ceļa un transporta izdevumi:
13.3.2.1.
izdevumi par ekonomiskās klases vai tai pielīdzināmas klases sabiedriskā transporta (dzelzceļa, gaisa un ūdens transporta un starpvalstu koplietošanas autotransporta (autobusa)) izmantošanu (tajā skaitā transporta pakalpojuma sniedzēja noteiktā papildu maksa, bez kuras pamatpakalpojumu nav iespējams iegādāties, un bagāžas maksa);
13.3.2.2.
izdevumi par vietējo sabiedrisko transportu;
13.3.3.
darba samaksa Darba likuma 59. panta izpratnē par šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētās aktivitātes veikšanu, tajā skaitā projekta vadības izmaksas. Atlīdzība par darbu tiek noteikta samērīgi, ņemot vērā darba apjomu un specifiku un vidējo atalgojumu attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbinātajiem;
13.3.4.
izpētei nepieciešamās informācijas un datu iegāde;
13.3.5.
projekta īstenošanai nepieciešamie pasta izdevumi un kancelejas preču izmaksas;
13.3.6.
sakaru un komunālo pakalpojumu izmaksas, kas tieši attiecināmas uz projekta īstenošanu, nepārsniedzot projekta īstenošanas termiņu un proporcionāli izmantošanas laikam;
13.4.
šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētās produkta reģistrācijas pieteikuma iesniegšanas un iesaistīto operatoru pielāgošanas izmaksas, kā arī izmaksas, kas saistītas ar ilgtspējīgu zvejas un akvakultūras produktu sertificēšanu un veicināšanu un videi nekaitīgu apstrādes metožu sertificēšanu un veicināšanu;
13.5.
šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minētās zvejas vai akvakultūras produktu izsekojamības nodrošināšanas un – atbilstošā gadījumā – Eiropas Savienības mēroga ekomarķējuma izveides izmaksas;
13.6.
vispārējās izmaksas, tajā skaitā konsultantu honorāri, juridisko pakalpojumu izmaksas un citas izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu un nepārsniedz divus procentus no pārējo šo noteikumu 13. punktā minēto attiecināmo izmaksu kopsummas.
(MK 05.11.2019. noteikumu Nr. 522 redakcijā)
13.1
Šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētais pretendents šo noteikumu 5.5. apakšpunktā minētās aktivitātes ieviešanai izstrādā šo noteikumu 13.2.2.5. apakšpunktā minēto stenda dizaina koncepciju un pielāgo to attiecīgā perioda izstāžu ekspozīcijas laukumiem atbilstoši šo noteikumu 13.2.2.6. apakšpunktam.
(MK 05.11.2019. noteikumu Nr. 522 redakcijā)
14.
Šo noteikumu 13.2.6., 13.2.8., 13.2.11., 13.3.4., 13.4. un 13.6. apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par darbu veikšanu.
(MK 05.11.2019. noteikumu Nr. 522 redakcijā)
15.
Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:
15.1.
procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
15.2.
naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;
15.3.
izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
15.4.
esošo būvju uzturēšanas izmaksas un pamatlīdzekļu iegāde;
15.5.
tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;
15.6.
(svītrots ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 57);
15.7.
pievienotās vērtības nodoklis, izņemot gadījumu, ja tas nav atgūstams no valsts budžeta nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
15.8.
izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, izņemot šo noteikumu 13.1.6., 13.2.10., 13.3.3. un 13.6. apakšpunktā minētās izmaksas;
15.9.
komandējuma izmaksas personām, kas nav saistītas ar zivsaimniecības uzņēmumiem vai šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto biedrību un šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minēto atvasināto publisko personu;
15.10.
atbalsta saņēmēju darbības izmaksas;
15.11.
citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulu Nr. 508/2014.
(Grozīts ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 57; MK 16.08.2016. noteikumiem Nr. 555; MK 05.11.2019. noteikumiem Nr. 522)
15.1
Šo noteikumu 13.1.6., 13.2.10. un 13.3.3. apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja projektā iesaistītais darbinieks saņem atlīdzību uz darba līguma pamata un darba laika uzskaites tabulās tiek norādīti projektā veicamie darbi un tiem veltīto stundu skaits, nodalot atsevišķi noslodzi un stundu skaitu, kas veltīts ar projektu nesaistītajam darbam. Pamatdarba pienākumi nedublējas ar projektā veicamajiem pienākumiem.
(MK 05.11.2019. noteikumu Nr. 522 redakcijā)
16.
Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, un nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.
16.1
Šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē atbalstam var pieteikties par šo noteikumu 6.1 punktā minētajā paziņojumā norādītajā ceturksnī iegādāto un patērēto:
16.11.
dabasgāzi, sašķidrināto gāzi un elektroenerģiju – šo noteikumu 4.3.1. un 4.3.2. apakšpunktā minētais pretendents;
16.12.
dīzeļdegvielu zvejas kuģim – šo noteikumu 4.3.3. apakšpunktā minētais pretendents;
16.13.
izejvielu:
16.13.1.
metālu un kartonu, ko izmanto zvejas un akvakultūras produktu iepakošanai, un dīzeļdegvielu apkurei – šo noteikumu 4.3.2. apakšpunktā minētais pretendents;
16.13.2.
zivju barību un graudiem, ko izmanto zivju barošanai, – šo noteikumu 4.3.1. apakšpunktā minētais pretendents.
16.2
Ja pretendents vienlaikus darbojas vairākās nozarēs, šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē atbalsta aprēķinā piemēro koeficientu, ko nosaka, izmantojot šādu formulu:

koeficients = Z / V, kur

Z – ieņēmumi no darbības zivsaimniecības nozarē;
V – ieņēmumi no darbības visās nozarēs kopā.
16.3
Šo noteikumu 16.11. un 16.12. apakšpunktā minēto atbalstu katrai pozīcijai aprēķina, izmantojot šādu formulu:

atbalsta apmērs (euro) = A x S x K x 0,5, kur

A – attiecīgajā ceturksnī ražošanas objekta adresē patērētās dabasgāzes, sašķidrinātās gāzes vai elektroenerģijas apjoms vai zvejas kuģim patērētās dīzeļdegvielas apjoms;
S – oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētā attiecīgās pozīcijas sadārdzinājuma vidējā vērtība (euro/attiecīgās pozīcijas mērvienība);
K – koeficients, kas aprēķināts saskaņā ar šo noteikumu 16.2 punktu (ja attiecas).
16.4
Pretendents šo noteikumu 16.11. un 16.12. apakšpunktā minētajam atbalstam piesakās un Lauku atbalsta dienests to izmaksā par katru 2023. gada ceturksni atsevišķi.
16.5
Ja attiecīgajā adresē tiek uzglabāta zivju produkcija, par kuru saņem atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību pasākumā "Uzglabāšanas atbalsts", pretendents nošķir ražošanas izmaksas, par kurām saņem atbalstu pasākumā "Uzglabāšanas atbalsts". To apliecina zvērināts revidents, un par tām šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē atbalstu nepiešķir.
16.6
Šo noteikumu 16.13. apakšpunktā minēto atbalstu katrai pozīcijai aprēķina, izmantojot šādu formulu:

atbalsta apmērs (euro) = I x S x 0,5, kur

I – attiecīgajā ceturksnī iegādātās izejvielas apjoms;
S – oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētā attiecīgās pozīcijas sadārdzinājuma vidējā vērtība (euro/attiecīgās pozīcijas mērvienība).
16.7
Šo noteikumu 16.6 punktā minētās iegādātās izejvielas apjomu "I" pretendentam kompensē ne vairāk kā 70 procentu apmērā no attiecīgās pozīcijas patērētā daudzuma 2022. gadā.
16.8
Pretendents šo noteikumu 16.13. apakšpunktā minētajam atbalstam piesakās un Lauku atbalsta dienests to izmaksā par katru 2023. gada ceturksni atsevišķi.
V.Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti
17.
Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
17.1.
projekta iesniegumu (2. pielikums) papīra formā, ja iesniegumu neiesniedz Lauku atbalsta dienesta Elektroniskās pieteikšanās sistēmā vai elektroniska dokumenta veidā saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu;
17.2.
iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus – iepirkuma priekšmeta tehnisko specifikāciju un visus iespējamo piegādātāju iesniegtos piedāvājumus – saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu. Minētos dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai triju mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Līdz ar šo noteikumu 13.2.2.5. apakšpunktā minētajām izmaksām attiecīgajā gadā plānotajām izstādēm iepirkuma priekšmeta tehniskajā specifikācijā iekļauj informāciju par stenda dizaina koncepciju, katram objektam izmantotajiem materiāliem, kā arī stenda apgaismojuma principiem un grafisko elementu lietojumu;
17.3.
izvērstu izdevumu tāmi.
(Grozīts ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 57; MK 05.11.2019. noteikumiem Nr. 522)
17.1
Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai šo noteikumu 5.6. apakšpunktā minētajā aktivitātē, pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:
17.11.
projekta iesniegumu, kurā norāda:
17.11.1.
informāciju par pretendentu;
17.11.2.
projektu atlases kritērija punktu skaitu;
17.11.3.
publiskā finansējuma aprēķinu;
17.12.
pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā;
17.13.
patēriņu un maksājumu apliecinošu dokumentu par ražotnes adresē patērēto dabasgāzi, sašķidrināto gāzi un elektroenerģiju, ja par to nav saņemts uzglabāšanas atbalsts, vai par zvejas kuģim patērēto dīzeļdegvielu – ja pretendē uz šo noteikumu 16.11. un 16.12. apakšpunktā minēto atbalstu;
17.14.
izejvielu iegādi un maksājumu apliecinošu dokumentu – ja pretendē uz šo noteikumu 16.13. apakšpunktā minēto atbalstu;
17.15.
zvērināta revidenta apliecinājuma ziņojumu, ja uz pretendentu attiecas šo noteikumu 16.5 punktā minētais nosacījums par uzglabāšanas atbalstu.
18.
Papildus šo noteikumu 17. punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
18.1.
šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētais pretendents:
18.1.1.
biedrības statūtus;
18.1.2.
biedrības valdes apstiprinātu lēmumu par projekta īstenošanu un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
18.1.3.
kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu – kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības lēmumu par kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts, vai dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību, ja projekta īstenošanā pretendents plāno ieguldīt privātos naudas līdzekļus, izņemot kredītu;
18.2.
šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētais pretendents:
18.2.1.
zinātniskās institūcijas vai tiešās pārvaldes iestādes lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
18.2.2.
dokumentus, kas apliecina zinātniskās institūcijas vai tiešās pārvaldes iestādes iepriekšēju pieredzi saistībā ar projektā paredzētajām aktivitātēm;
18.2.3.
saskaņojumu ar pētāmās zivsaimniecības nozares nevalstisko organizāciju par projekta īstenošanu, ja projektā paredzēta šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētā tirgus izpēte.
19.
Lai saņemtu atbalstu, atbalsta pretendents projekta iesniegumam pievieno vienkāršotu biznesa plānu. Tajā iekļauj informāciju par:
19.1.
nozares analīzi un nākotnes perspektīvām;
19.2.
projekta mērķi un detalizētu tā sasniegšanu, aprakstot katru paredzēto darbību;
19.3.
labuma guvējiem;
19.4.
rezultātu, ko dos projekta īstenošana;
19.5.
saistību ar citiem projektiem;
19.6.
projekta īstenošanai nepieciešamajiem resursiem un to pamatojumu.
20.
Ja uz atbalstu pretendē šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētais pretendents, papildus šo noteikumu 19. punktā minētajai informācijai biznesa plānā iekļauj:
20.1.
biedrības un arī tās biedru pašreizējās darbības aprakstu, norādot katra biedra komercdarbības jomu;
20.2.
informāciju par biedrības sadarbību ar partneriem.
21.
(Svītrots ar MK 05.11.2019. noteikumiem Nr. 522)
21.1
Ja pretendē uz atbalstu šo noteikumu 5.5. apakšpunktā minētajā aktivitātē, pretendents savā tīmekļvietnē publicē attiecīgā gada izstāžu sarakstu, kurās plānots piedalīties.
(MK 19.01.2016. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
21.2
Šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētais atbalsta pretendents pirms šo noteikumu 5.5. apakšpunktā minētās aktivitātes sākšanas nodrošina savā tīmekļvietnē informāciju par:
21.21.
iespēju piedalīties starptautiskajā izstādē, lai meklētu jaunus zvejas un akvakultūras produkcijas noieta tirgus;
21.22.
pieteikšanās nosacījumiem un iesniegumu iesniegšanas termiņu.
(MK 19.01.2016. noteikumu Nr. 57 redakcijā)
22.
Šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētā tirgus izpēte ietver statistikas datus, un tai ir vismaz šādas sadaļas:
22.1.
kopsavilkums;
22.2.
izmantotā metodoloģija;
22.3.
pētījuma mērķis;
22.4.
tirgus apraksts;
22.5.
tirgus pieejamība;
22.6.
tirdzniecības veicināšana;
22.7.
tirgus perspektīva;
22.8.
izmantotie datu avoti un izmantotās literatūras saraksts.
23.
Pasākumā atbalstu uz konkrētu laikposmu nepiešķir pretendentam, kuram ir pārkāpumi saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 10. pantu un regulu Nr. 2015/288.
VI.Publiskā finansējuma pieprasīšanas papildu nosacījumi
24.
Atbalsta saņēmējs kopā ar pēdējā maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz:
24.1.
pārskatu par projekta īstenošanas rezultātiem un atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem (3. pielikums);
24.2.
ja īstenota šo noteikumu 5.1.1. apakšpunktā minētā aktivitāte (reklāmas kampaņu rīkošana), – reklāmas bukletus vai citus reklāmas vai uzskates materiālus, kas apliecina attiecīgā projekta īstenošanu;
24.3.
ja īstenota šo noteikumu 5.5. apakšpunktā minētā aktivitāte (jaunu produkcijas noieta tirgu meklēšana, tajā skaitā dalība starptautiskās izstādēs):
24.3.1.
ar organizētāju noslēgto līgumu par stenda konstrukciju un ekspozīcijas laukumu, ja nav noslēgts līgums ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par šo darbu veikšanu;
24.3.2.
stenda vai ekspozīcijas laukuma fotogrāfiju no izstādes norises vietas;
24.3.3.
dalībnieku sarakstu, norādot vārdu, uzvārdu un:
24.3.3.1.
zivsaimniecības uzņēmumu vai šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto biedrību, ko dalībnieks pārstāv, un aprakstu par katra dalībnieka nodarbošanos, uzdevumiem un mērķiem dalībai starptautiskajā izstādē;
24.3.3.2.
komandējumā pavadīto laiku;
24.3.4.
sabiedriskā transportlīdzekļa biļeti (lidmašīnai – biļeti (arī elektroniskā formā) un iekāpšanas talonu (boarding pass));
24.3.5.
viesnīcas rēķinu, ja nav noslēgts līgums ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par šo darbu veikšanu;
24.3.6.
(svītrots ar MK 05.11.2019. noteikumiem Nr. 522);
24.3.7.
citus dokumentus, kas pierāda projektā veiktās darbības;
24.4.
ja īstenota šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētā aktivitāte (tirgus izpēte):
24.4.1.
veiktā pētījuma aprakstu papīra formā un elektroniski, kā arī nodrošina pētījuma rezultātu publisku pieejamību, tos publicējot zinātniskās institūcijas tīmekļvietnē. Lauku atbalsta dienests pētījuma rezultātus publicē Lauku atbalsta dienesta tīmekļvietnē;
24.4.2.
pētījuma un tā rezultātu saskaņojumu ar šo noteikumu 18.2.3. apakšpunktā minēto nevalstisko organizāciju;
24.4.3.
komandējuma izdevumus apliecinošus dokumentus, tajā skaitā sabiedriskā transportlīdzekļa biļeti, ja tiek izmantots sabiedriskais transports (lidmašīnai – iekāpšanas talonu) un ja, īstenojot projektu, ir bijušas šo noteikumu 13.3.1. un 13.3.2. apakšpunktā minētās izmaksas;
24.5.
ja īstenota šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētā aktivitāte (kvalitātes uzlabošana), – sertifikātu un visus saistītos dokumentus, kas apliecina attiecīgā projekta īstenošanu;
24.6.
ja īstenota šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minētā aktivitāte (zvejas vai akvakultūras produktu izsekojamības nodrošināšana un ekomarķējuma izveide), – dokumentus, kas apliecina attiecīgā projekta īstenošanu;
24.7.
ja atbalsta saņēmējam, īstenojot projektu, ir bijušas šo noteikumu 13.1.6., 13.2.10. un 13.3.3. apakšpunktā minētās izmaksas, tas kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniedz:
24.7.1.
darba laika uzskaites tabulu;
24.7.2.
izziņu par vidējo atalgojumu attiecīgajā institūcijā līdzīgos amatos nodarbinātajiem darba laika uzskaites tabulās norādītajā laikposmā.
(MK 19.01.2016. noteikumu Nr. 57 redakcijā, kas grozīta ar MK 16.08.2016. noteikumiem Nr. 555; MK 05.11.2019. noteikumiem Nr. 522)
25.
Projekta īstenošanas laikā šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētajai zinātniskajai institūcijai starpposma maksājumus pārskaita pēc atsevišķa projekta posma pabeigšanas, neattiecinot starpposma maksājumu skaita ierobežojumu, kas noteikts normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai 2014.–2020. gada plānošanas periodā.
(MK 05.11.2019. noteikumu Nr. 522 redakcijā)
1.
pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 28. jūlija
noteikumiem Nr.
437
Projektu atlases kritēriji pasākumā "Tirdzniecības pasākumi"

Nr.
p.k.

Kritēriju grupa

Kritērijs

Punktu skaits kritērijā

Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā

1.

Projekta darbības virziens Projekta aktivitātes paredzētas ārpus Latvijas teritorijas

20

20

Projekta aktivitātes paredzētas Latvijas teritorijā

7

2.

Projekts akvakultūras jomā

10

10

3.

Atbalsta pretendents Biedrība

Par katru biedrības biedru – 1 punkts

20

Atvasināta publiska persona

10

Kopā

50

Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 10 punktu
1.1
pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 28. jūlija
noteikumiem Nr.
437
Projektu atlases kritērijs pasākumā "Tirdzniecības pasākumi" papildu izmaksu daļējai kompensēšanai saskaņā ar regulas Nr. 508/2014 68. panta 3. punktu

Kritērijs

Punktu skaits kritērijā
Projekta iesniegumā aprēķinātā kopējā (par visām pozīcijām) papildu izmaksu apmēra attiecība pret iepriekšējā pārskata gada (2022.) uzņēmuma apgrozījumu vai ieņēmumiem, euro Atbilstoši aprēķinātajam koeficientam
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.
pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 28. jūlija
noteikumiem Nr.
437
(Pielikums grozīts ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 57; MK 16.08.2016. noteikumiem Nr. 555; MK 05.11.2019. noteikumiem Nr. 522)
3.
pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 28. jūlija
noteikumiem Nr.
437
Pārskats par projekta īstenošanas rezultātiem un atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības rādītājiem pēc projekta īstenošanas Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda pasākumā "Tirdzniecības pasākumi"