Noteikumu projekts

22-TA-2912
„Noteikumi par finanšu instrumentu īstenošanas kārtību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”, 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai” un 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tai skaitā ar produktīvām investīcijām” ieviešanai
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 14. punktu un Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta ceturto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka: 
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķi “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” (turpmāk –1.2.1. SAM), 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķi “Izmantot digitalizācijas priekšrocības uzņēmējdarbības attīstībai” (turpmāk –1.2.2. SAM) un 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķi “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tai skaitā ar produktīvām investīcijām (turpmāk –1.2.3. SAM) (turpmāk kopā – specifiskais atbalsts);
1.2.
specifiskajam atbalstam pieejamo finansējumu;
1.3.
specifiskā atbalsta ietvaros atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas.
2.
Specifisko atbalstu īsteno, izmantojot īpašo fondu Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 2. panta 21. punkta izpratnē. Katram specifiskajam atbalstam tiek izveidots īpašais fonds. 
3.
Gala saņēmējs ir juridiska persona (regulas Nr. 2021/1060 2. panta 18. punkta izpratnē sīkie (mikro), mazie un vidējie uzņēmumi un Eiropas Komisijas Regulas (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 103. e) punkta izpratnē mazās vidējās un vidējās kapitalizācijas sabiedrības), kas saņem atbalstu no finanšu instrumenta.
4.
Specifiskā atbalsta ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums 1.2.1. SAM, 1.2.2. SAM un 1.2.3. SAM ir 233 880 000 euro, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 198 798 000 euro (elastības finansējums 36 888 797 euro) un valsts budžeta finansējums 31 355 477 euro (elastības finansējums 5 533 320 euro) Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
Specifiskā atbalsta ietvaros kopējais pieejamais finansējums specifiskā atbalsta īstenošanai ir 196 991 203 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 167 442 523 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 29 548 680 euro, tai skaitā:
4.1.
1.2.1. SAM pieejamais finansējums ir 69 140 000 euro (elastības finansējums 10 905 128 euro), tai skaitā, ERAF finansējums – 58 769 000 euro (elastības finansējums 9 269 359 euro) un valsts budžeta finansējums 10 371 000 euro (elastības finansējums 1 635 769 euro);
4.2.
1.2.2. SAM pieejamais finansējums ir 5 000 000 euro (elastības finansējums 788 627 euro), tai skaitā, ERAF finansējums – 4 250 000 euro (elastības finansējums 670 333 euro) un valsts budžeta finansējums 750 000 euro (elastības finansējums 118 294 euro);
4.3.
1.2.3. SAM pieejamais finansējums ir 159 740 000 euro (elastības finansējums 25 195 042 euro), tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 135 779 000 euro (elastības finansējums 21 415 786 euro) un valsts budžeta finansējums – 23 961 000 euro (elastības finansējums 3 779 256 euro).
5.
Finansēšanas nolīgums tiek slēgts par visu finansējumu un gadījumā, ja elastības finansējums vai tā daļa netiks piešķirta pēc vidusposma izvērtējuma, tad par attiecīgo finansējuma apmēru tiks samazināts pieejamais finansējums. Līdz vidusposma izvērtējumam akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība Altum) var izmantot tikai pieejamo finansējumu.
6.
Specifiskā atbalsta finansētiem finanšu instrumentiem papildus var piesaistīt sabiedrības Altum finansējumu vai iepriekšējo Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas periodu atmaksāto finansējumu, kā arī finanšu starpnieku finanšu līdzekļus, kas ir paredzēti finanšu instrumenta valsts atbalsta pasākumā (turpmāk  –  valsts atbalsta pasākums). Papildus sabiedrība Altum var piesaistīt valsts aizdevumu vai piesaistīt aizdevumu no starptautiskajām finanšu institūcijām.
7.
Specifiskā atbalsta ietvaros sasniedzamie rezultāta rādītāji un to sasniedzamās vērtības:
7.1.
rezultāta rādītājs, kas līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams 1.2.1. SAM ietvaros ir publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas, tai skaitā, granti, finanšu instrumenti – 61 482 571 euro;
7.2.
rezultāta rādītājs, kas līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams 1.2.2. SAM ietvaros ir publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas, tai skaitā, granti, finanšu instrumenti – 20 000 000 euro;
7.3.
rezultāta rādītājs, kas līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams 1.2.3. SAM ietvaros ir publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas, tai skaitā, granti, finanšu instrumenti – 161 620 000 euro.
8.
Specifiskā atbalsta ietvaros sasniedzamie iznākuma rādītāji un to sasniedzamās vērtības:
8.1.
iznākuma rādītājs, kas līdz 2024. gada 31. decembrim sasniedzams 1.2.1. SAM ietvaros ir ar finanšu instrumentiem atbalstītie uzņēmumi – seši uzņēmumi;
8.2.
iznākuma rādītājs, kas līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams 1.2.1. SAM ietvaros ir ar finanšu instrumentiem atbalstītie uzņēmumi – 60 uzņēmumi;
8.3.
iznākuma rādītājs, kas līdz 2024. gada 31. decembrim sasniedzams 1.2.2. SAM ietvaros ir ar finanšu instrumentiem atbalstītie uzņēmumi – 15 uzņēmumi;
8.4.
iznākuma rādītājs, kas līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams 1.2.2. SAM ietvaros ir ar finanšu instrumentiem atbalstītie uzņēmumi – 60 uzņēmumi;
8.5.
rādītāji, kas līdz 2024. gada 31. decembrim sasniedzami 1.2.3. SAM ietvaros:
8.5.1.
ar finanšu instrumentiem atbalstītie uzņēmumi – 85 uzņēmumi;
8.5.2.
atbalstītie jaunie uzņēmumi – deviņi uzņēmumi;
8.6.
iznākuma rādītāji, kas līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami 1.2.3. SAM ietvaros:
8.6.1.
ar finanšu instrumentiem atbalstītie uzņēmumi – 565 uzņēmumi;
8.6.2.
atbalstītie jaunie uzņēmumi – 135 uzņēmumi.
II.Specifiskā atbalsta īstenošanas kārtība
9.
Specifiskā atbalsta ieviesējs saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 59. panta 3. punkta “c” apakšpunktu ir sabiedrība Altum. Sabiedrība Altum specifiskā atbalsta pasākumos tiešo vai netiešo finanšu instrumentu veidā rīkojas saskaņā ar valsts atbalsta programmām un finansēšanas nolīgumu.
10.
Specifiskā atbalstaietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Ekonomikas ministrija.
11.
Specifiskā atbalstu ievieš atbilstoši tirgus nepilnību izvērtējumam, kurš izstrādāts atbilstoši  regulas Nr. 2021/1060 58. panta 3. punktam. Ekonomikas ministrija tirgus nepilnību izvērtējuma sākotnējo un turpmākās versijas saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 40. panta 1. punkta “d” apakšpunktu iesniedz informācijai Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas perioda Uzraudzības komitejā (turpmāk – Uzraudzības komiteja).
12.
Sabiedrība Altum izstrādā specifiskā atbalsta investīciju stratēģiju un ieviešanas plānu (turpmāk kopā – biznesa plāns) atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 X pielikumam un Attīstības  finanšu institūcijas likuma 12. panta trešajai daļai, iekļaujot informāciju par katra  specifiskā  atbalsta  mērķa  pasākuma  finanšu instrumentu ietekmi, riskiem un sagaidāmiem zaudējumiem, finansiālajiem  rezultātiem,  katras  programmas īstenošanas izmaksām un atmaksu apjomu, un pēc Ekonomikas ministrijas pieprasījuma tajā norādītājā termiņā iesniedz Ekonomikas ministrijā biznesa plānu.
13.
Ekonomikas ministrija 20 darbdienu laikā izskata sabiedrības Altum iesniegto biznesa plānu un atbilstoši Ekonomikas ministrijas iekšējam normatīvajam aktam izvērtē, vai tas atbilst šo noteikumu 12. punktā minētajām prasībām, vai tas novērš tirgus nepilnības finanšu pieejamības jomā, kā arī vai biznesa plānā ietvertās darbības ir noteiktas valsts atbalsta programmās (ja attiecināms). Ja biznesa plānu nepieciešams precizēt vai papildināt, Ekonomikas ministrija par to vēstulē informē sabiedrību Altum un lūdz novērst nepilnības 10 darbdienu  laikā  no vēstules izsūtīšanas dienas.
14.
Ekonomikas ministrija 10 darbdienu laikā pēc precizētā biznesa plāna saņemšanas to izskata un, ja tas atbilst šo noteikumu 13. punktā minētajiem nosacījumiem, pieņem lēmumu par sabiedrības Altum biznesa  plāna apstiprināšanu un minēto lēmumu kopā ar sabiedrības Altum biznesa plānu nosūta sadarbības iestādei.
15.
Sadarbības iestāde un sabiedrība Altum 25 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 14. punktā minētā lēmuma saņemšanas slēdz finansēšanas nolīgumu atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 X pielikumam.
16.
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no finansēšanas nolīguma:
16.1.
ja sabiedrība Altum finansēšanas nolīguma īstenošanas laikā sadarbības iestādei apzināti sniedz nepatiesu informāciju;
16.2.
citos gadījumos, kas noteikti finansēšanas nolīgumā.
17.
Ieviešot specifisko atbalstu, sabiedrībai Altum ir pienākums:
17.1.
ieviest specifiskā atbalsta mērķa pasākumus tiešā finanšu instrumentu veidā:
17.1.1.
veikt gala saņēmēju atlasi, ievērojot valsts atbalsta programmā finanšu instrumenta ieviešanai noteiktos nosacījumus un finansējamo investīciju projektu potenciālo ekonomisko dzīvotspēju. Sabiedrības Altum pienākums ir nodrošināt atklātu, caurskatāmu un objektīvi pamatotu atlasi, nodrošinot vienlīdzību un novēršot interešu konfliktu;
17.1.2.
sniegt atbalstu saskaņā ar valsts atbalsta nosacījumiem;
17.1.3.
informēt gala saņēmējus, ka atbalstu finansē no ERAF līdzeļiem;
17.1.4.
sniegt sadarbības iestādei pārskatus par sniegto atbalstu;
17.1.5.
uzkrāt un savā tīmekļvietnē publicēt informāciju par gala saņēmējiem izmaksāto atbalstu;
17.1.6.
nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas  Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievērot saistītās komunikācijas un dizaina vadlīnijas;
17.1.7.
nodrošināt informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu un gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktā noteiktajam.
17.2.
 ieviest specifiskā atbalsta mērķa pasākumus netiešā finanšu instrumentu veidā:
17.2.1.
organizēt finanšu starpnieku atlasi atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā, izvairoties no interešu konflikta un ievērojot Publisko iepirkumu likumu, kā arī regulas Nr. 2021/1060 59. panta 5. punktu “b” apakšpunktu, lai to salāgotu ar citos normatīvajos aktos lietoto terminoloģiju un nodrošinātu, ka finanšu starpniekiem netiek sniegta ekonomiskā priekšrocība un komercdarbības atbalsts.
17.2.2.
slēgt līgumus ar finanšu starpniekiem, ievērojot regulas Nr. 2021/1060 X pielikumu;
17.2.3.
nodrošināt, ka finanšu starpnieki atbilst regulas Nr. 2021/1060 X pielikumam un ka tie ievēro šo noteikumu 17.2.2. apakšpunktā minētā līgumā noteikto pienākumu veikt nodalītu uzskaiti un ievērot publicitātes prasības;
17.2.4.
uzraudzīt un kontrolēt finanšu starpnieku darbību, t. sk. uzraudzīt finansējuma izlietojumu atbilstoši noteiktajiem mērķiem un saskaņā ar valsts atbalsta programmā norādīto;
17.2.5.
apkopot finanšu starpnieku sniegto informāciju un sagatavot pārskatus iesniegšanai sadarbības iestādē par finanšu instrumenta ieviešanas rezultātiem;
17.2.6.
uzkrāt un publicēt informāciju par gala saņēmējiem;
17.3.
25 darbdienu laikā pēc jaunas valsts atbalsta programmas (vai programmas grozījumu) stāšanās spēkā pārskatīt un ierosināt grozījumus biznesa plānā (ja attiecināms). Biznesa plāna grozījumu veikšanas kārtību nosaka finansēšanas nolīgumā;
17.4.
uzkrāt un finansēšanas nolīgumā noteiktajos termiņos ievadīt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā informāciju par 2021.–2027. gada plānošanas periodu;
17.5.
ieguldīt finanšu instrumentu līdzekļus, kas nav izmantoti šo noteikumu 22. punktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2013. gada 17. decembris (ES) Nr. 1303/2013 , ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 ( turpmāk - regula Nr. 1303/2013) 43. panta 1. punktam;
18.
Ekonomikas ministrijai ir pienākumi:
18.1.
mainoties finanšu tirgus situācijai vai paredzot tirgus nepilnību izvērtējumā nenorādītu ERAF līdzfinansēta finanšu instrumenta valsts atbalsta programmu, Ekonomikas ministrija aktualizē tirgus nepilnību izvērtējumu un iesniedz to informācijai Uzraudzības komitejā;
18.2.
25 darbdienu laikā pēc tam, kad tirgus nepilnību izvērtējums vai tā grozījumi ir izskatīti Uzraudzības komitejā, publicēt to Eiropas Savienības fondu mājaslapā;
18.3.
pieņemt lēmumu par sabiedrības Altum biznesa plānu un tā grozījumiem;
18.4.
pēc sadarbības iestādes aicinājuma sniegt konsultācijas specifiskā atbalsta ieviešanā;
18.5.
sadarboties ar sabiedrību Altum un finanšu starpniekiem, lai uzlabotu valsts atbalsta programmas īstenošanu.
19.
Sadarbības iestādes pienākumi:
19.1.
izstrādāt finansēšanas nolīgumu, ievērojot regulas Nr. 2021/1060 X pielikumā noteikto;
19.2.
uzraudzīt fonda ieviešanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek veiktas pārbaudes Eiropas Savienības fondu projektos 2021.–2027. gada plānošanas periodā un citos normatīvajos aktos valsts atbalsta  un  Eiropas Savienības fondu jomā;
19.3.
saskaņot sabiedrības Altum ierosinātos grozījumus biznesa plānā, kas iepriekš saskaņoti ar Ekonomikas ministriju;
19.4.
reizi gadā informēt Uzraudzības komitejas sekretariātu par sabiedrības Altum attiecināmo un apstiprināto vadības maksu.
III.Specifiskā atbalsta attiecināmās darbības un izmaksas
20.
Sabiedrība Altum specifiskā atbalsta un tā finansētos finanšu instrumentus nodala kā atsevišķu finanšu bloku saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 58. panta 6. punktu. Fondā pieejamais Eiropas  Reģionālās  attīstības  fonda  finansējums ir nedalīti izmantojams SAM 1.2.1., SAM 1.2.2. un SAM 1.2.3. noteikto finanšu instrumentu pirmo zaudējumu segšanai.
21.
Specifiskā atbalsta ietvaros sabiedrības Altum atbalstāmās darbības ir 1.2.1. SAM,  1.2.2. SAM un 1.2.3  SAM noteikto finanšu instrumentu īstenošana un vadība.
22.
Specifiskā atbalsta un finanšu instrumentu ietvaros ir šādas attiecināmās izmaksas:
22.1.
finanšu instrumenta maksājumi gala saņēmējiem saskaņā ar valsts atbalsta programmu;
22.2.
līdzekļi, kas garantiju veidā paredzēti finanšu instrumentiem 1.2.2. SAM pasākuma "Individuālās garantijas digitalizācijai un automatizācijai" ietvaros atbilstoši  regulas  Nr. 2021/1060 68. panta 1. punkta “b” apakšpunktā noteiktajai kārtībai;
22.3.
līdzekļi, kas garantiju veidā paredzēti finanšu instrumentiem 1.2.3. SAM pasākuma "Garantijas, portfeļgarantijas pilna cikla uzņēmējdarbībai" ietvaros atbilstoši regulas  Nr.  2021/1060 68. panta 1. punkta “b” apakšpunktā noteiktajai kārtībai;
22.4.
kapitalizētas garantiju maksas subsīdijas 1.2.2. SAM un  1.2.3. SAM pasākuma "Individuālās garantijas digitalizācijai un automatizācijai", "Garantijas, portfeļgarantijas pilna cikla uzņēmējdarbībai" ietvaros atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 42. panta 1. punkta  "c"  apakšpunktā, ja finanšu instrumenta valsts  atbalsta  programmā  ir paredzētas garantiju maksas subsīdijas;
22.5.
līdzekļi, kas kapitāla veidā paredzēti  1.2.3. SAM pasākuma "Iespēju kapitāla ieguldījumi" ietvaros atbilstoši  regulas  Nr. 2021/1060 68. panta 1. punkta “a” apakšpunktā noteiktajai kārtībai;
22.6.
līdzekļi, kas aizdevumu veidā paredzēti 1.2.3. SAM pasākuma "Starta, izaugsmes aizdevumi", "Aizdevumi produktivitātes kāpināšanai" un  1.2.1. SAM pasākuma "Produktivitātes aizdevumi" regulas Nr. 2021/1060 68. panta 1. punkta “a” apakšpunktā noteiktajai kārtībai;
22.7.
sabiedrības Altum specifiskā atbalsta ieviešanas vadības maksa, kas tiek aprēķināta atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 68. panta  4. punktā  noteiktajām robežvērtībām;
22.8.
netiešo īpašo fondu vadības maksa atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punktā noteiktajam.
23.
Sabiedrība Altum nodrošina, ka finanšu starpnieku līmenī tiks izslēgts valsts atbalsts starpnieku līmenī.
24.
Šo noteikumu 22. punktā minētā vadības maksa ir attiecināma, ja tā ir radusies līdz 2029. gada 31. decembrim vai vēlāk, ja tā atbilst regulas Nr. 2021/1060 63. panta 2. punkta nosacījumiem.
25.
Sabiedrības Altum specifiskā atbalsta ieviešanas vadības maksu un tiešo finanšu instrumentu vadības maksu, kura netiek ietverta šo noteikumu 22.7. apakšpunktā minētajās attiecināmajās izmaksās, var segt no atmaksātā finansējuma atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 62. pantam. Nosacījumus sabiedrības Altum tiešo finanšu instrumentu vadības maksas segšanai no atmaksātā finansējuma nosaka attiecīgajā valsts atbalsta programmā, ievērojot Eiropas Komisijas 2015. gada 9. jūnija lēmumu Nr. SA.36904 (2014/N) "Par valsts atbalstu un Latvijas Attīstības finanšu institūcijas izveidi" attiecībā uz vadības maksas kompensēšanu" un Eiropas Komisijas lēmumu, kas tiks pieņemts 2022. gada novembrī (lietas Nr. State Aid SA.100013 (2022/N) – Latvia "Funding and remit of Altum until 2029").
26.
Sabiedrības Altum specifiskā atbalsta ieviešanas vadības maksu un finanšu instrumentu vadības maksu aprēķina atbilstoši sabiedrības Altum metodikai, kuru saskaņo ar Ekonomikas ministriju un Finanšu ministriju un saskaņā ar programmas rādītāju novērtējumu, kas veikts saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešo daļu.
27.
Visu finanšu instrumentu ietvaros tiek finansētas gala saņēmēju darbības  Latvijas  Republikā  tādā apjomā, kādu specifiskā atbalsta ir kopsummā ieguldījis finanšu instrumentos gala saņēmēju finansējumam, izņemot finanšu starpnieku vadības maksu, vai mazākā apjomā, ievērojot regulas Nr. 2021/1060 63. panta 4. punktu.
28.
Specifiskā atbalsta īstenošanai sabiedrība Altum atver kontu Valsts kasē, kurā ieskaita specifiskā atbalsta ietvaros paredzētos finanšu līdzekļus.
29.
Finansēšanas nolīgumā nosaka kārtību, kādā sadarbības iestāde veic finansējuma maksājumus, tai skaitā starpposma maksājumus specifiskā atbalsta ietvaros realizētajiem finanšu instrumentiem.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds