10.1. mērķi:
10.1.1. līdz 2024. gada 30. jūnijam izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits vienībām, kas nav mazie un vidējie komersanti, vienības ar vidēji lielu kapitālu vai publiskā sektora vienības, – 50;
10.1.2. līdz 2026. gada 30. jūnijam izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits vienībām, kas nav mazie un vidējie komersanti, vienības ar vidēji lielu kapitālu vai publiskā sektora vienības, – 100;
10.2. atskaites punkts – līdz 2026. gada 30. jūnijam pabeigtas Eiropas digitālās inovācijas centru darba pakas;
10.3. uzraudzības rādītājs – līdz 2025. gada 31. decembrim izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits vienībām, kas nav mazie un vidējie komersanti, vienības ar vidēji lielu kapitālu vai publiskā sektora vienības, – 75;
10.4. kopējie rādītāji saskaņā ar Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētās regulas Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot Atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, pielikumā "Kopējo rādītāju saraksts" noteiktajiem kopējiem rādītājiem:
10.4.1. uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi):
10.4.1.1. uzņēmumi, kurus atbalsta, lai izstrādātu digitālās tehnoloģijas un risinājumus;
10.4.1.2. uzņēmumi, kurus atbalsta, lai pieņemtu digitālos risinājumus savu pakalpojumu, produktu vai procesu pārveidošanai;
10.4.2. atbalstītie uzņēmumi (mazie, tai skaitā mikro, uzņēmumi, vidējie uzņēmumi, lielie uzņēmumi);
10.5. nacionālais rādītājs – līdz 2026. gada 30. jūnijam Eiropas digitālās inovācijas centra izsniegto digitālās attīstības ceļa karšu skaits – 3500."
49.4.1. gala labuma guvējs vai persona, kura ir gala labuma guvēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt gala labuma guvēju ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
49.4.1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;
49.4.1.2. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;
49.4.1.3. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
49.4.1.4. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas;
49.4.1.5. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
49.4.1.6. cilvēku tirdzniecība;
49.4.1.7. tādu preču un vielu pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta;
49.4.1.8. neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos;
49.4.2. uz to attiecas tāds attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmums par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, tas ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā:
49.4.2.1. vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī;
49.4.2.2. personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma;
49.4.3. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros gala labuma guvēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
49.4.4. ir pasludināts tā maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība vai tas tiek likvidēts;
49.4.5. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniegta informatīvā deklarācija par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu."
49.21. tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 49.4.1. vai 49.4.2.1. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienai ir pagājuši trīs gadi;
49.22. tiesas spriedums vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 49.4.2.2. vai 49.4.3. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienai ir pagājuši 12 mēneši."
57.1. Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām, ja gala labuma guvējs pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831;
57.2. Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. pantā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām, ja gala labuma guvējs pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013;
57.3. ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk – NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.4. azartspēļu un derību nozarē (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
57.5. tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.6. alkohola tirdzniecībai (NACE 2. red. grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.7. operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red. grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
57.8. atkritumu savākšanai, apstrādei un izvietošanai, materiālu pārstrādei (NACE 2. red. grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
57.9. darbībām, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp ar tā pakārtotu izmantošanu, izņemot projektus, kas saistīti ar elektroenerģijas vai siltuma ražošanu, kā arī ar saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi, atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma "Tehniskie norādījumi par principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" piemērošanu saskaņā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma regulu" (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 18. februāris, Nr. C 58/1) III pielikuma nosacījumiem;
57.10. darbībām Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmas ietvaros, kas panāk tādu prognozēto siltumnīcefekta gāzu emisiju līmeni, kas nav zemāks par attiecīgajām līmeņatzīmēm."
57.11. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm;
57.12. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām;
57.13. Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām."
61.1. vai plānotais de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru, ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
61.2. vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta maksimālo apmēru, ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
61.3. vai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju gala labuma guvējam nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, par kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
61.4. vai gala labuma guvējs nesaņem un neparedz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros no Eiropas Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem (tai skaitā valsts un pašvaldību līdzekļiem);
61.5. vai gala labuma guvējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process un vai tas neatbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;
61.6. vai gala labuma guvējs nedarbojas šo noteikumu 57. punktā minētajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
61.7. vai publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība veic vai neveic saimniecisko darbību. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu tikai no Atveseļošanas fonda finansējuma 100 % apmērā, un tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu publiskai personai vai tās institūcijai vai publiskas personas kapitālsabiedrībai. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības veic saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 56. punktu."
73.1. Eiropas digitālās inovācijas centrs nodrošina piekļuvi informācijai par Eiropas digitālās inovācijas centra darbību 10 gadus, sākot no dienas, kad Eiropas digitālās inovācijas centrs ir piešķīris pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem;
73.2. gala labuma guvējs nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, skaitot no komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīža saskaņā ar šiem noteikumiem;
73.3. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā komercdarbības atbalsta sniedzējs inovācijas kopas koordinatoram nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus, sākot no dienas, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir piešķīrusi pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem."
"1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577
Eiropas digitālās inovācijas centra metodoloģija atbalstāmo darbību īstenošanai
1. Eiropas digitālās inovācijas centra specializācijas joma un attīstības virzieni.
Ietver informāciju par atbilstošo specializācijas jomu un tās attīstības virzieniem.
2. Eiropas digitālās inovācijas centra institucionālā uzbūve.
Ietver informāciju par Eiropas digitālās inovācijas centra vadību, sadarbības partneriem, to izvēles kritērijiem, reģionālo kontaktpunktu skaitu, izvietojumu, Eiropas digitālās inovācijas centra un tā sadarbības partneru pienākumiem, darbības virzieniem.
3. Mērķgrupas apraksts un Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumi mērķgrupai.
Ietver informāciju par mērķgrupu, digitālā brieduma testu, tā pieejamības, aizpildīšanas nosacījumiem, novērtējuma kritērijiem, digitālās attīstības ceļa kartes un atzinuma izstrādes kritērijiem, termiņiem, ekspertu vai mentoru atlasi, pieeju tehnoloģiskajiem un citiem Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumiem."